abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:10:35 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213098888
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk
Verslag van informateur Putters

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
De Hond
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:12:17 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_213098906
Zag deze gisteren langskomen. De partijen die hiervoor zijn... mja, typisch clubje weer, he.

pi_213098998
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:12 schreef Tijn het volgende:
Zag deze gisteren langskomen. De partijen die hiervoor zijn... mja, typisch clubje weer, he.

[ afbeelding ]
Veel partijen met Vrijheid in de naam...alleen de naam, uiteraard.
pi_213099013
quote:

[ afbeelding ]
Opvallend dat BBB tegen stemt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:24:43 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213099059
quote:

[ afbeelding ]
Dit is toch niet iets waar politiek zich mee moet bezighouden jemig. Wat een onzin weer. En lachwekkend clubje die voor stemt. Alleen van VVD had ik het niet verwacht, de rest verbaast me niet.

Politiek moet beleid maken en niet voor rechter spelen. Scheiding van machten heet dat. Maar dat is afgelopen jaren wel heel erg vervaagd.
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:24:45 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213099060
Props voor @lientje1967, die had een helder moment. Verder lijkt het erop dat er een duidelijke scheiding is tussen de Trumpistische partijen en de rest die nog wel even blijft duren. Het Poldertrumpisme is de grootste en belangrijkste politieke stroming van Nederland geworden, daar moeten we mee leren leven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:29:55 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213099152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit is toch niet iets waar politiek zich mee moet bezighouden jemig. Wat een onzin weer. En lachwekkend clubje die voor stemt. Alleen van VVD had ik het niet verwacht, de rest verbaast me niet.

Politiek moet beleid maken en niet voor rechter spelen. Scheiding van machten heet dat. Maar dat is afgelopen jaren wel heel erg vervaagd.
Past natuurlijk in het straatje van de PVVD om niet zelf je tegenmacht te faciliteren, zie ook de wens van de PVV om de media aan banden te leggen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 5 april 2024 @ 18:04:25 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213100285
En opnieuw komt de boerenlobby weg met een potje tijdrekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213100634
quote:

Het blijkt dus dat rechtse partijen vinden dat wetsovertreders gestraft dienen te worden. Meer zegt dit niet.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_213100865
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:40 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Het blijkt dus dat rechtse partijen vinden dat wetsovertreders gestraft dienen te worden. Meer zegt dit niet.
Door van een stichting de ANBI status af te nemen? Waar in het wetboek is dat een mogelijke straf?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 5 april 2024 @ 19:08:11 #11
236264 crew  capricia
pi_213100884
Bizar dat de TK hierover gaat stemmen. :')
Lekker de waan van de dag volgen in plaats van goed beleid en wetgeving maken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213100892
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:04 schreef Janneke141 het volgende:
En opnieuw komt de boerenlobby weg met een potje tijdrekken.
De vraag is of ze hierdoor niet juist nog veel meer in de problemen komen. Die deadline voor de waterkwaliteit is momenteel echt hard (al moet je altijd afwachten wat er na de Europese verkiezingen gaat gebeuren).
  vrijdag 5 april 2024 @ 19:12:26 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213100926
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
De vraag is of ze hierdoor niet juist nog veel meer in de problemen komen. Die deadline voor de waterkwaliteit is momenteel echt hard (al moet je altijd afwachten wat er na de Europese verkiezingen gaat gebeuren).
Het recept voor de agrariërs is vrij simpel: als er ergens een politicus wat wil gaan doen dat de bedrijfsvoering in gevaar brengt dan ga je met wat trekkers naar de snelweg, een ministerie of het huis van een bewindspersoon en dan worden alle keutels ingetrokken. Dat heeft tot nu toe iedere keer gewerkt, dus hoe verwachten we ooit dat boeren een keer ergens mee akkoord zullen gaan? Na hun de zondvloed.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 5 april 2024 @ 19:12:56 #14
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213100932
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:40 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Demonstranten wetovertreders noemen :') het doet mij deugd dat het fascisme uit het corona tijdperk er nog is.

Verder ook wel interessant. Met twee partijen zoals NSC en de PVV heb je twee partijen waarvan de een de grondwet wilt afschaffen en de ander de grondwet uitvoerbaar wilt maken.
pi_213101010
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:06 schreef Hanca het volgende:
Door van een stichting de ANBI status af te nemen? Waar in het wetboek is dat een mogelijke straf?
Artikel 5b, lid 8, AWR.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  Moderator vrijdag 5 april 2024 @ 19:19:01 #16
236264 crew  capricia
pi_213101014
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Artikel 5b, lid 8, AWR.
Lijkt me iets voor een rechter. En niet voor de TK.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213101033
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me iets voor een rechter. En niet voor de TK.
Aan de inspecteur in eerste aanleg.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_213101077
quote:

[..]
Artikel 5b, lid 8, AWR.
Dat is echter niet aan de 2e Kamer om te bepalen wie daar onder valt, lijkt mij.
pi_213101116
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is echter niet aan de 2e Kamer om te bepalen wie daar onder valt, lijkt mij.
Dat weet ik niet, ik weet niet of een minister de inspecteur kan aanwijzen daar naar te handelen, als er überhaupt al sprake zou zijn van zulke strafbare feiten (volgens mij alleen opruiing waar een veroordeling voor ligt en die valt niet in dat rijtje). Maar goed, het ontnemen van de ANBI-status kán dus wel en er is ook een tijd discussie over geweest om de grond daarvoor uit te breiden naar niet-strafbare feiten, maar maatschappelijk zeer onwenselijke activiteiten, zoals bijvoorbeeld homogenezers. Maar wat daaruit is gekomen weet ik niet.
pi_213101138
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, ik weet niet of een minister de inspecteur kan aanwijzen daar naar te handelen, als er überhaupt al sprake zou zijn van zulke strafbare feiten (volgens mij alleen opruiing waar een veroordeling voor ligt en die valt niet in dat rijtje). Maar goed, het ontnemen van de ANBI-status kán dus wel en er is ook een tijd discussie over geweest om dat uit te breiden naar niet-strafbare, maar zeer maatschappelijk onwenselijke activiteiten, zoals bijvoorbeeld homogenezers. Maar wat daaruit is gekomen weet ik niet.
Dat het kan lijkt mij volkomen logisch, dat een aantal 2e Kamer fracties daar over gaat beslissen is een ander verhaal.
  vrijdag 5 april 2024 @ 19:38:48 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213101241
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volgens mij denkt een deel van de TK dat ze daadwerkelijk mogen bepalen wie schuldig is aan wat en welke straf er op moet volgen. Rare tijden.
pi_213101293
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
Volgens mij denkt een deel van de TK dat ze daadwerkelijk mogen bepalen wie schuldig is aan wat en welke straf er op moet volgen. Rare tijden.
Dat lijkt mij duidelijk, ja. Dat dit van een FvD en PVV afkomt verbaast mij niet, VVD wel.
pi_213101299
quote:

[..]
Artikel 5b, lid 8, AWR.
Welke crimineel heeft daar dan de leiding:

quote:
8.Een instelling wordt eveneens door de inspecteur niet, of niet langer, als algemeen nut beogende instelling aangemerkt indien de instelling, een bestuurder van die instelling, een persoon die feitelijk leiding geeft aan die instelling of een voor die instelling gezichtsbepalende persoon door een Nederlandse rechter onherroepelijk is veroordeeld wegens het opzettelijk plegen van een misdrijf als bedoeld in artikel 67, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering, mits:
a. het misdrijf is gepleegd in de hoedanigheid van bestuurder, feitelijk leidinggevende of gezichtsbepalend persoon van de instelling;
b. nog geen vier kalenderjaren zijn verstreken sinds de veroordeling, en
c. het misdrijf gezien zijn aard of de samenhang met andere door de algemeen nut beogende instelling of genoemde personen begane misdrijven een ernstige inbreuk op de rechtsorde oplevert.
Artikel 67 lid 1 heeft het over strafbare feiten waar minstens 4 jaar gevangenisstraf op staat.

Sorry, dit gaat niet op. En het intrekken van de ANBI status is hier ook niet de straf, maar het gevolg van de straf. Deze partijen willen puur als straf zonder vervolging de ANBI status intrekken, dat kan ook volgens dit artikel niet. Nergens wordt het intrekken van de ANBI status als straf genoemd, volgens mij.
pi_213101414
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:43 schreef Hanca het volgende:
Welke crimineel heeft daar dan de leiding:

Dat was niet je vraag. 67 lid 1 strekt overigens veel breder dan misdrijven waar meer dan vier jaar op kán staan, bijvoorbeeld 132 Sr. Dat het niet aan de Kamer, maar aan het OM is om tot eventuele vervolging, die dan weer tot intrekking van de ANBI-status zou moeten leiden, over te gaan, klopt.

Zie ook VIjlbriefs eerdere antwoord.
pi_213101441
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat lijkt mij duidelijk, ja. Dat dit van een FvD en PVV afkomt verbaast mij niet, VVD wel.
Ook van de VVD anno 2024 verbaast het mij niet eigenlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')