quote:Amstelveense moeder met dochter bij IDF uitgemaakt voor kindermoordenaar
Volgens het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft een Amstelveense vrouw vanmiddag ongewenst bezoek gekregen van drie onbekende personen. De dochter van de vrouw dient voor de IDF (Israel Defense Forces). De bewoonster werd daarop uitgescholden voor kindermoordenaar.
Daarnaast vond het trio dat ze zich moest schamen en begreep niet waarom ze nog in Nederland woont. In een reactie op X/Twitter schrijft het CIDI: ‘Dit ontstellende incident is een rechtstreeks gevolg van de heksenjacht waartoe op sociale media al langere tijd wordt opgeroepen: een Joodse moeder is inmiddels niet meer veilig in haar eigen huis. Waar stopt dit?’
Update: Het Tweede Kamerlid Ulysse Ellian heeft het bericht ondertussen bevestigd. Het gaat om een moeder die al enige tijd zwaar wordt geïntimideerd. Er zijn beelden van de daders.
Niemand zegt dat als je kritiek op Joden hebt dat het antisemitisch is. Joden uitschelden voor kankerzionisten, mishandelen en je gaat ze jarenlang treiteren omdat ze joods zijn. Dat is antisemitime. Hetzelfde moslims als je ze gaat treiteren, uitschelden voor kanker-IS-strijders en mishandelen is islamofobie.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 19:54 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Ga anders even aanstellen zeg...
We mogen ons wel iets anders afvragen: Waarom geld kritiek op Joden als antisemitisch? Waarom hebben we daar een speciale term voor..
quote:Maar kritiek op een Arabier is dan gewoon kritiek op een Arabier? Terwijl Arabieren semieten zijn en dus zou dat ook antisemitisch moeten heten?
Jank jank jank jank jank "ja maar hunnie..." jank jank jank jankquote:Dan kan FOK een klacht vanwege antisemitisme aan hun broek krijgen..
En dat mensen hun terreurdaden goedpraten.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:35 schreef zuco het volgende:
Zal Hamas tevreden zijn met wat ze bereikt hebben?
Ik bedoel, was dit het uiteindelijke doel? Het aanzwengelen van de Jodenhaat wereldwijd, want dan is helaas de missie geslaagd.
Ze gingen Israël natuurlijk nooit verslaan, dus ik vermoed wel dat het motief verdere escalatie was. Misschien de hoop dat islamitische landen een oorlog zouden starten, dat ze de wereldwijde steun hebben van moslims met daarbij groeiende Jodenhaat was een zekerheidje.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:35 schreef zuco het volgende:
Zal Hamas tevreden zijn met wat ze bereikt hebben?
Ik bedoel, was dit het uiteindelijke doel? Het aanzwengelen van de Jodenhaat wereldwijd, want dan is helaas de missie geslaagd.
Als het een priester, imam, of postbode was zou het dan wel voorpaginanieuws zijn? Volgens mij niet. Kap nou eens met dat overdrijven 24/7.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:47 schreef Tekaschi het volgende:
Toch wel het belangrijkste nieuws vandaag in NL over de aanval op een Rabbijn gezien onze geschiedenis, en op AD.nl moet je flink scrollen voordat je een premium artikel vind met de reactie van Yesilgöz, want het originele artikel is alweer "verdwenen", een interview van agente over een treinramp van 4 april vorig jaar en wat al klaarstond heeft blijkbaar meer prio. En op de NOS zakt het bericht ook weer lekker weg in de lijst gezien een bangalijst voor de NOS al de hele avond het belangrijkste Nederlandse nieuws is.
Een Joodse man aangevallen is blijkbaar niet zo belangrijk. Vernam ook niets op het 8 uur journaal. Die hele sector is verrot.
Jarenlangquote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Niemand zegt dat als je kritiek op Joden hebt dat het antisemitisch is. Joden uitschelden voor kankerzionisten, mishandelen en je gaat ze jarenlang treiteren omdat ze joods zijn. Dat is antisemitime. Hetzelfde moslims als je ze gaat treiteren, uitschelden voor kanker-IS-strijders en mishandelen is islamofobie.
Het is geen calimero gedrag of gejank. Ik reageer op het gejank van velen die al snel klaar staan met "antisemitisme"....quote:Jank jank jank jank jank "ja maar hunnie..." jank jank jank jank
En is het tot de fokkers al doorgedrongen dat twee Marokkaanse en dus moslima's het voor de man opnamen en de klappen opvingen die voor die man bedoeld waren?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als het een priester, imam, of postbode was zou het dan wel voorpaginanieuws zijn? Volgens mij niet. Kap nou eens met dat overdrijven 24/7.
Bij mij wel.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:55 schreef Narjeb1986 het volgende:
De mensen overdrijven altijd zo als het Joden betreft. Alsof WOII nog bij mensen in het DNA zit of zo.
Gast, voordat hij mishandeld werd is deze man toegeschreeuwd waarom hij zich kleedde als een jood. Dat was de reden waarom hij belaagd werd.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:55 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
En is het tot de fokkers al doorgedrongen dat twee Marokkaanse en dus moslima's het voor de man opnamen en de klappen opvingen die voor die man bedoeld waren?
Het is niet zo dat de Joden in NL massaal vervolgd worden. Het zijn uitspattingen van mensen.
Maar hier roepen ze moord en brand, alsof er hier Joden weer op de trein gezet worden..
Iemand beweerde zelfs "straks zie je hier borden met "voor Joden verboden". Terwijl iedereen het voor de Joden opneemt als ze klappen krijgen of woorden naar het hoofd geslingerd krijgen..
De mensen overdrijven altijd zo als het Joden betreft. Alsof WOII nog bij mensen in het DNA zit of zo.
Dit incident was duidelijk antisemitisme. Of antisemitisme groeiende is is volgens mij geen zekerheid.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gast, voordat hij mishandeld werd is deze man toegeschreeuwd waarom hij zich kleedde als een jood. Dat was de reden waarom hij belaagd werd.
Dat er dan mensen, Marokkanen, Chinezen of Eskimo's tussenbeide komen doet daar niks aan af.
Dat er niet meer Joden belaagd worden doet er niks aan af. Je hoeft niet te wachten tot dat weer wel gebeurt om het antisemitisme te noemen.
Ironisch gezien doe jij nu net wat deze man aan probeert te stippen over de Palestijnse zaak, namelijk van alles roepen om af te leiden van waar het om moet gaan.
En dat is de vraag waarom jij zo in een kramp schiet om te ontkennen dat hier een probleem groeit. Waarom mag het van jou per se geen antisemitisme zijn?
De titel klopt al niet eensquote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:17 schreef Aether het volgende:
Zwaar gesubsidieerd Leids theater weert Joodse artiesten
https://niw.nl/zwaar-gesu(...)rt-joodse-artiesten/
Waarom denken mensen steeds dat ik een moslim ben? Denk je dat gewone Nederlanders die al tig generaties in NL woont niet voor de Palestijnen kunnen opkomen? Ik was ooit christen, nu atheist. En ik ben zo blank als vla.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:33 schreef golfer het volgende:
@:Narjeb1986 is vast een brave moslim die zich nauw verbonden voelt bij de zo vredelievende moslimbewegingen als
El Fatah, Zwarte September,Isis, Hezbollah, het Kalifaat, de Taliban en Hamas.
Precies!quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit incident was duidelijk antisemitisme. Of antisemitisme groeiende is is volgens mij geen zekerheid.
Ik zou het anders formuleren, maar het is inderdaad zo dat het CIDI een belangenorganisatie is, net zoals COC. Zonder homofobie geen COC, zonder antisemitisme geen CIDI. Punt is alleen: dat je vaak ziet dat zulke organisaties zichzelf zo belangrijk gaan vinden, dan het kip en het ei wordt opgedraaid. Dat ze zaken als antisemitisme/homofobie gaan bestempelen, waarvan je achteraf toch sterk vraagtekens kan zetten of het wel daadwerkelijk die classificatie had moeten krijgen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:36 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Precies!
Ieder jaar weer dat gejank. Dankzij de CIDI en andere belangenorganisaties die gebaat zijn bij antisemitisme.
Bij een imam zou het niet alleen voorpagina nieuws zijn, maar ook onderwerp van gesprek bij de late night praat tafels tot en met kamervragen. Zal het wel aan bod komen bij de late night praat tafels, dan zal er alles aan gedaan worden om ''alles-islam'' zoveel mogelijk te vermijden en waar mogelijk ''extreem rechts'' te name droppen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als het een priester, imam, of postbode was zou het dan wel voorpaginanieuws zijn? Volgens mij niet. Kap nou eens met dat overdrijven 24/7.
Kap nou eens met dat downplayen en overdrijven 24/7.quote:Heintz, die 26 jaar bij justitie heeft gewerkt, raakte niet gewond maar is wel verontwaardigd. ,,Ik heb al eens een hakenkruis op mijn deur gehad, maar meestal blijft het bij schelden. We merken echt dat antisemitisme erger wordt.
Geen idee wat je hiermee bedoelt.quote:
Kan jij een andere reden bedenken waarom hij een Joodse rabbijn mishandeld? Eerst schreeuwde hij de man toe met de vraag waarom hij zich als een jood verkleedde.quote:Hier word het feit dat een man die lastig gevallen word in een Action al als antisemitisme weggezet.
Een moslim mishandelen is niet meteen islamofobie.quote:Iemand mishandelen is overigens ook niet meteen antisemitisch. Het is fout maar om het allemaal meteen als antisemitisme te duiden lijkt me erover.
We hebben ook geen islamofobie in Nederland.quote:Mensen moeten eens wat minder naar CIDI en andere belangengroepen luisteren. Antisemitisme word niet erger en meer, maar de term verwaterd. Kijken naar een man met een keppeltje kan al als antisemitisme gezien worden..
Oh ja? Vertel.quote:CIDI is het joodse Open Doors. Wie roepen ook om de haverklap "dit is christenvervolging" en dan blijkt het als je de verhalen echt goed leest heel anders te liggen.
Eerst huilen over dat mensen "antisemitisme" roepen en dan vervolgens met "zionisme" strooien.quote:[..]
Het is geen calimero gedrag of gejank. Ik reageer op het gejank van velen die al snel klaar staan met "antisemitisme"....
Zelfs ik, die groot respect heb voor jodendom vanwege hun niet bekeringsdrag, word hier en daar voor antisemiet versleten.. De term is gewoon vager geworden en sommige mensen worden voor het zionistische karretje gespannen.
Er zit een hoop "whataboutisme" en "ja maar hunnie..." gehalte in die user.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:33 schreef golfer het volgende:
@:Narjeb1986 is vast een brave moslim die zich nauw verbonden voelt bij de zo vredelievende moslimbewegingen als
El Fatah, Zwarte September,Isis, Hezbollah, het Kalifaat, de Taliban en Hamas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |