Dat komt doordat jij er met een Nederlandse bril naar kijkt.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat ik altijd het gekke vind is dat ze een ideologie aan hangen die er op uit was om Rusland te vernietigen.
En dat geldt overigens niet alleen voor Rusland, maar al die nazi aanhangers buiten Duitsland die Hitler en zijn cronies vereren.
Ik vraag me af of dit waar is en of het dan burgers waren die wilde helpen of getrainde militairen die even een ander jasje zonder vlaggen hadden aangetrokken.quote:Gevochten wordt er ook door buitenlanders aan Oekraïense zijde, maar officieel niet onder de vlag van de Navo of een Navo-lidstaat. Het Russische ministerie tweette op 15 maart dat er vanaf 24 februari 2022 “13.387 buitenlandse huurlingen gearriveerd zijn in Oekraïne om te vechten voor de neonazi’s”. Onder hen zouden zich 64 Nederlanders bevinden of hebben bevonden. Van hen zouden er 23 zijn “geëlimineerd”. In totaal zijn er volgens het ministerie 5962 buitenlandse strijders omgekomen, waarvan de meesten Polen: 1497.
Dit is geen nieuws toch. Dat er een vreemdelingen legioen is met vrijwilligers. En ja tussen die vrijwilligers zitten er een hoop bij die militaire ervaring hebben. Maar nu niet meer in dienst zijn van defensie. En dus gewoon vrijwilligers zijn die van de rest niks met het land waar ze vandaan komen te maken heeft.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:46 schreef Candymannetje het volgende:
https://deanderekrant.nl/(...)op-oorlog-2024-04-03
[..]
Ik vraag me af of dit waar is en of het dan burgers waren die wilde helpen of getrainde militairen die even een ander jasje zonder vlaggen hadden aangetrokken.
Het aantal Nederlanders is nieuw voor mij.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dit is geen nieuws toch. Dat er een vreemdelingen legioen is met vrijwilligers. En ja tussen die vrijwilligers zitten er een hoop bij die militaire ervaring hebben. Maar nu niet meer in dienst zijn van defensie. En dus gewoon vrijwilligers zijn die van de rest niks met het land waar ze vandaan komen te maken heeft.
quote:Uit de uitgelekte Amerikaanse defensiedocumenten blijkt dat één Nederlandse commando actief is in Oekraïne. Samen met tientallen andere westerse commando's zou de Nederlander aanwezig zijn in het land dat door Rusland is binnengevallen. Het nieuws is niet bevestigd door het Nederlandse ministerie van Defensie.
Dat meldt de Britse omroep BBC na analyse van de gelekte documenten. Vertrouwelijke informatie van het ministerie van Defensie lekte uit via sociale media, en bevatte onder andere informatie over de oorlog in Oekraïne.
De meeste leden van speciale eenheden in Oekraïne komen volgens de documenten uit het Verenigd Koninkrijk, namelijk vijftig. De rest zou komen uit Letland (17), Frankrijk (15), de Verenigde Staten (14) en Nederland (1). Het is niet duidelijk waar de commando's gestationeerd zijn of wat voor werk ze daar zouden doen.
Als de nazi's uit Oekraïne komen dan wordt dat ook regelmatig goed gepraat.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:33 schreef Candymannetje het volgende:
Daar komt bij dat lang niet alle Nederlanders tegen de nazi's waren.
Na de oorlog wel natuurlijk maar tijdens de oorlog niet.
Dat klopt, is me opgevallen dat veel mensen nationalisme slecht vonden enzo maar nu er "oorlog dreigt" slaan de meningen ineens om.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:12 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Als de nazi's uit Oekraïne komen dan wordt dat ook regelmatig goed gepraat.
Candy geeft daar nuance aan in zijn reactie..quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:12 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Oh? Heb je hier enig voorbeeld van? Want zo ver ik het voorbij zie komen praat helemaal niemand Nazis goed. Ook niet die uit Oekraïne. Wat er gezegd word is dat de Nazis in oekraine. Geen goede reden is om deze oorlog te starten. Wat Putin wel steeds als 1 van de reden aanhaalt.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:12 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Ah, verzonnen scenario's.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:12 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Haha durf jij nou echt nóg een keer met deze onzin te komen?quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:12 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Illustreer dan waar gezegd wordt dat nazi's uit oekraine cool zijn?quote:
Is niet echt goed voor de westerse steun vermoed ikquote:Op zaterdag 6 april 2024 15:36 schreef sp3c het volgende:
voor de Oekrainers zijn de nazi's dan ook niet de ultieme badguy
de nazi's kwamen ze 'redden' van de Russen, dat sentiment zie je meer in Oost Europa, bovendien gaan de Russen helemaal trippen als ze een hakenkruis zien
ik zou mijn voertuig helemaal volkliederen vrees ik al zullen de hoge heren dan wel weer boos op je worden
en terecht natuurlijk en terechtquote:Op zaterdag 6 april 2024 16:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Is niet echt goed voor de westerse steun vermoed ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |