abonnement Unibet Coolblue
pi_213060037
Hoihoi,

Ik weet niet zeker of dit het goede topic is, anders mag het verplaatst worden naar een ander topic.

Sinds december woon ik samen met mijn vriend in ons huis (nieuwbouw van 2018). Het gaat allemaal goed en ik ben heel blij met het huis, alles lekker nieuw. We woonden allebei niet in dezelfde stad, dus hebben uiteindelijk een dorp er tussenin gevonden. Hij woonde zelf altijd in het dorp van zijn ouders en wilde eerst daar ook gaan wonen, maar door mijn reistijd uiteindelijk toch gekozen voor de middenweg. Zijn moeder liet wel merken dat ze het jammer vond dat hij nu verder woonde, en heeft zich er bij neergelegd.

Al kwam mijn vriend laatst thuis met het volgende verhaal. Zijn vader had de oudere overbuurman gesproken. Sinds kort was hij naar een verzorgingshuis gegaan. Mijn vriend zijn vader zei dat zijn zoon sinds kort een huis had gekocht. En toen zei die overbuurman, oh ik dacht altijd als ik wegga, wil jouw zoon mijn huis wel overkopen.
Nu kwam mijn vriend dus laatst thuis, zo van ja als het onder de marktprijs is en we kunnen het verbouwen en dan er wat op verdienen, wil ik zo'n kans niet laten schieten. Maar ik denk we wonen net in ons mooie huis en gezien we over jaar aan kinderen willen beginnen, ik eigenlijk geen zin heb aan zon klus te beginnen voor een beetje winst (konden het dan onder de marktprijs krijgen) en met kinderen verandert er al veel.
Hij zei je moet in beweging blijven willen we ooit een kavel kunnen kopen. Maar goed ik denk we wonen er nog nie eens een halfjaar, om dan weer te verhuizen en voor mij extra reistijd en tegenover schoonouders. Ik kan het goed vinden met ze, maar ergens weet ik nog niet goed wat ik er van moet vinden. Vooral ook omdat zijn moeder wel liet merken altijd dat ze moeite heeft met hem loslaten en ik was eigenlijk blij dat we 20 minuten verder woonde. Ik heb naar werk wel een lange reistijd en m'n vriend zegt weleens ja maar als we tegenover ze wonen kunnen ze oppassen, want met jouw reistijd is een gezin al lastig.

Dus ik vind het best lastig allemaal, moet ik zeggen dat ik het lastig vind om zo snel weer te verhuizen? Alleen dan zet ik wel een streep door zijn plannen van verbouwen en wat winst maken om ooit eerder een kavel te kunnen kopen en zijn droom van een eigen huis bouwen. Maar we willen ook een gezin beginnen, en verder reizen naar werk, in de rommel te zitten en tegenover schoonouders te wonen.. al kunnen ze dan makkelijker oppassen, want ik hoor vaak met jouw reistijd wordt een gezin al lastig. Kortom ik vind het een lastige situatie. Wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen stond?

Alvast heel erg bedankt!
pi_213060094
Ik zou het absoluut niet doen, tussenin wonen is een mooi compromis en dat moet niet ineens veranderen.
Nog erger: als jullie dit huis nu al zo snel zouden verkopen, ben je de kosten de koper mooi kwijt.
Het is een nieuwbouwhuis dus goed geïsoleerd en energiezuinig. Wat zou je er voor terug krijgen?
En jullie wonen als ik het goed lees maar 20 minuten bij zijn ouders vandaan? Dat is serieus echt, echt niks!
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
  dinsdag 2 april 2024 @ 13:31:52 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213060161
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:21 schreef Lize92 het volgende:

Dus ik vind het best lastig allemaal, moet ik zeggen dat ik het lastig vind om zo snel weer te verhuizen? Alleen dan zet ik wel een streep door zijn plannen van verbouwen en wat winst maken om ooit eerder een kavel te kunnen kopen en zijn droom van een eigen huis bouwen. Maar we willen ook een gezin beginnen, en verder reizen naar werk, in de rommel te zitten en tegenover schoonouders te wonen.. al kunnen ze dan makkelijker oppassen, want ik hoor vaak met jouw reistijd wordt een gezin al lastig. Kortom ik vind het een lastige situatie. Wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen stond?

Alvast heel erg bedankt!
Ik zou ten eerste zeggen dat je tijd hebt om erover na te denken, laat niet over je heenlopen door je vriend (en schoonmoeder, die gegarandeerd ook een grote vinger in de pap heeft hier). Blijkbaar hebben jullie om goede redenen voor dit huis gekozen en voel jij je er prettig. Waarom dan verhuizen? Dat beetje winst dat jullie eventueel zouden maken (je weet trouwens nooit zeker of het daadwerkelijk in winst uitpakt), weegt niet op tegen kwaliteit van leven. Als jullie fijn wonen in dit huis, zou ik lekker blijven zitten.

Overigens is 20 minuten bij zijn ouders vandaan wonen echt helemaal niks. Maar net ver genoeg om schoonmoeders niet de hele dag in en uit te hebben lopen waarschijnlijk ;)
pi_213060189
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:31 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ik zou ten eerste zeggen dat je tijd hebt om erover na te denken, laat niet over je heenlopen door je vriend (en schoonmoeder, die gegarandeerd ook een grote vinger in de pap heeft hier). Blijkbaar hebben jullie om goede redenen voor dit huis gekozen en voel jij je er prettig. Waarom dan verhuizen? Dat beetje winst dat jullie eventueel zouden maken (je weet nooit of het daadwerkelijk in winst uitpakt), weegt niet op tegen kwaliteit van leven. Als jullie fijn wonen in dit huis, zou ik lekker blijven zitten.

Overigens in 20 minuten bij zijn ouders vandaan wonen echt helemaal niks. Maar net ver genoeg om schoonmoeders niet de hele dag in en uit te hebben lopen waarschijnlijk ;)
Ik ken iemand bij wie de relatie kapot is gegaan omdat de schoonouders te dicht bij woonden en om de haverklap binnen kwamen, gevraagd of ongevraagd, en zich overal mee bemoeiden.

Ik woon in Drenthe, mijn moeder in provincie Utrecht. DÁT is pas kut!
20 minuten reistijd is een lachertje!
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
  dinsdag 2 april 2024 @ 13:38:29 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213060262
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:33 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik ken iemand bij wie de relatie kapot is gegaan omdat de schoonouders te dicht bij woonden en om de haverklap binnen kwamen, gevraagd of ongevraagd, en zich overal mee bemoeiden.

Ik woon in Drenthe, mijn moeder in provincie Utrecht. DÁT is pas kut!
20 minuten reistijd is een lachertje!
Ja die ken ik ook, meerderen zelfs.

Mijn ouders wonen op een ander continent. En ik vind het wel prima _O-
pi_213060270
Ja mijn eigen ouders wonen op 55 minuten rijden ongeveer, dus 20 vind ik al dichtbij, dus tegenover..
Mijn vriend zegt wel steeds we laten wel een kans schieten en ergens ben ik bang dat ik dat dan ga blijven horen, maar vind het zonde om zo snel te verhuizen, ik zit er nu prima en was net beetje gewend, maar hij zegt als je wat wil moet je in beweging blijven, maar het zit me niet lekker.

Laatst waren we bij mijn ouders en toen vertelde hij van dat huis, schrok beetje, maar m'n moeder zei ik snap wel dat ze niet wil verhuizen en tegenover je schoonfamilie wonen zou ik zelf ook niet willen, dus toen zei mn vriend tegen mn moeder dat is onzin, maar gelukkig hielden ze erna op en kregen ze geen ruzie, maar nu zegt ie je ouders willen zeker niet dat je zo dicht bij m'n ouders gaat wonen, maar ik wil gewoon blijven wonen waar we nu paar maanden wonen en daar rustig aan gezin beginnen, dan weer verkassen en dat huis is nie eens klaar..
pi_213060283
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:39 schreef Lize92 het volgende:
Ja mijn eigen ouders wonen op 55 minuten rijden ongeveer, dus 20 vind ik al dichtbij, dus tegenover..
Mijn vriend zegt wel steeds we laten wel een kans schieten en ergens ben ik bang dat ik dat dan ga blijven horen, maar vind het zonde om zo snel te verhuizen, ik zit er nu prima en was net beetje gewend, maar hij zegt als je wat wil moet je in beweging blijven, maar het zit me niet lekker.

Laatst waren we bij mijn ouders en toen vertelde hij van dat huis, schrok beetje, maar m'n moeder zei ik snap wel dat ze niet wil verhuizen en tegenover je schoonfamilie wonen zou ik zelf ook niet willen, dus toen zei mn vriend tegen mn moeder dat is onzin, maar gelukkig hielden ze erna op en kregen ze geen ruzie, maar nu zegt ie je ouders willen zeker niet dat je zo dicht bij m'n ouders gaat wonen, maar ik wil gewoon blijven wonen waar we nu paar maanden wonen en daar rustig aan gezin beginnen, dan weer verkassen en dat huis is nie eens klaar..
Echt, echt niet aan beginnen!
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_213060296
"In beweging blijven" kan overigens ook als nadeel hebben dat je je nergens echt kunt settlen. Dat nieuwe huis is misschien niet zo goed als je huidige woning en dan krijg je weer spijt en kun je de boel weer verkopen (buiten het feit dat je zo dicht bij je schoonouders zou wonen wat je ook oprecht ÉCHT niet moet willen, ongeacht of ze nou lief zijn of niet!)
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
  dinsdag 2 april 2024 @ 13:42:51 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213060309
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:39 schreef Lize92 het volgende:
Ja mijn eigen ouders wonen op 55 minuten rijden ongeveer, dus 20 vind ik al dichtbij, dus tegenover..
Mijn vriend zegt wel steeds we laten wel een kans schieten en ergens ben ik bang dat ik dat dan ga blijven horen, maar vind het zonde om zo snel te verhuizen, ik zit er nu prima en was net beetje gewend, maar hij zegt als je wat wil moet je in beweging blijven, maar het zit me niet lekker.

Ik snap eigenlijk niet wat hij daarmee bedoelt? Ik zit nu eindelijk een paar jaar op 1 plek en vind het heerlijk, en ik ga nog steeds vooruit in het leven en werk toe naar wat ik wil.

quote:
Laatst waren we bij mijn ouders en toen vertelde hij van dat huis, schrok beetje, maar m'n moeder zei ik snap wel dat ze niet wil verhuizen en tegenover je schoonfamilie wonen zou ik zelf ook niet willen, dus toen zei mn vriend tegen mn moeder dat is onzin, maar gelukkig hielden ze erna op en kregen ze geen ruzie, maar nu zegt ie je ouders willen zeker niet dat je zo dicht bij m'n ouders gaat wonen, maar ik wil gewoon blijven wonen waar we nu paar maanden wonen en daar rustig aan gezin beginnen, dan weer verkassen en dat huis is nie eens klaar..
Als het je niet lekker zit, niet doen. Echt. Af en toe mag je gewoon voor jezelf kiezen, zeker als het om zoiets groots gaat.

Voelt je vriend zich prettig op de huidige plek?
pi_213060344
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:38 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ja die ken ik ook, meerderen zelfs.

Mijn ouders wonen op een ander continent. En ik vind het wel prima _O-
Antarctica _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213060421
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:21 schreef Lize92 het volgende:
en gezien we over jaar aan kinderen willen beginnen
En dan je schoonouders aan de overkant. Hel op aarde. Nooit doen.
En (structureel) oppassen kan ook prima op 20 minuten rijden. Kom op joh, wat is nou 20 minuten :')
pi_213060498
Ja klopt, alleen soms hoor ik zo van ja je wilt een gezin, maar je hebt ook veel reistijd naar werk dat je 18 a 18:30 thuis bent, hoe zie je dat voor je op de plek waar we wonen, dus ja is wel lastig, maar sommige opvang heeft miss ruime tijden, maar dan zegt ie weleens ja tegenover mn ouders kunnen we kinderen altijd snel brengen en vooral jij met lange reistijd, maar opvang bestaat er juist voor
pi_213060511
Jeetje, pas om 18u thuis. Hoe doet de rest van de wereld die tot 5 uur werkt en daarna de spits in moet dit in hemelsnaam.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 2 april 2024 @ 13:59:17 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213060523
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:57 schreef Lize92 het volgende:
Ja klopt, alleen soms hoor ik zo van ja je wilt een gezin, maar je hebt ook veel reistijd naar werk dat je 18 a 18:30 thuis bent, hoe zie je dat voor je op de plek waar we wonen, dus ja is wel lastig, maar sommige opvang heeft miss ruime tijden, maar dan zegt ie weleens ja tegenover mn ouders kunnen we kinderen altijd snel brengen en vooral jij met lange reistijd, maar opvang bestaat er juist voor
Hij heeft het over jouw reistijd, maar waar is hij in dit hele verhaal? Waarom kan hij niet even de kinderen naar zijn ouders brengen, of de ouders de kinderen ophalen, indien nodig?

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:58 schreef Ludachrist het volgende:
Jeetje, pas om 18u thuis. Hoe doet de rest van de wereld die tot 5 uur werkt en daarna de spits in moet dit in hemelsnaam.
En dit ja :+
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:00:24 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213060535
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:57 schreef Lize92 het volgende:
Ja klopt, alleen soms hoor ik zo van ja je wilt een gezin, maar je hebt ook veel reistijd naar werk dat je 18 a 18:30 thuis bent, hoe zie je dat voor je op de plek waar we wonen, dus ja is wel lastig, maar sommige opvang heeft miss ruime tijden, maar dan zegt ie weleens ja tegenover mn ouders kunnen we kinderen altijd snel brengen en vooral jij met lange reistijd, maar opvang bestaat er juist voor
Dat lijkt me heel erg vervelend, een partner die je zo onder druk zet. Eigenlijk zegt hij: als jij kinderen wilt, dan moet je akkoord gaan met mijn verhuisplannen.

Wil je wel zo’n partner?
The love you take is equal to the love you make.
pi_213060573
Ja ik heb 1,5 uur van deur tot deur met de trein. Hij een kwartier. Alleen kan ik hem dan die kinderen steeds laten brengen en halen? Dat krijg ik ooit terug? Hoe doen anderen mensen dat qua verdeling?
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:05:29 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213060576
Wacht even...is dit niet de partner van de TS die een topic over het verhuisprobleem opende? Dat hij idd dicht bij zijn ouders wilde en zijn vriendin langer zou kunnen reizen etc. etc.?

#ahaerlebnis
***
pi_213060601
Eh niet dat ik weet?
pi_213060613
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:05 schreef Lize92 het volgende:
Ja ik heb 1,5 uur van deur tot deur met de trein. Hij een kwartier. Alleen kan ik hem dan die kinderen steeds laten brengen en halen? Dat krijg ik ooit terug? Hoe doen anderen mensen dat qua verdeling?
Wij maken er geen uitwisseling van. Degene die eerder thuis is haalt het op, en meestal ben ik dat. Ik ga daar echt geen rekening van bijhouden om later aan te kunnen tonen dat ik recht heb op minder vaatwasser inruimen en stofzuigen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:09:44 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213060614
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:05 schreef Lize92 het volgende:
Ja ik heb 1,5 uur van deur tot deur met de trein. Hij een kwartier. Alleen kan ik hem dan die kinderen steeds laten brengen en halen? Dat krijg ik ooit terug?
Wil hij eigenlijk wel kinderen? Of alleen als jij voor ze zorgt?
quote:
Hoe doen anderen mensen dat qua verdeling?
Die passen zich allebei aan aan de situatie. En velen hebben helemaal geen ouders in de buurt wonen die op de kinderen passen en regelen het met zelf flexibel zijn + kinderopvang.
pi_213060638
Precies, heb ook vriendinnen die ouders ver in de buurt wonen, mijn ouders ook, dus daar kunnen ze alleen keer logeren. Mijn mening is ook gewoon voor mij dag minder werken en opvang, niet gaan rekenen op ouders etc, maar daar denken we dus anders over..
Hij wil wel kinderen, maar is er over paar maanden klaar voor, ik nu wel, maar soms zegt ie weleens hoe zie je dat voor je, als ik steeds half 7 thuis ben, kinderen moeten natuurlijk vroeg naar bed, maar geen idee tot hoe laat zo'n opvang open is haha
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:15:22 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213060680
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:12 schreef Lize92 het volgende:
Precies, heb ook vriendinnen die ouders ver in de buurt wonen, mijn ouders ook, dus daar kunnen ze alleen keer logeren. Mijn mening is ook gewoon voor mij dag minder werken en opvang, niet gaan rekenen op ouders etc, maar daar denken we dus anders over..
Hij wil wel kinderen, maar is er over paar maanden klaar voor, ik nu wel, maar soms zegt ie weleens hoe zie je dat voor je, als ik steeds half 7 thuis ben, kinderen moeten natuurlijk vroeg naar bed, maar geen idee tot hoe laat zo'n opvang open is haha
Gewoon eens opzoeken tot hoe laat de kinderopvang in jouw buurt open is. Staat vast op de website.

Verder kan hij de kinderen toch gewoon ophalen, als hij blijkbaar eerder thuis is dan jij?
pi_213060695
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:12 schreef Lize92 het volgende:
Precies, heb ook vriendinnen die ouders ver in de buurt wonen, mijn ouders ook, dus daar kunnen ze alleen keer logeren. Mijn mening is ook gewoon voor mij dag minder werken en opvang, niet gaan rekenen op ouders etc, maar daar denken we dus anders over..
Hij wil wel kinderen, maar is er over paar maanden klaar voor, ik nu wel, maar soms zegt ie weleens hoe zie je dat voor je, als ik steeds half 7 thuis ben, kinderen moeten natuurlijk vroeg naar bed, maar geen idee tot hoe laat zo'n opvang open is haha
Dan moet hij ze in bed liggen. De horror.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:16:42 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213060703
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat lijkt me heel erg vervelend, een partner die je zo onder druk zet. Eigenlijk zegt hij: als jij kinderen wilt, dan moet je akkoord gaan met mijn verhuisplannen.

Wil je wel zo’n partner?
Ben het trouwens wel met Lienekien eens. Uit alles wat ik hier lees zet je partner je alleen maar onder druk wat betreft verhuizen en kinderen? :?
pi_213060740
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:05 schreef BE het volgende:
Wacht even...is dit niet de partner van de TS die een topic over het verhuisprobleem opende? Dat hij idd dicht bij zijn ouders wilde en zijn vriendin langer zou kunnen reizen etc. etc.?

#ahaerlebnis
Moest ik ook gelijk aan denken ja :D
R&P / Mijn partner wil niet verhuizen
pi_213060751
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:05 schreef Lize92 het volgende:
Ja ik heb 1,5 uur van deur tot deur met de trein. Hij een kwartier. Alleen kan ik hem dan die kinderen steeds laten brengen en halen? Dat krijg ik ooit terug? Hoe doen anderen mensen dat qua verdeling?
Ik haal altijd het kind, omdat ik de auto heb... Vriendin begint dan vast met koken bijvoorbeeld.
pi_213060763
Ja nou normaal is het echt een schat! Dus met andere dingen totaal niet, maar miss dat die ouders er op m in praten?

Lastige is ook, we zijn snel gaan samenwonen, gezien we wat ouder zijn, ben bijna 36, dus jaren hebben we nie meer, maar anders had ik eerst nog paar jaar lekker rustig samengewoond natuurlijk. Alleen we hebben mooi nieuw huis, dus laat dat lekker zo, daarom denk ik waarom die kopzorgen op de hals halen voor beetje winst, denk eigenlijk dat die ouders liever willen dat ie terugkomt.. maar mn moeder zei nogal expliciet tegen hem, snap wel dat ze niet wil verhuizen en tegenover ouders, maar hij zei dat is onzin
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:27:14 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213060843
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:20 schreef Lize92 het volgende:
Ja nou normaal is het echt een schat! Dus met andere dingen totaal niet, maar miss dat die ouders er op m in praten?

Lastige is ook, we zijn snel gaan samenwonen, gezien we wat ouder zijn, ben bijna 36, dus jaren hebben we nie meer, maar anders had ik eerst nog paar jaar lekker rustig samengewoond natuurlijk. Alleen we hebben mooi nieuw huis, dus laat dat lekker zo, daarom denk ik waarom die kopzorgen op de hals halen voor beetje winst, denk eigenlijk dat die ouders liever willen dat ie terugkomt.. maar mn moeder zei nogal expliciet tegen hem, snap wel dat ze niet wil verhuizen en tegenover ouders, maar hij zei dat is onzin
Ik vind twee dingen verwonderlijk in deze reactie.

Je hebt het over ‘die ouders’ die op ‘m inpraten. Dat zijn je partners ouders, jouw schoonouders, de toekomstige grootouders. Dat kan ik niet rijmen met ‘die ouders’.

En als tweede: je herhaalt dat jouw moeder hardop zei dat ze zich kan voorstellen dat jij niet tegenover je schoonouders wilt wonen en dat hij toen zei dat het onzin is. Hij kan wel zeggen dat het onzin is, maar degene die het correcte antwoord weet, ben jijzelf. Wat maakt het uit wat je moeder vindt en wat je vriend vindt dat jij vindt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_213060893
Ik zou het plan van kinderen krijgen nog maar even (heel lang) uitstellen en er heel goed over nadenken. Dit alles klinkt nou niet alsof je een leuke vriend hebt en je in een gelijkwaardige relatie zit. En ook je schoonmoeder.. die zal ook vast aardig zitten pushen om jullie dat huis te laten kopen.

Idioot ook dat het steeds over jouw reistijd gaat en hij dus zelf maar een kwartier heeft? Waarom is het dan een punt dat jij later thuis bent? En waarom ben je er bang voor dat je dat later terug krijgt? Legt hij alles op een weegschaal? Heel vermoeiend.

Ik breng en haal onze peuter altijd naar/van de peuterspeelzaal en doe vrijwel alle afspraken (ziekenhuis, logopedist etc) met de kleine. Dat is gewoon zo geregeld. Hij doet andere dingen; je past je allebei aan.

Als jij je er niet lekker bij voelt, moet je dit gewoon kunnen zeggen zonder dat hij (of schoonmoeder) je verder onder druk zet en over reistijd gaat lopen zeiken. Jullie wonen net waar jullie nu zitten en jij wil gewoon niet. Klaar. Wat wil ie verder nog van je horen? Is hij vaker zo? Ik krijg uit je verhaal het gevoel alsof jij vaak moet volgen en hij ook gewend is dat je dit doet.

En dichtbij schoonouders wonen, prima. Er tegenover moet je echt niet willen :')
pi_213060907
Je kinderwens uitstellen omdat het geen leuke kerel is op basis van dat die denkt over een ander huis.

Doe alsjeblieft normaal. :')


Een hele hoop projectie.

[ Bericht 9% gewijzigd door CoolGuy op 02-04-2024 15:57:44 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213061087
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:31 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ik zou ten eerste zeggen dat je tijd hebt om erover na te denken, laat niet over je heenlopen door je vriend (en schoonmoeder, die gegarandeerd ook een grote vinger in de pap heeft hier). Blijkbaar hebben jullie om goede redenen voor dit huis gekozen en voel jij je er prettig. Waarom dan verhuizen? Dat beetje winst dat jullie eventueel zouden maken (je weet trouwens nooit zeker of het daadwerkelijk in winst uitpakt), weegt niet op tegen kwaliteit van leven. Als jullie fijn wonen in dit huis, zou ik lekker blijven zitten.

Overigens is 20 minuten bij zijn ouders vandaan wonen echt helemaal niks. Maar net ver genoeg om schoonmoeders niet de hele dag in en uit te hebben lopen waarschijnlijk ;)
Dit.
En de winst zit in de stenen, zolang je er blijft wonen.
Wie weet wat de markt in de tussentijd doet?
En ik zou ook niet elke dag mijn schoonmoeder over de vloer willen hebben.
Dat gaat natuurlijk geheid gebeuren. Waarom denk je dat ze zo pushen?
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 15:10:44 #32
5428 crew  miss_sly
pi_213061346
@Lize92

Ik zou een aantal dingen even uit elkaar trekken.
- wil je wel of niet verhuizen?
- als je al wil verhuizen, wil je dan in een kluswoning zitten waar je nog lange tijd bezig bent met naar je zin aanpassen?
- als je verhuist, wil je dan tegenover je schoonouders wonen?
- wat betreft de kinderwens is het misschien wel een goed idee om alles nog eens goed door te spreken. Het lijkt me toch niet de bedoeling dat jij dadelijk de kinderen altijd uit de opvang moet halen, eten moet geven en naar bed moet brengen. Dat lijkt me iets dat jullie samen oppakken en waar hij dus ook een deel van op zich neemt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Spellchecker dinsdag 2 april 2024 @ 15:11:29 #33
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213061357
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Hij heeft het over jouw reistijd, maar waar is hij in dit hele verhaal? Waarom kan hij niet even de kinderen naar zijn ouders brengen, of de ouders de kinderen ophalen, indien nodig?
[..]
En dit ja :+
Ja, dit is echt de partner die TS beïnvloedt ...

TS niet doen.
pi_213061456
Sowieso dingen als opvang voor de kinderen zo zwaar laten wegen in de verhuisplannen; er is altijd wel ergens een mouw aan te passen.
Wil je wel dat je toekomstige schoonouders elke dag op je toekomstige kinderen gaan passen?
En als het niet op dagelijkse basis is, dan is het probleem ook echt niet zo heel groot.
Zo snel al uit een fijne nieuwbouwkoopwoning weggaan om zoiets is echt, echt niet verstandig.
Zoek eerst uit wat voor mogelijkheden je WÉL hebt in je huidige woonplaats voor je je gaat bedenken dat het huis verkopen en bij je schoonouders gaan wonen de enige mogelijke optie is.
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_213061488
Oh nee het ophalen en brengen zou dan juist volledig op hem komen wss, hij werkt dichtbij, ik op 1,5 uur met de trein van deur tot deur.

Ik wil ooit wel verhuizen en dan vind ik klussen niet erg, maar niet nu, we hebben net een mooi net nieuw huis (2018) en wonen er pas paar maanden, tweede bewoner, andere huis is weer kwartier heen er bij qua reistijd en als je aan kinderen wil beginnen lijkt het mij rustiger om in een af huis te zitten dan een klushuis..

Ik vind zn ouders aardig, maar ik ben ook op mn privacy gesteld, ik denk niet dat ze binnen komen zonder te vragen, maar de bel indrukken is natuurlijk heel makkelijk en ergens wil ik gewoon in de weekenden lekker zelf dingen doen en niet zo dicht erop wonen, bedoel mn eigen ouders wonen op een uur rijden, die zie ik ook maar paar keer per maand..

Ben gewoon benieuwd wat mn vriend doet, hij wilde toch langs gaan bij die oudere man, om te kijken voor wat hij het mag kopen, en vind het gek dat ik zo'n kans wil laten liggen, maar ben ik eigenwijs als ik gewoon ff lekker wil blijven zitten, dan maar een kans laten schieten. Hij zei als ie het nu voor lager dan marktprijs kan krijgen en met verbouwen ton winst kan maken.. maar ik denk het gezin opstarten is ook druk, daarom het gaat niet altijd om geld. Miss kunnen we later alsnog op een manier een eigen manier meerwaarde creëren om dat huis te bouwen, maar nu een oud huis verbouwen, zie ik niet zo zitten in deze fase van het leven.
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 15:22:58 #36
225562 crew  Speedfight
pi_213061498
Ik zou het niet doen, krijg je spijt van denk ik.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_213061556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:21 schreef Lize92 het volgende:
Oh nee het ophalen en brengen zou dan juist volledig op hem komen wss, hij werkt dichtbij, ik op 1,5 uur met de trein van deur tot deur.

Ik wil ooit wel verhuizen en dan vind ik klussen niet erg, maar niet nu, we hebben net een mooi net nieuw huis (2018) en wonen er pas paar maanden, tweede bewoner, andere huis is weer kwartier heen er bij qua reistijd en als je aan kinderen wil beginnen lijkt het mij rustiger om in een af huis te zitten dan een klushuis..

Ik vind zn ouders aardig, maar ik ben ook op mn privacy gesteld, ik denk niet dat ze binnen komen zonder te vragen, maar de bel indrukken is natuurlijk heel makkelijk en ergens wil ik gewoon in de weekenden lekker zelf dingen doen en niet zo dicht erop wonen, bedoel mn eigen ouders wonen op een uur rijden, die zie ik ook maar paar keer per maand..

Ben gewoon benieuwd wat mn vriend doet, hij wilde toch langs gaan bij die oudere man, om te kijken voor wat hij het mag kopen, en vind het gek dat ik zo'n kans wil laten liggen, maar ben ik eigenwijs als ik gewoon ff lekker wil blijven zitten, dan maar een kans laten schieten. Hij zei als ie het nu voor lager dan marktprijs kan krijgen en met verbouwen ton winst kan maken.. maar ik denk het gezin opstarten is ook druk, daarom het gaat niet altijd om geld. Miss kunnen we later alsnog op een manier een eigen manier meerwaarde creëren om dat huis te bouwen, maar nu een oud huis verbouwen, zie ik niet zo zitten in deze fase van het leven.
Hoe snel wil hij aan kinderen beginnen?
En jij?
Inderdaad, deze omschakeling naar een nieuwe woning en alles helemaal opknappen levert een hoop ellende en spanningen op waar je als zwangere vrouw niet mee wil zitten.
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_213061614
Over een halfjaar ongeveer al, dus dat is al een spannende tijd
pi_213061624
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:30 schreef Lize92 het volgende:
Over een halfjaar ongeveer al, dus dat is al een spannende tijd
Ben je er ondanks deze problemen wel klaar voor?
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_213061625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:21 schreef Lize92 het volgende:
Hij zei als ie het nu voor lager dan marktprijs kan krijgen en met verbouwen ton winst kan maken..
Oke, en hoe ziet die rekensom eruit?

Je koopt een huis voor X. Je investeert een bedrag aan geld en een bedrag aan tijdom te verbouwen. Dat moet dan uiteindelijk leiden tot een verkoopprijs van Y.

Wat zijn jullie van plan met die ton te doen? Een mooie nieuwbouwwoning kopen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 2 april 2024 @ 15:36:10 #41
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213061667
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:21 schreef Lize92 het volgende:


Ben gewoon benieuwd wat mn vriend doet, hij wilde toch langs gaan bij die oudere man, om te kijken voor wat hij het mag kopen, en vind het gek dat ik zo'n kans wil laten liggen, maar ben ik eigenwijs als ik gewoon ff lekker wil blijven zitten, dan maar een kans laten schieten. Hij zei als ie het nu voor lager dan marktprijs kan krijgen en met verbouwen ton winst kan maken..
Hij weet nog niet eens wat de (ver)koopprijs is en wat er nog gedaan moet worden, maar weet nu al dat ie een ton winst gaat maken? :? Handig, zo'n helderziende in huis :D

quote:
maar ik denk het gezin opstarten is ook druk, daarom het gaat niet altijd om geld. Miss kunnen we later alsnog op een manier een eigen manier meerwaarde creëren om dat huis te bouwen, maar nu een oud huis verbouwen, zie ik niet zo zitten in deze fase van het leven.
Daar ben ik het helemaal mee eens, niet alles draait om geld. Zeker als je kinderen wil is het fijn als je gewoon een beetje rust hebt in je leven, want van geen kinderen naar ineens wel kinderen in huis brengt genoeg stress en drukte met zich mee. Laat staan dat je er nog een hele verbouwing bovenop gooit.
pi_213061669
Mn vriend zijn droom is een kavel en dan eigen huis bouwen en elk extra budget kan ie daarvoor gebruiken..
Alleen ik wil liever niet nu meteen weer verhuizen en in mn hoofd dat we gezin niet te lang kunnen uitstellen, bijna 36, dus denk prioriteiten stellen.

Ja dat wel, is een schat van een jongen, alleen met dit.. ff onenigheid
pi_213061707
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:36 schreef Lize92 het volgende:
Mn vriend zijn droom is een kavel en dan eigen huis bouwen en elk extra budget kan ie daarvoor gebruiken..
Alleen ik wil liever niet nu meteen weer verhuizen en in mn hoofd dat we gezin niet te lang kunnen uitstellen, bijna 36, dus denk prioriteiten stellen.

Ja dat wel, is een schat van een jongen, alleen met dit.. ff onenigheid
Okee dus het is niet zo zwart/wit zoals sommigen hier het zien. :)

Maar serieus, wat echt belangrijk voor een beginnend gezin is, is stabiliteit en zekerheid.
Dat heb je nu met dit huis. Niet met zo'n kluswoning als waar hij nar toe wil gaan.

En nogmaals; een huis na een paar maand alweer verkopen... :N
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_213061714
Een ton winst? Na jaren klussen en ter waarde van 95.000 materialen kopen. En dan maar afwachten hoe de huizenmarkt er dan uit ziet, want gegarandeerde winst bestaat niet.

Op een rijtje wat ik er zoal van maak
• Zo snel verhuizen dat je geld toelegt op je huidige woning
• Woning die af is ruilen voor een huis waarin zaken ontbreken
• Tijd voor vanalles ruilen voor alle vrije tijd nodig voor verbouwen
• Geld voor vanalles inleveren omdat alle geld nodig is voor verbouwen
• Prettige afstand tot schoonouders ruilen voor schoonouders op de lip
• Toename reistijd woonwerkverkeer
• Speculatieve kans op mogelijk winst als je over een paar jaar wéér verhuist
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213061725
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:40 schreef sigme het volgende:
Een ton winst? Na jaren klussen en ter waarde van 95.000 materialen kopen. En dan maar afwachten hoe de huizenmarkt er dan uit ziet, want gegarandeerde winst bestaat niet.

Op een rijtje wat ik er zoal van maak
• Zo snel verhuizen dat je geld toelegt op je huidige woning
• Woning die af is ruilen voor een huis waarin zaken ontbreken
• Tijd voor vanalles ruilen voor alle vrije tijd nodig voor verbouwen
• Geld voor vanalles inleveren omdat alle geld nodig is voor verbouwen
• Prettige afstand tot schoonouders ruilen voor schoonouders op de lip
• Toename reistijd woonwerkverkeer
• Speculatieve kans op mogelijk winst als je over een paar jaar wéér verhuist
_O_ ^O^
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_213061736
En dat allemaal omdat het wel handig zou zijn dat ze af en toe zouden kunnen babysitten en 20 minuutjes rijden ze dan te veel gedoe is.
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_213061768
Haha signe dat is netjes alles op een rij!!

Ja mijn gevoel weet het al, alleen moet ik dit subtiel overbrengen, ben gewoon bang hoe dit gaat lopen.
pi_213061770
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:36 schreef Lize92 het volgende:
Mn vriend zijn droom is een kavel en dan eigen huis bouwen en elk extra budget kan ie daarvoor gebruiken..
Alleen ik wil liever niet nu meteen weer verhuizen en in mn hoofd dat we gezin niet te lang kunnen uitstellen, bijna 36, dus denk prioriteiten stellen.

Ja dat wel, is een schat van een jongen, alleen met dit.. ff onenigheid
Hij maakt ook kans op eindeloos verbouwen: energie, tijd en geld verliezen in die bodemloze put waar hij niet wil wonen. Als je dat klushuis *niet* met winst kan verkopen kan je al helemaal niet naar een eigen kavel. Zit je daar. Zoveel tijd en geld en energie in gestoken...
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213061788
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:44 schreef Lize92 het volgende:
Haha signe dat is netjes alles op een rij!!

Ja mijn gevoel weet het al, alleen moet ik dit subtiel overbrengen, ben gewoon bang hoe dit gaat lopen.
Print dat lijstje uit en laat het aan hem zien! :T

^O^ Fijn dat het voor jouzelf in ieder geval wel duidelijk is! :Y
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_213061793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:44 schreef Lize92 het volgende:
Haha signe dat is netjes alles op een rij!!

Ja mijn gevoel weet het al, alleen moet ik dit subtiel overbrengen, ben gewoon bang hoe dit gaat lopen.
Het probleem is niet subtiel.

Hij wil speculeren op dat huis ten koste van jullie leefgenot.
Dat is een gok die jij niet wil nemen; je vindt de mogelijke winst te speculatief en het verlies te reëel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')