abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213036598
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Islamhaat is altijd gerechtvaardigd.

Er is niets en dan ook helemaal niets positiefs aan de islam, het is alleen overheersen, verdrukken, haten, en uiteindelijk doodmaken.

Noem 1 POSITIEF aspect van de islam in Nederland..... we wachten wel :').
Godzijdank verschillen hier de meningen over.
  zondag 31 maart 2024 @ 15:40:18 #202
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213036678
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:34 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Godzijdank verschillen hier de meningen over.
Mwah, ik zeg niet dat "we" elke individuele moslim persoonlijk zouden moeten haten, maar haat jegens een oorlogszuchtige, gewelddadige ideologie lijkt me redelijk normaal.

Of moeten we 1930 Nazisme ook nuanceren? Er is echt qua kwaadaardigheid vrijwel geen verschil in de opvattingen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_213036715
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:50 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
ik had het over "het is op rechts fok" en ga nou niet ontkennen dat Fok in een aantal jaren veranderd is in een rechts bolwerk vol met islam haters...

Die mensen misbruiken Israel (Jodendom) en christendom om eens lekker te kunnen bashen op moslims.
Is maar net wat je perspectief is. Ik vind het juist vrij links, als je het al over rechts vs links wil hebben. Ook afhankelijk van subforum.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2024 15:43:22 ]
pi_213036877
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:50 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
ik had het over "het is op rechts fok" en ga nou niet ontkennen dat Fok in een aantal jaren veranderd is in een rechts bolwerk vol met islam haters...

Die mensen misbruiken Israel (Jodendom) en christendom om eens lekker te kunnen bashen op moslims.
Oh, dat gejank van jullie ook... :') _O-

De islam en (te) veel moslims verdienen het gebash ook. Het geblèr is wat dat betreft bonus. ^O^ :9

Degenen die écht mogen klagen over hun onterechte behandeling in dit land... raad eens wie dat zijn?
Intolerant voor intolerantie
pi_213037019
quote:
14s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De term Joods-christelijk heeft niets met Wilders te maken, deze wordt bijvoorbeeld in de VS ook gebruikt. En dat is in principe ook logisch, het betreft het religieuze fundament van de Westerse samenleving. Er waren hier zowel Christenen als Joden en ondanks dat dit zelden goed ging en de eerste groep de tweede eigenlijk altijd heeft onderdrukt, is het Christendom toch echt voortgekomen uit het Jodendom. De heilige figuren in het Christendom betreft dan ook bijna allemaal Joden.
Boeiend....

Het gaat om het feit dat jodendom en christendom niks met elkaar van doen hebben. En al helemaal niet wat het vrije Westen aangaande.. Dat wij vrijheid van godsdienst hebben is ondanks christendom en jodendom en niet dankzij..

De enige mensen die het gebruiken zijn zij die het afzetten tegen de islam..
Wist je trouwens dat de islam is voortgekomen uit het christendom? Maar niemand hier die het "christelijk-islamitisch" noemen. Omdat ze ook wel weten dat het onzin is. En ook jodendom-christendom heeft verder niks met elkaar van doen.

quote:
En de Palestijnse terroristen zijn de echte slachtoffers? Hmm. Dat is toch de niet de omschrijving die ik zou toekenen aan een groep doorgewinterde antisemieten, die als enige doel hebben om een land, inclusief bevolking, te vernietigen. En laten we tevens niet vergeten dat de Arabieren, waaronder de Palestijnen, daar al mee bezig zijn sinds Israël is opgericht.
Jew moet eens fucking lezen wat ik schrijf in plaats van je domme one-liners te plaatsen die het goed doen bij sommige onnadenkende figuren..

ik heb het over ons brein. En het brein is voor ieder mens gelijk. Ook hoe mensen PTSS ontwikkelen en hoe dit het brein beinvloed is voor iedereen gelijk. Of je nou christelijk bent, of atheistisch of islamitisch..
De mensen die NU Hamas vormen zijn niet antisemitisch geboren, ook zijn ze zo niet gemaakt door opvoeding. Ze zijn getraumatiseerd door aanvallen die Israel al jarenlang uitvoert ieder jaar. Waarbij dorpen platgegooid worden alsof het niks is..
De Amerikaanse soldaten die in Syrie of Afghanistan vochten hebben bijna allemaal PTSS ontwikkeld terwijl ze daar de bovenliggende partij zijn.
En 80% van de Hamas terroristen van nu hebben PTSS ontwikkeld. Omdat ze kansloos zijn tegen de vliegtuigen en raketten van Israel. Dat doet wat met je brein..

Man, als hier de mensen een paar uur gegijzeld worden dan komt er al slachtofferhulp aan te pas. Omdat men WEET hoe funest zulke kansloze situaties kunnen zijn voor een brein..
Denk je dat de Palestijnen die nu de bombardementen moeten doorstaan geen PTSS ontwikkelen? En hoe is dat voor kinderen die het moeten doorstaan en nog een ontwikkelend brein hebben?
De Hamas terroristen van nu komen voort uit de oorlog van 2011. De terroristen van de toekomst komen voort uit de oorlog die er vandaag de dag is.
En ik vrees dat terrorisme over vijf jaar nog groter is en ze nog betere wapens hebben dan de terroristen vandaag de dag. Dus ik vrees voor de inwoners van Israel die dan leven...

Maar doe niet alsof de Palestijnen een algeheel vrije wil hebben en dat als jij in dezelfde situatie zou zitten je Ghandi en Jezus in een bent. Die probeert vreedzaam te leven. Ieder brein reageert anders op PTSS. De een gaat in een slachtofferrol kruipen en doet niks, de ander vormt een terrorismebende en reageert zijn PTSS op die manier af..

Maar bij de fokkers ontbeert dit soort kennis ben ik bang. Die zien de wereld te zwart-wit, en houden geen enkele rekening met het brein.
Gelukkig maar dat de meeste fokkers niet in de zorg zitten, of in ontwikkelingshulp.
pi_213037117
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Mwah, ik zeg niet dat "we" elke individuele moslim persoonlijk zouden moeten haten, maar haat jegens een oorlogszuchtige, gewelddadige ideologie lijkt me redelijk normaal.

Of moeten we 1930 Nazisme ook nuanceren? Er is echt qua kwaadaardigheid vrijwel geen verschil in de opvattingen.
Welke ideologie is niet haatdragend en oorlogszuchtig dan?

Moet je eens Jodendom leren, of christendom. In Jodendom heb je de Talmoed, moet je voor de grap eens lezen wat zij over andersdenkenden schrijven..
Ik was zelf ooit christelijk, wat de Bijbel over andersdenkenden schrijft is ook niet mis..

Religie is altijd "wij-zij" "wij benne gered, wij benne goed, en hunnie zijn slecht"...

Daarom ben ik ook humanist en atheist.. Dan kan je mensen als individuen zien en niet als groep wegzetten.
Al vraag ik het me af, gezien de reacties van veel fokkers op DE moslim, DE Palestijn etc.
  zondag 31 maart 2024 @ 16:06:21 #207
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213037135
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:05 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Welke ideologie is niet haatdragend en oorlogszuchtig dan?

Moet je eens Jodendom leren, of christendom. In Jodendom heb je de Talmoed, moet je voor de grap eens lezen wat zij over andersdenkenden schrijven..
Ik was zelf ooit christelijk, wat de Bijbel over andersdenkenden schrijft is ook niet mis..

Religie is altijd "wij-zij" "wij benne gered, wij benne goed, en hunnie zijn slecht"...

Daarom ben ik ook humanist en atheist.. Dan kan je mensen als individuen zien en niet als groep wegzetten.
Al vraag ik het me af, gezien de reacties van veel fokkers op DE moslim, DE Palestijn etc.
:').

Opeens is het atheist hoor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 31 maart 2024 @ 16:08:16 #208
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213037182
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:02 schreef Narjeb1986 het volgende:

quote:
Wist je trouwens dat de islam is voortgekomen uit het christendom? Maar niemand hier die het "christelijk-islamitisch" noemen. Omdat ze ook wel weten dat het onzin is. En ook jodendom-christendom heeft verder niks met elkaar van doen.
Jouw gebrek aan kennis is echt stuitend.
-laat maar verder-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213037282
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:40 schreef HeatWave het volgende:
Of moeten we 1930 Nazisme ook nuanceren?
Vergeet de 'gematigde' Nazi's niet, je kan ze niet allemaal over één kam scheren ;)
pi_213037630
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hij vergeet naast atheïst en humanist....extremist.
pi_213037915
quote:

[..]
Boeiend....

Het gaat om het feit dat jodendom en christendom niks met elkaar van doen hebben. En al helemaal niet wat het vrije Westen aangaande.. Dat wij vrijheid van godsdienst hebben is ondanks christendom en jodendom en niet dankzij..

[..]
Jew moet eens fucking lezen wat ik schrijf in plaats van je domme one-liners te plaatsen die het goed doen bij sommige onnadenkende figuren..

ik heb het over ons brein. En het brein is voor ieder mens gelijk. Ook hoe mensen PTSS ontwikkelen en hoe dit het brein beinvloed is voor iedereen gelijk. Of je nou christelijk bent, of atheistisch of islamitisch..
De mensen die NU Hamas vormen zijn niet antisemitisch geboren, ook zijn ze zo niet gemaakt door opvoeding. Ze zijn getraumatiseerd door aanvallen die Israel al jarenlang uitvoert ieder jaar. Waarbij dorpen platgegooid worden alsof het niks is..
De Amerikaanse soldaten die in Syrie of Afghanistan vochten hebben bijna allemaal PTSS ontwikkeld terwijl ze daar de bovenliggende partij zijn.
En 80% van de Hamas terroristen van nu hebben PTSS ontwikkeld. Omdat ze kansloos zijn tegen de vliegtuigen en raketten van Israel. Dat doet wat met je brein..

Man, als hier de mensen een paar uur gegijzeld worden dan komt er al slachtofferhulp aan te pas. Omdat men WEET hoe funest zulke kansloze situaties kunnen zijn voor een brein..
Denk je dat de Palestijnen die nu de bombardementen moeten doorstaan geen PTSS ontwikkelen? En hoe is dat voor kinderen die het moeten doorstaan en nog een ontwikkelend brein hebben?
De Hamas terroristen van nu komen voort uit de oorlog van 2011. De terroristen van de toekomst komen voort uit de oorlog die er vandaag de dag is.
En ik vrees dat terrorisme over vijf jaar nog groter is en ze nog betere wapens hebben dan de terroristen vandaag de dag. Dus ik vrees voor de inwoners van Israel die dan leven...

Maar doe niet alsof de Palestijnen een algeheel vrije wil hebben en dat als jij in dezelfde situatie zou zitten je Ghandi en Jezus in een bent. Die probeert vreedzaam te leven. Ieder brein reageert anders op PTSS. De een gaat in een slachtofferrol kruipen en doet niks, de ander vormt een terrorismebende en reageert zijn PTSS op die manier af..

Maar bij de fokkers ontbeert dit soort kennis ben ik bang. Die zien de wereld te zwart-wit, en houden geen enkele rekening met het brein.
Gelukkig maar dat de meeste fokkers niet in de zorg zitten, of in ontwikkelingshulp.
Zit je verder nog wat dwars?
pi_213038086
Ik vind het wel zorgelijk dat de meerderheid van Nederland werkelijk geen idee heeft wat er op ons afkomt.

Ja, als het eenmaal te laat is. Wanneer hun kinderen na een islamitische aanslag in stukken op straat liggen. En dan zichzelf afvragen hoe het komt.

'Hoe heeft dit kunnen gebeuren?'
'We zijn toch allemaal gelijk?'
'We zouden toch allemaal hand-in-hand rond het kampvuur zitten en kumbayaa zingen?'

De naïviteit is stuitend.
pi_213038110
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Laat hem nou
Hij heeft heel veel zand in zijn vagina
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 31 maart 2024 @ 16:51:08 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213038119
quote:

[..]
Boeiend....

Je realiseert je dat het Oude Testament letterlijk de Tenach is?
quote:

[..]
Boeiend....

[..]

Hmm.

Maar als je zo wilt bekijken, wat zou dan het effect zijn geweest van alle aanvallen van de Arabieren op de Joden? En van de Arabische buurlanden op Israël sinds het land is opgericht?

Het begin ligt namelijk bij de Arabieren. Zij waren degenen die in de jaren twintig van de vorige eeuw al begonnen met Joodse gemeenschappen in de regio aan te vallen en nadien de staat Israël. Dan kun je dus wel wijzen naar de vermeende trauma's van de Arabieren (dan wel Palestijnen) maar dat zou dan aan beide kanten zo werken.

Dit lijkt de denkfout te zijn die er veelal in Islamtische kringen wordt gemaakt. Daar denkt men iedere keer weer zelf rustig andere groepen of volkeren te kunnen aanvallen zonder consequenties of gevolgen. Immers, de moslims staan in het recht dat te doen. En als er dan repercussies komen zijn de moslims ineens het grote slachtoffer. Tja, dat is niet hoe de wereld werkt.

Als de Palestijnen zo getraumatiseerd zijn, moeten zij zelf eens stoppen met Israël en Joden aanvallen, zo eenvoudig is het.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213038151
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ik ben atheist ja. Wat wil je verder nog meer weten? Mijn sofinummer?

Kijk anders op freethinker, daar ben ik al jaren lid van en dan heb je het bewijs..

Er zijn hier mensen die menen dat ik moslim ben, want zo kortzichtig zijn die mensen. ALS je opkomt voor onschudlige Palestijnen die vermoord worden dan MOET je wel moslim zijn..

Echt, sommige mensen zijn te dom om te poepen en lopen hier op dit forum vrijelijk mee te koop.
  zondag 31 maart 2024 @ 16:54:15 #216
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213038154
quote:
15s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:48 schreef Beaurealis het volgende:
Ik vind het wel zorgelijk dat de meerderheid van Nederland werkelijk geen idee heeft wat er op ons afkomt.

Ja, als het eenmaal te laat is. Wanneer hun kinderen na een islamitische aanslag in stukken op straat liggen. En dan zichzelf afvragen hoe het komt.

'Hoe heeft dit kunnen gebeuren?'
'We zijn toch allemaal gelijk?'
'We zouden toch allemaal hand-in-hand rond het kampvuur zitten en kumbayaa zingen?'

De naïviteit is stuitend.
De laatste keer dat kinderen innstukken lagen, was in Noorwegen. En de dader was een blanke Noor, die een groot bewonderaar was van ene G. Wilders. Ik zou me niet zo druk maken over ‘islamitische aanslagen’, maar veel meer over de 37 zetels die diezelfde G. Wilders behaald heeft doordat veel mensen met dezelfde mindset als die Noor blijkbaar rondlopen in dit land.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213038181
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
De laatste keer dat kinderen innstukken lagen, was in Noorwegen. En de dader was een blanke Noor, die een groot bewonderaar was van ene G. Wilders. Ik zou me niet zo druk maken over ‘islamitische aanslagen’, maar veel meer over de 37 zetels die diezelfde G. Wilders behaald heeft doordat veel mensen met dezelfde mindset als die Noor blijkbaar rondlopen in dit land.
Haha, dat denk je ook echt he?

Veel leesplezier:

https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism_in_Europe
pi_213038277
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En in de koran staan weer veel profeten die je ook in de Tenach kan tegenkomen, alleen dan met iets andere benamingen..
Je hoeft mij niks wijs te maken over Jodendom en Christendom etc...

Vroeger kon ik al dominees en theologen onder de tafel lullen met mijn logica...

Maar als je niet begrijpt dat het NT niks te doen heeft met de Tenach en dat christenen de Tenach ook heel anders uitleggen dan de rabbijnen en andere Joodse geleerden dan heb je er weinig van begrepen..
Tevens, en dit heb ik al eerder gezegd: Onze vrijheid van geloof en denken hebben we ondanks Christendom en Jodendom en niet dankzij..
En mocht de Arabische wereld vrijheid van alles hebben dan zou dit ook moeten ondanks en dus buiten de Islam. Want religies hebben nog nooit vrijheid van denken opgeleverd.

quote:
Hmm.

Maar als je zo wilt bekijken, wat zou dan het effect zijn geweest van alle aanvallen van de Arabieren op de Joden? En van de Arabische buurlanden op Israël sinds het land is opgericht?
De mensen die last hadden van de aanvallen van Arabieren op de Joden zijn allang dood. Tevens geloof ik niet dat PTSS via genen kan worden doorgegeven.
Wel de gevoeligheid op PTSS, dus hoe je reageert op een trauma..

Een beetje een eenzijdige kijk op de aanvallen van de buurlanden sinds het land is opgericht. Israel is opgericht ten midden van een oorlog.

quote:
Het begin ligt namelijk bij de Arabieren. Zij waren degenen die in de jaren twintig van de vorige eeuw al begonnen met Joodse gemeenschappen in de regio aan te vallen en nadien de staat Israël. Dan kun je dus wel wijzen naar de vermeende trauma's van de Arabieren (dan wel Palestijnen) maar dat zou dan aan beide kanten zo werken.
Natuurlijk man, het ligt bij de Arabieren. Die begonnen met aanvallen...
De feiten liegen er helaas niet om. Al voor de jaren twintig had je aanvallen van zowel Arabieren als van Joden. Je hebt zelfs Joodse terreurorganisaties gehad..

quote:
Dit lijkt de denkfout te zijn die er veelal in Islamtische kringen wordt gemaakt. Daar denkt men iedere keer weer zelf rustig andere groepen of volkeren te kunnen aanvallen zonder consequenties of gevolgen. Immers, de moslims staan in het recht dat te doen. En als er dan repercussies komen zijn de moslims ineens het grote slachtoffer. Tja, dat is niet hoe de wereld werkt.
Het gaat niet om islamitisch of niet. Het gaat erom dat de Joden ineens massaal naar Palestina kwamen. Omdat hun voorouders er zogenaamd vandaan kwamen.
Dus dan hadden de Arabieren het volste recht om zich te verdedigen en dat deden ze door aanvallen..

De Indianen vielen de kolonisten ook aan in Amerika om zichzelf te verdedigen. Gelukkig voor de kolonisten deden zij dit vooral met pijl en boog, daardoor konden de kolonisten uiteindelijk winnen..

quote:
Als de Palestijnen zo getraumatiseerd zijn, moeten zij zelf eens stoppen met Israël en Joden aanvallen, zo eenvoudig is het.
Echt je bent niet goed bij je paasei...

Juist door traumá's kan je niet goed nadenken.

Israel moet eens stoppen met de Palestijnen te behandelen als untermenschen. Als je mensen maar lang genoeg als beesten behandeld dan zullen het uiteindelijk beesten worden. Dan moet je niet gek staan te janken als die "beesten" uit hun kooi ontsnappen en zich beestachtig gedragen.
Israel is het enige koloniale land dat zichzelf als slachtoffer wegzet trouwens.
pi_213038340
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:08 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 31 maart 2024 16:02 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Jouw gebrek aan kennis is echt stuitend.
-laat maar verder-
Je moet mij niet verwijten gebrek aan kennis te hebben _O-

Ik denk dat ik in mijn grote teen meer kennis heb over dit soort dingen dan jij in je hele lichaam. Maar goed, mensen wegzetten als "gebrek aan kennis hebbend" zorgt er wel voor dat je inhoudelijk geen discussie hoeft te voeren. EN je kan jezelf als intellectueel superieur blijven zien. Win-win situatie voor jou..
pi_213038409
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja, dat er op dit forum geen inhoudelijke discussie mogelijk lijkt te zijn...

Mensen hier kijken zo zwart-wit naar zaken dat het bijna lachwekkend is..

Een tip lees eens wat boeken over onze hersenen, hoe breekbaar en kwetsbaar ze zijn. En dat we geen vrije wil hebben, dus we ook mensen niet 100% verantwoordelijk kunnen vinden als ze in oorlogsgebieden leven of bezet worden..
pi_213038550
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:14 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Maar goed, mensen wegzetten als "gebrek aan kennis hebbend" zorgt er wel voor dat je inhoudelijk geen discussie hoeft te voeren. EN je kan jezelf als intellectueel superieur blijven zien. Win-win situatie voor jou..
Doe het zelf dan ook niet.
  zondag 31 maart 2024 @ 17:24:52 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213038565
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:18 schreef Narjeb1986 het volgende:

En dat we geen vrije wil hebben, dus we ook mensen niet 100% verantwoordelijk kunnen vinden als ze in oorlogsgebieden leven of bezet worden..
_O-
Je bent echt flink de weg kwijt?
Geloof je ook in aliëns?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 31 maart 2024 @ 17:28:14 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213038604
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:10 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
En in de koran staan weer veel profeten die je ook in de Tenach kan tegenkomen, alleen dan met iets andere benamingen..
Je hoeft mij niks wijs te maken over Jodendom en Christendom etc...

Vroeger kon ik al dominees en theologen onder de tafel lullen met mijn logica...

Maar als je niet begrijpt dat het NT niks te doen heeft met de Tenach en dat christenen de Tenach ook heel anders uitleggen dan de rabbijnen en andere Joodse geleerden dan heb je er weinig van begrepen..
Tevens, en dit heb ik al eerder gezegd: Onze vrijheid van geloof en denken hebben we ondanks Christendom en Jodendom en niet dankzij..
En mocht de Arabische wereld vrijheid van alles hebben dan zou dit ook moeten ondanks en dus buiten de Islam. Want religies hebben nog nooit vrijheid van denken opgeleverd.
[..]
De mensen die last hadden van de aanvallen van Arabieren op de Joden zijn allang dood. Tevens geloof ik niet dat PTSS via genen kan worden doorgegeven.
Wel de gevoeligheid op PTSS, dus hoe je reageert op een trauma..

Een beetje een eenzijdige kijk op de aanvallen van de buurlanden sinds het land is opgericht. Israel is opgericht ten midden van een oorlog.
[..]
Natuurlijk man, het ligt bij de Arabieren. Die begonnen met aanvallen...
De feiten liegen er helaas niet om. Al voor de jaren twintig had je aanvallen van zowel Arabieren als van Joden. Je hebt zelfs Joodse terreurorganisaties gehad..
[..]
Het gaat niet om islamitisch of niet. Het gaat erom dat de Joden ineens massaal naar Palestina kwamen. Omdat hun voorouders er zogenaamd vandaan kwamen.
Dus dan hadden de Arabieren het volste recht om zich te verdedigen en dat deden ze door aanvallen..

De Indianen vielen de kolonisten ook aan in Amerika om zichzelf te verdedigen. Gelukkig voor de kolonisten deden zij dit vooral met pijl en boog, daardoor konden de kolonisten uiteindelijk winnen..
[..]
Echt je bent niet goed bij je paasei...

Juist door traumá's kan je niet goed nadenken.

Israel moet eens stoppen met de Palestijnen te behandelen als untermenschen. Als je mensen maar lang genoeg als beesten behandeld dan zullen het uiteindelijk beesten worden. Dan moet je niet gek staan te janken als die "beesten" uit hun kooi ontsnappen en zich beestachtig gedragen.
Israel is het enige koloniale land dat zichzelf als slachtoffer wegzet trouwens.
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Hmm.

Bedankt voor het bevestigen van mijn post.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213038624
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:18 schreef Narjeb1986 het volgende:
Mensen hier kijken zo zwart-wit naar zaken dat het bijna lachwekkend is..

Maar het is in dit geval ook zwart-wit.

Moslims: altijd gezeik
Niet-moslims: zelden gezeik

Het is allemaal niet zo moeilijk *O*
pi_213038659
quote:

[..]
Boeiend....

[..]

En Israëliërs zijn immuun voor PTSD? Die zijn puur evil en voeden zich met ellende van anderen? Dat is de reden dat die Israëliërs dorpen bombarderen, toch? Dat ze aanslag na aanslag over zich heen krijgen plus duizenden raketten dat vinden ze alleen maar lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')