Wat jammer dat het niet voor je werkte. Had je in combinatie met Utrogestan? Nog geprobeerd met een hogere dosis?quote:Op zondag 31 maart 2024 13:14 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Zeker een half jaar. Ik vond het ook ondingen, ze plakten erg slecht. Ik kreeg steeds zo'n B merk waarvan je leest dat ze niet heel best zijn, maar blijkbaar werkt het zo tegenwoordig. Alles moet goedkoop.
Ik had gehoopt dat mijn spieren en slijmvliezen er wat beter van werden, maar helaas.
Ik heb meerdere keren gevraagd om het betere merk, maar dat ging moeizaam. En op een gegeven moment ben ik er dan wel klaar mee.![]()
Veoza is een nieuw medicijn wat sinds kort goedgekeurd is en in het voorjaar op de markt zou moeten komen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ook al lang hoor, na een paar jaar heb je er al wel genoeg van maar 14 jaar is geen pretje. Wat is Veoza?
Utrogestan komt me bekend voor. Ik ben begonnen met een halve pleister, later een hele.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat jammer dat het niet voor je werkte. Had je in combinatie met Utrogestan? Nog geprobeerd met een hogere dosis?
Volgens mij is het heel persoonlijk welke van de twee merken het fijnste zijn. Ik heb beide gehad en vind er niet echt verschil in zitten. Die als b-merk wordt beschouwd, plakt bij mij zelfs beter.
Dat is zeker zo. Ik vind dan ook niet per se dat de ene pleister inferieur is. Sommige vrouwen doen een filmpleister over de pleister om hem goed op zijn plek te houden.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:21 schreef BE het volgende:
Maar of iets blijft plakken is zo huid-afhankelijk, bij 1 van mijn twee kinderen blijft vrijwel geen pleister zitten. Echt heel raar.
Vergeet niet dat er ook nog gewoon pilletjes (femoston?) bestaan, die werken ook prima.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:28 schreef miss_sly het volgende:
Voor vrouwen waarbij plakken geen optie is, zijn er ook sprays en gels
Dat is niet voor-identiek en bovendien heeft orale inname nadelen die transdermaal niet heeft.quote:Op zondag 31 maart 2024 20:44 schreef Snolkelderij het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook nog gewoon pilletjes (femoston?) bestaan, die werken ook prima.
Klopt, maar als je plakkers niet plakken kan het een alternatief zijn.quote:Op zondag 31 maart 2024 21:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet voor-identiek en bovendien heeft orale inname nadelen die transdermaal niet heeft.
Spray of gel transdermaal hebben vele voordelen en bio-identiek echt heel erg de voorkeur.quote:Op zondag 31 maart 2024 21:53 schreef Snolkelderij het volgende:
[..]
Klopt, maar als je plakkers niet plakken kan het een alternatief zijn.
Ik weet niet of mee te maken heeft.. maar had relatief weinig problemen met ongesteld zijn. Beetje buikpijn, beetje down, maar te doen. Dacht ik dag later : ohw ik ben ongesteld!quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:35 schreef Deisyy het volgende:
57 jaar, 10 jaar geleden is mijn baarmoeder verwijderd, en ondanks dat ik mijn eileiders mocht houden heb ik weinig overgangsklachten gehad, sinds een maar weken eigenlijk af en toe en opvliegertje, als het daarbij blijft ben ik heel tevreden.
Ik vind centraal een vervelend iets, dus wat mij betreft liever nietquote:Op donderdag 4 april 2024 01:10 schreef Jippie het volgende:
Willen jullie dit topic centraal? Dan komt het wel onderaan onder kopje Centraal, maar zal niet wegzakken.
Dan staat het niet meer gewoon in de lijst van een subforum maar ergens onderaan apart geclusterd, ik weet niet of er centrale LIF topics zijn, want ik kan er mobiel niet komen.quote:Op donderdag 4 april 2024 12:11 schreef Lienekien het volgende:
Wat is er zo kut aan centraal? (Ik heb geen idee.)
Het stopte zeker niet van het ene op het andere moment. Er zat steeds langer tussen. Menstruaties waren soms heel licht. Als het uiteindelijk al een jaar geleden is, dan kun je ervan uitgaan dat het ook weg blijft. Dat moment is dan de menopauze. Het hele gedoe eromheen is de overgang.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dames in de overgang: bleven jullie menstruaties opeens echt weg? Of bouwde het af? Ik heb nu al iets van een jaar menstruaties die maar 2 dagen duren en ik vraag me weleens af of dit het begin is?
Dit gaat meestal geleidelijk. Ik weet niet hoe oud je bent maar (peri)menopauze kan al starten vanaf dat je eind 30 bent. Op insta heb je hier veel info over bij bv dr. Maryclaire Haver! Heb ik persoonlijk veel van geleerd!quote:Op donderdag 4 april 2024 16:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dames in de overgang: bleven jullie menstruaties opeens echt weg? Of bouwde het af? Ik heb nu al iets van een jaar menstruaties die maar 2 dagen duren en ik vraag me weleens af of dit het begin is?
Het is niet dat het weg blijft, ik word nog steeds iedere maand ongesteld, alleen is het zo kort. Dat is eigenlijk op het één op andere moment zo gegaan. Misschien eens de huisarts raadplegen. Ik had ergens gelezen dat ze kunnen testen of je in de (pre) overgang bent?quote:Op donderdag 4 april 2024 16:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het stopte zeker niet van het ene op het andere moment. Er zat steeds langer tussen. Menstruaties waren soms heel licht. Als het uiteindelijk al een jaar geleden is, dan kun je ervan uitgaan dat het ook weg blijft. Dat moment is dan de menopauze. Het hele gedoe eromheen is de overgang.
Ja, hier ook issues als ik verkouden ben. Menstruatie ondergoed is daar heel effectief voor.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:40 schreef Kanaroe het volgende:
Oh ja, 'ongewild urineverlies' dat heb ik ook sinds een paar jaar, kan niet meer zonder inlegkruisjes
Hoesten, lachen of gewoon een inspanning is genoeg voor gedruppel.
Maar volgens mij ben ik van het bloeden af, al 3 weken over tijd (en zwanger kan ècht niet)
Zou best kunnen Sun. Ik had altijd een korte cyclus en ineens zijn ze megalang, pas na 3 maanden weer ongesteld of zo. En dan maar paar dagen bloedverlies.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik wist het ook niet maar geen voorkeur verder.quote:Op donderdag 4 april 2024 12:11 schreef Lienekien het volgende:
Wat is er zo kut aan centraal? (Ik heb geen idee.)
Best heftige klachten hoor..quote:Op donderdag 4 april 2024 17:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik slikte al meer dan 20 jaar de pil maanden door, meestal maar 1 of 2 stopweken per jaar, en zo net na m’n veertigste ging het steeds meer rommelen, met eerst een keer een spontane heftige bloeding ‘s nachts, leuk joh, wakker worden in een bloedbad. Bij de gyneacoloog geweest, niks bijzonders te vinden, maar ook niemand die dan eens zegt: misschien de eerste tekenen van de overgang. Steeds vaker spotting en doorbraakbloedingen en toen ben ik op m’n 45ste ofzo maar eens helemaal met de pil gestopt. Bijna een jaar geen bloeding en toen begon de ellende pas echt goed: korte cyclus, veel bloedverlies met stolsels, tig keer per nacht verschonen ondanks driedubbele bescherming, drama alom. Dus weer terug aan de pil, dat werkte ook niet lekker, steeds doorbraakbloedingen, dus toen een sterkere pil en dat deed ook niks. Inmiddels echt dubbelgeklapt van de pijn, ik was gewoon weëen aan het opvangen en de stolsels waren zo groot dat ik echt dacht: haal de hele binnenboel er maar uit. Bij de gyneacoloog gevraagd of novasure een oplossing was en die stelde voor om toch eerst een mirena te proberen. Dat ding zit er nu een paar jaar en na ruim een jaar waren de (onvoorspelbare) bloedingen gestopt, dus ik dacht: mooi, dit werkt uiteindelijk toch. Maar dat mocht nog geen 2 jaar duren, inmiddels weer spotting en dat lijkt erger te worden, dus ik hou m’n hard vast voor wat er nog weer gaat komen. Ik ben 51 en vrees dat dit allemaal qua bloedingen nog lang niet klaar is. Paar jaar regelmatig opvliegers gehad, dat lijkt nu weer iets minder te worden. En dan niet de opvliegers zoals ik ze van anderen ken, dus geen knalrood hoofd en zweet in straaltjes, maar meer iets dat op hartkloppingen lijkt.
Dat ondergoed....waar is dat van gemaakt?quote:Op donderdag 4 april 2024 19:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, hier ook issues als ik verkouden ben. Menstruatie ondergoed is daar heel effectief voor.
Sommige vrouwen die ik ken hebben altijd zo'n korte menstruatieperiode.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Omdat het minder ingrijpend is. Al bleek plaatsing van de Mirena ook traumatisch, er staat nu een aantekening in mijn dossier dat vervanging onder sedatie moet plaatsvinden. Tegenwoordig is de termijn qua werkzaamheid verlengd naar 8 jaar, dus ik heb nog even en dan zou het qua leeftijd waarschijnlijk alleen verwijderen zijn. Vooral afwachten nu.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Best heftige klachten hoor..![]()
Waarom stelde je gynaecoloog mirena voor ipv Novasure?
Ja, ik ben ook al eens bijna van mijn stokje gegaan bij het plaatsen van een spiraaltje. En artsen leggen nooit uit waardoor het komt dat het voor sommige vrouwen zo pijnlijk is. Pas jaren later werd me duidelijk dat de tang die de baarmoeder op zijn plek houdt tijdens de ingreep, daar een rol in speelt. Als ik dat van tevoren had geweten, dan was ik nooit zonder verdoving aan een spiraaltje begonnen.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:59 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Omdat het minder ingrijpend is. Al bleek plaatsing van de Mirena ook traumatisch, er staat nu een aantekening in mijn dossier dat vervanging onder sedatie moet plaatsvinden. Tegenwoordig is de termijn qua werkzaamheid verlengd naar 8 jaar, dus ik heb nog even en dan zou het qua leeftijd waarschijnlijk alleen verwijderen zijn. Vooral afwachten nu.
...voor anticonceptie.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:59 schreef Doedezemaar het volgende:
Tegenwoordig is de termijn qua werkzaamheid verlengd naar 8 jaar
Ik ging af op de term 'Centraal' in de TT en de voorafgaande discussie in FB over een Centraal overgangstopic. Maar vind zelf 'Centraal' ook geen fijne plek, dus goed dat ik het even heb nagevraagd.quote:Op donderdag 4 april 2024 08:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vind centraal een vervelend iets, dus wat mij betreft liever niet
Bij mij 2 vrouwen.quote:Op donderdag 4 april 2024 22:01 schreef BE het volgende:
Mijn gyneacoloog haalde me ook over de mirena te proberen en die heb ik er na een maand of 3 meteen weer uit laten halen. Bloeden was sws niet weg maar ik had een humeur om op te schieten, regelmatig flinke koppijn en mijn toch al zeeeeeer matige libido was helemaal nergens te bekennen. Volgens hem zou dat eigenlijk niet moet kunnen. Whatever... ik wilde geen hormonen en voelde me zo stom dat ik me toch over liet halen.
Ondertussen dus een paar maanden menstruatieloos en nu op zich acceptabel, iig geen 14 dagen spotting elke maand zeg maar, maar ik zou als ik jou was er gewoon alsnog om vragen @:doedezemaar want het klink nog steeds niet als een feestje.
En minder ingrijpend... mwoah... fijn dat die artsen allemaal mannen zijn, het zetten van zo'n spiraal is ook niet echt een lolletje...En kinderen hoef ik echt niet meer op mijn 48e, de twee die ik heb doen het prima!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |