3,75¤ per biertje is best goedkoop ivm de horecaprijzen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 07:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor drank. Graag 90 euro voor een kratje bier
Tien jaar geleden haalde iedereen het bij de supermarkt, maar ik hoo nu steeds vaker van collega's en vrienden dat ze illegale sigaretten roken.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:49 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Volgens mij bestellen al flink veel mensen die rommel al goedkoper in het buitenland.
Het zorgt klaarblijkelijk voor een vermindering in hoeveel er gerookt wordt. Althans, dat zou uit onderzoek blijken.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:27 schreef Discombobulate het volgende:
Iedereen haalt ze uit het buitenland of betaald gewoon de volle pond. Veranderd niet veel dit.
Rokers intussen al flink in de minderheid. En dan moet de meerderheid zich maar aanpassen aan die verslavingquote:Op dinsdag 2 april 2024 12:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het zorgt klaarblijkelijk voor een vermindering in hoeveel er gerookt wordt. Althans, dat zou uit onderzoek blijken.
Daarnaast zie je op zich wel dat er in Nederland jaar op jaar steeds minder gerookt wordt, dus dat correspondeert...
[ afbeelding ]
Geloof ik niet. Een verslaafde gaat niet stoppen met zijn product, omdat het duur is. Dat werkt met coke verslavingen ook niet. Nu kun je zeggen: wat je echt niet hebt, kun je ook niet kopen. Maar daarin zie ik een gat in de criminele markt.quote:
Hoe wil je bepalen of iets onnodig is?quote:Op maandag 1 april 2024 14:33 schreef torentje het volgende:
Als de overheid ook het onnodig autorijden op dezelfde manier zou ontmoedigen, was het duurder maken van het roken geen probleem.
Als er enkel al minder kinderen zullen beginnen met roken door hogere prijzen is dat genoeg.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Een verslaafde gaat niet stoppen met zijn product, omdat het duur is. Dat werkt met coke verslavingen ook niet. Nu kun je zeggen: wat je echt niet hebt, kun je ook niet kopen. Maar daarin zie ik een gat in de criminele markt.
Op dezelfde manier als de mensen die bepalen dat roken onnodig en schadelijk is.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hoe wil je bepalen of iets onnodig is?
'mijn ouders die rookte, ook binnenshuis. Waardoor ik verslavingsgevoeligheid heb opgebouwd wat betreft roken, maar ik blijf er toch vanaf omdat het best prijzig is'.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als er enkel al minder kinderen zullen beginnen met roken door hogere prijzen is dat genoeg.
Aldus het cultlid :dquote:Op maandag 1 april 2024 16:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Owh, want dingen waar 0 positieve dingen aan zitten en allemaal maar slechte dingen zouden niet verboden moeten worden?
Doe normaal zeg.....
Als mensen nog steeds te dom zijn om zelf te stoppen met roken, dan is de overheid ervoor om de mens tegen zichzelf te beschermen.
Het is al meerdere malen aangetoond dat hogere prijzen een positief effect hebben op het beginnen van roken door kinderen. Dat het niet 100% voorkomen kan worden klopt helaas.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
'mijn ouders die rookte, ook binnenshuis. Waardoor ik verslavingsgevoeligheid heb opgebouwd wat betreft roken, maar ik blijf er toch vanaf omdat het best prijzig is'.
Nooit iemand.
E-sigaret is ook een factor dat er voor zorgt dat er minder tabak gerookt wordt, althans veel in het buitenland. Zal wel niet alleen de prijs zijn, ook preventie enzo.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het zorgt klaarblijkelijk voor een vermindering in hoeveel er gerookt wordt. Althans, dat zou uit onderzoek blijken.
Daarnaast zie je op zich wel dat er in Nederland jaar op jaar steeds minder gerookt wordt, dus dat correspondeert...
[ afbeelding ]
Je hebt ook geen ongelijk, maar dan drink je vast ook geen alcohol.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Nog roken anno 2024Echt geen medelijden mee dat je door je neus betaald voor je verslaving.
"Ik geniet van m'n sigaretje. Ik mag ook niks meer."
Nee pauper, je bent verslaafd aan een enorm schadelijk kanker stokje waar niet alleen jij maar ook de mensen om je heen last van hebben en je probeert je afhankelijkheid af te doen als een deel van je persoonlijkheid
Prima dat het ontmoedigt wordt. Rookvrije generatie, en daarna het gebruik van alcohol flink minder normaliseren dan het nu is
Heb zelf lang gerookt, maar ik zie ook wel wat alle regels teweeg hebben gebracht/ Zo kan ik mij absoluut niet voorstellen om in een trein te roken, maar dat deed ik toen erg graag. Overal roken, prima dat het ingeperkt is. Ik vraag mij wel af waar dit heengaat, want er zijn wel meer schadelijke dingen waar mensen verslaafd aan raken, maar zodra straks alcohol dezelfde kant opgaat, dan ineens komt er veel gezeik. Van 'je mag ook niets meer' naar 'nazi overheid bepaalt alles'. Maar als men consequent is, moet dat ook aangepakt worden. Zoals drinken wara kinderen bij zijn of in een café.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De rokers misschien niet, maar de potentiële rokers misschien wel. De grootste slag was het beperken van plekken waar je mag roken, en daarmee ook meer bewustzijn van roken in bijzijn van kinderen. Ik zat vroeger op schoot bij mijn moeder terwijl ze aan het roken was, dat zie je nu veel minder. Daardoor zullen minder kinderen overgaan tot roken, althans dat is het idee. En de cijfers laten zien dat er minder gerookt wordt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Een verslaafde gaat niet stoppen met zijn product, omdat het duur is. Dat werkt met coke verslavingen ook niet. Nu kun je zeggen: wat je echt niet hebt, kun je ook niet kopen. Maar daarin zie ik een gat in de criminele markt.
Klopt. Niet precies om die reden, maar vanuit een nuchter perspectief tijdens een avondje uit zie je wel wat het met mensen doet. Verdient geen schoonheidsprijs.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je hebt ook geen ongelijk, maar dan drink je vast ook geen alcohol.
Bron?quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is al meerdere malen aangetoond dat hogere prijzen een positief effect hebben op het beginnen van roken door kinderen. Dat het niet 100% voorkomen kan worden klopt helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |