Wat als ik nu na een islamitische aanslag, de zoveelste, bij een moskee ga staan en moslims ga uitschelden voor elk scheldwoord wat in mij opkomt, daarna ga ik islamitische artiesten afvallen en intimideren, en vervolgens ga ik moslims thuis opzoeken en bedreigen. Maakt mij dat dan een islamofoob, een racist, of heb ik dan gewoon terechte kritiek op de islam?quote:
Maar we zijn niet toegekomen aan "afzeiken", die stap hebben we overgeslagen, geen discussie, geen gesprek, nee we zijn meteen overgegaan tot intimideren van een Joodse mevrouw wat zelf niet in het leger zit? Bij onze Turkse medelanders klagen we wat, dus waarom die dubbele standaard? Waarom de ene persoon wel opzoeken, intimideren en het goedpraten en dan een vergelijking trekken met wat Turken die kritiek krijgen en dat zien als een gelijkwaardige behandeling?quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:00 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik was al vrij duidelijk in mijn vorige post volgens mij? Maar ik wil het best herhalen voor je hoor:
Dat mensen wel de Turkse-Nederlanders afzeiken op hun dubbele loyaliteit, of zelfs hun loyaliteit compleet in twijfel wordt getrokken, maar hetzelfde bij Joodse-Nederlanders die voor Israël vechten niet wordt gedaan.
Vooropgesteld: mensen persoonlijk aanvallen, fysiek of verbaal, om wat er elders gebeurt is in geen enkel geval goed te praten. Of dat nou over joden, over moslims, of over VVD'ers gaat.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wat als ik nu na een islamitische aanslag, de zoveelste, bij een moskee ga staan en moslims ga uitschelden voor elk scheldwoord wat in mij opkomt, daarna ga ik islamitische artiesten afvallen en intimideren, en vervolgens ga ik moslims thuis opzoeken en bedreigen. Maakt mij dat dan een islamofoob, een racist, of heb ik dan gewoon terechte kritiek op de islam?
Wat er nu gebeurd met de Joden dat hebben moslims nog nooit ondergaan hier, en ook jij bent een user die vooraan staat als het gaat om vingerwijzen mbt. islamofobie, wat is het verschil nu, waarom wordt dit maar gedownplayed of genegeerd zodra het om Joden gaat?
Ach, er was dan ook nooit een (zogenaamd) hoefijzermodel, het is altijd al een gesloten cirkel geweest. En onderaan die cirkel vinden extreem links, extreem rechts en de moslims elkaar in hun Jodenhaat.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:12 schreef PluggieOD het volgende:
Hypocriete is dat die Antifa types jarenlang "Nazi's raus" stickertjes overal hebben opgeplakt.
En nu blijken ze zelf de antisemieten.
En dat is ook fucked up, daarom zei ik ook dit, nota bene als reactie op jouw post dus je zal hier ook een notificatie van hebben gekregen:quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
nee we zijn meteen overgegaan tot intimideren van een Joodse mevrouw wat zelf niet in het leger zit?
Dat neemt echter niet weg dat er in dit land dubbele standaarden gehanteerd worden.quote:Maar ik vind het zelf ook maar zwak hoor, om dan de oma lastig te gaan vallen tijdens een optreden. Waarbij je ook nog 's de dag van vele anderen verziekt.
Bij1 heeft geen zetel (enkelvoud jaquote:Op donderdag 28 maart 2024 10:08 schreef HSG het volgende:
Wel opmerkelijk dat partijen als DENK en BIJ1 er niet tussen staan.
Yup.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien kan Israël ook even naar hun eigen handelen kijken en zich afvragen waar alle kritiek vandaan komt. Zie op social media ook veel Joden die Israël onvoorwaardelijk steunen en bijna vragen om meer bloedvergieten.
Of is dit ook al antisemitisme? Waarschijnlijk wel, direct de reden dat het stijgt, want elke kritiek op Israël is natuurlijk direct antisemitisme.
quote:
Goed voorbeeld van echte antisemitisme, in tegenstelling tot kritiek op Israëlisch beleid.quote:
Is Lenny Kuhr Israël?quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien kan Israël ook even naar hun eigen handelen kijken en zich afvragen waar alle kritiek vandaan komt. Zie op social media ook veel Joden die Israël onvoorwaardelijk steunen en bijna vragen om meer bloedvergieten.
Of is dit ook al antisemitisme? Waarschijnlijk wel, direct de reden dat het stijgt, want elke kritiek op Israël is natuurlijk direct antisemitisme.
Nee BIJ1 maar idd ze hebben geen zetel. Amsterdam wel maar dan zouden ze dit alsnog niet ondersteunen want dat is een antisemitische partij puur sang. Hebben ze al eerder gedaan en dat voor een partij die voor gelijkheid staat.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:21 schreef Drxx het volgende:
[..]
Bij1 heeft geen zetel (enkelvoud ja), of bedoelde je Forum?
Kan. Maar ze hebben dus geen zetel en hebben dus geen plaats op die mooie poster met partijen die wel zetels hebben.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee BIJ1 maar idd ze hebben geen zetel. Amsterdam wel maar dan zouden ze dit alsnog niet ondersteunen want dat is een antisemitische partij puur sang. Hebben ze al eerder gedaan en dat voor een partij die voor gelijkheid staat.
quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:09 schreef Aether het volgende:
Actievoerders ook hier solidair met Palestina: ‘bloeddadels’ en Big Macs in de ban
https://www.ad.nl/buitenl(...)s-in-de-ban~a93caac7
[ afbeelding ]
Dus hun verweer is "we voeren niet alleen Israëlische kindermoordenaars, maar alle kindermoordenaars ongeacht afkomst en religie, zelfs islamitische!"quote:Actievoerders weren McDonald’s omdat de Israëlische tak van het bedrijf gratis maaltijden uitdeelde aan Israëlische militairen. McDonald’s-baas Kempczinski sprak van ‘desinformatie’ die over het bedrijf wordt verspreid. ,,In elk land waar we actief zijn, ook in moslimlanden, wordt McDonald’s met trots vertegenwoordigd door lokale eigenaren die onvermoeibaar werken om hun gemeenschappen te dienen en te ondersteunen, terwijl ze duizenden medeburgers in dienst hebben.”
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Khaybarquote:This paper uses data on anti-Semitism in Germany and finds continuity at the local level over more than half a millennium. When the Black Death hit Europe in 1348-50, killing between one third and one half of the population, its cause was unknown. Many contemporaries blamed the Jews. Cities all over Germany witnessed mass killings of their Jewish population. At the same time, numerous Jewish communities were spared these
horrors. We use plague pogroms as an indicator for medieval anti-Semitism. Pogroms during the Black Death are a strong and robust predictor of violence against Jews in the 1920s, and of votes for the Nazi Party. In addition, cities that saw medieval anti-Semitic violence also had higher deportation rates for Jews after 1933, were more likely to see synagogues damaged or destroyed in the Night of Broken Glass in 1938, and their inhabitants wrote more anti-Jewish letters to the editor of the Nazi newspaper Der Stürmer.
https://en.wikipedia.org/(...)ud#Terrorist_attacksquote:The Battle of Khaybar (Arabic: غَزْوَة خَيْبَر) was an armed confrontation between the early Muslims and the Jewish community of Khaybar in 628 CE.
Dat klinkt hetzelfde als 'All Lives Matter'. Werd ook niet gewaardeerd door DENK. Waarom moet deze oproep dan wél in een breder perspectief geplaatst worden?quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet helemaal opvallend. Denk wilde juist een bredere oproep plaatsen. Daar valt genoeg voor te zeggen.
Dus jij ziet kritiek op Israël hetzelfde als kritiek op de Joden?quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:31 schreef Qarrad het volgende:
https://repositori.upf.ed(...)/1269.pdf?sequence=1
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Khaybar
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)ud#Terrorist_attacks
Kritiek op Israël, sinds 628 al!
Dat mensen in Nederland dan een Nederlandse Joodse vrouw zeer gericht bedreigen?quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:01 schreef TigerXtrm het volgende:
Ze hebben net een paarhonderd vierkante kilometer aan bewoonde stad veranderd in een parkeerplaats. Vindt je het heel gek?
Moet kunnen, hadden we Gaza maar niet moeten bombarderen (ik probeer een like van slayage te krijgen).quote:
Nee juist niet. Ik probeer aan te stippen dat antisemitisme vaak vermomd wordt met het excuus ja maar Israël, zoals de user waar ik in eerste instantie reageerde in een topic over groeiend antisemitisme:quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus jij ziet kritiek op Israël hetzelfde als kritiek op de Joden?
quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
Nee, dit is het topic waarin veel users geen verschil weten te maken tussen het doen en laten van Israël en het leven van Joden in de rest van de wereld.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:18 schreef Basp1 het volgende:
Is dit het boze zionisten topic waarbij elke poep en scheet jegens een jood maar als antisemitisme gemerkt moet worden?
quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:18 schreef Basp1 het volgende:
Is dit het boze zionisten topic waarbij elke poep en scheet jegens een jood maar als antisemitisme gemerkt moet worden?
Net zoals aan de andere kant van het hoefijzer spectrum de rascime schreeuwers daar alles aan ophangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |