Nee joh, zeker in een serieuze relatie niet tochquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:43 schreef Irritatie100 het volgende:
maar als dertiger lijkt me dat een behoorlijke moodkill en een beetje puberaal/niet serieus te nemen.
Zat sekswerker die er zelfs handig in zijn om hem met de mond om te doen tijdens een pijpbeurt.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:04 schreef Piles het volgende:
Ik zit in dezelfde situatie als jij, met ongeveer zelfde historie (nooit condoom gebruikt). Maar sinds de baby gewoon condoom hier (die enkele keer dat je zin én tijd hebt). De eerste keer(en) ff paar seconden langer werk, maar zo moeilijk is het allemaal niet. En als zij m bij jou omdoet is het meteen onderdeel van de seks![]()
En opvangen van zaad is idd een mooie bijkomstigheid.
Qua moodkill vind ik de situatie na de seks erger overigens
Maargoed, dat is achteraf
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:53 schreef Lichtloper het volgende:
Condooms verpesten de sfeer niet meteen hoor, zolang je niet teveel gaat zitten kutten. Je hebt een langdurige relatie toch, die 5 seconden gaan het verschil niet maken.
Voordeel is ook nog eens dat gelijk je zaad opvangt, dus je vriendin hoeft na afloop niet wijdbeens naar de wasbak te lopen![]()
Het gevoel is wel duidelijk minder, dat is gewoon het grootste nadeel. Maar probeer het een paar keer zou ik zeggen, dan weet je vanzelf of het het waard is om toch een hormoonloos spiraaltje te plaatsen.
Hebben jullie ook wel gelijk in natuurlijk. Maar ik zou er denk ik toch onzeker van worden op deze leeftijdquote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee joh, zeker in een serieuze relatie niet toch
En als je een keer wat meer loopt te friemelen dan lach je er gewoon beiden om (niks mis met een beetje lol natuurlijk) en ga je weer door
Herkenbaar ja, tijd en zin is er nog absoluut niet geweestquote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:04 schreef Piles het volgende:
Ik zit in dezelfde situatie als jij, met ongeveer zelfde historie (nooit condoom gebruikt). Maar sinds de baby gewoon condoom hier (die enkele keer dat je zin én tijd hebt). De eerste keer(en) ff paar seconden langer werk, maar zo moeilijk is het allemaal niet. En als zij m bij jou omdoet is het meteen onderdeel van de seks![]()
En opvangen van zaad is idd een mooie bijkomstigheid.
Qua moodkill vind ik de situatie na de seks erger overigens
Maargoed, dat is achteraf
Tegenwoordig bestaan er wel condooms die heel dun zijn, en sinds we die gebruiken voel zelfs ík verschil als vrouw van binnen.quote:
Ja, goede maat is key. Toen mn vriend en ik voor het eerst seks gingen hebben zei hij dat hij echt een hekel had aan condooms. Dacht ja jammer dan maar toen hij hem om had dacht ik ja duh. Zag er pijnlijk uit.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 16:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Tegenwoordig bestaan er wel condooms die heel dun zijn, en sinds we die gebruiken voel zelfs ík verschil als vrouw van binnen.
Ultra Thin heet die geloof ik, en er is ook de Nude.
En.... wel de juiste maat gebruiken, scheelt ook een hoop ongemak.
Probeer het eens. Het is nogal een zwak argument om ze niet te gebruiken omdat je dat nog nooit gedaan hebt.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Misschien overschat ik condooms dan wel gewoon![]()
In Nederland is de man over het algemeen wat groter en breder geschapen, dus de condooms die ik in Duitsland zag, niet geschikt (53 mm). Standaard maat in NL is 56, maar groter is er ook.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:52 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ja, goede maat is key. Toen mn vriend en ik voor het eerst seks gingen hebben zei hij dat hij echt een hekel had aan condooms. Dacht ja jammer dan maar toen hij hem om had dacht ik ja duh. Zag er pijnlijk uit.
Leuk om te lezen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:47 schreef Sally het volgende:
[..]
In Nederland is de man over het algemeen wat groter en breder geschapen, dus de condooms die ik in Duitsland zag, niet geschikt (53 mm). Standaard maat in NL is 56, maar groter is er ook.
Denk dat ik inderdaad maar eens een doosje ga kopen en oefenen. Het is niet dat ik zo'n stoere jongen ben die argumenten als "m'n lul is veel te groot voor een condoom en ik voel dan niks!!!!!1111!!!11" aanvoert om geen condoom te gebruiken, ik ben gewoon bang dat ik me voor gek ga zettenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Probeer het eens. Het is nogal een zwak argument om ze niet te gebruiken omdat je dat nog nooit gedaan hebt.
Nou, ik ben anders verdomd blij als ik straks weer gewoon door kan slapen en hier en daar de kroeg weer eens in kan. Op dit moment is de behoefte om nog eens dit te doorstaan vrij kleinquote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:50 schreef Bezsen het volgende:
Gewoon geen voorbehoedsmiddelen gebruiken en zien hoeveel kinderen je gegeven worden, maat.
Dit is dan puur het label wat je er zelf op plakt, dit probleem is niet bepaald op feiten gebaseerd en zit puur tussen je oren.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Lopen kutten met zo'n ding is misschien schattig als je 16 bent en net begint met seks, maar als dertiger lijkt me dat een behoorlijke moodkill en een beetje puberaal/niet serieus te nemen.
Zie het als Voor alles is een eerste keer, en dat zal het voor je vrouw / vriendin mogelijk ook wel zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:04 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Denk dat ik inderdaad maar eens een doosje ga kopen en oefenen. Het is niet dat ik zo'n stoere jongen ben die argumenten als "m'n lul is veel te groot voor een condoom en ik voel dan niks!!!!!1111!!!11" aanvoert om geen condoom te gebruiken, ik ben gewoon bang dat ik me voor gek ga zetten
[..]
Ik vooral blij dat de mannen met wie ik seks heb (gehad), er géén probleem van maken om wel een condoom te gebruiken.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:44 schreef embedguy het volgende:
[..]
Dit is dan puur het label wat je er zelf op plakt, dit probleem is niet bepaald op feiten gebaseerd en zit puur tussen je oren.
Neemt niet weg dat er wellicht een fijnere optie ismaar dat een condoom niets is omdat het puberaal zou zijn is wel echt onzin. Zijn al die mannen en vrouwen die op hun 50 wat rondneuken puberaal omdat ze een condoom gebruiken? Persoonlijk zou ik het vooral heel erg puberaal onbezonne vinden als ze dat niet zouden doen. Haha
Nee, het condoom zelf vind ik niet puberaal, integendeel. Het gekut dat ik er waarschijnlijk mee zou hebben vanwege een gebrek aan ervaring echter wel.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:44 schreef embedguy het volgende:
[..]
Dit is dan puur het label wat je er zelf op plakt, dit probleem is niet bepaald op feiten gebaseerd en zit puur tussen je oren.
Neemt niet weg dat er wellicht een fijnere optie ismaar dat een condoom niets is omdat het puberaal zou zijn is wel echt onzin. Zijn al die mannen en vrouwen die op hun 50 wat rondneuken puberaal omdat ze een condoom gebruiken? Persoonlijk zou ik het vooral heel erg puberaal onbezonne vinden als ze dat niet zouden doen. Haha
Constructief, joh.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:50 schreef Bezsen het volgende:
Gewoon geen voorbehoedsmiddelen gebruiken en zien hoeveel kinderen je gegeven worden, maat.
Heus, niet bang voor zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 20:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, het condoom zelf vind ik niet puberaal, integendeel. Het gekut dat ik er waarschijnlijk mee zou hebben vanwege een gebrek aan ervaring echter wel.
Oh zo. Owke, dan begrijp ik hem weer.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 20:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, het condoom zelf vind ik niet puberaal, integendeel. Het gekut dat ik er waarschijnlijk mee zou hebben vanwege een gebrek aan ervaring echter wel.
Er zijn mij nog geen 24 kinderen gegeven, neequote:Op zaterdag 30 maart 2024 20:18 schreef Sally het volgende:
[..]
Constructief, joh.
Dus jij hebt 24 kinderen?
Staat in de OP toch?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:04 schreef Elan het volgende:
Of gewoon aan de pil weer gaan, wat is daar het bezwaar nu precies tegen?
"Iets met hormonen willen we niet"quote:
Ook dat wordt al uitgelegd.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:11 schreef Elan het volgende:
[..]
"Iets met hormonen willen we niet"
Ja kan hoor, maar waarom ineens niet meer dan als dat altijd prima heeft gewerkt?
Overigens lijkt mij een koperspiraal de beste optie - en valt het verwijderen ervan dan wel mee. Zelfde zou zijn bij een hormonaal spiraal (waarbij er veel minder hormonen zijn dan bij orale (hormonale) anticonceptie).quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Iets met hormonen willen we niet. De kans dat we een tweede willen is niet heel groot (en op korte termijn gewoon 0), maar ook zeker niet uit te sluiten. In verband met de leeftijd van mijn vriendin (39) is iets hormonaals dus geen optie, want dan moeten we wachten totdat dat weer uit het lichaam is voordat we weer een poging tot kinderen kunnen wagen en die tijd hebben we dus niet. De pil of een spiraal met hormonen is dus geen optie. Ook een spiraal zonder hormonen lijkt ons geen optie, aangezien die verwijderd zal moeten worden als we weer voor kinderen willen proberen en dat klinkt niet als een pretje.
Als je geen hormonen wil en geen condooms dan is een koperspiraaltje toch je enige optie?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Ook dat wordt al uitgelegd.
(zelf wil ik ook geen orale hormonen meer, zie iets verder)
[..]
Overigens lijkt mij een koperspiraal de beste optie - en valt het verwijderen ervan dan wel mee. Zelfde zou zijn bij een hormonaal spiraal (waarbij er veel minder hormonen zijn dan bij orale (hormonale) anticonceptie).
.
Ik merkte aan mijzelf, die al sinds mn 17e jaar aan de anticonceptiepil was en op mijn 45e gestopt, dat ik ook niet weer terug wilde naar de anticonceptiepil. Mijn libido werd ineens stukken hoger.
En ook andere bijwerkingen werden een stuk minder. Bijvoorbeeld: overgevoelig voor licht (ogen), donkerder beharing, moodswings; het verbeterde/verminderde allemaal.
Maar ik ging die 'minipil' slikken omdat mijn menstruatie zo gruwelijk veel pijn deed elke maand, en het een bloedbad was van een ruime week...
Nu een spiraal met hormonen, maar het is de vraag hoe lang het nodig is voor me. Nu 47 bijna 48, en mijn moeder had vervroegde overgang. Toen ik 45 was, maar gestopt toen ik een paar dagen had overgeslagen en ook om te merken of ik inderdaad al in de overgang zou zijn.
Dat bleek niet zo, maar nu de keuze voor hormoonspiraal gemaakt omdat ik dus erg onregelmatig ongesteld ben, en opnieuw heeeel erg lang.
Of het condoom.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je geen hormonen wil en geen condooms dan is een koperspiraaltje toch je enige optie?
En dat is inderdaad ook een ding.quote:Daarbij lijkt 39 niet een leeftijd dat je te lang wil wachten op een eventuele tweede. Je vruchtbaarheid holt achteruit en het gezondheidsrisico voor zowel jou als het ongeboren kind nemen significant toe na je veertigste.
Je hebt nog wat toegevoegd, en ik wil daar wel even op reageren.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:33 schreef Elan het volgende:
en verplicht aan de condooms bleken voor haar uiteindelijk een grotere libidokiller dan hormonen. Volgens mij is het wel een beetje een vertekend beeld dat ontstaan is dat de pil per definitie je libido om zeep zou helpen.
Direct zwanger worden is voor je lijf inderdaad helemaal niet goed, volgens mij raden ze het af vanwege de kans op verklevingen. Maar heel lang wachten is op die leeftijd ook onverstandig. Dan had je eerder moeten beginnen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Of het condoom.
[..]
En dat is inderdaad ook een ding.
Maar het feit is dat het 1e kind nu eenmaal laat is geboren.
Ik kan wel respecteren dat ze liever niet iets met hormonen kiezen, al kan je echt al vrijwel direct nadat je gestopt bent met de pil een volgende cyclus weer zwanger raken. De vraag is echter of je dat wil, aangezien er wat risico's voor de foetus aan zitten omdat de hormoonspiegels nog niet 'normaal' zijn.
Mijn vriendin merkt geen verschil, wel verschil tussen de ene en de andere pil maar niet als ze stopt.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:40 schreef Sally het volgende:
[..]
Je hebt nog wat toegevoegd, en ik wil daar wel even op reageren.
Bij mij was het wél een libidokiller.
En hoe het dan een libidokiller voor een vrouw is om condooms te gebruiken? Dat vind ik wel een spannende...
Kan je daar wat meer over zeggen?
Lijkt me eerder de man die er moeite mee heeft.
Er zijn vast meer redenen niet meteen na het stoppen met de pil weer zwanger te raken.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Direct zwanger worden is voor je lijf inderdaad helemaal niet goed, volgens mij raden ze het af vanwege de kans op verklevingen.
Je zou alle reacties eens kunnen lezen?quote:<knip>
Ja maar condooms wil TS niet. Je zou bij wijze van experiment wel een keer het vrouwencondoom een kans kunnen geven. Geen idee hoe fijn dat is vanuit vrouwelijk perspectief maar als man vond ik dat veel fijner omdat je er alsnog naakt in kan zonder beklemmend stuk latex om je pik.
Sorry, maar jij noemde het een libidokiller.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn vriendin merkt geen verschil, wel verschil tussen de ene en de andere pil maar niet als ze stopt.
Dat heeft niks met libido te maken maar de meeste dames houden net zo goed niet van condooms. Vinden raw veel geiler.
Ik zou een andere keuze maken.quote:Zat laatst een survey uit de VS te lezen en 70% van de jonge meiden in kiezen plan B boven gebruik condooms. En dat ging dan nog over casual sex met vreemden/one night stands dus een potentieel risico op SOA's.
Oke check. Valt inderdaad reuze mee.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:50 schreef Sally het volgende:
[..]
Er zijn vast meer redenen niet meteen na het stoppen met de pil weer zwanger te raken.
[..]
Je zou alle reacties eens kunnen lezen?
in het kort: TS wil toch wel eens proberen hoe het is om een condoom om te doen (daar was hij het meest onzeker over, dat het gepruts wordt).
En vrouwencondoom al geprobeerd.
Mwa niet helemaal mee eens. Heb een vriendin gehad die ook vrij handig was ze met haar mond om kon doen maar blijft behelpen. Er gaat niks boven diep in een vrouw komen zonder fysieke barrières. Dat is gewoon een oerinstinct.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Sorry, maar jij noemde het een libidokiller.
Of het geiler is zonder, is imo wat anders
En met de extra dunne condooms van tegenwoordig voel ik het zelf ook nog heerlijk (zelf pas het verschil kunnen ervaren).
Plus dat ik mij veilig voel door mèt te doen. Wat betreft evt zwangerschap maar ook meer bescherming tegen SOA. Voor ons beiden.
[..]
Ik zou een andere keuze maken.
Zoals je al eerder kon lezen in een reactie van mij: we maken er een sport van om het omdoen te betrekken in het (voor)spel. Ik ben er vrij behendig in inmiddels
Laat ik zeggen dat het me geen reet meer uitmaakte in een vroegere, vaste relatie dat wij het toen zonder condoom deden.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:04 schreef Elan het volgende:
Libido is simpelweg je sexdrift en alles wat daarmee samenhangt.
Kreeg je echt meer zin ja?quote:Op zondag 31 maart 2024 00:10 schreef Sally het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat het me geen reet meer uitmaakte in een vroegere, vaste relatie dat wij het toen zonder condoom deden.
Echt.
Niet.
Maar het gebrek aan zin is wel de reden geweest (vooruit, iig een grote) dat mijn toenmalige partner Toedeloe zei en het uitmaakte.
Ja. Opvallend meerquote:
Maar even in een spoiler, want een beetje van het onderwerp van TS af, maar je vraagt ernaar:quote:Mijn partner is een keer een half jaar gestopt maar het gaf haar alleen maar stress door onregelmatig en zwaarder ongesteldheid plus we misten beiden het vrije seksen zonder condoom. Sterker nog ik heb aangeboden om me te laten helpen, vanwege de gezondheidsrisico's zoals trombose maar ze blijft liever aan de pil om haar cyclus ordelijk te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit:Dat is dan wel weer jammer, jaquote:Op zondag 31 maart 2024 00:19 schreef Elan het volgende:
Had wel gehoopt dat ze een soort nymfomane zou worden maar dat viel bar tegen
Dat heb ik wel eens bij mn ex gedacht: "Jammer joh, we hadden nú wat moeten hebbenWant nu heb ik vaak genoeg zin om ook eens te starten!"
![]()
(dat was het grootste verwijt)
Maar goed, het is offtopic....
[ Bericht 10% gewijzigd door Sally op 31-03-2024 00:42:27 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op zondag 31 maart 2024 00:25 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja. Opvallend meer
[..]
Maar even in een spoiler, want een beetje van het onderwerp van TS af, maar je vraagt ernaar:De vraag blijft een beetje of het nou door je ex kwam dat je geen zin had uiteindelijk of door die pil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit:
[..]
Dat is dan wel weer jammer, ja
Dat heb ik wel eens bij mn ex gedacht: "Jammer joh, we hadden nú wat moeten hebbenWant nu heb ik vaak genoeg zin om ook eens te starten!"
![]()
(dat was het grootste verwijt)
Maar goed, het is offtopic....
Het is wetenschappelijk aangetoond dat de pil libidoverlagend kan werken maar niet per definitie in elke situatie en bij elke vrouw. Wij hadden met de pil al een gezond seksleven en toen ze stopte werd ze niet ineens veel geiler. Geen idee welke motieven TS precies heeft om de hormonen af te zweren, het kan best zijn dat zij wel zoals jou was die er door werd afgeremd. Of bijvoorbeeld borstvoeding.
Nu alles de komende tijd voor haar om de baby draait is de kans sowieso vrij groot dat de seks er bij in gaat schieten ongeacht welke bescherming je kiest. Als ze een hele regelmatige cyclus hebt zou je ook haar cyclus kunnen volgen en alleen in de vruchtbare periode een condoom kunnen dragen. Zeker als een eventueel tweede kind niet geheel ongewenst zou zijn.blablablabla
Overduidelijk de pil.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:50 schreef Elan het volgende:
[..]
De vraag blijft een beetje of het nou door je ex kwam dat je geen zin had uiteindelijk of door die pil.
Ieder mens (vrouw) is anders.quote:Het is wetenschappelijk aangetoond dat de pil libidoverlagend kan werken maar niet per definitie in elke situatie en bij elke vrouw. Wij hadden met de pil al een gezond seksleven en toen ze stopte werd ze niet ineens veel geiler.
Maar je was toen niet meer bij hem toch dus toen je stopte dus wie zegt dat de seks je wel ene reet zou hebben uitgemaakt als je het met hem deed zonder de pilquote:Op zondag 31 maart 2024 00:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Overduidelijk de pil.
(ik heb mijn post boven nog even aangepast, dat het dus echt door het libido kwam dat het me geen reet uitmaakte. Ik voelde het ook echt niet anders dan anders met, of zonder condoom op dat moment).
[..]
Ieder mens (vrouw) is anders.
Laten we het daarop houden, want er zal/zullen vast grondige redenen zijn waarom de anticonceptiepil niet een optie is.
Ik had zelf wel overlegd met de huisarts dat in het hormoonspiraaltje de hormonen lokaal afgeeft, en dus vooral ook daarom veel minder hormonen bevat. Dus dan maar die gekozen.
Wat ik aan wilde geven was dat mijn libido zó onder 0 was dat het me niet meer uitmaakte of hij met of zonder condoom vree.quote:Op zondag 31 maart 2024 01:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar je was toen niet meer bij hem toch dus toen je stopte dus wie zegt dat de seks je wel ene reet zou hebben uitgemaakt als je het met hem deed zonder de pil![]()
De hormomen worden lokaler afgegeven. Bij orale anticonceptie moeten de ingenomen hormonen eerst door het maag/darmstelsel en worden ze ook grotendeels afgebroken voor ze in de bloedbaan belanden. Daarom zitten er naar verhouding veel meer hormonen in de pil dan in een spiraaltje.quote:Zo'n spiraaltje is wel praktisch, maar dat het alleen lokaal werkt is inmiddels ook achterhaald toch?
Koperspiraal worden nog veel ergere verhalen over verteld.quote:Is een koperspiraaltje dan niet beter of zitten daar ook specifieke nadelen aan?
Dat is hun eigen keuze, en daar kan ik alleen wat uit halen van wat in de OP staatquote:Leeftijd lijkt me in hun geval ook nog wel een ding als zij mogelijk nog een tweede willen?
Sommigen hebben geluk en zijn gelijk zwanger zodra ze stoppen met de pil maar de algehele consensus is toch dat vrouwen vaak eerst een paar maanden moeten ontpillen wil het raak zijn.
Wij kwamen uiteindelijk toch wel bij Durex uit. Goedkope merken roken vonden we te sterk naar latex ruiken, wat soms dan wél weer een lichte moodkiller wasquote:Op zondag 31 maart 2024 10:03 schreef Vanky het volgende:
En als jullie al lang in een relatie zitten kun je evt. nog goedkopere merkjes nemen dan Durex. Ofwel koop je ineens zo'n doos van Durex waar er 144 stuks in zitten. De prijs van een condoom zakt dan zelfs tot 0,45 euro/stuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |