Jezussyndroomquote:Op donderdag 4 april 2024 20:02 schreef pullup het volgende:
[..]
Zie ik ook ja, maar dat heb ik wel vaker
Een wijs iemand zei ooit: Als je je niets verbeeldt ben je niets.quote:
Heb ik dat gezegd ja?quote:Op donderdag 4 april 2024 20:16 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Een wijs iemand zei ooit: Als je je niets verbeeldt ben je niets.
Ik zie hier ook Jezus inquote:
In dat laatste zetjequote:
Zou goed kunnenquote:
Hmm lekkerquote:Op donderdag 4 april 2024 20:28 schreef pullup het volgende:
Omeletje aan het maken met met spinazie en aardappeltjes met room uit de oven
Duidelijk jaquote:
Als de Russen met hoog water komen lopen ze helemaal vast in onze regeltjesquote:Op donderdag 4 april 2024 20:44 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Het is niet te hopen dat de Russen komen met hoog water
quote:Op donderdag 4 april 2024 21:02 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Als de Russen met hoog water komen lopen ze helemaal vast in onze regeltjes
Eeeuh... Billy?quote:Op donderdag 4 april 2024 21:04 schreef Soury het volgende:
Ik heb ook een raad wie is dit ? Beetje film kennis nodig.
[ link | afbeelding ]
Jaquote:
Heb het ff gegoogeld maar dat had ik nooit geraden, want ik kan me dat niet herinneren.quote:
Die staat ook op mijn netflix lijstjequote:Op donderdag 4 april 2024 21:18 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Heb het ff gegoogeld maar dat had ik nooit geraden, want ik kan me dat niet herinneren.
Ben ondertussen een serie aan het kijken... weet nog niet wat ik er van vind, maar kreeg de tip van mijn dochter:
3 Body Problem
Wel een beetje goed.quote:
Haha ook gegoogled anders had ik het nooit geradenquote:
Ik heb die film een paar weken geleden weer gekeken en toen vroeg ik me af hoe dat joch er uit zou zien (als hij nog leefde)quote:Op donderdag 4 april 2024 21:25 schreef pullup het volgende:
[..]
Haha ook gegoogled anders had ik het nooit geraden![]()
Maar dat was een toffe film en scene
Met een jonge Burt Reynolds ookquote:Op donderdag 4 april 2024 21:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik heb die film een paar weken geleden weer gekeken en toen vroeg ik me af hoe dat joch er uit zou zien (als hij nog leefde)
quote:Op donderdag 4 april 2024 21:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik heb die film een paar weken geleden weer gekeken en toen vroeg ik me af hoe dat joch er uit zou zien (als hij nog leefde)
Clockwork Orange Die vond ik hard en ergens heel ongemakkelijkquote:Op donderdag 4 april 2024 21:47 schreef pullup het volgende:
Volgens mij ooit in Desmet gezien die film, net als Clockwork Orange
Dat vond Domni wel smakenquote:Op donderdag 4 april 2024 20:26 schreef Aoibhin het volgende:
Eieren in gele currysaus met roergebakken paksoi, pandanrijst en amandelschaafsel
Desmet nice ook vaak geweest zat tegenover mijn school wat nu het holocaust museum is geworden.quote:Op donderdag 4 april 2024 21:47 schreef pullup het volgende:
Volgens mij ooit in Desmet gezien die film, net als Clockwork Orange
Die heeft er dit keer niet van mee kunnen genietenquote:
Ja daar jaquote:Op donderdag 4 april 2024 21:49 schreef Soury het volgende:
[..]
Desmet nice ook vaak geweest zat tegenover mijn school wat nu het holocaust museum is geworden.
Wil ik wel weer eens zien. Zo heb ik ook weer Southern Comfort gekeken, door die film ben ik Canjun muziek gaan waarderen en destijds ook van cd's van gekocht.quote:Op donderdag 4 april 2024 21:48 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Clockwork Orange Die vond ik hard en ergens heel ongemakkelijk
Best wel, het boek is overigens ook heel bijzonderquote:Op donderdag 4 april 2024 21:48 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Clockwork Orange Die vond ik hard en ergens heel ongemakkelijk
Ik heb nog wat te kijkenquote:
Oh ja klopt, maar zeker de moeite waardquote:Op donderdag 4 april 2024 22:01 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik heb nog wat te kijken
Wist van die film maar heb hem nooit gezien.
( ik heb dat fragment maar afgezet want werd in de comments gewaarschuwd dat het spoilers bevatte )
Ik vond het prachtige beelden en de film geweldig, ik hou wel van dat soort absurdequote:Op donderdag 4 april 2024 22:01 schreef chufi het volgende:
Poor Things is ook best wel een absurde film met veel AI filmbeelden
vanmiddag ff gekeken...
Idemquote:Op donderdag 4 april 2024 22:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik vond het prachtige beelden en de film geweldig, ik hou wel van dat soort absurde
Deze is ook heel bijzonder.quote:
Genoteerdquote:
BB is wel afgelopen zaak nu saaie bedoeningquote:
Ja echt triest wel .. en dan zijn er nog mensen die er fanatiek mee bezig zijn .. Als je andere BBs kijkt uit het buitenland is het tig keer minder saai als in Nederland en dat is al sinds het begin van de restartquote:Op donderdag 4 april 2024 22:51 schreef Soury het volgende:
[..]
BB is wel afgelopen zaak nu saaie bedoening
Ik kijk nog wel nu en danquote:Op donderdag 4 april 2024 22:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja echt triest wel .. en dan zijn er nog mensen die er fanatiek mee bezig zijn .. Als je andere BBs kijkt uit het buitenland is het tig keer minder saai als in Nederland en dat is al sinds het begin van de restart
niets gemistquote:Op donderdag 4 april 2024 22:58 schreef Koen66 het volgende:
ik heb BB nog geen seconde gezien dit jaar2 jaar terug wel maand gevolgd maar ik vond het geen schim van wat het ooit was
Het gaat redelijk Koenquote:
Ach ik vond het wel weer een leuk tijdverdrijf. En een beetje cossen met alle narigheid ook daarquote:
Daar hou ik me nooit mee bezig ...quote:Op donderdag 4 april 2024 23:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Ach ik vond het wel weer een leuk tijdverdrijf. En een beetje cossen met alle narigheid ook daar
Dat maakt het juist leuk, zonder fok zou ik allang afgehaakt zijn.quote:
Ja ok dat dan weer wel ... alleen kijken en zonder commentaar is wel erg triest , maar ze zullen er zijnquote:Op donderdag 4 april 2024 23:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat maakt het juist leuk, zonder fok zou ik allang afgehaakt zijn.
Jij moest het blijkbaar meer van een afstandje bekijken?quote:Op vrijdag 5 april 2024 00:40 schreef chufi het volgende:
aH NU PAS ZIE ik een man met baard in dat groene..
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Het is helaas weer een best beroerde natte week geweest ja.quote:Op vrijdag 5 april 2024 07:32 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Druilerig weer hier. Ik sliep niet zo best maar werd wel getroost door het geluid van een uil
Wij hadden eigenlijk dit voorjaar een of twee bomen willen (laten) omzagen. Maar die vallen dan op een vrij laaggelegen stukje land. Met deze nattigheid gaat dat niet lukken; de bomen verdwijnen gewoon onder het maaiveld denk ik. Volgend jaar beter..?quote:Op vrijdag 5 april 2024 07:34 schreef pullup het volgende:
[..]
Het is helaas weer een best beroerde natte week geweest ja.
Geen uilen hier helaas
Ik lees dit maar begrijp de situatie niet helemaalquote:Op vrijdag 5 april 2024 07:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij hadden eigenlijk dit voorjaar een of twee bomen willen (laten) omzagen. Maar die vallen dan op een vrij laaggelegen stukje land. Met deze nattigheid gaat dat niet lukken; de bomen verdwijnen gewoon onder het maaiveld denk ik. Volgend jaar beter..?
Oh jaquote:
Als de bomen nu vallen (omdat we ze omzagen) dan vallen ze op een weiland dat zo nat is dat de boom *in* het weiland valt en niet *op* het weiland. Dus de boom slaat een gat ter grootte van de boom en verdwijnt daar in.quote:Op vrijdag 5 april 2024 07:46 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik lees dit maar begrijp de situatie niet helemaal![]()
Dat vallen gaat niet lukken? Waaronder verdwijnen ze en waarom is dat dan beter volgend jaar te doen ?
Ah duidelijk dan zal het volgend jaar moeten als je de boom verder wil verzagenquote:Op vrijdag 5 april 2024 08:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Als de bomen nu vallen (omdat we ze omzagen) dan vallen ze op een weiland dat zo nat is dat de boom *in* het weiland valt en niet *op* het weiland. Dus de boom slaat een gat ter grootte van de boom en verdwijnt daar in.
Als het weiland niet zo nat is valt de boom netjes *op* het weiland, op het gras dus. En dan kunnen we de liggende boom in kleinere stukken zagen.
Hopelijk hebben we volgend jaar een minder nat voorjaar, en is het weiland droog genoeg om de bomen om te zagen. Het is laaggelegen grond dus altijd vrij nat, we gaan ervan uit dat we ook als we een boom durven omzagen, nadat de boom gevallen is nog moeten wachten tot de zomer voordat we met rijdend materieel dat weiland in kunnen om het hout af te voeren.
Oh ja, en we zouden dus ook in de zomer of herfst een boom kunnen omzagen, dan is het land wel droog genoeg. Maar dat mag niet tussen 15 maart en 15 september van de wet.
Ik zie de training ook meestal niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:14 schreef pullup het volgende:
[..]
Oh ja
Kan ik het ook een keertje zienAl; 2 jaar geen seconde kunnen volgen
Lokaal heet dit 'onland'.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:21 schreef pullup het volgende:
Als die hele boom er in verdwijnt kan je het beter een meer noemen
Het is weer grijs en net, net als de rest van de weekquote:
Hoop dat je er niet aan gehecht bentquote:Op vrijdag 5 april 2024 09:13 schreef pullup het volgende:
[..]
Het is weer grijs en net, net als de rest van de week
Ja die is flink aan het groeienquote:
Maakt toch niks meer uit dit jaarquote:Op vrijdag 5 april 2024 09:26 schreef StevenHyde het volgende:
Jezus!! Dat dacht ik vast gisteren na het 93e tegendoelpunt van Ajax dit seizoen na weer een flater.
Desalniettemin een goedemorgen
Ik ook netquote:Op vrijdag 5 april 2024 09:02 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Weer wat geleerd. Interessant.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Onland
‘The shell is connected to the turtle’s spine and ribcage.’quote:
Jaquote:
Als je met die kaart moet navigeren ga je verdwalen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:20 schreef pullup het volgende:
[ afbeelding ]
* pullup ochtendje thuis blijft
Is het al zo laat?quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:20 schreef pullup het volgende:
[ afbeelding ]
Ja heb ergens op Cap* gedruktquote:
Ik hoorde hem net al iddquote:Op vrijdag 5 april 2024 10:53 schreef pullup het volgende:
[..]
Ja heb ergens op Cap* gedruktMaar die wolk zit er nu ook wel hoor
Oehhh dat ziet er niet lekker uitquote:Op vrijdag 5 april 2024 10:20 schreef pullup het volgende:
[ afbeelding ]
Fake newsquote:
Elk tegendoelpunt blijft pijnlijk. Ookal gaat het idd nergens meer over. Al hoop ik nog wel op plek 5 en bekerwinst Feyenoord zodat we wat Europese avondjes hebben nog.quote:
Dat zou wel de redding zijn iddquote:Op vrijdag 5 april 2024 12:01 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Elk tegendoelpunt blijft pijnlijk. Ookal gaat het idd nergens meer over. Al hoop ik nog wel op plek 5 en bekerwinst Feyenoord zodat we wat Europese avondjes hebben nog.
Mag hopen dat die gewoon in de cel belandquote:
Voor wat?quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:46 schreef pullup het volgende:
[..]
Mag hopen dat die gewoon in de cel beland
Handel in voorkennisquote:
Is dat al bewezen dan?quote:
Ondertussen hadden ze ook voor geen crimineel kunnen kiezenquote:Op vrijdag 5 april 2024 13:09 schreef marcb1974 het volgende:
Maar de soap is nog lang niet over. De bestuursraad schijnt hem te willen houden. En die kan de RVC weer wegsturen.
Supergoedquote:
https://www.volkskrant.nl(...)r#Echobox=1712316059quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:09 schreef marcb1974 het volgende:
Maar de soap is nog lang niet over. De bestuursraad schijnt hem te willen houden. En die kan de RVC weer wegsturen.
Mjah, je moet je 'record' wel volhouden hequote:Op vrijdag 5 april 2024 13:11 schreef pullup het volgende:
[..]
Ondertussen hadden ze ook voor geen crimineel kunnen kiezen
Als je die link leest zie je weer niet echt 'crimineel',quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:39 schreef pullup het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)r#Echobox=1712316059
Texas was hetquote:Op vrijdag 5 april 2024 14:00 schreef marcb1974 het volgende:
Wie was er nou in de vs voor een zon?
Of gaat ze voor de sneeuwstorm?
https://www.hln.be/buiten(...)-en-canada~a9388f0b/
We horen het welquote:
Gewoon crimineelquote:Op vrijdag 5 april 2024 13:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als je die link leest zie je weer niet echt 'crimineel',
wel vrij dom
Dan is het voor jou een crimineelquote:
Van Praag ook alquote:Op vrijdag 5 april 2024 13:39 schreef pullup het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)r#Echobox=1712316059
Wha, die kende ik nog niet.... maar ze is ergens wel lekker!quote:
quote:Op vrijdag 5 april 2024 17:31 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wha, die kende ik nog niet.... maar ze is ergens wel lekker!
Morgen dan... 26 gradenquote:Op vrijdag 5 april 2024 17:41 schreef Aoibhin het volgende:
En wat schijnt het zonnetje lekkerEcht een zomergevoel
Ik zag het jaquote:
Lekkerquote:Op vrijdag 5 april 2024 17:44 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Broodje afgebakken... als stokbrood gesneden... en nog wat gerookte zalm van de pasen weggewerkt
Wil je graag je rokje laten zien?quote:Op vrijdag 5 april 2024 17:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Wanneer is het eigenlijk weer rokjes dag?
Laat maar zien hoorquote:Op vrijdag 5 april 2024 17:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
25 graden toch?quote:Op vrijdag 5 april 2024 17:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Jazeker! Trots.. gekocht toen ik 18 was...en Ja! Ik pas mijn Rok kostuum nog steedsquote:
Sexyquote:Op vrijdag 5 april 2024 17:59 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Jazeker! Trots.. gekocht toen ik 18 was...en Ja! Ik pas mijn Rok kostuum nog steeds
Inclusief doedelzak?quote:Op vrijdag 5 april 2024 17:59 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Jazeker! Trots.. gekocht toen ik 18 was...en Ja! Ik pas mijn Rok kostuum nog steeds
K3 is net uit mijn systeemquote:
Geweldig!quote:
Ja de vaders wilden vooral kijkenquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:09 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Geweldig!
Briljant concept ook. Was ooit op een verjaardag, stond dat aan... de kinderen speelden buiten.... en de vaders met een biertje voor het scherm
Wende heeft je goed verwendquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:17 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Youtube verWende me zojuist met deze....
Prachtige versie !
Dat was je niet gewend natuurlijkquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:28 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat was dan ook een wending in mijn leven
Nu moet ik ineens aan wentelteefjes denkenquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:31 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Nee, het was als wentelen in weelde
Het lekkerste voor het eindquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:31 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Nu moet in ineens aan wentelteefjes denken
Lang niet meer gegetenquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Het lekkerste voor het eind
Ik ook niet... Mij moeder...aah... ze maakst het lekkerst!quote:
Vanmorgen?quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:34 schreef Puzzie het volgende:
Ik ben al blij dat ik mijn lasagne vanmorgen heb afgebakken
Moeders smaken altijd het lekkerstquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:35 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik ook niet... Mij moeder...aah... ze maakst het lekkerst!
Nee ik had de saus twee dagen geleden gemaakt maar geen puf/zin om het af te makenquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:35 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Vanmorgen?
Zit je nog op wintertijd?
MILFFquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap alles, begrijp er niets van.
quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:37 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
MILFFSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Maar snappik
My age is very
Inappropriate
for my behavior
< Herkent datquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:37 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Nee ik had de aus twee dagen geleden gemaakt maar geen puf/zin om het af te maken
Ik heb dat de laatste tijd vakerquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:38 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
< Herkent datOverkomt de beste!
Voelt goed hè !!! Yihaaa!quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:42 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb dat de laatste tijd vaker![]()
Maar daarom vanmorgen toch maar afgemaakt
Eigenlijk welquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:44 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Voelt goed hè !!! Yihaaa!
Oh echt die slakken zijn zooooo irritantquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:43 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik had maandag (2de psdg) 12 best grote zaailingen gekocht van 2 soorten sla, rode bietjes en iets wat ik ff niet meer weet.
Geplant in mijn moestuin... met liefde besproeit... en verheugend op de groei!
Elke f*king dag heb ik ze kleiner zien worden.. en ik kwam daarstraks thuis,.. er is bijna niets meer van over.
< Verklaart Nucleair war aan de slakken!
Ja, tnx echtt balen.. je plant ze zo hoopvol... en dan.. machteloosheid!quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:57 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oh echt die slakken zijn zooooo irritantHier ook meerdere malen aan kruidenplantjes begonnen en die krengen vreten alles op
Naar dat je de plantjes kwijt bent
Ja die zijn echt zo meedogenloosquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:02 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja, tnx echtt balen.. je plant ze zo hoopvol... en dan.. machteloosheid!
Het zijn van die mini naaktslakken.. 2 à 3 cm groot.. ik zie ze gewoon munchen als de zon weg is.
Dat is een mooie combi van kruidenquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:01 schreef Aoibhin het volgende:
Vanmiddag was ik ook naar het tuincentrum geweest voor nieuwe kruidenplantjes. We hebben nu bieslook, paarse basilicum, peterselie, koriander, citroen verbena, Marokkaanse munt en oregano. Eerder hadden we al salie en tijm gekocht en geplant.
En ook een plantje van überschattige gele peervormige cherrytomaatjes, maar op de terugweg is de stengel geknaktHopelijk gaat die nog wat doen.
Ook een klein dennenboompje gekocht voor in de oude watertank van mijn broer. We zijn al langer van plan om daar een plant in te doen en daar wat as bij te doen.
Onderweg van Irvine California naar eerste tussenstop in Tuscon Arizona. 754 km.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:56 schreef Puzzie het volgende:
[..]
![]()
Hoe zou het met @:Prisha beeb zijn onderweg naar Texas
Ik moet altijd denken aan Boca Chica ,SpaceX , Starship![]()
Ik hoop voor Prish dat de weersomstandigheden toch nog verbeteren voor maandag zodat ze nog iets van kan zien/meemaken/beleven
![]()
En nu ff Birdies checken
Koper an sich werkt al , liefst lint of platte strips. Het verschil in spanning tussen materialen schrikt ze al af.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:05 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja die zijn echt zo meedogenloosEen bepaald soort koperdraad schijnt te kunnen helpen, om dat om de kruiden heen te spannen
Orange Countyquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:10 schreef Prisha het volgende:
[..]
Onderweg van Irvine California naar eerste tussenstop in Tuscon Arizona. 754 km.
Weersverwachting is nog steeds niet al te best maar ik blijf positief en hopen ( in mijn hoofd panic! Panic! Panic!) 🤣
Ja, die tomaatjes had ik ook bij een moestuinclubje waar ik een tijdje bij was. @Domnivoor dacht op een foto in eerste instantie dat het gloeilampen warenquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat is een mooie combi van kruiden![]()
Die tomaatjes had ik een paar jaar geleden, en deden het goedHeb er ook een paar laten uitbloeien en vallen, ze kwamen waarempel het jaar daarna weer op!
En ik heb gelijk mijn zus gebeld, of ze de open haard in de badkuip wil leeg gieten, dan neem ik de kerstboom mee !
Euh, koperdraad om je plantje spannen gaat niet echt wat doen. Slakken houden niet van kruipen over koper (elk soort koper is koper dus koper is goed genoeg). Dus je moet dan koper zo om de plantjes zetten dat de slakken eroverheen moeten kruipen en het moet zoveel koperoppervlak zijn dat de slak het echt vervelend vindt. Dus koperband, geen koperdraad, en dan van zeker iets meer dan een cm breedte.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:05 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja die zijn echt zo meedogenloosEen bepaald soort koperdraad schijnt te kunnen helpen, om dat om de kruiden heen te spannen
We duimen nog steeds!quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:10 schreef Prisha het volgende:
[..]
Onderweg van Irvine California naar eerste tussenstop in Tuscon Arizona. 754 km.
Weersverwachting is nog steeds niet al te best maar ik blijf positief en hopen ( in mijn hoofd panic! Panic! Panic!) 🤣
Ja klopt, het is wat omslachtig soms. Bij mij is het nooit gelukt, maar andere mensen van die tuingroep zworen erbij. Iemand daar had ook een keertje bier gebruikt en dat hielp ook.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:11 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Koper an sich werkt al , liefst lint of platte strips. Het verschil in spanning tussen materialen schrikt ze al af.
Ik heb ook weleens een soort "schrikdraad" gemaakt voor slakken, dat werkt erg goed!
Maar je moet het wel om de locatie heen kunnen maken.. snap je?
De sneeuwstorm nog niet tegen gekomen?quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:10 schreef Prisha het volgende:
[..]
Niet gek... zo zien ze er ook wel uitquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:13 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, die tomaatjes had ik ook bij een moestuinclubje waar ik een tijdje bij was. @:Domnivoor dacht op een foto in eerste instantie dat het gloeilampen waren![]()
Ah thanks, bedankt voor de tips!quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh, koperdraad om je plantje spannen gaat niet echt wat doen. Slakken houden niet van kruipen over koper (elk soort koper is koper dus koper is goed genoeg). Dus je moet dan koper zo om de plantjes zetten dat de slakken eroverheen moeten kruipen en het moet zoveel koperoppervlak zijn dat de slak het echt vervelend vindt. Dus koperband, geen koperdraad, en dan van iets meer dan een cm breedte.
[ afbeelding ]
Van die kloterige grondnaakslakjes komen door de grond en kruipen dus niet over de grond en kruipen dus ook niet over dat koperband en hebben er dus ook niks geen last van en vreten dus lekker je slaplantjes op.
Dan moet je je plantjes in potten hebben en dan om de potten koperband en in de potten schone grond want als je er grond met naaktslakjes in stopt eten ze eerst je sla op en verhongeren daarna.
quote:
Dat zeg ikquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh, koperdraad om je plantje spannen gaat niet echt wat doen. Slakken houden niet van kruipen over koper (elk soort koper is koper dus koper is goed genoeg). Dus je moet dan koper zo om de plantjes zetten dat de slakken eroverheen moeten kruipen en het moet zoveel koperoppervlak zijn dat de slak het echt vervelend vindt. Dus koperband, geen koperdraad, en dan van zeker iets meer dan een cm breedte.
[ afbeelding ]
Van die kloterige grondnaakslakjes komen door de grond en kruipen dus niet over de grond en kruipen dus ook niet over dat koperband en hebben er dus ook niks geen last van en vreten dus lekker je slaplantjes op.
Dan moet je je plantjes in potten hebben en dan om de potten koperband en in de potten schone grond want als je er grond met naaktslakjes in stopt eten ze eerst je sla op en verhongeren daarna.
Kijk anders hier even voor een overzicht van wat er zoal is en welke prijzen er ongeveer bij horen (dit is een goede leverancier, niet een goedkope): https://www.kopersporen.nl/categorie/slakkenschrik/quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:17 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ah thanks, bedankt voor de tips!We gaan de kruidenplantjes inderdaad in potten doen. In combinatie met koperband geeft dus een goede kans? Daar nog maar eens naar gaan kijken in het tuincentrum dan.
Dankjewel! Ik ga even een kijkje nemenquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Kijk anders hier even voor een overzicht van wat er zoal is en welke prijzen er ongeveer bij horen (dit is een goede leverancier, niet een goedkope): https://www.kopersporen.nl/categorie/slakkenschrik/
Ik heb er wel eens van gehoord maar meer dan dat ook niet. Aaltjes (maar ik denk dat er vele aaltjes zijn) zijn slecht voor o.a. aardappels; tegen aaltjes zet je afrikaantjes, want aaltjes houden niet van afrikaantjes.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat zeg ik
Heb je ook wel eens van de nematoden ( aaltjes) methode gehoord? Dat zijn dan weer beestjes die slakken eitjes eten? Werkt dat?
Tnx,quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb er wel eens van gehoord maar meer dan dat ook niet. Aaltjes (maar ik denk dat er vele aaltjes zijn) zijn slecht voor o.a. aardappels; tegen aaltjes zet je afrikaantjes, want aaltjes houden niet van afrikaantjes.
Dus ik zou geen dure aaltjes in de pot met afrikaantjes uitzetten. Meer tips heb ik er niet hierover.
`Dat was Eastcoast net als die Aardbeving in NYquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De sneeuwstorm nog niet tegen gekomen?
Dat zijn de beste!quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:27 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Tnx,
Ik heb ook gewoon te vroeg uitgeplant denk ik.. mijn wachters zijn nog niet wakker.
Ik heb maar een postzegel, met aan de ene kant BetonBuren, aan de andere kant Design geklooi, toch lukt het me om een leger aan kikkers te kweken en een kleine egel kudde. Dat zijn mijn slakken bestrijders
Niet?? Waar zit je ongeveer?quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zijn de beste!
Ik heb hier helaas geen egels. Vroeger zaten ze hier wel en op papier is het hier een groot egelparadijs; uitgestrekte landerijen waar niet veel gebeurt). Maar ze zijn er niet. En omdat ze ernstig bedreigd zijn komen ze hier ook niet vanzelf, want er zijn er domweg geen 'over' om hier naar ons paradijs te lopen.
quote:
Echt, het zit hier vol poeltjes, rommelhoekjes, singels, ruige weides. En dan bedoel ik niet mijn tuin of zo, maar hectares en hectares achter elkaar. Onlanden omzoomd door extensieve en/of verlaten weide en singels.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Niet?? Waar zit je ongeveer?
Hier in de regio zijn egels best vertegenwoordigt. Helaas ook op de weg.. dood. Maar naar mijn beste weten, iig
Wat hier werkt::
Gooi her en der stapels takjes, hout, bladeren *eigenlijk chop en Drop) en zorg voor een paar stilstaande poelen.
< Tast naar heupquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:58 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
* Aoibhin gaat langs met koffie en cake
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap alles, begrijp er niets van.
quote:Op vrijdag 5 april 2024 20:03 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
< Tast naar heup
< Grijpt flacon
< Ontpopt
< Wil schenken
< Is te laat
< Zoekt AiobiOh ja, rum!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
@Koen66 kom snel!Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
Dat is frappant!quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Echt, het zit hier vol poeltjes, rommelhoekjes, singels, ruige weides. En dan bedoel ik niet mijn tuin of zo, maar hectares en hectares achter elkaar. Onlanden omzoomd door extensieve en/of verlaten weide en singels.
Er zijn gewoon onvoldoende egels hier in de buurt om dit paradijs te bevolken.
Er zitten wel bever en hermelijnen en wezels en vossen en marters en otters (en dus ook voldoende muizen en kikkers en vissen en ander voer voor dat lijstje beesten).
Ik heb nog wel ergens een filmpje van een marter hier in de boom. En ook nog een van de bevers en de otter.
Dat is echt wauw!quote:Op vrijdag 5 april 2024 20:05 schreef sigme het volgende:
Door mij gemaakt met m'n telefoon, ik kwam 'm gewoon tegen tijdens een rondje met de hond:
[ afbeelding ]
Met een wildcamera gemaakt:
[ afbeelding ]
quote:
Echt tof hoorquote:Op vrijdag 5 april 2024 20:05 schreef sigme het volgende:
Door mij gemaakt met m'n telefoon, ik kwam 'm gewoon tegen tijdens een rondje met de hond:
[ afbeelding ]
Met een wildcamera gemaakt:
[ afbeelding ]
Hij heeft weer een nieuwe drone, het is echt fraai jaquote:
Die ziet er niet echt exotisch uit neequote:Op vrijdag 5 april 2024 20:21 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Die tweede is gewoon een waterkonijn
Prishybeebquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:10 schreef Prisha het volgende:
[..]
Zoiets jaquote:
Een anthem staat er in de comments, maar echt hoorquote:
< Grijnst the dutchy, to the pully.quote:
Haha ja die is tof, heel lang niet meer gehoordquote:
Die zitten (zaten?) hier ook, ik heb ze al jaren niet meer gezien en de muskusrattenvanger ook niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 20:21 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Die tweede is gewoon een waterkonijn
Ik hou jou liever op afstand, gast.quote:Op vrijdag 5 april 2024 20:07 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat is echt wauw!
Wat is je adres? Ik kom bij je wonen!
HippieAvond... geweldig idee!quote:Op vrijdag 5 april 2024 20:44 schreef pullup het volgende:
[..]
Haha ja die is tof, heel lang niet meer gehoord
Ontzie je voor nu.quote:Op vrijdag 5 april 2024 20:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hou jou liever op afstand, gast.
Denk ik. Afgaand op je naam.
quote:Op vrijdag 5 april 2024 20:48 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ontzie je voor nu.
Maar... wat is je bijdrage aan HippyMusicFestivalFok2024?
quote:
Jij snapt het helaas niet helemaalquote:
Goeie!quote:
Dat is wel weer een van de ultieme hippiesongsquote:
Ze zingen over een winters day, maar ik krijg een zomers gevoel bij dit liedjequote:Op vrijdag 5 april 2024 20:56 schreef pullup het volgende:
[..]
Dat is wel weer een van de ultieme hippiesongs
Nog eentje danquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |