quote:Op donderdag 28 maart 2024 21:14 schreef obligataire het volgende:
WVJG heeft vandaag een project afgelost zo te zien. Is dat Ouddorp?
quote:Op vrijdag 22 maart 2024 12:03 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Het lijkt erop dat WvjG project Van Zetten lastechniek volgende week gaat worden afgelost (volgens het betaalschema althans).
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/VanZettenLastechniek
Je hebt gelijk. Ik weet niet of ze dit aangekondigd hebben. Ik zie het nergens, ook niet met een zoekopdracht in mijn mailbox. Ik wist niet beter dan dat hij volgens het schema dat ik destijds heb genoteerd ergens in 2026 klaar zou zijn.quote:
In de EBI van het eerste project staat wel iets over de toekomstige financiering van het bedrijfspand. Het wordt zelfs als vorm van zekerheid genoemd, maar de investeerders van project 1 krijgen geen 2e hypotheek, wat natuurlijk makkelijk had gekund.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:36 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Zelf ben ik verbaasd dat die zo snel vol is gelopen.
[..]
Het vorige project heb ik niet gelezen dus weet niet of dit al vermeld stond in die pitch maar anders had dat toch zeker wel gemogen... maar goed mensen kunnen nu natuurlijk nog wel annuleren (of WvjG daarom denkt met deze snelle publicatie is dan weer een ander verhaal, zou wel geinig zijn als het eerste project daarom niet meer vol komt maar zal wel niet)
Daarnaast 2e hypotheek op woonhuis welke nog 1 jaar de tijd heeft het huis onderhands te verkopen. De restschuld is 53k met een overwaarde van +/- 100kquote:Inmiddels heeft de curator namens Collin de niet bodemzaken verkocht en de verpande vorderingen geïncasseerd.
Onder aftrek van de boedelbijdrage hebben wij een bedrag ontvangen van ¤ 23.699,95. Na aftrek van de door ons gemaakte incassokosten zullen wij een bedrag ter hoogte van ¤ 21.279,95 pro rato uw investering op uw rekening courant bijschrijven.
Van dit bedrag wordt eerst de achterstallige rente voldaan en het restant zal worden afgelost op de nog openstaande hoofdsom.
quote:Op donderdag 28 maart 2024 19:57 schreef InVestEerder het volgende:
CRE updates, identiek voor beide garageboxprojecten. Ik plaats er hier 1 van beiden:zoals we gewend zijn, weer compleet nikszeggend. zo klaar met CRESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een beetje geluk gaat het toch allemaal nog iets sneller dan bovenstaande mail doet vermoeden aangezien het pand al te koop is gezet en klaarblijkelijk al is verkocht onder voorbehoud.
Gezien de vraagprijs en snelheid van de verkoop o.v. komen we hier vermoedelijk aardig mee weg.
Onder aan de streep blijven een dergelijke situaties natuurlijk in en in triest.
https://www.douwsmamakela(...)%20Beimastrjitte-15/
[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 29-03-2024 11:59:41 ]
quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:49 schreef Horsemen het volgende:
Update Collin lening 41407 VOF Kuip*rs Abb@s :Dat is de oude advertentie toen ze het kochten denk ik. Uit de kenmerken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een beetje geluk gaat het toch allemaal nog iets sneller dan bovenstaande mail doet vermoeden aangezien het pand al te koop is gezet en klaarblijkelijk als is verkocht onder voorbehoud.
Gezien de vraagprijs en snelheid van de verkoop o.v. komen we hier vermoedelijk aardig mee weg.
Onder aan de streep blijven een dergelijke situaties natuurlijk in en in triest.
https://www.douwsmamakela(...)%20Beimastrjitte-15/
Aanvaarding: Per 01-03-2022
Oeps!quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:57 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Dat is de oude advertentie toen ze het kochten denk ik. Uit de kenmerken:
Aanvaarding: Per 01-03-2022
Is vanochtend in 1 uur en 1 minuut volgeschreven. Gaat lekker bij Collin, 1600k opgehaald.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 12:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://url42.collincrowd(...)tTlk7ib2-2BIXQ-3D-3D
Bij mij staat aflossing nog op morgen (in de app)quote:Op vrijdag 29 maart 2024 14:29 schreef tnhb het volgende:
Heeft iemand informatie/communicatie van CCF gezien over project 33453 (N*v*g)? Schijnbaar vandaag/gisteren met een maand verlengd zonder verdere communicatie/afstemming met de investeerders. Complete aflossing stond oorspronkelijk op 30/4/2024.
In 2019 heeft u ingeschreven op de investeringskans ********* met leningnummer 33453. De algehele aflossing zou plaatsvinden op 30 maart 2024 middels een slottermijn. De ondernemer staat al een geruime tijd met Collin in contact. De ondernemer heeft onroerend goed buiten de financiering van Collin verkocht, waarbij de levering mogelijk in april plaatsvindt. Uit deze inkomsten wenst ondernemer de lening af te lossen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 14:29 schreef tnhb het volgende:
Heeft iemand informatie/communicatie van CCF gezien over project 33453 (N*v*g)? Schijnbaar vandaag/gisteren met een maand verlengd zonder verdere communicatie/afstemming met de investeerders. Complete aflossing stond oorspronkelijk op 30/4/2024.
Communicatie 1 dag voor aflossing is wel erg laat.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:03 schreef optrandje het volgende:
In 2019 heeft u ingeschreven op de investeringskans ********* met leningnummer 33453. De algehele aflossing zou plaatsvinden op 30 maart 2024 middels een slottermijn. De ondernemer staat al een geruime tijd met Collin in contact.
Klopt, zeker als (quote) "de ondernemer al geruime tijd in contact staat".quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:08 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Communicatie 1 dag voor aflossing is wel erg laat.
Zeker. Al is de verkoopvoorwaarden wat vaag (mogelijk in april). En als de ondernemer nu 4,5k kan aflossen op een schuld van 1,16 miljoen, dan is er waarschijnlijk weinig vet.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:10 schreef optrandje het volgende:
[..]
Klopt, zeker als (quote) "de ondernemer al geruime tijd in contact staat".
Maar wat mij betreft een prima oplossing. Dat een ondernemer pro-actief contact zoekt en communiceert en het er niet op aan laat komen is bij mij al 10 pluspunten.
Inmiddels mail ook gezien, wel belachelijk laat (en ze lezen hier ook meequote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:03 schreef optrandje het volgende:
[..]
In 2019 heeft u ingeschreven op de investeringskans ********* met leningnummer 33453. De algehele aflossing zou plaatsvinden op 30 maart 2024 middels een slottermijn. De ondernemer staat al een geruime tijd met Collin in contact. De ondernemer heeft onroerend goed buiten de financiering van Collin verkocht, waarbij de levering mogelijk in april plaatsvindt. Uit deze inkomsten wenst ondernemer de lening af te lossen.
Indien er niet geleverd zal worden dan zullen we in overleg met de klant alsnog een financieringsaanvraag starten teneinde de slottermijn te herfinancieren.
De ondernemer wil u als investeerder tegemoetkomen voor de verlate aflossing van de restant hoofdsom. Hiervoor zal buiten de contractdatum op dagbasis een verhoogde rente voldaan worden van 8.5% (op jaarbasis) in de plaats van de huidige 6.5%. Op 30 maart zal er ook een aflossing plaatsvinden van ¤ 4.500,-.
Het oorspronkelijke leenbedrag bedroeg ¤ 1.350.000,- per december 2019. Het openstaande leenbedrag bedraagt na betaling van de termijn van 30-03-2024 ¤ 1.158.000,00. Voor een overzicht van de verstrekte zekerheden en voorwaarden verwijzen wij u naar de pitch.
Eigen horecazaak is al een keer beschoten. Toch een risicotje als deze op last van burgemeester dicht moet.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:49 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op bedrijfsmatig o.g.:
GPS Investments B.V.
¤ 90.000 | 8,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/gps-investments-b-v/
Daarnaast nog een nette overwaarde op de privé woning maar hier krijgen we geen 2e hypotheek op dus als puntje bij paaltje komt hebben we daar vermoedelijk weinig aan. Aan het onderpand moet zo te zien wel het e.e.a. gebeuren verder m.i. geen onaardig project.
Vermoedelijk is het pand een half jaar geleden ook al verkocht geweest?
https://www.fundainbusine(...)328-rubensplein-5-a/
Dus wegblijven van deze financiering. Lijkt verdacht veel op geweld dat gebruikt wordt in het drugshandel circuit.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:54 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Eigen horecazaak is al een keer beschoten. Toch een risicotje als deze op last van burgemeester dicht moet.
https://www.omroepwest.nl(...)ieel-beter-te-worden
Aan die 4.500 euro kan je naar mijn idee niets afleiden van de hoeveelheid vet op de botten van de ondernemer. Dit is het vaste bedrag aan aflossing geweest per maand de afgelopen jaren (zie ook pitch), en lijkt nu ook te worden aangehouden als maandbedrag nu er uitstel plaatsvindt van het aflossen van de slotsom.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:14 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zeker. Al is de verkoopvoorwaarden wat vaag (mogelijk in april). En als de ondernemer nu 4,5k kan aflossen op een schuld van 1,16 miljoen, dan is er waarschijnlijk weinig vet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor alle duidelijkheid en volledigheid: dat staat allen in de (later) aangepast versie. De versie die ik gedownload heb nadat de lening was aangekondigd en het project in de voorpublicatie fase was stond die info niet in de gepubliceerde EBI, die is later toegevoegd (evenals andere info).quote:Op vrijdag 29 maart 2024 08:33 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
In de EBI van het eerste project staat wel iets over de toekomstige financiering van het bedrijfspand. Het wordt zelfs als vorm van zekerheid genoemd, maar de investeerders van project 1 krijgen geen 2e hypotheek, wat natuurlijk makkelijk had gekund.
Dat is niet best en min of meer het failliet van de goedbedoelde EBI's om investeerders vooraf goed te informeren.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:31 schreef tnhb het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid en volledigheid: dat staat allen in de (later) aangepast versie. De versie die ik gedownload heb nadat de lening was aangekondigd en het project in de voorpublicatie fase was stond die info niet in de gepubliceerde EBI, die is later toegevoegd (evenals andere info).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |