Doktorsassistente heb ik nog niet meegemaakt. Maar het is wel het personeel bij mijn Jumbo inmiddels grotendeels engelstalig (met een vet Indiaas accent) is.quote:Op vrijdag 5 april 2024 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Ach het wordt steeds erger. In randstad schijnt het zelfs dat de kans groot is als je de dokter belt dat je een Engelstalig assistente aan de lijn krijgt. Dat zou echt niet mogen kunnen.
Zolang het nog niet verboden is om geld te verdienen met (a)sociale) media en beïnvloeden zou je op een één of ander kanaal je kennis kunnen delen.quote:Op woensdag 3 april 2024 11:13 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
In de praktijk kan ik weinig instructiefilmpjes vinden over het monteren van espagnoletten of het renoveren van historische schuifdeuren
Onmisbare, hoogopgeleide arbeidsmigranten => 30% rulingquote:Op vrijdag 5 april 2024 10:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Doktorsassistente heb ik nog niet meegemaakt. Maar het is wel het personeel bij mijn Jumbo inmiddels grotendeels engelstalig (met een vet Indiaas accent) is.
Als we de Nederlandse taal nou helemaal wegdoen hebben we dat probleem ook niet meerquote:Op vrijdag 5 april 2024 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Ach het wordt steeds erger. In randstad schijnt het zelfs dat de kans groot is als je de dokter belt dat je een Engelstalig assistente aan de lijn krijgt. Dat zou echt niet mogen kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:21 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Als we de Nederlandse taal nou helemaal wegdoen hebben we dat probleem ook niet meer.
De manier waarop het nu allemaal gaat zal dat denk ik binnen 20 jaar wel gebeuren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Corporate translator
Er heeft een verschuiving plaatsgevonden, je moet mee gaan met de tijd. Tegenwoordig heb je aanbieders die vlees, moderne BBQ's, accesoires en benodigdheden.quote:Op donderdag 4 april 2024 05:06 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Een herkenbaar verhaal. De moderne consument haalt gratis advies bij de speciaalzaak voor spullen die online of in China worden/zijn gekocht.
[..]
Toch zijn bijvoorbeeld de melkboer en de groenteman in de tachtiger jaren geleidelijk uit het straatbeeld verdwenen.
Maar laat Pijper je messen niet aanraken. Ze boden die service ooit wel, ik naar gevraagd, ja tuurlijk doen en kunnen wij keukenmessen, wij zijn pro's.quote:Op woensdag 3 april 2024 13:12 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik ga hier in Utrecht altijd naar de ouderwetsche ijzerwarenzaak (eigenlijk twee, W. Pijper die echt een ijzerwarenzaak is en W. Langerak die meer een bouwmarkt is).
Iets duurder maar vaak uiteindelijk goedkoper omdat ik:
a) het juiste product voor mijn probleem mee krijg
b) ze ook losse dingetjes zoals losse knelringen voor een paar cent verkopen terwijl je bij de Praxis een complete knelfitting à 4 euro moet kopen
c) ik 45 cm installatiedraad kan kopen wanneer ik maar 45 cm nodig heb.
Ondanks dat het iets duurder is, ga ik er altijd met een tevredener gevoel weg dan bij de normale bouwmarkt. Alhoewel de Praxis City qua service en personeel ook een factor 10 verschil is met de normale Praxis of Gamma.
quote:Op zondag 7 april 2024 15:43 schreef Vanyel het volgende:
Gelukkig werden ze daarna gejat en kreeg ik allemaal nieuwe
quote:
Jaquote:
Ik zal wel achterdochtig zijn, maar vind die hardloop of buitensport winkels en hun adviezen vaak niet zoveel voorstellen. Echt - met alle respect - maar als ze werkelijk (medisch) relevante kennis hadden zouden ze niet in een schoenenwinkel werken. Vaak zijn het algemeenheden ("Nike valt wat kleiner") die je al weet. En toevallig is 't altijd verstandiger om dat model van 100 euro duurder te nemen.quote:Op woensdag 3 april 2024 12:58 schreef Lichtloper het volgende:
Ik denk dat er gewoon behoefte blijft aan goed advies. Vorige week nieuwe hardloopschoenen gekocht in een zaak. Filmpje van mijn loopstijl gemaakt, goed advies gekregen en gewoon daar gekocht, wel 10% duurder dan online. Je bent imo gewoon een sukkel als je daarna ‘ik denk er nog even over na’ roept en het online koopt.
Wat mij zelf verbaast is dat dozenschuivers als de Mediamarkt nog bestaan. Je krijgt standaard een ongeïnteresseerde kutverkoper die er zelf niets van afweet en de prijs is vele malen hoger dan je online betaalt. Waarom kopen mensen daar nog in godsnaam?
Ik was laatst in een vrij dure sportspeciaalzaak en die wist niet eens dat er speciale spikes voor sprinten, lange afstand, speerwerpen en verspringen zijn, dat dat echt verschillende schoenen zijn. Tja, wat voeg je dan nog toe als winkel?quote:Op zondag 7 april 2024 18:00 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ik zal wel achterdochtig zijn, maar vind die hardloop of buitensport winkels en hun adviezen vaak niet zoveel voorstellen. Echt - met alle respect - maar als ze werkelijk (medisch) relevante kennis hadden zouden ze niet in een schoenenwinkel werken. Vaak zijn het algemeenheden ("Nike valt wat kleiner") die je al weet. En toevallig is 't altijd verstandiger om dat model van 100 euro duurder te nemen.
Pff zo bekend. Zoveel van die winkels nemen personeel aan die ze een een daagse cursus aanbieden en dan ben je "de man/vrouw". Ze voelen zich gerechtvaardigd door die cursus. Zelfde als verkopers bij audiciens. Altijd pushen naar het niet vergoede apparaat. Tja.quote:Op zondag 7 april 2024 18:00 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ik zal wel achterdochtig zijn, maar vind die hardloop of buitensport winkels en hun adviezen vaak niet zoveel voorstellen. Echt - met alle respect - maar als ze werkelijk (medisch) relevante kennis hadden zouden ze niet in een schoenenwinkel werken. Vaak zijn het algemeenheden ("Nike valt wat kleiner") die je al weet. En toevallig is 't altijd verstandiger om dat model van 100 euro duurder te nemen.
Bij electronica vind ik een fysieke winkel eigenlijk wel handig met garantie (hoewel je hoopt die niet nodig te hebben natuurlijk). Als er iets is kun je naar de winkel en je product 'dumpen' en wordt het geregeld. Als je het online gekocht hebt moet je vaak retouretiket printen, online aangeven wat er precies mee is (exacte procedure verschilt vaak per webshop), en ook weer veilig inpakken en nog naar postnl punt brengen.
Denk dat ze bij de Christine Le Duc ook niet alle items getest hebben.quote:Op zondag 7 april 2024 21:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Pff zo bekend. Zoveel van die winkels nemen personeel aan die ze een een daagse cursus aanbieden en dan ben je "de man/vrouw". Ze voelen zich gerechtvaardigd door die cursus. Zelfde als verkopers bij audiciens. Altijd pushen naar het niet vergoede apparaat. Tja.
Soortgelijke ervaring heb ik ook toen ik naar feromoonvallen vroeg, of om bronzen schroeven. Bij een metaalwarenhandel naar een deurbalkhaak vragen, ze niet hebben of kunnen leveren, maar ze zelf wel aan de deur naar het magazijn hebben hangen....quote:Op zondag 7 april 2024 20:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik was laatst in een vrij dure sportspeciaalzaak en die wist niet eens dat er speciale spikes voor sprinten, lange afstand, speerwerpen en verspringen zijn, dat dat echt verschillende schoenen zijn. Tja, wat voeg je dan nog toe als winkel?
Ik had het niet over testenquote:Op zondag 7 april 2024 21:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk dat ze bij de Christine Le Duc ook niet alle items getest hebben.
Wij hebben het een keer gedaan voor een reis naar Maleisië en het beviel enorm goed. Het waren echt top-hotels die we onderweg hadden, alles was perfect geregeld. En ja, dat kan wellicht ook zelf, maar in de landen waar je zelf wat minder kennis van hebt kan het echt een meerwaarde zijn.quote:Op woensdag 3 april 2024 16:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is nou echt een branche waarbij het me altijd enorm verbaast dat ze bestaan. Reisorganisaties voor groepsreizen, prima. Maar ik zou er nooit over denken om verder ooit een reis via een reisorganisatie te boeken of ze zelfs maar te benaderen.
Mijn vaste schoenmaker (voor 'ie met pensioen ging en de zaak sloot) was altijd blij als ik met een paar langskwam. De man verstond z'n vak uitstekend. Blij dat 'ie weer wat fatsoenlijks in z'n handen had. Teveel mensen kopen (aldus de vakman) liever een nieuw paar dan er een nieuwe zool onder te zetten (die schoenen zijn het vaak ook niet waard er geld aan uit te geven). Ik ben nog altijd op zoek naar een gelijkwaardig alternatief in de regio.quote:Op zondag 7 april 2024 21:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Aan de andere kant is het een genot een vakman te treffen die helemaal blij wordt als je hoogwaardige producten zoekt
Ik draag bommeltjes, laat ik braaf herzolen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 22:27 schreef baskick het volgende:
[..]
Mijn vaste schoenmaker (voor 'ie met pensioen ging en de zaak sloot) was altijd blij als ik met een paar langskwam. De man verstond z'n vak uitstekend. Blij dat 'ie weer wat fatsoenlijks in z'n handen had. Teveel mensen kopen (aldus de vakman) liever een nieuw paar dan er een nieuwe zool onder te zetten (die schoenen zijn het vaak ook niet waard er geld aan uit te geven). Ik ben nog altijd op zoek naar een gelijkwaardig alternatief in de regio.
Tja, ik snap ook wel dat je schoenen niet van een nieuwe zool en hak of binnenvoering voorziet als dat duurder is dan een nieuw paar. Als het überhaupt al kan bij geplakte kunststof Bristol-schoenenquote:Op zaterdag 13 april 2024 22:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik draag bommeltjes, laat ik braaf herzolen.
Als ik goedkope shit schoenen draag hem ik pijn aan mijn voeten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |