Veel partijen met Vrijheid in de naam...alleen de naam, uiteraard.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:12 schreef Tijn het volgende:
Zag deze gisteren langskomen. De partijen die hiervoor zijn... mja, typisch clubje weer, he.
[ afbeelding ]
Opvallend dat BBB tegen stemt.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:12 schreef Tijn het volgende:
Zag deze gisteren langskomen. De partijen die hiervoor zijn... mja, typisch clubje weer, he.
[ afbeelding ]
Dit is toch niet iets waar politiek zich mee moet bezighouden jemig. Wat een onzin weer. En lachwekkend clubje die voor stemt. Alleen van VVD had ik het niet verwacht, de rest verbaast me niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:12 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Past natuurlijk in het straatje van de PVVD om niet zelf je tegenmacht te faciliteren, zie ook de wens van de PVV om de media aan banden te leggen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is toch niet iets waar politiek zich mee moet bezighouden jemig. Wat een onzin weer. En lachwekkend clubje die voor stemt. Alleen van VVD had ik het niet verwacht, de rest verbaast me niet.
Politiek moet beleid maken en niet voor rechter spelen. Scheiding van machten heet dat. Maar dat is afgelopen jaren wel heel erg vervaagd.
Het blijkt dus dat rechtse partijen vinden dat wetsovertreders gestraft dienen te worden. Meer zegt dit niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:12 schreef Tijn het volgende:
Door van een stichting de ANBI status af te nemen? Waar in het wetboek is dat een mogelijke straf?quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:40 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Het blijkt dus dat rechtse partijen vinden dat wetsovertreders gestraft dienen te worden. Meer zegt dit niet.
De vraag is of ze hierdoor niet juist nog veel meer in de problemen komen. Die deadline voor de waterkwaliteit is momenteel echt hard (al moet je altijd afwachten wat er na de Europese verkiezingen gaat gebeuren).quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:04 schreef Janneke141 het volgende:
En opnieuw komt de boerenlobby weg met een potje tijdrekken.
Het recept voor de agrariërs is vrij simpel: als er ergens een politicus wat wil gaan doen dat de bedrijfsvoering in gevaar brengt dan ga je met wat trekkers naar de snelweg, een ministerie of het huis van een bewindspersoon en dan worden alle keutels ingetrokken. Dat heeft tot nu toe iedere keer gewerkt, dus hoe verwachten we ooit dat boeren een keer ergens mee akkoord zullen gaan? Na hun de zondvloed.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De vraag is of ze hierdoor niet juist nog veel meer in de problemen komen. Die deadline voor de waterkwaliteit is momenteel echt hard (al moet je altijd afwachten wat er na de Europese verkiezingen gaat gebeuren).
Demonstranten wetovertreders noemenquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:40 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Het blijkt dus dat rechtse partijen vinden dat wetsovertreders gestraft dienen te worden. Meer zegt dit niet.
Artikel 5b, lid 8, AWR.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:06 schreef Hanca het volgende:
Door van een stichting de ANBI status af te nemen? Waar in het wetboek is dat een mogelijke straf?
Lijkt me iets voor een rechter. En niet voor de TK.quote:
Aan de inspecteur in eerste aanleg.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me iets voor een rechter. En niet voor de TK.
Dat weet ik niet, ik weet niet of een minister de inspecteur kan aanwijzen daar naar te handelen, als er überhaupt al sprake zou zijn van zulke strafbare feiten (volgens mij alleen opruiing waar een veroordeling voor ligt en die valt niet in dat rijtje). Maar goed, het ontnemen van de ANBI-status kán dus wel en er is ook een tijd discussie over geweest om de grond daarvoor uit te breiden naar niet-strafbare feiten, maar maatschappelijk zeer onwenselijke activiteiten, zoals bijvoorbeeld homogenezers. Maar wat daaruit is gekomen weet ik niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is echter niet aan de 2e Kamer om te bepalen wie daar onder valt, lijkt mij.
Dat het kan lijkt mij volkomen logisch, dat een aantal 2e Kamer fracties daar over gaat beslissen is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik weet niet of een minister de inspecteur kan aanwijzen daar naar te handelen, als er überhaupt al sprake zou zijn van zulke strafbare feiten (volgens mij alleen opruiing waar een veroordeling voor ligt en die valt niet in dat rijtje). Maar goed, het ontnemen van de ANBI-status kán dus wel en er is ook een tijd discussie over geweest om dat uit te breiden naar niet-strafbare, maar zeer maatschappelijk onwenselijke activiteiten, zoals bijvoorbeeld homogenezers. Maar wat daaruit is gekomen weet ik niet.
Volgens mij denkt een deel van de TK dat ze daadwerkelijk mogen bepalen wie schuldig is aan wat en welke straf er op moet volgen. Rare tijden.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is echter niet aan de 2e Kamer om te bepalen wie daar onder valt, lijkt mij.
Dat lijkt mij duidelijk, ja. Dat dit van een FvD en PVV afkomt verbaast mij niet, VVD wel.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij denkt een deel van de TK dat ze daadwerkelijk mogen bepalen wie schuldig is aan wat en welke straf er op moet volgen. Rare tijden.
Welke crimineel heeft daar dan de leiding:quote:
Artikel 67 lid 1 heeft het over strafbare feiten waar minstens 4 jaar gevangenisstraf op staat.quote:8.Een instelling wordt eveneens door de inspecteur niet, of niet langer, als algemeen nut beogende instelling aangemerkt indien de instelling, een bestuurder van die instelling, een persoon die feitelijk leiding geeft aan die instelling of een voor die instelling gezichtsbepalende persoon door een Nederlandse rechter onherroepelijk is veroordeeld wegens het opzettelijk plegen van een misdrijf als bedoeld in artikel 67, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering, mits:
a. het misdrijf is gepleegd in de hoedanigheid van bestuurder, feitelijk leidinggevende of gezichtsbepalend persoon van de instelling;
b. nog geen vier kalenderjaren zijn verstreken sinds de veroordeling, en
c. het misdrijf gezien zijn aard of de samenhang met andere door de algemeen nut beogende instelling of genoemde personen begane misdrijven een ernstige inbreuk op de rechtsorde oplevert.
Dat was niet je vraag. 67 lid 1 strekt overigens veel breder dan misdrijven waar meer dan vier jaar op kán staan, bijvoorbeeld 132 Sr. Dat het niet aan de Kamer, maar aan het OM is om tot eventuele vervolging, die dan weer tot intrekking van de ANBI-status zou moeten leiden, over te gaan, klopt.quote:
Ook van de VVD anno 2024 verbaast het mij niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij duidelijk, ja. Dat dit van een FvD en PVV afkomt verbaast mij niet, VVD wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |