https://www.ad.nl/buitenl(...)tig-mensen~aacde9f0/quote:De Crocus City Hall in Moskou is vrijdagavond opgeschrikt door een enorme aanslag. Er zijn zeker veertig mensen omgekomen, meer dan honderd personen raakten gewond. Minstens vier mensen in camouflagekleding zouden het vuur hebben geopend. Er zijn twee explosies gehoord, aldus het Russische persbureau Tass.
Op video's is te zien hoe vier gewapende mannen lukraak op bezoekers schieten. Andere heftige beelden op sociale media tonen onder meer neergeschoten mensen in de lobby van de concertzaal. Ook is er een enorme brand uitgebroken: ongeveer een derde van het gebouw staat in brand. Er komt dikke zwarte rook uit, meldt een Tass-correspondent.
De twee mogelijke explosies kunnen veroorzaakt zijn door een granaat of bom. Het is onduidelijk of er nog mensen in de zaal vastzitten. Rond de honderd bezoekers zijn inmiddels uit de kelder naar buiten gebracht. Op het dak van het complex zouden nog de nodige bezoekers staan die met hulp van brandweerlieden een veilige plek zoeken. Volgens het Russische persbureau RIA zou het dak beginnen in te storten. Een helikopter vliegt over om de brand te proberen te blussen.
'Terroristische daad'
Naast veel politie zijn ook minstens zeventig ambulances ter plekke. De burgemeester van Moskou - Sergey Sobyanin - spreekt van een 'enorme tragedie' en heeft zijn medeleven betoond met de slachtoffers. De hoofdstad heeft alle grote openbare bijeenkomsten van dit weekend afgelast. De autoriteiten hebben rond Moskou de veiligheidsmaatregelen aangescherpt. De veiligheidsmaatregelen op luchthavens en treinstations zijn volgens Russische media opgeschroefd. De gouverneur van de regio Andrej Vorobjov is naar de plek van het incident gekomen.
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken spreekt over een 'bloederige terreurdaad'. ,,De hele wereld moet deze afschuwelijke misdaad veroordelen", aldus woordvoerster Maria Zacharova op Telegram. Ook Tatyana Moskalkova - de Russische ombudsman - spreekt van een 'terroristische daad'.
Het Witte Huis in Washington noemt de beelden 'vreselijk' en zegt dat hun gedachten bij de slachtoffers zijn. Volgens de Amerikanen zijn er geen aanwijzingen dat Oekrane bij de daad betrokken is. In een reactie vragen de Russen zich af waar de Amerikanen dat op baseren. De Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov laat weten 'dergelijke handelingen van geweld, brutaliteit en roekeloosheid tegen burgers ten strengste te veroordelen'.
Vorige week al waarschuwingen
Verschillende buitenlandse ambassades riepen hun burgers twee weken terug op weg te blijven bij drukke plekken in Moskou en Sint-Petersburg. President Vladimir Poetin noemde dat drie dagen terug nog 'provocerende verklaringen om Rusland te destabiliseren'.
De Crocus City Hall heeft een capaciteit van 7300 plekken en werd in 2009 geopend. Op het programma vrijdag stond de rockgroep Picnic. De website van het complex is niet bereikbaar. In het gebouw met meerdere zalen traden eerder veel bekende, ook internationale artiesten op.
Een historie van aanslagen in Moskou
De schietpartij in de concertzaal rijt in Moskou direct oude wonden open. In oktober 2002 drongen veertig bewapende terroristen uit Tsjetsjeni het Doebrovkatheater in de hoofdstad binnen tijdens een voorstelling. Ze gijzelden er dagenlang meer dan achthonderd mensen. Uiteindelijk kwamen 39 daders en ruim 120 bezoekers om het leven door onder meer een slecht uitgevoerde reddingsoperatie.
Enkele jaren daarvoor, in september 1999, kwamen bij een reeks bomaanslagen op appartementsgebouwen in onder meer Moskou meer dan driehonderd mensen om het leven en raakten meer dan duizend mensen gewond. In een van de appartementencomplexen leefden de families van Russische militairen. De daders van die aanslagen zijn altijd omgeven gebleven met mysterie, er zijn sterke geruchten dat de Russische inlichtingendienst FSB erbij betrokken was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"suspect", "believed to be", "seeks to blame".quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:17 schreef Ali_boo het volgende:
Kijk die arme stakker eens trillen en beven![]()
[ x ]
Er zijn inmiddels meerdere media outlets die het meldenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:26 schreef Aether het volgende:
[..]
"suspect", "believed to be", "seeks to blame".
Ja, welkom in Rusland. En dan nog zijn er mensen die zeggen, 'Ja maar wij hebben de NOS..; , die mensen zijn dan ook al een tijdje af en mogen niet meer meedoen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:27 schreef Lichtloper het volgende:
Schaamteloos weer hoor. Eerst de waarschuwingen over een aanslag in de wind slaan omdat het een Amerikaanse poging zou zijn om onrust te zaaien. Vervolgens faal je om je bevolking te beschermen, maar gebruik je die aanslag wel om je walgelijke oorlog in Oekrane goed te praten.
Maar vooral van Femke Halsema als je het mij vraagtquote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:29 schreef capricia het volgende:
Want het is hoe dan ook de schuld van Oekrane (en het westen):
[ x ]
En de Rabobank.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:47 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Maar vooral van Femke Halsema als je het mij vraagt
Bucha niet te vergeten, en dat was geen uitzondering.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:55 schreef polderturk het volgende:
Putin bombardeert bewust woongebouwen. Hij maakt hele steden met de grond gelijk.
Putin is erger dan ISIS.
Ben er ook bang voor.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:02 schreef kibo het volgende:
Het laat zich raden hoe dit gaat aflopen:
De vermeende daders worden "verhoord" en bekennen uiteindelijk hun Ukrainse connectie.
Precies. Wat is het verschil tussen een concerthal binnenstappen en met een paar man concertgangers afknallen of bommen op flatgebouwen en concertzalen mikken waar OEkrainers verscholen zitten. Ook dat is terrorisme. Die terroristen zijn eigenlijk moediger, want die wagen hun leven voor hun onzalige laffe daad. Putin niet. Die geeft van veilige afstand de order voor genocide en terreurdaden.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:55 schreef polderturk het volgende:
Putin bombardeert bewust woongebouwen. Hij maakt hele steden met de grond gelijk.
Putin is erger dan ISIS.
Yup Rusland in een notendopquote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:27 schreef Lichtloper het volgende:
Schaamteloos weer hoor. Eerst de waarschuwingen over een aanslag in de wind slaan omdat het een Amerikaanse poging zou zijn om onrust te zaaien. Vervolgens faal je om je bevolking te beschermen, maar gebruik je die aanslag wel om je walgelijke oorlog in Oekrane goed te praten.
Ja nou heb je alles al verklapt voor iedereen.....quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:02 schreef kibo het volgende:
De vermeende daders worden "verhoord" en bekennen uiteindelijk hun Ukrainse connectie.
Dit dus. Of wellicht komt er nog een connectie richting een ander land zoals Moldavi.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:02 schreef kibo het volgende:
Je vergeet een prachtig Russisch showproces. Dat gaat een full blown stalinistische show worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:02 schreef kibo het volgende:
Vergelijkbare trail als de Roemeense Popescuquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Je vergeet een prachtig Russisch showproces. Dat gaat een full blown stalinistische show worden.
Er was een gebouw waarin honderden Oekraners verscholen zaten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:08 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Precies. Wat is het verschil tussen een concerthal binnenstappen en met een paar man concertgangers afknallen of bommen op flatgebouwen en concertzalen mikken waar OEkrainers verscholen zitten. Ook dat is terrorisme. Die terroristen zijn eigenlijk moediger, want die wagen hun leven voor hun onzalige laffe daad. Putin niet. Die geeft van veilige afstand de order voor genocide en terreurdaden.
Zo kennen we de Rus weer.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:27 schreef Lichtloper het volgende:
Ik betwijfel of ze die moeite nog gaan nemen. Het verhaal dat nu de wereld in geholpen wordt is duidelijk bedoeld om binnen zo kort mogelijke tijd het geweldsniveau in Ukr verder te escaleren. Grootschalige bombardementen binnen nu en 3 dagen lijken me helaas niet uitgesloten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Je vergeet een prachtig Russisch showproces. Dat gaat een full blown stalinistische show worden.
Westerse media claimen dat ISIS achter de aanslag zitquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:23 schreef xpompompomx het volgende:
Het Kremlin wil wel heeeeul erg graag dat Oekrane er achter zou zitten.![]()
Zo graag zelfs, dat je er bijna iets achter zou gaan zoeken.
Al decennia de modus operandi van de Ruzzen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Er was een gebouw waarin honderden Oekraners verscholen zaten.
Ze hadden op het gebouw met grote letters geschreven dat er kinderen zaten.
Her gebouw is bewust gebombardeerd door Rusland.
In Syri gaf het rode kruis niet langer door waar ziekenhuizen waren omdat Rusland alle ziekenhuizen op de lijst platbpombardeerde.
Correctie: ISIS claimt dat ISIS achter de aanslag zitquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Westerse media claimen dat ISIS achter de aanslag zit
De Russen vertellen een andere verhaal, geen woord over ISIS. Zo was een van de daders die ontsnapt was onderweg naar de Oekraense grens
Wat alleen een ding kan betekenen!!!!!!!!
En ja ik ben een tikje sarcastisch
Tjah zo wordt er hier voor 'gekozen' om Oekranse betrokkenheid geheel uit te sluiten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De Russen vertellen een andere verhaal, geen woord over ISIS. Zo was een van de daders die ontsnapt was onderweg naar de Oekraense grens
Dan zal ik hun op hun blauwe ogen gelovenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Correctie: ISIS claimt dat ISIS achter de aanslag zit
IS claimt alles. Ook mijn Ferrari als dat mogelijk zou zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Correctie: ISIS claimt dat ISIS achter de aanslag zit
Ja, natuurlijk, of je ze moet geloven is een tweede, maar de claim dat het ISIS was komt wel bij hen vandaanquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:38 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
IS claimt alles. Ook mijn Ferrari als dat mogelijk zou zijn.
Waarom zou Oekrane zoiets doen?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah zo wordt er hier voor 'gekozen' om Oekranse betrokkenheid geheel uit te sluiten.
Volgens mij hebben die reden zat om zo'n actie op touw te zetten.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah zo wordt er hier voor 'gekozen' om Oekranse betrokkenheid geheel uit te sluiten.
Niet dat ik de Russen perse vertrouwquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Om de beer uit de kooi te lokken en Navo in de oorlog te krijgen.quote:
Want?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Niet dat ik de Russen perse vertrouw
Vond het wel apart dat vrijwel alle daders blank waren
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:38 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
IS claimt alles. Ook mijn Ferrari witte Toyota Hilux als dat mogelijk zou zijn.
Tjah IS is nog minder logisch.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Niet dat ik de Russen perse vertrouw
Vond het wel apart dat vrijwel alle daders blank waren
Dan pleuren ze er wel een bom of een handje drones op ofzo, in plaats van dit matige gedoe.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Om de beer uit de kooi te lokken en Navo in de oorlog te krijgen.
Ik wist niet dat ISIS tegenwoordig ook onderdeel is van de westerse media.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het is een weerzinwekkend regime en een al net zo weerzinwekkend volk dat dergelijke regimes al eeuwenlang faciliteert.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:27 schreef Lichtloper het volgende:
Willekeurige mensen omver schieten in een theater? Rusland heeft veel meer 'reden zat' om dat te doen. Oekraine wint daar niets mee behalve hoon en haat en dat zou mooi in de kaarten van Rusland spelen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat mag niet van het westen. Vandaar dit 'matige gedoe'quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan pleuren ze er wel een bom of een handje drones op ofzo, in plaats van dit matige gedoe.
Zeker, twee jaar lang zijn er hele dorpen en steden platgeschoten, het rechtvaardigt elke aanval op Russisch grondgebied.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oekraine behoudt 'plausible deniability', Rusland mobiliseert en de westerse wereld denkt dat het IS strijders waren. En commiteert hulp aan Oekrane.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Willekeurige mensen omver schieten in een theater? Rusland heeft veel meer 'reden zat' om dat te doen. Oekraine wint daar niets mee behalve hoon en haat en dat zou mooi in de kaarten van Rusland spelen.
Maargoed, Rusland heeft met z'n gedrag meer vijanden gemaakt dan alleen in het westen.
Touchquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zeker, twee jaar lang zijn er hele dorpen en steden platgeschoten, het rechtvaardigt elke aanval op Russisch grondgebied.
Eerder eeuwenlang; op dezelfde wijze hebben ze immers ook tegen de Zweden, Finnen en Baltische staten oorlog gevoerd incl. platbranden van dorpen, steden en oogsten en het plegen van genocide op burgerbevolkingen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Al decennia de modus operandi van de Ruzzen.
Zie ook in Tjetjeni, Dagestan, Georgi.
Het is gewoon een smerige terreurstaat.
Niks meer, niks minder.
Oog om oog, tand om tand. Net als in de middeleeuwen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zeker, twee jaar lang zijn er hele dorpen en steden platgeschoten, het rechtvaardigt elke aanval op Russisch grondgebied.
De beer? Nou van wat ik tot dusver heb gezien is het niet veel soeps. Misschien een poedelhondje op zijn best.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Klopt, zag gisteren nog een video waar een Isralir Rusland openlijk zat te bedreigen. Hij zij die dat Rusland zal boeten omdat ze regimes steunen die anti Isral zijnquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah IS is nog minder logisch.
Rusland steunt Hamas toch?
Nou niet echt, het is jammer dat argeloze burgers op zo'n festival of wat het ook was slachtoffer worden, maar begrijpelijk is het wel. Alhoewel ik wel twijfels heb of Oekraine hier daadwerkelijk achter zit, zou het me tevens niet verbazen als het wel zo is.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Oog om oog, tand om tand. Net als in de middeleeuwen.
Eigenlijk zeg je hiermee dat terroristische acties op burgers ok is, zolang je eigen dorp is platgeschoten.
Omdat Rusland voorsorteert op algehele mobilisatie. Dat zijn ettelijke miljoenen soldaten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:54 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
De beer? Nou van wat ik tot dusver heb gezien is het niet veel soeps. Misschien een poedelhondje op zijn best.![]()
En waarom zou de Navo hierdoor in oorlog moeten raken met Rusland?
Ja die had je gisteren gepost. Dat werd allemaal geveegdquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Klopt, zag gisteren nog een video waar een Isralir Rusland openlijk zat te bedreigen. Hij zij die dat Rusland zal boeten omdat ze regimes steunen die anti Isral zijn
Niet veel later was een terroristische aanslag
Helaas was het RT die erover berichte, dus zal het hier, maar niet delen.
Ik zeg niet dat het verhaal waar is maar het is tenminste wel logisch.
Rusland zelf zou ook kunnen
ISIS lijkt mij zeer onwaarschijnlijk
Ja en? Al die moslim terreur organisaties haten elkaar ook en zijn in sommige gebieden zelfs in strijd met elkaar.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah IS is nog minder logisch.
Rusland steunt Hamas toch?
Die heeft ook een tikje gehad zo te zien.quote:
Oh en wat gaan die miljoenen extra soldaten doen wat ze nu niet voor elkaar hebben gekregen dan? Een ander land dan Oekrane binnenvallen? Of Oekrane nu wel optrommelen ofzo? En met welke wapens dan? Zolang Rusland geen Navo land aanvalt zal Navo echt niet betrokken raken in een directe oorlog met Rusland.....quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat Rusland voorsorteert op algehele mobilisatie. Dat zijn ettelijke miljoenen soldaten.
Dan help je Oekraine niet met wat javelins en leopards.
Dan nog steunen ze Hamas in oorlog met Isral.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:59 schreef alopio het volgende:
[..]
Ja en? Al die moslim terreur organisaties haten elkaar ook en zijn in sommige gebieden zelfs in strijd met elkaar.
IS heeft vaker aangeslagen gepleegd jn Rusland. Zijn vorige week nog verschillende opgepakt, volgens de Russen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan nog steunen ze Hamas in oorlog met Isral.
Zijn zo'n 1000 plekken waar je IS eerder zou verwachten.
Hahah klinkt mij een beetje naef.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:00 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Oh en wat gaan die miljoenen extra soldaten doen wat ze nu niet voor elkaar hebben gekregen dan? Een ander land dan Oekrane binnenvallen? Of Oekrane nu wel optrommelen ofzo? En met welke wapens dan? Zolang Rusland geen Navo land aanvalt zal Navo echt niet betrokken raken in een directe oorlog met Rusland.....
Hier is het nog beter te zienquote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die heeft ook een tikje gehad zo te zien.
Ik vind het moreel niet begrijpelijk.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou niet echt, het is jammer dat argeloze burgers op zo'n festival of wat het ook was slachtoffer worden, maar begrijpelijk is het wel. Alhoewel ik wel twijfels heb of Oekraine hier daadwerkelijk achter zit, zou het me tevens niet verbazen als het wel zo is.
Hetzelfde IS wat met Amerikaans wapentuig op jodenjacht ging en het halve midden oosten in handen had?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:02 schreef BEFEM het volgende:
[..]
IS heeft vaker aangeslagen gepleegd jn Rusland. Zijn vorige week nog verschillende opgepakt, volgens de Russen.
'Maar je zou het nier verwachten'
Vervelend zeg.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:07 schreef Ali_boo het volgende:
Damn, die heeft flink wat tikken gehad
[ x ]
Goed blauw.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:04 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hier is het nog beter te zien
[ x ]
Die hebben de Russen zelf gebombardeerd vanuit de lucht. Een 1000 ponder die uit de lucht gedropt is. Zoveel explosieven hadden de terroristen echt niet bij.quote:
Core business? Het kost de lidstaten van de Navo toch juist alleen maar geld deze oorlog? En trouwens als het om geld gaat, kan de voet prima van het gaspedaal hoor. Rusland hoeft alleen maar op te rotten uit Oekrane. Hoe het verder allemaal gaat lopen ligt toch echt in handen van Rusland zelf....quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hahah klinkt mij een beetje naef.
Oekrane is de core business van de Navo momenteel. Het voetje gaat niet meer van het gaspedaal.
Bovendien: PoEtiN stOpT nIeTt11
Buh, die heeft de achterkant van een AK gekopt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:07 schreef Ali_boo het volgende:
Damn, die heeft flink wat tikken gehad
[ x ]
lol denk dat dit slechts een opwarm ronde wasquote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Goed blauw.
Dit is niet het eindproduct vrees ik voor hem
Slechtere uitgangspositie kun je niet hebben om in Russische handen te vallen. Gereedschapskist komt er ook bij..quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:11 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
lol denk dat dit slechts een opwarm ronde was
Die zullen zijn hele gezicht verbouwen na de trail
Die zullen zijn vingernagels uittrekken terwijl zijn moeder meekijktquote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Slechtere uitgangspositie kun je niet hebben om in Russische handen te vallen. Gereedschapskist komt er ook bij..
Een van de zeldzame keren dat ik blij ben dat Rusland maling heeft aan mensenrechtenquote:
Paar krasjes, is sneller opgebouwd dan dat theater in Marioepolquote:
Je weet dat IS meer een gedachtegoed is tegenwoordig? Het is niet 1 almachtige organisatie waarvoor je een lidmaatschapskaart kan aanvragen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hetzelfde IS wat met Amerikaans wapentuig op jodenjacht ging en het halve midden oosten in handen had?
Je gelooft toch niet serieus dat dit 1 van de terroristen is en wat hij vertelt de eerlijke waarheid is?quote:
Moslim twitter denkt dat Israel achter de aanslag zitquote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:16 schreef Beaurealis het volgende:
Maar waarom doen onze allahu akbar roepende vrienden dit? Iemand heeft in Rusland cartoons laten zien dat ze nu weer overstuur zijn?
Ze hebben sowieso heel Syri platgebombardeerd, waaronder IS.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:16 schreef Beaurealis het volgende:
Maar waarom doen onze allahu akbar roepende vrienden dit? Iemand heeft in Rusland cartoons laten zien dat ze nu weer overstuur zijn?
Gebouw is gewoon afgefikt zoals op 1000 filmpjes te zien is geweest.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:22 schreef polderturk het volgende:
Hier heb je honderden kilo's aan explosieven voor nodig.
Dat hadden de terroristen niet bij zich.
Waarschijnlijk een bom die uit een vliegtuig is gedropt.
[ afbeelding ]
Nope. 1 lucifer is genoeg in principe. Zo'n hal heeft niet zoveel om het lijf, is vooral een grote lege ruimte met veel lucht om het vuur aan te werken en lekkere brandbare stoelen en dergelijke.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:22 schreef polderturk het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:22 schreef polderturk het volgende:
[ afbeelding ]
Het was een inside jobquote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:25 schreef xpompompomx het volgende:
De fantasien beginnen bij wat users weer eens op hol te slaan, zo te lezen.
Ze willen gewoon alle ongelovigen uitroeien.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:16 schreef Beaurealis het volgende:
Hij moet nog dusdanig gemarteld worden dat hij toegeeft dat Oekrane er achter zit immers.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Goed blauw.
Dit is niet het eindproduct vrees ik voor hem
Zou ze goed uitkomenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:37 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Mobilisatie voor Oekrane incoming
Misschien om een groter conflict te ontketenen, plegen een aanslag en vertellen dan dat ze voor Oekrane werken. Het conflict escaleert helemaal waarbij het westen in puin valt en moslim extremisten kunnen dan hun gang gaan gezien de focus van Europa op oorlog is gericht.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:16 schreef Beaurealis het volgende:
Natuurlijk niet. Daarom moeten we absoluut oppassen om Rusland en de Russen te veel medeleven te tonen. Dat zullen ze altijd gebruiken om meer dood en verderf te zaaien onder onschuldigen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:59 schreef Blik het volgende:
Oekrane heeft er toch helemaal niks aan om een aanslag te plegen om het vervolgens te ontkennen. Zit echt 0 logica achter
Nee, maar heel even denken we dat het ISIS is, zodat we komende maanden toch 3% twijfelen of oekraine het misschien niet toch heeft gedaan.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:59 schreef Blik het volgende:
Oekrane heeft er toch helemaal niks aan om een aanslag te plegen om het vervolgens te ontkennen. Zit echt 0 logica achter
Gewoon grote publieke ruimtes vermijden. Dan zit je meestal wel safe.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:27 schreef Triggershott het volgende:
Veel mensen kunnen maar niet bevatten dat IS hun eigen koers vaart (gebaseerd op de salafi-jihadistische c.q. wahabitische ideologie wat zij de ware/pure Islam noemen), los van het Westen of Oosten. Deze mensen vervallen vervolgens in conspiracy theorien volgens hun eigen wereldbeeld: als IS een aanslag pleegt in Rusland dan geven ze Oekrane de schuld, bij een IS-aanslag in Iran geven ze Isral de schuld, etc,
[ x ]
AIVD heeft al langer gewaarschuwd dat ISKP aanslagen buiten Afghanistan aan het plannen is, ze begonnen 2024 met een grote aanslag in Iran. Nu een in Rusland. Meerdere arrestaties zijn al verricht dit jaar in het Westen waaronder Nederland. Nu maar hopen dat ze niet 'hier' een aanslag gaan plegen, als ik moet gokken dan denk ik dat Stockholm vanwege de koranverbrandingen hoog op hun lijst staat.
Zoiets heet brand.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:22 schreef polderturk het volgende:
[ afbeelding ]
Omg vertel me meer, mijn ogen gaan open!quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:22 schreef polderturk het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:22 schreef polderturk het volgende:
[ afbeelding ]
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:27 schreef Triggershott het volgende:
Veel mensen kunnen maar niet bevatten dat IS hun eigen koers vaart (gebaseerd op de salafi-jihadistische c.q. wahabitische ideologie wat zij de ware/pure Islam noemen), los van het Westen of Oosten. Deze mensen vervallen vervolgens in conspiracy theorien volgens hun eigen wereldbeeld: als IS een aanslag pleegt in Rusland dan geven ze Oekrane de schuld, bij een IS-aanslag in Iran geven ze Isral de schuld, etc,
Vooral zonder enige tegenspraak doorpompen, zo kennen we de westerse media weer. Helemaal niks geleerd.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:42 schreef oheng het volgende:
Het is officieel: de lijken zijn nog niet koud, of Oekrane krijgt al de schuld.
Ja Jeetjequote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:47 schreef Szura het volgende:
Ondertussen gaat het al een dag lang hierover en niet meer over de massale terroristische aanvallen van Rusland op burger- en infrastructurele doelen in Oekrane gisteren. De sympathietweets voor Moskou mogen de vuilnisbak in wat mij betreft als er geen tweet onder staat over de aanvallen op oa een grote dam. En de NOS mag de extra journaals en liveblogs ook in een diep gat wegstoppen als het Oekrane-blog niet hervat wordt.
Waar staat dat het hierover niet mag gaan? Het gaat erom dat dat andere nieuws, over de dagelijkse terroristische daden van Putler en z’n leger van bandieten, verkrachters en moordenaars, minder aandacht krijgt. Maar dat past precies in zn straatje, dat we het daar minder over hebben. Het is stuitend dat dat onder het tapijt verdwijnt als er in Moskou wat gebeurt of als er een totale nepverkiezing wordt gehouden ter eer en glorie van deze dictator.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja Jeetje
Ze moet het bij het nieuws niet over het nieuws geen hebben hoor, dit kan echt niet meer
Jij bent af, als ze het zouden doen is het, omdat RUSLAND ZE IS BINNENGEVALLEN, idioot!quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Of juist ook niet. Door te zeggen dat ze verantwoordelijk zijn, spelen ze zichzelf in de kijker. Conform: there ain't no such thing as bad publicity. Concreter weten we immers van al die moslim kanslozen in het westen die naar het MO afreisde om zich er bij aan te gaan sluiten. Louter omdat ze in de aandacht waren.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
IS is natuurlijk wel een partij die een soort van belang heeft om te bewijzen dat ze het wel hebben gedaan.
Is het sowieso al vastgesteld dat mensen op die filmpjes het hebben gedaan?quote:
Nou, het kremlin zegt het. En dan moet het natuurlijk wel waar zijn. Wink wink.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is het sowieso al vastgesteld dat mensen op die filmpjes het hebben gedaan?
Syri, daar hebben ze tegen IS gevochten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:16 schreef Beaurealis het volgende:
En wappietwitter denkt aan Oekrane.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Moslim twitter denkt dat Israel achter de aanslag zit
Gelukkig hebben we bijna elke werkdag een politicus aan tafel bij OP1 en bijna altijd is het iemand van de coalitie.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, welkom in Rusland. En dan nog zijn er mensen die zeggen, 'Ja maar wij hebben de NOS..; , die mensen zijn dan ook al een tijdje af en mogen niet meer meedoen.
Waarom dan altijd die verwijten over extreemlinkse propaganda?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we bijna elke werkdag een politicus aan tafel bij OP1 en bijna altijd is het iemand van de coalitie.
Rutte is extreem-linksquote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:05 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Waarom dan altijd die verwijten over extreemlinkse propaganda?
Ik weet het ook niet meer.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:08 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Er lopen zoveel gekken rond dat ik niet eens meer weet of je serieus bent of niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
dat is idd erg vergelijkbaar met de Russische media...quote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we bijna elke werkdag een politicus aan tafel bij OP1 en bijna altijd is het iemand van de coalitie.
Alleen bij the usual suspect die hun domheid schaamteloos etaleren.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:25 schreef xpompompomx het volgende:
De fantasien beginnen bij wat users weer eens op hol te slaan, zo te lezen.
Nouja, ze rennen het gebouw uit en nemen een straat die naar het zuiden loopt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:42 schreef oheng het volgende:
Het is officieel: de lijken zijn nog niet koud, of Oekrane krijgt al de schuld.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:24 schreef Ali_boo het volgende:
Deze zet ik in een spoiler
Klik op eigen risicoGeen medelijden mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij doet-ie het gewoon.quote:
Ik wel. Kans dat die knakker er 0,0 mee te maken heeft is immers aanzienlijk.quote:
Ja, ik vind dat ze ook wel erg snel gepakt zijn, in zo’n enorm land waar miljoenen mensen en auto’s rondreizen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik wel. Kans dat die knakker er 0,0 mee te maken heeft is immers aanzienlijk.
Tenzij jij gelooft dat A) de daders natuurlijk allemaal konden ontsnappen op het plaatst delict B) putin's maffiose politie daarna natuurlijk sneller dan CSI en law and order bij elkaar wel ff binnen 2 uur ofzo het hele complot ontrafelen en natuurlijk alle 'daders', hoe ver ze ook bij plaats delict vandaan zijn, oppakken.
Voordeel van 'de daders zijn ontsnapt' is immers dat je daarna elke jan-l*l op kan voeren als 'dader'.
Ik kan morgen van de trap vallen en mijn been breken en Moslim twitter geeft israel nog de schuldquote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Moslim twitter denkt dat Israel achter de aanslag zit
Net zoiets als een paspoort van een kaper vinden na het instorten van het WTC.....quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ze ook wel erg snel gepakt zijn, in zo’n enorm land waar miljoenen mensen en auto’s rondreizen.
Dat vind ik nog niet zo vreemd, zonder paspoort kwamen ze het vliegtuig niet eens in.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:05 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Net zoiets als een paspoort van een kaper vinden na het instorten van het WTC.....
Dat soort daders opereert in groepen en vluchten ook in groepen. Dat maakt het wel makkelijker om ze te pakken, ze voelen zich veiliger als groep.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ze ook wel erg snel gepakt zijn, in zo’n enorm land waar miljoenen mensen en auto’s rondreizen.
Nou, dat ze hem hebben gevonden vind je niet vreemd?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik nog niet zo vreemd, zonder paspoort kwamen ze het vliegtuig niet eens in.
Eerste oor is er al af. (geen grap)quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:11 schreef opgebaarde het volgende:
De daders zijn er toch wel vanuit gegaan dat het een zelfmoordmissie was?
Ik zou me zelf never nooit niet levend laten pakken. Geen enkele behoefte om gemarteld te worden
En vandaar ook dat we meerdere publicaties zien waarin steeds 1 'dader' is gepakt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat soort daders opereert in groepen en vluchten ook in groepen. Dat maakt het wel makkelijker om ze te pakken, ze voelen zich veiliger als groep.
Het is inderdaad bijzonder om te zien. De lijken waren nog niet eens koud voor de meest achterlijke complot theorien rond gingen om de blinde en compleet ongepaste Jodenhaat te legitimeren.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik kan morgen van de trap vallen en mijn been breken en Moslim twitter geeft israel nog de schuld
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:13 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, dat ze hem hebben gevonden vind je niet vreemd?
?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Eerste oor is er al af. (geen grap)
Dus ja denk dat hier levend uitkomen idd niet echt beste optie was.
Welk gedeelte snap je niet?quote:
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:16 schreef Mubassie het volgende:
"De Russische president Poetin noemt de aanslag in een concertzaal bij Moskou een barbaarse terroristische daad".
De hypocriete lul
quote:
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:24 schreef Ali_boo het volgende:
Deze zet ik in een spoiler
Klik op eigen risicoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
Het is idd vreemd dat de "daders" in Moskou zo snel gepakt zijn.quote:
Zal ermee te maken hebben dat zijn ordetroepen eerder op heterdaad betrapt zijn bij terroristische aanslagen plegen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:17 schreef DrDentz het volgende:
Wel grappig dat de experts bij Op1 openlijk aan het suggeren zijn dat Poetin dit zelf gedaan kan hebben zodat hij Oekraine de schuld kan geven. Ik bedoel als je zoiets zegt over 9/11 ben je meteen gecanceld.
Ik zie ook regelmatig voorbij komen dat bepaalde aanslagen in 1999 gepleegd ook door hunzelf gedaan waren? Is dit waar of zijn dit vermoedens?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:17 schreef DrDentz het volgende:
Wel grappig dat de experts bij Op1 openlijk aan het suggeren zijn dat Poetin dit zelf gedaan kan hebben zodat hij Oekraine de schuld kan geven. Ik bedoel als je zoiets zegt over 9/11 ben je meteen gecanceld.
Ik weet niet of hun paspoorten gevonden zijn tussen het puin, maar ze stonden wel op een passagierslijst en moesten met hun paspoort het vliegtuig in.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:17 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het is idd vreemd dat de "daders" in Moskou zo snel gepakt zijn.
Net zo vreemd dat een paspoort van de daders van 9/11 tussen miljoenen ton puin is gevonden.
Let op de aanhalingstekens..
Nou, Bush was een onbetrouwbare lul, maar niet zo'n grote als Poetin.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:17 schreef DrDentz het volgende:
Dat probleem heb jij wel vaak hequote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hm ... deze pagina bestaat niet. Zoek iets anders.
Technisch gezien heeft Putin gelijk, dit was ook een barbaarse terroristische daadquote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:16 schreef Mubassie het volgende:
"De Russische president Poetin noemt de aanslag in een concertzaal bij Moskou een barbaarse terroristische daad".
De hypocriete lul
Ja, in het kort kwam het er op neer dat oplettende russen zelf de FSB betrapte. En dat is even in het nieuws geweest, waarna het in rus natuurlijk weer rap verdween.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zie ook regelmatig voorbij komen dat bepaalde aanslagen in 1999 gepleegd ook door hunzelf gedaan waren? Is dit waar of zijn dit vermoedens?
https://m.gva.be/cnt/oid1(...)ns%20van%20het%20WTC.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik weet niet of hun paspoorten gevonden zijn tussen het puin, maar ze stonden wel op een passagierslijst en moesten met hun paspoort het vliegtuig in.
Dus de namen waren bekend bij de luchtvaartmaatschappij.
Ja wat de fuck is er mis met mijn devices.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat probleem heb jij wel vaak he
Maar mocht je willen weten wat het was: filmpje van de terrorist die een stuk van zijn eigen oor gevoerd krijgt.
Vandaar zoveel bloed op die fotos van hem paar post later
Dit is waarschijnlijk wel waar:quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zie ook regelmatig voorbij komen dat bepaalde aanslagen in 1999 gepleegd ook door hunzelf gedaan waren? Is dit waar of zijn dit vermoedens?
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Beide door israel gedaanquote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:17 schreef DrDentz het volgende:
Gevoerd, echt?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar mocht je willen weten wat het was: filmpje van de terrorist die een stuk van zijn eigen oor gevoerd krijgt.
Dat is eigenlijk veel meer de modus operandi van terroristen/IS.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Je ziet vaak bij dit soort terroristen dat ze zichzelf ook meteen opblazen. Stervend als martelaar.
nouja gevoerd. Stuk van zijn oor in zijn mond geduwd. Daarna stopt het filmpje.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gevoerd, echt?![]()
Zag wel wat beelden eerder voorbij komen van een verdachte die was aan het trillen van angst.
Geen idee of deze persoon echt betrokken was, maar zo wel: dan heeft hij niet gedacht dat het zo zou lopen denk ik. En dat komt naef over vind ik.
Misschien klopt het verhaal dan wel dat het wat jongens zijn uit arme delen van dat land die het voor een paar duizend dollar/ euro/ roebel whatever deden.
Je ziet vaak bij dit soort terroristen dat ze zichzelf ook meteen opblazen. Stervend als martelaar.
Je wordt in de gaten gehouden door geheime diensten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja wat de fuck is er mis met mijn devices.
Tja...quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:30 schreef ExTec het volgende:
Tja.
[ x ]
Firehose of falsehood, anyone?
Niet dat het boeit, wat mij betreft. Nothing of value was lost, anyway.
Ja die obsessie met ze rijden richting oekraine snap ik ook niet zo goed.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:37 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Tja...
China was natuurlijk ook te ver denk ik om daar de grens over te steken...
quote:
Mogelijkquote:
De russen hebben het dan ook eerder gedaan.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:17 schreef DrDentz het volgende:
Nonsens.quote:
Voor deze aanslag heeft Polen een beter motief.quote:
Ja dat staat zo goed als vast maar kwam toen niet echt lekker uit rond 9/11 en Putins dikke vriendschap met het Westen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wie zegt dat het waar is?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:57 schreef skysherrif het volgende:
Zal vast al wel besproken zijn, maar wat ik niet snap:
Hoe zijn ze alle 5 kunnen ontkomen midden uit moskou omringd door politiebureaus en zelfs een station van de nationale garde op enkele honderd meters en zijn ze honderden kilometers later pas opgepakt ergens bij Bryansk.
Waarom zouden ze ontsnappen richting Oekraine welke grens en wegen naar de grens het meest bewaakt zijn atm ter wereld?
Ik krijg datzelfde bericht hoorquote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat kan. Dan zal de tweet inmiddels verwijderd zijnquote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:00 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik krijg datzelfde bericht hoor
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:57 schreef skysherrif het volgende:
Hoe zijn ze alle 5 kunnen ontkomen midden uit moskou omringd door politiebureaus en zelfs een station van de nationale garde op enkele honderd meters en zijn ze honderden kilometers later pas opgepakt ergens bij Bryansk.
Waarom zouden ze ontsnappen richting Oekraine welke grens en wegen naar de grens het meest bewaakt zijn atm ter wereld?
Waaeom? Omdat het natuurlijk verzonnen is. Ze moeten iets verzinnen om Oekrane de schuld te geven natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:57 schreef skysherrif het volgende:
Deze vat het samen:quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:57 schreef skysherrif het volgende:
Hunt for Red October meme's zijn leuk maar deze didn't age well.quote:
De grenzen met Finland en de Baltische staten zijn dicht. Wit-Rusland schiet niet op (hoewel ze geloof ik op 20 kilometer van die grens zijn opgepakt) . Dan hou je weinig opties over.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:57 schreef skysherrif het volgende:
De aarde is rond, dus technisch gezien ga je altijd richting Oekrane.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
De grenzen met Finland en de Baltische staten zijn dicht. Wit-Rusland schiet niet op (hoewel ze geloof ik op 20 kilometer van die grens zijn opgepakt) . Dan hou je weinig opties over.
Fred Thompson, in de categorie nutteloze weetjes:quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hunt for Red October meme's zijn leuk maar deze didn't age well.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fred_Thompsonquote:He was a Republican Party primary candidate seeking to represent his party in the 2008 United States presidential election.
Natuurlijk meer aanslagen, of vergeten we even dat door toedoen van Rusland er elke dag meer dan 1000 mensen sterven in de oorlog met Oekrane? Elke dag worden er bommen gegooid op onschuldige burgers en dieren.. elke dag al 2+ jaar lang.quote:
Hier gaat iets mis.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[url]Had Rusland de bloedige aanslag in Moskou kunnen zien aankomen? Dit weten we tot nu toe https://www.nrc.nl/nieuws/2024/03/23/had-rusland-de-bloedige-aanslag-in-moskou-kunnen-zien-aankomen-dit-weten-we-tot-nu-toe-a4194007 https://www.nrc.nl/nieuws/2024/03/23/had-rusland-de-bloedige-aanslag-in-moskou-kunnen-zien-aankomen-dit-weten-we-tot-nu-toe-a4194007[/url]
Plus dat een uur na de aanslagen de hulpverlening niet op gang komen doordat de er nog niks van een arrestatieteam ter plaatse was...quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:57 schreef skysherrif het volgende:
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:57 schreef skysherrif het volgende:
Het is een bikkelharde conclusie, maar elke rus die het leven laat, kan niet contribueren aan de rus economie, of opgeroepen worden als kanonnenvoer, zo simpel.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:27 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Natuurlijk meer aanslagen, of vergeten we even dat door toedoen van Rusland er elke dag meer dan 1000 mensen sterven in de oorlog met Oekrane? Elke dag worden er bommen gegooid op onschuldige burgers en dieren.. elke dag al 2+ jaar lang.
Rusland stop je maar door een manier en dat is op de zelfde manier terug antwoorden.
Het enige medelijden dat ik met dat achtelijke volk heb is het feit dat ze in een dictatuur leven. Een terroristische maffiastaat.
Probeer eens:quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[url]Had Rusland de bloedige aanslag in Moskou kunnen zien aankomen? Dit weten we tot nu toe https://www.nrc.nl/nieuws/2024/03/23/had-rusland-de-bloedige-aanslag-in-moskou-kunnen-zien-aankomen-dit-weten-we-tot-nu-toe-a4194007 https://www.nrc.nl/nieuws/2024/03/23/had-rusland-de-bloedige-aanslag-in-moskou-kunnen-zien-aankomen-dit-weten-we-tot-nu-toe-a4194007[/url]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-tot-nu-toe-a4194007quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Helaas, het wordt er niet veel beter op. Heeft iets met NRC te maken dan.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[url]Had Rusland de bloedige aanslag in Moskou kunnen zien aankomen? Dit weten we tot nu toe https://www.nrc.nl/nieuws/2024/03/23/had-rusland-de-bloedige-aanslag-in-moskou-kunnen-zien-aankomen-dit-weten-we-tot-nu-toe-a4194007[/url]
Je moet wel een URL gebruiken tussen de hakenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:48 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-tot-nu-toe-a4194007
Nee, heeft met MissButterflyy te makenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Helaas, het wordt er niet veel beter op. Heeft iets met NRC te maken dan.
Je kunt de nosml tag gebruiken, dan kun je de spaties weglaten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
Zo:
Had Rusland de bloedige aanslag in Moskou kunnen zien aankomen? Dit weten we tot nu toe
Met spaties:
[ url = https://www.nrc.nl/nieuws(...)-tot-nu-toe-a4194007 ] Had Rusland de bloedige aanslag in Moskou kunnen zien aankomen? Dit weten we tot nu toe [ / url ]
Nee, heb echt met en zonder spaties gedaan. Misschien heeft te maken met dat ik kopieer vanuit de NRC app.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, heeft met MissButterflyy te maken
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[url]Had Rusland de bloedige aanslag in Moskou kunnen zien aankomen? Dit weten we tot nu toe https://www.nrc.nl/nieuws/2024/03/23/had-rusland-de-bloedige-aanslag-in-moskou-kunnen-zien-aankomen-dit-weten-we-tot-nu-toe-a4194007[/url]
Misschien moet je dan ook een link kopiren en tussen de url brackets zetten, niet een stuk tekst erbij. Je snapt toch wel hoe een link werkt?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, heb echt met en zonder spaties gedaan. Misschien heeft te maken met dat ik kopieer vanuit de NRC app.
Ik kopieer wel vaker linkjes en dat gaat altijd prima. Alleen niet via NRC bij mij.
heel veel?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er helemaal geen beelden van de aanslag?
In de spoiler in de OP.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Het kan zijn dat de NRC app de titel meekopieerd. Dan zal jij ff die titel daar weg moeten halen. Je lijkt ook zat haakjes te vergeten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, heb echt met en zonder spaties gedaan. Misschien heeft te maken met dat ik kopieer vanuit de NRC app.
Ik kopieer wel vaker linkjes en dat gaat altijd prima. Alleen niet via NRC bij mij.
Nee, het is allemaal verzonnen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:48 schreef Stoorzendert het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
😵💫quote:Beelden tonen hoe de mannen hardhandig worden ondervraagd. Een ordehandhaver is te zien terwijl hij het oor afsnijdt van n van de verdachten en hem dwingt om het op te eten.
Dat effect zal niet zo groot zijn, hopelijk veroorzaakt het echter wel een morrende bevolking omdat het regime hun veiligheid blijkbaar niet kan garanderen, terwijl men wel geld en mensenlevens in de zinloze Oekrane oorlog verbrandt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is een bikkelharde conclusie, maar elke rus die het leven laat, kan niet contribueren aan de rus economie, of opgeroepen worden als kanonnenvoer, zo simpel.
Dat deden ze na minuut 1 al.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
😵💫
Ik lees net de laatste nieuwsberichten en zie dat die teringhond in het Kremlin al naar Oekrane wijst.
n00bquote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:48 schreef MissButterflyy het volgende:
Eerder het tegenovergestelde. Dat onderschat je. Russen hebben misschien niets met putin maar door hun propaganda nog minder met het westenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:03 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat effect zal niet zo groot zijn, hopelijk veroorzaakt het echter wel een morrende bevolking omdat het regime hun veiligheid blijkbaar niet kan garanderen, terwijl men wel geld en mensenlevens in de zinloze Oekrane oorlog verbrandt.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:54 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Nee, het is allemaal verzonnen.Dat zeg ik toch niet?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb de filmpjes niet gezien, maar ik lees al dat ze in de OP staan
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
Het gezegde luid: Vele kleintjes maken een grotequote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:03 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat effect zal niet zo groot zijn, hopelijk veroorzaakt het echter wel een morrende bevolking omdat het regime hun veiligheid blijkbaar niet kan garanderen, terwijl men wel geld en mensenlevens in de zinloze Oekrane oorlog verbrandt.
Rusland is een bully society, geven niks om elkaar. Medemenselijkheid is een scheldwoord daar.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Eerder het tegenovergestelde. Dat onderschat je. Russen hebben misschien niets met putin maar door hun propaganda nog minder met het westen
Ik weet niet veel van Rusland, denk veel Nederlanders niet. Het is een groot en divers land, waar veel verschillende mensen wonen. Denk dat je onmogelijk kan zeggen dat ‘medemenselijkheid’ niet in de cultuur zit daar.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Rusland is een bully society, geven niks om elkaar. Medemenselijkheid is een scheldwoord daar.
Het is - even generaliseren - over het algemeen een onderontwikkeld en onbeschaafd barbarenvolk, net zoals een groot deel van de Arabische wereld. Dezelfde reden waarom Rusland nooit een democratische regeringsvorm zal kennen is ook de reden waarom de Russische bevolking ook geen poot zal uitsteken om het Poetin regime te reden wanneer het dreigt in te storten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Rusland is een bully society, geven niks om elkaar. Medemenselijkheid is een scheldwoord daar.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Is dat waarom ze allemaal een iPhone hebben, BMW of Mercedes rijden, en zo diep teleurgesteld zijn dat ze niet meer naar het westen mogen reizen?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Eerder het tegenovergestelde. Dat onderschat je. Russen hebben misschien niets met putin maar door hun propaganda nog minder met het westen
Even vrij geweest onder Jeltsin, daarvoor onderdrukt door de communisten en de tsaren en nu door Putler, ze geven geen fok blijkbaar.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik weet niet veel van Rusland, denk veel Nederlanders niet. Het is een groot en divers land, waar veel verschillende mensen wonen. Denk dat je onmogelijk kan zeggen dat ‘medemenselijkheid’ niet in de cultuur zit daar.
Kun je er wat meer over vertellen?
En wat je hier in de topic kunt zien, oren die afgesneden worden, hoe bekijk jij dat, en de andere wantoestanden?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik weet niet veel van Rusland, denk veel Nederlanders niet. Het is een groot en divers land, waar veel verschillende mensen wonen. Denk dat je onmogelijk kan zeggen dat ‘medemenselijkheid’ niet in de cultuur zit daar.
Kun je er wat meer over vertellen?
De gemiddelde Rus snijdt toch niet het oor af? Ik denk nu even aan de gewone bevolking, die werkt om te overleven, maar ook rijkere burgers in Moskou. Die zijn toch niet het regime in Moskou?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wat je hier in de topic kunt zien, oren die afgesneden worden, hoe bekijk jij dat, en de andere wantoestanden?
Als een niet aflatende stroom van incidenten?
Als incidenten aanhouden is het structureel.
Heb jij deze meegemaakt?
[ afbeelding ]
Als ja, kan je je de backlash in het gehele westen nog herinneren daarover?
Voor rus is dat soort shit just another tuesday.
Nog vragen verder, over hun vermeende 'medemenselijkheid'?
Want al dat vuilnis wat nu in oekraine rondloopt, die maken deel uit van de "ongewone" bevolking ofzo?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De gemiddelde Rus snijdt toch niet het oor af? Ik denk nu even aan de gewone bevolking,
Het is toch ook niet zo gek om te denken dat onze 'allahu akbar' roepende vrienden er achter zitten. Ze hebben het namelijk vaker heel vaak gedaanquote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:28 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)ische-deepfake-video
'Claim IS steeds geloofwaardiger'
Terwijl Rusland er alles aan doet om Oekrane als schuldige aan te wijzen voor de aanslag in de Crocus City Hall gisteravond, zeggen terrorisme-experts dat de claim van terreurgroep Islamitische Staat (IS) steeds geloofwaardiger wordt.
Persbureau Reuters sprak met verschillende deskundigen op het gebied van terrorisme en veiligheid. Zij zeggen dat de terreuraanslag past in een patroon van eerdere aanvallen van leden en aanhangers van IS. "ISIS-K is de afgelopen twee jaar gefixeerd op Rusland en heeft Poetin regelmatig bekritiseerd in zijn propagenda", zegt onderzoeker Colin Clarke van de onderzoeksgroep Soufan Center in New York.
Het enige element dat niet in het rijtje past, is volgens de deskundigen dat IS zegt dat de daders zijn ontsnapt. Bij andere typische IS-aanvallen zijn de daders bereid te sterven en bovendien verwachten zij neergeschoten te worden door veiligheidstroepen.
Vooralsnog rept president Poetin met geen woord over Islamitische Staat. Hij probeert zonder bewijs een link te leggen met Oekrane. De Russische staatsomroepen gaan daarin mee en brachten een nepvideo om Oekrane zwart te maken.
De Duitser Peter Neumann, expert op het gebied van terrorisme en politiek geweld, zegt dat de verantwoordelijkheidsclaim, de werkwijze, de herkomst van de mogelijke schutters (Centraal-Azi) en het feit dat de Verenigde Staten hebben gewaarschuwd voor een naderende "extremistische" aanval, allemaal wijzen op IS.
BBC ontleedt Russische deepfake video
De BBC heeft een video, die veelvuldig gedeeld wordt door Russische media, ontleed en concludeert dat deze nep is. Een grote Russische zender, NTV, zond de video uit waarin de hoogste veiligheidsfunctionaris van Oekrane lijkt te zeggen: "Het is leuk in Moskou vandaag. Ik vind het erg leuk. Ik zou graag willen geloven dat we dit vaker voor ze regelen."
Analisten van de BBC concluderen dat de video met behulp van AI-gegenereerde audio is gemaakt. In een poging Oekrane de schuld te geven van de aanslag op de concertzaal gisteravond in Krasnogorsk, ten noordwesten van Moskou.
De video blijkt een samenstelling te zijn van twee interviews die de afgelopen week zijn uitgezonden in Oekrane. Een video dateert van 19 maart, daarin wordt de veiligheidsfunctionaris genterviewd. Ook is er voor de nepvideo gebruik gemaakt van een interview met het hoofd van de Oekraense militaire inlichtingendienst. De presentatoren dragen in de video die is gepubliceerd door Russische media exact dezelfde kleding n zitten bovendien voor dezelfde achtergrond.
Het citaat van de veiligheidsfunctionaris is niet te horen in die beide video's, waardoor de BBC concludeert dat zijn stem met behulp van AI is gegenereerd.
Ik vind het niet ok wat er gebeurd hoor.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want al dat vuilnis wat nu in oekraine rondloopt, die maken deel uit van de "ongewone" bevolking ofzo?
.
Maar in Rusland niet zo vaak.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:31 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Het is toch ook niet zo gek om te denken dat onze 'allahu akbar' roepende vrienden er achter zitten. Ze hebben het namelijk vaker heel vaak gedaan
Focus lijkt toch wel op het westen te liggen wat dat betreft. Maar dat maakt deze situatie zo lastig. Er zijn meerdere scenario´s denkbaar, maar gaan we ooit achter de hele waarheid komen met een Putin en zijn vriendjes in de macht in Rusland.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:31 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Het is toch ook niet zo gek om te denken dat onze 'allahu akbar' roepende vrienden er achter zitten. Ze hebben het namelijk vaker heel vaak gedaan
Ja, dat is de vraag.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Focus lijkt toch wel op het westen te liggen wat dat betreft. Maar dat maakt deze situatie zo lastig. Er zijn meerdere scenario´s denkbaar, maar gaan we ooit achter de hele waarheid komen met een Putin en zijn vriendjes in de macht in Rusland.
Dat vroeg ik je niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het niet ok wat er gebeurd hoor.
Hoop dat het Kremlin en Putin alsnog een keer gaan vallen.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:28 schreef Momo het volgende:
Het enige element dat niet in het rijtje past, is volgens de deskundigen dat IS zegt dat de daders zijn ontsnapt. Bij andere typische IS-aanvallen zijn de daders bereid te sterven en bovendien verwachten zij neergeschoten te worden door veiligheidstroepen.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk veel meer de modus operandi van terroristen/IS.
Dus idd ergens wat burgers neerknallen, maar dan niet vluchten, en wachten tot de veiligheidsdiensten komen, om zo 'martelaar' te worden.
Er was hier iemand die beweerde dat het Russische volk min of meer niet deugt. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die zo verschillend zijn in zo’n groot land, allemaal hetzelfde zijn en achter de oorlog staan.quote:
Eens. Dat was mooi geweest. Hopelijk gebeurd zoiets ooit nog eens.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:51 schreef TLC het volgende:
Ik had eigenlijk veel liever gezien dat die terroristen al schietend het Kremlin waren binnengevallen.
Beetje naef om te denken dat een kwaadaardig volk niet kan bestaan. Natuurlijk kan dat wel. We hebben het over een land dat eigenlijk al eeuwen in isolement leeft met vrijwel altijd een moorddadig regime aan de macht. Dat doet wat met het morele besef van een volk.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De gemiddelde Rus snijdt toch niet het oor af? Ik denk nu even aan de gewone bevolking, die werkt om te overleven, maar ook rijkere burgers in Moskou. Die zijn toch niet het regime in Moskou?
En die zien en horen ook niet wat Putin daadwerkelijk uitspookt. Krijgen een zeer eenzijdige berichtgeving. En als ze tegen Putin in gaan, lopen ze het risico te eindigen in een strafkamp in Siberi.
Ik vond het dapper hoor, de mensen die toen Navalny overleden was de straat opgingen. Ik had graag gezien dat het er veel meer waren. Maar ergens snap ik wel dat ze hun leven niet willen riskeren.
Ik denk dat wij veel te weinig weten hoe mensen daadwerkelijk hun leven leiden daar. Geen enkel volk zit vol bloeddorst en is in en in slecht. Dat is een beeld wat hier nu wel geschetst wordt van mensen in Rusland. We kunnen ons niet voorstellen hoe het is te leven in Rusland of wat we dan zouden doen.
Veel rijke Russen die tegen Putin waren hebben het land ontvlucht, maar er zullen ook velen zijn die dat niet kunnen.
Hoezo naef? Hoe had jij dan in gedachte dat moest worden gehandeld naar Rusland toe?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Beetje naef om te denken dat een kwaadaardig volk niet kan bestaan. Natuurlijk kan dat wel. We hebben het over een land dat eigenlijk al eeuwen in isolement leeft met vrijwel altijd een moorddadig regime aan de macht. Dat doet wat met het morele besef van een volk.
Door die naieve gedachtegang zitten we ook in deze ellende. Decennia hebben we gedacht dat de Russen normaal zijn en dus mee te praten valt. Dat ze democratisch gaan worden. Niets daarvan, ze moorden rustig door. Na Oekraine weer een ander land.
Nee, en geen hoeveelheid wantoestanden gaat je van gedachten doen veranderen, is het niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die zo verschillend zijn in zo’n groot land, allemaal hetzelfde zijn en achter de oorlog staan.
Ja, we weten het, ze hebben het zwaar, ze zijn zielig, ze kunnen er niks aan doen, bla.quote:Iemand heeft eerder ook al een bericht hier gedeeld dat een groot deel bla bla bla bla bla
Weet ik niet. In China is veel toegang geblokkeerd. Is dat in Rusland ook zo?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:56 schreef bitterbal het volgende:
Weet iemand of Russen enigsinds toegang hebben tot onafhankelijk nieuws?
Helaas, ze hebben geen toegang tot de NOS.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:56 schreef bitterbal het volgende:
Als je moeite wil doen wel.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:56 schreef bitterbal het volgende:
Sorry hoor, maar ik ontken nergens dat er geen slechte mensen bestaan en ik zeg ook nergens dat ze zielig zijn en het zo zwaar hebben. Ik ben alleen van mening dat een heel volk als slecht afschilderen niet kan kloppen. Snap je die nuance niet?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, en geen hoeveelheid wantoestanden gaat je van gedachten doen veranderen, is het niet.
Slaap je dan slecht ofzo, als je moet erkennen richting jezelf dat ronduit slechte mensen gewoon bestaan?
[..]
Ja, we weten het, ze hebben het zwaar, ze zijn zielig, ze kunnen er niks aan doen, bla.
Via de TV niet, maar als je je plekken op internet weet te vinden en daar naar op zoek wilt gaan...quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:56 schreef bitterbal het volgende:
Grote kans dus dat ze er in trappen dat oekraine hier achter zitquote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Via de TV niet, maar als je je plekken op internet weet te vinden en daar naar op zoek wilt gaan...
Laten we er dus van uitgaan dat een groot deel van de mensen daar de kennis en kunde niet voor heeft.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Via de TV niet, maar als je je plekken op internet weet te vinden en daar naar op zoek wilt gaan...
Maar je begrijpt dat ook niet alle duitsers in WO2 slecht waren?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik ontken nergens dat er slechte mensen bestaan en ik zeg ook nergens dat ze zielig zijn en het zo zwaar hebben. Ik ben alleen van mening dat een heel volk als slecht afschilderen niet kan kloppen. Snap je die nuance niet?
Ja, hoezo?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je begrijpt dat ook niet alle duitsers in WO2 slecht waren?
En als je dan geleefd had, had je dan ook lekker wereldvreemd lopen verkondigen "Dat ze niet allemaal zo zijn!"?quote:
De meeste mensen weten waarschijnlijk niet hoe VPN werkt, dus die zien vooral propaganda.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:56 schreef bitterbal het volgende:
Als ik Nederlander was? Geen idee. Maar ik ben geen Oekraense he. Van een afstand bekijk je het toch wat anders. Neem het de Oekraners niet kwalijk als ze alle Russen als het kwaad zien.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
En als je dan geleefd had, had je dan ook lekker wereldvreemd lopen verkondigen "Dat ze niet allemaal zo zijn!"?
Ow, dus ultra goedkoop vanaf de zijlijn de open deur intrappen:quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als ik Nederlander was? Geen idee.
Doen we alleen als het jij zelf geen skin in the game hebt?quote:JA MAAR ZE ZIJN NIET ALLEMAAL ZO!!!!!!![]()
Doe eens niet zo dramatisch, ik geef m’n mening.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus ultra goedkoop vanaf de zijlijn de open deur intrappen:
[..]
Doen we alleen als het jij zelf geen skin in the game hebt?
Wie doe je precies een plezier door de open deur in te trappen dat niet werkelijk alle 140 miljoen russen zo in de race zitten, al snappen we beiden dat dat eigenlijk de norm is?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Doe eens niet zo dramatisch, ik geef m’n mening.
Juist ja.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Beetje naef om te denken dat een kwaadaardig volk niet kan bestaan. Natuurlijk kan dat wel. We hebben het over een land dat eigenlijk al eeuwen in isolement leeft met vrijwel altijd een moorddadig regime aan de macht. Dat doet wat met het morele besef van een volk.
Door die naieve gedachtegang zitten we ook in deze ellende. Decennia hebben we gedacht dat de Russen normaal zijn en dus mee te praten valt. Dat ze democratisch gaan worden. Niets daarvan, ze moorden rustig door. Na Oekraine weer een ander land.
Het is een volk dat naar onze huidige westerse maatstaven inderdaad niet deugt, net zoals een volk als bijv. de Palestijnen niet deugt omdat er in beide volkeren blijkbaar genoeg draagvlak te vinden is voor oorlogszuchtige regimes die hun bevolking aanzetten om de meest smerige en perverse oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid te plegen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er was hier iemand die beweerde dat het Russische volk min of meer niet deugt. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die zo verschillend zijn in zo’n groot land, allemaal hetzelfde zijn en achter de oorlog staan.
Iemand heeft eerder ook al een bericht hier gedeeld dat een groot deel van de Russen helemaal niet achter de oorlog in Oekrane staat.
Ik kan me goed voorstellen dat mensen in Rusland zich nu min of meer koest houden, we zien wat er gebeurd is met onder andere Navalny en andere politieke tegenstanders.
Het wil niet zeggen dat er nooit meer tegengas gaat komen he. Maar nu in ieder geval niet.
Dat specifieke onderscheid zie ik hem niet maken.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist ja.
Een 'kwaadaardig volk', en dat enkel op basis van etniciteit.
Laat je nakijken.
Wat een engnekkerij ineens allemaal. Reden dat ik niet meedoe met dat hele woke gebeuren van 'wit daderschap' is precies omdat het volslagen debiel is individuen puur af te rekenen op hun etniciteit. Dat geldt net zo goed voor Palestijn of Russisch zijn; die ene laag, etniciteit, zegt helemaal niets over karakter en gedrag en dientengevolge is het op basis van dat laagje spreken over 'kwaadaardige volken' totaal imbeciel. En gevaarlijk.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is een volk dat naar onze huidige westerse maatstaven inderdaad niet deugt, net zoals een volk als bijv. de Palestijnen niet deugt omdat er in beide volkeren blijkbaar genoeg draagvlak te vinden is voor oorlogszuchtige regimes die hun bevolking aanzetten om de meest smerige en perverse oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid te plegen.
Je mag dergelijke volkeren gerust voor hun misdadigheid veroordelen. Waarom zou dat anders moeten zijn dan het veroordelen van het westerse koloniale en slavernijverleden?
Natuurlijk wel... Rus-zijn is voldoende om geidentificeerd te worden met moordlust.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat specifieke onderscheid zie ik hem niet maken.
Het heeft helemaal niets met etniciteit te maken, maar met de cultuur van beide volkeren.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat een engnekkerij ineens allemaal. Reden dat ik niet meedoe met dat hele woke gebeuren van 'wit daderschap' is precies omdat het volslagen debiel is individuen puur af te rekenen op hun etniciteit. Dat geldt net zo goed voor Palestijn of Russisch zijn; die ene laag, etniciteit, zegt helemaal niets over karakter en gedrag en dientengevolge is het op basis van dat laagje spreken over 'kwaadaardige volken' totaal imbeciel. En gevaarlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |