abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 maart 2024 @ 20:52:36 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212828541
Deel 3
quote:

De mobiele eenheid (ME) heeft zondagmiddag ingegrepen bij de demonstratie tegen de Israëlische president Isaac Herzog tijdens de opening van het Nationaal Holocaustmuseum in Amsterdam. Verschillende demonstranten klommen op politiebusjes die als afzetting waren neergezet.
Dat gebeurde bij de afzetting tussen het Waterlooplein en het Mr. Visserplein. Rond de synagoge is veel politie op de been in verband met het protest. De ME had de weg tussen de synagoge en het Waterlooplein versperd met onder meer politiebusjes, om te voorkomen dat demonstranten richting de synagoge trekken.

Desondanks zijn verschillende demonstranten op de politiebusjes geklommen. De ME heeft de demonstranten met behulp van wapenstokken van de politiebusjes af geslagen, vertelt een verslaggever van het ANP.

De demonstranten protesteren tegen de aanwezigheid van de Israëlische president Herzog. Hij is in onze hoofdstad voor de opening van het Nationaal Holocaustmuseum. Maar niet iedereen is daar blij mee. Herzog deed meerdere omstreden uitspraken over de Hamas-aanval van 7 oktober en de oorlog in Gaza.

Buiten de synagoge demonstreren zo'n duizend mensen. Ze luisteren naar toespraken en roepen leuzen. Op het Waterlooplein zwaaien demonstranten met Palestijnse vlaggen en dragen borden met teksten als 'Amsterdam is saying no to genocide' en 'Ceasefire now'.

Koning Willem-Alexander opende het museum. Vlak daarvoor gaf hij een speech in de synagoge, waarbij meerdere staatslieden en hooggeplaatste functionarissen aanwezig waren. Na de ceremonie vertrok hij naar het museum, waar hij met boegeroep werd ontvangen door demonstranten.

https://www.nu.nl/midden-(...)nt-in-amsterdam.html
Tja, bijzonder triest dat we deze groep waanzinnigen naar hier hebben gehaald. :{

Stem tegen dit soort mensen, stem PVV. :!

(disclaimer: niet mijn OP)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212828671
quote:
Ze liegt.

Er is toch door de gemeente toestemming gegeven om te demonstreren?
Dit was toch al dagen van te voren aangekondigd?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 14 maart 2024 @ 21:06:05 #3
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212828748
quote:
Die demonstratie is gewoon aangekondigd. Er waren zelfs meerdere oproepen, zelfs volgens de NOS.
pi_212829144
Erev Rav had vooraf een vergunning aangevraagd om te mogen demonstreren en zij hebben een vergunning gekregen. Ik kan me niet voorstellen dat leden van deze Joodse organisatie die antisemitische leuzen hebben geschreeuwd en die hokocaust overlevende zo heeft bejegend.

Er zijn ook andere figuren op dat bezoek van Herzog afgekomen. Dat heeft misschien de autoriteiten verrast en dat Halsema dat bedoelt met spontane demonstratie. Niemand is zo achterlijk om vooraf tekst en uitleg te geven bij de vergunning om twee dagen later te beweren dat dit nooit is gebeurd. Ze is geen rapper KAFKA

[ Bericht 8% gewijzigd door opgebaarde op 14-03-2024 21:38:32 ]
pi_212829416
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 21:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze liegt.

Er is toch door de gemeente toestemming gegeven om te demonstreren?
Dit was toch al dagen van te voren aangekondigd?
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 21:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Die demonstratie is gewoon aangekondigd. Er waren zelfs meerdere oproepen, zelfs volgens de NOS.
Klopt, en er zijn ook gewoon strafbare feiten gepleegd:

twitter

Amnesty had zelfs een delegatie gestuurd.

Ze probeert het zo te spinnen dat dit een aparte demonstratie was gezien die niet in het toegewezen vak is gaan staan. Ze heeft dus totaal geen rekening gehouden met emotionele mensen die "spontaan" kwamen opdagen en zich niet aan de toegewezen plekken zouden houden.

quote:
Volgens Halsema was deze ruimte gereserveerd voor een pro-Israëlische demonstratie. „Voor de komst van de hoogwaardigheidsbekleders ontstond daarachter (...) een niet aangemelde, spontane demonstratie tegen de Israëlische president”, schrijft Halsema.
Femke is niet dom, die wist heus wel dat dit zou gebeuren, had ze waarschijnlijk immers zelf ook gedaan in haar activistische periode. En dan nu de bekende gespeelde onschuld.

Ergens is het gewoon een provocatie, hetzelfde met die boa hoofddoekjes of hoe er gereageerd wordt op demonstraties met een "verkeerde" mening.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tekaschi op 14-03-2024 21:37:25 ]
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212830102
Geen strafbare uitingen geweest. En maar zielig doen dat je wel zo was. Zoals ik al zei kom maar uit je slachtofferrol en laten we niet om de brei heen draaien. Die man had nooit uitgenodigd moeten worden.
  donderdag 14 maart 2024 @ 22:09:13 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212830134
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 22:07 schreef Chadi het volgende:
Geen strafbare uitingen geweest. En maar zielig doen dat je wel zo was. Zoals ik al zei kom maar uit je slachtofferrol en laten we niet om de brei heen draaien. Die man had nooit uitgenodigd moeten worden.
Volgens Halsema. Maar misschien moeten we dat toch maar aan het OM en de rechter over laten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212830251
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 22:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens Halsema. Maar misschien moeten we dat toch maar aan het OM en de rechter over laten.
Wat verwacht je van deze twee?
pi_212830311
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 21:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ze moeten ophouden met kritiek op Isreal onder antisemitisme te scharen. Als je dat wel doet, ben je zelf antisemiet. Al die zielige clubjes komen van een koude kermis thuis. De antisemitisme kaart omdat je kritiek hebt op Isreal is out of order.
pi_212831085
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 21:31 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
[..]
Klopt, en er zijn ook gewoon strafbare feiten gepleegd:

[ x ]

Amnesty had zelfs een delegatie gestuurd.

Ze probeert het zo te spinnen dat dit een aparte demonstratie was gezien die niet in het toegewezen vak is gaan staan. Ze heeft dus totaal geen rekening gehouden met emotionele mensen die "spontaan" kwamen opdagen en zich niet aan de toegewezen plekken zouden houden.
[..]
Femke is niet dom, die wist heus wel dat dit zou gebeuren, had ze waarschijnlijk immers zelf ook gedaan in haar activistische periode. En dan nu de bekende gespeelde onschuld.

Ergens is het gewoon een provocatie, hetzelfde met die boa hoofddoekjes of hoe er gereageerd wordt op demonstraties met een "verkeerde" mening.
Yes.
En dat maakt haar een stuk tuig. Net als haar mede kraker en partijlid groot wassink.

Ze weten precies wat ze moeten doen om demonstranten net die vrijheid te geven om het uit de hand te laten lopen en er zelf mee weg te kunnen komen.

Maakt haar niet minder een leugenaar.

Alleen weet je dus dat ze ongeschikt is voor haar vak, want ze kan de stad niet veilig houden voor iedereen. En dat is haar eerste prioriteit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212831215
quote:
De president van een bevriende natie had niet uitgenodigd mogen worden? Ben jij vanochtend heel hard met je voorhoofd tegen een bus aangeknald of zo?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212831308
quote:
Vind jij...
Gelukkig doen we daar niks mee...
pi_212831334
Nederland deed actief mee in het vervoeren van joden naar de vernietingskampen dus ik snap eigenlijk niet waarom er in ons land nog joden zijn. Dachten ze echt dat we, tachtig jaar later, het niet dunnetjes over zouden kunnen gaan doen? Types als Cohen en Asscher kijken weer de andere kant op net als hun grootouders zie De Joodse Raad.
pi_212832013
quote:
Die man is van harte welkom en die demonstranten horen niet thuis in Nederland. Walgelijke onderkruipsels.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_212832030
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 23:19 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Vind jij...
Gelukkig doen we daar niks mee...
Met we bedoel je vast dat moreel verwerpelijke clubje van je die hier alles aangrijpt om een democratisch recht teniet te doen zodat er niet geprotesteerd kan worden tegen het schenden van mensenrechten door je geliefden in Isreal?
  vrijdag 15 maart 2024 @ 07:07:33 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212832148
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 22:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze moeten ophouden met kritiek op Isreal onder antisemitisme te scharen. Als je dat wel doet, ben je zelf antisemiet. Al die zielige clubjes komen van een koude kermis thuis. De antisemitisme kaart omdat je kritiek hebt op Isreal is out of order.
Zijn de volgende dingen "kritiek op Israël"?:
-de Hitlergroet brengen
-"kankerjoden" roepen
-"Hamas is my brother" roepen
pi_212832185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 07:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Zijn de volgende dingen "kritiek op Israël"?:
-de Hitlergroet brengen
-"kankerjoden" roepen
-"Hamas is my brother" roepen
Er zijn volgens politie geen strafbare feiten gepleegd. Wil je bovenstaande toelichten?
  vrijdag 15 maart 2024 @ 07:51:30 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212832367
Wat gaat de PVV eigenlijk aan deze demonstranten doen wat nu niet gebeurt TS? Ze preventief afknallen?
pi_212832497
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 07:51 schreef Hexagon het volgende:
Wat gaat de PVV eigenlijk aan deze demonstranten doen wat nu niet gebeurt TS? Ze preventief afknallen?
Meldingsplicht invoeren, makkelijk te regelen. Gewoon melden op het bureau bij bepaalde evenementen.
Hallo
  vrijdag 15 maart 2024 @ 08:21:39 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212832665
quote:
Sinds wanneer is mevrouw Halsema een rechter?

Edit; Janneke141 was me al voor. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212833492
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 10:15:22 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212833944
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Omdat het gaat om een verdelingsvraagstuk en het dan aan de desbetreffende volkeren zelf is. Je gaat geen gebieden toewijzen, al helemaal niet als er geen consensus is.

En de Westerlingen hadden een teringhekel aan joden, dus waren lekker aan het nimbyen.
Zulke beslissingen werden in die tijd door (internationale) politieke leiders gemaakt. Ook voor Transjordanië is er niet gevraagd om een publieke opinie. Lansgrenzen worden nu eenmaal niet bepaald door de bewoners van gebieden.

En er valt natuurlijk ook niet te onderhandelen met een groep die het hele gebied wil en niet eens aan een verdelingsplan wilt werken. Met zulke territoriale gierigheid en gevoelens van etnische en religieuze suprematie, kun je ook niets beginnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212833947
ooit was er een tijd waarin een man 3 jaar lang strafrechtelijk achtervolgd werd na het gooien van een theelichthouder.

vandaag de dag kan je bovenop een politiebusje dansen en gooien met alles wat je te pakken krijgt.
Leuk zo'n hoofdstad.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_212833984
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:15 schreef HowardRoark het volgende:
En er valt natuurlijk ook niet te onderhandelen met een groep die het hele gebied wil en niet eens aan een verdelingsplan wilt werken. Met zulke territoriale gierigheid en gevoelens van etnische en religieuze suprematie, kun je ook niets beginnen.
Mooie typering van Nethanyahu en co.
zie email 27 oktober
  vrijdag 15 maart 2024 @ 10:19:18 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212833990
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
ooit was er een tijd waarin een man 3 jaar lang strafrechtelijk achtervolgd werd na het gooien van een theelichthouder.

vandaag de dag kan je bovenop een politiebusje dansen en gooien met alles wat je te pakken krijgt.
Leuk zo'n hoofdstad.
Tja, dat komt omdat als de politie hard ingrijpt er meteen weer allemaal aantijgingen komen van (systematisch) racisme en politiegeweld. Dus het enige wat men dan kan doen is de relschoppers, voornamelijk mensen met een migratieachtergrond, gewoon hun gang laten gaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')