abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 april 2024 @ 15:46:30 #51
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213061794
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:36 schreef Lize92 het volgende:
Mn vriend zijn droom is een kavel en dan eigen huis bouwen en elk extra budget kan ie daarvoor gebruiken..
Alleen ik wil liever niet nu meteen weer verhuizen en in mn hoofd dat we gezin niet te lang kunnen uitstellen, bijna 36, dus denk prioriteiten stellen.
Misschien moeten jullie eens even met elkaar praten om te bedenken wat de prioriteiten eigenlijk zijn. Want op dit vlak lijken jij (en kinderen) geen prioriteit voor hem. Of misschien ook wel hoor, misschien zegt hij na dat gesprek: Hey, ik begrijp het, dan blijven we hier gewoon ^O^ Kan ook.

quote:
Ja dat wel, is een schat van een jongen, alleen met dit.. ff onenigheid
Nou ja, het is me nogal een punt van onenigheid. Deze situatie is nou typisch zoiets dat een relatie kan opbreken (of je nou hier blijft en hij het gevoel heeft dat jij zijn droom verpest, of jullie verhuizen en je voelt je niet fijn tegenover zijn ouders), dus wel handig als jullie er samen uitkomen.
pi_213061802
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:44 schreef sigme het volgende:

[..]
Hij maakt ook kans op eindeloos verbouwen: energie, tijd en geld verliezen in die bodemloze put waar hij niet wil wonen. Als je dat klushuis *niet* met winst kan verkopen kan je al helemaal niet naar een eigen kavel. Zit je daar. Zoveel tijd en geld en energie in gestoken...
  dinsdag 2 april 2024 @ 15:47:14 #53
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213061803
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:44 schreef Lize92 het volgende:
Haha signe dat is netjes alles op een rij!!

Ja mijn gevoel weet het al, alleen moet ik dit subtiel overbrengen, ben gewoon bang hoe dit gaat lopen.
Waarom subtiel? Gewoon duidelijk en eerlijk lijkt me, moet kunnen met je partner.
pi_213061808
Ja op zich geloof ik wel dat ie wat winst zal maken, is wel goede buurt en worden best goed verkocht, dus als het onder de vraagprijs is en hij heel handig is, alleen het is meer een verlies van tijd. Waarom zou je rust opgeven, bedoel een baby kost tijd en wil je aandacht aan besteden en dan zul je zien, zit ik in de weekenden alleen, want er moet geklust worden, als je nie beter weet ala, maar we hebben een leuk huis
pi_213061831
Ik ben verhuisd met een baby, dat raad ik iedereen al af. Laat staan een af-huis inruilen voor een klushuis :')
pi_213061854
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:46 schreef sigme het volgende:

[..]
Het probleem is niet subtiel.

Hij wil speculeren op dat huis ten koste van jullie leefgenot.
Dat is een gok die jij niet wil nemen; je vindt de mogelijke winst te speculatief en het verlies te reëel.
Doet me denken aan een stukje van Youp van 't Hek in de jaren '90:
Ik wilde een auto kopen en mijn broer vroeg me welk merk. Dus ik vertel hem het merk en hij zegt: "Ja, goede keuze! Hoge inruilwaarde!"
Ik wil er niet in RUILEN, ik wil er in RIJDEN!

Geinig dat het huis meer waard is dan waar je hem voor kunt krijgen, maar ehhh.....boeiend? Je gaat er toch in WONEN? Of is het echt meer een financiële investering?
pi_213061875
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:49 schreef Piles het volgende:
Ik ben verhuisd met een baby, dat raad ik iedereen al af. Laat staan een af-huis inruilen voor een klushuis :')
Okee, zeer belangrijke tip, dit!
  dinsdag 2 april 2024 @ 15:55:43 #58
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_213061899
1,5 uur met de trein dus 3 uur reistijd op een dag. Vreselijk lijkt me dat. Heb je geen rijbewijs? Daarmee kun je waarschijnlijk uren winst behalen. Eventueel dat hij dan met de trein gaat als je geen 2 auto's wil hebben?

Verder heb ik in een gelijksoortige situatie gezeten. Mijn (nu ex) schoonmoeder wilde dat 'wij' het huis van de broer van mijn toenmalige vriend zouden kopen. Die stond in een wijk vlakbij hun woning, die ik niet leuk vond met heteluchtverwarming wat ik niet leuk vond en de prijs was extreem. Ik heb die koop tegengehouden maar mijn schoonmoeder heeft me dat altijd kwalijk genomen. We hebben toen voor hetzelfde geld een kavel kunnen kopen en daar een woning op gebouwd. bij mij was de reden dat het uitraakte 'dat ik niet goed luister'. Ik was toen net 20 en had niet door waar ik in was belandt, dat hij altijd naar zijn moeder luisterde en dat dat van mij ook werd verwacht. Huis wel met ton overwaarde verkocht na een jaar, dat dan weer wel.

Succes met je dilemma!
To BG or not to BG!
pi_213061903
Ja goede tip, zegt mn gevoel ook.

Ja onder de vraagprijs, omdat ie die man kent en dan onderhands verkopen, maar het opknappen en volgens mij over paar jaar weer verkopen. Hij zei in beweging blijven en dan extra budget voor die kavel, maar ook hoop stress op de hals halen naar mijn idee.
pi_213062024
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:56 schreef Lize92 het volgende:

Ja onder de vraagprijs, omdat ie die man kent en dan onderhands verkopen, maar het opknappen en volgens mij over paar jaar weer verkopen. Hij zei in beweging blijven en dan extra budget voor die kavel, maar ook hoop stress op de hals halen naar mijn idee.
Echt niet doen!
Dus het is puur een investering met een beetje gemak van gratis babysitters in de paar jaartjes die je daar gaat zitten.
Wil jij om de haverklap verhuizen voor dit soort investeringen? Lijkt me ook niet gezond voor de toekomstige kinderen; die hebben behoefte aan vastigheid en vriendjes in de buurt enzo.
ZEKER niet continu van de ene woonplaats naar de andere verhuizen onder het motto "in beweging blijven", want dan raken je toekomstige kinderen niet alleen steeds hun nieuwe buurtvriendjes kwijt, maar ook elke keer weer hun klasgenoten.
Dat kan grote psychische gevolgen hebben; bindingsangst enzo.

Dus wat is belangrijker; telkens HOPELIJK wat geld verdienen met dit soort projectjes, of het geestelijk welzijn van jou en jullie toekomstige kinderen?
Of is die kavel a dit project echt het eindstatin?
Een kavel kopen en er een huis op bouwen kost ook kapitalen. Dan zou je dus dat toekomstige huis moeten verkopen en weer tijdelijk wat huren om dat geld ervan in die kavel te kunnen steken.
Weer een verhuizing voor jou en jullie kinderen.
  dinsdag 2 april 2024 @ 16:15:05 #61
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213062128
Ben ik nou na het lezen van dit topic de enige die denkt dat dit helemaal niet gaat om dat andere huis of die eventuele winst, maar dat dát de reden is die naar voren wordt geschoven als rookgordijn, om maar niet te hoeven zeggen dat hij eigenlijk dichtbij zijn ouders wil wonen (om welke reden dan ook)?
Breitling - Instruments for Professionals
  Spellchecker dinsdag 2 april 2024 @ 16:15:27 #62
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213062137
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:56 schreef Lize92 het volgende:

Die man denkt dat hij jouw man al bijna ingepakt heeft .....
Nogmaals; ik zou het niet doen ....

-toevoeging-
Het zou me niks verbazen als er verborgen gebreken zijn ook nog ....
En als je daarover wil klagen is het "ja maar, je kocht het al onder de vraagprijs ...."

[ Bericht 10% gewijzigd door maily op 02-04-2024 16:39:24 ]
pi_213062296
En idd; is er een onafhankelijke makelaar geweest die dat huis getaxeerd heeft, en is het al duidelijk voor wat voor prijs die man het wil verkopen?

Volgens mij word er een spelletje met je gespeeld.
  dinsdag 2 april 2024 @ 16:43:58 #64
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_213062495
Je vriend liegt natuurlijk glashard tegen je over zijn beweegredenen. Hij wil simpelweg tegenover mammie wonen, alleen hij weet dat jij daar niet in meegaat.
pi_213062587
Je kunt het overigens ook gewoon niet verbouwen, onder de vraagprijs kopen en op de vraagprijs verkopen. Dat is helemaal gratis winst.

Maar goed, de belastingdienst kijkt gewoon mee naar giften, waaronder ook huizen die (fors) onder de daadwerkelijke waarde verkocht worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_213062914
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:55 schreef Ludachrist het volgende:
Je kunt het overigens ook gewoon niet verbouwen, onder de vraagprijs kopen en op de vraagprijs verkopen. Dat is helemaal gratis winst.

Maar goed, de belastingdienst kijkt gewoon mee naar giften, waaronder ook huizen die (fors) onder de daadwerkelijke waarde verkocht worden.
Ja maar dan werkt het plannetje met de ouders natuurlijk niet he! ;)

En als je zelf een klusser bent, kun je, mits je goedkoop een showroom-keuken en -badkamer op de kop kunt tikken enzo, een huis wel flink in waarde laten stijgen.

Maar hoe zat het tegenwoordig ook al weer met de overdrachtsbelasting? Dit soort investeringen zijn juist een heel stuk minder aantrekkelijk gemaakt, dacht ik?
pi_213063075
Die overdrachtsbelasting is 2% van de aankoopwaarde, lees ik.
Alle kosten die voor jezelf zijn (en dus niet met een hypotheek te betalen zijn) liggen tussen de 5 en 6%.
Stel dat dat pand 3 ton is, dan mag je een portemonnee trekken waar zo'n 18 mille in zit, alleen al voor kosten de koper en overdrachtsbelasting.
Tel daar je verlies op die je op dit huidige huis hebt, want als je zo snel weer verkoopt, geheid dat je verlies hebt. Die 5 - 6% aankoopkosten op dit huis ben je sowieso al kwijt dan. Nieuwbouwwoningen zijn niet zo heel goedkoop dus gemakshalve ga ik helemaal aan de ondergrens zitten: ook 3 ton, dus ook 18 mille aan die kosten betaald.
Dan ben je in een paar maand tijd misschien 36 mille aan aankoopkosten kwijtgeraakt!

Dat moet dan wel een VERDOMD goede investering gaan worden!
  dinsdag 2 april 2024 @ 18:08:50 #68
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_213063456
Is je vriend rechtstreeks vanuit hotel mama gaan samenwonen met jou?
  dinsdag 2 april 2024 @ 19:00:24 #69
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_213064079
Hotel Mama beste hotel :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213064271
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:08 schreef Cruzinats het volgende:
Is je vriend rechtstreeks vanuit hotel mama gaan samenwonen met jou?
TS heeft het ook over een "jongen", dus ik vermoed een redelijk leeftijdsverschil tussen hen.

Overigens krijg ik te horen dat ik de overdrachtskosten enerzijds veel te laag heb ingeschat, en anderzijds heeft TS en de partner dat bij dit huis waarschijnlijk niet hoeven te betalen.
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 20:11:06 #71
38824 crew  Droopie
pi_213065168
quote:
Mn vriend zijn droom is een kavel en dan eigen huis bouwen en elk extra budget kan ie daarvoor gebruiken..
Alleen ik wil liever niet nu meteen weer verhuizen en in mn hoofd dat we gezin niet te lang kunnen uitstellen, bijna 36, dus denk prioriteiten stellen.

Boys will be boys.
Misschien is die jongen gewoon hartstikke enthousiast over die woning omdat hij denkt dat dit een stapje richting zijn droom is.
Tel erbij op dat het zijn oude dorp is, ik snap die jongen wel.

Maar ondanks dat ik hem snap, heeft ie nu gewoon dikke pech :)
Hell To The Liars
pi_213065703
Je vriend heeft gelijk. Stilstand is achteruitgang. Een huis is geen levensbehoefte, maar een investering. Meer is beter. Als je tevreden bent met wat je hebt, deug je niet. Geld is waardevoller dan tijd en geluk. Met een kavel ben je pas écht gelukkig.

Kortom, de kapitalistische boodschap die we dagelijks binnengepompt krijgen :7
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:36:09 #73
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213066566
Op één plek blijven en aarden, dat is pas lekker.
Le Diable
pi_213066776
probleem is dus eigl dat zijn navelstem nog niet is doorgeknipt?
pi_213068299
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:50 schreef Loverboii het volgende:
probleem is dus eigl dat zijn navelstem nog niet is doorgeknipt?
Van dat soort mannen zijn er een hoop. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213068323
En tegenover je schoonouders wonen. Dat wil toch geen hond.
En een normale man zou dat toch ook gewoon moeten begrijpen.
  woensdag 3 april 2024 @ 17:00:27 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213072916
Van al die energie die het kost om hier eventuele winst uit te halen kan bij beter een bijbaantje zoeken.

En inderdaad. Naast je (schoon)ouders wonen lijkt me ook ellende.
  woensdag 3 april 2024 @ 17:28:52 #78
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_213073173
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 09:07 schreef Pisces29 het volgende:
En tegenover je schoonouders wonen. Dat wil toch geen hond.
En een normale man zou dat toch ook gewoon moeten begrijpen.
Normaliter gezien niet nee.

Maar genoeg families die zichzelf zien als een heel hecht kliekje en de partner van zoonlief of dochterlief beschouwen als een soort figurant die even een babytje moet maken voor de fam.

Er hoeven ook niet per sé kwade intenties achter te zitten, voor sommige mensen is dit gewoon normaal. Als ik OP was zou ik voor mijzelf wel even duidelijkheid verschaffen wat het toekomstbeeld nou precies is, het kan nu nog leuk zijn, maar dadelijk heb je schoonouders die 24/7 over de vloer zijn en inspraak willen, jij bent nu nog een buitenstaander maar een kleinkind is natuurlijk ook van *hun* en dan komt de ware aard tevoorschijn. .
pi_213073324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:28 schreef Cruzinats het volgende:

Er hoeven ook niet per sé kwade intenties achter te zitten, voor sommige mensen is dit gewoon normaal. Als ik OP was zou ik voor mijzelf wel even duidelijkheid verschaffen wat het toekomstbeeld nou precies is, het kan nu nog leuk zijn, maar dadelijk heb je schoonouders die 24/7 over de vloer zijn en inspraak willen, jij bent nu nog een buitenstaander maar een kleinkind is natuurlijk ook van *hun* en dan komt de ware aard tevoorschijn. .
Zitten ook zeker geen kwade intenties achter en alleen maar lief en leuk als ze betrokken zijn. :)
Maar precies wat je zegt: inspraak en over de
vloer. Dan begint het vervelend te worden. :X

Er zijn vast ook schoonouders die je wel in je eigen wijk kan hebben wonen. (Nog steeds niet in je straat. :+ ) Onafhankelijke, vaak goed opgeleide, mensen met een zeer druk en rijk leven. Die zitten niet in je nek. Dan is het leuk. :)
pi_213074159
quote:

Ja als je binnenkort kinderen wil moet je dat klushuis niet doen.los daarvan lijkt me t voor jou nuet zo fijn bij je schoonouders te wonen want je vriend is nu al overheersend en straks nog met z'n ma erbij ook.
pi_213074410
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 18:48 schreef madeliefff het volgende:

[..]
Ja als je binnenkort kinderen wil moet je dat klushuis niet doen.los daarvan lijkt me t voor jou nuet zo fijn bij je schoonouders te wonen want je vriend is nu al overheersend en straks nog met z'n ma erbij ook.
Hij is blijkbaar alleen pushy wat dit onderwerp betreft, voor de rest is het een vriendelijke jongen.
Maar idd, met de ouders er bij, dan ben je wel in hun klauwen.
Is hij het ergens niet mee eens, dan stuurt hij papa en mama ff een appje en staan ze zo bij je binnen om jou even bij te sturen, of zuchtend en klagend te doen wat jij in hun ogen eigenlijk had moeten doen. (Een goede vriend van me heeft een tijd zo geleefd tegenover zijn schoonouders.)
  woensdag 3 april 2024 @ 19:17:24 #82
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213074466
Heeft TS inmiddels met haar vriend gesproken?
pi_213076143
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:40 schreef sigme het volgende:
Een ton winst? Na jaren klussen en ter waarde van 95.000 materialen kopen. En dan maar afwachten hoe de huizenmarkt er dan uit ziet, want gegarandeerde winst bestaat niet.

Op een rijtje wat ik er zoal van maak
• Zo snel verhuizen dat je geld toelegt op je huidige woning
• Woning die af is ruilen voor een huis waarin zaken ontbreken
• Tijd voor vanalles ruilen voor alle vrije tijd nodig voor verbouwen
• Geld voor vanalles inleveren omdat alle geld nodig is voor verbouwen
• Prettige afstand tot schoonouders ruilen voor schoonouders op de lip
• Toename reistijd woonwerkverkeer
• Speculatieve kans op mogelijk winst als je over een paar jaar wéér verhuist
_O_

En dan is dit blijkbaar een tussenstap tot een kavel gekocht kan worden. Ik vind het maar erg materialistisch allemaal. Ik twijfel of TS en haar vriend hetzelfde toekomstbeeld hebben, want TS lijkt niet echt van te plan te zijn 'vanalles opzij te zetten' om uiteindelijk in een kast van een huis te zitten over 5, 10 of 20 jaar. Tevreden zijn met wat je hebt levert doorgaans meer geluk op (zie post 72).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')