abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213020114
Als 34-jarige jongeman ben ik - ondanks dat ik er laat bij was - toch alweer ruim 10 jaar aan het seksen. Ik heb echter nog nooit van m'n leven een condom gebruikt. Ik heb ook slechts 2 bedpartners gehad: mijn ex die een spiraaltje had en mijn huidige vriendin (waar ik inmiddels al lang mee samen ben) en die de pil slikte. Beiden waren soa-vrij dus condooms zijn nooit nodig geweest.

Mijn huidige vriendin en ik hadden een kinderwens, dus op een gegeven moment is ze gestopt met de pil en keken we wel waar het schip strandde. Inmiddels zijn we de ouders van een prachtige, 3.5 weken oude dochter. Zoals vele ouders waarschijnlijk verteld is door de verloskundige zijn voorbehoedsmiddelen in die eerste periode extra belangrijk dan normaal.

En dat is een beetje waar de schoen wringt. Voor nu is de baby zelf het beste voorbehoedsmiddel dat er is, want met alle voedingen/luiers/gebrekkige slaap en noem het allemaal maar op is seks wel het laatste aan ons hoofd _O-
Uiteindelijk word je natuurlijk toch weer geil en voor dan weten we het niet zo goed.

Iets met hormonen willen we niet. De kans dat we een tweede willen is niet heel groot (en op korte termijn gewoon 0), maar ook zeker niet uit te sluiten. In verband met de leeftijd van mijn vriendin (39) is iets hormonaals dus geen optie, want dan moeten we wachten totdat dat weer uit het lichaam is voordat we weer een poging tot kinderen kunnen wagen en die tijd hebben we dus niet. De pil of een spiraal met hormonen is dus geen optie. Ook een spiraal zonder hormonen lijkt ons geen optie, aangezien die verwijderd zal moeten worden als we weer voor kinderen willen proberen en dat klinkt niet als een pretje.

Kom je toch bij een condoom uit, maar ik heb daar m'n twijfels bij omdat ik dat dus nog nooit gebruikt heb. Lopen kutten met zo'n ding is misschien schattig als je 16 bent en net begint met seks, maar als dertiger lijkt me dat een behoorlijke moodkill en een beetje puberaal/niet serieus te nemen.
Een pessarium hebben we al eens geprobeerd toen m'n vriendin gestopt was met de pil (in verband met de hormonen) maar we nog niet direct een kindje wilden omdat we nog niet samen woonden maar dat was het ook net niet. Je kan zoiets weliswaar van te voren inbrengen, maar dan ga je je seks plannen en dat is ook niet iets waar we vrolijk van worden. Spontane seks kan dan eigenlijk niet meer, want op het moment supreme zo'n ding naar binnen frotten is ook niet bevorderlijk voor de sfeer :P

Kortom, onze ideeën voor niet-hormonale voorbehoedmiddelen waar je niet mee hoeft te kutten in het heetst van de strijd zijn een beetje op. Heeft iemand nog ideeën of is het gewoon toch het handigst als ik ga oefenen met condooms?
pi_213020277
Condooms verpesten de sfeer niet meteen hoor, zolang je niet teveel gaat zitten kutten. Je hebt een langdurige relatie toch, die 5 seconden gaan het verschil niet maken.

Voordeel is ook nog eens dat gelijk je zaad opvangt, dus je vriendin hoeft na afloop niet wijdbeens naar de wasbak te lopen :P

Het gevoel is wel duidelijk minder, dat is gewoon het grootste nadeel. Maar probeer het een paar keer zou ik zeggen, dan weet je vanzelf of het het waard is om toch een hormoonloos spiraaltje te plaatsen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 maart 2024 @ 14:01:43 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213020375
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 13:43 schreef Irritatie100 het volgende:
maar als dertiger lijkt me dat een behoorlijke moodkill en een beetje puberaal/niet serieus te nemen.
Nee joh, zeker in een serieuze relatie niet toch :+

En als je een keer wat meer loopt te friemelen dan lach je er gewoon beiden om (niks mis met een beetje lol natuurlijk) en ga je weer door :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213020405
Ik zit in dezelfde situatie als jij, met ongeveer zelfde historie (nooit condoom gebruikt). Maar sinds de baby gewoon condoom hier (die enkele keer dat je zin én tijd hebt). De eerste keer(en) ff paar seconden langer werk, maar zo moeilijk is het allemaal niet. En als zij m bij jou omdoet is het meteen onderdeel van de seks ;)

En opvangen van zaad is idd een mooie bijkomstigheid.

Qua moodkill vind ik de situatie na de seks erger overigens :')
Maargoed, dat is achteraf :+
pi_213020733
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 14:04 schreef Piles het volgende:
Ik zit in dezelfde situatie als jij, met ongeveer zelfde historie (nooit condoom gebruikt). Maar sinds de baby gewoon condoom hier (die enkele keer dat je zin én tijd hebt). De eerste keer(en) ff paar seconden langer werk, maar zo moeilijk is het allemaal niet. En als zij m bij jou omdoet is het meteen onderdeel van de seks ;)

Zat sekswerker die er zelfs handig in zijn om hem met de mond om te doen tijdens een pijpbeurt.
pi_213020967
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 13:53 schreef Lichtloper het volgende:
Condooms verpesten de sfeer niet meteen hoor, zolang je niet teveel gaat zitten kutten. Je hebt een langdurige relatie toch, die 5 seconden gaan het verschil niet maken.

Voordeel is ook nog eens dat gelijk je zaad opvangt, dus je vriendin hoeft na afloop niet wijdbeens naar de wasbak te lopen :P

Het gevoel is wel duidelijk minder, dat is gewoon het grootste nadeel. Maar probeer het een paar keer zou ik zeggen, dan weet je vanzelf of het het waard is om toch een hormoonloos spiraaltje te plaatsen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 14:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nee joh, zeker in een serieuze relatie niet toch :+

En als je een keer wat meer loopt te friemelen dan lach je er gewoon beiden om (niks mis met een beetje lol natuurlijk) en ga je weer door :P
Hebben jullie ook wel gelijk in natuurlijk. Maar ik zou er denk ik toch onzeker van worden op deze leeftijd :@

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 14:04 schreef Piles het volgende:

Herkenbaar ja, tijd en zin is er nog absoluut niet geweest _O-

Dat het ook onderdeel van de seks kan zijn heb ik overigens nog niet eens bij stil gestaan maar klinkt best logisch wel ja. Zeker hoe @marc0871 het zegt.

Situatie na seks is altijd bijzonder vind ik, post-nut-clarity is zeker wel een ding bij mij, ook met een partner :P
pi_213021174
Hoe is je pull out game? :P
Nee grapje, er blijven niet veel opties over dan een condoom helaas.
En dat hoeft geen moodkiller te zijn hoor, laat je vriendin hem omdoen.
Deed ik ook altijd, beetje trekken/spelen en dan blijft ie wel hard en blijft het een onderdeel van de seks.
Life is a highway...let's ride it!
pi_213021338
Je kan toch oefenen met condooms omdoen? Zal wel even wennen zijn maar als je het gewoon gebruikt hoort het er bij. Ik heb jaren condooms gebruikt, in vaste relaties en seks daarbuiten. Nooit als storend ervaren eigenlijk, als vrouw. Wil hem ook best omdoen, helpt vaak ook al. :p
  zaterdag 30 maart 2024 @ 15:31:46 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213021453
Gewoon condooms. En als je denkt dat ze te ingewikkeld voor je zijn eerst even oefenen op de good old banaan.
pi_213022145
Condooms tot je zeker weet dat je geen kinderen meer wil en dan vasectomie.
Of nu gelijk zaad invriezen en vasectomie, maar dat is wel weer wat ingewikkelder en duurder.

Condooms zijn nauwelijks een hindernis tijdens de seks, go for it en enjoy!
pi_213022449
Om in de toekomst rekening mee te houden: Voor vasectomie is regelmatig een wachtlijst. Ik werd na 4 maanden gebeld om een afspraak te plannen over een paar weken. En 3 maanden na de ingreep wordt je zaadvocht getest op de aanwezigheid van zaadcellen. Als die er niet meer zijn volstaat het als vorm van anticonceptie.
pi_213022596
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 13:53 schreef Lichtloper het volgende:
Het gevoel is wel duidelijk minder,
Tegenwoordig bestaan er wel condooms die heel dun zijn, en sinds we die gebruiken voel zelfs ík verschil als vrouw van binnen.
Ultra Thin heet die geloof ik, en er is ook de Nude.

En.... wel de juiste maat gebruiken, scheelt ook een hoop ongemak.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_213022882
Misschien overschat ik condooms dan wel gewoon :P :@
pi_213023389
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 16:54 schreef Sally het volgende:

[..]
Tegenwoordig bestaan er wel condooms die heel dun zijn, en sinds we die gebruiken voel zelfs ík verschil als vrouw van binnen.
Ultra Thin heet die geloof ik, en er is ook de Nude.

En.... wel de juiste maat gebruiken, scheelt ook een hoop ongemak.
Ja, goede maat is key. Toen mn vriend en ik voor het eerst seks gingen hebben zei hij dat hij echt een hekel had aan condooms. Dacht ja jammer dan maar toen hij hem om had dacht ik ja duh. Zag er pijnlijk uit. :+
pi_213023569
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 17:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Misschien overschat ik condooms dan wel gewoon :P :@
Probeer het eens. Het is nogal een zwak argument om ze niet te gebruiken omdat je dat nog nooit gedaan hebt.
pi_213024272
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 17:52 schreef Koettie het volgende:

[..]
Ja, goede maat is key. Toen mn vriend en ik voor het eerst seks gingen hebben zei hij dat hij echt een hekel had aan condooms. Dacht ja jammer dan maar toen hij hem om had dacht ik ja duh. Zag er pijnlijk uit. :+
In Nederland is de man over het algemeen wat groter en breder geschapen, dus de condooms die ik in Duitsland zag, niet geschikt (53 mm). Standaard maat in NL is 56, maar groter is er ook.

Niet té groot pakken, want dat glijdt te snel weer af.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:50:21 #17
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_213024320
Gewoon geen voorbehoedsmiddelen gebruiken en zien hoeveel kinderen je gegeven worden, maat.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:02:18 #18
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_213024482
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:47 schreef Sally het volgende:

[..]
In Nederland is de man over het algemeen wat groter en breder geschapen, dus de condooms die ik in Duitsland zag, niet geschikt (53 mm). Standaard maat in NL is 56, maar groter is er ook.

Leuk om te lezen. :D
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_213024528
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Probeer het eens. Het is nogal een zwak argument om ze niet te gebruiken omdat je dat nog nooit gedaan hebt.
Denk dat ik inderdaad maar eens een doosje ga kopen en oefenen. Het is niet dat ik zo'n stoere jongen ben die argumenten als "m'n lul is veel te groot voor een condoom en ik voel dan niks!!!!!1111!!!11" aanvoert om geen condoom te gebruiken, ik ben gewoon bang dat ik me voor gek ga zetten :@
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:50 schreef Bezsen het volgende:
Gewoon geen voorbehoedsmiddelen gebruiken en zien hoeveel kinderen je gegeven worden, maat.
Nou, ik ben anders verdomd blij als ik straks weer gewoon door kan slapen en hier en daar de kroeg weer eens in kan. Op dit moment is de behoefte om nog eens dit te doorstaan vrij klein _O- Hoe lief en schattig en knap ons dochtertje ook is, soms denk je ook wel eens "godverdomme, waarom wilde ik dit, dit is eens en nooit meer" :P
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:44:06 #20
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_213025060
quote:
Lopen kutten met zo'n ding is misschien schattig als je 16 bent en net begint met seks, maar als dertiger lijkt me dat een behoorlijke moodkill en een beetje puberaal/niet serieus te nemen.
Dit is dan puur het label wat je er zelf op plakt, dit probleem is niet bepaald op feiten gebaseerd en zit puur tussen je oren.

Neemt niet weg dat er wellicht een fijnere optie is :) maar dat een condoom niets is omdat het puberaal zou zijn is wel echt onzin. Zijn al die mannen en vrouwen die op hun 50 wat rondneuken puberaal omdat ze een condoom gebruiken? Persoonlijk zou ik het vooral heel erg puberaal onbezonne vinden als ze dat niet zouden doen. Haha
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_213025261
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:04 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Denk dat ik inderdaad maar eens een doosje ga kopen en oefenen. Het is niet dat ik zo'n stoere jongen ben die argumenten als "m'n lul is veel te groot voor een condoom en ik voel dan niks!!!!!1111!!!11" aanvoert om geen condoom te gebruiken, ik ben gewoon bang dat ik me voor gek ga zetten :@
[..]

Zie het als Voor alles is een eerste keer, en dat zal het voor je vrouw / vriendin mogelijk ook wel zijn.

Maak het onderdeel van het spel, het voorspel.
Jij, of haar het ding eromheen doen. En het is heus geen minuten-werk :D

En.... falen mág hè. Het is geen wedstrijd, en ook geen schande als je per ongeluk al klaar komt voor dat het ding er goed omheen zit (ja, ervaring aan deze kant ;))
Lach erom, en probeer het de volgende keer weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 30-03-2024 20:19:57 ]
pi_213025353
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:44 schreef embedguy het volgende:

[..]
Dit is dan puur het label wat je er zelf op plakt, dit probleem is niet bepaald op feiten gebaseerd en zit puur tussen je oren.

Neemt niet weg dat er wellicht een fijnere optie is :) maar dat een condoom niets is omdat het puberaal zou zijn is wel echt onzin. Zijn al die mannen en vrouwen die op hun 50 wat rondneuken puberaal omdat ze een condoom gebruiken? Persoonlijk zou ik het vooral heel erg puberaal onbezonne vinden als ze dat niet zouden doen. Haha
Ik vooral blij dat de mannen met wie ik seks heb (gehad), er géén probleem van maken om wel een condoom te gebruiken.
Elke keer weer. Óók als het een keer mis ging ;)
pi_213025620
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:44 schreef embedguy het volgende:

[..]

Nee, het condoom zelf vind ik niet puberaal, integendeel. Het gekut dat ik er waarschijnlijk mee zou hebben vanwege een gebrek aan ervaring echter wel.
pi_213025726
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:50 schreef Bezsen het volgende:
Constructief, joh.

Dus jij hebt 24 kinderen? :+
pi_213025847
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 20:14 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Nee, het condoom zelf vind ik niet puberaal, integendeel. Het gekut dat ik er waarschijnlijk mee zou hebben vanwege een gebrek aan ervaring echter wel.
Heus, niet bang voor zijn.
Probeer het eerst zelf eens inderdaad.

Maar benoem vooral ook terwijl jullie samen zijn, dat je er zenuwen voor hebt. Dat het wellicht klooien wordt.
Dat is de waarheid, en neemt waarschijnlijk al een boel van de spanning weg.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 20:22:38 #26
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_213025882
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 20:14 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Oh zo. Owke, dan begrijp ik hem weer.

Nou, in dat geval; oefening baart kunst en je kunt al beginnen met oefenen zonder je vriendin erbij te hoeven betrekken.

Succes ^O^

En owja; dat je de goede maat condoom moet hebben kan ik ook onderschrijven dus het is sowieso handig om het even alleen te oefenen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 20:49:28 #27
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_213026556
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 20:18 schreef Sally het volgende:

[..]
Constructief, joh.

Dus jij hebt 24 kinderen? :+
Er zijn mij nog geen 24 kinderen gegeven, nee :N
pi_213028177
Kan toch koperspiraaltje dat is niet hormonaal.

Of gewoon aan de pil weer gaan, wat is daar het bezwaar nu precies tegen?
blablablabla
pi_213028265
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 22:04 schreef Elan het volgende:

Of gewoon aan de pil weer gaan, wat is daar het bezwaar nu precies tegen?
Staat in de OP toch?
pi_213029511
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 22:10 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Staat in de OP toch?
"Iets met hormonen willen we niet"

Ja kan hoor, maar waarom ineens niet meer dan als dat altijd prima heeft gewerkt?
blablablabla
pi_213029680
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 23:11 schreef Elan het volgende:

[..]
"Iets met hormonen willen we niet"

Ja kan hoor, maar waarom ineens niet meer dan als dat altijd prima heeft gewerkt?
Ook dat wordt al uitgelegd.

(zelf wil ik ook geen orale hormonen meer, zie iets verder)

quote:
Iets met hormonen willen we niet. De kans dat we een tweede willen is niet heel groot (en op korte termijn gewoon 0), maar ook zeker niet uit te sluiten. In verband met de leeftijd van mijn vriendin (39) is iets hormonaals dus geen optie, want dan moeten we wachten totdat dat weer uit het lichaam is voordat we weer een poging tot kinderen kunnen wagen en die tijd hebben we dus niet. De pil of een spiraal met hormonen is dus geen optie. Ook een spiraal zonder hormonen lijkt ons geen optie, aangezien die verwijderd zal moeten worden als we weer voor kinderen willen proberen en dat klinkt niet als een pretje.

Overigens lijkt mij een koperspiraal de beste optie - en valt het verwijderen ervan dan wel mee. Zelfde zou zijn bij een hormonaal spiraal (waarbij er veel minder hormonen zijn dan bij orale (hormonale) anticonceptie).

.

Ik merkte aan mijzelf, die al sinds mn 17e jaar aan de anticonceptiepil was en op mijn 45e gestopt, dat ik ook niet weer terug wilde naar de anticonceptiepil. Mijn libido werd ineens stukken hoger.
En ook andere bijwerkingen werden een stuk minder. Bijvoorbeeld: overgevoelig voor licht (ogen), donkerder beharing, moodswings; het verbeterde/verminderde allemaal.
Maar ik ging die 'minipil' slikken omdat mijn menstruatie zo gruwelijk veel pijn deed elke maand, en het een bloedbad was van een ruime week...

Nu een spiraal met hormonen, maar het is de vraag hoe lang het nodig is voor me. Nu 47 bijna 48, en mijn moeder had vervroegde overgang. Toen ik 45 was, maar gestopt toen ik een paar dagen had overgeslagen en ook om te merken of ik inderdaad al in de overgang zou zijn.
Dat bleek niet zo, maar nu de keuze voor hormoonspiraal gemaakt omdat ik dus erg onregelmatig ongesteld ben, en opnieuw heeeel erg lang.
pi_213029784
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 23:24 schreef Sally het volgende:

[..]
Ook dat wordt al uitgelegd.

(zelf wil ik ook geen orale hormonen meer, zie iets verder)
[..]
Overigens lijkt mij een koperspiraal de beste optie - en valt het verwijderen ervan dan wel mee. Zelfde zou zijn bij een hormonaal spiraal (waarbij er veel minder hormonen zijn dan bij orale (hormonale) anticonceptie).

.

Ik merkte aan mijzelf, die al sinds mn 17e jaar aan de anticonceptiepil was en op mijn 45e gestopt, dat ik ook niet weer terug wilde naar de anticonceptiepil. Mijn libido werd ineens stukken hoger.
En ook andere bijwerkingen werden een stuk minder. Bijvoorbeeld: overgevoelig voor licht (ogen), donkerder beharing, moodswings; het verbeterde/verminderde allemaal.
Maar ik ging die 'minipil' slikken omdat mijn menstruatie zo gruwelijk veel pijn deed elke maand, en het een bloedbad was van een ruime week...

Nu een spiraal met hormonen, maar het is de vraag hoe lang het nodig is voor me. Nu 47 bijna 48, en mijn moeder had vervroegde overgang. Toen ik 45 was, maar gestopt toen ik een paar dagen had overgeslagen en ook om te merken of ik inderdaad al in de overgang zou zijn.
Dat bleek niet zo, maar nu de keuze voor hormoonspiraal gemaakt omdat ik dus erg onregelmatig ongesteld ben, en opnieuw heeeel erg lang.
Als je geen hormonen wil en geen condooms dan is een koperspiraaltje toch je enige optie?

Daarbij lijkt 39 niet een leeftijd dat je te lang wil wachten op een eventuele tweede. Je vruchtbaarheid holt achteruit en het gezondheidsrisico voor zowel jou als het ongeboren kind nemen significant toe na je veertigste.

Mijne is een poos gestopt met de pil maar gaf door onregelmatige cyclus alleen maar stress en stress en verplicht aan de condooms bleken voor haar uiteindelijk een grotere libidokiller dan hormonen. Volgens mij is het wel een beetje een vertekend beeld dat ontstaan is dat de pil per definitie je libido om zeep zou helpen.
blablablabla
pi_213029833
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 23:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je geen hormonen wil en geen condooms dan is een koperspiraaltje toch je enige optie?
Of het condoom.

quote:
Daarbij lijkt 39 niet een leeftijd dat je te lang wil wachten op een eventuele tweede. Je vruchtbaarheid holt achteruit en het gezondheidsrisico voor zowel jou als het ongeboren kind nemen significant toe na je veertigste.
En dat is inderdaad ook een ding.
Maar het feit is dat het 1e kind nu eenmaal laat is geboren.

Ik kan wel respecteren dat ze liever niet iets met hormonen kiezen, al kan je echt al vrijwel direct nadat je gestopt bent met de pil een volgende cyclus weer zwanger raken. De vraag is echter of je dat wil, aangezien er wat risico's voor de foetus aan zitten omdat de hormoonspiegels nog niet 'normaal' zijn.
pi_213029875
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 23:33 schreef Elan het volgende:
en verplicht aan de condooms bleken voor haar uiteindelijk een grotere libidokiller dan hormonen. Volgens mij is het wel een beetje een vertekend beeld dat ontstaan is dat de pil per definitie je libido om zeep zou helpen.
Je hebt nog wat toegevoegd, en ik wil daar wel even op reageren.

Bij mij was het wél een libidokiller.

En hoe het dan een libidokiller voor een vrouw is om condooms te gebruiken? Dat vind ik wel een spannende...
Kan je daar wat meer over zeggen?
Lijkt me eerder de man die er moeite mee heeft.
pi_213029910
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 23:37 schreef Sally het volgende:

[..]
Of het condoom.
[..]
En dat is inderdaad ook een ding.
Maar het feit is dat het 1e kind nu eenmaal laat is geboren.

Ik kan wel respecteren dat ze liever niet iets met hormonen kiezen, al kan je echt al vrijwel direct nadat je gestopt bent met de pil een volgende cyclus weer zwanger raken. De vraag is echter of je dat wil, aangezien er wat risico's voor de foetus aan zitten omdat de hormoonspiegels nog niet 'normaal' zijn.
Direct zwanger worden is voor je lijf inderdaad helemaal niet goed, volgens mij raden ze het af vanwege de kans op verklevingen. Maar heel lang wachten is op die leeftijd ook onverstandig. Dan had je eerder moeten beginnen.

Ja maar condooms wil TS niet. Je zou bij wijze van experiment wel een keer het vrouwencondoom een kans kunnen geven. Geen idee hoe fijn dat is vanuit vrouwelijk perspectief maar als man vond ik dat veel fijner omdat je er alsnog naakt in kan zonder beklemmend stuk latex om je pik.
blablablabla
pi_213030002
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 23:40 schreef Sally het volgende:

[..]
Je hebt nog wat toegevoegd, en ik wil daar wel even op reageren.

Bij mij was het wél een libidokiller.

En hoe het dan een libidokiller voor een vrouw is om condooms te gebruiken? Dat vind ik wel een spannende...
Kan je daar wat meer over zeggen?
Lijkt me eerder de man die er moeite mee heeft.
Mijn vriendin merkt geen verschil, wel verschil tussen de ene en de andere pil maar niet als ze stopt.

Dat heeft niks met libido te maken maar de meeste dames houden net zo goed niet van condooms. Vinden raw veel geiler.

Zat laatst een survey uit de VS te lezen en 70% van de jonge meiden in kiezen plan B boven gebruik condooms. En dat ging dan nog over casual sex met vreemden/one night stands dus een potentieel risico op SOA's.
blablablabla
pi_213030012
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 23:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Direct zwanger worden is voor je lijf inderdaad helemaal niet goed, volgens mij raden ze het af vanwege de kans op verklevingen.
Er zijn vast meer redenen niet meteen na het stoppen met de pil weer zwanger te raken.

quote:
<knip>

Ja maar condooms wil TS niet. Je zou bij wijze van experiment wel een keer het vrouwencondoom een kans kunnen geven. Geen idee hoe fijn dat is vanuit vrouwelijk perspectief maar als man vond ik dat veel fijner omdat je er alsnog naakt in kan zonder beklemmend stuk latex om je pik.
Je zou alle reacties eens kunnen lezen?

in het kort: TS wil toch wel eens proberen hoe het is om een condoom om te doen (daar was hij het meest onzeker over, dat het gepruts wordt).
En vrouwencondoom al geprobeerd.
pi_213030078
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 23:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn vriendin merkt geen verschil, wel verschil tussen de ene en de andere pil maar niet als ze stopt.

Dat heeft niks met libido te maken maar de meeste dames houden net zo goed niet van condooms. Vinden raw veel geiler.
Sorry, maar jij noemde het een libidokiller.

Of het geiler is zonder, is imo wat anders :D

En met de extra dunne condooms van tegenwoordig voel ik het zelf ook nog heerlijk (zelf pas het verschil kunnen ervaren).
Plus dat ik mij veilig voel door mèt te doen. Wat betreft evt zwangerschap maar ook meer bescherming tegen SOA. Voor ons beiden.
quote:
Zat laatst een survey uit de VS te lezen en 70% van de jonge meiden in kiezen plan B boven gebruik condooms. En dat ging dan nog over casual sex met vreemden/one night stands dus een potentieel risico op SOA's.
Ik zou een andere keuze maken.
Zoals je al eerder kon lezen in een reactie van mij: we maken er een sport van om het omdoen te betrekken in het (voor)spel. Ik ben er vrij behendig in inmiddels ;)
pi_213030080
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 23:50 schreef Sally het volgende:

[..]
Er zijn vast meer redenen niet meteen na het stoppen met de pil weer zwanger te raken.
[..]
Je zou alle reacties eens kunnen lezen?

in het kort: TS wil toch wel eens proberen hoe het is om een condoom om te doen (daar was hij het meest onzeker over, dat het gepruts wordt).
En vrouwencondoom al geprobeerd.
Oke check. Valt inderdaad reuze mee.
Je hebt tegenwoordig ook condooms die niet van latex zijn en daardoor natuurlijker aanvoelen.
blablablabla
pi_213030122
Overigens duurt het langer dan "enkele weken" voor je merkt dat wat de pil doet met je lichaam weer wat genormaliseerd wordt.

De apotheek zei tegen mij een half jaar, maar ik had zelf wel langer nodig voor het "normaal" werd.
Mijn libido was wel na 2-3 maanden aanmerkelijk verhoogd.
pi_213030261
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 23:54 schreef Sally het volgende:

[..]
Sorry, maar jij noemde het een libidokiller.

Of het geiler is zonder, is imo wat anders :D

En met de extra dunne condooms van tegenwoordig voel ik het zelf ook nog heerlijk (zelf pas het verschil kunnen ervaren).
Plus dat ik mij veilig voel door mèt te doen. Wat betreft evt zwangerschap maar ook meer bescherming tegen SOA. Voor ons beiden.
[..]
Ik zou een andere keuze maken.
Zoals je al eerder kon lezen in een reactie van mij: we maken er een sport van om het omdoen te betrekken in het (voor)spel. Ik ben er vrij behendig in inmiddels ;)
Mwa niet helemaal mee eens. Heb een vriendin gehad die ook vrij handig was ze met haar mond om kon doen maar blijft behelpen. Er gaat niks boven diep in een vrouw komen zonder fysieke barrières. Dat is gewoon een oerinstinct.
Veel vrouwen vinden dat ook supergeil vanwege het intieme karakter.
Libido is simpelweg je sexdrift en alles wat daarmee samenhangt. Dus niet alleen hormonen maar ook met de geilheid en vrijheid die je ervaart tijdens de daad. Een condoom kan daar wel degelijk een negatieve invloed op hebben.

Maar het zal verschillen per persoon/koppel. Moeilijk is het zeker niet om ze te gebruiken dus dat kan geen argument zijn. Maar huid op huid kan niks tegenop.
blablablabla
pi_213030322
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 00:04 schreef Elan het volgende:
Libido is simpelweg je sexdrift en alles wat daarmee samenhangt.
Laat ik zeggen dat het me geen reet meer uitmaakte in een vroegere, vaste relatie dat wij het toen zonder condoom deden.
Echt.
Niet.

Zo weinig libido, dus.

Maar het gebrek aan zin is wel de reden geweest (vooruit, iig een grote) dat mijn toenmalige partner Toedeloe zei en het uitmaakte.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 31-03-2024 00:28:54 ]
pi_213030433
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 00:10 schreef Sally het volgende:

[..]
Laat ik zeggen dat het me geen reet meer uitmaakte in een vroegere, vaste relatie dat wij het toen zonder condoom deden.
Echt.
Niet.

Maar het gebrek aan zin is wel de reden geweest (vooruit, iig een grote) dat mijn toenmalige partner Toedeloe zei en het uitmaakte.
Kreeg je echt meer zin ja?
Mijn partner is een keer een half jaar gestopt maar het gaf haar alleen maar stress door onregelmatig en zwaarder ongesteldheid plus we misten beiden het vrije seksen zonder condoom. Sterker nog ik heb aangeboden om me te laten helpen, vanwege de gezondheidsrisico's zoals trombose maar ze blijft liever aan de pil om haar cyclus ordelijk te houden.

Had wel gehoopt dat ze een soort nymfomane zou worden maar dat viel bar tegen _O-
blablablabla
pi_213030501
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 00:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Kreeg je echt meer zin ja?
Ja. Opvallend meer :D
quote:
Mijn partner is een keer een half jaar gestopt maar het gaf haar alleen maar stress door onregelmatig en zwaarder ongesteldheid plus we misten beiden het vrije seksen zonder condoom. Sterker nog ik heb aangeboden om me te laten helpen, vanwege de gezondheidsrisico's zoals trombose maar ze blijft liever aan de pil om haar cyclus ordelijk te houden.
Maar even in een spoiler, want een beetje van het onderwerp van TS af, maar je vraagt ernaar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit:
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 00:19 schreef Elan het volgende:
Had wel gehoopt dat ze een soort nymfomane zou worden maar dat viel bar tegen
Dat is dan wel weer jammer, ja :+

Dat heb ik wel eens bij mn ex gedacht: "Jammer joh, we hadden nú wat moeten hebben :P Want nu heb ik vaak genoeg zin om ook eens te starten!" ;) :D (dat was het grootste verwijt)

Maar goed, het is offtopic....

[ Bericht 10% gewijzigd door Sally op 31-03-2024 00:42:27 ]
pi_213030669
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 00:25 schreef Sally het volgende:

[..]
Ja. Opvallend meer :D
[..]
Maar even in een spoiler, want een beetje van het onderwerp van TS af, maar je vraagt ernaar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit:
[..]
Dat is dan wel weer jammer, ja :+

Dat heb ik wel eens bij mn ex gedacht: "Jammer joh, we hadden nú wat moeten hebben :P Want nu heb ik vaak genoeg zin om ook eens te starten!" ;) :D (dat was het grootste verwijt)

Maar goed, het is offtopic....
De vraag blijft een beetje of het nou door je ex kwam dat je geen zin had uiteindelijk of door die pil.

Het is wetenschappelijk aangetoond dat de pil libidoverlagend kan werken maar niet per definitie in elke situatie en bij elke vrouw. Wij hadden met de pil al een gezond seksleven en toen ze stopte werd ze niet ineens veel geiler. Geen idee welke motieven TS precies heeft om de hormonen af te zweren, het kan best zijn dat zij wel zoals jou was die er door werd afgeremd. Of bijvoorbeeld borstvoeding.

Nu alles de komende tijd voor haar om de baby draait is de kans sowieso vrij groot dat de seks er bij in gaat schieten ongeacht welke bescherming je kiest. Als ze een hele regelmatige cyclus hebt zou je ook haar cyclus kunnen volgen en alleen in de vruchtbare periode een condoom kunnen dragen. Zeker als een eventueel tweede kind niet geheel ongewenst zou zijn.
blablablabla
pi_213030685
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 00:50 schreef Elan het volgende:

[..]
De vraag blijft een beetje of het nou door je ex kwam dat je geen zin had uiteindelijk of door die pil.
Overduidelijk de pil.
(ik heb mijn post boven nog even aangepast, dat het dus echt door het libido kwam dat het me geen reet uitmaakte. Ik voelde het ook echt niet anders dan anders met, of zonder condoom op dat moment).
quote:
Het is wetenschappelijk aangetoond dat de pil libidoverlagend kan werken maar niet per definitie in elke situatie en bij elke vrouw. Wij hadden met de pil al een gezond seksleven en toen ze stopte werd ze niet ineens veel geiler.
Ieder mens (vrouw) is anders.

Laten we het daarop houden, want er zal/zullen vast grondige redenen zijn waarom de anticonceptiepil niet een optie is.

Ik had zelf wel overlegd met de huisarts dat in het hormoonspiraaltje de hormonen lokaal afgeeft, en dus vooral ook daarom veel minder hormonen bevat. Dus dan maar die gekozen.
pi_213030750
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 00:54 schreef Sally het volgende:

[..]
Overduidelijk de pil.
(ik heb mijn post boven nog even aangepast, dat het dus echt door het libido kwam dat het me geen reet uitmaakte. Ik voelde het ook echt niet anders dan anders met, of zonder condoom op dat moment).
[..]
Ieder mens (vrouw) is anders.

Laten we het daarop houden, want er zal/zullen vast grondige redenen zijn waarom de anticonceptiepil niet een optie is.

Ik had zelf wel overlegd met de huisarts dat in het hormoonspiraaltje de hormonen lokaal afgeeft, en dus vooral ook daarom veel minder hormonen bevat. Dus dan maar die gekozen.
Maar je was toen niet meer bij hem toch dus toen je stopte dus wie zegt dat de seks je wel ene reet zou hebben uitgemaakt als je het met hem deed zonder de pil :P

Zo'n spiraaltje is wel praktisch, maar dat het alleen lokaal werkt is inmiddels ook achterhaald toch? Is een koperspiraaltje dan niet beter of zitten daar ook specifieke nadelen aan?

Leeftijd lijkt me in hun geval ook nog wel een ding als zij mogelijk nog een tweede willen?

Sommigen hebben geluk en zijn gelijk zwanger zodra ze stoppen met de pil maar de algehele consensus is toch dat vrouwen vaak eerst een paar maanden moeten ontpillen wil het raak zijn. Geen idee of dat op gaat voor een hormoonspiraal.
blablablabla
pi_213030778
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 01:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar je was toen niet meer bij hem toch dus toen je stopte dus wie zegt dat de seks je wel ene reet zou hebben uitgemaakt als je het met hem deed zonder de pil :P
Wat ik aan wilde geven was dat mijn libido zó onder 0 was dat het me niet meer uitmaakte of hij met of zonder condoom vree.
Serieus... als ik erop terug kijk dan wel eraan denk, dan denk ik: "was ik écht zo geworden?! :o"

quote:
Zo'n spiraaltje is wel praktisch, maar dat het alleen lokaal werkt is inmiddels ook achterhaald toch?
De hormomen worden lokaler afgegeven. Bij orale anticonceptie moeten de ingenomen hormonen eerst door het maag/darmstelsel en worden ze ook grotendeels afgebroken voor ze in de bloedbaan belanden. Daarom zitten er naar verhouding veel meer hormonen in de pil dan in een spiraaltje.

Bij een hormoonspiraal zitten de hormonen al meteen daar waar het moet werken: in de baarmoeder.

quote:
Is een koperspiraaltje dan niet beter of zitten daar ook specifieke nadelen aan?
Koperspiraal worden nog veel ergere verhalen over verteld.
quote:
Leeftijd lijkt me in hun geval ook nog wel een ding als zij mogelijk nog een tweede willen?

Sommigen hebben geluk en zijn gelijk zwanger zodra ze stoppen met de pil maar de algehele consensus is toch dat vrouwen vaak eerst een paar maanden moeten ontpillen wil het raak zijn.
Dat is hun eigen keuze, en daar kan ik alleen wat uit halen van wat in de OP staat ;)
Maar ik kan het wel begrijpen dat men géén hormonale keuze wil maken.

En daarmee begon ik mijn verhaal ;) :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 31-03-2024 04:12:36 ]
pi_213030909
Ik dacht dat het redelijk algemeen bekend was dat de pil libidoverlagend kan werken.
Ikzelf heb jarenlang de Diane pil geslikt, in eerste instantie als puber tegen acné maar daarna als anticonceptie mee doorgegaan. Toen ik daarmee stopte wist ik inderdaad ook niet wat ik meemaakte, libido schoot echt omhoog. Hierna de minipil geslikt en daarbij merkte ik weinig verschil.

On topic: ik zou inderdaad ook voor condooms gaan, het is toch tijdelijk. En als je dat echt niets vindt zou ik alsnog voor de minipil gaan. Hoelang het duurt voordat je na het stoppen daarvan weer een normale cyclus hebt en zwanger wordt verschilt per persoon maar dat hoeft echt niet per se maanden te duren, zeker met de minipil niet.
pi_213032234
Het is zeker niet puberaal om op je 34ste het met een condoom te doen. Maar je moet wel zorgen dat je de goeie maat hebt. Nederlandse en Belgische mannen hebben standaard een 56 nodig. Als het is dat dat spant, ga voor een maatje groter.

Let op want je kunt soms goedkoop condooms kopen in het buitenland waarbij je dan met een maat 54 of zelfs nog kleiner zit. Die gaan knellen en voelen inderdaad wel oncomfortabel.
Neem ze ook niet te groot want dan rollen ze van je af.

Ik heb niet de indruk dat de mood daarna weg is. Nu spreek ik uit eigen ervaring maar ik rol een condoom af in amper 2 tot 3 seconden en ook mijn vrouw schuift die er snel over (soms zelfs zonder je het echt beseft).

En voor de mannen die dan zeggen van 'Je voelt niets'. Koop dan van die 'thin', 'ultra thin' of 'nude'.
Je hebt ook 'warming' en 'cooling' condooms en ik vind persoonlijk de smaakcondooms ook wel fijn (je vrouw zal je langer pijpen ;) ) en ze hebben leuke kleurtjes.

En als jullie al lang in een relatie zitten kun je evt. nog goedkopere merkjes nemen dan Durex. Ofwel koop je ineens zo'n doos van Durex waar er 144 stuks in zitten. De prijs van een condoom zakt dan zelfs tot 0,45 euro/stuk.
pi_213057904
Nou, zoveel stelt een condoom omdoen nou ook weer niet voor hoor. En god, dan heb je hem eens verkeerd om vast, draai je hem gauw om en dan zit 'ie alsnog. Het is een kwestie van seconden. Als daar alle zin en sfeer al van verdwijnt dan stelde het al niet veel voor zou ik zeggen. :P Oefen een keertje op de badkamer, leg ze in een bakje klaar op je nachtkastje en kijk gaandeweg wat voor jou het fijnste moment is om hem om te doen. Je wordt er gauw genoeg handig in en je kunt elkaar prima 'bezighouden' ondertussen. Het is niet alsof je rechtop gaat zitten, alle lichten aandoet en even rustig dat condoom gaat aanbrengen en zegt: "Oke schat, nu ben ik er klaar voor hoor".

Ik zit in een vergelijkbare situatie, waarbij wij dan de periode tot de tweede overbruggen met het gebruik van condooms. Liever doen we het allebei zonder hoor, maar voor nu is het prima. Probeer het eens. Jullie beginnen niet net met seks, dus dan is het toch allemaal niet zo ingewikkeld :D

quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 10:03 schreef Vanky het volgende:
En als jullie al lang in een relatie zitten kun je evt. nog goedkopere merkjes nemen dan Durex. Ofwel koop je ineens zo'n doos van Durex waar er 144 stuks in zitten. De prijs van een condoom zakt dan zelfs tot 0,45 euro/stuk.
Wij kwamen uiteindelijk toch wel bij Durex uit. Goedkope merken roken vonden we te sterk naar latex ruiken, wat soms dan wél weer een lichte moodkiller was :P Verder inderdaad de aanbiedingen een beetje volgen en groot inkopen als je weet welke je fijn vindt, dan is het goed te doen.
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 11:31:27 #52
441859 crew  Lenny77
pi_213058494
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 01:01 schreef Elan het volgende:
Is een koperspiraaltje dan niet beter of zitten daar ook specifieke nadelen aan?

De meesten krijgen serieuze bloedingen van een koperspiraaltje.
Dus die worden vaker weer uitgehaald omdat de menstruatie een nachtmerrie wordt en dus bloedarmoede gaat veroorzaken.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_213060157
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:31 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
De meesten krijgen serieuze bloedingen van een koperspiraaltje.
Dus die worden vaker weer uitgehaald omdat de menstruatie een nachtmerrie wordt en dus bloedarmoede gaat veroorzaken.
Oei klinkt redelijk dramatisch.

Als TS er over uit is of hij wel of geen kinderen meer wil is een knip wellicht het makkelijkste voor alle partijen.
blablablabla
pi_213060227
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Oei klinkt redelijk dramatisch.

Als TS er over uit is of hij wel of geen kinderen meer wil is een knip wellicht het makkelijkste voor alle partijen.
Er is in dit forum een TVT over Koperspiraal, mocht je verhalen willen lezen erover.
pi_213060479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:36 schreef Sally het volgende:

[..]
Er is in dit forum een TVT over Koperspiraal, mocht je verhalen willen lezen erover.
Ik geloof jullie gelijk :P

Lijkt me voor TS en zijn partner sowieso niet de meest praktische optie een spiraaltje. Daar kies je eerder voor als langetermijnoplossing.

Wellicht bevalt het ouderschap ze zo goed dat ze volgende maand alsnog een tweede kindje willen. Helemaal omdat zij op een leeftijd is dat je niet al te lang kan/wil wachten met het doorhakken van knopen.
blablablabla
pi_213060515
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik geloof jullie gelijk :P

Lijkt me voor TS en zijn partner sowieso niet de meest praktische optie een spiraaltje. Daar kies je eerder voor als langetermijnoplossing.

Wellicht bevalt het ouderschap ze zo goed dat ze volgende maand alsnog een tweede kindje willen. Helemaal omdat zij op een leeftijd is dat je niet al te lang kan/wil wachten met het doorhakken van knopen.
Waarom niet? Het spiraaltje is er zó ingezet hoor, even pijnstillers innemen en je kan met een kwartiertje ongeveer weer naar huis.
Het eruit halen is eigenlijk hetzelfde.

Het kán 8 jaar blijven zitten (beetje afhankelijk van het merk). Hoeft niet.
pi_213060798
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:58 schreef Sally het volgende:

[..]
Waarom niet? Het spiraaltje is er zó ingezet hoor, even pijnstillers innemen en je kan met een kwartiertje ongeveer weer naar huis.
Het eruit halen is eigenlijk hetzelfde.

Het kán 8 jaar blijven zitten (beetje afhankelijk van het merk). Hoeft niet.
Omdat na verwijdering klachten/bijwerkingen 2/3 maanden kunnen duren. Als je (stel) dan vaart wil maken met een tweede kind vanwege leeftijd lijkt me dat niet iets waarop je zit te wachten.

Ze kan ook geen bijwerkingen hebben maar dat weet je niet van te voren. Dan is een condoom gebruiken praktischer.
blablablabla
pi_213067740
Veel mannen haten condooms maar waarom eigenlijk? Het enige wat ik me kan bedenken is het gevoel van echt klaarkomen in iemand.

Als je wat ervaring hebt met een condoom dan rol je die toch zo af zonder dat het opvalt? En als je minder gevoel hebt met een condoom dan koop je dunnere. Genoeg aanbod zowel bij Passante, Durex als MySize.

Als ik het met condoom doe, dan kijkt mijn vrouw altijd wel eens naar de hoeveelheid. Dan complimenteert ze ofwel vraagt ze hoeveel porno ik afgelopen week heb bekeken :D (soms wel grappig).
Oooh en voor het geval je hoeveelheid te weinig is, koop zwarte condooms, dan ziet ze het niet ;)

En ik weet dat mijn vrouw bv. wel graag munt en aardbeicondooms heeft. Als ik die draag, pijpt ze me harder dan zonder. Dus bijkomend voordeel wel.

Ik zou er op zich het nadeel niet van inzien.
Oh ja, wij doen het trouwens wel meer zonder dan met hoor. Maar soms kan het niet anders.
pi_213069281
Ik heb in een eerder topic al eens gepleit voor de wingman condoom. Nederlands afstudeerproject, dus een goed verhaal. Formaat is prima, omdoen is fluitje van een cent, de verpakking openmaken is nog het meeste werk. Minder gevoel vind ik vrijwel onmerkbaar. Echt een aanrader!

't Echte en 't ware!
  maandag 15 april 2024 @ 06:53:47 #60
496312 joe.joe
Wild thing!
pi_213213839
Koop een doosje en oefen met het omdoen. Het uit het nachtkastje pakken duurt langer dan het omdoen zelf.
pi_213214766
Ik heb een doosje condooms gekocht inmiddels. Seks is er absoluut nog niet van gekomen, met zo'n kleine baby verdwijnt die behoefte aan beide kanten miraculeus :D
Ik zal wel eens oefenen met zo'n ding voordat we die behoefte weer gaan krijgen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 10:31 schreef Japepk het volgende:
Ik heb in een eerder topic al eens gepleit voor de wingman condoom. Nederlands afstudeerproject, dus een goed verhaal. Formaat is prima, omdoen is fluitje van een cent, de verpakking openmaken is nog het meeste werk. Minder gevoel vind ik vrijwel onmerkbaar. Echt een aanrader!

Dit ziet er trouwens goed uit! Jammer dat ik deze te laat zie..
pi_213215365
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 09:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb een doosje condooms gekocht inmiddels. Seks is er absoluut nog niet van gekomen, met zo'n kleine baby verdwijnt die behoefte aan beide kanten miraculeus :D
Ik zal wel eens oefenen met zo'n ding voordat we die behoefte weer gaan krijgen.
[..]
Dit ziet er trouwens goed uit! Jammer dat ik deze te laat zie..
Ze worden nog verkocht hoor
't Echte en 't ware!
pi_213222293
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 00:51 schreef Vanky het volgende:
Veel mannen haten condooms maar waarom eigenlijk? Het enige wat ik me kan bedenken is het gevoel van echt klaarkomen in iemand.

Als je wat ervaring hebt met een condoom dan rol je die toch zo af zonder dat het opvalt? En als je minder gevoel hebt met een condoom dan koop je dunnere. Genoeg aanbod zowel bij Passante, Durex als MySize.

Als ik het met condoom doe, dan kijkt mijn vrouw altijd wel eens naar de hoeveelheid. Dan complimenteert ze ofwel vraagt ze hoeveel porno ik afgelopen week heb bekeken :D (soms wel grappig).
Oooh en voor het geval je hoeveelheid te weinig is, koop zwarte condooms, dan ziet ze het niet ;)

En ik weet dat mijn vrouw bv. wel graag munt en aardbeicondooms heeft. Als ik die draag, pijpt ze me harder dan zonder. Dus bijkomend voordeel wel.

Ik zou er op zich het nadeel niet van inzien.
Oh ja, wij doen het trouwens wel meer zonder dan met hoor. Maar soms kan het niet anders.
Waarom pijpt je vrouw (je vaste partner) met condoom?
pi_213223360
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:07 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Waarom pijpt je vrouw (je vaste partner) met condoom?
Het gebeurd soms dat wij trio doen en dan doe ik wel condoom om. Of bv. als zij haar maandstonden heeft doen we het ook met condoom.
Dus dat er condooms bij ons liggen is niet zo vreemd. En ik merk zelf ook dat het pijpen ongeremder gaat als ik een condoom met smaakje om heb.
pi_213461562
Ik weet niet waar jullie die onzin over 'hormonale' voorbehoedmiddelen vandaan hebben. Als jouw vriendin geen last heeft van bijwerkingen, kan ze prima de pil gebruiken en als ze daarmee stopt kan ze meteen weer zwanger worden als jullie dat willen. Bij een spiraaltje is dat iets lastiger, het wordt aangeraden om een cyclus te wachten nadat het spiraaltje verwijderd is om te voorkomen dat een eventuele foetus zich innestelt in een beschadigd baarmoederslijmvlies. Dit kan later, tijdens de zwangerschap tot samentrekkingen leiden omdat de baarmoeder denkt dat er iets niet goed is en dan krijg je een miskraam. Been there, done that. Maar als je daar rekening mee houdt, dan is een spiraaltje ook prima geschikt.

Het valt me op dat tegenwoordig veel minder vrouwen aan de pil zijn dan vroeger. Ze vinden het 'onnatuurlijk', maar dat slaat nergens op. De 'natuurlijke' status van een vruchtbare vrouw is ofwel zwanger ofwel zogend. Wat we nu normaal vinden, namelijk dat een vrouw elke maand ongesteld wordt, bestaat in de natuur helemaal niet. In de 'natuur' zorgt het libido van de man ervoor dat er geneukt wordt, de mening van de vrouw doet er niet toe. Zonder voorbehoedmiddelen wordt elke vrouw dus ongevraagd zwanger. De enige mogelijkheid die een vrouw in de natuur heeft om niet telkens opnieuw zwanger te worden, is lang doorgaan met borstvoeding. Het is geen garantie, maar het heeft wel een anticonceptieve werking. 'Natuurlijk' betekent dus elk jaar een kind baren en dat wil zelfs de meest traditionele tradwife niet.

De pil is juist een heel natuurlijk middel, want door de hormonen daarin denkt het lichaam dat het al zwanger is, waardoor geen nieuwe eisprong optreedt. De hormonen in de pil zijn precies dezelfde hormonen als die je zelf aanmaakt als je zwanger zou zijn, daar is niks onnatuurlijks aan. Alleen de dosering in de pil wijkt misschien iets af van wat je eigen lichaam zou aanmaken. Maar netto zit je met de pil dichter bij de 'natuurlijke' situatie dan als je elke maand ongesteld wordt. Die stopweek is dan ook volstrekt overbodig.

Helaas zitten we tegenwoordig met Tiktok en Facebook en 'influencers' die elkaar allemaal napraten. De waarheid staat gewoon in de biologieboekjes die we allemaal op de middelbare school hebben gehad. Zoek het maar eens na, het is veel simpeler dan je denkt. En ietwat afwijken van de natuurlijke situatie is altijd nog veel beter dan een ongewenste zwangerschap...
pi_213462179
Volgens mij kun je idd zodra je stopt met de pil zwanger worden. Misschien 1 menstruatie afwachten. Maar als 4 weken een issue zijn, dan misschien beter niet aan een kind beginnen.

Mijn vrouw heeft ervaren dat ze zich somber voelt door de pil. Dus hebben wij het een jaar zonder pil gedaan. Soms met een condoom, dan is de wingman handig, maar helaas maar 1 maat. Veel vaker deden we handwerk, pijpen beffen en zij heeft anaal leren waarderen...

Uiteindelijk me laten steriliseren, in mijn geval geen groot succes.

Grootste nadeel van geen pil slikken is dat ze niets meer te zeggen heeft over wanneer ze menstrueert. En dan komt nooit gelegen.
  Moderator woensdag 8 mei 2024 @ 10:31:14 #67
441859 crew  Lenny77
pi_213463470
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 03:49 schreef R16 het volgende:
Ik weet niet waar jullie die onzin over 'hormonale' voorbehoedmiddelen vandaan hebben. Als jouw vriendin geen last heeft van bijwerkingen, kan ze prima de pil gebruiken en als ze daarmee stopt kan ze meteen weer zwanger worden als jullie dat willen. Bij een spiraaltje is dat iets lastiger, het wordt aangeraden om een cyclus te wachten nadat het spiraaltje verwijderd is om te voorkomen dat een eventuele foetus zich innestelt in een beschadigd baarmoederslijmvlies. Dit kan later, tijdens de zwangerschap tot samentrekkingen leiden omdat de baarmoeder denkt dat er iets niet goed is en dan krijg je een miskraam. Been there, done that. Maar als je daar rekening mee houdt, dan is een spiraaltje ook prima geschikt.

Het valt me op dat tegenwoordig veel minder vrouwen aan de pil zijn dan vroeger. Ze vinden het 'onnatuurlijk', maar dat slaat nergens op. De 'natuurlijke' status van een vruchtbare vrouw is ofwel zwanger ofwel zogend. Wat we nu normaal vinden, namelijk dat een vrouw elke maand ongesteld wordt, bestaat in de natuur helemaal niet. In de 'natuur' zorgt het libido van de man ervoor dat er geneukt wordt, de mening van de vrouw doet er niet toe. Zonder voorbehoedmiddelen wordt elke vrouw dus ongevraagd zwanger. De enige mogelijkheid die een vrouw in de natuur heeft om niet telkens opnieuw zwanger te worden, is lang doorgaan met borstvoeding. Het is geen garantie, maar het heeft wel een anticonceptieve werking. 'Natuurlijk' betekent dus elk jaar een kind baren en dat wil zelfs de meest traditionele tradwife niet.

De pil is juist een heel natuurlijk middel, want door de hormonen daarin denkt het lichaam dat het al zwanger is, waardoor geen nieuwe eisprong optreedt. De hormonen in de pil zijn precies dezelfde hormonen als die je zelf aanmaakt als je zwanger zou zijn, daar is niks onnatuurlijks aan. Alleen de dosering in de pil wijkt misschien iets af van wat je eigen lichaam zou aanmaken. Maar netto zit je met de pil dichter bij de 'natuurlijke' situatie dan als je elke maand ongesteld wordt. Die stopweek is dan ook volstrekt overbodig.

Helaas zitten we tegenwoordig met Tiktok en Facebook en 'influencers' die elkaar allemaal napraten. De waarheid staat gewoon in de biologieboekjes die we allemaal op de middelbare school hebben gehad. Zoek het maar eens na, het is veel simpeler dan je denkt. En ietwat afwijken van de natuurlijke situatie is altijd nog veel beter dan een ongewenste zwangerschap...
:')
Dus jij komt als man even vertellen dat het allemaal maar onzin is?
Er zullen vast genoeg vrouwen zijn die er geen last van hebben en dat is helemaal fijn natuurlijk! Gemakkelijk ook! Niets zo prettig als de pil kunnen nemen en gewoon los kunnen gaan.
Maar de andere vrouwen die er wel last van hebben, libido kwijt raken, depressieve gevoelens hebben enz... Die zijn blij dat ze van de pil af zijn.
Het is niet zomaar onschuldig, het is geen onzin , het is geen modeverschijnsel.
pi_213463759
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 03:49 schreef R16 het volgende:

Mag ik even je doctoraat of bull zien?
Blijkbaar ben je een doctorandus in deze.

Het is namelijk weldegelijk zo dat vrouwen last ondervinden van de extra hormonen.
Maar ga vooral door met mansplaining......
Luister vooral niet naar wat vrouwen te zeggen hebben.
Luister niet naar hun ervaringen en lees vooral geen bijsluiters.
Want jij weet immers hoe en wat.
Als het geen bijwerkingen heeft leg mij dan eens uit hoe ik met pil of mirena spiraal op gewicht kan blijven en zonder pil of spiraal enorm afval?
Of leg mij dan eens de verandering van libido uit.
Of leg mij eens uit waarom het soms een jaar kan duren voordat een vrouw zwanger raakt na het stoppen met de pil?
Artsen geven zelf het altijd een jaar af te wachten omdat de stoffen van de pil er uit moeten.
Leg uit.....ik ben benieuwd :?
pi_213464015
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:31 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Er zullen vast genoeg vrouwen zijn die er geen last van hebben en dat is helemaal fijn natuurlijk! Gemakkelijk ook! Niets zo prettig als de pil kunnen nemen en gewoon los kunnen gaan.
Maar de andere vrouwen die er wel last van hebben, libido kwijt raken, depressieve gevoelens hebben enz... Die zijn blij dat ze van de pil af zijn.
Het is niet zomaar onschuldig, het is geen onzin , het is geen modeverschijnsel.
Hij heeft wel een punt hoor.
Het overgrote merendeel van de pilgebruiksters heeft namelijk helemaal geen last van een lager libido. In elk geval niet wetenschappelijk aantoonbaar. Het is een hele kleine groep die dat soort klachten heeft qua libido. De norm is eerder geen klachten dan wel.

Terwijl veel berichtgeving en social media doen alsof het per definitie slecht is en je je seksleven er mee om zeep helpt. Raden ze natuurlijke anticonceptie aan, met een thermometer en de kalender om vervolgens bij bosjes zwanger te worden (goh)
blablablabla
pi_213464040
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:31 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het onzin is. Veel vrouwen hebben geen enkel probleem met de pil, maar er kunnen inderdaad bijwerkingen zijn.

Waar ik tegen ageer, is dat vrouwen het 'onnatuurlijk' vinden en dat als enige argument gebruiken om het niet te willen. Terwijl de pil juist de natuurlijke situatie zo dicht mogelijk benadert. Er zijn zeker vrouwen die libido verliezen of zelfs depressief raken. Maar ik denk dat dat ook zou zijn gebeurd als ze constant zwanger waren en kinderen baren, het 'natuurlijke' alternatief. Dat wordt veroorzaakt door de hormonen in de pil, maar dus ook door de echte hormonen. Ik heb dat zelf geprobeerd op te lossen door voor een vasectomie te gaan nadat we voldoende kinderen hadden, zodat zij kon stoppen met de hormonen, maar dat heeft niet geleid tot het terugkomen van de sex. De relatie heeft het niet overleefd.
pi_213464055
Buiten wat hierboven allemaal al is gezegd over de bijwerkingen door @Lenny77 en @Luuntje, mijn vriendin is zelf verloskundige en ziet van dichtbij in haar praktijk hoe lang het kan duren voordat een dame na het stoppen met de pil zwanger raakt. Dat komt gemiddeld gewoon uit op ongeveer een jaar. Hoewel het bij ons vorige keer rap ging (onze "anticonceptie" voordat we echt echt echt serieus wilden beginnen was de cyclus bijhouden en op de meest vruchtbare dagen geen seks hebben. Toen we voor het eerst een keer seks hadden op een vruchtbare dag was het gelijk raak) is dat natuurlijk absoluut geen garantie. Het feit dat ze anderhalf jaar lang niet zwanger werd door seks op relatief onvruchtbare dagen zegt natuurlijk meer over het doorwerken van de pil dan over de betrouwbaarheid van die methode.
pi_213464172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Buiten wat hierboven allemaal al is gezegd over de bijwerkingen door @:Lenny77 en @:Luuntje, mijn vriendin is zelf verloskundige en ziet van dichtbij in haar praktijk hoe lang het kan duren voordat een dame na het stoppen met de pil zwanger raakt. Dat komt gemiddeld gewoon uit op ongeveer een jaar. Hoewel het bij ons vorige keer rap ging (onze "anticonceptie" voordat we echt echt echt serieus wilden beginnen was de cyclus bijhouden en op de meest vruchtbare dagen geen seks hebben. Toen we voor het eerst een keer seks hadden op een vruchtbare dag was het gelijk raak) is dat natuurlijk absoluut geen garantie. Het feit dat ze anderhalf jaar lang niet zwanger werd door seks op relatief onvruchtbare dagen zegt natuurlijk meer over het doorwerken van de pil dan over de betrouwbaarheid van die methode.
Gemiddelde is een paar maanden na stoppen pil zwanger, geen jaar. Die laatste zin snap ik ff niet. Jullie hadden seks op niet-vruchtbare dagen en dat ze niet zwanger raakte kwam door het doorwerken van de pil? :D

Wel adviseren ze tegenwoordig om drie maanden niet zwanger te raken na stoppen pil vanwege mogelijke complicaties:

https://www.radboudumc.nl(...)anden-na-stoppen-pil
blablablabla
pi_213464258
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:56 schreef Luuntje het volgende:

[..]
Mag ik even je doctoraat of bull zien?
Blijkbaar ben je een doctorandus in deze.
Dat niet. Sommige dingen kun je ook gewoon uit ervaring weten, zeker als het situaties uit het dagelijks leven zijn. Ik heb zelf 3x meegemaakt dat mijn vriendin zwanger werd, dus heb ik wel een redelijk beeld bij wat dat met een vrouw doet. Verder praat ik veel met vrouwen (en ook mannen trouwens, de vriendenkring is ongeveer dezelfde leeftijd en dus ook vaak bezig met zwanger worden of kinderen opvoeden) over deze onderwerpen en de ervaringen zijn bij velen hetzelfde.
quote:
Het is namelijk weldegelijk zo dat vrouwen last ondervinden van de extra hormonen.
Maar ga vooral door met mansplaining......
Luister vooral niet naar wat vrouwen te zeggen hebben.
Luister niet naar hun ervaringen en lees vooral geen bijsluiters.
Want jij weet immers hoe en wat.
Als het geen bijwerkingen heeft leg mij dan eens uit hoe ik met pil of mirena spiraal op gewicht kan blijven en zonder pil of spiraal enorm afval?
Of leg mij dan eens de verandering van libido uit.
Het hangt er vanaf met welke situatie je vergelijkt. Vrouwen hebben de neiging om de situatie dat ze aan de pil zijn, te vergelijken met de situatie dat ze niet aan de pil zijn en ook niet zwanger. Maar biologisch gezien zijn dat twee volkomen verschillende situaties die niet met elkaar te vergelijken zijn.

Als je vergelijkt met de situatie dat je niet zwanger bent (wat GEEN natuurlijke situatie is, maar wat we wel normaal zijn gaan vinden) dan kan er inderdaad gewichtstoename en libidoverlies zijn. Maar dat is juist heel natuurlijk. De pil laat je lichaam denken dat je zwanger bent. De meeste zwangere vrouwen hebben (in mijn ervaring) minder libido en dat is ook logisch. Een vrouwenlichaam heeft biologisch gezien een grote wil om zwanger te worden, en de manier daarvoor is om de eigenares door hormonen een hoog libido te geven. Als de zwangerschap er eenmaal is, dan is dat niet meer nodig.

Maar de echte natuurlijke situatie is die, dat je wel zwanger bent. In een maatschappij zonder rechtsbescherming en voorbehoedmiddelen zijn alle vruchtbare vrouwen continu zwanger of geven borstvoeding. En als je met die situatie vergelijkt, dan denk ik dat de pil gebruiken minder bijwerkingen heeft dan elk jaar een kind baren ;)

Dus prima dat je een andere mening hebt, maar zolang je niet de juiste situaties met elkaar vergelijkt beschouw ik dat als 'womansplaining'.
quote:
Of leg mij eens uit waarom het soms een jaar kan duren voordat een vrouw zwanger raakt na het stoppen met de pil?
Artsen geven zelf het altijd een jaar af te wachten omdat de stoffen van de pil er uit moeten.
Leg uit.....ik ben benieuwd :?
Ik denk dat dat komt doordat de synthetische hormonen in de pil langzamer afbreken dan de natuurlijke variant. Als je eens zoekt op hormoontherapie bij de overgang, dan hebben ze het vaak over lichaamseigen hormonen omdat die blijkbaar toch enigszins afwijken van de synthetische. Niet qua werking, maar wel qua bij-effecten.

Maar dat wil niet zeggen dat je moet wachten, ik vraag me af of het de richtlijn is en welke arts dat adviseert. Er is geen enkel bezwaar om onbeschermde sex te hebben als je net gestopt bent met de pil (als je zwanger wilt worden tenminste), maar het kan zijn dat je inderdaad wat moeilijke zwanger wordt. ALS je zwanger wordt is er verder niks aan de hand. De resterende 'pil' hormonen zijn niet gevaarlijk voor de zwangerschap.

Edit: ik zie nu het linkje van @Elan wat hierboven gepost is. Blijkbaar wijst nieuw onderzoek uit dat de eerste 3 maanden na het stoppen met de pil, het risico op een miskraam iets verhoogd is. Dan klopt het dus niet meer wat ik zei.
  Moderator woensdag 8 mei 2024 @ 11:46:39 #74
441859 crew  Lenny77
pi_213464296
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Hij heeft wel een punt hoor.
Het overgrote merendeel van de pilgebruiksters heeft namelijk helemaal geen last van een lager libido. In elk geval niet wetenschappelijk aantoonbaar. Het is een hele kleine groep die dat soort klachten heeft qua libido. De norm is eerder geen klachten dan wel.

Terwijl veel berichtgeving en social media doen alsof het per definitie slecht is en je je seksleven er mee om zeep helpt. Raden ze natuurlijke anticonceptie aan, met een thermometer en de kalender om vervolgens bij bosjes zwanger te worden (goh)
Niet het overgrote merendeel!
En hoe ga je libido wetenschappelijk aantonen?
Los daarvan starten meisjes al jong met de pil, hoe weten zij hoe hun natuurlijke libido er zou kunnen uitzien?
N=1 maar van alle vrouwen in mijn omgeving die met de pil zijn gestopt was er zeker bij 80% een behoorlijk stijging in het libido te zien.
En voor jullie denken dat ik een schuimbekkende influencer ben: ik ben niet anti-pil. Integendeel! Ik vind het de beste uitvinding voor de vrouw in tijden. Maar we moeten niet bagatelliseren dat het maar een pilletje is, dat het natuurlijk is, dat het geen kwaad kan.
Met de gewone pil was ik redelijk depri, de nuva ring wekte zelfs flinke agressie op en daarna heb ik jaren op de mini pil gezeten. Libido was volledig weg maar geen andere vervelende bijwerkingen. Dus het leven kabbelde rustig verder. Je mist ook geen seks dus ervaart het niet als een vervelende bijwerking. Jaren seksloos dus maar tevreden ermee want verlangen was totaal dood.
Zonder pil verander ik echter in een bloeddorstige hyena op zoek naar seks de dagen rond mijn eisprong :P

Maar ok, dat is mijn ervaring.
Ik ben oprecht jaloers op vrouwen die met anticonceptie toch nog een libido hebben O+
pi_213464337
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Los daarvan starten meisjes al jong met de pil, hoe weten zij hoe hun natuurlijke libido er zou kunnen uitzien?
N=1 maar van alle vrouwen in mijn omgeving die met de pil zijn gestopt was er zeker bij 80% een behoorlijk stijging in het libido te zien.
En voor jullie denken dat ik een schuimbekkende influencer ben: ik ben niet anti-pil. Integendeel! Ik vind het de beste uitvinding voor de vrouw in tijden. Maar we moeten niet bagatelliseren dat het maar een pilletje is, dat het natuurlijk is, dat het geen kwaad kan.
Met de gewone pil was ik redelijk depri, de nuva ring wekte zelfs flinke agressie op en daarna heb ik jaren op de mini pil gezeten. Libido was volledig weg maar geen andere vervelende bijwerkingen. Dus het leven kabbelde rustig verder. Je mist ook geen seks dus ervaart het niet als een vervelende bijwerking. Jaren seksloos dus maar tevreden ermee want verlangen was totaal dood.
Zonder pil verander ik echter in een bloeddorstige hyena op zoek naar seks de dagen rond mijn eisprong :P

Ik ben oprecht jaloers op vrouwen die met anticonceptie toch nog een libido hebben O+
Maar dat is toch ook logisch? Als je lichaam al denkt dat het zwanger is, dan heeft het toch ook geen sex nodig? Al verschilt het effect heel erg per vrouw. Maar de situatie aan de pil is dichter bij de echte natuur dan de situatie zonder. We willen alleen al heel lang niet meer weten hoe het in de echte natuur eraan toeging.

Het ironische eraan is natuurlijk dat dit nieuwe 'normaal' (vrouwen die niet zwanger zijn) juist is ontstaan DOOR de pil...
pi_213464529
quote:

[..]

Dat is allemaal echt wel uitgebreid onderzocht in de afgelopen 60 jaar..
Dit artikel gaat over een onderzoek dat rept over enkele procenten die libidoverlies ervaren. Terwijl als je er ergens een discussie over start online of in het echte leven je direct tegen een enorme bak weerstand aanloopt.

https://www.nu.nl/gezondh(...)do-meestal-niet.html

Wel uit 2012 dus misschien zijn er nieuwere en betere bevindingen, ben oprecht benieuwd.

En dat je rond je eisprong minder geil bent met de pil kan dat ook niet psychosomatisch zijn? Zelf heb ik anderhalve maand geleden een knip gehad en ik heb 100% de overtuiging dat mijn orgasmes sindsdien minder heftig zijn, minder zin in seks en zelfs dat mijn partner me minder waardeert. Terwijl op misschien dat laatste na er 0 medisch verband is met de ingreep . Tussen je oren zit ook een hoop.

Het gaat bij ons zelfs zo ver dat terwijl zij gestopt is met de pil zij nu minder geil en nat is dan toen ze de pil slikte en we onveilige seks hadden halverwege de cyclus vanwege het idee dat ik nog levend zaad in haar kon stoppen. Terwijl ze verder geen kinderwens heeft of had dus schiet mij maar lek hoe dat geestelijk allemaal werkt :')
blablablabla
pi_213464591
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Gemiddelde is een paar maanden na stoppen pil zwanger, geen jaar. Die laatste zin snap ik ff niet. Jullie hadden seks op niet-vruchtbare dagen en dat ze niet zwanger raakte kwam door het doorwerken van de pil? :D

Wel adviseren ze tegenwoordig om drie maanden niet zwanger te raken na stoppen pil vanwege mogelijke complicaties:

https://www.radboudumc.nl(...)anden-na-stoppen-pil
Nou ja, die kalendermethode is natuurlijk wel de meest onbetrouwbare vorm van anticonceptie die er is. "Minst vruchtbare dag" is iets heel anders dan "onvruchtbaar" en je cyclus is nooit op de dag af hetzelfde, dus wie weet zit je er wel eens een dag naast.
pi_213464659
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:07 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Nou ja, die kalendermethode is natuurlijk wel de meest onbetrouwbare vorm van anticonceptie die er is. "Minst vruchtbare dag" is iets heel anders dan "onvruchtbaar" en je cyclus is nooit op de dag af hetzelfde, dus wie weet zit je er wel eens een dag naast.
Klopt!
Je hebt elke maand maar een heel beperkt tijdsvenster als je daar 1 of 2 dagen vanaf wijkt kan het zomaar een lastig verhaal worden om zwanger te worden. Zeker als je cyclus onregelmatig is, daarom zijn die ovulatietestjes ook zo belangrijk. Het is er thank god nooit van gekomen maar mijn ex had toen we een kindje wilden soms wel 6 of 7 dagen verschil in eisprong per cyclus.

Hoewel zaad in theorie nog een week kan overleven binnen zijn de kansen dan toch klein om zwanger te raken als je meerdere dagen er vanaf wijkt omdat je niet precies weet wanneer de ovulatie is..
blablablabla
pi_213464684
quote:

[..]
Neem je wat marge.
Net na de menstruatie en net daarvoor wilde we het nog wel eens gokken met voor het zingen de kerk uit. De rest hand, oraal of anaal of condoom.

Overigens merkte mijn vrouw ook pas wat de pil doet, toen zij er mee stopte.. als partner ook wel fijn om een gezelligere vrouw te hebben die libido heeft.
pi_213464689
quote:

[..]
Zo is mijn eerste kind verwekt. We gebruikten condooms op de vruchtbare dagen, maar die weet je helemaal niet. Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom in de biologieboekjes zoveel nadruk wordt gelegd op welke dagen vruchtbaar zijn. Toen mijn eigen kinderen biologie kregen, zag ik het idee ontstaan dat je op de onvruchtbare dagen dus gewoon veilig onbeschermde sex kunt hebben.

De waarheid is, dat je de vruchtbare dagen nooit precies kunt weten, ook al is je vriendin nog zo regelmatig. Ik denk zelfs dat de eisprong zichzelf kan vervroegen, misschien wel als gevolg van een heftig orgasme. Anders kan ik mijn eerste kind niet verklaren. De natuur is slimmer dan wij.

De vruchtbare dagen zijn eigenlijk in geen enkel scenario relevant. Als je zwanger wilt worden en een normale relatie hebt (dus met meerdere keren sex per week) dan komt die zwangerschap vanzelf. Als je geen sex wilt, maar wel zwanger wilt worden, dan ben je met de verkeerde partner. Je gaat die sex heel hard nodig hebben als de kinderen er eenmaal zijn, als je tenminste lang bij elkaar wil blijven. En als je niet zwanger wilt worden, dan moet je een betrouwbaar voorbehoedmiddel gebruiken. Of sex weigeren, als je relatie je niet zo interesseert.
  Moderator woensdag 8 mei 2024 @ 12:29:17 #81
441859 crew  Lenny77
pi_213464833
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit artikel gaat over een onderzoek dat rept over enkele procenten die libidoverlies ervaren. Terwijl als je er ergens een discussie over start online of in het echte leven je direct tegen een enorme bak weerstand aanloopt.

https://www.nu.nl/gezondh(...)do-meestal-niet.html

Wel uit 2012 dus misschien zijn er nieuwere en betere bevindingen, ben oprecht benieuwd.

En dat je rond je eisprong minder geil bent met de pil kan dat ook niet psychosomatisch zijn? Zelf heb ik anderhalve maand geleden een knip gehad en ik heb 100% de overtuiging dat mijn orgasmes sindsdien minder heftig zijn, minder zin in seks en zelfs dat mijn partner me minder waardeert. Terwijl op misschien dat laatste na er 0 medisch verband is met de ingreep . Tussen je oren zit ook een hoop.

Het gaat bij ons zelfs zo ver dat terwijl zij gestopt is met de pil zij nu minder geil en nat is dan toen ze de pil slikte en we onveilige seks hadden halverwege de cyclus vanwege het idee dat ik nog levend zaad in haar kon stoppen. Terwijl ze verder geen kinderwens heeft of had dus schiet mij maar lek hoe dat geestelijk allemaal werkt :')
Even snel op dat stukje: minder geil rond de eisprong aan de pil : ja dat lijkt mij logisch daar de meeste pillen werken met het principe dat er geen eisprong komt, zonder eisprong dus ook niet geiler op die dagen :D
pi_213464908
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Even snel op dat stukje: minder geil rond de eisprong aan de pil : ja dat lijkt mij logisch daar de meeste pillen werken met het principe dat er geen eisprong komt, zonder eisprong dus ook niet geiler op die dagen :D
De pil remt alleen de feitelijke eisprong er komen nog steeds dezelfde hormonen vrij halverwege de cyclus die kunnen zorgen dat je geiler bent dan in andere periodes van je cyclus. Zeker als je de minipil slikt die alleen op basis van progestageen werkt.
blablablabla
  Moderator woensdag 8 mei 2024 @ 12:55:47 #83
441859 crew  Lenny77
pi_213465074
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:38 schreef Elan het volgende:

[..]
De pil remt alleen de feitelijke eisprong er komen nog steeds dezelfde hormonen vrij halverwege de cyclus die kunnen zorgen dat je geiler bent dan in andere periodes van je cyclus. Zeker als je de minipil slikt die alleen op basis van progestageen werkt.
De mini pil is inderdaad een heel ander verhaal, daar zit maar 1 soort hormoon in (en staat er bekend voor om flink libido verlagend te werken).
Maar los daarvan zorgt anticonceptie dat er geen pieken en dalen meer zijn in je hormonale toestand. Dus het is niet letterlijk alleen de fysieke eisprong tegenhouden. Het is ook de regulatie van de hormonen die deze eisprong uitlokken.

Ik blijf het echt apart vinden dat hier 2 mannen blijven bepalen dat wij niet weten wat we voelen met of zonder conceptie en doen alsof we niets weten over ons lichaam of de werking van de pil.

Ik ga toch ook niet zeggen dat mannen die beweren dat ze minder voelen met condoom onzin verkopen? Hoe moet ik in godsnaam weten hoe een condoom rond je penis voelt? En ja ik kan genoeg stukjes vinden die zeggen dat het verschil niet te voelen is, maar meer dan genoeg mannen zeggen van wel: dan ga ik er van uit dat het gewoon zo is.
  Moderator woensdag 8 mei 2024 @ 13:09:17 #84
441859 crew  Lenny77
pi_213465168
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit artikel gaat over een onderzoek dat rept over enkele procenten die libidoverlies ervaren.
En die paar procenten zijn dus 43% volgens dit recente onderzoek... Dat is toch een behoorlijk verschil!
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8836660/
pi_213465361
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:17 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Overigens merkte mijn vrouw ook pas wat de pil doet, toen zij er mee stopte.. als partner ook wel fijn om een gezelligere vrouw te hebben die libido heeft.
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
De mini pil is inderdaad een heel ander verhaal, daar zit maar 1 soort hormoon in (en staat er bekend voor om flink libido verlagend te werken).
Maar los daarvan zorgt anticonceptie dat er geen pieken en dalen meer zijn in je hormonale toestand. Dus het is niet letterlijk alleen de fysieke eisprong tegenhouden. Het is ook de regulatie van de hormonen die deze eisprong uitlokken.

Ik blijf het echt apart vinden dat hier 2 mannen blijven bepalen dat wij niet weten wat we voelen met of zonder conceptie en doen alsof we niets weten over ons lichaam of de werking van de pil.

Ik ga toch ook niet zeggen dat mannen die beweren dat ze minder voelen met condoom onzin verkopen? Hoe moet ik in godsnaam weten hoe een condoom rond je penis voelt? En ja ik kan genoeg stukjes vinden die zeggen dat het verschil niet te voelen is, maar meer dan genoeg mannen zeggen van wel: dan ga ik er van uit dat het gewoon zo is.
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En die paar procenten zijn dus 43% volgens dit recente onderzoek... Dat is toch een behoorlijk verschil!
Hallelujah.

Sally in SEX / Welk voorbehoedsmiddel?
pi_213465411
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat is weer een compleet andere onderzoeksuitslag dan welke ik net postte:

quote:
“For a minority of women, oral contraceptive pills can cause very significant sexual dysfunction,” said Dr. Andrew Goldstein, a gynecologist and the former president of the International Society for the Study of Women’s Sexual Health.
A decade ago, researchers analyzed 36 studies on the side effects of the combined hormonal birth control pill (containing both estrogen and progestin). They found that 15 percent of the 13,700 women studied reported that their libido had decreased during the time they were on the pill. In the years since, only a few studies have examined why this might be, and they haven’t resulted in a clear consensus — particularly when it comes to different versions of the pill, which contain varying doses of hormones.

Geloof best dat jij last van die pil heb, wie ben ik (nota bene als man :D ) omdat te betwisten?
De vraag is alleen in hoeverre dat daadwerkelijk voor de meerderheid van de vrouwen van toepassing is. De pil staat tegenwoordig in een ontzettend slecht daglicht terwijl er eigenlijk helemaal geen sluitende wetenschappelijke consensus voor is die ondersteunen wat vrouwen claimen. Met dank aan allerlei infantiele TikTok influencers en hun 'voorlichtingscampagnes' die uiteindelijk vooral bezig zijn met elkaar napraten en een populair standpunt innemen in plaats van daadwerkelijk jonge vrouwen voor te lichten.
blablablabla
  Miss 200.000.000! woensdag 8 mei 2024 @ 13:55:21 #87
367000 roos94
pi_213465548
Gewoon niet klaarkomen (net als de meeste vrouwen)
pi_213465691
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is weer een compleet andere onderzoeksuitslag dan welke ik net postte:
[..]
Geloof best dat jij last van die pil heb, wie ben ik (nota bene als man :D ) omdat te betwisten?
De vraag is alleen in hoeverre dat daadwerkelijk voor de meerderheid van de vrouwen van toepassing is. De pil staat tegenwoordig in een ontzettend slecht daglicht terwijl er eigenlijk helemaal geen sluitende wetenschappelijke consensus voor is die ondersteunen wat vrouwen claimen. Met dank aan allerlei infantiele TikTok influencers en hun 'voorlichtingscampagnes' die uiteindelijk vooral bezig zijn met elkaar napraten en een populair standpunt innemen in plaats van daadwerkelijk jonge vrouwen voor te lichten.
Man, dat bestond nog helemaal niet in de tijd dat ik het merkte. :')

En het staat GEWOON in de bijsluiter, hoor.
pi_213465717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:15 schreef Sally het volgende:

[..]
Man, dat bestond nog helemaal niet in de tijd dat ik het merkte. :')

En het staat GEWOON in de bijsluiter, hoor.
Tja jij zei ook dat de seks met je ex saai was geworden dus lekker makkelijk om de pil overal de schuld van te geven.

En er staat zoveel ellende in de bijsluiter, dingen waar ik me persoonlijk veel meer zorgen over zou maken dan de minimale kans op wat libidoverlies.
blablablabla
pi_213465731
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Tja jij zei ook dat de seks met je ex saai was geworden dus lekker makkelijk om de pil overal de schuld van te geven.
Ik zei "of misschien". Om toch een andere verklaring te hebben - want ik ben ook nog ooit opgeleid tot wetenschapper.
quote:
En er staat zoveel ellende in de bijsluiter, dingen waar ik me persoonlijk veel meer zorgen over zou maken dan de minimale kans op wat libidoverlies.
Minimale kans. Ehm, ja. Tuurlijk.

Wat jullie allemaal maar willen geloven, maar wat IK voel(de). Jullie miskennen mijn gevoel? :{ :N
Net als wat @Lenny77 al zei... (daarom quote ik ook zoveel reacties van haar).

Nee, niet aardig.

En nee, niet beïnvloed.
pi_213465799
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:22 schreef Sally het volgende:

[..]
Ik zei "of misschien". Om toch een andere verklaring te hebben - want ik ben ook nog ooit opgeleid tot wetenschapper.
[..]
Minimale kans. Ehm, ja.

Wat jullie allemaal maar willen geloven, maar wat IK voel(de). Jullie miskennen mijn gevoel? :{ :N
Net als wat @:Lenny77 al zei... (daarom quote ik ook zoveel reacties van haar).
Nee, niet aardig.

En nee, niet beïnvloed.
Nee ik misken je gevoel niet of dat van Lenny, het is jouw lijf als jij dat zo ervaart is die pil niks voor jou. Prima.
Maar het is totaal geen vaststaand gegeven dat gebruik van de pil voor elke vrouw een dergelijk libidoverlagend effect heeft. Welke studie je ook volgt een meerderheid heeft nergens last van. Die nuance moet je wel aanbrengen en die mis ik te vaak.

Doe lekker wat je wil. Voor mij/ons zijn condooms juist weer ontzettend vervelend. Ik/wij vinden huid op huid contact ontzettend geil.

Eigenlijk zou je om te testen weer een paar maanden de pil moeten slikken en kijken wat het nu met je doet :P
blablablabla
pi_213465841
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee ik misken je gevoel niet of dat van Lenny, het is jouw lijf als jij dat zo ervaart is die pil niks voor jou. Prima.
Maar het is totaal geen vaststaand gegeven dat gebruik van de pil voor elke vrouw een dergelijk libidoverlagend effect heeft. Welke studie je ook volgt een meerderheid heeft nergens last van. Die nuance moet je wel aanbrengen en die mis ik te vaak.
Daarom schrijven zowel ik, als Lenny, als Luuntje ook in de Ik-vorm, neem ik aan?

En ik lees en hoor van meer vrouwen in mijn omgeving. En nee, die kijken bij mijn weten geen TikTok. Of niet dergelijke filmpjes.

Die filmpjes dat je dan maar voor het zingen de kerk uit moet, baren mij dan wel weer zorgen ja ;)

quote:
Doe lekker wat je wil. Voor mij/ons zijn condooms juist weer ontzettend vervelend. Ik/wij vinden huid op huid contact ontzettend geil.

Eigenlijk zou je om te testen weer een paar maanden de pil moeten slikken en kijken wat het nu met je doet :P
Aan mijn lijf geen polonaise meer, ik zit inmiddels ook in de pre-overgang en heb een hormoon spiraal (maar ook daar klachten van). Dus dat gaan we niet meer doen ;)
Als wetenschapper zou ik denken: ja, dat is dan wel een manier om erachter te komen of... maar helaas zijn de parameters inmiddels veranderd (ik stopte in 2020 met de pil slikken).

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 08-05-2024 19:38:02 ]
pi_213465894
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:39 schreef Sally het volgende:

[..]
Daarom schrijven zowel ik, als Lenny, als Luuntje ook in de Ik-vorm, neem ik aan?

En ik lees en hoor van meer vrouwen in mijn omgeving. En nee, die kijken bij mijn weten geen TikTok. Of niet dergelijke filmpjes.

Die filmpjes dat je dan maar voor het zingen de kerk uit moet, baren mij dan wel weer zorgen ja ;)
[..]
Aan mijn lijf geen polonaise meer, ik zit inmiddels ook in de pre-overgang en heb een spiraal (maar ook daar klachten van). Dus dat gaan we niet meer doen ;)
Als wetenschapper zou ik denken: ja, dat is dan wel een manier om erachter te komen of... maar helaas zijn de parameters inmiddels veranderd (ik stopte in 2020 met de pil slikken).
quote:
alle vrouwen in mijn omgeving die met de pil zijn gestopt was er zeker bij 80% een behoorlijk stijging in het libido te zien.
Dat druist in tegen elke wetenschappelijke consensus. Zelfs dat van de onderzoeksresultaten die ze zelf postte.
En precies de manier waarop de talloze TikTok-sletjes hun onzin propaganderen. Ik ken een hoop mensen die zeggen dat.............. Jaja ................

Ook dat feministische gedoe dat mannen er per definitie niks van begrijpen omdat ze tenslotte zelf geen pil slikken.
Hou het lekker bij jezelf en de wetenschap.
blablablabla
pi_213465922
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:47 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Dat druist in tegen elke wetenschappelijke consensus. Zelfs dat van de onderzoeksresultaten die ze zelf postte.
En precies de manier waarop de talloze TikTok-sletjes hun onzin propaganderen.
Dat er in háár omgeving dan 80% van die vrouwen een stijging in libido hadden, kan toch ook? Ondanks met wat het onderzoek liet zien?

quote:
Ook dat feministische gedoe dat mannen er per definitie niks van begrijpen omdat ze tenslotte zelf geen pil slikken.
Hou het lekker bij jezelf.
Daar had ik het niet over?
Maar dat je miskent dat er libidoproblemen zouden zijn, of het op z'n minst downplayed, daar heb ik dan een hekel aan.
Sorry.

Maar heb even geen zin meer in deze discussie van welles-nietes. Want daar lijkt het inmiddels een beetje op.
pi_213465939
Het is overigens ook de wens van TS (en vooral dan diens vriendin) om géén hormonen meer te gebruiken.
Daar hebben ze hun redenen voor, wat al een paar keer ook is uitgelegd.
pi_213465997
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:52 schreef Sally het volgende:

[..]
Dat er in háár omgeving dan 80% van die vrouwen een stijging in libido hadden, kan toch ook? Ondanks met wat het onderzoek liet zien?
[..]
Daar had ik het niet over?
Maar dat je miskent dat er libidoproblemen zouden zijn, of het op z'n minst downplayed, daar heb ik dan een hekel aan.
Sorry.

Maar heb even geen zin meer in deze discussie van welles-nietes. Want daar lijkt het inmiddels een beetje op.
Ik downplay niks sta er juist realistisch in. Maar besef voor elk dramaverhaal over libidoverlies staan 2 verhalen van vrouwen die nergens last van hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:54 schreef Sally het volgende:
Het is overigens ook de wens van TS (en vooral dan diens vriendin) om géén hormonen meer te gebruiken.
Daar hebben ze hun redenen voor, wat al een paar keer ook is uitgelegd.
TS heeft condooms gekocht dus die heeft zijn oplossing al lang en breed gevonden :P .
blablablabla
pi_213466963
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Twee mannen die beiden geen onderzoek gedaan hebben, geen ervaring hebben met extra hormonen of middelen die je hormoonhuishouding overhoop gooien.
Dus in hoeverre moet wij ons daar nog wat van aantrekken?
Dit zijn van die figuren die vinden dat de vrouw maar klaar moet liggen als zij geil zijn.
Dus.....ik hecht er geen waarde meer aan.
  Moderator woensdag 8 mei 2024 @ 17:06:58 #98
441859 crew  Lenny77
pi_213467222
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:33 schreef Elan het volgende:
Maar het is totaal geen vaststaand gegeven dat gebruik van de pil voor elke vrouw een dergelijk libidoverlagend effect heeft.

-eerst zeg je een paar procent, ik geef aan dat 'mijn' onderzoek 43% zegt, het jouwe geeft 15% aan (maar is een ouder onderzoek :P ) en nu zeg je weer dat wij elke vrouw zeggen. Heb ik nooit beweerd, integendeel. Maar laten we het in het midden houden en 30% zeggen, dat is nog steeds veel te veel. Relaties onder druk omdat mevrouw niet wil vogelen...

-denk dat hier de werkelijke aap uit de mouw komt :D . Jij vind condoom niets en huid op huid geil (ik ben het daar mee eens). Maar als wij vrouwen dus allemaal van de pil af zouden gaan dan is het dus condoom of niets! Best klote voor de man natuurlijk (en vrouw :@ )

-ik heb die test meermaals uitgevoerd. Met pil: frigide, zonder pil een halve nymfomane. Maar dan nog is dat mijn ervaring! Genoeg vrouwen die het prima doen op de pil (een deel doet het zelfs beter met de pil want geen zware PMS meer en bloedingen enz). Ik reageer er waarschijnlijk hevig op waar een ander fluitend door haar pil leven gaat.
pi_213467793
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:06 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
-eerst zeg je een paar procent, ik geef aan dat 'mijn' onderzoek 43% zegt, het jouwe geeft 15% aan (maar is een ouder onderzoek :P ) en nu zeg je weer dat wij elke vrouw zeggen. Heb ik nooit beweerd, integendeel. Maar laten we het in het midden houden en 30% zeggen, dat is nog steeds veel te veel. Relaties onder druk omdat mevrouw niet wil vogelen...

-ik heb die test meermaals uitgevoerd. Met pil: frigide, zonder pil een halve nymfomane. Maar dan nog is dat mijn ervaring! Genoeg vrouwen die het prima doen op de pil (een deel doet het zelfs beter met de pil want geen zware PMS meer en bloedingen enz). Ik reageer er waarschijnlijk hevig op waar een ander fluitend door haar pil leven gaat.
Maar ik ondermijn toch nergens jouw probleem t.a.v. de pil? Uit allerlei onderzoeken komen totaal verschillende uitslagen. Die paar procent komt uit het artikel van nu.nl, is een Amerikaans onderzoek. Jij komt met een onderzoek dat 43% stelt en een ander onderzoek komt weer met 15%!

Al zou het 0,1% zijn dan nog kan het relevant zijn (voor jou). Maar die 80% uit jouw directe omgeving is wel frappant. Zelfs de meest dramatische onderzoeksresultaten komen niet op de helft qua percentage van vrouwen die libidoproblemen ervaart.

quote:
denk dat hier de werkelijke aap uit de mouw komt :D . Jij vind condoom niets en huid op huid geil (ik ben het daar mee eens). Maar als wij vrouwen dus allemaal van de pil af zouden gaan dan is het dus condoom of niets! Best klote voor de man natuurlijk (en vrouw :@ )

Nou nee. Wij vinden dat allebei geiler en zij merkt totaal geen verschil met of zonder pil. Alleen zwaardere en onverwachte PMS en migraine. Wat de seks dan wel weer in de weg kan komen te staan omdat we geen bloedbadsex willen en die migrainepillen een nogal verdovende werking hebben op lichaam en geest.

Als er dus een libidokiller is dan zou dat voor ons eerder die PMS zijn dan de pil. De pil stond ooit synoniem voor seksuele vrijheid en naar mijn idee is dat nog steeds zo voor veel vrouwen. Zonder daarbij jouw of jullie problemen met libido te willen ondermijnen. Want dat kan zeker optreden.
blablablabla
pi_213467888
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:47 schreef Luuntje het volgende:

[..]
Twee mannen die beiden geen onderzoek gedaan hebben, geen ervaring hebben met extra hormonen of middelen die je hormoonhuishouding overhoop gooien.
Dus in hoeverre moet wij ons daar nog wat van aantrekken?
Dit zijn van die figuren die vinden dat de vrouw maar klaar moet liggen als zij geil zijn.
Dus.....ik hecht er geen waarde meer aan.
_O- _O- _O-

Heul geen issues met mannen :D
blablablabla
  Moderator woensdag 8 mei 2024 @ 17:45:24 #101
441859 crew  Lenny77
pi_213468022
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar ik ondermijn toch nergens jouw probleem t.a.v. de pil? Uit allerlei onderzoeken komen totaal verschillende uitslagen. Die paar procent komt uit het artikel van nu.nl, is een Amerikaans onderzoek. Jij komt met een onderzoek dat 43% stelt en een ander onderzoek komt weer met 15%!

Al zou het 0,1% zijn dan nog kan het relevant zijn (voor jou). Maar die 80% uit jouw directe omgeving is wel frappant. Zelfs de meest dramatische onderzoeksresultaten komen niet op de helft qua percentage van vrouwen die libidoproblemen ervaart.
[..]
Nou nee. Wij vinden dat allebei geiler en zij merkt totaal geen verschil met of zonder pil. Alleen zwaardere en onverwachte PMS en migraine. Wat de seks dan wel weer in de weg kan komen te staan omdat we geen bloedbadsex willen en die migrainepillen een nogal verdovende werking hebben op lichaam en geest.

Als er dus een libidokiller is dan zou dat voor ons eerder die PMS zijn dan de pil. De pil stond ooit synoniem voor seksuele vrijheid en naar mijn idee is dat nog steeds zo voor veel vrouwen. Zonder daarbij jouw of jullie problemen met libido te willen ondermijnen. Want dat kan zeker optreden.
Oh ik ben het helemaal eens met die vrijheid en goddank dat de pil bestaat :)
Zonder pil geeft ook stress want wat als een condoom scheurt, wat als je toch zwanger zou worden..

Dus het is in mijn geval een beetje: willen maar niet kunnen ofwel kunnen maar niet willen :')

Oh en die 80% van uit mijn omgeving zijn niet allemaal ijskonijnen die nymfomaan zijn geworden he? Het gaat van: ik heb wel wat meer zin rond mijn eisprong tot wauw nu heb ik echt veel meer zin.
pi_213468898
Bem juist altijd blij met mn eisprong, voel me dan zoooo chill. Niet alleen meer zin in seks maar ook veel doortastender en meer zelfvertrouwen. Was er maar een pil met eisprong-energie for ever, I'll take it. Gelukkig heb ik met de mirena een eisprong. En toen ik die nog niet had condooms, ook prima gevonden altijd. En lekker hormoonloos
  woensdag 8 mei 2024 @ 19:03:05 #103
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_213469318
Je kunt ook niet neuken en wat anders gaan doen. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_213470696
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

Man man man. Laat het gaan... Je gaat elke post dommere dingen zeggen.
Tuurlijk is er geen wetenschappelijk bewijs voor wat vrouwen zeggen. Simpel omdat ze in een in de wetenschap niet toe doen. Er wordt nauwelijks onderzoek naar gedaan.
Daarbij gaat het over een gevoel wat nauwelijks wetenschappelijk is vast te stellen. In jou stelling is iets wat niet onderzocht is niet waar.
Mensen weten toch zelf wel wat ze voelen. Wie ben jij om deze mensen zodra ze dat ergens deken infantiel te noemen?

Stel je niet zo aan, en geef toe dat je geen ruk verstand hebt van de pil .. dus dat je deze materie gewoon lekker bij de vrouw moeten laten.
pi_213470735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:55 schreef roos94 het volgende:
Gewoon niet klaarkomen (net als de meeste vrouwen)
Best knap om in dit topic de award voor domste reactie te ontvangen, maar hij is voor jou!! Mannen hoeven niet perse klaar te komen om een vrouw zwanger te maken.
pi_213470851
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 20:24 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Man man man. Laat het gaan... Je gaat elke post dommere dingen zeggen.
Tuurlijk is er geen wetenschappelijk bewijs voor wat vrouwen zeggen. Simpel omdat ze in een in de wetenschap niet toe doen. Er wordt nauwelijks onderzoek naar gedaan.
Daarbij gaat het over een gevoel wat nauwelijks wetenschappelijk is vast te stellen. In jou stelling is iets wat niet onderzocht is niet waar.
Mensen weten toch zelf wel wat ze voelen. Wie ben jij om deze mensen zodra ze dat ergens deken infantiel te noemen?

Stel je niet zo aan, en geef toe dat je geen ruk verstand hebt van de pil .. dus dat je deze materie gewoon lekker bij de vrouw moeten laten.
Lees je überhaupt mee?

Er zijn tientallen onderzoeken naar dit specifieke onderwerp gedaan door gerenommeerde universiteiten over de hele wereld en jouw conclusie is dat vrouwen er simpelweg niet toe doen.

Blijf vooral lekker anderen dom noemen Nico :D
blablablabla
  Miss 200.000.000! woensdag 8 mei 2024 @ 20:32:22 #107
367000 roos94
pi_213470857
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 20:26 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Best knap om in dit topic de award voor domste reactie te ontvangen, maar hij is voor jou!! Mannen hoeven niet perse klaar te komen om een vrouw zwanger te maken.
Het was een garpje Nico
pi_213474656
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 20:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Lees je überhaupt mee?

Er zijn tientallen onderzoeken naar dit specifieke onderwerp gedaan door gerenommeerde universiteiten over de hele wereld en jouw conclusie is dat vrouwen er simpelweg niet toe doen.

Blijf vooral lekker anderen dom noemen Nico :D
Kijk en daar bewijs je dat je beter kunt stoppen. Niemand noemt je dom.. je zegt alleen domme dingen. Als dat onderscheid te ingewikkeld voor je is...
pi_213537460
Periodieke onthouding werkt, mits goed uitgevoerd, prima.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Periodieke_onthouding
pi_213537554
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:49 schreef VEM2012 het volgende:
Periodieke onthouding werkt, mits goed uitgevoerd, prima.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Periodieke_onthouding
Mits er aan 3 hele strenge voorwaarden wordt voldaan:
1. Je moet een regelmatige cyclus hebben
2. Je moet goed kunnen rekenen
3. Je moet gek zijn met kinderen

(C) Herman Finkers
pi_213537757
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:58 schreef Piles het volgende:

[..]
Mits er aan 3 hele strenge voorwaarden wordt voldaan:
1. Je moet een regelmatige cyclus hebben
2. Je moet goed kunnen rekenen
3. Je moet gek zijn met kinderen

(C) Herman Finkers
Met sympto-thermale methode hoef je geen regelmatige cyclus te hebben. Als je echt een zeer regelmatige hebt, dan zou je met de kalendermethode toe kunnen.
pi_213537780
Geen condoom, ook niet na de baby geboren was.
Ook nog nooit van gehoord trouwens dat je dan condooms zou moeten gebruiken, klinkt als onzin.
pi_213538212
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Met sympto-thermale methode hoef je geen regelmatige cyclus te hebben. Als je echt een zeer regelmatige hebt, dan zou je met de kalendermethode toe kunnen.
Sperma kan makkelijk een week blijven leven, als de cyclus echt onregelmatig is dan is het niet echt een veilige methode lijkt me.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')