Klinkt goeeeeedquote:Op vrijdag 5 april 2024 17:20 schreef Kanaroe het volgende:
Straks snackbarvoer, mijn wederhelft kookt, vandaar![]()
Voor mij Franse frietjes met tartaarsaus, kaassouflesse en Belse sate
In de koelkast ligt nu 1 kilo buikspek te marineren, want morgen wil ik krokant buikspek uit de oven toveren
Voor mij de eerste keer, dus ik ben benieuwd of het lukt!
Je snapt nu ook wel dat wij elke week een bereid recept uit het boekje hier verwachten incl foto verslag en uitgetypt recept.quote:Op vrijdag 5 april 2024 17:50 schreef Smart_ass het volgende:
Mijn oma is onlangs overleden (lieve schat is 96 jaar geworden) en er werd gevraagd of er iets was wat ik graag wilde hebben dus ik heb gezegd dat ik haar receptenschriftje wel wil hebben.
Nu is dit ranzige ding naar me onderweg:
[ afbeelding ]
Geweldig toch zoiets.
Je moet maar zo bedenken, beter geen berenklauw bij de frituur, dan een overvloed ervan in de natuurquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:16 schreef Karzai het volgende:
geen berenklauw bij de frituurik heb maar een kroketje genomen
nu een lekker koud pilsje, weeeeeeeeekaend
Ja maar knapperige gegratineerde ovenschalenquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:24 schreef Blues het volgende:
Ik maakte open lasagne, met wat resten uit onze koelkast.
Paddo's, sjalot, knoflook, baconreepjes, tijm en een rest truffeltapanade z/p bakken.
Bladen 5 min koken in water met zout en wat olie.
Ricotta met kaas mengen.
Laagjes maken en nog een restje geraspte mozzarella erover en dat ziet er zo uit:
#disclamer omdat de ricotta koud wordt verwerkt is, voor opdienen 35 sec in de mag.
Heel lekker!!
[ link | afbeelding ]
Dat is een erfenis met veel betekenis, de bestequote:Op vrijdag 5 april 2024 17:50 schreef Smart_ass het volgende:
Mijn oma is onlangs overleden (lieve schat is 96 jaar geworden) en er werd gevraagd of er iets was wat ik graag wilde hebben dus ik heb gezegd dat ik haar receptenschriftje wel wil hebben.
Nu is dit ranzige ding naar me onderweg:
[ afbeelding ]
Geweldig toch zoiets.
Ik herlas de post van @foodlover en ze had het over een blik doperwtenquote:
Spannend welquote:Op vrijdag 5 april 2024 21:38 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik herlas de post van @:foodlover en ze had het over een blik doperwten
We gaan het vast nog lezen
Ja dat is ook lekker! Maar ik wilde weer eens wat anders met alle restanten die ik kon vinden.quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja maar knapperige gegratineerde ovenschalen![]()
quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:16 schreef Kanaroe het volgende:
Nou, m'n buikspek is gelukt![]()
Lekkere bubbelie krokante korst
Het vlees een nacht laten marineren in een 5- spice marinade, het vel ingekerfd, gezouten enz. enz.
Opgegeten met een eenvoudige nasi, het gerecht had nog wel iets fris nodig maar ik was te lui om nog meer te verzinnen
Dit klinkt fantastischquote:Op zaterdag 6 april 2024 18:16 schreef Kanaroe het volgende:
Nou, m'n buikspek is gelukt![]()
Lekkere bubbelie krokante korst
Het vlees een nacht laten marineren in een 5- spice marinade, het vel ingekerfd, gezouten enz. enz.
Opgegeten met een eenvoudige nasi, het gerecht had nog wel iets fris nodig maar ik was te lui om nog meer te verzinnen
Heb je een recept vd sticky bloemkool?quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Sticky bloemkool. Met een zelfgebrouwen biertje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |