Eens met het laatste en dat is niet in de laatste plaats omdat ze Alonso wel een beetje kennen. Neemt niet weg dat conclusies hierover net zo onmogelijk zijn als de schuldvraag van Silverstone 2021 beantwoorden.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was bijna een boek wat ze erover schreven, het is ook wel moeilijk om opzet vast te stellen en dat zou ook grotere consequenties hebben, al is dit best zwaar bestraft voor wat ze stellen dat het is.
[ afbeelding ]
AlonsoGodquote:Op zondag 24 maart 2024 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:
- Het Spaanse volkslied is kut
- Alonso is al 20 jaar de meest onsportieve hufter van de F1, en was dit weekend niet beter dan Stroll
- Ferrar staat zijn grootste blunder te vieren
- F1 auto's hebben inderdaad genoeg down force om op de kop te rijden
- De auto mist vertrouwen in de grillige diva Hamilton
- Verstappen is dominant, RedBull nauwelijks
- Leuk dat er weer eens wat ontploft
Ik vind het in beide gevallen niet zo moeilijk maar wat ik in deze wat vreemd vind is dat ze eigenlijk stellen dat ze opzet niet kunnen bewijzen maar we geven je wel een zwaardere straf op basis van het vermoeden.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens met het laatste en dat is niet in de laatste plaats omdat ze Alonso wel een beetje kennen. Neemt niet weg dat conclusies hierover net zo onmogelijk zijn als de schuldvraag van Silverstone 2021 beantwoorden.
Iedereen bekijkt het vanuit het perspectief van de rijder die hij het leukst vindt en dat lullen we er toch niet uit bijelkaar.
hij ging eerder van het gas af en remde lichtjes, eerdere rondes niet en nu wel. dus kon niet eerder op de rem staanquote:Op zondag 24 maart 2024 12:34 schreef Breekfast het volgende:
Maar ging Alonso nu eerder op de rem staan, of ging hij enkel eerder van het gas af? En maakt dat wat uit in wat wel/niet toegestaan is?
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je Ferrari staat zijn grootste blunder te vieren? Leg uit?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:
- Het Spaanse volkslied is kut
- Alonso is al 20 jaar de meest onsportieve hufter van de F1, en was dit weekend niet beter dan Stroll
- Ferrar staat zijn grootste blunder te vieren
- F1 auto's hebben inderdaad genoeg down force om op de kop te rijden
- De auto mist vertrouwen in de grillige diva Hamilton
- Verstappen is dominant, RedBull nauwelijks
- Leuk dat er weer eens wat ontploft
Het niet verlengen van Sainz.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je Ferrari staat zijn grootste blunder te vieren? Leg uit?
Maar is het dan niet gewoon de verantwoordelijkheid van de achtervolger om op te letten? Ik snap dat plotseling vol op de rem gaan staan voor gevaarlijke situaties kan zorgen, maar op enkel eerder van het gas af moet toch te anticiperen zijn?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
hij ging eerder van het gas af en remde lichtjes, eerdere rondes niet en nu wel. dus kon niet eerder op de rem staan
Het staat er tochquote:Op zondag 24 maart 2024 12:34 schreef Breekfast het volgende:
Maar ging Alonso nu eerder op de rem staan, of ging hij enkel eerder van het gas af? En maakt dat wat uit in wat wel/niet toegestaan is?
[ afbeelding ]
daarom staat ook die hele lap tekst er, dat het hem niet aangerekend kan worden dat een ander er een ongeluk door krijgt, maar omdat het voor een achtervolger wel kan zijn dat zij verwachten dat hij hetzelfde zou doen als eerdere rondes...quote:Op zondag 24 maart 2024 12:38 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar is het dan niet gewoon de verantwoordelijkheid van de achtervolger om op te letten? Ik snap dat plotseling vol op de rem gaat staan voor gevaarlijke situaties kan zorgen, maar op enkel eerder van het gas af moet toch te anticiperen zijn?
Ik lees het nu. Blijft onduidelijk vind ik. Mag een coureur een andere manier uitproberen om de bocht te nemen dan eerdere ronden? Ja. Maar omdat hij het in dit geval zo veel anders deed dan voorgaande ronden: nee.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
daarom staat ook die hele lap tekst er, dat het hem niet aangerekend kan worden dat een ander er een ongeluk door krijgt, maar omdat het voor een achtervolger wel kan zijn dat zij verwachten dat hij hetzelfde zou doen als eerdere rondes...
ongeveer samengevat
En nu hebben we een optocht waarbij iemand een ander in een fout dwingt met (al dan niet bewust) onbehoorlijk gedrag, met een groot ongeluk tot gevolg.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:43 schreef Jane het volgende:
Als elke coureur elke ronde precies moet doen wat 'ie in de voorgaande deed, krijg je helemaal alleen nog maar optochten. Dan heb je dus nooit meer een gevecht.
Ja, ik ben het er nog steeds niet mee eens.
Klopt. Alhoewel Sainz gewoon hele middelmatige races heeft gehad. Kleurloos vaker. Geen absolute top.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het niet verlengen van Sainz.
F1 coureurs hebben snelle reflexen. Maar je hebt hier wel een absurde verwachting van Russell.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik lees het nu. Blijft onduidelijk vind ik. Mag een coureur een andere manier uitproberen om de bocht te nemen dan eerdere ronden? Ja. Maar omdat hij het in dit geval zo veel anders deed dan voorgaande ronden: nee.
De vraag zou moeten zijn of van de achtervolger met redelijkheid mag worden verwacht dat hij op deze manoeuvre van Alonso kon anticiperen. Dat Russel het niet op dat punt had verwacht betekent niet dat hij er niet op kon reageren als hij gewoon aan het opletten was.
Oh. Ja dat kan.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:46 schreef Nizno het volgende:
Grappig, in een premium artikel op het AD geeft Max aan dat hij prima had kunnen winnen zonder dit remprobleem. Marko meldt ook dat Max meteen na het uitstappen al aangaf dat hij Sainz prima bij had kunnen houden.
Tegenstrijdig dus aan wat Perez aangaf
Perez preekt puur voor eigen parochie. Hij kon het weer eens niet bijhouden en dat ligt natuurlijk niet aan hem, maar aan de auto.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:46 schreef Nizno het volgende:
Grappig, in een premium artikel op het AD geeft Max aan dat hij prima had kunnen winnen zonder dit remprobleem. Marko meldt ook dat Max meteen na het uitstappen al aangaf dat hij Sainz prima bij had kunnen houden.
Tegenstrijdig dus aan wat Perez aangaf
Hij kwam sowieso dichterbij, daar was hij op voorbereid. Maar dat hij ineens dicht op de staart kwam doordat de voorganger ineens anders een bocht aangaat dan eerdere rondes heeft hem verrast.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:46 schreef Breekfast het volgende:
Dat Russel het niet op dat punt had verwacht betekent niet dat hij er niet op kon reageren als hij gewoon aan het opletten was.
Inderdaad, dit is gewoon precies de verhouding zoals we die vorig jaar zagen.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Perez preekt puur voor eigen parochie. Hij kon het weer eens niet bijhouden en dat ligt natuurlijk niet aan hem, maar aan de auto.
Sainz is een Vettel. Geef hem een auto die hem past en hij kan er alles mee. Maar in elke andere wagen is het middelmaat.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:48 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt. Alhoewel Sainz gewoon hele middelmatige races heeft gehad. Kleurloos vaker. Geen absolute top.
Maar of ze er met de huidige vorm van Lewis erop voor uit gaan? Dat betwijfel ik.
vandaar ook dat ik het ook even hier aangaf wat daar staat..quote:Op zondag 24 maart 2024 12:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Perez preekt puur voor eigen parochie. Hij kon het weer eens niet bijhouden en dat ligt natuurlijk niet aan hem, maar aan de auto.
Sorry, late to the party, maar Alonso straf voor wat? Verdedigen?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hij kwam sowieso dichterbij, daar was hij op voorbereid. Maar dat hij ineens dicht op de staart kwam doordat de voorganger ineens anders een bocht aangaat dan eerdere rondes heeft hem verrast.
Moet ik nog steeds zeggen dat ik het meer een verslikking van Russel vind en de straf voor Alonso sowieso te zwaar vindt als de crash hem niet aangerekend wordt maar wel 3punten én 20 sec krijgt
nee voor anders de bocht aangaan dan eerdere rondes waardoor de achterligger in een schrikreactie en verslikking van de baan vloog. Dat laatste wordt hem niet aangerekend maar wel dat het een gevolg kon zijn van de actiequote:Op zondag 24 maart 2024 12:51 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Sorry, late to the party, maar Alonso straf voor wat? Verdedigen?
Yes. Geen absolute killer inderdaad.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sainz is een Vettel. Geef hem een auto die hem past en hij kan er alles mee. Maar in elke andere wagen is het middelmaat.
Ja, verdedigen dus. Het wordt hem niet aangerekend maar krijgt wel een zeer forse straf. Raar. Hij was toch niet aan het weaven ofzo?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:52 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee voor anders de bocht aangaan dan eerdere rondes waardoor de achterligger in een schrikreactie en verslikking van de baan vloog. Dat laatste wordt hem niet aangerekend maar wel dat het een gevolg kon zijn van de actie
Net als Hamilton inderdaad.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sainz is een Vettel. Geef hem een auto die hem past en hij kan er alles mee. Maar in elke andere wagen is het middelmaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |