abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213002113
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 01:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, dat moet wel een voldongen feit zijn dat referenda niet werken, ze druisen structureel in tegen de mening van Fok user Wantie.

Weg ermee.
Jij vindt dat ze wel werken?

Neem het referendum over de EU grondwet.
Hoeveel van de stemmers wist waarom het gaat?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_213002451
Zijn de namen en bewijzen al bekend?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213002480
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 00:50 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Leuk kijk even naar de datum van je bron en lees dan even dit bericht.
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)sch-propagandakanaal

Maar ja zal wel niet in je plaatje passen.
"Met grote bewondering kijk ik naar jullie waardevolle en unieke werk, ik lees de Voice of Europe elke dag", zei PVV-leider Geert Wilders in 2017 in een interview met de website.
pi_213002541
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 03:22 schreef Delenlill het volgende:

Zoals je kan zien heeft Geert Wilders in 2017 een interview gegeven op de website van VoiceofEurope. Mogelijk één van de eerste interviews.

En heel toevallig. Iets meer dan een maand later kwam er dit nieuws:

22 november 2017: https://nos.nl/artikel/22(...)usland-is-bondgenoot

Tevens was de website VoE in die tijd in handen van 3 Nederlanders. Op papier in elk geval. Wat dit allemaal nog kwalijker maakt.

In een artikel over arresten in Polen naar aanleiding van dit hele gebeuren is aangegeven dat de eigenaar nu Pools was, of in elk geval daar woonde.
In 2017 was het dus gewoon een Nederlandse website, in handen van 3 Nederlandse ondernemers, geen zgn Tsjechische pro Kremlin website beheerd door de Russen, die tonnen overmaakte aan bv Wilders of Baudet.

Waar komt al deze waanzin vandaan, zelfs de Tsjechische website rept niet over Nederlandse politici die gelden zouden hebben ontvangen door de Russen.

Omgekeerd ben ik ervan overtuigd dat diverse influencers in welke vorm dan ook (politici, media figuren etc), volkomen legaal betaald krijgen voor hun dagelijkse anti Kremlin propaganda.
pi_213002587
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:39 schreef Za het volgende:

[..]
In 2017 was het dus gewoon een Nederlandse website, in handen van 3 Nederlandse ondernemers, geen zgn Tsjechische pro Kremlin website beheerd door de Russen, die tonnen overmaakte aan bv Wilders of Baudet.

Waar komt al deze waanzin vandaan, zelfs de Tsjechische website rept niet over Nederlandse politici die gelden zouden hebben ontvangen door de Russen.
Dan zou ik nog meer eens wat beter lezen. Tsjechië heeft Nederland genoemd in het onderzoek als één van de landen waarvan politici geld kregen via VoE en dus indirect Rusland. Dat kun je ook in de Nederlandse artikelen lezen die hierop gevolgd zijn.

En dat ze 3 Nederlandse eigenaren hadden in 2017 sluit natuurlijk niet uit dat er al Russische invloeden waren in die tijd. Of dat Rusland indirect er mee te maken had. Zo diepgaand was dat onderzoek in 2018 niet.

En propaganda opzich is niet illegaal in Nederland (al zijn er uitzonderingen). Maar dat onze politiek hiervoor betaald wordt, en dat via dezelfde fondsen ook wordt betaald aan de campagnes voor de verkiezingen van Europa is een kwalijke zaak. En als deze mensen hier niet voor vervolgd kunnen worden moet het in elk geval openbaar gemaakt worden. Zodat de kiezer/burger een weloverwogen beslissing kan maken.

Er moet dus een grondig onderzoek naar deze mensen en deze zaak in het algemeen plaatsvinden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Delenlill op 29-03-2024 08:50:22 ]
pi_213002673
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:43 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Dan zou ik nog meer eens wat beter lezen. Tsjechië heeft Nederland genoemd in het onderzoek als één van de landen waarvan politici geld kregen via VoE en dus indirect Rusland. Dat kun je ook in de Nederlandse artikelen lezen die hierop gevolgd zijn.

En dat ze 3 Nederlandse eigenaren hadden in 2017 sluit natuurlijk niet uit dat er al Russische invloeden waren in die tijd. Of dat Rusland indirect er mee te maken had. Zo diepgaand was dat onderzoek in 2018 niet.

En propaganda opzich is niet illegaal in Nederland (al zijn er uitzonderingen). Maar dat onze politiek hiervoor betaald wordt, en dat via dezelfde fondsen ook wordt betaald aan de campagnes voor de verkiezingen van Europa is een kwalijke zaak. En als deze mensen hier niet voor vervolgd kunnen worden moet het in elk geval openbaar gemaakt worden. Zodat de kiezer/burger een weloverwogen beslissing kan maken.
Het moet inderdaad goed onderzocht worden. Vooralsnog is er echt heel weinig echt bekend.
pi_213002730
Oh, en het kan natuurlijk als smeergeld gezien worden. Wat wel degelijk illegaal is.
pi_213002830
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:43 schreef Delenlill het volgende:

Zover ik weet ontbreekt deze bevestiging.
Jij hebt vast geen abbonement op betreffende Tsjechische website om directe quotes te plaatsen.

quote:
En is dat een misdrijf?
Ik kan je olijke beelden tonen van Poetin met Merkel, Obama, Trump etc.
Nog niet zo lang geleden werd Europa vnl bevoorraad door de Russen vwb gas, en draaide ook jouw huishouden daar op.

quote:
En propaganda opzich is niet illegaal in Nederland (al zijn er uitzonderingen). Maar dat onze politiek hiervoor betaald wordt, en dat via dezelfde fondsen ook wordt betaald aan de campagnes voor de verkiezingen van Europa is een kwalijke zaak.

Er moet dus een grondig onderzoek naar deze mensen en deze zaak in het algemeen plaatsvinden.
Onze politici worden iig wel betaald voor het tegenovergestelde, anti Kremlin propaganda. Plus alle media, nieuwsprogramma's etc.

Moet daar geen grondig onderzoek naar plaatsvinden?
pi_213002895
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:45 schreef DutchPandora het volgende:
Gaan we dan ook inmenging van Soros en of andere personen/instellingen onderzoeken?
Nee want je held Baudet heeft gisteren nog gezegd dat geld donaties niet uitmaken.

Trouwens extreem zwak om meteen ja maar jij te roepen.
pi_213002921
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:45 schreef DutchPandora het volgende:
Gaan we dan ook inmenging van Soros en of andere personen/instellingen onderzoeken?
Nee, we gaan wel onderzoeken of er een behandeling mogelijk is voor wapperigheid.
Ga nu maar weer een filmpje van George van Houts kijken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213002922
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:01 schreef Za het volgende:

[..]
Jij hebt vast geen abbonement op betreffende Tsjechische website om directe quotes te plaatsen.
[..]
En is dat een misdrijf?
Nog niet zo lang geleden werd Europa vnl bevoorraad door de Russen vwb gas, en draaide ook jouw huishouden daar op.
[..]
Onze politici worden iig wel betaald voor het tegenovergestelde, anti Kremlin propaganda. Plus alle media, nieuwsprogramma's etc.

Welke propaganda? De realiteit is vaak extreem negatief als het over het Kremlin gaat. Jij verward nieuws wel vaker met propaganda als het je bange wereldbeeld niet uitkomt.
pi_213003005
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:01 schreef Za het volgende:

[..]
[..]
En is dat een misdrijf?
[..]

https://english.radio.cz/(...)-politicians-8812632
quote:
Deník N cited BIS as saying some politicians in European states had received payment from Voice of Europe. They came from six EU states: Germany, France, Poland, Belgium, the Netherlands and Hungary.
https://zpravy.aktualne.c(...)1eeb2180cc47ab5f122/
quote:
The media also pointed out that the Russian money in cash was received by the politicians of Germany, France, Poland, Belgium, the Netherlands and Hungary through the two monitored men. This was also the case in Prague.
Het bedrijf zelf is niet illegaal als dit betaald wordt vanuit Rusland bijvoorbeeld. Maar het is wel illegaal als dan vanuit dit bedrijf smeergeld wordt betaald aan politici zodat hun Russische propaganda gaan napraten. En ik weet niet precies hoe het zit met Russisch geld voor campagnes in Europese verkiezingen. Maar ook dat zou in bepaalde gevallen als smeergeld kunnen worden gezien.

En op dit ogenblik is Rusland een vijandige mogendheid in mijn ogen. Wij zijn misschien niet direct met hun in oorlog maar Rusland is zeker geen vriendelijk land.
pi_213003079
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welke propaganda? De realiteit is vaak extreem negatief als het over het Kremlin gaat. Jij verward nieuws wel vaker met propaganda als het je bange wereldbeeld niet uitkomt.
Dat de Russen van plan zijn om West-Europa te veroveren is een goed voorbeeld van propaganda die wordt gepusht. Er is namelijk geen enkele concrete aanwijzing voor (plus dat het lachwekkend is om te denken dat Rusland dat zou kunnen bewerkstelligen).
pi_213003093
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vooral blijven schuimbekken over een linkse cope terwijl Baudet en consorten een Russische agenda zitten te pushen en zich inlaten met schimmige figuren gelieerd aan het Kremlin.
Dat zal hem jeuken want hij pusht die exact dezelfde agenda.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213003110
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:15 schreef Delenlill het volgende:

[..]
https://english.radio.cz/(...)-politicians-8812632
[..]
https://zpravy.aktualne.c(...)1eeb2180cc47ab5f122/
[..]
Het bedrijf zelf is niet illegaal als dit betaald wordt vanuit Rusland bijvoorbeeld. Maar het is wel illegaal als dan vanuit dit bedrijf smeergeld wordt betaald aan politici zodat hun Russische propaganda gaan napraten. En ik weet niet precies hoe het zit met Russisch geld voor campagnes in Europese verkiezingen. Maar ook dat zou in bepaalde gevallen als smeergeld kunnen worden gezien.

En op dit ogenblik is Rusland een vijandige mogendheid in mijn ogen. Wij zijn misschien niet direct met hun in oorlog maar Rusland is zeker geen vriendelijk land.
En wat als Rusland als vijandige mogendheid gezien kan worden omdat we geregeerd zijn door iemand die door smeergeld (lees; beloond met topfunctie bij de NATO) jarenlang anti-Ruslandbeleid gevoerd heeft?

Puur hypothetisch uiteraard.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213003283
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:22 schreef Akathisia het volgende:

[..]
En wat als Rusland als vijandige mogendheid gezien kan worden omdat we geregeerd zijn door iemand die door smeergeld (lees; beloond met topfunctie bij de NATO) jarenlang anti-Ruslandbeleid gevoerd heeft?

Puur hypothetisch uiteraard.
Wij hebben altijd al bij een samenwerkingsverband zoals de EU gehoord, tenminste na de 2de wereldoorlog. Dat begon bij de BeNeLux, toen kwam de EGKS, EEG en uiteindelijk de EU. Wij hebben sindsdien nog nooit een land zoals Rusland (maar ook bijvoorbeeld Amerika) verkozen boven deze samenwerkingsverbanden. (tenminste niet grootschalig). Voor de tweede wereld oorlog waren we vaak neutraal in conflicten, of zaten wij zelf direct in zo'n conflict.

En dan is er inderdaad ook nog de NATO, waar Rusland niet inzit. Dus ook daar gaan onze belangen naar de landen die er wel inzitten.

Dus er is geen enkele reden waarom wij Rusland zouden verkiezen boven de EU/NATO. En van de topfunctie voor Rutte in de NAVO was nog niet zo lang sprake. Ook staat deze nog zeker niet vast. Er is nog een gegadigde. En het besluit moet unaniem zijn onder alle landen die erin zitten.

En sowieso het neerhalen van MH17 door Rusland heeft ons verder van Rusland afgedreven. Daar is Rusland dus zelf verantwoordelijk voor. Niet onze leiding. En het is een logisch gevolg dat wij dan achter Oekraïne staan bij een invasie van Rusland. Daarom is onze hulp aan Oekraïne en onze retoriek naar Rusland toe ook zo zo sterk.
pi_213003362
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat de Russen van plan zijn om West-Europa te veroveren is een goed voorbeeld van propaganda die wordt gepusht. Er is namelijk geen enkele concrete aanwijzing voor (plus dat het lachwekkend is om te denken dat Rusland dat zou kunnen bewerkstelligen).
Ik heb dat stukje propaganda helemaal gemist. Waar heb je dat vandaan?
pi_213003582
Blijft negeren de beste optie? Negatieve aandacht is ook aandacht.

Het zal voor niemand een verrassing zijn dat er Russische beinvloeding is.
De Russische ambasadeur is een huisvriend van FvD. Toen Zelensky sprak in de tweede kamer, bleef heel FvD weg. Er is nog een heel A4tje met voorbeelden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213003680
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat is best vaak in de media verschenen.
pi_213003703

twitter

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2024 10:12:04 ]
pi_213003777
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je dikke duim dus.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 10:22:12 #272
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213003881
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:08 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]

[ x ]
Daar staat dus precies niks concreets hè. De natte krant :Z .

Ook geen idee wat het in dit topic doet, maar ok.
Huilen dan.
pi_213003986
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar wordt dat gepusht ? Ik weet dat er zorgen zijn over de Baltische staten en wellicht Moldavie, maar dat Rusland West-Europa wil veroveren heb ik nog niet gelezen, laat staan dat dat 'gepusht' wordt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar dan?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213004050
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:08 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]

[ x ]
Ja hallo, de "Andere Krant". Paranoide wappiemedium bij uitstek.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213004172
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is meer dat poetin en zijn criminelen dit al 2 jaar aan het veinzen zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')