Zo'n kaasrasp hebben wij ook in de keukenla. Voor grote blokken kaas wel handig. Maar hetgeen wij het meeste gebruiken is de kaasschaaf vorm. Makkelijk in gebruik en neemt weinig ruimte in in de keukenla en de vaatwasser.quote:Op donderdag 10 april 2025 17:22 schreef AnneX het volgende:
@:Doedezemaar dan laat ik de coolblue link nog even openstaan.
Het heeft een snoer én weinig ruimte op het aanrecht om te wonen…
Zo’n kaasschaafding met 2 soorten + opvangbakje heb ik als kleintje 10 x 8.
Handig voor kleine hoeveelheden kaas en de nootmuskaat bolletjes en oppassen voor de vingertoppen.![]()
In de vorm van een kaasschaaf lijkt mij niet handig.
Opeens bedenk ik mij zo’n 4-zijdige vierkante blokschaaf, dat het binnenin valt.
Die zijn 2 x prijziger dan de door jou genoemde moulinex.
Die past wel weer in de nieuwe hoge keukenla.
Food for thoughts.
Ik heb een Instant Pot Pro aangeschaft. Zojuist asperges erin gekookt, dat is het eerste at ik heb gedaan.quote:Op donderdag 10 april 2025 12:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een Instant Pot Duo Evo (of Evo Duo) Geloof niet dat die nog in productie is. Maar ben zelf erg blij met het merk en de verkoper (kenners.nl) heeft een prima klantenservice. En voor erbij zijn er een paar leuke kookboeken van Flying Foodie.
Is dat niet zo’n ding waar kinderen hun behoefte op doen?quote:Op maandag 21 april 2025 19:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb een Instant Pot Pro aangeschaft. Zojuist asperges erin gekookt, dat is het eerste at ik heb gedaan.
Is er al een topic voor recepten voor zover je weet?
Volgens mij is dat deze:quote:Op maandag 21 april 2025 19:56 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een Instant Pot Pro aangeschaft. Zojuist asperges erin gekookt, dat is het eerste at ik heb gedaan.
Wat denk je zelf? En bedenk dan even dat je in CUL zit en niet in ONZ.quote:Op maandag 21 april 2025 20:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is dat niet zo’n ding waar kinderen hun behoefte op doen?
Dank! Had ik niet gevonden.quote:Op maandag 21 april 2025 20:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens mij is dat deze:
CUL / Slow- & pressure cookers #2
quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:28 schreef dimmak het volgende:
Ik ben sinds dit weekend trotse eigenaar van een Le Creuset.Om de uitgave te verantwoorden wilde mijn vrouw graag de kleur uitkiezen. Het zij zo.
https://www.lecreuset.nl/(...)I1177_size=24cm-l4-2
Op yt staan ook veel recepten.quote:Op maandag 21 april 2025 19:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb deze, waarmee je natuurlijk ook prima ei kunt snijden: https://kookenbakgerei.nl/product/champignon-snijder/quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:01 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede eiersnijder, die van de IKEA, Blokker en Xenos hebben me allemaal in de steek gelaten... Het snijdraad breekt of wordt te flexibel, waardoor het meer een eierpers dan eiersnijder wordt.
Deze Westmark ziet er natuurlijk fantastisch uit met de mogelijkheid om plakjes of kwartjes te snijden (of te combineren voor eikruimels), maar tegelijkertijd denk ik 'hoe eenvoudiger, hoe beter'.
[ afbeelding ]
En kunststof vind ik in de praktijk dan ook weer wat licht in gebruik, het mag best een solide object zijn als dat tot een prettigere snijbeleving leidt.
Heeft iemand tips uit eigen ervaring?
Die eerste heb ik ook, gebruik m het meest voor champignons. Ding is wel loeischerp, ik pulk er nooit meer met de hand stukjes uitquote:Op dinsdag 22 april 2025 11:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb deze, waarmee je natuurlijk ook prima ei kunt snijden: https://kookenbakgerei.nl/product/champignon-snijder/
Gebruik hem heel vaak en gaat niet kapot, klapt lekker makkelijk, geen gedoe. Ik had er eerst eentje van de Lidl, maar die ging na 2x kapot...
Er zijn ook kwart ei-snijders die (vermoed ik) van dezelfde kwaliteit zijn: https://kookenbakgerei.nl/product/eier-snijder-columbus/
Deze is eigenlijk voor de horeca bedoeld, maar als particulier kun je daar ook gewoon kopen.
quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb deze, waarmee je natuurlijk ook prima ei kunt snijden: https://kookenbakgerei.nl/product/champignon-snijder/
Gebruik hem heel vaak en gaat niet kapot, klapt lekker makkelijk, geen gedoe. Ik had er eerst eentje van de Lidl, maar die ging na 2x kapot...
Er zijn ook kwart ei-snijders die (vermoed ik) van dezelfde kwaliteit zijn: https://kookenbakgerei.nl/product/eier-snijder-columbus/
Deze is eigenlijk voor de horeca bedoeld, maar als particulier kun je daar ook gewoon kopen.
Dank voor de tips!quote:Op dinsdag 22 april 2025 16:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die eerste heb ik ook, gebruik m het meest voor champignons. Ding is wel loeischerp, ik pulk er nooit meer met de hand stukjes uit
Ik snij er dus altijd champignons mee en die zijn (denk ik zo..) nog wat stugger dan ei...quote:Op woensdag 23 april 2025 14:55 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
[..]
Dank voor de tips!
Werkt die eerste net zo prettig als met een draadje? Ik zou verwachten dat ei aan de mesjes blijft plakken?
Omdat champignons stugger zijn, kan ik me voorstellen dat mesjes daar juist beter voor werken dan bij een (zachter) ei. Nagenoeg alle eiersnijders werken met draad, dus dat zal een reden hebben… Ik wil alleen niet dat het draad het wéér na <10x eisnijden opgeeft.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik snij er dus altijd champignons mee en die zijn (denk ik zo..) nog wat stugger dan ei...
Maar het oppervlakte is idd wat groter, en er blijft wel wat resten aan plakken. Ik klap hem meestal snel dicht, dus dan valt het dan wel mee (ei schrikt zich rot enzo). Vind het lastig om voor jou in te schatten of het genoeg is...
quote:Op donderdag 3 oktober 2024 13:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Inderdaad:
https://www.marktplaats.nl/q/hema+handmixer/
Ah nice, deze is van AH huismerk?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:27 schreef golfer het volgende:
Tafelmodel Komado is gearriveerd.
Eerst 2x inbranden op max. 200 graden en dan dit komende weekend er wat voedsel mee bereiden.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Klopt, is inderdaad van AH. Daarnaast heb ik ook al jarenlang een Weber.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:57 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ah nice, deze is van AH huismerk?
Kom vooral eens in het BBQ topic buurten.CUL / BBQ Topic #13 Grilling all year long
Oh die is schattigquote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:27 schreef golfer het volgende:
Eerst 2x inbranden op max. 200 graden en dan dit komende weekend er wat voedsel mee bereiden.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Herinnert mij er wel aan dat ik even roosters in de vaatwasser moet gooien gelijk maar even doenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:27 schreef golfer het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
SPOILER: Spoiler want groot plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |