quote:Amstelveense moeder met dochter bij IDF uitgemaakt voor kindermoordenaar
Volgens het Centrum Informatie en Documentatie Isral (CIDI) heeft een Amstelveense vrouw vanmiddag ongewenst bezoek gekregen van drie onbekende personen. De dochter van de vrouw dient voor de IDF (Israel Defense Forces). De bewoonster werd daarop uitgescholden voor kindermoordenaar.
Daarnaast vond het trio dat ze zich moest schamen en begreep niet waarom ze nog in Nederland woont. In een reactie op X/Twitter schrijft het CIDI: ‘Dit ontstellende incident is een rechtstreeks gevolg van de heksenjacht waartoe op sociale media al langere tijd wordt opgeroepen: een Joodse moeder is inmiddels niet meer veilig in haar eigen huis. Waar stopt dit?’
Update: Het Tweede Kamerlid Ulysse Ellian heeft het bericht ondertussen bevestigd. Het gaat om een moeder die al enige tijd zwaar wordt gentimideerd. Er zijn beelden van de daders.
Timmermans, Klaver, Jetten, forum en Denk waren helaas niet beschikbaar als ambassadeur.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
Stop de Jodenhaat, aldus een man die bekend is geworden wegens moslimhaat.
Ja, nee, een goede ambassadeur uitgekozen.
Tuurlijk stoort het. Het doet zoveel af aan de verder waardevolle boodschap.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Timmermans, Klaver, Jetten, forum en Denk waren helaas niet beschikbaar als ambassadeur.
Maar als dat hetgeen is wat jou het meeste stoort in die OP dan zijn we snel klaar.
Speciaal voor jou aangepast.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tuurlijk stoort het. Het doet zoveel af aan de verder waardevolle boodschap.
Fijn. Hoe kom je er verder bij dat die bedreiging richting die moeder Jodenhaat is?quote:
Waarom moeten Joodse mensen in dit land lastig gevallen en bedreigd worden vanwege een conflict in Isral? Deze mensen hebben recht op een eigen mening, en als ze pro Isral zijn dan dient dat gerespecteerd te worden. Joodse mensen kunnen niet meer veilig over straat, elke Joodse instelling staat onder zware beveiliging en het wordt gewoon gedownplayed "want Isral".quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien kan Isral ook even naar hun eigen handelen kijken en zich afvragen waar alle kritiek vandaan komt. Zie op social media ook veel Joden die Isral onvoorwaardelijk steunen en bijna vragen om meer bloedvergieten.
Of is dit ook al antisemitisme? Waarschijnlijk wel, direct de reden dat het stijgt, want elke kritiek op Isral is natuurlijk direct antisemitisme.
Ja maar in je voorbeeld gaat het specifiek om iemand die deel uitmaakt van de IDF. Nogmaals, geen excuus om die moeder te bedreigen, maar het is niet gerelateerd aan antisemitisme. Ze hebben deze dame niet gekozen omdat ze Joods is.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waarom moeten Joodse mensen in dit land lastig gevallen en bedreigd worden vanwege een conflict in Isral? Deze mensen hebben recht op een eigen mening, en als ze pro Isral zijn dan dient dat gerespecteerd te worden. Joodse mensen kunnen niet meer veilig over straat, elke Joodse instelling staat onder zware beveiliging en het wordt gewoon gedownplayed "want Isral".
Niet helemaal opvallend. Denk wilde juist een bredere oproep plaatsen. Daar valt genoeg voor te zeggen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:31 schreef golfer het volgende:
Opvallend dat deze oproep kamerbreed door alle partijen werd gesteund, behalve Denk en FvD.
Van die laatste was al bekend dat Baudet een antisemiet is.
Omdat de "kritiek" op Isral en Joodse inwoners in Nederland voorkomt uit Jodenhaat. Deze pro Palestina "demonstranten" maken zich niet druk over dode onschuldige mensen, ze maken zich alleen druk zodra die mensen moslim zijn en gedood zijn door Isral. Je hoort ze niet met andere oorlogen, je hoort ze niet na aanslagen, je hoort ze niet over de moordenaars koks van IS die in dit land veiliger over straat kunnen dan Joden.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Fijn. Hoe kom je er verder bij dat die bedreiging richting die moeder Jodenhaat is?
Staan in de bedreiging antisemitische teksten of wat? Los van dat die bedreiging an sich niet kan natuurlijk.
Sorry, maar het woord antisemitisme is nogal aan inflatie onderhevig. Ze wordt bedreigd omdat haar dochter bij het IDF zit. Of je moet met iets komen waaruit blijkt dat ze duidelijk vanwege haar Joodse achtergrond wordt bedreigd.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:35 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Omdat de "kritiek" op Isral en Joodse inwoners in Nederland voorkomt uit Jodenhaat. Deze pro Palestina "demonstranten" maken zich niet druk over dode onschuldige mensen, ze maken zich alleen druk zodra die mensen moslim zijn en gedood zijn door Isral. Je hoort ze niet met andere oorlogen, je hoort ze niet na aanslagen, je hoort ze niet over de moordenaars koks van IS die in dit land veiliger over straat kunnen dan Joden.
Mij maakt niemand wijs dat het geen Jodenhaat is, het is Jodenhaat waarom joden niet meer veilig zijn in Nederland. Daarnaast is deze vrouw een moeder van een dochter die in het leger zit, zij is geen kindermoordenaar.
Uiteraard. Maar dat is met alles. Racisme, seksisme, homofobie, transfobie. Allemaal aan inflatie onderhevig.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sorry, maar het woord antisemitisme is nogal aan inflatie onderhevig. Ze wordt bedreigd omdat haar dochter bij het IDF zit. Of je moet met iets komen waaruit blijkt dat ze duidelijk vanwege haar Joodse achtergrond wordt bedreigd.
Anders is het gewoon een gevalletje inflatie.
Lenny Khur dient niet in het leger of heeft een kind in het leger? Ik betwijfel ook of dat Joodse kindje bij het holocaust museum in het leger dient.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar in je voorbeeld gaat het specifiek om iemand die deel uitmaakt van de IDF. Nogmaals, geen excuus om die moeder te bedreigen, maar het is niet gerelateerd aan antisemitisme. Ze hebben deze dame niet gekozen omdat ze Joods is.
Ik ontkende het probleem niet, ik vind dit alleen gewoon het slechtste voorbeeld wat je kan vinden. En het is ook kenmerkend dat het CIDI daar dan mee gaat dwepen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Lenny Khur dient niet in het leger of heeft een kind in het leger? Ik betwijfel ook of dat Joodse kindje bij het holocaust museum in het leger dient.
Het probleem is een optelsom aan het worden, dit is er weer n.
Ik kan prima veilig over straat lopen, hoor.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:27 schreef Tekaschi het volgende:
Waarom moeten Joodse mensen in dit land lastig gevallen en bedreigd worden. Joodse mensen kunnen niet meer veilig over straat..
Valt niets voor te zeggen. Het is bizar dat je veilig een Palestijnse vlag kan ophangen maar die van Isral zorgt voor stenen door je ruiten.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet helemaal opvallend. Denk wilde juist een bredere oproep plaatsen. Daar valt genoeg voor te zeggen.
Nee natuurlijk is dat er niet.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
@:Tekaschi zijn er cijfers, of andere gegevens, die jouw uitspraak ondersteunen dat er sprake is van 'groeiend' antisemitisme?
HAMAS zal altijd 'n probleem blijven, 't is nu of nooitquote:Op woensdag 27 maart 2024 22:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hou toch op.
Alsof dit pas sinds 7 oktober speelt
Steek je kop niet zo in het zand.
Isral doet dit al tientallen jaren. Dus dat excuus van anders gebeurt het weer slaat nergens op.
Nee dat dient het niet. Pro Rusland zijn wordt ook terecht niet gerespecteerd, waarom pro Isral dan wel?quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
als ze pro Isral zijn dan dient dat gerespecteerd te worden.
Ik zie niemand protesteren tegen het beleid van 'hun' Israel.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:04 schreef golfer het volgende:
Het beleid van Isral is niet het beleid van Joden in Nederland.
Dan heb je niet goed opgelet.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zie niemand protesteren tegen het beleid van 'hun' Israel.
Idd dit speelt al sinds mohamed de islam verzon en vroeg of de joden zijn nieuwe religie wilden volgen, de joden wilde dat niet en werden het vijand nr1 van de islam.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hou toch op.
Alsof dit pas sinds 7 oktober speelt
Steek je kop niet zo in het zand.
Isral doet dit al tientallen jaren. Dus dat excuus van anders gebeurt het weer slaat nergens op.
Nee sinds ze het christendom verzonnen en vroegen of de joden hun nieuwe religie wilden volgen, de joden wilden dat niet en werden vijand nr1 van het christendom 2000+ jaar antisemitisme.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:14 schreef ReplaR het volgende:
Idd dit speelt al sinds mohamed de islam verzon en vroeg of de joden zijn nieuwe religie wilden volgen, de joden wilde dat niet en werden het vijand nr1 van de islam.
Hummm neequote:Op woensdag 27 maart 2024 23:14 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Idd dit speelt al sinds mohamed de islam verzon en vroeg of de joden zijn nieuwe religie wilden volgen, de joden wilde dat niet en werden het vijand nr1 van de islam.
imo, volgens mij was de holocaust niet omdat ze jezus aan 't kruis hebben laten nagelen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 02:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
Niet alleen van uit de ww2 maar heeel lang dus en zal nog wel een tijd blijven ook.
Zeker als ze zelf elke keer ww2 er bij gaan halen.
Wakker de vlammen van zelf weer aan.
Heel simpelquote:Op donderdag 28 maart 2024 02:16 schreef sturmpie het volgende:
[..]
imo, volgens mij was de holocaust niet omdat ze jezus aan 't kruis hebben laten nagelen.
het is moeilijk te achterhalen waarom men zich in Duitsland massaal tegen de joden keerden, zal wel taboe op rusten als je 't bij naam noemt.
ik heb ooit 'n Israelir ontmoet en hij vertelde mij dat ze inderdaad spugen en dat 't traditie is.quote:Op donderdag 28 maart 2024 02:23 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Heel simpel
De vloek die ze dragen.
Alles wat fout gaat hebben de joden het gedaan.
Maar door hun eigen gedrag wat je nu nog steeds zie in de wereld.
Vragen ze zelf er om dat ze minder respect krijgen .
Helaas verwachten ze dat respect krijgen omdat hun vinden dat ze gelijk hebben met alles .
Dat zijn ze de waren gezicht.
Je kan het gewoon zien.
Geen respect naar een non zelfs.
En dat staan we te verdedigen?
Zie en huiver:quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
@:Tekaschi zijn er cijfers, of andere gegevens, die jouw uitspraak ondersteunen dat er sprake is van 'groeiend' antisemitisme?
Antisemitisme is veel hoger bij Denk en FvD stemmers dan bij andere partijen en nu een statement tegen antisemitisme maken terwijl de oorlog in Gaza in volle gang is zal niet in de smaak vallen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet helemaal opvallend. Denk wilde juist een bredere oproep plaatsen. Daar valt genoeg voor te zeggen.
Waar moet ze dan voor zijn? Pro Palestina? Je weet wel die kliek die massaal een terroristische organisatie aanhangt die vrouwen en kinderen vermoord en verkracht? Meningen mogen verschillen over dit conflict, radicalen willen hun mening pushen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee dat dient het niet. Pro Rusland zijn wordt ook terecht niet gerespecteerd, waarom pro Isral dan wel?
quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
Ja hoor, ik raad jullie aan om even dezelfde bronnen te raadplegen welke jullie gebruiken voor de toename van islamofobie.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee natuurlijk is dat er niet.
Iedereen roept maar wat.
Is schijnbaar ineens een probleem woord om mee te lasteren.
En Isral staat ineens gelijk aan jood.
En anti-genocide staat gelijk aan antisemitisme.
Bronquote:Het aantal antisemitische incidenten in Nederland is met maar liefst 818 procent toegenomen sinds het door Hamas aangerichte bloedbad in Israel op 7 oktober jl. Het aantal incidenten is vergeleken met het maandgemiddelde van de afgelopen drie jaar.
Nee ook niet. Tegen Isral betekent niet direct pro Palestina. Want die zijn inderdaad ook niet echt om over naar huis te schrijven.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:01 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waar moet ze dan voor zijn? Pro Palestina? Je weet wel die kliek die massaal een terroristische organisatie aanhangt die vrouwen en kinderen vermoord en verkracht? Meningen mogen verschillen over dit conflict, radicalen willen hun mening pushen.
En ik vind onvoorwaardelijke steun voor Palestina/Hamas wel een beetje vreemd, vooral als je je beseft dat de dode kindjes in Syri totaal geen steun kregen, dus wat is het verschil, waarom de Palestijnen wel en de Syrische slachtoffers niet? Jullie dansen er keer op keer omheen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee ook niet. Tegen Isral betekent niet direct pro Palestina. Want die zijn inderdaad ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Ja en meningen mogen verschillen, maar ik vind de onvoorwaardelijke steun voor Isral die ik vooral veel tegenkom wel een beetje vreemd.
Exact. En die polarisatie maakt de discussie erg ongemakkelijk en geeft mensen een vrijbrief om anderen voor van alles en nog wat uit te maken. Ik heb grote moeite met de acties van de regering Netanyahu, maar dat betekent niet dat ik een hekel aan Israel of het Joodse volk heb. Integendeel zelfs. En dat Hamas een verderfelijke terroristische club is die op alle mogelijke manieren bestreden dient te worden, dat lijkt me evident. Het is niet zo dat als je je daar niet over uitspreekt, je opeens antisemiet bent natuurlijk.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee ook niet. Tegen Isral betekent niet direct pro Palestina. Want die zijn inderdaad ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Ja en meningen mogen verschillen, maar ik vind de onvoorwaardelijke steun voor Isral die ik vooral veel tegenkom wel een beetje vreemd.
In je eigen openingspost refereer je naar een “nederlandse” dame die in israel aan het vechten is.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waarom moeten Joodse mensen in dit land lastig gevallen en bedreigd worden vanwege een conflict in Isral?
Er is alleen een genocide volgens het ministerie van Hamas.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:10 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie geen extra jodenhaat, vooral veel terechte kritiek op het genocidale beleid van Isral.
Dat Nederlandse politici en Nederlandse Joden dat zien als antisemitisme is hun fout.
Uiteraard, die volgen slaafs de propaganda van Isral.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Er is alleen een genocide volgens het ministerie van Hamas.
Welke bronnen zijn dat dan?quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:05 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
Ja hoor, ik raad jullie aan om even dezelfde bronnen te raadplegen welke jullie gebruiken voor de toename van islamofobie.
He ja CIDI, natuurlijk. Verder een weinig transparant stuk, en een vergelijking van een enkele maand (nota bene die net aan het begin van het conflict) met een langjarig gemiddelde.quote:Best wel beschamend, lekker achter rapportjes en cijfers verschuilen. Misschien eens langs een Synagoge lopen, of gebedshuis, of met een keppeltje over straat als je graag cijfers wilt?
[..]
Bron
Intimidatie, pesterijen, onveiligheid: toenemend antisemitisme in Nederland sinds begin oorlogquote:Op donderdag 28 maart 2024 08:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke bronnen zijn dat dan?
[..]
He ja CIDI, natuurlijk. Verder een weinig transparant stuk, en een vergelijking van een enkele maand (nota bene die net aan het begin van het conflict) met een langjarig gemiddelde.
Meer van hetzelfde dus.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Intimidatie, pesterijen, onveiligheid: toenemend antisemitisme in Nederland sinds begin oorlog
Antisemitisme op scholen is toegenomen.
SGP vraagt aandacht voor toenemend antisemitisme
Jammer dat ik "Nederland" in de TT heb gezet, ook genoeg artikelen in omringende landen waar het antisemitisme toeneemt.
Ik heb je gequote met twee bronnen van de NCAB, die in een van de bronnen de cijfers van CIDI aanneemt en zegt dat het in lijn is met wat in de rest van Europa wordt geconstateerd en in de tweede bron discriminatie.nl aanhaalt.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke bronnen zijn dat dan?
[..]
He ja CIDI, natuurlijk. Verder een weinig transparant stuk, en een vergelijking van een enkele maand (nota bene die net aan het begin van het conflict) met een langjarig gemiddelde.
Egypte bepaalt niet zelf welke en hoeveel goederen Gaza in mogen, daar heeft Isral gewoon nog steeds een hand in. Anders hoefde Hamas ook geen wapens via tunnels te smokkelen als dat gewoon via Rafah kon.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze worden ook toegang ontzegt, afgesloten van de buitenwereld, krijgen geen eten, iets waar zeer toevallig een ander land wat daaraan grenst ook mede debet aan is, een land wat wel een grotere muur heeft geplaatst, maar Egypte krijgt 0 kritiek.
Dit snap ik ook niet, en geeft de dubbele standaarden overigens nog 's keihard weer. Bijvoorbeeld, Turkse Nederlanders die Turkse dienstplicht 'moeten'* doen worden uitgekotst. Maar dienen voor Isral is a-okay?quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:32 schreef xpompompomx het volgende:
Dat er Nederlanders in andere landen dan in Nederland in het leger zitten is wel een erg kwalijke zaak imho. Wat mij betreft hoef je dan ook niet meer naar Nederland terug te komen.
Nee, maar haar kleinkind wel.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Lenny Khur dient niet in het leger of heeft een kind in het leger?
Egypte heeft niet als een klein kind dat niet zijn zin krijgt jaren lang lopen lobby’en voor een kolonistisch project in Palestina en daar vervolgens voor decennialang de inheemse bevolking eruit gekickt en vermoord. Ben je dom of doe je dom?quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En ik vind onvoorwaardelijke steun voor Palestina/Hamas wel een beetje vreemd, vooral als je je beseft dat de dode kindjes in Syri totaal geen steun kregen, dus wat is het verschil, waarom de Palestijnen wel en de Syrische slachtoffers niet? Jullie dansen er keer op keer omheen.
Het enige verschil met de Palestijnen vs andere groepen die vermoord worden is dat de Palestijnen door de Joden worden vermoord, maar niet alleen vermoord, nee ze worden ook toegang ontzegt, afgesloten van de buitenwereld, krijgen geen eten, iets waar zeer toevallig een ander land wat daaraan grenst ook mede debet aan is, een land wat wel een grotere muur heeft geplaatst, maar Egypte krijgt 0 kritiek.
Dus wat is de gemene deler?
Mijn vraag sloeg op de reactie om ik dezelfde bronnen te raadplegen die ik zogenaamd zou gebruiken voor de toename van islamofobie. Nu heb ik geen idee waarover deze user het heeft, dus ben ik erg benieuwd naar de bronnen in kwestie.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:55 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik heb je gequote met twee bronnen van de NCAB, die in een van de bronnen de cijfers van CIDI aanneemt en zegt dat het in lijn is met wat in de rest van Europa wordt geconstateerd en in de tweede bron discriminatie.nl aanhaalt.
Het CIDI is een propagandaorgaan, wat natuurlijk niet wil zeggen dat er gn toename van antisemitische incidenten is. De vraag is dan of dat een structurele toename is, en dan is het niet heel zinvol om de maand na een nieuwe episode van escalatie in het conflict tussen Isral en Hamas te vergelijken met het langjarig gemiddelde.quote:Dus is het toenemende antisemitisme een groot complot van CIDI of is het gewoon in lijn met de werkelijkheid?
Waar zit de dubbele standaard dan in? In het feit dat Turkse-Nederlanders die kinderen in het leger hebben niet bedreigd en gentimideerd worden? Het feit dat IS strijders hier vrij over straat kunnen, een stuk veiliger dan Joodse mensen? Is dit de dubbele standaard wat je bedoeld, want dan deel ik je mening.quote:Op donderdag 28 maart 2024 09:21 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dit snap ik ook niet, en geeft de dubbele standaarden overigens nog 's keihard weer. Bijvoorbeeld, Turkse Nederlanders die Turkse dienstplicht 'moeten'* doen worden uitgekotst. Maar dienen voor Isral is a-okay?
*Heb 'moeten' tussen aanhalingstekens gezet, want het is een keuze. Je kunt ook je Turkse nationaliteit afstaan. Nederlandse joden 'moeten' daarom ook niets doen voor Isral.
Ik was al vrij duidelijk in mijn vorige post volgens mij? Maar ik wil het best herhalen voor je hoor:quote:Op donderdag 28 maart 2024 09:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waar zit de dubbele standaard dan in?
Wat als ik nu na een islamitische aanslag, de zoveelste, bij een moskee ga staan en moslims ga uitschelden voor elk scheldwoord wat in mij opkomt, daarna ga ik islamitische artiesten afvallen en intimideren, en vervolgens ga ik moslims thuis opzoeken en bedreigen. Maakt mij dat dan een islamofoob, een racist, of heb ik dan gewoon terechte kritiek op de islam?quote:
Maar we zijn niet toegekomen aan "afzeiken", die stap hebben we overgeslagen, geen discussie, geen gesprek, nee we zijn meteen overgegaan tot intimideren van een Joodse mevrouw wat zelf niet in het leger zit? Bij onze Turkse medelanders klagen we wat, dus waarom die dubbele standaard? Waarom de ene persoon wel opzoeken, intimideren en het goedpraten en dan een vergelijking trekken met wat Turken die kritiek krijgen en dat zien als een gelijkwaardige behandeling?quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:00 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik was al vrij duidelijk in mijn vorige post volgens mij? Maar ik wil het best herhalen voor je hoor:
Dat mensen wel de Turkse-Nederlanders afzeiken op hun dubbele loyaliteit, of zelfs hun loyaliteit compleet in twijfel wordt getrokken, maar hetzelfde bij Joodse-Nederlanders die voor Isral vechten niet wordt gedaan.
Vooropgesteld: mensen persoonlijk aanvallen, fysiek of verbaal, om wat er elders gebeurt is in geen enkel geval goed te praten. Of dat nou over joden, over moslims, of over VVD'ers gaat.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wat als ik nu na een islamitische aanslag, de zoveelste, bij een moskee ga staan en moslims ga uitschelden voor elk scheldwoord wat in mij opkomt, daarna ga ik islamitische artiesten afvallen en intimideren, en vervolgens ga ik moslims thuis opzoeken en bedreigen. Maakt mij dat dan een islamofoob, een racist, of heb ik dan gewoon terechte kritiek op de islam?
Wat er nu gebeurd met de Joden dat hebben moslims nog nooit ondergaan hier, en ook jij bent een user die vooraan staat als het gaat om vingerwijzen mbt. islamofobie, wat is het verschil nu, waarom wordt dit maar gedownplayed of genegeerd zodra het om Joden gaat?
Ach, er was dan ook nooit een (zogenaamd) hoefijzermodel, het is altijd al een gesloten cirkel geweest. En onderaan die cirkel vinden extreem links, extreem rechts en de moslims elkaar in hun Jodenhaat.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:12 schreef PluggieOD het volgende:
Hypocriete is dat die Antifa types jarenlang "Nazi's raus" stickertjes overal hebben opgeplakt.
En nu blijken ze zelf de antisemieten.
En dat is ook fucked up, daarom zei ik ook dit, nota bene als reactie op jouw post dus je zal hier ook een notificatie van hebben gekregen:quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
nee we zijn meteen overgegaan tot intimideren van een Joodse mevrouw wat zelf niet in het leger zit?
Dat neemt echter niet weg dat er in dit land dubbele standaarden gehanteerd worden.quote:Maar ik vind het zelf ook maar zwak hoor, om dan de oma lastig te gaan vallen tijdens een optreden. Waarbij je ook nog 's de dag van vele anderen verziekt.
Bij1 heeft geen zetel (enkelvoud jaquote:Op donderdag 28 maart 2024 10:08 schreef HSG het volgende:
Wel opmerkelijk dat partijen als DENK en BIJ1 er niet tussen staan.
Yup.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien kan Isral ook even naar hun eigen handelen kijken en zich afvragen waar alle kritiek vandaan komt. Zie op social media ook veel Joden die Isral onvoorwaardelijk steunen en bijna vragen om meer bloedvergieten.
Of is dit ook al antisemitisme? Waarschijnlijk wel, direct de reden dat het stijgt, want elke kritiek op Isral is natuurlijk direct antisemitisme.
quote:
Goed voorbeeld van echte antisemitisme, in tegenstelling tot kritiek op Isralisch beleid.quote:
Is Lenny Kuhr Isral?quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
Nee BIJ1 maar idd ze hebben geen zetel. Amsterdam wel maar dan zouden ze dit alsnog niet ondersteunen want dat is een antisemitische partij puur sang. Hebben ze al eerder gedaan en dat voor een partij die voor gelijkheid staat.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:21 schreef Drxx het volgende:
[..]
Bij1 heeft geen zetel (enkelvoud ja), of bedoelde je Forum?
Kan. Maar ze hebben dus geen zetel en hebben dus geen plaats op die mooie poster met partijen die wel zetels hebben.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee BIJ1 maar idd ze hebben geen zetel. Amsterdam wel maar dan zouden ze dit alsnog niet ondersteunen want dat is een antisemitische partij puur sang. Hebben ze al eerder gedaan en dat voor een partij die voor gelijkheid staat.
quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:09 schreef Aether het volgende:
Actievoerders ook hier solidair met Palestina: ‘bloeddadels’ en Big Macs in de ban
https://www.ad.nl/buitenl(...)s-in-de-ban~a93caac7
[ afbeelding ]
Dus hun verweer is "we voeren niet alleen Isralische kindermoordenaars, maar alle kindermoordenaars ongeacht afkomst en religie, zelfs islamitische!"quote:Actievoerders weren McDonald’s omdat de Isralische tak van het bedrijf gratis maaltijden uitdeelde aan Isralische militairen. McDonald’s-baas Kempczinski sprak van ‘desinformatie’ die over het bedrijf wordt verspreid. ,,In elk land waar we actief zijn, ook in moslimlanden, wordt McDonald’s met trots vertegenwoordigd door lokale eigenaren die onvermoeibaar werken om hun gemeenschappen te dienen en te ondersteunen, terwijl ze duizenden medeburgers in dienst hebben.”
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Khaybarquote:This paper uses data on anti-Semitism in Germany and finds continuity at the local level over more than half a millennium. When the Black Death hit Europe in 1348-50, killing between one third and one half of the population, its cause was unknown. Many contemporaries blamed the Jews. Cities all over Germany witnessed mass killings of their Jewish population. At the same time, numerous Jewish communities were spared these
horrors. We use plague pogroms as an indicator for medieval anti-Semitism. Pogroms during the Black Death are a strong and robust predictor of violence against Jews in the 1920s, and of votes for the Nazi Party. In addition, cities that saw medieval anti-Semitic violence also had higher deportation rates for Jews after 1933, were more likely to see synagogues damaged or destroyed in the Night of Broken Glass in 1938, and their inhabitants wrote more anti-Jewish letters to the editor of the Nazi newspaper Der Strmer.
https://en.wikipedia.org/(...)ud#Terrorist_attacksquote:The Battle of Khaybar (Arabic: غَزْوَة خَيْبَر) was an armed confrontation between the early Muslims and the Jewish community of Khaybar in 628 CE.
Dat klinkt hetzelfde als 'All Lives Matter'. Werd ook niet gewaardeerd door DENK. Waarom moet deze oproep dan wl in een breder perspectief geplaatst worden?quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus jij ziet kritiek op Isral hetzelfde als kritiek op de Joden?quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:31 schreef Qarrad het volgende:
https://repositori.upf.ed(...)/1269.pdf?sequence=1
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Khaybar
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)ud#Terrorist_attacks
Kritiek op Isral, sinds 628 al!
Dat mensen in Nederland dan een Nederlandse Joodse vrouw zeer gericht bedreigen?quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:01 schreef TigerXtrm het volgende:
Ze hebben net een paarhonderd vierkante kilometer aan bewoonde stad veranderd in een parkeerplaats. Vindt je het heel gek?
Moet kunnen, hadden we Gaza maar niet moeten bombarderen (ik probeer een like van slayage te krijgen).quote:
Nee juist niet. Ik probeer aan te stippen dat antisemitisme vaak vermomd wordt met het excuus ja maar Isral, zoals de user waar ik in eerste instantie reageerde in een topic over groeiend antisemitisme:quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus jij ziet kritiek op Isral hetzelfde als kritiek op de Joden?
quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
Nee, dit is het topic waarin veel users geen verschil weten te maken tussen het doen en laten van Isral en het leven van Joden in de rest van de wereld.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:18 schreef Basp1 het volgende:
Is dit het boze zionisten topic waarbij elke poep en scheet jegens een jood maar als antisemitisme gemerkt moet worden?
quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:18 schreef Basp1 het volgende:
Is dit het boze zionisten topic waarbij elke poep en scheet jegens een jood maar als antisemitisme gemerkt moet worden?
Net zoals aan de andere kant van het hoefijzer spectrum de rascime schreeuwers daar alles aan ophangen.
Ja, zo sneu en laf zijn ze.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:03 schreef Zoddie het volgende:
[ x ]
Niet Nederland maar toch even een vraagje.
Ze lijken steeds alleen vrouwen te pakken? Zullen ze echt zo sneu en laf zijn?
Poep en scheet:quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:18 schreef Basp1 het volgende:
Net zoals aan de andere kant van het hoefijzer spectrum de rascime schreeuwers daar alles aan ophangen.
Ah excuus, daar had ik overheen gekeken.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee juist niet. Ik probeer aan te stippen dat antisemitisme vaak vermomd wordt met het excuus ja maar Isral, zoals de user waar ik in eerste instantie reageerde in een topic over groeiend antisemitisme:
quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:18 schreef Basp1 het volgende:
Maar hoe rijm je dat dan met de gebeurtenissen die je aanhaalde? Die vonden immers plaats voordat Isral bestond en konden dus ook niks met kritiek op Isral te maken hebben, in tegenstelling tot anno nu?quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee juist niet. Ik probeer aan te stippen dat antisemitisme vaak vermomd wordt met het excuus ja maar Isral, zoals de user waar ik in eerste instantie reageerde in een topic over groeiend antisemitisme:
[..]
Ja precies, om te illustreren dat het dezelfde wijn in nieuwe zakken is.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:51 schreef Drxx het volgende:
[..]
Maar hoe rijm je dat dan met de gebeurtenissen die je aanhaalde? Die vonden immers plaats voordat Isral bestond en konden dus ook niks met kritiek op Isral te maken hebben, in tegenstelling tot anno nu?
Dat is simpelweg onvervalste Jodenhaat en dat heeft geen reet met Isral te maken. Isral is in deze slechts een handig vehikel om die haat te uiten.quote:Op donderdag 28 maart 2024 13:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja precies, om te illustreren dat het dezelfde wijn in nieuwe zakken is.
Dus ik ben het niet eens met je laatste zinsdeel "in tegenstelling tot anno nu" want het heeft niks met kritiek op Isral te maken om Lenny Kuhr te belagen, een bank te bekladden of om "kankerzionist" te schreeuwen tegen een meisje met haar opa bij de opening van een Holocaustmuseum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |