abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213020114
Als 34-jarige jongeman ben ik - ondanks dat ik er laat bij was - toch alweer ruim 10 jaar aan het seksen. Ik heb echter nog nooit van m'n leven een condom gebruikt. Ik heb ook slechts 2 bedpartners gehad: mijn ex die een spiraaltje had en mijn huidige vriendin (waar ik inmiddels al lang mee samen ben) en die de pil slikte. Beiden waren soa-vrij dus condooms zijn nooit nodig geweest.

Mijn huidige vriendin en ik hadden een kinderwens, dus op een gegeven moment is ze gestopt met de pil en keken we wel waar het schip strandde. Inmiddels zijn we de ouders van een prachtige, 3.5 weken oude dochter. Zoals vele ouders waarschijnlijk verteld is door de verloskundige zijn voorbehoedsmiddelen in die eerste periode extra belangrijk dan normaal.

En dat is een beetje waar de schoen wringt. Voor nu is de baby zelf het beste voorbehoedsmiddel dat er is, want met alle voedingen/luiers/gebrekkige slaap en noem het allemaal maar op is seks wel het laatste aan ons hoofd _O-
Uiteindelijk word je natuurlijk toch weer geil en voor dan weten we het niet zo goed.

Iets met hormonen willen we niet. De kans dat we een tweede willen is niet heel groot (en op korte termijn gewoon 0), maar ook zeker niet uit te sluiten. In verband met de leeftijd van mijn vriendin (39) is iets hormonaals dus geen optie, want dan moeten we wachten totdat dat weer uit het lichaam is voordat we weer een poging tot kinderen kunnen wagen en die tijd hebben we dus niet. De pil of een spiraal met hormonen is dus geen optie. Ook een spiraal zonder hormonen lijkt ons geen optie, aangezien die verwijderd zal moeten worden als we weer voor kinderen willen proberen en dat klinkt niet als een pretje.

Kom je toch bij een condoom uit, maar ik heb daar m'n twijfels bij omdat ik dat dus nog nooit gebruikt heb. Lopen kutten met zo'n ding is misschien schattig als je 16 bent en net begint met seks, maar als dertiger lijkt me dat een behoorlijke moodkill en een beetje puberaal/niet serieus te nemen.
Een pessarium hebben we al eens geprobeerd toen m'n vriendin gestopt was met de pil (in verband met de hormonen) maar we nog niet direct een kindje wilden omdat we nog niet samen woonden maar dat was het ook net niet. Je kan zoiets weliswaar van te voren inbrengen, maar dan ga je je seks plannen en dat is ook niet iets waar we vrolijk van worden. Spontane seks kan dan eigenlijk niet meer, want op het moment supreme zo'n ding naar binnen frotten is ook niet bevorderlijk voor de sfeer :P

Kortom, onze ideeën voor niet-hormonale voorbehoedmiddelen waar je niet mee hoeft te kutten in het heetst van de strijd zijn een beetje op. Heeft iemand nog ideeën of is het gewoon toch het handigst als ik ga oefenen met condooms?
pi_213020277
Condooms verpesten de sfeer niet meteen hoor, zolang je niet teveel gaat zitten kutten. Je hebt een langdurige relatie toch, die 5 seconden gaan het verschil niet maken.

Voordeel is ook nog eens dat gelijk je zaad opvangt, dus je vriendin hoeft na afloop niet wijdbeens naar de wasbak te lopen :P

Het gevoel is wel duidelijk minder, dat is gewoon het grootste nadeel. Maar probeer het een paar keer zou ik zeggen, dan weet je vanzelf of het het waard is om toch een hormoonloos spiraaltje te plaatsen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 maart 2024 @ 14:01:43 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213020375
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 13:43 schreef Irritatie100 het volgende:
maar als dertiger lijkt me dat een behoorlijke moodkill en een beetje puberaal/niet serieus te nemen.
Nee joh, zeker in een serieuze relatie niet toch :+

En als je een keer wat meer loopt te friemelen dan lach je er gewoon beiden om (niks mis met een beetje lol natuurlijk) en ga je weer door :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213020405
Ik zit in dezelfde situatie als jij, met ongeveer zelfde historie (nooit condoom gebruikt). Maar sinds de baby gewoon condoom hier (die enkele keer dat je zin én tijd hebt). De eerste keer(en) ff paar seconden langer werk, maar zo moeilijk is het allemaal niet. En als zij m bij jou omdoet is het meteen onderdeel van de seks ;)

En opvangen van zaad is idd een mooie bijkomstigheid.

Qua moodkill vind ik de situatie na de seks erger overigens :')
Maargoed, dat is achteraf :+
pi_213020733
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 14:04 schreef Piles het volgende:
Ik zit in dezelfde situatie als jij, met ongeveer zelfde historie (nooit condoom gebruikt). Maar sinds de baby gewoon condoom hier (die enkele keer dat je zin én tijd hebt). De eerste keer(en) ff paar seconden langer werk, maar zo moeilijk is het allemaal niet. En als zij m bij jou omdoet is het meteen onderdeel van de seks ;)

Zat sekswerker die er zelfs handig in zijn om hem met de mond om te doen tijdens een pijpbeurt.
pi_213020967
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 13:53 schreef Lichtloper het volgende:
Condooms verpesten de sfeer niet meteen hoor, zolang je niet teveel gaat zitten kutten. Je hebt een langdurige relatie toch, die 5 seconden gaan het verschil niet maken.

Voordeel is ook nog eens dat gelijk je zaad opvangt, dus je vriendin hoeft na afloop niet wijdbeens naar de wasbak te lopen :P

Het gevoel is wel duidelijk minder, dat is gewoon het grootste nadeel. Maar probeer het een paar keer zou ik zeggen, dan weet je vanzelf of het het waard is om toch een hormoonloos spiraaltje te plaatsen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 14:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nee joh, zeker in een serieuze relatie niet toch :+

En als je een keer wat meer loopt te friemelen dan lach je er gewoon beiden om (niks mis met een beetje lol natuurlijk) en ga je weer door :P
Hebben jullie ook wel gelijk in natuurlijk. Maar ik zou er denk ik toch onzeker van worden op deze leeftijd :@

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 14:04 schreef Piles het volgende:

Herkenbaar ja, tijd en zin is er nog absoluut niet geweest _O-

Dat het ook onderdeel van de seks kan zijn heb ik overigens nog niet eens bij stil gestaan maar klinkt best logisch wel ja. Zeker hoe @marc0871 het zegt.

Situatie na seks is altijd bijzonder vind ik, post-nut-clarity is zeker wel een ding bij mij, ook met een partner :P
pi_213021174
Hoe is je pull out game? :P
Nee grapje, er blijven niet veel opties over dan een condoom helaas.
En dat hoeft geen moodkiller te zijn hoor, laat je vriendin hem omdoen.
Deed ik ook altijd, beetje trekken/spelen en dan blijft ie wel hard en blijft het een onderdeel van de seks.
Life is a highway...let's ride it!
pi_213021338
Je kan toch oefenen met condooms omdoen? Zal wel even wennen zijn maar als je het gewoon gebruikt hoort het er bij. Ik heb jaren condooms gebruikt, in vaste relaties en seks daarbuiten. Nooit als storend ervaren eigenlijk, als vrouw. Wil hem ook best omdoen, helpt vaak ook al. :p
  zaterdag 30 maart 2024 @ 15:31:46 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213021453
Gewoon condooms. En als je denkt dat ze te ingewikkeld voor je zijn eerst even oefenen op de good old banaan.
pi_213022145
Condooms tot je zeker weet dat je geen kinderen meer wil en dan vasectomie.
Of nu gelijk zaad invriezen en vasectomie, maar dat is wel weer wat ingewikkelder en duurder.

Condooms zijn nauwelijks een hindernis tijdens de seks, go for it en enjoy!
pi_213022449
Om in de toekomst rekening mee te houden: Voor vasectomie is regelmatig een wachtlijst. Ik werd na 4 maanden gebeld om een afspraak te plannen over een paar weken. En 3 maanden na de ingreep wordt je zaadvocht getest op de aanwezigheid van zaadcellen. Als die er niet meer zijn volstaat het als vorm van anticonceptie.
pi_213022596
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 13:53 schreef Lichtloper het volgende:
Het gevoel is wel duidelijk minder,
Tegenwoordig bestaan er wel condooms die heel dun zijn, en sinds we die gebruiken voel zelfs ík verschil als vrouw van binnen.
Ultra Thin heet die geloof ik, en er is ook de Nude.

En.... wel de juiste maat gebruiken, scheelt ook een hoop ongemak.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_213022882
Misschien overschat ik condooms dan wel gewoon :P :@
pi_213023389
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 16:54 schreef Sally het volgende:

[..]
Tegenwoordig bestaan er wel condooms die heel dun zijn, en sinds we die gebruiken voel zelfs ík verschil als vrouw van binnen.
Ultra Thin heet die geloof ik, en er is ook de Nude.

En.... wel de juiste maat gebruiken, scheelt ook een hoop ongemak.
Ja, goede maat is key. Toen mn vriend en ik voor het eerst seks gingen hebben zei hij dat hij echt een hekel had aan condooms. Dacht ja jammer dan maar toen hij hem om had dacht ik ja duh. Zag er pijnlijk uit. :+
pi_213023569
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 17:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Misschien overschat ik condooms dan wel gewoon :P :@
Probeer het eens. Het is nogal een zwak argument om ze niet te gebruiken omdat je dat nog nooit gedaan hebt.
pi_213024272
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 17:52 schreef Koettie het volgende:

[..]
Ja, goede maat is key. Toen mn vriend en ik voor het eerst seks gingen hebben zei hij dat hij echt een hekel had aan condooms. Dacht ja jammer dan maar toen hij hem om had dacht ik ja duh. Zag er pijnlijk uit. :+
In Nederland is de man over het algemeen wat groter en breder geschapen, dus de condooms die ik in Duitsland zag, niet geschikt (53 mm). Standaard maat in NL is 56, maar groter is er ook.

Niet té groot pakken, want dat glijdt te snel weer af.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:50:21 #17
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_213024320
Gewoon geen voorbehoedsmiddelen gebruiken en zien hoeveel kinderen je gegeven worden, maat.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:02:18 #18
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_213024482
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:47 schreef Sally het volgende:

[..]
In Nederland is de man over het algemeen wat groter en breder geschapen, dus de condooms die ik in Duitsland zag, niet geschikt (53 mm). Standaard maat in NL is 56, maar groter is er ook.

Leuk om te lezen. :D
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_213024528
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Probeer het eens. Het is nogal een zwak argument om ze niet te gebruiken omdat je dat nog nooit gedaan hebt.
Denk dat ik inderdaad maar eens een doosje ga kopen en oefenen. Het is niet dat ik zo'n stoere jongen ben die argumenten als "m'n lul is veel te groot voor een condoom en ik voel dan niks!!!!!1111!!!11" aanvoert om geen condoom te gebruiken, ik ben gewoon bang dat ik me voor gek ga zetten :@
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:50 schreef Bezsen het volgende:
Gewoon geen voorbehoedsmiddelen gebruiken en zien hoeveel kinderen je gegeven worden, maat.
Nou, ik ben anders verdomd blij als ik straks weer gewoon door kan slapen en hier en daar de kroeg weer eens in kan. Op dit moment is de behoefte om nog eens dit te doorstaan vrij klein _O- Hoe lief en schattig en knap ons dochtertje ook is, soms denk je ook wel eens "godverdomme, waarom wilde ik dit, dit is eens en nooit meer" :P
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:44:06 #20
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_213025060
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 13:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Lopen kutten met zo'n ding is misschien schattig als je 16 bent en net begint met seks, maar als dertiger lijkt me dat een behoorlijke moodkill en een beetje puberaal/niet serieus te nemen.
Dit is dan puur het label wat je er zelf op plakt, dit probleem is niet bepaald op feiten gebaseerd en zit puur tussen je oren.

Neemt niet weg dat er wellicht een fijnere optie is :) maar dat een condoom niets is omdat het puberaal zou zijn is wel echt onzin. Zijn al die mannen en vrouwen die op hun 50 wat rondneuken puberaal omdat ze een condoom gebruiken? Persoonlijk zou ik het vooral heel erg puberaal onbezonne vinden als ze dat niet zouden doen. Haha
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_213025261
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:04 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Denk dat ik inderdaad maar eens een doosje ga kopen en oefenen. Het is niet dat ik zo'n stoere jongen ben die argumenten als "m'n lul is veel te groot voor een condoom en ik voel dan niks!!!!!1111!!!11" aanvoert om geen condoom te gebruiken, ik ben gewoon bang dat ik me voor gek ga zetten :@
[..]

Zie het als Voor alles is een eerste keer, en dat zal het voor je vrouw / vriendin mogelijk ook wel zijn.

Maak het onderdeel van het spel, het voorspel.
Jij, of haar het ding eromheen doen. En het is heus geen minuten-werk :D

En.... falen mág hè. Het is geen wedstrijd, en ook geen schande als je per ongeluk al klaar komt voor dat het ding er goed omheen zit (ja, ervaring aan deze kant ;))
Lach erom, en probeer het de volgende keer weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 30-03-2024 20:19:57 ]
pi_213025353
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:44 schreef embedguy het volgende:

[..]
Dit is dan puur het label wat je er zelf op plakt, dit probleem is niet bepaald op feiten gebaseerd en zit puur tussen je oren.

Neemt niet weg dat er wellicht een fijnere optie is :) maar dat een condoom niets is omdat het puberaal zou zijn is wel echt onzin. Zijn al die mannen en vrouwen die op hun 50 wat rondneuken puberaal omdat ze een condoom gebruiken? Persoonlijk zou ik het vooral heel erg puberaal onbezonne vinden als ze dat niet zouden doen. Haha
Ik vooral blij dat de mannen met wie ik seks heb (gehad), er géén probleem van maken om wel een condoom te gebruiken.
Elke keer weer. Óók als het een keer mis ging ;)
pi_213025620
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:44 schreef embedguy het volgende:

[..]

Nee, het condoom zelf vind ik niet puberaal, integendeel. Het gekut dat ik er waarschijnlijk mee zou hebben vanwege een gebrek aan ervaring echter wel.
pi_213025726
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:50 schreef Bezsen het volgende:
Constructief, joh.

Dus jij hebt 24 kinderen? :+
pi_213025847
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 20:14 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Nee, het condoom zelf vind ik niet puberaal, integendeel. Het gekut dat ik er waarschijnlijk mee zou hebben vanwege een gebrek aan ervaring echter wel.
Heus, niet bang voor zijn.
Probeer het eerst zelf eens inderdaad.

Maar benoem vooral ook terwijl jullie samen zijn, dat je er zenuwen voor hebt. Dat het wellicht klooien wordt.
Dat is de waarheid, en neemt waarschijnlijk al een boel van de spanning weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')