Ik ben niet meer Christelijk, heb me zelfs uitgeschreven 20 jaar geleden ofzoquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:01 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
De kree factchecker
Statement: Driekwart van de wereld gelooft in de bijbel.
Feiten: 31,6% van de wereldbevolking identificeert als Christelijk. Het aantal praktiserende Christenen is in dit getal onbekend.
Zelfs indien de gehele groep Christenen praktiserend en gelovend is, dan is 31,6% beduidend minder dan 75%
Conclusie: Onjuist
LOL ik heb vrij en als jij zin hebt om cijfers na te gaan kijken en etc, graag want altijd mooi om te lezen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:01 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
De kree factchecker
Statement: Driekwart van de wereld gelooft in de bijbel.
Feiten: 31,6% van de wereldbevolking identificeert als Christelijk. Het aantal praktiserende Christenen is in dit getal onbekend.
Zelfs indien de gehele groep Christenen praktiserend en gelovend is, dan is 31,6% beduidend minder dan 75%
Conclusie: Onjuist
Vrijheid van religie enzo.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:01 schreef kree het volgende:
[..]
niet lullig doen, ik vind gewoon dat iedere Nederlander dit moet kennen en iig het verhaal of geschiedenis ervan.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:02 schreef Speklap3000 het volgende:
inb4 "dan kan je wel met getallen komen"
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:03 schreef kree het volgende:
[..]
LOL ik heb vrij en als jij zin hebt om cijfers na te gaan kijken en etc, graag want altijd mooi om te lezen.
Punt is dus, gaat het niet echt om
ik ook net als dat a= 2x a kwadraat blabla is. Maar toch dingen die je moet leren hoewel het je niet boeit.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:02 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten.
Ik heb de Edda gelezenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:03 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind dat iedereen de verhalen van de Germanen moet kennen. Dat is pas echt onze geschiedenis
Waarom moet ik leren over het christelijk geloof?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:04 schreef kree het volgende:
[..]
ik ook net als dat a= 2x a kwadraat blabla is. Maar toch dingen die je moet leren hoewel het je niet boeit.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ik vind dat passion verhaal wel een homoseksuele ondertoon hebben op de npo altijd.
Wiskunde heeft daadwerkelijk nut in het leven, en zeker geen blabla.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:04 schreef kree het volgende:
[..]
ik ook net als dat a= 2x a kwadraat blabla is. Maar toch dingen die je moet leren hoewel het je niet boeit.
ja en daarmee ben ik het mee eens, puntje is mss nog wel dat we hier in NL nu niet de hele kennis hebben over religie die er nu wel is.?quote:
Keur ik ook goedquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:02 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Ik heb wel een handboeien-setje en een politiepet in mijn slaapkamer liggen, dat telt ook.
Ik heb die stripboeken nog steeds bewaard.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:04 schreef Speklap3000 het volgende:
Ik vind dat iedereen de verhalen van Suske & Wiske moet kennen.
omdat het de essentie is van de grondstaat en de maatschappij waarin we nu leven.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:04 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Waarom moet ik leren over het christelijk geloof?
Dat is geen vrijheid van religie.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:05 schreef kree het volgende:
[..]
ja en daarmee ben ik het mee eens, puntje is mss nog wel dat we hier in NL nu niet de hele kennis hebben over religie die er nu wel is.?
Daarom dus moeten ze dit leren op school, niet alleen christelijk, maar ook de andere kant. daar ben ik helemaal voor.
Dat is de wetenschap, wat jij dan weer blabla vindt.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:05 schreef kree het volgende:
[..]
omdat het de essentie is van de grondstaat en de maatschappij waarin we nu leven.
Ik zal dit zo beleefd mogelijk zeggen:quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:05 schreef kree het volgende:
[..]
omdat het de essentie is van de grondstaat en de maatschappij waarin we nu leven.
Beetje basiskennis over de religie van je medemens is niet verkeerd. Maar het moet gebracht worden als kennis niet als pure waarheid zoals gedaan wordt op zware christelijke scholenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:07 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Dat is geen vrijheid van religie.
Niks te 'moeten'.
Wil jij dat je kinderen religieuze scholing krijgen? Prima, stuur ze naar een reli-school. Maar hou het weg van openbare scholen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |