abonnement Unibet Coolblue
pi_212900859
¤ 64.966,69 per kilo.

En going up.

chart:


Het gaat echt ontzettend hard nu.

Bron oa:
https://www.goldbypost.nl(...)-3-maanden-per-kilo/
  donderdag 21 maart 2024 @ 08:38:03 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212900876
En nu?
pi_212900893
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:38 schreef Hexagon het volgende:

En nu?
Conclusies trekken, blij zijn mocht je ingekocht hebben, je afvragen wat de oorzaak en gevolgen hiervan zijn.
pi_212900930
Oorzaak: CIA/WEF/Biden
Gevolg: Ik ga meteen Fort Knox overvallen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212900958

Goud is slechts 99,99% gedaald ten opzichte van bitcoin :W
Goud houdt het geld printen van de centrale banken niet eens bij.
#GoBankrupt4Ukraine
pi_212900986
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:45 schreef QAnonn het volgende:
[ afbeelding ]
Goud is slechts 99,99% gedaald ten opzichte van bitcoin :W
Bitcoin gaat hard inderdaad, nog wat bijgekocht tijdens de dip van afgelopen dagen.

pi_212901101
De enige reden waarom goud stijgt, is dat er een flinke economische recessie aan zit te komen. Echter zal een snelle, flinke stijging van de goudprijs teveel paniek opleveren.

Om de paniek niet te groot te maken (wat een flinke stijging van de goudprijs zal veroorzaken), heeft men het speeltje Bitcoin gebruikt. Daar speculeren ze lekker mee om te voorkomen dat de algehele goudprijs teveel paniek veroorzaakt.

Het gepeupel (die denkt dat Bitcoin echt wat gaat worden), gaat daar prima in mee: die denken het nieuwe goud gevonden te hebben. Newsflash: dat is het niet. Bitcoin is daar veel te speculatief voor (en niet bruikbaar als de stroom uitvalt).

Want heeft één van jullie die enorme Bitcoin voorraad bij de centrale banken wel eens gezien? Nee, ik ook niet. Wat ik wel gezien heb, is de enorme goudvoorraad. Het is niet voor niks dat de centrale banken dat als voorraad aanhouden.
  donderdag 21 maart 2024 @ 09:03:27 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212901142
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:38 schreef Hexagon het volgende:
En nu?
De economie staat op klappen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212901159
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
De enige reden waarom goud stijgt, is dat er een flinke economische recessie aan zit te komen. Echter zal een snelle, flinke stijging van de goudprijs teveel paniek opleveren.

Om de paniek niet te groot te maken (wat een flinke stijging van de goudprijs zal veroorzaken), heeft men het speeltje Bitcoin gebruikt. Daar speculeren ze lekker mee om te voorkomen dat de algehele goudprijs teveel paniek veroorzaakt.

Het gepeupel (die denkt dat Bitcoin echt wat gaat worden), gaat daar prima in mee: die denken het nieuwe goud gevonden te hebben. Newsflash: dat is het niet. Bitcoin is daar veel te speculatief voor (en niet bruikbaar als de stroom uitvalt).

Want heeft één van jullie die enorme Bitcoin voorraad bij de centrale banken wel eens gezien? Nee, ik ook niet. Wat ik wel gezien heb, is de enorme goudvoorraad. Het is niet voor niks dat de centrale banken dat als voorraad aanhouden.
Mutsaers heeft de boot gemist _O-

Het gepeupel (die denkt dat Bitcoin echt wat gaat worden) who cares? Het is nu al de best presterende belegging uit de geschiedenis waar genoeg mensen geld aan verdiend hebben. Je probeert voor jezelf recht te praten waarom je de boot hebt gemist. De FED heeft ook geen Apple aandelen dus Apple aandelen zijn slecht?
#GoBankrupt4Ukraine
pi_212901184
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:05 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Mutsaers heeft de boot gemist _O-

Het gepeupel (die denkt dat Bitcoin echt wat gaat worden) who cares? Het is nu al de best presterende belegging uit de geschiedenis waar genoeg mensen geld aan verdiend hebben. Je probeert voor jezelf recht te praten waarom je de boot hebt gemist.
Oh nee hoor, ik heb de boot niet gemist. Het is alleen absoluut geen beleggingsmiddel voor de langere toekomst. Het is leuk om even snel geld te verdienen, maar meer ook niet. Het is absoluut geen waardevast middel, wat goud wel is.
pi_212901207
quote:
4s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:36 schreef Za het volgende:
¤ 64.966,69 per kilo.

En going up.

chart:
[ afbeelding ]

Het gaat echt ontzettend hard nu.

Bron oa:
https://www.goldbypost.nl(...)-3-maanden-per-kilo/
dank voor de tip, ik heb nog wat ongewenst goud liggen
pi_212901210
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Oh nee hoor, ik heb de boot niet gemist. Het is alleen absoluut geen beleggingsmiddel voor de langere toekomst. Het is leuk om even snel geld te verdienen, maar meer ook niet. Het is absoluut geen waardevast middel, wat goud wel is.
Bitcoin bestaat al 15 jaar. Dat is langer dan de meeste mensen hun aandelen vasthouden.
#GoBankrupt4Ukraine
pi_212901222
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:10 schreef QAnonn het volgende:
Bitcoin bestaat al 15 jaar. Dat is langer dan de meeste mensen hun aandelen vasthouden.
Dus? Sinds die tijd is er nog geen grote economische crisis geweest.

Dus hoe weet jij dat het dan wél een waardevast middel is gebleken? Dat heeft goud wel degelijk bewezen in de afgelopen millennia.
pi_212901248
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus? Sinds die tijd is er nog geen grote economische crisis geweest.

Dus hoe weet jij dat het dan wél een waardevast middel is gebleken? Dat heeft goud wel degelijk bewezen in de afgelopen millennia.
De grafiek van QAnnon toont juist het tegenovergestelde aan. Dat is de goudprijs uitgedrukt in bitcoin.
Bitcoin is veel waardevaster gebleken.

Daar kan je uren over "lullen" maar de grafiek liegt niet.

Daarnaast kan je bitcoin in seconden de hele wereld over sturen en kost het geen ruimte om te bewaren.
Goud heeft nog wat praktisch nut in sierraden of in de industrie maar de industrie heeft vooral last van de speculatie met goud, die producten onnodig duur maakt.

Bedrijven als BlackRock en Microstrategy investeren fors in bitcoin. Daarnaast een grote invloei van ETF's en (pensioen)fondsen. Bitcoin gaat alleen nog maar hoger.
pi_212901273
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De grafiek van QAnnon toont juist het tegenovergestelde aan. Dat is de goudprijs uitgedrukt in bitcoin.
Bitcoin is veel waardevaster gebleken.

Daar kan je uren over "lullen" maar de grafiek liegt niet.
Negeer je nu expres de zin over een economische crisis?
pi_212901286
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Negeer je nu expres de zin over een economische crisis?
Tijdens de laatste crisis vanwege corona, bereikte bitcoin haar vorige "all time high".
  Official ESF Kreviewer donderdag 21 maart 2024 @ 09:21:29 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212901288
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:05 schreef QAnonn het volgende:
waar genoeg mensen geld aan verdiend hebben.
Mensen die (veel) geld verliezen met bitcoin hoor je maar zelden. Toch zijn die er net zo veel als mensen die winnen.
pi_212901290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Bitcoin is daar veel te speculatief voor (en niet bruikbaar als de stroom uitvalt).
Nog even los van het complotterige verhaaltje dat je ophangt: denk je dat het reguliere bankverkeer en alle betalingen wel bruikbaar zijn als het stroomnet uitvalt?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212901298
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:21 schreef Kreator het volgende:

[..]
Mensen die (veel) geld verliezen met bitcoin hoor je maar zelden. Toch zijn die er net zo veel als mensen die winnen.
Misschien zelfs meer. Maar dat is het risico van het vak.
#GoBankrupt4Ukraine
pi_212901308
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tijdens de laatste crisis vanwege corona, bereikte bitcoin haar vorige "all time high".
Ik negeer niets, ik noemde het alleen niet.
Dat was geen crisis; dat werd vakkundig vermeden door meer geld uit te geven (door de centrale banken). Het is niet voor niks dat Nederland (en vele andere landen) sinds de kredietcrisis geen recessie hebben meegemaakt.
pi_212901309
*belt Tony Beets
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212901315
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:21 schreef Kreator het volgende:

[..]
Mensen die (veel) geld verliezen met bitcoin hoor je maar zelden. Toch zijn die er net zo veel als mensen die winnen.
Is dat niet ook zo met goud?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212901327
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:21 schreef recursief het volgende:
Nog even los van het complotterige verhaaltje dat je ophangt: denk je dat het reguliere bankverkeer en alle betalingen wel bruikbaar zijn als het stroomnet uitvalt?
Nee. Maar goud wel.
pi_212901328
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat was geen crisis; dat werd vakkundig vermeden door meer geld uit te geven (door de centrale banken). Het is niet voor niks dat Nederland (en vele andere landen) sinds de kredietcrisis geen recessie hebben meegemaakt.
Bitcoin heeft wel de crises in Argentinië, Zimbabwe, Libanon overleeft.
#GoBankrupt4Ukraine
pi_212901329
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:21 schreef Kreator het volgende:

[..]
Mensen die (veel) geld verliezen met bitcoin hoor je maar zelden. Toch zijn die er net zo veel als mensen die winnen.
Vorige week werd de allerhoogste koers van bitcoin (ooit) bereikt.
Dat betekent dat als je tussen 2009 en vorige week bitcoin hebt gekocht en gehouden, dat je onmogelijk geld kan hebben verloren.

Als je het op een vorige piek hebt gekocht en bij een lagere prijs in paniek hebt verkocht, dan kan je wel verlies gemaakt hebben. Maar dat geldt ook voor aandelen of goud: als je duur koopt en bij een lagere koers in paniek verkoopt, maak je verlies.

Historisch gezien staat bitcoin altijd iedere 4 jaar hoger dan de vorige piek. Dat hoeft natuurlijk in de toekomst niet altijd uit te komen maar het is wel een indicatie dat de halving (die voor de 4-jaarlijkse cycle zorgt) daar mee te maken heeft. Die halving is over 3-4 weken weer, dus historisch gezien gaan we dan nog 3-6 hoger. Geen garanties ;)
pi_212901341
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:25 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Bitcoin heeft wel de crises in Argentinië, Zimbabwe, Libanon overleeft.
Dat is net zo'n sterk argument als zeggen dat Bitcoin een fantastisch betaalmiddel is omdat het in El Salvador gebruikt (werd).
  Official ESF Kreviewer donderdag 21 maart 2024 @ 09:27:26 #27
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212901356
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
hebt gekocht en gehouden
Goed verhaal verder, maar volledig onzin natuurlijk. Als niemand aandelen verkoopt is er geen markt.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 21 maart 2024 @ 09:27:48 #28
206731 Mortaxx
Doomer
pi_212901357
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat ik wel gezien heb, is de enorme goudvoorraad. Het is niet voor niks dat de centrale banken dat als voorraad aanhouden.
Jij hebt de goudvoorraad gezien???????
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212901362
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Nee. Maar goud wel.
Bij welke supermarkt kun je met goud afrekenen? Nog even afgezien van het feit dat als het stroomnet uitvalt de kassasystemen het ook niet zullen doen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212901372
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:27 schreef Kreator het volgende:

[..]
Goed verhaal verder, maar volledig onzin natuurlijk. Als niemand aandelen verkoopt is er geen markt.
In feite kan je prima aandelen kopen in een bedrijf en ze nooit verkopen.
Dat doet Warren Buffett o.a. met Apple en CocaCola.

Wat iemand met z'n bitcoin doet moet iedereen zelf weten. Maar als je tussen 2009 en 2024 hebt gekocht en nooit verkocht, dan kan je gezien de koers van vorige week onmogelijk op verlies staan.
Gezien de koers van nu kan je alleen op (een heel klein beetje) verlies staan als je op de piek in 2021 gekocht hebt.

Dat is een feit.

Mijn verwachting is dat we nog 3 tot 6x hoger gaan met bitcoin in deze cycle en daarna weer zakken.
Dat is gezien de 3 vorige cycles een prima aanname.
Maar ik kan het achteraf pas bewijzen, net als dat anderen dat achteraf pas onderuit kunnen halen. Het ligt in de toekomst en er zijn altijd meerdere factoren die de toekomst beïnvloeden.

Wat wel nieuw is, is de grote instroom in bitcoin via ETF's. Er zijn sinds half januari zo'n 9 bitcoin ETF's goedgekeurd en dat geeft beleggers in de US ineens eenvoudig toegang tot bitcoin. En dat is te zien.

Toen de eerste goud ETF's uitkwamen, schoot de goudprijs overigens ook fors omhoog.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-03-2024 09:34:56 ]
pi_212901393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat is net zo'n sterk argument als zeggen dat Bitcoin een fantastisch betaalmiddel is omdat het in El Salvador gebruikt (werd).
Dus bitcoin kan alleen getest worden als HIER een economische crisis is geweest en niet ergens anders?
#GoBankrupt4Ukraine
pi_212901429
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:28 schreef recursief het volgende:

[..]
Bij welke supermarkt kun je met goud afrekenen? Nog even afgezien van het feit dat als het stroomnet uitvalt de kassasystemen het ook niet zullen doen.
Hoi, ik wil een brood kopen. Ik heb hier goud om mee te betalen.

Hoi, ik wil een brood kopen. Ik heb hier een usb stick met bitcoin erop om mee te betalen.

Bij een economische crisis met daarbij een (permanente) stroomuitval, welke zou jij als brood verkoper eerder accepteren?
Juist.
pi_212901437
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Want heeft één van jullie die enorme Bitcoin voorraad bij de centrale banken wel eens gezien? Nee, ik ook niet. Wat ik wel gezien heb, is de enorme goudvoorraad. Het is niet voor niks dat de centrale banken dat als voorraad aanhouden.
De SNB is ook mega-aandeelhouder van AAPL.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_212901447
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:30 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Dus bitcoin kan alleen getest worden als HIER een economische crisis is geweest en niet ergens anders?
Als je met hier de belangrijkste financiële markten bedoelt: ja.
pi_212901448
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hoi, ik wil een brood kopen. Ik heb hier goud om mee te betalen.

Hoi, ik wil een brood kopen. Ik heb hier een usb stick met bitcoin erop om mee te betalen.

Bij een economische crisis met daarbij een (permanente) stroomuitval, welke zou jij als brood verkoper eerder accepteren?
Juist.
Nou ja, de praktijk bij zó'n crisis is natuurlijk dat er geen bakker open is en zodra jij met je goud zwaait het van je afgeroofd wordt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Official ESF Kreviewer donderdag 21 maart 2024 @ 09:36:30 #36
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212901460
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar als je tussen 2009 en 2024 hebt gekocht en nooit verkocht, dan kan je gezien de koers van vorige week onmogelijk op verlies staan.
Je hebt pas winst als je ze hebt verkocht. Virtuele waarde is geen waarde. Als de bende morgen in elkaar zakt, heb je in alleen in theorie winst gehad.
pi_212901463
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Hoi, ik wil een brood kopen. Ik heb hier goud om mee te betalen.

Hoi, ik wil een brood kopen. Ik heb hier een usb stick met bitcoin erop om mee te betalen.

Bij een economische crisis met daarbij een (permanente) stroomuitval, welke zou jij als brood verkoper eerder accepteren?
Juist.
Maar ik koop m'n bitcoin dan ook niet voor een situatie waar de stroom langdurig uitvalt.
Dat is wel een heel specifiek scenario, wat mogelijk uitkomt maar mogelijk ook niet.

Het lijkt me niet zo gek om uit te gaan van een situatie waar we stroom hebben en dan werkt bitcoin prima.
Als we geen stroom meer hebben, zullen veel bakkers ook geen brood meer bakken, zeker niet grootschalig.
pi_212901468
quote:
5s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:36 schreef Kreator het volgende:

[..]
Je hebt pas winst als je ze hebt verkocht. Virtuele waarde is geen waarde.
Precies. Dat geldt ook voor goud.
Als je dat op een top hebt gekocht en tot nu hebt gehouden, sta je ook op winst.

Maar dat heb je pas als je het verkoopt. Dat geldt ook voor verlies, dat heb je ook pas als je verkoopt.
  donderdag 21 maart 2024 @ 09:37:27 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212901470
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:39 schreef Za het volgende:

[..]
Conclusies trekken, blij zijn mocht je ingekocht hebben, je afvragen wat de oorzaak en gevolgen hiervan zijn.
Ik denk dat de meeste fokkers enkel goudvissen kunnen kopen.
pi_212901479
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Hoi, ik wil een brood kopen. Ik heb hier goud om mee te betalen.

Hoi, ik wil een brood kopen. Ik heb hier een usb stick met bitcoin erop om mee te betalen.

Bij een economische crisis met daarbij een (permanente) stroomuitval, welke zou jij als brood verkoper eerder accepteren?
Juist.
Jeetje dat wordt ingewikkeld hoor. Die broodverkoper moet al zijn leveranciers gaan betalen, ook met goud. De huur moet betaald worden, de ovens moeten van energie voorzien worden. Oh wacht, die stroom was er niet. Ik denk dat er wel wat grotere problemen zijn dan hoe je moet betalen. Uiteindelijk zie ik wel ruilhandel ontstaan, maar niet per se met goud als belangrijkste ruilmiddel.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212901489
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Hoi, ik wil een brood kopen. Ik heb hier goud om mee te betalen.

Hoi, ik wil een brood kopen. Ik heb hier een usb stick met bitcoin erop om mee te betalen.

Bij een economische crisis met daarbij een (permanente) stroomuitval, welke zou jij als brood verkoper eerder accepteren?
Juist.
Hoe gaat die broodbakker brood maken zonder stroom? Je hebt het nu over een situatie die in 99,9% van de tijd niet voorkomt.
#GoBankrupt4Ukraine
  Official ESF Kreviewer donderdag 21 maart 2024 @ 09:40:20 #42
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212901507
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:38 schreef recursief het volgende:
maar niet per se met goud als belangrijkste ruilmiddel.
Idd. Praktische zaken als generatoren, zonnepanelen, bloem, fruit/groente, etc etc zullen stijgen. Goud is geen reet meer waard in een extreme crisis.
pi_212901561
Overigens heb ik om de redenen die je noemt wel een voorraadje zilveren munten liggen, dat is toch wat praktischer voor dat brood dan een baar goud. :P Maar da's één monsterbox, ik zou daar geen echt serieus geld in gaan pompen met alle verzekerings- en opslagrisico's die daar nog eens bij komen kijken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 21 maart 2024 @ 09:45:47 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212901583
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, de praktijk bij zó'n crisis is natuurlijk dat er geen bakker open is en zodra jij met je goud zwaait het van je afgeroofd wordt.
In zo'n situatie kun je beter je geld investeren in kogels en liters benzine.
pi_212901635
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar ik koop m'n bitcoin dan ook niet voor een situatie waar de stroom langdurig uitvalt.
Dat is wel een heel specifiek scenario, wat mogelijk uitkomt maar mogelijk ook niet.

Het lijkt me niet zo gek om uit te gaan van een situatie waar we stroom hebben en dan werkt bitcoin prima.
Als we geen stroom meer hebben, zullen veel bakkers ook geen brood meer bakken, zeker niet grootschalig.
Je geeft precies aan waar Bitcoin e.d. wel prima voor bedoeld is: geld verdienen door speculaties. Punt. Meer is het niet.
pi_212901655
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Je geeft precies aan waar Bitcoin e.d. wel prima voor bedoeld is: geld verdienen door speculaties. Punt. Meer is het niet.
Daar ging m'n koffie... en de goudprijs zit op een nieuw hoogterecord omdat... ???
pi_212901662
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:38 schreef recursief het volgende:

[..]
Jeetje dat wordt ingewikkeld hoor. Die broodverkoper moet al zijn leveranciers gaan betalen, ook met goud. De huur moet betaald worden, de ovens moeten van energie voorzien worden. Oh wacht, die stroom was er niet. Ik denk dat er wel wat grotere problemen zijn dan hoe je moet betalen. Uiteindelijk zie ik wel ruilhandel ontstaan, maar niet per se met goud als belangrijkste ruilmiddel.
Je weet dat men in staat is brood te bakken zonder dat er sprake is van stroom eh? Jeweetwel, zoals men ook deed voor dat elektriciteit 'uitgevonden' werd.

Energie is een breed begrip: een houtvuurtje in een zelfgemaakte stenen oven is ook energie.
  donderdag 21 maart 2024 @ 09:53:17 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212901663
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:05 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Mutsaers heeft de boot gemist _O-

Het gepeupel (die denkt dat Bitcoin echt wat gaat worden) who cares? Het is nu al de best presterende belegging uit de geschiedenis waar genoeg mensen geld aan verdiend hebben. Je probeert voor jezelf recht te praten waarom je de boot hebt gemist. De FED heeft ook geen Apple aandelen dus Apple aandelen zijn slecht?
Bitcoin is gewoon een piramidespel waarbij de piramide geregeld instort, maar steeds opnieuw wordt opgebouwd omdat er blijkbaar nog steeds genoeg gokkers zijn die over te halen zijn hun centen erin te stoppen. Het duurt wel even voor de bodem van het vat makkelijk beinvloedbare mensen bereikt is. Zeker gezien de agressieve promotie van bitcoin aanhangers, die er van afhankelijk zijn dat zoveel mogelijk mensen worden overgehaald.

Verder is het een pokerspel. Iedere cent winst die je eruit haalt gaat ten koste van het verlies van een ander. Netto gezien heeft bitcoin de mensheid niks opgeleverd gezien je met een bitcoin niks anders kunt dan hopen dat iemand er minstens de waarde voor wil geven dan wat je er aan betaald hebt.
pi_212901682
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:38 schreef Hexagon het volgende:
En nu?
Je sieraden veilig opbergen zodat ze je niet beroven.
pi_212901686
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daar ging m'n koffie... en de goudprijs zit op een nieuw hoogterecord omdat... ???
Omdat men doorheeft dat er een flinke economische crisis aankomt en op zoek is naar een veilige haven.

En uiteraard ook omdat er ontzettend veel geld is 'bijgedrukt' de afgelopen jaren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')