abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212826299
https://www.nu.nl/binnenl(...)lwassene-besmet.html

quote:
In Eindhoven en de directe omgeving is een uitbraak van mazelen gaande, meldt de GGD. Zeker veertien kinderen en één volwassene zijn besmet. Volgens de gezondheidsdienst waren ze allemaal ongevaccineerd.

Voor de meeste mensen hebben de mazelen weinig risico, omdat ze ertegen gevaccineerd zijn. Maar voor baby's en niet-gevaccineerde mensen kan de ziekte dodelijke gevolgen hebben.

De Europese gezondheidsdienst ECDC waarschuwde eerder dit jaar voor de toename van mazelen in Europa. De gezondheidsdienst maakt zich zorgen omdat de ziekte op steeds meer verschillende plekken rondgaat, terwijl in veel landen te weinig mensen ertegen beschermd zijn.
In Nederland is ongeveer eens in de tien tot vijftien jaar een mazelenuitbraak. De recentste epidemie was in 2013. Daarbij overleed een zeventienjarig meisje uit Zeeland. Afgelopen voorjaar overleed een meisje in het Radboudumc in Nijmegen aan de ziekte.

Ongeveer 80 procent van de schoolgaande kinderen is gevaccineerd tegen de mazelen. Een paar jaar geleden was dit nog 90 procent. De vaccinatiegraad onder baby's is gezakt tot onder de 95 procent. Het mazelenvaccin werd in 1976 opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma.
"Door de dalende vaccinatiegraad neemt het risico op verspreiding toe", waarschuwt de GGD. De gezondheidsdienst adviseert sterk dat mensen hun kinderen laten vaccineren: "Vaccinatie biedt goede bescherming."
Sukkels :')
  donderdag 14 maart 2024 @ 18:31:17 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212826391
Ongevaccineerden zijn een gevaar voor de samenleving.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 14 maart 2024 @ 18:37:43 #4
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_212826452
Toch mooi hoe snel je van 1e wereldland weer een 3e wereldland kan worden vanwege misinformatie.

Het eten van een koeienvlaai beschermd tegen de mazelen en je krijgt er geen autismespectrumstoornis van in tegenstelling tot de vaccinatie's van het RIVM. Jammer dat dit niet algemeen bekend is. De vlaai moet wel vers zijn en uit Limburg komen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_212826458
Wel bijzonder dat ze in dit artikel te kennen geven waar deze mensen wonen.. hebben we dat niet eerder gehoord :X
  donderdag 14 maart 2024 @ 18:39:19 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212826468
Sukkels.
Triest voor de kinderen wel. Je hoopt dat die antivax ouders de prijs moeten betalen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212826475
Kan gebeuren
Het leven is niet altijd leuk en zonder gevaar
lol
pi_212826743
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 18:38 schreef Anti_schaap het volgende:
Wel bijzonder dat ze in dit artikel te kennen geven waar deze mensen wonen.. hebben we dat niet eerder gehoord :X
Wat denk je zelf? :')
  donderdag 14 maart 2024 @ 19:10:30 #9
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_212826775
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 18:37 schreef PirE het volgende:
Toch mooi hoe snel je van 1e wereldland weer een 3e wereldland kan worden vanwege misinformatie.

Het eten van een koeienvlaai beschermd tegen de mazelen en je krijgt er geen autismespectrumstoornis van in tegenstelling tot de vaccinatie's van het RIVM. Jammer dat dit niet algemeen bekend is. De vlaai moet wel vers zijn en uit Limburg komen.
Dus voordat mazelen in het vaccinatieprogamma zat was Nederland een derde wereldland?
  Redactie Sport donderdag 14 maart 2024 @ 19:15:07 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_212826808
quote:
Nee hoor. Ander nieuwsbericht.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_212826885
Maar geen autisme! :o
  donderdag 14 maart 2024 @ 19:27:03 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212826918
Geef die kinderen een gemene advocaat en laat die ouders maar een dikke schadevergoeding dokken. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_212826993
quote:
84s.gif Op donderdag 14 maart 2024 18:31 schreef Starhopper het volgende:
Oneens, ik ben een groot voorstander van Darwin awards.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212826997
quote:
84s.gif Op donderdag 14 maart 2024 18:31 schreef Starhopper het volgende:
De prikfascisten waren een gevaar voor de samenleving, en dit is ook wat zij veroorzaakt hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 14 maart 2024 @ 19:32:01 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212826998
Als het wappies zelf waren die ziek werden was dit alleen maar lachen. Maar helaas zijn het dan weer kinderen die slachtoffer worden.
  donderdag 14 maart 2024 @ 19:32:55 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212827013
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De prikfascisten waren een gevaar voor de samenleving, en dit is ook wat zij veroorzaakt hebben.
Nee hoor, mensen besluiten helemaal zelf om de wappie uit te hangen en hun kind bloot te stellen aan gevaarlijke ziektes. Niet steeds de verantwoordelijkheid elders leggen.
pi_212827045
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee hoor, mensen besluiten helemaal zelf om de wappie uit te hangen en hun kind bloot te stellen aan gevaarlijke ziektes. Niet steeds de verantwoordelijkheid elders leggen.
Mensen kunnen nut en noodzaak helemaal niet zelf beoordelen, en vertrouwen op de overheid en medici kunnen ze ook niet meer.
  donderdag 14 maart 2024 @ 19:36:12 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212827071
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Mensen kunnen nut en noodzaak helemaal niet zelf beoordelen
Waarom doen ze het dan?

quote:
, en vertrouwen op de overheid en medici kunnen ze ook niet meer.
Ze kunnen gewoon eens naar de feiten kijken en zien dat die vaccins helemaal geen schade opleveren.
pi_212827089
Noodzaak is natuurlijk een subjectieve notie, en temeer als het een algemeen nut betreft wat afgewogen dient te worden aan een persoonlijk risico.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_212827304
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Oneens, ik ben een groot voorstander van Darwin awards.
Ja leuk, maar ik zit hier met een baby die pas bij 1 jaar gevaccineerd wordt :{
pi_212827421
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom doen ze het dan?
[..]
Ze kunnen gewoon eens naar de feiten kijken en zien dat die vaccins helemaal geen schade opleveren.
Dat hebben ze eerder gehoord en dat bleek een leugen. Het vertrouwen in vaccins is misbruikt om met leugens de hele bevolking met een niet werkend pseudovaccin the prikken en nu is dat te paard gegaan en moet het te voet terug zien te komen. Dat gaat niet gebeuren als er geen schoon schip wordt gemaakt.
pi_212827448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nee hoor. Ander nieuwsbericht.
Oh ja, vandaar dat men daar in gaat op hetzelfde bericht in de reacties.
pi_212827468
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat hebben ze eerder gehoord en dat bleek een leugen. Het vertrouwen in vaccins is misbruikt om met leugens de hele bevolking met een niet werkend pseudovaccin the prikken en nu is dat te paard gegaan en moet het te voet terug zien te komen. Dat gaat niet gebeuren als er geen schoon schip wordt gemaakt.
Ik ben 40 jaar geleden geprikt tegen mazelen en straatvuil en nog wat anders en ik leef nog steeds

Ik snap ook niet hoe :'(
pi_212827469
Met dank aan de overheid natuurlijk. Werd wel vaker beweert dat het hele coronagebeuren juist averechts werkte ipv om de vaccinatiegraad op te krikken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_212827478
Misschien moeten we mensen maar gewoon laten doen. Het is duidelijk dat consequenties eerst keihard gevoeld moeten worden voordat men actie onderneemt. En ja daar zullen doden bij vallen maar het is nu eenmaal niet anders.
pi_212827506
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:52 schreef Geitenkamp het volgende:

[..]
Ik ben 40 jaar geleden geprikt tegen mazelen en straatvuil en nog wat anders en ik leef nog steeds

Als klein kind speelde ik altijd op straat of in de moeder, genoeg schrammen en schaafwonden van de stoep, in roestige spijkers gestaan, thuis komen met vieze handen en gelijk een broodje eten, etc. Ik ben echt zo immuun daarvoor. })
  donderdag 14 maart 2024 @ 19:57:16 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212827572
quote:
Als het wappies zelf waren die ziek werden was dit alleen maar lachen. Maar helaas zijn het dan weer kinderen die slachtoffer worden.
Mochten ze volwassen worden dan zijn ze geen haar beter dan de ouders. Kennelijk moeten er doden vallen om een voorbeeld te zijn naar anderen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212827739
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:52 schreef Geitenkamp het volgende:

[..]

40 jaar geleden hadden de mensen die voor je prik zorgden ook geen andere agenda dan de volksgezondheid.
  donderdag 14 maart 2024 @ 20:06:07 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212827762
quote:

[..]
Nog een keer, die keuze overkomt ze niet. Die maken ze zelf om lekker dwars te doen en tegen de overheid te kunnen zeiken. Hun eigen verantwoordelijkheid.
  donderdag 14 maart 2024 @ 20:07:41 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212827791
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 18:39 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Kan gebeuren
Het leven is niet altijd leuk en zonder gevaar
Klopt, daarom is het fijn dat er zoveel mogelijk gevaren beperkt worden, anders werden we gemiddeld nog steeds niet ouder dan 40. En dat door heel simpel een gratis vaccin toe te dienen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212827808
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
Misschien moeten we mensen maar gewoon laten doen. Het is duidelijk dat consequenties eerst keihard gevoeld moeten worden voordat men actie onderneemt. En ja daar zullen doden bij vallen maar het is nu eenmaal niet anders.
Beetje sneu alleen dat die doden dan waarschijnlijk kinderen zullen zijn die daar niet zelf voor gekozen hebben. De lage vaccinatiegraad wordt wel echt een groot probleem de komende jaren.
pi_212827867
quote:

[..]
Mensen kiezen ervoor ook dat te geloven. Vermoeiend.

Ondertussen moet men niet zeiken als zaken als roken, drinken en vet vreten wordt afgeraden. Nee lekker schreeuwen met onderbuikgevoelens.
  donderdag 14 maart 2024 @ 20:11:51 #34
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_212827881
quote:
Ja, precies dit. En dan is de kans zeer groot dat het om zeer kleine kinderen zal gaan die dankzij dit soort debielen slachtoffer zijn.

Godzijdank worden niet gevaccineerden hier niet toegelaten op de KDV's etc. Maar dat zou standaard praktijk moeten zijn in heel NL.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_212827899
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nog een keer, die keuze overkomt ze niet. Die maken ze zelf om lekker dwars te doen en tegen de overheid te kunnen zeiken. Hun eigen verantwoordelijkheid.
Er is teveel op de overheid te zeiken. Vroeger zeek men gewoon over belastingen want de volksgezondheid was in goede handen. Dat vertrouwen is weg en dat hebben jij en jouw geestverwanten bewerkstelligt met leugens en bedrog.
pi_212827900
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
40 jaar geleden hadden de mensen die voor je prik zorgden ook geen andere agenda dan de volksgezondheid.
Wat is er veranderd?
pi_212827918
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:52 schreef Discombobulate het volgende:
Met dank aan de overheid natuurlijk. Werd wel vaker beweert dat het hele coronagebeuren juist averechts werkte ipv om de vaccinatiegraad op te krikken.
flikkerstraal een eind op joh.

Overheid: Laat je vaccineren het is goed voor je!!
wappies: Nee je liegt.
Overheid: echt waar doe nou! het is echt goed voor je. Kijk hier feiten!
wappies: Nee, je liegt fake news.

mazelenuitbraak.
wappies: dat de vaccinatiegraad zo laag is, komt door hoe de overheid deed tijdens de coronacrisis.

nee wappies, dat komt omdat je denkt zelf ergens verstand van te hebben, terwijl je ergens in een Kruidvat werkt.
  donderdag 14 maart 2024 @ 20:17:10 #38
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212827984
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Mensen kunnen nut en noodzaak helemaal niet zelf beoordelen, en vertrouwen op de overheid en medici kunnen ze ook niet meer.
|:(

Mijn hemel wat een drek! Even jouw 'logica' op een rijtje zetten. Er breekt een oude ziekte uit, waar je gewoon een vaccin voor kan halen. Jij neemt voor het gemak even aan dat deze mensen door de overheid geen vaccin nemen en dat komt dan ook nog eens door de mensen die hem aanbieden?

De anti-vaxxers waren al langer actief dan corona en het was voor 2019 al een opkomend probleem. Jij schuift dat weer onder je haat tegen alles wat media, wetenschap en overheid is en gebruikt dat dan ook nog eens als argument.

Helemaal gek!
pi_212827994
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:11 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja, precies dit. En dan is de kans zeer groot dat het om zeer kleine kinderen zal gaan die dankzij dit soort debielen slachtoffer zijn.

Godzijdank worden niet gevaccineerden hier niet toegelaten op de KDV's etc. Maar dat zou standaard praktijk moeten zijn in heel NL.
Het is jammer dat ouders hierbij niet verplicht zijn om te antwoorden. En het kdv ze nog niet mag weigeren. Het voorstel om dit wel te mogen doen is aangenomen door de tweede kamer maar verworpen door de eerste kamer voor zover ik kan vinden.
  donderdag 14 maart 2024 @ 20:18:10 #40
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_212827997
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mensen maken die keuze omdat de overheid onbetrouwbaar is en dat is wel degelijk de schuld van de overheid zelf.

quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:13 schreef koemleit het volgende:

[..]

mazelenuitbraak.
wappies: dat de vaccinatiegraad zo laag is, komt door hoe de overheid deed tijdens de coronacrisis.

nee wappies, dat komt omdat je denkt zelf ergens verstand van te hebben, terwijl je ergens in een Kruidvat werkt.
Overheid: Laat je vaccineren want de BV Nederland moet wel draaiende blijven, wat maakt het uit dat de farmaceuten alle protocollen die gebruikelijk zijn bij een nieuw vaccin aan de kant mochten schuiven. En ohja, wil je 'm niet dan mag je ook niet meer mee doen met ons, lekker puh!
pi_212828000
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:13 schreef koemleit het volgende:

[..]

mazelenuitbraak.

Genoeg voor te zeggen hoor. Dat jij er niet zo over denkt is vooral je eigen probleem.

quote:
Mandating people who have had COVID to get vaccinated makes zero sense from a scientific point of view, and it makes zero sense from a public health point of view, but it’s worse than that. It actually creates problems because when people see that they are forced to take a vaccine when they don’t need to, it creates a lot of distrust in public health.
https://thehub.ca/2021-09(...)d-will-sow-distrust/

En zoek maar raak.
  donderdag 14 maart 2024 @ 20:19:34 #42
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212828022
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat vertrouwen is weg en dat hebben jij en jouw geestverwanten bewerkstelligt met leugens en bedrog.
Wie ben jij dan? Jij en jouw geestverwanten? Wees eens concreet! Welke geestverwanten zijn dat? Al op de basisschool leer je hoe belangrijk vaccins zijn en doordat men allerlei leugens over vaccins deelt (al voor corona) is dat ook nog eens de schuld van de overheid.
pi_212828049
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Klopt, daarom is het fijn dat er zoveel mogelijk gevaren beperkt worden, anders werden we gemiddeld nog steeds niet ouder dan 40. En dat door heel simpel een gratis vaccin toe te dienen.
dan konden we wel eerder met pensioen ^O^
lol
pi_212828080
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:08 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Beetje sneu alleen dat die doden dan waarschijnlijk kinderen zullen zijn die daar niet zelf voor gekozen hebben. De lage vaccinatiegraad wordt wel echt een groot probleem de komende jaren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 14 maart 2024 @ 20:24:00 #45
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212828086
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:18 schreef Cruzinats het volgende:
Mensen maken die keuze omdat de overheid onbetrouwbaar is en dat is wel degelijk de schuld van de overheid zelf.
Die mensen zijn dan echt heel erg dom, want er is genoeg voorlichting en andere info beschikbaar. En het probleem kwam al op voor corona, dus dat mensen vertikken vaccins te nemen (want hep op feesboek gestaan dat je autistisch wordt) komt door de overheid? Want ja dat is nogal een groot orgaan en vrij abstract in deze wijze van gebruik.

Als ze eens bij hun huisarts om info vragen, maar nee, idioten op het internet weten het veel beter. Het probleem is dat hun kinderen er uiteindelijk de dupe van zijn. Mooi werk voor kinderbescherming.
  donderdag 14 maart 2024 @ 20:24:58 #46
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212828099
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:21 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
dan konden we wel eerder met pensioen ^O^
Haha, ja want zo werkt het! ;)
pi_212828107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Haha, ja want zo werkt het! ;)
akkoord
lol
pi_212828128
Het is trouwens ook een vreemd iets dat mensen een spuit niet nemen omdat ze de overheid niet vertrouwen.
Ik heb ook m'n bedenkingen bij veel wat onze overheid doet/deed.

Maar wbt vaccinaties kijk je toch naar de medische wetenschap? daar heeft de overheid toch niks mee van doen?

dat de overheid in de Coronatijd ook naar deze wetenschap keek, en in het belang van het land heeft geprobeerd zoveel mogelijk mensen over te halen om een vaccin te halen is dan niet gek.

Maar ik laat m'n keuze dus niet afhangen van de overheid, maar van de feiten en de wetenschap.

En dat zouden overtheidswantrouwende mensen ook kunnen doen en zo hun kinderen niet in gevaar brengen.
pi_212828171
De NOS wees zojuist zowaar een donkere wijk aan waar maar slechts 62% gevaccineerd is!
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_212828253
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:30 schreef Akathisia het volgende:
De NOS wees zojuist zowaar een donkere wijk aan waar maar slechts 62% gevaccineerd is!
ja het is misschien nieuws voor je,
maar huidskleur schijnt dus helemaal geen invloed te hebben op de mate waarin een vaccin je beschermt.

Bijzonder he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')