Oh, ja, dat kan in deze context natuurlijk twee dingen betekenenquote:Op maandag 1 april 2024 21:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik weet niet wat je met hoe diep bedoelt, maar ik gebruik zelf nooit potgrond of andere aanpasgrond om dingen te planten. Als ze het niet doen in de grond die er ligt, zijn ze niet geschikt voor mijn tuin (en waren ze anders te veel werk om in leven te houden, in een miniblubje potgrond. Dan hadden ze net zo goed in een pot gekund).
Ooh of bedoelde je diepte in strekkende meters, dus welk oppervlak ze moeten hebben?
Het lukt de klimop van de buren zelfs tussen mijn tegels, dus ik gok niet groot
Ik zou dat nog eens heroverwegenquote:niet met je hoofd in de bladeren
Notedquote:Op maandag 1 april 2024 21:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou dat nog eens heroverwegen![]()
Zei zij die aan de rand van een ruim 4 m brede vlonder wat kleine bosjes prachtriet plaatste en vervolgens de helft van het buitenseizoen nog maar goed 2 strekkende zitmeters overhad.
De helft van de vlonderrand heeft inmiddels alleen nog bloemen en zulks.
Kwam er bij mij ook uit, maar op de afbeeldingen lijkt het blad anders. De bloei even afwachten maar.quote:Op maandag 1 april 2024 21:20 schreef Blues het volgende:
@:Claudia_x tussen je serum groeit volgens plantnet dit:
https://plantenvanhier.nl/soorten/grote-centaurie.html
Ok! Ik hou van zoekenquote:Op maandag 1 april 2024 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kwam er bij mij ook uit, maar op de afbeeldingen lijkt het blad anders. De bloei even afwachten maar.
Hoeveel uur zon komt er op die plek?quote:Op dinsdag 2 april 2024 00:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is een idee waar ik geen seconde aan had gedacht. Ik ga er eens over nadenken!
Ik ga voor maar 1 of 2 bodembedekkers in de tuin. Kruipende kornoelje wil ik proberen onder de haag.quote:Op woensdag 3 april 2024 15:31 schreef PzKpfw het volgende:
Hebben jullie nog suggesties voor een bodembedekker onder/voor mijn haag. Voornamelijk als barrière tegen (kweek)gras van naastgelegen perceel. Ligging van dit stuk is in de volle zon.
Ik zou houtsnippers gebruiken. Die werken bij mij behoorlijk goed tegen oprukkend kweekgras.quote:Op woensdag 3 april 2024 15:31 schreef PzKpfw het volgende:
Hebben jullie nog suggesties voor een bodembedekker onder/voor mijn haag. Voornamelijk als barrière tegen (kweek)gras van naastgelegen perceel. Ligging van dit stuk is in de volle zon.
Die zien er wel leuk uit inderdaad.quote:Op woensdag 3 april 2024 21:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ga voor maar 1 of 2 bodembedekkers in de tuin. Kruipende kornoelje wil ik proberen onder de haag.
Dat is eventueel nog een uiterste optie maar de voorkeur gaat in eerste wel uit naar planten.quote:Op woensdag 3 april 2024 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou houtsnippers gebruiken. Die werken bij mij behoorlijk goed tegen oprukkend kweekgras.
Mee eens. Ik zie kweekgras bij m'n buurvrouw overal in de borders terechtkomen.quote:Op donderdag 4 april 2024 09:40 schreef Elleska het volgende:
dan zou ik er een goede rizoombegrenzer langs plaatsen zodat je alleen nog last hebt van de bovengrondse verspreiding want geen enkele plant gaat kweekgras tegen houden.
Heb de plantjes inmiddels al gekocht, we gaan het zien. Mocht de kweek wel doorzetten dan heb ik nog wel wat dingen achter de hand.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens. Ik zie kweekgras bij m'n buurvrouw overal in de borders terechtkomen.
@:pzkpfw, mijn kas zag eruit als hieronder. Nu groeit er vrijwel nooit meer kweekgras.
[ afbeelding ]
Zo had ik 800 vierkante meter, met een vleugje brandnetel en distelquote:Op donderdag 4 april 2024 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens. Ik zie kweekgras bij m'n buurvrouw overal in de borders terechtkomen.
@:pzkpfw, mijn kas zag eruit als hieronder. Nu groeit er vrijwel nooit meer kweekgras.
[ afbeelding ]
Staat het grondwater daar hoog?quote:Op donderdag 4 april 2024 03:13 schreef Twieki het volgende:
Kennen jullie deze foto nog?
[ afbeelding ]
Sommigen worden helemaal bruin, terwijl ik er niks geks mee gedaan heb. Geplant in het najaar, dus daar kan 't niet aan liggen. Dat zou een goede tijd moeten zijn.
Het is nu te donker om nog een huidige foto te maken maar meerdere worden gewoon helemaal bruin en lijken af te sterven.
Iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Heb je een biologische kweker in de buurt? Dan zou je die kunnen vragen waar die aan z'n grond komt.quote:Op zaterdag 6 april 2024 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik probeer bigbags turfvrije biologische tuinaarde of bemeste tuinaarde te vinden. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik wilde iets vinden dat goedkoper is dan BioKultura maar dat lijkt een illusie.
Ik kan overigens wel pallets met zakken vinden. Maar dan is er weer zo veel plastic
Goede tip. Ik heb in de wijde omgeving 1 ecologisch tuinontwerper gevonden, men doet in dit deel van Brabant niet zo aan het milieu helaas.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je een biologische kweker in de buurt? Dan zou je die kunnen vragen waar die aan z'n grond komt.
Of een biologische hovenier, ook vaak een goed adres voor grotere partijen grond/snippers etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |