quote:
Het was fantastisch, wat een bak energie en charisma heeft Joost. Hij knalde er meteen in met Europapa en dat klonk geweldig en halverwege de show creëerde hij zoals de quote hierboven (bron?) aangaf een mosh pit a la Witch doctor van De Staat, voor nóg een rondje Europapa, de pit moest zo groot mogelijk met hem in het midden en er waren mensen met speciale hesjes die camera’s hadden en bij hem hoorden voor ‘speciale opnames’, daaruit concludeer ik ook wel dat het voor een speciale video gebruikt gaat worden maar. Met hoe of wat verder is niet duidelijk, ik denk ook niet dat het plan volledig heeft gewerkt want af en toe rapte hij een aantal regels niet en ik denk dat dat toch door de chaos kwam van zo’n moshpit, was lastig te zien vanaf waar ik stond (veilig op een afstand

). Als ik zo de interactie met het publiek én met de handheld camera die vrijwel continu op het podium door iemand werd bediend zag heb ik het volste vertrouwen dat hij in Malmö zowel een volle zaal als de mensen thuis kan inpakken en de energie kan laten voelen, van de eerste tot de laatste seconde gaf hij álles.
Hij sprak ook veel in het Engels om zo z’n internationale fans mee te nemen in z’n verhalen, maar hij hield die verhalen wel kort zodat er voldoende tijd was voor de nummers die stuk voor stuk totale work-outs waren. Ik ben bekaf.
Hij deed ook drie nieuwe nummers, eentje genaamd Gabberland (de titel raadt al hoe die gaat), eentje meer in de lijn van Friesenjung over een vlieger/luchtballon (hoi Hazes en Bauer) en een lied genaamd Fussball, gabber/stampen en veel fussball fussball fussball, had ie geschreven als voetbal anthem (joh!).
Richting het einde volgde nog een remix van Europapa met al z’n crew leden en matties om hem heen, u kent ze wel, Stuntje, Appie, nog iemand, die ene, een gast genaamd Jimbo en achter de deck de onvolprezen Tantu
Beats en Vieze Asbak.
Laatste nummer van de show gingen de lichten uit, drapeerde Joost de Friese vlag over zich heen, verwachtte men Florida 2009 maar startte de outro van Europapa en deed hij die.
Om vervolgens in het volle licht te eindigen met Jimmy van Boudewijn de Groot (droom Groot!).
Een lied van De Groot over zijn zoon.
Een soort Europapa, maar dan met de rollen omgedraaid.
Het was geweldig.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cee op 15-03-2024 07:11:25 ]