Dus zelfs met een modaal inkomen moet je geld gaan lenen om te kunnen voldoen aan groene eisen.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de mensen met een modaal inkomen, die kunnen gratis lenen.
Nee. Maar ook kinderen hoeven niet zwaar verwend te worden. Wat ze vooral nodig hebben is liefde, aandacht, en wat stabiliteit.quote:
Wel voor regelingen, welke is wel een gedoe om uit te zoeken, maar daar zijn adviseurs voor: https://www.mkbservicedes(...)ies-duurzame-energiequote:Op zondag 17 maart 2024 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kunnen MKB'ers ook aanspraak maken op dergelijke regelingen?
En voedsel, onderdak, kleding, onderwijs en zorg.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee. Maar ook kinderen hoeven niet zwaar verwend te worden. Wat ze vooral nodig hebben is liefde, aandacht, en wat stabiliteit.
Ik wel en ik vind het bijzonder dat dat nog alle kanten op kan gaan en zomaar iemand zou kunnen worden die niet direct te linken is aan een van de vier formerende partijen. Ik zou het sowieso al bijzonder vinden als het niet een van de leiders van die vier partijen wordt, laat staan iemand anders van die partijen of zelfs iemand daar buiten. Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen, vind ik. Premier Putters zou ik echt raar vinden bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:27 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind de premier eigenlijk niet zo boeiend.
De regeling is niet fluïde. Ik heb het zelf gedaan en gewoon een contract zonder kleine lettertjes met een rente van 0% getekend. Gewoon waterdicht. En je kunt lenen, dat hoeft natuurlijk niet maar het geeft je de mogelijkheid om meer zaken in 1 keer aan te pakken. Niemand dwingt je.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus zelfs met een modaal inkomen moet je geld gaan lenen om te kunnen voldoen aan groene eisen.
Dat bewijst dat zaken te snel gaan.
En tevens: gezien het salderingsdebacle (iedereen aan de zonnepanelen, bespaart geld) kan ik niet echt zeggen dat ik als modaler warm zou lopen voor dit soort regelingen; die zijn namelijk nogal flüide.
Komt je het ergens niet een beetje vreemd door dat je met een normaal betalende baan geld moet lenen om te kunnen vergroenen?quote:Op zondag 17 maart 2024 20:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
De regeling is niet fluïde. Ik heb het zelf gedaan en gewoon een contract zonder kleine lettertjes met een rente van 0% getekend. Gewoon waterdicht. En je kunt lenen, dat hoeft natuurlijk niet maar het geeft je de mogelijkheid om meer zaken in 1 keer aan te pakken. Niemand dwingt je.
Het is vaker voor gekomen. Het is wat dat betreft eerder vreemd dat de mensen die de meeste stemmen krijgen om kamerlid te worden, meestal helemaal niet worden waarvoor ze verkozen zijn.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik wel en ik vind het bijzonder dat dat nog alle kanten op kan gaan en zomaar iemand zou kunnen worden die niet direct te linken is aan een van de vier formerende partijen. Ik zou het sowieso al bijzonder vinden als het niet een van de leiders van die vier partijen wordt, laat staan iemand anders van die partijen of zelfs iemand daar buiten. Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen, vind ik. Premier Putters zou ik echt raar vinden bijvoorbeeld.
Is dat omdat je het niet gewend bent, of omdat je het niet juist vindt?quote:Op zondag 17 maart 2024 20:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik wel en ik vind het bijzonder dat dat nog alle kanten op kan gaan en zomaar iemand zou kunnen worden die niet direct te linken is aan een van de vier formerende partijen. Ik zou het sowieso al bijzonder vinden als het niet een van de leiders van die vier partijen wordt, laat staan iemand anders van die partijen of zelfs iemand daar buiten. Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen, vind ik. Premier Putters zou ik echt raar vinden bijvoorbeeld.
Je moet helemaal niet. Een 10tal zonnepanelen kost tegenwoordig nog maar 4000 euro, 1 van de meest effectieve isolaties (vloerisolatie) heb je in een gemiddeld huis voor onder de 2000 euro. En dat zonder subsidies. Allemaal helemaal niet zo onbetaalbaar. Maar deoverheid biedt dus de mogelijkheid om wat investeringen naar voren te halen waar je anders prima voor zou kunnen sparen.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Komt je het ergens niet een beetje vreemd door dat je met een normaal betalende baan geld moet lenen om te kunnen vergroenen?
Dat eerste en dat tweede volgt daar voor mij redelijk uit.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:29 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Is dat omdat je het niet gewend bent, of omdat je het niet juist vindt?
'Nog maar 4.000 euro', 'Onder de 2.000 euro'.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je moet helemaal niet. Een 10tal zonnepanelen kost tegenwoordig nog maar 4000 euro, 1 van de meest effectieve isolaties (vloerisolatie) heb je in een gemiddeld huis voor onder de 2000 euro. En dat zonder subsidies. Allemaal helemaal niet zo onbetaalbaar. Maar deoverheid biedt dus de mogelijkheid om wat investeringen naar voren te halen waar je anders prima voor zou kunnen sparen.
Ik wil Fleur Agema.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Allereerst is dat gemiddeld, daar zitten dus ook de minima bij.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Nog maar 4.000 euro', 'Onder de 2.000 euro'.
Zitten we op pak 'm beet 6.000 euro.
Ik weet niet hoor, maar een hoop huishoudens hebben dat dus helemaal niet. Of net wel, maar dan moet de wasmachine het niet begeven.
https://www.spaarrente.nl(...)%20euro%20spaargeld.
Daar is absoluut geen garantie op.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allereerst is dat gemiddeld, daar zitten dus ook de minima bij.
Maar daarom dus die regeling. Want normaal zou je het dus in stukjes doen en er prima voor kunnen sparen tot 2050, maar nu kun je al een hoop naar voren halen zonder dat dat je ook maar iets kost.
Jawel, een contract met 0% rente over de hele looptijd is een contract. 100% gegarandeerd geen enkele rente. En om het 'verhuis-en-hypotheek'-argument voor te zijn: je mag altijd vervroegd aflossen, dat kan dus ook bij de verkoop van je woning doen. De normale aflossing is lager dan de besparing op je energierekening.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar is absoluut geen garantie op.
Er zijn wel meer voorbeelden dat het allemaal niet in steen staat waar het overheid en geld betreft.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, een contract met 0% rente over de hele looptijd is een contract. En om het 'verhuis-en-hypotheek'-argument voor te zijn: je mag altijd vervroegd aflossen, dat kan dus ook bij de verkoop van je woning doen. De normale aflossing is lager dan de besparing op je energierekening.
Je komt met allemaal voorbeelden van wet- en regelgeving (of zelfs zaken die niks met de overheid te maken hebben), niet van contracten. Een overheid kan lopende contracten gewoon niet openbreken, dat gaat geen rechter accepteren.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er zijn wel meer voorbeelden dat het allemaal niet in steen staat waar het overheid en geld betreft.
Jarenlang verzekerd dat je bij aflossing van je hypotheek enkel nog restkosten zou betalen. Overige vaste lasten. Niet meer: je gaat straks belasting betalen wanneer je je huis hebt afbetaald.
Jarenlang gepusht om vooral te sparen en je geld op de bank te zetten. Kreeg je rente voor.
Niet meer: niet alleen krijg je geen rente meer, je krijgt een negatieve rente, en daarbij mag je in boks 3 straks ook nog wat extra aftikken.
Neem een elektrische auto, allerlei voordelen. Totdat opgemerkt werd dat het stroomnet overbelast is en laadpalen op rantsoen gaan.
Over het salderingsdebacle hebben we het al gehad.
Ik zou UITERST terughoudend zijn met lenen in het algemeen, en bij een dergelijk labiele overheid in het bijzonder.
Blijft staan: als je geld moet lenen om zaken te kunnen regelen omdat je anders tot 2030 moet sparen, gaan die zaken dus te snel. Anders kon je het zelf betalen, me dunkt.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je komt met allemaal voorbeelden van wet- en regelgeving (of zelfs zaken die niks met de overheid te maken hebben), niet van contracten. Een overheid kan lopende contracten gewoon niet openbreken, dat gaat geen rechter accepteren.
Dan gaan er een hoop huishoudens erg onverstandig met hun geld om. We hebben het hier over mensen met een koophuis hè, niet de bijstandsgezinnen in een sociale huurwoning. Als je dan geen 6k op reserve hebt staan dan is er wel echt ergens iets misgegaan. En dat geld uitgeven aan isolatie, zonnepanelen en andere vormen van verduurzaming verdient zichzelf wel terug.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik weet niet hoor, maar een hoop huishoudens hebben dat dus helemaal niet.
Ik maak hieruit op dat jij ook van mening bent dat veel mensen veel te snel een huis kopen?quote:Op zondag 17 maart 2024 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Blijft staan: als je geld moet lenen om zaken te kunnen regelen omdat je anders tot 2030 moet sparen, gaan die zaken dus te snel. Anders kon je het zelf betalen, me dunkt.
Ik zie nogal een verschil tussen een huis en maatregelen om dat huis te 'vergroenen'. Hoewel de kosten van een hypotheek uiteraard nog bij de kosten komen van verduurzaming.quote:Op zondag 17 maart 2024 21:00 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik maak hieruit op dat jij ook van mening bent dat veel mensen veel te snel een huis kopen?
Het gaat dus niet te snel, iedereen heeft tot 2050. Je kunt er alleen persoonlijk, uit vrije wil, voor kiezen om het te versnellen. En meestal is dat een slimme keus, omdat het fors geld bespaart en flink comfort oplevert.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Blijft staan: als je geld moet lenen om zaken te kunnen regelen omdat je anders tot 2030 moet sparen, gaan die zaken dus te snel. Anders kon je het zelf betalen, me dunkt.
Maar geld lenen is niet goed, toch?quote:Op zondag 17 maart 2024 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zie nogal een verschil tussen een huis en maatregelen om dat huis te 'vergroenen'. Hoewel de kosten van een hypotheek uiteraard nog bij de kosten komen van verduurzaming.
Kennelijk kennen mensen hier hele volksstammen die dat allemaal makkelijk kunnen ophoesten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |