Nee joh, zeker in een serieuze relatie niet tochquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:43 schreef Irritatie100 het volgende:
maar als dertiger lijkt me dat een behoorlijke moodkill en een beetje puberaal/niet serieus te nemen.
Zat sekswerker die er zelfs handig in zijn om hem met de mond om te doen tijdens een pijpbeurt.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:04 schreef Piles het volgende:
Ik zit in dezelfde situatie als jij, met ongeveer zelfde historie (nooit condoom gebruikt). Maar sinds de baby gewoon condoom hier (die enkele keer dat je zin én tijd hebt). De eerste keer(en) ff paar seconden langer werk, maar zo moeilijk is het allemaal niet. En als zij m bij jou omdoet is het meteen onderdeel van de seks![]()
En opvangen van zaad is idd een mooie bijkomstigheid.
Qua moodkill vind ik de situatie na de seks erger overigens
Maargoed, dat is achteraf
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:53 schreef Lichtloper het volgende:
Condooms verpesten de sfeer niet meteen hoor, zolang je niet teveel gaat zitten kutten. Je hebt een langdurige relatie toch, die 5 seconden gaan het verschil niet maken.
Voordeel is ook nog eens dat gelijk je zaad opvangt, dus je vriendin hoeft na afloop niet wijdbeens naar de wasbak te lopen![]()
Het gevoel is wel duidelijk minder, dat is gewoon het grootste nadeel. Maar probeer het een paar keer zou ik zeggen, dan weet je vanzelf of het het waard is om toch een hormoonloos spiraaltje te plaatsen.
Hebben jullie ook wel gelijk in natuurlijk. Maar ik zou er denk ik toch onzeker van worden op deze leeftijdquote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee joh, zeker in een serieuze relatie niet toch
En als je een keer wat meer loopt te friemelen dan lach je er gewoon beiden om (niks mis met een beetje lol natuurlijk) en ga je weer door
Herkenbaar ja, tijd en zin is er nog absoluut niet geweestquote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:04 schreef Piles het volgende:
Ik zit in dezelfde situatie als jij, met ongeveer zelfde historie (nooit condoom gebruikt). Maar sinds de baby gewoon condoom hier (die enkele keer dat je zin én tijd hebt). De eerste keer(en) ff paar seconden langer werk, maar zo moeilijk is het allemaal niet. En als zij m bij jou omdoet is het meteen onderdeel van de seks![]()
En opvangen van zaad is idd een mooie bijkomstigheid.
Qua moodkill vind ik de situatie na de seks erger overigens
Maargoed, dat is achteraf
Tegenwoordig bestaan er wel condooms die heel dun zijn, en sinds we die gebruiken voel zelfs ík verschil als vrouw van binnen.quote:
Ja, goede maat is key. Toen mn vriend en ik voor het eerst seks gingen hebben zei hij dat hij echt een hekel had aan condooms. Dacht ja jammer dan maar toen hij hem om had dacht ik ja duh. Zag er pijnlijk uit.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 16:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Tegenwoordig bestaan er wel condooms die heel dun zijn, en sinds we die gebruiken voel zelfs ík verschil als vrouw van binnen.
Ultra Thin heet die geloof ik, en er is ook de Nude.
En.... wel de juiste maat gebruiken, scheelt ook een hoop ongemak.
Probeer het eens. Het is nogal een zwak argument om ze niet te gebruiken omdat je dat nog nooit gedaan hebt.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Misschien overschat ik condooms dan wel gewoon![]()
In Nederland is de man over het algemeen wat groter en breder geschapen, dus de condooms die ik in Duitsland zag, niet geschikt (53 mm). Standaard maat in NL is 56, maar groter is er ook.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:52 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ja, goede maat is key. Toen mn vriend en ik voor het eerst seks gingen hebben zei hij dat hij echt een hekel had aan condooms. Dacht ja jammer dan maar toen hij hem om had dacht ik ja duh. Zag er pijnlijk uit.
Leuk om te lezen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:47 schreef Sally het volgende:
[..]
In Nederland is de man over het algemeen wat groter en breder geschapen, dus de condooms die ik in Duitsland zag, niet geschikt (53 mm). Standaard maat in NL is 56, maar groter is er ook.
Denk dat ik inderdaad maar eens een doosje ga kopen en oefenen. Het is niet dat ik zo'n stoere jongen ben die argumenten als "m'n lul is veel te groot voor een condoom en ik voel dan niks!!!!!1111!!!11" aanvoert om geen condoom te gebruiken, ik ben gewoon bang dat ik me voor gek ga zettenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Probeer het eens. Het is nogal een zwak argument om ze niet te gebruiken omdat je dat nog nooit gedaan hebt.
Nou, ik ben anders verdomd blij als ik straks weer gewoon door kan slapen en hier en daar de kroeg weer eens in kan. Op dit moment is de behoefte om nog eens dit te doorstaan vrij kleinquote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:50 schreef Bezsen het volgende:
Gewoon geen voorbehoedsmiddelen gebruiken en zien hoeveel kinderen je gegeven worden, maat.
Dit is dan puur het label wat je er zelf op plakt, dit probleem is niet bepaald op feiten gebaseerd en zit puur tussen je oren.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Lopen kutten met zo'n ding is misschien schattig als je 16 bent en net begint met seks, maar als dertiger lijkt me dat een behoorlijke moodkill en een beetje puberaal/niet serieus te nemen.
Zie het als Voor alles is een eerste keer, en dat zal het voor je vrouw / vriendin mogelijk ook wel zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:04 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Denk dat ik inderdaad maar eens een doosje ga kopen en oefenen. Het is niet dat ik zo'n stoere jongen ben die argumenten als "m'n lul is veel te groot voor een condoom en ik voel dan niks!!!!!1111!!!11" aanvoert om geen condoom te gebruiken, ik ben gewoon bang dat ik me voor gek ga zetten
[..]
Ik vooral blij dat de mannen met wie ik seks heb (gehad), er géén probleem van maken om wel een condoom te gebruiken.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:44 schreef embedguy het volgende:
[..]
Dit is dan puur het label wat je er zelf op plakt, dit probleem is niet bepaald op feiten gebaseerd en zit puur tussen je oren.
Neemt niet weg dat er wellicht een fijnere optie ismaar dat een condoom niets is omdat het puberaal zou zijn is wel echt onzin. Zijn al die mannen en vrouwen die op hun 50 wat rondneuken puberaal omdat ze een condoom gebruiken? Persoonlijk zou ik het vooral heel erg puberaal onbezonne vinden als ze dat niet zouden doen. Haha
Nee, het condoom zelf vind ik niet puberaal, integendeel. Het gekut dat ik er waarschijnlijk mee zou hebben vanwege een gebrek aan ervaring echter wel.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:44 schreef embedguy het volgende:
[..]
Dit is dan puur het label wat je er zelf op plakt, dit probleem is niet bepaald op feiten gebaseerd en zit puur tussen je oren.
Neemt niet weg dat er wellicht een fijnere optie ismaar dat een condoom niets is omdat het puberaal zou zijn is wel echt onzin. Zijn al die mannen en vrouwen die op hun 50 wat rondneuken puberaal omdat ze een condoom gebruiken? Persoonlijk zou ik het vooral heel erg puberaal onbezonne vinden als ze dat niet zouden doen. Haha
Constructief, joh.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:50 schreef Bezsen het volgende:
Gewoon geen voorbehoedsmiddelen gebruiken en zien hoeveel kinderen je gegeven worden, maat.
Heus, niet bang voor zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 20:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, het condoom zelf vind ik niet puberaal, integendeel. Het gekut dat ik er waarschijnlijk mee zou hebben vanwege een gebrek aan ervaring echter wel.
Oh zo. Owke, dan begrijp ik hem weer.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 20:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, het condoom zelf vind ik niet puberaal, integendeel. Het gekut dat ik er waarschijnlijk mee zou hebben vanwege een gebrek aan ervaring echter wel.
Er zijn mij nog geen 24 kinderen gegeven, neequote:Op zaterdag 30 maart 2024 20:18 schreef Sally het volgende:
[..]
Constructief, joh.
Dus jij hebt 24 kinderen?
Staat in de OP toch?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:04 schreef Elan het volgende:
Of gewoon aan de pil weer gaan, wat is daar het bezwaar nu precies tegen?
"Iets met hormonen willen we niet"quote:
Ook dat wordt al uitgelegd.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:11 schreef Elan het volgende:
[..]
"Iets met hormonen willen we niet"
Ja kan hoor, maar waarom ineens niet meer dan als dat altijd prima heeft gewerkt?
Overigens lijkt mij een koperspiraal de beste optie - en valt het verwijderen ervan dan wel mee. Zelfde zou zijn bij een hormonaal spiraal (waarbij er veel minder hormonen zijn dan bij orale (hormonale) anticonceptie).quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Iets met hormonen willen we niet. De kans dat we een tweede willen is niet heel groot (en op korte termijn gewoon 0), maar ook zeker niet uit te sluiten. In verband met de leeftijd van mijn vriendin (39) is iets hormonaals dus geen optie, want dan moeten we wachten totdat dat weer uit het lichaam is voordat we weer een poging tot kinderen kunnen wagen en die tijd hebben we dus niet. De pil of een spiraal met hormonen is dus geen optie. Ook een spiraal zonder hormonen lijkt ons geen optie, aangezien die verwijderd zal moeten worden als we weer voor kinderen willen proberen en dat klinkt niet als een pretje.
Als je geen hormonen wil en geen condooms dan is een koperspiraaltje toch je enige optie?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Ook dat wordt al uitgelegd.
(zelf wil ik ook geen orale hormonen meer, zie iets verder)
[..]
Overigens lijkt mij een koperspiraal de beste optie - en valt het verwijderen ervan dan wel mee. Zelfde zou zijn bij een hormonaal spiraal (waarbij er veel minder hormonen zijn dan bij orale (hormonale) anticonceptie).
.
Ik merkte aan mijzelf, die al sinds mn 17e jaar aan de anticonceptiepil was en op mijn 45e gestopt, dat ik ook niet weer terug wilde naar de anticonceptiepil. Mijn libido werd ineens stukken hoger.
En ook andere bijwerkingen werden een stuk minder. Bijvoorbeeld: overgevoelig voor licht (ogen), donkerder beharing, moodswings; het verbeterde/verminderde allemaal.
Maar ik ging die 'minipil' slikken omdat mijn menstruatie zo gruwelijk veel pijn deed elke maand, en het een bloedbad was van een ruime week...
Nu een spiraal met hormonen, maar het is de vraag hoe lang het nodig is voor me. Nu 47 bijna 48, en mijn moeder had vervroegde overgang. Toen ik 45 was, maar gestopt toen ik een paar dagen had overgeslagen en ook om te merken of ik inderdaad al in de overgang zou zijn.
Dat bleek niet zo, maar nu de keuze voor hormoonspiraal gemaakt omdat ik dus erg onregelmatig ongesteld ben, en opnieuw heeeel erg lang.
Of het condoom.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je geen hormonen wil en geen condooms dan is een koperspiraaltje toch je enige optie?
En dat is inderdaad ook een ding.quote:Daarbij lijkt 39 niet een leeftijd dat je te lang wil wachten op een eventuele tweede. Je vruchtbaarheid holt achteruit en het gezondheidsrisico voor zowel jou als het ongeboren kind nemen significant toe na je veertigste.
Je hebt nog wat toegevoegd, en ik wil daar wel even op reageren.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:33 schreef Elan het volgende:
en verplicht aan de condooms bleken voor haar uiteindelijk een grotere libidokiller dan hormonen. Volgens mij is het wel een beetje een vertekend beeld dat ontstaan is dat de pil per definitie je libido om zeep zou helpen.
Direct zwanger worden is voor je lijf inderdaad helemaal niet goed, volgens mij raden ze het af vanwege de kans op verklevingen. Maar heel lang wachten is op die leeftijd ook onverstandig. Dan had je eerder moeten beginnen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Of het condoom.
[..]
En dat is inderdaad ook een ding.
Maar het feit is dat het 1e kind nu eenmaal laat is geboren.
Ik kan wel respecteren dat ze liever niet iets met hormonen kiezen, al kan je echt al vrijwel direct nadat je gestopt bent met de pil een volgende cyclus weer zwanger raken. De vraag is echter of je dat wil, aangezien er wat risico's voor de foetus aan zitten omdat de hormoonspiegels nog niet 'normaal' zijn.
Mijn vriendin merkt geen verschil, wel verschil tussen de ene en de andere pil maar niet als ze stopt.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:40 schreef Sally het volgende:
[..]
Je hebt nog wat toegevoegd, en ik wil daar wel even op reageren.
Bij mij was het wél een libidokiller.
En hoe het dan een libidokiller voor een vrouw is om condooms te gebruiken? Dat vind ik wel een spannende...
Kan je daar wat meer over zeggen?
Lijkt me eerder de man die er moeite mee heeft.
Er zijn vast meer redenen niet meteen na het stoppen met de pil weer zwanger te raken.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Direct zwanger worden is voor je lijf inderdaad helemaal niet goed, volgens mij raden ze het af vanwege de kans op verklevingen.
Je zou alle reacties eens kunnen lezen?quote:<knip>
Ja maar condooms wil TS niet. Je zou bij wijze van experiment wel een keer het vrouwencondoom een kans kunnen geven. Geen idee hoe fijn dat is vanuit vrouwelijk perspectief maar als man vond ik dat veel fijner omdat je er alsnog naakt in kan zonder beklemmend stuk latex om je pik.
Sorry, maar jij noemde het een libidokiller.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn vriendin merkt geen verschil, wel verschil tussen de ene en de andere pil maar niet als ze stopt.
Dat heeft niks met libido te maken maar de meeste dames houden net zo goed niet van condooms. Vinden raw veel geiler.
Ik zou een andere keuze maken.quote:Zat laatst een survey uit de VS te lezen en 70% van de jonge meiden in kiezen plan B boven gebruik condooms. En dat ging dan nog over casual sex met vreemden/one night stands dus een potentieel risico op SOA's.
Oke check. Valt inderdaad reuze mee.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:50 schreef Sally het volgende:
[..]
Er zijn vast meer redenen niet meteen na het stoppen met de pil weer zwanger te raken.
[..]
Je zou alle reacties eens kunnen lezen?
in het kort: TS wil toch wel eens proberen hoe het is om een condoom om te doen (daar was hij het meest onzeker over, dat het gepruts wordt).
En vrouwencondoom al geprobeerd.
Mwa niet helemaal mee eens. Heb een vriendin gehad die ook vrij handig was ze met haar mond om kon doen maar blijft behelpen. Er gaat niks boven diep in een vrouw komen zonder fysieke barrières. Dat is gewoon een oerinstinct.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Sorry, maar jij noemde het een libidokiller.
Of het geiler is zonder, is imo wat anders
En met de extra dunne condooms van tegenwoordig voel ik het zelf ook nog heerlijk (zelf pas het verschil kunnen ervaren).
Plus dat ik mij veilig voel door mèt te doen. Wat betreft evt zwangerschap maar ook meer bescherming tegen SOA. Voor ons beiden.
[..]
Ik zou een andere keuze maken.
Zoals je al eerder kon lezen in een reactie van mij: we maken er een sport van om het omdoen te betrekken in het (voor)spel. Ik ben er vrij behendig in inmiddels
Laat ik zeggen dat het me geen reet meer uitmaakte in een vroegere, vaste relatie dat wij het toen zonder condoom deden.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:04 schreef Elan het volgende:
Libido is simpelweg je sexdrift en alles wat daarmee samenhangt.
Kreeg je echt meer zin ja?quote:Op zondag 31 maart 2024 00:10 schreef Sally het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat het me geen reet meer uitmaakte in een vroegere, vaste relatie dat wij het toen zonder condoom deden.
Echt.
Niet.
Maar het gebrek aan zin is wel de reden geweest (vooruit, iig een grote) dat mijn toenmalige partner Toedeloe zei en het uitmaakte.
Ja. Opvallend meerquote:
Maar even in een spoiler, want een beetje van het onderwerp van TS af, maar je vraagt ernaar:quote:Mijn partner is een keer een half jaar gestopt maar het gaf haar alleen maar stress door onregelmatig en zwaarder ongesteldheid plus we misten beiden het vrije seksen zonder condoom. Sterker nog ik heb aangeboden om me te laten helpen, vanwege de gezondheidsrisico's zoals trombose maar ze blijft liever aan de pil om haar cyclus ordelijk te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit:Dat is dan wel weer jammer, jaquote:Op zondag 31 maart 2024 00:19 schreef Elan het volgende:
Had wel gehoopt dat ze een soort nymfomane zou worden maar dat viel bar tegen
Dat heb ik wel eens bij mn ex gedacht: "Jammer joh, we hadden nú wat moeten hebbenWant nu heb ik vaak genoeg zin om ook eens te starten!"
![]()
(dat was het grootste verwijt)
Maar goed, het is offtopic....
[ Bericht 10% gewijzigd door Sally op 31-03-2024 00:42:27 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op zondag 31 maart 2024 00:25 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja. Opvallend meer
[..]
Maar even in een spoiler, want een beetje van het onderwerp van TS af, maar je vraagt ernaar:De vraag blijft een beetje of het nou door je ex kwam dat je geen zin had uiteindelijk of door die pil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit:
[..]
Dat is dan wel weer jammer, ja
Dat heb ik wel eens bij mn ex gedacht: "Jammer joh, we hadden nú wat moeten hebbenWant nu heb ik vaak genoeg zin om ook eens te starten!"
![]()
(dat was het grootste verwijt)
Maar goed, het is offtopic....
Het is wetenschappelijk aangetoond dat de pil libidoverlagend kan werken maar niet per definitie in elke situatie en bij elke vrouw. Wij hadden met de pil al een gezond seksleven en toen ze stopte werd ze niet ineens veel geiler. Geen idee welke motieven TS precies heeft om de hormonen af te zweren, het kan best zijn dat zij wel zoals jou was die er door werd afgeremd. Of bijvoorbeeld borstvoeding.
Nu alles de komende tijd voor haar om de baby draait is de kans sowieso vrij groot dat de seks er bij in gaat schieten ongeacht welke bescherming je kiest. Als ze een hele regelmatige cyclus hebt zou je ook haar cyclus kunnen volgen en alleen in de vruchtbare periode een condoom kunnen dragen. Zeker als een eventueel tweede kind niet geheel ongewenst zou zijn.blablablabla
Overduidelijk de pil.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:50 schreef Elan het volgende:
[..]
De vraag blijft een beetje of het nou door je ex kwam dat je geen zin had uiteindelijk of door die pil.
Ieder mens (vrouw) is anders.quote:Het is wetenschappelijk aangetoond dat de pil libidoverlagend kan werken maar niet per definitie in elke situatie en bij elke vrouw. Wij hadden met de pil al een gezond seksleven en toen ze stopte werd ze niet ineens veel geiler.
Maar je was toen niet meer bij hem toch dus toen je stopte dus wie zegt dat de seks je wel ene reet zou hebben uitgemaakt als je het met hem deed zonder de pilquote:Op zondag 31 maart 2024 00:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Overduidelijk de pil.
(ik heb mijn post boven nog even aangepast, dat het dus echt door het libido kwam dat het me geen reet uitmaakte. Ik voelde het ook echt niet anders dan anders met, of zonder condoom op dat moment).
[..]
Ieder mens (vrouw) is anders.
Laten we het daarop houden, want er zal/zullen vast grondige redenen zijn waarom de anticonceptiepil niet een optie is.
Ik had zelf wel overlegd met de huisarts dat in het hormoonspiraaltje de hormonen lokaal afgeeft, en dus vooral ook daarom veel minder hormonen bevat. Dus dan maar die gekozen.
Wat ik aan wilde geven was dat mijn libido zó onder 0 was dat het me niet meer uitmaakte of hij met of zonder condoom vree.quote:Op zondag 31 maart 2024 01:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar je was toen niet meer bij hem toch dus toen je stopte dus wie zegt dat de seks je wel ene reet zou hebben uitgemaakt als je het met hem deed zonder de pil![]()
De hormomen worden lokaler afgegeven. Bij orale anticonceptie moeten de ingenomen hormonen eerst door het maag/darmstelsel en worden ze ook grotendeels afgebroken voor ze in de bloedbaan belanden. Daarom zitten er naar verhouding veel meer hormonen in de pil dan in een spiraaltje.quote:Zo'n spiraaltje is wel praktisch, maar dat het alleen lokaal werkt is inmiddels ook achterhaald toch?
Koperspiraal worden nog veel ergere verhalen over verteld.quote:Is een koperspiraaltje dan niet beter of zitten daar ook specifieke nadelen aan?
Dat is hun eigen keuze, en daar kan ik alleen wat uit halen van wat in de OP staatquote:Leeftijd lijkt me in hun geval ook nog wel een ding als zij mogelijk nog een tweede willen?
Sommigen hebben geluk en zijn gelijk zwanger zodra ze stoppen met de pil maar de algehele consensus is toch dat vrouwen vaak eerst een paar maanden moeten ontpillen wil het raak zijn.
Wij kwamen uiteindelijk toch wel bij Durex uit. Goedkope merken roken vonden we te sterk naar latex ruiken, wat soms dan wél weer een lichte moodkiller wasquote:Op zondag 31 maart 2024 10:03 schreef Vanky het volgende:
En als jullie al lang in een relatie zitten kun je evt. nog goedkopere merkjes nemen dan Durex. Ofwel koop je ineens zo'n doos van Durex waar er 144 stuks in zitten. De prijs van een condoom zakt dan zelfs tot 0,45 euro/stuk.
De meesten krijgen serieuze bloedingen van een koperspiraaltje.quote:Op zondag 31 maart 2024 01:01 schreef Elan het volgende:
Is een koperspiraaltje dan niet beter of zitten daar ook specifieke nadelen aan?
Oei klinkt redelijk dramatisch.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De meesten krijgen serieuze bloedingen van een koperspiraaltje.
Dus die worden vaker weer uitgehaald omdat de menstruatie een nachtmerrie wordt en dus bloedarmoede gaat veroorzaken.
Er is in dit forum een TVT over Koperspiraal, mocht je verhalen willen lezen erover.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Oei klinkt redelijk dramatisch.
Als TS er over uit is of hij wel of geen kinderen meer wil is een knip wellicht het makkelijkste voor alle partijen.
Ik geloof jullie gelijkquote:Op dinsdag 2 april 2024 13:36 schreef Sally het volgende:
[..]
Er is in dit forum een TVT over Koperspiraal, mocht je verhalen willen lezen erover.
Waarom niet? Het spiraaltje is er zó ingezet hoor, even pijnstillers innemen en je kan met een kwartiertje ongeveer weer naar huis.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik geloof jullie gelijk
Lijkt me voor TS en zijn partner sowieso niet de meest praktische optie een spiraaltje. Daar kies je eerder voor als langetermijnoplossing.
Wellicht bevalt het ouderschap ze zo goed dat ze volgende maand alsnog een tweede kindje willen. Helemaal omdat zij op een leeftijd is dat je niet al te lang kan/wil wachten met het doorhakken van knopen.
Omdat na verwijdering klachten/bijwerkingen 2/3 maanden kunnen duren. Als je (stel) dan vaart wil maken met een tweede kind vanwege leeftijd lijkt me dat niet iets waarop je zit te wachten.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Waarom niet? Het spiraaltje is er zó ingezet hoor, even pijnstillers innemen en je kan met een kwartiertje ongeveer weer naar huis.
Het eruit halen is eigenlijk hetzelfde.
Het kán 8 jaar blijven zitten (beetje afhankelijk van het merk). Hoeft niet.
Dit ziet er trouwens goed uit! Jammer dat ik deze te laat zie..quote:Op woensdag 3 april 2024 10:31 schreef Japepk het volgende:
Ik heb in een eerder topic al eens gepleit voor de wingman condoom. Nederlands afstudeerproject, dus een goed verhaal. Formaat is prima, omdoen is fluitje van een cent, de verpakking openmaken is nog het meeste werk. Minder gevoel vind ik vrijwel onmerkbaar. Echt een aanrader!
Ze worden nog verkocht hoorquote:Op maandag 15 april 2024 09:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb een doosje condooms gekocht inmiddels. Seks is er absoluut nog niet van gekomen, met zo'n kleine baby verdwijnt die behoefte aan beide kanten miraculeus
Ik zal wel eens oefenen met zo'n ding voordat we die behoefte weer gaan krijgen.
[..]
Dit ziet er trouwens goed uit! Jammer dat ik deze te laat zie..
Waarom pijpt je vrouw (je vaste partner) met condoom?quote:Op woensdag 3 april 2024 00:51 schreef Vanky het volgende:
Veel mannen haten condooms maar waarom eigenlijk? Het enige wat ik me kan bedenken is het gevoel van echt klaarkomen in iemand.
Als je wat ervaring hebt met een condoom dan rol je die toch zo af zonder dat het opvalt? En als je minder gevoel hebt met een condoom dan koop je dunnere. Genoeg aanbod zowel bij Passante, Durex als MySize.
Als ik het met condoom doe, dan kijkt mijn vrouw altijd wel eens naar de hoeveelheid. Dan complimenteert ze ofwel vraagt ze hoeveel porno ik afgelopen week heb bekeken(soms wel grappig).
Oooh en voor het geval je hoeveelheid te weinig is, koop zwarte condooms, dan ziet ze het niet
En ik weet dat mijn vrouw bv. wel graag munt en aardbeicondooms heeft. Als ik die draag, pijpt ze me harder dan zonder. Dus bijkomend voordeel wel.
Ik zou er op zich het nadeel niet van inzien.
Oh ja, wij doen het trouwens wel meer zonder dan met hoor. Maar soms kan het niet anders.
Het gebeurd soms dat wij trio doen en dan doe ik wel condoom om. Of bv. als zij haar maandstonden heeft doen we het ook met condoom.quote:Op maandag 15 april 2024 21:07 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Waarom pijpt je vrouw (je vaste partner) met condoom?
quote:Op woensdag 8 mei 2024 03:49 schreef R16 het volgende:
Ik weet niet waar jullie die onzin over 'hormonale' voorbehoedmiddelen vandaan hebben. Als jouw vriendin geen last heeft van bijwerkingen, kan ze prima de pil gebruiken en als ze daarmee stopt kan ze meteen weer zwanger worden als jullie dat willen. Bij een spiraaltje is dat iets lastiger, het wordt aangeraden om een cyclus te wachten nadat het spiraaltje verwijderd is om te voorkomen dat een eventuele foetus zich innestelt in een beschadigd baarmoederslijmvlies. Dit kan later, tijdens de zwangerschap tot samentrekkingen leiden omdat de baarmoeder denkt dat er iets niet goed is en dan krijg je een miskraam. Been there, done that. Maar als je daar rekening mee houdt, dan is een spiraaltje ook prima geschikt.
Het valt me op dat tegenwoordig veel minder vrouwen aan de pil zijn dan vroeger. Ze vinden het 'onnatuurlijk', maar dat slaat nergens op. De 'natuurlijke' status van een vruchtbare vrouw is ofwel zwanger ofwel zogend. Wat we nu normaal vinden, namelijk dat een vrouw elke maand ongesteld wordt, bestaat in de natuur helemaal niet. In de 'natuur' zorgt het libido van de man ervoor dat er geneukt wordt, de mening van de vrouw doet er niet toe. Zonder voorbehoedmiddelen wordt elke vrouw dus ongevraagd zwanger. De enige mogelijkheid die een vrouw in de natuur heeft om niet telkens opnieuw zwanger te worden, is lang doorgaan met borstvoeding. Het is geen garantie, maar het heeft wel een anticonceptieve werking. 'Natuurlijk' betekent dus elk jaar een kind baren en dat wil zelfs de meest traditionele tradwife niet.
De pil is juist een heel natuurlijk middel, want door de hormonen daarin denkt het lichaam dat het al zwanger is, waardoor geen nieuwe eisprong optreedt. De hormonen in de pil zijn precies dezelfde hormonen als die je zelf aanmaakt als je zwanger zou zijn, daar is niks onnatuurlijks aan. Alleen de dosering in de pil wijkt misschien iets af van wat je eigen lichaam zou aanmaken. Maar netto zit je met de pil dichter bij de 'natuurlijke' situatie dan als je elke maand ongesteld wordt. Die stopweek is dan ook volstrekt overbodig.
Helaas zitten we tegenwoordig met Tiktok en Facebook en 'influencers' die elkaar allemaal napraten. De waarheid staat gewoon in de biologieboekjes die we allemaal op de middelbare school hebben gehad. Zoek het maar eens na, het is veel simpeler dan je denkt. En ietwat afwijken van de natuurlijke situatie is altijd nog veel beter dan een ongewenste zwangerschap...
Mag ik even je doctoraat of bull zien?quote:Op woensdag 8 mei 2024 03:49 schreef R16 het volgende:
Ik weet niet waar jullie die onzin over 'hormonale' voorbehoedmiddelen vandaan hebben. Als jouw vriendin geen last heeft van bijwerkingen, kan ze prima de pil gebruiken en als ze daarmee stopt kan ze meteen weer zwanger worden als jullie dat willen. Bij een spiraaltje is dat iets lastiger, het wordt aangeraden om een cyclus te wachten nadat het spiraaltje verwijderd is om te voorkomen dat een eventuele foetus zich innestelt in een beschadigd baarmoederslijmvlies. Dit kan later, tijdens de zwangerschap tot samentrekkingen leiden omdat de baarmoeder denkt dat er iets niet goed is en dan krijg je een miskraam. Been there, done that. Maar als je daar rekening mee houdt, dan is een spiraaltje ook prima geschikt.
Het valt me op dat tegenwoordig veel minder vrouwen aan de pil zijn dan vroeger. Ze vinden het 'onnatuurlijk', maar dat slaat nergens op. De 'natuurlijke' status van een vruchtbare vrouw is ofwel zwanger ofwel zogend. Wat we nu normaal vinden, namelijk dat een vrouw elke maand ongesteld wordt, bestaat in de natuur helemaal niet. In de 'natuur' zorgt het libido van de man ervoor dat er geneukt wordt, de mening van de vrouw doet er niet toe. Zonder voorbehoedmiddelen wordt elke vrouw dus ongevraagd zwanger. De enige mogelijkheid die een vrouw in de natuur heeft om niet telkens opnieuw zwanger te worden, is lang doorgaan met borstvoeding. Het is geen garantie, maar het heeft wel een anticonceptieve werking. 'Natuurlijk' betekent dus elk jaar een kind baren en dat wil zelfs de meest traditionele tradwife niet.
De pil is juist een heel natuurlijk middel, want door de hormonen daarin denkt het lichaam dat het al zwanger is, waardoor geen nieuwe eisprong optreedt. De hormonen in de pil zijn precies dezelfde hormonen als die je zelf aanmaakt als je zwanger zou zijn, daar is niks onnatuurlijks aan. Alleen de dosering in de pil wijkt misschien iets af van wat je eigen lichaam zou aanmaken. Maar netto zit je met de pil dichter bij de 'natuurlijke' situatie dan als je elke maand ongesteld wordt. Die stopweek is dan ook volstrekt overbodig.
Helaas zitten we tegenwoordig met Tiktok en Facebook en 'influencers' die elkaar allemaal napraten. De waarheid staat gewoon in de biologieboekjes die we allemaal op de middelbare school hebben gehad. Zoek het maar eens na, het is veel simpeler dan je denkt. En ietwat afwijken van de natuurlijke situatie is altijd nog veel beter dan een ongewenste zwangerschap...
Hij heeft wel een punt hoor.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Dus jij komt als man even vertellen dat het allemaal maar onzin is?
Er zullen vast genoeg vrouwen zijn die er geen last van hebben en dat is helemaal fijn natuurlijk! Gemakkelijk ook! Niets zo prettig als de pil kunnen nemen en gewoon los kunnen gaan.
Maar de andere vrouwen die er wel last van hebben, libido kwijt raken, depressieve gevoelens hebben enz... Die zijn blij dat ze van de pil af zijn.
Het is niet zomaar onschuldig, het is geen onzin , het is geen modeverschijnsel.
Ik zeg niet dat het onzin is. Veel vrouwen hebben geen enkel probleem met de pil, maar er kunnen inderdaad bijwerkingen zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Dus jij komt als man even vertellen dat het allemaal maar onzin is?
Er zullen vast genoeg vrouwen zijn die er geen last van hebben en dat is helemaal fijn natuurlijk! Gemakkelijk ook! Niets zo prettig als de pil kunnen nemen en gewoon los kunnen gaan.
Maar de andere vrouwen die er wel last van hebben, libido kwijt raken, depressieve gevoelens hebben enz... Die zijn blij dat ze van de pil af zijn.
Het is niet zomaar onschuldig, het is geen onzin , het is geen modeverschijnsel.
Gemiddelde is een paar maanden na stoppen pil zwanger, geen jaar. Die laatste zin snap ik ff niet. Jullie hadden seks op niet-vruchtbare dagen en dat ze niet zwanger raakte kwam door het doorwerken van de pil?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Buiten wat hierboven allemaal al is gezegd over de bijwerkingen door @:Lenny77 en @:Luuntje, mijn vriendin is zelf verloskundige en ziet van dichtbij in haar praktijk hoe lang het kan duren voordat een dame na het stoppen met de pil zwanger raakt. Dat komt gemiddeld gewoon uit op ongeveer een jaar. Hoewel het bij ons vorige keer rap ging (onze "anticonceptie" voordat we echt echt echt serieus wilden beginnen was de cyclus bijhouden en op de meest vruchtbare dagen geen seks hebben. Toen we voor het eerst een keer seks hadden op een vruchtbare dag was het gelijk raak) is dat natuurlijk absoluut geen garantie. Het feit dat ze anderhalf jaar lang niet zwanger werd door seks op relatief onvruchtbare dagen zegt natuurlijk meer over het doorwerken van de pil dan over de betrouwbaarheid van die methode.
Dat niet. Sommige dingen kun je ook gewoon uit ervaring weten, zeker als het situaties uit het dagelijks leven zijn. Ik heb zelf 3x meegemaakt dat mijn vriendin zwanger werd, dus heb ik wel een redelijk beeld bij wat dat met een vrouw doet. Verder praat ik veel met vrouwen (en ook mannen trouwens, de vriendenkring is ongeveer dezelfde leeftijd en dus ook vaak bezig met zwanger worden of kinderen opvoeden) over deze onderwerpen en de ervaringen zijn bij velen hetzelfde.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:56 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Mag ik even je doctoraat of bull zien?
Blijkbaar ben je een doctorandus in deze.
Het hangt er vanaf met welke situatie je vergelijkt. Vrouwen hebben de neiging om de situatie dat ze aan de pil zijn, te vergelijken met de situatie dat ze niet aan de pil zijn en ook niet zwanger. Maar biologisch gezien zijn dat twee volkomen verschillende situaties die niet met elkaar te vergelijken zijn.quote:Het is namelijk weldegelijk zo dat vrouwen last ondervinden van de extra hormonen.
Maar ga vooral door met mansplaining......
Luister vooral niet naar wat vrouwen te zeggen hebben.
Luister niet naar hun ervaringen en lees vooral geen bijsluiters.
Want jij weet immers hoe en wat.
Als het geen bijwerkingen heeft leg mij dan eens uit hoe ik met pil of mirena spiraal op gewicht kan blijven en zonder pil of spiraal enorm afval?
Of leg mij dan eens de verandering van libido uit.
Ik denk dat dat komt doordat de synthetische hormonen in de pil langzamer afbreken dan de natuurlijke variant. Als je eens zoekt op hormoontherapie bij de overgang, dan hebben ze het vaak over lichaamseigen hormonen omdat die blijkbaar toch enigszins afwijken van de synthetische. Niet qua werking, maar wel qua bij-effecten.quote:Of leg mij eens uit waarom het soms een jaar kan duren voordat een vrouw zwanger raakt na het stoppen met de pil?
Artsen geven zelf het altijd een jaar af te wachten omdat de stoffen van de pil er uit moeten.
Leg uit.....ik ben benieuwd
Niet het overgrote merendeel!quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt hoor.
Het overgrote merendeel van de pilgebruiksters heeft namelijk helemaal geen last van een lager libido. In elk geval niet wetenschappelijk aantoonbaar. Het is een hele kleine groep die dat soort klachten heeft qua libido. De norm is eerder geen klachten dan wel.
Terwijl veel berichtgeving en social media doen alsof het per definitie slecht is en je je seksleven er mee om zeep helpt. Raden ze natuurlijke anticonceptie aan, met een thermometer en de kalender om vervolgens bij bosjes zwanger te worden (goh)
Maar dat is toch ook logisch? Als je lichaam al denkt dat het zwanger is, dan heeft het toch ook geen sex nodig? Al verschilt het effect heel erg per vrouw. Maar de situatie aan de pil is dichter bij de echte natuur dan de situatie zonder. We willen alleen al heel lang niet meer weten hoe het in de echte natuur eraan toeging.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Niet het overgrote merendeel!
En hoe ga je libido wetenschappelijk aantonen?
Los daarvan starten meisjes al jong met de pil, hoe weten zij hoe hun natuurlijke libido er zou kunnen uitzien?
N=1 maar van alle vrouwen in mijn omgeving die met de pil zijn gestopt was er zeker bij 80% een behoorlijk stijging in het libido te zien.
En voor jullie denken dat ik een schuimbekkende influencer ben: ik ben niet anti-pil. Integendeel! Ik vind het de beste uitvinding voor de vrouw in tijden. Maar we moeten niet bagatelliseren dat het maar een pilletje is, dat het natuurlijk is, dat het geen kwaad kan.
Met de gewone pil was ik redelijk depri, de nuva ring wekte zelfs flinke agressie op en daarna heb ik jaren op de mini pil gezeten. Libido was volledig weg maar geen andere vervelende bijwerkingen. Dus het leven kabbelde rustig verder. Je mist ook geen seks dus ervaart het niet als een vervelende bijwerking. Jaren seksloos dus maar tevreden ermee want verlangen was totaal dood.
Zonder pil verander ik echter in een bloeddorstige hyena op zoek naar seks de dagen rond mijn eisprong
Maar ok, dat is mijn ervaring.
Ik ben oprecht jaloers op vrouwen die met anticonceptie toch nog een libido hebben
Dat is allemaal echt wel uitgebreid onderzocht in de afgelopen 60 jaar..quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Los daarvan starten meisjes al jong met de pil, hoe weten zij hoe hun natuurlijke libido er zou kunnen uitzien?
N=1 maar van alle vrouwen in mijn omgeving die met de pil zijn gestopt was er zeker bij 80% een behoorlijk stijging in het libido te zien.
En voor jullie denken dat ik een schuimbekkende influencer ben: ik ben niet anti-pil. Integendeel! Ik vind het de beste uitvinding voor de vrouw in tijden. Maar we moeten niet bagatelliseren dat het maar een pilletje is, dat het natuurlijk is, dat het geen kwaad kan.
Met de gewone pil was ik redelijk depri, de nuva ring wekte zelfs flinke agressie op en daarna heb ik jaren op de mini pil gezeten. Libido was volledig weg maar geen andere vervelende bijwerkingen. Dus het leven kabbelde rustig verder. Je mist ook geen seks dus ervaart het niet als een vervelende bijwerking. Jaren seksloos dus maar tevreden ermee want verlangen was totaal dood.
Zonder pil verander ik echter in een bloeddorstige hyena op zoek naar seks de dagen rond mijn eisprong
Ik ben oprecht jaloers op vrouwen die met anticonceptie toch nog een libido hebben
Nou ja, die kalendermethode is natuurlijk wel de meest onbetrouwbare vorm van anticonceptie die er is. "Minst vruchtbare dag" is iets heel anders dan "onvruchtbaar" en je cyclus is nooit op de dag af hetzelfde, dus wie weet zit je er wel eens een dag naast.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Gemiddelde is een paar maanden na stoppen pil zwanger, geen jaar. Die laatste zin snap ik ff niet. Jullie hadden seks op niet-vruchtbare dagen en dat ze niet zwanger raakte kwam door het doorwerken van de pil?
Wel adviseren ze tegenwoordig om drie maanden niet zwanger te raken na stoppen pil vanwege mogelijke complicaties:
https://www.radboudumc.nl(...)anden-na-stoppen-pil
Klopt!quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nou ja, die kalendermethode is natuurlijk wel de meest onbetrouwbare vorm van anticonceptie die er is. "Minst vruchtbare dag" is iets heel anders dan "onvruchtbaar" en je cyclus is nooit op de dag af hetzelfde, dus wie weet zit je er wel eens een dag naast.
Neem je wat marge.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nou ja, die kalendermethode is natuurlijk wel de meest onbetrouwbare vorm van anticonceptie die er is. "Minst vruchtbare dag" is iets heel anders dan "onvruchtbaar" en je cyclus is nooit op de dag af hetzelfde, dus wie weet zit je er wel eens een dag naast.
Zo is mijn eerste kind verwekt. We gebruikten condooms op de vruchtbare dagen, maar die weet je helemaal niet. Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom in de biologieboekjes zoveel nadruk wordt gelegd op welke dagen vruchtbaar zijn. Toen mijn eigen kinderen biologie kregen, zag ik het idee ontstaan dat je op de onvruchtbare dagen dus gewoon veilig onbeschermde sex kunt hebben.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Even snel op dat stukje: minder geil rond de eisprong aan de pil : ja dat lijkt mij logisch daar de meeste pillen werken met het principe dat er geen eisprong komt, zonder eisprong dus ook niet geiler op die dagenquote:Op woensdag 8 mei 2024 12:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is allemaal echt wel uitgebreid onderzocht in de afgelopen 60 jaar..
Dit artikel gaat over een onderzoek dat rept over enkele procenten die libidoverlies ervaren. Terwijl als je er ergens een discussie over start online of in het echte leven je direct tegen een enorme bak weerstand aanloopt.
https://www.nu.nl/gezondh(...)do-meestal-niet.html
Wel uit 2012 dus misschien zijn er nieuwere en betere bevindingen, ben oprecht benieuwd.
En dat je rond je eisprong minder geil bent met de pil kan dat ook niet psychosomatisch zijn? Zelf heb ik anderhalve maand geleden een knip gehad en ik heb 100% de overtuiging dat mijn orgasmes sindsdien minder heftig zijn, minder zin in seks en zelfs dat mijn partner me minder waardeert. Terwijl op misschien dat laatste na er 0 medisch verband is met de ingreep . Tussen je oren zit ook een hoop.
Het gaat bij ons zelfs zo ver dat terwijl zij gestopt is met de pil zij nu minder geil en nat is dan toen ze de pil slikte en we onveilige seks hadden halverwege de cyclus vanwege het idee dat ik nog levend zaad in haar kon stoppen. Terwijl ze verder geen kinderwens heeft of had dus schiet mij maar lek hoe dat geestelijk allemaal werkt![]()
De pil remt alleen de feitelijke eisprong er komen nog steeds dezelfde hormonen vrij halverwege de cyclus die kunnen zorgen dat je geiler bent dan in andere periodes van je cyclus. Zeker als je de minipil slikt die alleen op basis van progestageen werkt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Even snel op dat stukje: minder geil rond de eisprong aan de pil : ja dat lijkt mij logisch daar de meeste pillen werken met het principe dat er geen eisprong komt, zonder eisprong dus ook niet geiler op die dagen
De mini pil is inderdaad een heel ander verhaal, daar zit maar 1 soort hormoon in (en staat er bekend voor om flink libido verlagend te werken).quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:38 schreef Elan het volgende:
[..]
De pil remt alleen de feitelijke eisprong er komen nog steeds dezelfde hormonen vrij halverwege de cyclus die kunnen zorgen dat je geiler bent dan in andere periodes van je cyclus. Zeker als je de minipil slikt die alleen op basis van progestageen werkt.
En die paar procenten zijn dus 43% volgens dit recente onderzoek... Dat is toch een behoorlijk verschil!quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is allemaal echt wel uitgebreid onderzocht in de afgelopen 60 jaar..
Dit artikel gaat over een onderzoek dat rept over enkele procenten die libidoverlies ervaren.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:17 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Overigens merkte mijn vrouw ook pas wat de pil doet, toen zij er mee stopte.. als partner ook wel fijn om een gezelligere vrouw te hebben die libido heeft.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De mini pil is inderdaad een heel ander verhaal, daar zit maar 1 soort hormoon in (en staat er bekend voor om flink libido verlagend te werken).
Maar los daarvan zorgt anticonceptie dat er geen pieken en dalen meer zijn in je hormonale toestand. Dus het is niet letterlijk alleen de fysieke eisprong tegenhouden. Het is ook de regulatie van de hormonen die deze eisprong uitlokken.
Ik blijf het echt apart vinden dat hier 2 mannen blijven bepalen dat wij niet weten wat we voelen met of zonder conceptie en doen alsof we niets weten over ons lichaam of de werking van de pil.
Ik ga toch ook niet zeggen dat mannen die beweren dat ze minder voelen met condoom onzin verkopen? Hoe moet ik in godsnaam weten hoe een condoom rond je penis voelt? En ja ik kan genoeg stukjes vinden die zeggen dat het verschil niet te voelen is, maar meer dan genoeg mannen zeggen van wel: dan ga ik er van uit dat het gewoon zo is.
Hallelujah.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En die paar procenten zijn dus 43% volgens dit recente onderzoek... Dat is toch een behoorlijk verschil!
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8836660/
Dat is weer een compleet andere onderzoeksuitslag dan welke ik net postte:quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En die paar procenten zijn dus 43% volgens dit recente onderzoek... Dat is toch een behoorlijk verschil!
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8836660/
Geloof best dat jij last van die pil heb, wie ben ik (nota bene als manquote:“For a minority of women, oral contraceptive pills can cause very significant sexual dysfunction,” said Dr. Andrew Goldstein, a gynecologist and the former president of the International Society for the Study of Women’s Sexual Health.
A decade ago, researchers analyzed 36 studies on the side effects of the combined hormonal birth control pill (containing both estrogen and progestin). They found that 15 percent of the 13,700 women studied reported that their libido had decreased during the time they were on the pill. In the years since, only a few studies have examined why this might be, and they haven’t resulted in a clear consensus — particularly when it comes to different versions of the pill, which contain varying doses of hormones.
Man, dat bestond nog helemaal niet in de tijd dat ik het merkte.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is weer een compleet andere onderzoeksuitslag dan welke ik net postte:
[..]
Geloof best dat jij last van die pil heb, wie ben ik (nota bene als man) omdat te betwisten?
De vraag is alleen in hoeverre dat daadwerkelijk voor de meerderheid van de vrouwen van toepassing is. De pil staat tegenwoordig in een ontzettend slecht daglicht terwijl er eigenlijk helemaal geen sluitende wetenschappelijke consensus voor is die ondersteunen wat vrouwen claimen. Met dank aan allerlei infantiele TikTok influencers en hun 'voorlichtingscampagnes' die uiteindelijk vooral bezig zijn met elkaar napraten en een populair standpunt innemen in plaats van daadwerkelijk jonge vrouwen voor te lichten.
Tja jij zei ook dat de seks met je ex saai was geworden dus lekker makkelijk om de pil overal de schuld van te geven.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:15 schreef Sally het volgende:
[..]
Man, dat bestond nog helemaal niet in de tijd dat ik het merkte.![]()
En het staat GEWOON in de bijsluiter, hoor.
Ik zei "of misschien". Om toch een andere verklaring te hebben - want ik ben ook nog ooit opgeleid tot wetenschapper.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja jij zei ook dat de seks met je ex saai was geworden dus lekker makkelijk om de pil overal de schuld van te geven.
Minimale kans. Ehm, ja. Tuurlijk.quote:En er staat zoveel ellende in de bijsluiter, dingen waar ik me persoonlijk veel meer zorgen over zou maken dan de minimale kans op wat libidoverlies.
Nee ik misken je gevoel niet of dat van Lenny, het is jouw lijf als jij dat zo ervaart is die pil niks voor jou. Prima.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:22 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zei "of misschien". Om toch een andere verklaring te hebben - want ik ben ook nog ooit opgeleid tot wetenschapper.
[..]
Minimale kans. Ehm, ja.
Wat jullie allemaal maar willen geloven, maar wat IK voel(de). Jullie miskennen mijn gevoel?![]()
![]()
Net als wat @:Lenny77 al zei... (daarom quote ik ook zoveel reacties van haar).
Nee, niet aardig.
En nee, niet beïnvloed.
Daarom schrijven zowel ik, als Lenny, als Luuntje ook in de Ik-vorm, neem ik aan?quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee ik misken je gevoel niet of dat van Lenny, het is jouw lijf als jij dat zo ervaart is die pil niks voor jou. Prima.
Maar het is totaal geen vaststaand gegeven dat gebruik van de pil voor elke vrouw een dergelijk libidoverlagend effect heeft. Welke studie je ook volgt een meerderheid heeft nergens last van. Die nuance moet je wel aanbrengen en die mis ik te vaak.
Aan mijn lijf geen polonaise meer, ik zit inmiddels ook in de pre-overgang en heb een hormoon spiraal (maar ook daar klachten van). Dus dat gaan we niet meer doenquote:Doe lekker wat je wil. Voor mij/ons zijn condooms juist weer ontzettend vervelend. Ik/wij vinden huid op huid contact ontzettend geil.
Eigenlijk zou je om te testen weer een paar maanden de pil moeten slikken en kijken wat het nu met je doet
quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Daarom schrijven zowel ik, als Lenny, als Luuntje ook in de Ik-vorm, neem ik aan?
En ik lees en hoor van meer vrouwen in mijn omgeving. En nee, die kijken bij mijn weten geen TikTok. Of niet dergelijke filmpjes.
Die filmpjes dat je dan maar voor het zingen de kerk uit moet, baren mij dan wel weer zorgen ja
[..]
Aan mijn lijf geen polonaise meer, ik zit inmiddels ook in de pre-overgang en heb een spiraal (maar ook daar klachten van). Dus dat gaan we niet meer doen![]()
Als wetenschapper zou ik denken: ja, dat is dan wel een manier om erachter te komen of... maar helaas zijn de parameters inmiddels veranderd (ik stopte in 2020 met de pil slikken).
Dat druist in tegen elke wetenschappelijke consensus. Zelfs dat van de onderzoeksresultaten die ze zelf postte.quote:alle vrouwen in mijn omgeving die met de pil zijn gestopt was er zeker bij 80% een behoorlijk stijging in het libido te zien.
Dat er in háár omgeving dan 80% van die vrouwen een stijging in libido hadden, kan toch ook? Ondanks met wat het onderzoek liet zien?quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Dat druist in tegen elke wetenschappelijke consensus. Zelfs dat van de onderzoeksresultaten die ze zelf postte.
En precies de manier waarop de talloze TikTok-sletjes hun onzin propaganderen.
Daar had ik het niet over?quote:Ook dat feministische gedoe dat mannen er per definitie niks van begrijpen omdat ze tenslotte zelf geen pil slikken.
Hou het lekker bij jezelf.
Ik downplay niks sta er juist realistisch in. Maar besef voor elk dramaverhaal over libidoverlies staan 2 verhalen van vrouwen die nergens last van hebben.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:52 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat er in háár omgeving dan 80% van die vrouwen een stijging in libido hadden, kan toch ook? Ondanks met wat het onderzoek liet zien?
[..]
Daar had ik het niet over?
Maar dat je miskent dat er libidoproblemen zouden zijn, of het op z'n minst downplayed, daar heb ik dan een hekel aan.
Sorry.
Maar heb even geen zin meer in deze discussie van welles-nietes. Want daar lijkt het inmiddels een beetje op.
TS heeft condooms gekocht dus die heeft zijn oplossing al lang en breed gevondenquote:Op woensdag 8 mei 2024 14:54 schreef Sally het volgende:
Het is overigens ook de wens van TS (en vooral dan diens vriendin) om géén hormonen meer te gebruiken.
Daar hebben ze hun redenen voor, wat al een paar keer ook is uitgelegd.
Twee mannen die beiden geen onderzoek gedaan hebben, geen ervaring hebben met extra hormonen of middelen die je hormoonhuishouding overhoop gooien.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De mini pil is inderdaad een heel ander verhaal, daar zit maar 1 soort hormoon in (en staat er bekend voor om flink libido verlagend te werken).
Maar los daarvan zorgt anticonceptie dat er geen pieken en dalen meer zijn in je hormonale toestand. Dus het is niet letterlijk alleen de fysieke eisprong tegenhouden. Het is ook de regulatie van de hormonen die deze eisprong uitlokken.
Ik blijf het echt apart vinden dat hier 2 mannen blijven bepalen dat wij niet weten wat we voelen met of zonder conceptie en doen alsof we niets weten over ons lichaam of de werking van de pil.
Ik ga toch ook niet zeggen dat mannen die beweren dat ze minder voelen met condoom onzin verkopen? Hoe moet ik in godsnaam weten hoe een condoom rond je penis voelt? En ja ik kan genoeg stukjes vinden die zeggen dat het verschil niet te voelen is, maar meer dan genoeg mannen zeggen van wel: dan ga ik er van uit dat het gewoon zo is.
-eerst zeg je een paar procent, ik geef aan dat 'mijn' onderzoek 43% zegt, het jouwe geeft 15% aan (maar is een ouder onderzoekquote:Op woensdag 8 mei 2024 14:33 schreef Elan het volgende:
Maar het is totaal geen vaststaand gegeven dat gebruik van de pil voor elke vrouw een dergelijk libidoverlagend effect heeft.
Doe lekker wat je wil. Voor mij/ons zijn condooms juist weer ontzettend vervelend. Ik/wij vinden huid op huid contact ontzettend geil.
Eigenlijk zou je om te testen weer een paar maanden de pil moeten slikken en kijken wat het nu met je doet
Maar ik ondermijn toch nergens jouw probleem t.a.v. de pil? Uit allerlei onderzoeken komen totaal verschillende uitslagen. Die paar procent komt uit het artikel van nu.nl, is een Amerikaans onderzoek. Jij komt met een onderzoek dat 43% stelt en een ander onderzoek komt weer met 15%!quote:Op woensdag 8 mei 2024 17:06 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
-eerst zeg je een paar procent, ik geef aan dat 'mijn' onderzoek 43% zegt, het jouwe geeft 15% aan (maar is een ouder onderzoek) en nu zeg je weer dat wij elke vrouw zeggen. Heb ik nooit beweerd, integendeel. Maar laten we het in het midden houden en 30% zeggen, dat is nog steeds veel te veel. Relaties onder druk omdat mevrouw niet wil vogelen...
-ik heb die test meermaals uitgevoerd. Met pil: frigide, zonder pil een halve nymfomane. Maar dan nog is dat mijn ervaring! Genoeg vrouwen die het prima doen op de pil (een deel doet het zelfs beter met de pil want geen zware PMS meer en bloedingen enz). Ik reageer er waarschijnlijk hevig op waar een ander fluitend door haar pil leven gaat.
Nou nee. Wij vinden dat allebei geiler en zij merkt totaal geen verschil met of zonder pil. Alleen zwaardere en onverwachte PMS en migraine. Wat de seks dan wel weer in de weg kan komen te staan omdat we geen bloedbadsex willen en die migrainepillen een nogal verdovende werking hebben op lichaam en geest.quote:denk dat hier de werkelijke aap uit de mouw komt. Jij vind condoom niets en huid op huid geil (ik ben het daar mee eens). Maar als wij vrouwen dus allemaal van de pil af zouden gaan dan is het dus condoom of niets! Best klote voor de man natuurlijk (en vrouw
)
quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:47 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Twee mannen die beiden geen onderzoek gedaan hebben, geen ervaring hebben met extra hormonen of middelen die je hormoonhuishouding overhoop gooien.
Dus in hoeverre moet wij ons daar nog wat van aantrekken?
Dit zijn van die figuren die vinden dat de vrouw maar klaar moet liggen als zij geil zijn.
Dus.....ik hecht er geen waarde meer aan.
Oh ik ben het helemaal eens met die vrijheid en goddank dat de pil bestaatquote:Op woensdag 8 mei 2024 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar ik ondermijn toch nergens jouw probleem t.a.v. de pil? Uit allerlei onderzoeken komen totaal verschillende uitslagen. Die paar procent komt uit het artikel van nu.nl, is een Amerikaans onderzoek. Jij komt met een onderzoek dat 43% stelt en een ander onderzoek komt weer met 15%!
Al zou het 0,1% zijn dan nog kan het relevant zijn (voor jou). Maar die 80% uit jouw directe omgeving is wel frappant. Zelfs de meest dramatische onderzoeksresultaten komen niet op de helft qua percentage van vrouwen die libidoproblemen ervaart.
[..]
Nou nee. Wij vinden dat allebei geiler en zij merkt totaal geen verschil met of zonder pil. Alleen zwaardere en onverwachte PMS en migraine. Wat de seks dan wel weer in de weg kan komen te staan omdat we geen bloedbadsex willen en die migrainepillen een nogal verdovende werking hebben op lichaam en geest.
Als er dus een libidokiller is dan zou dat voor ons eerder die PMS zijn dan de pil. De pil stond ooit synoniem voor seksuele vrijheid en naar mijn idee is dat nog steeds zo voor veel vrouwen. Zonder daarbij jouw of jullie problemen met libido te willen ondermijnen. Want dat kan zeker optreden.
Man man man. Laat het gaan... Je gaat elke post dommere dingen zeggen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar ik ondermijn toch nergens jouw probleem t.a.v. de pil? Uit allerlei onderzoeken komen totaal verschillende uitslagen. Die paar procent komt uit het artikel van nu.nl, is een Amerikaans onderzoek. Jij komt met een onderzoek dat 43% stelt en een ander onderzoek komt weer met 15%!
Al zou het 0,1% zijn dan nog kan het relevant zijn (voor jou). Maar die 80% uit jouw directe omgeving is wel frappant. Zelfs de meest dramatische onderzoeksresultaten komen niet op de helft qua percentage van vrouwen die libidoproblemen ervaart.
[..]
Nou nee. Wij vinden dat allebei geiler en zij merkt totaal geen verschil met of zonder pil. Alleen zwaardere en onverwachte PMS en migraine. Wat de seks dan wel weer in de weg kan komen te staan omdat we geen bloedbadsex willen en die migrainepillen een nogal verdovende werking hebben op lichaam en geest.
Als er dus een libidokiller is dan zou dat voor ons eerder die PMS zijn dan de pil. De pil stond ooit synoniem voor seksuele vrijheid en naar mijn idee is dat nog steeds zo voor veel vrouwen. Zonder daarbij jouw of jullie problemen met libido te willen ondermijnen. Want dat kan zeker optreden.
Best knap om in dit topic de award voor domste reactie te ontvangen, maar hij is voor jou!! Mannen hoeven niet perse klaar te komen om een vrouw zwanger te maken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:55 schreef roos94 het volgende:
Gewoon niet klaarkomen (net als de meeste vrouwen)
Lees je überhaupt mee?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:24 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Man man man. Laat het gaan... Je gaat elke post dommere dingen zeggen.
Tuurlijk is er geen wetenschappelijk bewijs voor wat vrouwen zeggen. Simpel omdat ze in een in de wetenschap niet toe doen. Er wordt nauwelijks onderzoek naar gedaan.
Daarbij gaat het over een gevoel wat nauwelijks wetenschappelijk is vast te stellen. In jou stelling is iets wat niet onderzocht is niet waar.
Mensen weten toch zelf wel wat ze voelen. Wie ben jij om deze mensen zodra ze dat ergens deken infantiel te noemen?
Stel je niet zo aan, en geef toe dat je geen ruk verstand hebt van de pil .. dus dat je deze materie gewoon lekker bij de vrouw moeten laten.
Het was een garpje Nicoquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:26 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Best knap om in dit topic de award voor domste reactie te ontvangen, maar hij is voor jou!! Mannen hoeven niet perse klaar te komen om een vrouw zwanger te maken.
Kijk en daar bewijs je dat je beter kunt stoppen. Niemand noemt je dom.. je zegt alleen domme dingen. Als dat onderscheid te ingewikkeld voor je is...quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees je überhaupt mee?
Er zijn tientallen onderzoeken naar dit specifieke onderwerp gedaan door gerenommeerde universiteiten over de hele wereld en jouw conclusie is dat vrouwen er simpelweg niet toe doen.
Blijf vooral lekker anderen dom noemen Nico
Mits er aan 3 hele strenge voorwaarden wordt voldaan:quote:Op zondag 12 mei 2024 15:49 schreef VEM2012 het volgende:
Periodieke onthouding werkt, mits goed uitgevoerd, prima.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Periodieke_onthouding
Met sympto-thermale methode hoef je geen regelmatige cyclus te hebben. Als je echt een zeer regelmatige hebt, dan zou je met de kalendermethode toe kunnen.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Mits er aan 3 hele strenge voorwaarden wordt voldaan:
1. Je moet een regelmatige cyclus hebben
2. Je moet goed kunnen rekenen
3. Je moet gek zijn met kinderen
(C) Herman Finkers
Sperma kan makkelijk een week blijven leven, als de cyclus echt onregelmatig is dan is het niet echt een veilige methode lijkt me.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met sympto-thermale methode hoef je geen regelmatige cyclus te hebben. Als je echt een zeer regelmatige hebt, dan zou je met de kalendermethode toe kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |