Zo viesdik dat je de armleuning niet naar beneden kan doen om adem te halenquote:Angel Harding, een van de verwijderde passagiers, vertelt over de gebeurtenis bij Nieuw-Zeelandse televisienetwerk 1News. Ze zat op haar plek voor de vlucht van Napier naar Auckland, maar kreeg ineens last van haar buik. Ze besloot de armleuning van haar stoel omhoog te doen, zodat ze beter kon ademen. Dit stelde de stewardess niet op prijs. „Ze begon te schreeuwen dat de piloot niet kon vertrekken voordat alle armleuningen naar beneden stonden”, geeft Harding aan.
Hardings vriendin probeerde het voor haar op te nemen, maar dit bleek ook weinig zin te hebben. „Ik kan ervoor zorgen dat jullie allebei van deze vlucht worden gekickt”, zou de stewardess gezegd hebben. Daar hield haar relaas niet bij op. „Jullie moesten met zijn tweeën vier stoelen reserveren”, vervolgde ze.
Het tweetal merkte plots dat het vliegtuig omkeerde. Alle passagiers moesten uitstappen, maar Harding en haar vriendin - beiden in een rolstoel en geassisteerd - werden apart genomen en kregen een donderpreek. „We werden gedumpt door ons gewicht, maar dat werd door het personeel verzwegen”, meent Harding. Het tweetal werd geadviseerd om een andere vlucht te boeken. De kosten hiervan werden door Air New Zealand vergoed. Datzelfde gold ook voor hun accommodatie.
Excuses
De luchtvaartmaatschappij erkent fout te hebben gehandeld en heeft daarom excuses aan het stel aangeboden. „Wij doen er alles om onze klanten met respect te behandelen. We hebben spijt van ons gedrag richting deze twee klanten.” Een woordvoerder van Air New Zealand vindt desalniettemin dat passagiers die „extra ruimte nodig hebben” dit vooraf moeten laten weten, zodat het personeel hier rekening mee kan houden.
De excuses worden door Harding en haar vriendin niet geaccepteerd. Ze eisen een schadevergoeding voor „de vernedering en het trauma”, meldt de Amerikaanse nieuwssite New York Post. „Wij zijn allemaal mensen en ik zou zoiets niemand toewensen”, aldus Harding
Waarschijnlijk een Boeing?quote:de piloot niet kon vertrekken voordat alle armleuningen naar beneden stonden
Ah, dus het verhaal zit blijkbaar anders in elkaar....quote:We werden gedumpt door ons gewicht, maar dat werd door het personeel verzwegen”, meent Harding.
Is altijd zo?quote:Op woensdag 20 maart 2024 09:10 schreef Aether het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een Boeing?
Boeing tells airlines to check pilot seats after report that an accidental shift led plane to plunge
https://apnews.com/articl(...)c9cbea2a4df091fd6d21
Ik ook bijna. In Duitsland. Omdat ik geen mondkapje had.quote:
waarom kijken mensen naar deze BS? na 5 seconde was ik al klaar met deze aandachtshoerquote:Op woensdag 20 maart 2024 09:54 schreef ToT het volgende:
Tegenwoordig kun je juist de dunne persoon naast je het vliegtuig uit laten trappen als je zijn/haar stoel ook wil opeisen.
Dan vraag je toch een schadevergoeding voor de vernedering en het trauma?quote:Op woensdag 20 maart 2024 09:07 schreef Geitenkamp het volgende:
Je zal er maar langs moeten zitten, brrrr
Hahahaha toucheeequote:Op woensdag 20 maart 2024 09:40 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik gok dat het om een mondkapje ging.
Omdat klimaat. In plaats daarvan gaan ze naar een vetsmelterij waar ze biokerosine maken.quote:Op woensdag 20 maart 2024 09:11 schreef Gibson88 het volgende:
Waarom krijgen deze dikkies geen Cargo vlucht ? Hebben ze alle ruimte.
Ik snap dat niet iedereen er iets aan kan doen door bv uitzonderingen in medische condities; maar dat geldt niet voor het gros. Ik zou ook niet willen dat iedereen fitness-freak wordt, maar ik vind wel dat een gezonder gewicht een streven moet zijn. Desnoods met een maagverkleining.quote:Op woensdag 20 maart 2024 09:58 schreef hangtime het volgende:
Fatshaming, heel gezond.
Tenminste iemand die ze er eerlijk op wijst dat het ongezond, stinkt en asociaal is.
Je zal er maar naast zitten.
in hoeveel procent van de gevallen zou het een medische oorzaak hebben?quote:Op woensdag 20 maart 2024 11:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik snap dat niet iedereen er iets aan kan doen door bv uitzonderingen in medische condities; maar dat geldt niet voor het gros. Ik zou ook niet willen dat iedereen fitness-freak wordt, maar ik vind wel dat een gezonder gewicht een streven moet zijn. Desnoods met een maagverkleining.
Geen data bij de hand. Maar ook de bouw en aanleg speelt wel wat mee ook denk ik. Velen lijken door hun bouw zwanger als ze kilo's aankomen, bij anderen gaat het overal zitten. De rem als waarin het lichaam de grens aangeeft en de stofwisseling doen de rest.quote:Op woensdag 20 maart 2024 11:31 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
in hoeveel procent van de gevallen zou het een medische oorzaak hebben?
Ik heb ook aanleg om zwaar te worden, en de bouw ook (is ook de bouw waarmee ik nu makkelijker spieren opbouw in de sportschool). Daar zul je mee moeten leven.quote:Op woensdag 20 maart 2024 11:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Geen data bij de hand. Maar ook de bouw en aanleg speelt wel wat mee ook denk ik. Velen lijken door hun bouw zwanger als ze kilo's aankomen, bij anderen gaat het overal zitten. De rem als waarin het lichaam de grens aangeeft en de stofwisseling doen de rest.
Ik ving op dat het in de VS zo schijnt te zijn dat er daar ook stoffen aan voedsel worden toegevoegd waardoor je meer honger krijgt al terwijl je bijvoorbeeld fast-food eet en die rem kunstmatig wordt verlegd. Dat dit een belangrijke reden zou zijn in waarom er zoveel overgewicht bestaat; maar goed.. daar heb ik ook geen data van, dus dat gaat weer lekker
E621 is een op Europees niveau toegestane hulpstofquote:Op woensdag 20 maart 2024 11:45 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik heb ook aanleg om zwaar te worden, en de bouw ook (is ook de bouw waarmee ik nu makkelijker spieren opbouw in de sportschool). Daar zul je mee moeten leven.
Je hebt een kruid, Ve-tsin, E621.
Knallen ze bijna overal in, en die onderdrukt jouw "vol zitten" gevoel.
Nieuwe generatie.quote:Op woensdag 20 maart 2024 09:22 schreef Hexagon het volgende:
Klinkt niet echt als een professional die stewardess
Dat zei je vader ook 40 jaar geledenquote:Op woensdag 20 maart 2024 14:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nieuwe generatie.
Grote bek.
Hebben altijd gelijk.
Geven nergens geen zak om
Wereld is als een spiraal naar de klote aan het gaan.
Maar omdat het langzaam gaat vind de volgende generatie het normaal.
Tuurlijk niet, da's fatphobic, gewoon een gratis extra stoel voor die arme slachtoffers van discriminatie!quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:57 schreef Jed1Gam het volgende:
Zou eigenlijk een gewichtslimiet moeten worden ingested, anders 2 stoelen betalen.
Heel goed, dj pepita van Rosmalenquote:Op woensdag 20 maart 2024 13:08 schreef Gia het volgende:
Ik zou ook zeggen: Bekijk het maar. Mijn stoelen, heb IK voor betaald.
Wie zat er op 18 d-e-f?quote:Op woensdag 20 maart 2024 10:03 schreef Kopiko het volgende:
De ene zat op stoel 18 a-b-c, de andere op 18 h-j-k.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |