Tenzij je op Schiphol parkeert en je rij niet noteert. Of je bij de Efteling parkeertquote:Op zondag 17 maart 2024 17:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Rood![]()
Dan hoef je niet te zoeken op de parkeerplaats
Ja daar sorteren ze auto's op kleur hequote:Op zondag 17 maart 2024 17:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tenzij je op Schiphol parkeert en je rij niet noteert. Of je bij de Efteling parkeert
quote:Op zondag 17 maart 2024 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja daar sorteren ze auto's op kleur he
Daarom, als er vijftig rode auto's op een rij staan moet je alsnog zoeken.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja daar sorteren ze auto's op kleur he
Joh…écht? 😳quote:Op zondag 17 maart 2024 17:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarom, als er vijftig rode auto's op een rij staan moet je alsnog zoeken.
Dan zal het wel die hoge zijn hequote:Op zondag 17 maart 2024 17:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarom, als er vijftig rode auto's op een rij staan moet je alsnog zoeken.
quote:
Ik ga hem vrijdag ophalen (de motor was met windscherm net tien centimeter te hoog om er in te zetten), dan volgen de pics.quote:
Nee, en ook goed zichtbaar op de weg. In .FR opvallend veel regen & asfaltkleurige auto's (nardo gray), en de Duitse en Franse merken waarvan de lampen niet altijd aan staan, zoals bij de Zweden en Japanners, zijn nagenoeg niet zichtbaar.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Rood![]()
Dan hoef je niet te zoeken op de parkeerplaats
merk / linki?quote:Op zondag 17 maart 2024 17:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik heb een monster staan van ome Ali. 13Pk benzinemotor er op. Voor twijgjes is deze niet geschikt. Voor takjes en takken tot 8cm doorsnede wel. Boven invoer voor kleiner spul, moet wel droog zijn. En zijinvoer voor het grovere werk. Oordoppen en bril zijn wel "verplicht". En messen slijpen zo nu en dan.
Spijkers en schroeven zijn wel verboden. Dan heb je meteen een hap in de messen zitten.
Merk? Hoezo merk? Ik plak er een naam op, ook goed?quote:
Hoop dat je het gezellig hebt! Ik vind het echt zo stoer dat je gewoon gaat en jezelf blijft uitdagen. Want ook zonder angst/brein dat af en toe nog worst case scenario's bedenkt, lijkt een reünie me best spannend!quote:Op zondag 17 maart 2024 17:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog niet bijgelezen, een egopost.
Zit in de trein, net mn eigen college van vorig jaar geluisterd ter voorbereiding van morgen. Over 5 min op station en dan paar min lopen naar locatie. En dan de reünie met oude middelbare school klas die ik sinds half 2008 niet meer heb gezien, alleen eentje in 2016 ofzo één keer en eentje jaar of drie geleden kwartier gesproken toen ik r tegenkwam op hockeyclub. Ik vind het nu toch wel een beetje spannend wordenbuikkriebels enzo. Maar het komt vast goed. Ik heb ze verder niet 'nodig' als nieuwe vrienden of zo, dus stel al mijn worst case scenario's komen uit dan ga ik gewoon weer naar huis en ga ik gewoon nooit meer naar een reünie
en de kans dat het meevalt is vast groter dan de kans dat die worst case scenario's uitkomen! *praat zichzelf moed in
Gewoon zelf een merk maken, bijvoorbeeld iets met Kraft of Stahl er inquote:Op zondag 17 maart 2024 18:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Merk? Hoezo merk? Ik plak er een naam op, ook goed?
Dus dat merk. En link is allang dood.
Even op ebay zoeken naar hakselaar benzine (in de lokale taal natuurlijk)
Of op Ali. Dit model heb ik staan.
https://www.aliexpress.co(...)arch%7Cquery_from%3A
* z80 Leest de eerste regel nog een paar keer.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:21 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb de rollerbrakes van mijn fiets gesmeerd. Fiets-overwinning nummer 1
Ketting vervangen heb ik uitgesteld tot komende zaterdag
Er moet rollerbrakevet in die dingen. B heeft me een speciaal flesje van Shimano gegeven. Er zit een klein dopje op gelabeld "Grease" en daar kan je wat in spuiten.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:23 schreef z80 het volgende:
[..]
* z80 Leest de eerste regel nog een paar keer.
En vraagt zich vervolgens af hoe de fiets nu te stoppen? Voeten op de grond? Hakken in het zand?
Ik ken het woord naafrem dan weer nietquote:Op zondag 17 maart 2024 19:31 schreef derLudolf het volgende:
Naafrem het zoiets in het NederlandsIk had nu geen idee wat voor remmen je bedoelde.
Rollerbrake is ook de correcte naam voor dit type rem. Naast trommelrem, die werkt met remschoenen en schijfremmen die werken met remblokken. En natuurlijk de velgrem. De oudste van het setje.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ken het woord naafrem dan weer niet
Als ik kijk naar een overzichtje van de Fietsersbond (wat toch een Nederlandse organisatie is) gebruiken ze ook gewoon "rollerbrake".
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/onderdelen/welke-remmen/
Je hebt meerdere soorten remmen die aan de naaf zitten ipv aan de velg, namelijk bv ook trommelremmen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wil ik nog eens andere eetkamerstoelen. Minder hard en minder hoog. Heeft alleen wat minder prio op het moment.
En we hebben de oude tegeltjes van de schouw weer op hun plaats gezet. Moesten hier en daar wel ingekort worden door stuc/vloer maar het is gelukt. En daarna plukte/knipte ik in de tuin een 'wild'boeketje![]()
Oh en na wat gedoe met lijstjes (de maat was er eentje die nergens te krijgen was, dus het werd er een bij de lijstenmakerij laten maken) konden we onze innerlijke nerd ook alvast een beetje naar buiten laten komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja er worden wel vaker Engelse termen gebruikt voor dingen waarvoor een NL term is, ook door lichamen met zekere status.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ken het woord naafrem dan weer niet
Als ik kijk naar een overzichtje van de Fietsersbond (wat toch een Nederlandse organisatie is) gebruiken ze ook gewoon "rollerbrake".
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/onderdelen/welke-remmen/
Je hebt meerdere soorten remmen die aan de naaf zitten ipv aan de velg, namelijk bv ook trommelremmen.
Hoe wil je dit type rem noemen? rolletjesrem? Want dit is een andere techniek om te remmen dan dat er gebruikt wordt in een trommelrem.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja er worden wel vaker Engelse termen gebruikt voor dingen waarvoor een NL term is, ook door lichamen met zekere status.
Uh ja, een trommelrem en een schijfrem maar die hebben wel hun eigen naam om onderscheid te maken
Je hebt het vast inmiddels zelf gefikst maar ik zou sowieso een kettingpons kopen want dan kun je straks voor je mountainbike ook zelf de ketting en cassette vervangen. Dat is zo simpel dat het zonde is om door de fm te laten doen. Overigens altijd schakels tellen, een gebruikte ketting rekt iets uit dus je gaat de mist in als je op dezelfde lengte de nieuwe ketting gaat monteren. Nog handiger is om een multitool te kopen met kettingpons, je weet maar nooit onderweg. https://www.mantel.com/topeak-mini-20-pro-multitoolquote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:26 schreef Tele6 het volgende:
Oh en ik moet de ketting van m'n stadsfiets vervangen. B zei "dat kun je prima zelf, koop een ketting en een kettingpons en het is echt niet moeilijk" maar ik vind het natuurlijk allemaal weer veel te eng
• Waar koop je een ketting en kettingpons? Bouwmarkt? Fietsenmaker?
• En wat voor ketting dan? B zei "een gewone ketting" maar ik weet niet wat gewoon is
• Hoe meet je af hoe lang hij moet zijn? Moet ik schakeltjes tellen?
Ik heb wel filmpjes en websites opgezocht, maar die zeggen allemaal verschillende dingen. Eentje zei dat je ook een betonschaar nodig had om de oude ketting eraf te halen, en een ander zei dat je ook een speciaal schakeltje nodig had om de ketting te bevestigen. Misschien moet ik eerst mijn kettingkast eraf halen om te kijken of de huidige ketting een speciaal schakeltje heeft. En in de filmpjes klemmen ze de kettingpons in een werkbank, maar ik heb geen werkbank.
Ik zie dat de Decathlon ook fietskettingen en zo heeft. En dat die kettingen met een snelschakel komen, dus dan heb je alleen de kettingpons nodig om de ketting in te korten. En misschien om de oude ketting eraf te halen.
ik voel me echt razend incapabel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |