Misschien moeten jullie eens even met elkaar praten om te bedenken wat de prioriteiten eigenlijk zijn. Want op dit vlak lijken jij (en kinderen) geen prioriteit voor hem. Of misschien ook wel hoor, misschien zegt hij na dat gesprek: Hey, ik begrijp het, dan blijven we hier gewoonquote:Op dinsdag 2 april 2024 15:36 schreef Lize92 het volgende:
Mn vriend zijn droom is een kavel en dan eigen huis bouwen en elk extra budget kan ie daarvoor gebruiken..
Alleen ik wil liever niet nu meteen weer verhuizen en in mn hoofd dat we gezin niet te lang kunnen uitstellen, bijna 36, dus denk prioriteiten stellen.
Nou ja, het is me nogal een punt van onenigheid. Deze situatie is nou typisch zoiets dat een relatie kan opbreken (of je nou hier blijft en hij het gevoel heeft dat jij zijn droom verpest, of jullie verhuizen en je voelt je niet fijn tegenover zijn ouders), dus wel handig als jullie er samen uitkomen.quote:Ja dat wel, is een schat van een jongen, alleen met dit.. ff onenigheid
quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij maakt ook kans op eindeloos verbouwen: energie, tijd en geld verliezen in die bodemloze put waar hij niet wil wonen. Als je dat klushuis *niet* met winst kan verkopen kan je al helemaal niet naar een eigen kavel. Zit je daar. Zoveel tijd en geld en energie in gestoken...
Waarom subtiel? Gewoon duidelijk en eerlijk lijkt me, moet kunnen met je partner.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:44 schreef Lize92 het volgende:
Haha signe dat is netjes alles op een rij!!
Ja mijn gevoel weet het al, alleen moet ik dit subtiel overbrengen, ben gewoon bang hoe dit gaat lopen.
Doet me denken aan een stukje van Youp van 't Hek in de jaren '90:quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Het probleem is niet subtiel.
Hij wil speculeren op dat huis ten koste van jullie leefgenot.
Dat is een gok die jij niet wil nemen; je vindt de mogelijke winst te speculatief en het verlies te reëel.
Okee, zeer belangrijke tip, dit!quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:49 schreef Piles het volgende:
Ik ben verhuisd met een baby, dat raad ik iedereen al af. Laat staan een af-huis inruilen voor een klushuis
Echt niet doen!quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:56 schreef Lize92 het volgende:
Ja goede tip, zegt mn gevoel ook.
Ja onder de vraagprijs, omdat ie die man kent en dan onderhands verkopen, maar het opknappen en volgens mij over paar jaar weer verkopen. Hij zei in beweging blijven en dan extra budget voor die kavel, maar ook hoop stress op de hals halen naar mijn idee.
Die man denkt dat hij jouw man al bijna ingepakt heeft .....quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:56 schreef Lize92 het volgende:
Ja goede tip, zegt mn gevoel ook.
Ja onder de vraagprijs, omdat ie die man kent en dan onderhands verkopen, maar het opknappen en volgens mij over paar jaar weer verkopen. Hij zei in beweging blijven en dan extra budget voor die kavel, maar ook hoop stress op de hals halen naar mijn idee.
Ja maar dan werkt het plannetje met de ouders natuurlijk niet he!quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:55 schreef Ludachrist het volgende:
Je kunt het overigens ook gewoon niet verbouwen, onder de vraagprijs kopen en op de vraagprijs verkopen. Dat is helemaal gratis winst.
Maar goed, de belastingdienst kijkt gewoon mee naar giften, waaronder ook huizen die (fors) onder de daadwerkelijke waarde verkocht worden.
TS heeft het ook over een "jongen", dus ik vermoed een redelijk leeftijdsverschil tussen hen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:08 schreef Cruzinats het volgende:
Is je vriend rechtstreeks vanuit hotel mama gaan samenwonen met jou?
Boys will be boys.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:36 schreef Lize92 het volgende:
Mn vriend zijn droom is een kavel en dan eigen huis bouwen en elk extra budget kan ie daarvoor gebruiken..
Alleen ik wil liever niet nu meteen weer verhuizen en in mn hoofd dat we gezin niet te lang kunnen uitstellen, bijna 36, dus denk prioriteiten stellen.
Ja dat wel, is een schat van een jongen, alleen met dit.. ff onenigheid
Van dat soort mannen zijn er een hoop.quote:Op dinsdag 2 april 2024 21:50 schreef Loverboii het volgende:
probleem is dus eigl dat zijn navelstem nog niet is doorgeknipt?
Normaliter gezien niet nee.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:07 schreef Pisces29 het volgende:
En tegenover je schoonouders wonen. Dat wil toch geen hond.
En een normale man zou dat toch ook gewoon moeten begrijpen.
Zitten ook zeker geen kwade intenties achter en alleen maar lief en leuk als ze betrokken zijn.quote:Op woensdag 3 april 2024 17:28 schreef Cruzinats het volgende:
Er hoeven ook niet per sé kwade intenties achter te zitten, voor sommige mensen is dit gewoon normaal. Als ik OP was zou ik voor mijzelf wel even duidelijkheid verschaffen wat het toekomstbeeld nou precies is, het kan nu nog leuk zijn, maar dadelijk heb je schoonouders die 24/7 over de vloer zijn en inspraak willen, jij bent nu nog een buitenstaander maar een kleinkind is natuurlijk ook van *hun* en dan komt de ware aard tevoorschijn. .
Ja als je binnenkort kinderen wil moet je dat klushuis niet doen.los daarvan lijkt me t voor jou nuet zo fijn bij je schoonouders te wonen want je vriend is nu al overheersend en straks nog met z'n ma erbij ook.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:36 schreef Lize92 het volgende:
Ja dat wel, is een schat van een jongen, alleen met dit.. ff onenigheid
Hij is blijkbaar alleen pushy wat dit onderwerp betreft, voor de rest is het een vriendelijke jongen.quote:Op woensdag 3 april 2024 18:48 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Ja als je binnenkort kinderen wil moet je dat klushuis niet doen.los daarvan lijkt me t voor jou nuet zo fijn bij je schoonouders te wonen want je vriend is nu al overheersend en straks nog met z'n ma erbij ook.
quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:40 schreef sigme het volgende:
Een ton winst? Na jaren klussen en ter waarde van 95.000 materialen kopen. En dan maar afwachten hoe de huizenmarkt er dan uit ziet, want gegarandeerde winst bestaat niet.
Op een rijtje wat ik er zoal van maak
• Zo snel verhuizen dat je geld toelegt op je huidige woning
• Woning die af is ruilen voor een huis waarin zaken ontbreken
• Tijd voor vanalles ruilen voor alle vrije tijd nodig voor verbouwen
• Geld voor vanalles inleveren omdat alle geld nodig is voor verbouwen
• Prettige afstand tot schoonouders ruilen voor schoonouders op de lip
• Toename reistijd woonwerkverkeer
• Speculatieve kans op mogelijk winst als je over een paar jaar wéér verhuist
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|