Tja, bijzonder triest dat we deze groep waanzinnigen naar hier hebben gehaald.quote:
De mobiele eenheid (ME) heeft zondagmiddag ingegrepen bij de demonstratie tegen de Isralische president Isaac Herzog tijdens de opening van het Nationaal Holocaustmuseum in Amsterdam. Verschillende demonstranten klommen op politiebusjes die als afzetting waren neergezet.
Dat gebeurde bij de afzetting tussen het Waterlooplein en het Mr. Visserplein. Rond de synagoge is veel politie op de been in verband met het protest. De ME had de weg tussen de synagoge en het Waterlooplein versperd met onder meer politiebusjes, om te voorkomen dat demonstranten richting de synagoge trekken.
Desondanks zijn verschillende demonstranten op de politiebusjes geklommen. De ME heeft de demonstranten met behulp van wapenstokken van de politiebusjes af geslagen, vertelt een verslaggever van het ANP.
De demonstranten protesteren tegen de aanwezigheid van de Isralische president Herzog. Hij is in onze hoofdstad voor de opening van het Nationaal Holocaustmuseum. Maar niet iedereen is daar blij mee. Herzog deed meerdere omstreden uitspraken over de Hamas-aanval van 7 oktober en de oorlog in Gaza.
Buiten de synagoge demonstreren zo'n duizend mensen. Ze luisteren naar toespraken en roepen leuzen. Op het Waterlooplein zwaaien demonstranten met Palestijnse vlaggen en dragen borden met teksten als 'Amsterdam is saying no to genocide' en 'Ceasefire now'.
Koning Willem-Alexander opende het museum. Vlak daarvoor gaf hij een speech in de synagoge, waarbij meerdere staatslieden en hooggeplaatste functionarissen aanwezig waren. Na de ceremonie vertrok hij naar het museum, waar hij met boegeroep werd ontvangen door demonstranten.
https://www.nu.nl/midden-(...)nt-in-amsterdam.html
Hamas is een extremistische kutclub die de sharia in wil voeren en graag roept dat islam de oplossing is, "naastenliefde", maar dan eigenlijk alleen voor moslims.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:06 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Hamas is een verzetsbeweging tegen de overheersen van Israel. Mocht Israel zich terugtrekken dan is er geen overheersing meer. Probleem opgelost..
De meesten van jullie zijn ook zo naief..
Bijvoorbeeld het feit dat Israel wel kernwapens mag en landen erom heen niet. Denk je dat dit geen kwaad bloed zet en het gevoel van eigenwaarde verminderd bij die landen die het niet mogen?
En ook hier zijn het de Westerse landen die hebben bepaald wie wel en wie niet.
Als je niet inziet dat dit de wereldvrede niet bepaald bevorderd dan heb je weinig op met EQ vrees ik.
Hoe weet jij nou wat ik over deze kwestie weet ? Ik denk er gewoon niet hetzelfde over als jij. Ik vind moorden domweg altijd fout. Het maakt mij echt helemaal niet uit wat Isral wel of niet met moskeen deed. Dat kan nooit moord rechtvaardigen, tenzij je een moslim bent want die vinden het blijkbaar heel normaal om mensen te doden als die iets doen wat hun niet bevalt.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:01 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Weer iemand die van toeten noch blazen weet![]()
Je doet alsof de Israeliers geen blaam treft. Zij hebben gedaan wat ze konden om de Palestijnen een leuke en fijne toekomst te geven? Palestina is 65 jaar bezet door de Israeliers. Israel heeft ook al zo lang een rechtse president die niet zit te wachten op een eigen land voor de Palestijnen.
Geen wonder dat Hamas toen is gekomen.
De aanval van Hamas was een reactie op hoe Israel met de moskeeen in Gaza omging. Plus ze wilden Israeliers meenemen naar Gaza om die te ruilen voor de gevangen genomen Palestijnen (die vaak zonder rechtspraak werden vastgehouden, en zonder dat de familie wist waar ze zaten. In WOII noemden ze dit "verdwijnen in nacht und nebel". https://nl.wikipedia.org/wiki/Nacht_und_Nebel)...
Over uiklokking trouwens verder gesproken: Israel had al kennis van deze aanval 1 jaar voor de toedracht. De inlichtingendiensten hadden al geadviseerd om meer soldaten in/bij Gaza te plaatsen en ze weg te halen bij de WestBankOever. Maar nee, Netanyahu en zijn rechterhand zagen meer in de WestBankOever om de kolonisten te helpen bij het verdrijven van de Palestijnen aldaar.
Dat is pas uitlokking geweest.
Maar wel logisch hoor, want dankzij 7 Oktober schaart de meute zich weer rond de vlag en kan Netanyahu wat langer op het pluche zitten.
Politie is bang voor de politiek.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:29 schreef de_boswachter het volgende:
Weer niet hard genoeg ingegrepen. Lekker vuurwerkjes op zich laten gooien, vinden ze prima. De MEAls ze maar voetbalsupportertjes blauw kunnen slaan, dan is hun dag wel geslaagd
Kan je met bronnen onderbouwen waaruit blijkt dat Hamas de sharia wilt invoeren?quote:Op zondag 10 maart 2024 21:20 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Hamas is een extremistische kutclub die de sharia in wil voeren en graag roept dat islam de oplossing is, "naastenliefde", maar dan eigenlijk alleen voor moslims.
Dus de demonstratie moest verboden worden in het kader van de grondwet?quote:Op zondag 10 maart 2024 22:08 schreef VEM2012 het volgende:
Ik word echt kotsmisselijk van die antisemieten. Niet alleen de demonstranten, maar ook die idioten bij de gemeente Amsterdam die zo’n plek aanwijzen voor een demonstratie.
En maar druk maken om ‘grondrechtschendingen’ van de PVV (deels terecht, ook niet mijn club). Maar kutclubjes als GL/PvdA, Denk, Bij1, enz de hand boven het hoofd blijven houden. Door en door verrot, net als een veel te groot deel van het ambtenaren apparaat.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)vertellen-over-hamasquote:Op zondag 10 maart 2024 22:16 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Kan je met bronnen onderbouwen waaruit blijkt dat Hamas de sharia wilt invoeren?
Dus mensen die een demonstratie aanwijzen zijn antisemieten?quote:Op zondag 10 maart 2024 22:08 schreef VEM2012 het volgende:
Ik word echt kotsmisselijk van die antisemieten. Niet alleen de demonstranten, maar ook die idioten bij de gemeente Amsterdam die zo’n plek aanwijzen voor een demonstratie.
En maar druk maken om ‘grondrechtschendingen’ van de PVV (deels terecht, ook niet mijn club). Maar kutclubjes als GL/PvdA, Denk, Bij1, enz de hand boven het hoofd blijven houden. Door en door verrot, net als een veel te groot deel van het ambtenaren apparaat.
Dit is er een in het kader van "ze treden wel op tegen boeren maar niet tegen QR". Geloof mij, de politie treedt altijd hard op, of je nou boer activist bent of klimaatactivist.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:29 schreef de_boswachter het volgende:
Weer niet hard genoeg ingegrepen. Lekker vuurwerkjes op zich laten gooien, vinden ze prima. De MEAls ze maar voetbalsupportertjes blauw kunnen slaan, dan is hun dag wel geslaagd
Dat kan niet. Want Hamas is altijd al een "verzetsgroep" geweest.. Vandaar dat je Hamas ook niet op 1 hoop moet gooien met ISIS of AlQuada.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:16 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Kan je met bronnen onderbouwen waaruit blijkt dat Hamas de sharia wilt invoeren?
Niet mijn op. Disclaimert.quote:
Schei uit man. Meten met twee maten zijn ze ontzettend goed in bij de Politie.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dit is er een in het kader van "ze treden wel op tegen boeren maar niet tegen QR". Geloof mij, de politie treedt altijd hard op, of je nou boer activist bent of klimaatactivist.
Ja en die was @FlippingCoin begonnenquote:Op zondag 10 maart 2024 22:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet mijn op. Disclaimert.
Die zit in deel 1
Dus ze zijn eerst zelf vermoord en dan vind je het vreemd dat ze zelf aan het moorden slaan?quote:Op zondag 10 maart 2024 21:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat ik over deze kwestie weet ? Ik denk er gewoon niet hetzelfde over als jij. Ik vind moorden domweg altijd fout. Het maakt mij echt helemaal niet uit wat Isral wel of niet met moskeen deed. Dat kan nooit moord rechtvaardigen, tenzij je een moslim bent want die vinden het blijkbaar heel normaal om mensen te doden als die iets doen wat hun niet bevalt.
Als ik het voor het zeggen had dan zouden de Palestijnen destijds meteen een eigen staat hebben gekregen. Maar dat maakt het nog niet begrijpelijk of goed dat ze door de jaren heen steeds maar weer joden vermoord hebben.
Maar nogmaals we denken duidelijk heel anders over deze zaak en ik verwacht geen moment dat jij in staat bent om redelijk hierover te gaan nadenken. Ik heb sterk de indruk dat het voor jou simpel zo is dat als een Palestijn een joden vermoord dit begrijpelijk is en als de joden in reactie op de eeuwige moordpartijen een oorlog beginnen om dit probleem aan te pakken, nou dan heet dat genocide.
Ze zijn een spin-off van de moslimboederschap.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:16 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik gooi ze dan ook op 1 hoop met de moslimbroederschap, en niet met ISIS of Al Qaida.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:21 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Dat kan niet. Want Hamas is altijd al een "verzetsgroep" geweest.. Vandaar dat je Hamas ook niet op 1 hoop moet gooien met ISIS of AlQuada.
Kan jij bewijzen dat het niet zo is?quote:Op zondag 10 maart 2024 22:16 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Lees beter. Ik heb het over de plek. Wijs gewoon een plek aan waar ze geen overlast veroorzaken.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dus de demonstratie moest verboden worden in het kader van de grondwet?
Doe niet zo naef (al vrees ik dat je niet naef bent, maar gewoon pro-Hamas).quote:Op zondag 10 maart 2024 22:20 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Dus mensen die een demonstratie aanwijzen zijn antisemieten?
Wat een enorme bullshit. We leven in een democratie, vrij nog wel. Dus vrijheid van meningsuiting en protest mag.. Maar blijkbaar tegen een Israelier mag dat niet? Vanwege wat?
Misschien moet je CIDI niet volgen, die vinden " wijzen naar een Israelier" al antisemitisch...
Maar feitelijk zijn de anti Palestijnen nog veel meer antisemitisch. Aangezien Arabieren ook semieten zijn.
Eh...ja dat moet je wel, het is gewoon 1 pot nat. En als jij dat niet snapt moet je ook gewoon lekker oprotten naar Gaza.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:21 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Dat kan niet. Want Hamas is altijd al een "verzetsgroep" geweest.. Vandaar dat je Hamas ook niet op 1 hoop moet gooien met ISIS of AlQuada.
In dit geval is demonstreren tegen Israel, demonstreren voor Hamas. Want 'jullie' vergeten gemakshalve dat het dat laffe clubje honden is die op 07 oktober 2023 dit hebben aangericht.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:20 schreef Narjeb1986 het volgende:
We leven in een democratie, vrij nog wel. Dus vrijheid van meningsuiting en protest mag.. Maar blijkbaar tegen een Israelier mag dat niet? Vanwege wat?
Geregistreerd opzondag 10 maart 2024 @ 17:22quote:Op zondag 10 maart 2024 22:20 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Wat een enorme bullshit. We leven in een democratie, vrij nog wel. Dus vrijheid van meningsuiting en protest mag.. Maar blijkbaar tegen een Israelier mag dat niet? Vanwege wat?
Misschien moet je CIDI niet volgen, die vinden " wijzen naar een Israelier" al antisemitisch...
Maar feitelijk zijn de anti Palestijnen nog veel meer antisemitisch. Aangezien Arabieren ook semieten zijn.
Hamas is een terroristische organisatie die moord, ontvoerd en verkracht en bovendien zijn eigen bevolking zwaar onder de knoet houdt. Dat is een feit. Als jij dat goed praat dan ben je niet veel beter dan dat tuig.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:21 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Net zoals Hamas 7 Okt gebruikt om een tegenreactie uit te lokken en de wereld kan laten zien hoe vreselijk Isral wel niet is.... De uitvoerders van 7 Okt zitten lekker in Dubai en misbruiken hun eigen mensen voor persoonlijk gewin.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:01 schreef Narjeb1986 het volgende: [..] Weer iemand die van toeten noch blazen weet
Je doet alsof de Israeliers geen blaam treft. Zij hebben gedaan wat ze konden om de Palestijnen een leuke en fijne toekomst te geven? Palestina is 65 jaar bezet door de Israeliers. Israel heeft ook al zo lang een rechtse president die niet zit te wachten op een eigen land voor de Palestijnen. Geen wonder dat Hamas toen is gekomen. De aanval van Hamas was een reactie op hoe Israel met de moskeeen in Gaza omging. Plus ze wilden Israeliers meenemen naar Gaza om die te ruilen voor de gevangen genomen Palestijnen (die vaak zonder rechtspraak werden vastgehouden, en zonder dat de familie wist waar ze zaten. In WOII noemden ze dit "verdwijnen in nacht und nebel". https://nl.wikipedia.org/wiki/Nacht_und_Nebel)... Over uiklokking trouwens verder gesproken: Israel had al kennis van deze aanval 1 jaar voor de toedracht. De inlichtingendiensten hadden al geadviseerd om meer soldaten in/bij Gaza te plaatsen en ze weg te halen bij de WestBankOever. Maar nee, Netanyahu en zijn rechterhand zagen meer in de WestBankOever om de kolonisten te helpen bij het verdrijven van de Palestijnen aldaar. Dat is pas uitlokking geweest. Maar wel logisch hoor, want dankzij 7 Oktober schaart de meute zich weer rond de vlag en kan Netanyahu wat langer op het pluche zitten.
Eerder al gezegd,quote:Op zondag 10 maart 2024 22:20 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Op politiebusjes klimmen, vuurwerk en andere dingen naar de politie gooien en genocidale leuzen roepen mag niet en valt niet onder het demonstratierecht of de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:20 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Wat een enorme bullshit. We leven in een democratie, vrij nog wel. Dus vrijheid van meningsuiting en protest mag..
Dat is niet waar, hoe kom je erbij?quote:Maar blijkbaar tegen een Israelier mag dat niet? Vanwege wat?
Dit kulargument is zo vermoeiend h... Je hebt het niet eens zelf verzonnen, het is niet slim of grappig en je maakt er geen punt mee.quote:Maar feitelijk zijn de anti Palestijnen nog veel meer antisemitisch. Aangezien Arabieren ook semieten zijn.
Ergste zijn wel die linkse huppeltrutjes die lekker willen deugen. Of erger, die LHBQT figuren die pro-palestina zijn....quote:Op maandag 11 maart 2024 08:05 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat 95% van die demonstranten niet eens Gaza zou kunnen aanwijzen op de wereldkaart
Dan krijg je van die Vakantieman taferelen
Het zijn (net) devote gelovigen.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ergste zijn wel die linkse huppeltrutjes die lekker willen deugen. Of erger, die LHBQT figuren die pro-palestina zijn....
Ze zullen je met open armen ontvangen daar....
Wat bedoel je met die uitspraak? Dat ‘we’ ze keihard gaan aanpakken?quote:Op maandag 11 maart 2024 08:39 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
[ x ]
Verheug mij op de dag dat we de linkse en islamitische nazi's keihard gaan aanpakken.
Zou jij je beter niet kunnen afvragen wat de mensen in die tweets bedoelen met die uitspraken en je dan afvragen of je wel aan de kant wil staan van nazi's?quote:Op maandag 11 maart 2024 08:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat bedoel je met die uitspraak? Dat ‘we’ ze keihard gaan aanpakken?
Ik heb de tweets niet eens gelezen, er komt zoveel rotzooi voorbij op Twitter.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zou jij je beter niet kunnen afvragen wat de mensen in die tweets bedoelen met die uitspraken en je dan afvragen of je wel aan de kant wil staan van nazi's?
“Maar er is geen anti-semitisme hoor”.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:39 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
[ x ]
Verheug mij op de dag dat we de linkse en islamitische nazi's keihard gaan aanpakken.
Dus aan de ene kant moeten we ons geen zorgen maken over de verdwaalde tweet die alle joden dood wil hebben, mensen die de holocaust toejuichen, mensen die de gijzelaars dood wensen, of de gewelddadige protesten van anti-semitisch tuig, maar aan de andere kant moeten we ons wel zorgen maken over wat Tekaschi wil doen met dat soort lui? Begrijp ik je argument zo een beetje?quote:Op maandag 11 maart 2024 09:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb de tweets niet eens gelezen, er komt zoveel rotzooi voorbij op Twitter.
Er zijn gisteren 13 mensen opgepakt, er is een politiebusje vernield, er waren mensen dingen aan het roepen die niet kunnen…
Maar ik zag ook veel mensen die vreedzaam en netjes demonstreerden. Zoom je niet te veel in op de rotte appels? En gooi je niet alle demonstranten op een hoop?
Dus nogmaals: wat bedoel jij met: ‘we’ gaan ze keihard aanpakken? Ik vraag me af of jij ergens wel een onderscheid kan maken, dat is net zo gevaarlijk.
Dat zeg ik toch niet? Natuurlijk moeten lui met extreme uitspraken aangepakt worden.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus aan de ene kant moeten we ons geen zorgen maken over de verdwaalde tweet die alle joden dood wil hebben, mensen die de holocaust toejuichen, mensen die de gijzelaars dood wensen, of de gewelddadige protesten van anti-semitisch tuig, maar aan de andere kant moeten we ons wel zorgen maken over wat Tekaschi wil doen met dat soort lui? Begrijp ik je argument zo een beetje?
En de rechtse nazi's?quote:Op maandag 11 maart 2024 08:39 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
[ x ]
Het is wel in om degene die lijnrecht tegenover je staat qua politieke mening uit te schelden voor nazi.quote:
Willempie had begrip voor de "demonstranten"quote:Op maandag 11 maart 2024 09:20 schreef HSG het volgende:
Eerst continue klagen over racisme, discriminatie en islamofobie en vervolgens "kankerzionisten" en "vuile joden" naar joden roepen.
Uiteraard, vandaar mijn vraag. Ik vind het helemaal prima als je een bloedhekel hebt aan alles dat "links" is, die vrijheid heb je hoor (ook al deel ik je mening niet). Maar om alles waar je een hekel aan hebt maar gelijk nazi te noemen is vooral verschrikkelijk dom.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is wel in om degene die lijnrecht tegenover je staat qua politieke mening uit te schelden voor nazi.
Putin noemt ons west- Europeanen ook nazi,s. Wij hem een nazi, enz enz.![]()
het is altijd een kleine groep die het verpest voor de rest. Net als in Gaza.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Zoom je niet te veel in op de rotte appels? En gooi je niet alle demonstranten op een hoop?
Ja maar volgens hem was dat natuurlijk allemaal gericht naar de Isralische president.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:46 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Willempie had begrip voor de "demonstranten"
Hij was al af, maar nu helemaal.
Om dan maar in je eigen woorden te spreken, zoom je niet teveel in op de “rotte appels”?quote:Op maandag 11 maart 2024 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Natuurlijk moeten lui met extreme uitspraken aangepakt worden.
Lees nu eens goed wat ik schrijf. Je geeft er een geheel eigen draai aan Scorpie
Ja dat is Nederland, belachelijk. Bij de opening van een museum dat stil staat bij de uitroeiing van zo'n 6 miljoen joden. Idioot gedrag is een nachtje in de cel en weer vrij. Hopelijk komt er een kabinet dat dit soort tuig goede straffen geeft.quote:Op maandag 11 maart 2024 10:39 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-zijn-weer-vrij.html
Neem aan dat ze alsnog vervolgd worden voor het slopen van een politiebusje en gooien met vuurwerk en haatzaaiende teksten roepen.quote:Op maandag 11 maart 2024 10:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ja dat is Nederland, belachelijk. Bij de opening van een museum dat stil staat bij de uitroeiing van zo'n 6 miljoen joden. Idioot gedrag is een nachtje in de cel en weer vrij. Hopelijk komt er een kabinet dat dit soort tuig goede straffen geeft.
quote:Op maandag 11 maart 2024 11:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)reden-Holocaustuseum
Nou dat is wel begrijpelijk natuurlijk, gisteren heeft de politie ook weer talloze demonstranten doodgeslagen. Oh wacht...
Op het moment dat het kabinet hier de straffen bepaalt ga ik emigreren.quote:Op maandag 11 maart 2024 10:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ja dat is Nederland, belachelijk. Bij de opening van een museum dat stil staat bij de uitroeiing van zo'n 6 miljoen joden. Idioot gedrag is een nachtje in de cel en weer vrij. Hopelijk komt er een kabinet dat dit soort tuig goede straffen geeft.
Kinderachtige tweet.quote:Op maandag 11 maart 2024 12:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[ x ]
Ik vond deze wel grappig in deze context
Hond plakt zich vast aan man?quote:Op maandag 11 maart 2024 12:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[ x ]
Ik vond deze wel grappig in deze context
Je zou niet de eerste zijn die emigreert omdat die het zat is. Veel zijn al vanuit onder andere Amsterdam gemigreerd naar Almere of nog verder op. Wil je het echt goed aanpakken dan zijn er zat Nederlanders gemigreerd naar Spanje of naar Canada. Uiteraard ook nog veel andere mogelijkheden.quote:Op maandag 11 maart 2024 12:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op het moment dat het kabinet hier de straffen bepaalt ga ik emigreren.
Dat laatste wordt al jaren geroepen maar het blijft bij stoere taal.quote:Op maandag 11 maart 2024 12:28 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Je zou niet de eerste zijn die emigreert omdat die het zat is. Veel zijn al vanuit onder andere Amsterdam gemigreerd naar Almere of nog verder op. Wil je het echt goed aanpakken dan zijn er zat Nederlanders gemigreerd naar Spanje of naar Canada. Uiteraard ook nog veel andere mogelijkheden.
Uiteraard snap ik dat het een verkapte "kijk mij eens de trias politica kennen"maar dan hoop ik dat je hem doortrekt. Maar ik zal hem maar even doen. Kabinet kan met de tweede kamer voorstellen indienen voor wetswijzigingen. En daar zie ik nog veel mogelijkheden.
Er wordt al langer geroepen dat de straffen voor het aanvallen van brandweermannen, medisch personeel, politie etc omhoog moeten. Dien dan maar eens een voorstel in ;-) zal het huidige demissionaire kabinet niet meer doen maar wellicht de volgende.
En ik word kotsmisselijk van dit soort "argumenten". Altijd weer die joden die slachtoffer zijn, ween ween...quote:Op maandag 11 maart 2024 07:52 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Eerder al gezegd,
Waar zijn die massademonstraties tegen andere conflicten waar moslims de dupe zijn, zoals Jemen?
Oh nee, no Jews, no news.
Puur antisemitisme wat we hier in NL zien. Kotsmisselijk van die figuren en partijen politici die zich positief uitspreken over deze figuren.
En straks op 4 mei weer huiliehuilie doen...
Echt, schandalig...
Wat is er precies belachelijk aan? Mag je enkel demonstreren als het mosterd na de maaltijd is?quote:Op maandag 11 maart 2024 10:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Demonstreren mag maar dan moet het zijn zonder dat je je schuldig maakt aan vandalisme en zonder dat je de openbare veiligheid in gevaar brengt. Snap je dat dan niet? Je mag via borden en uitspraken zeggen dat je het niet ermee eens bent maar zodra je politie busjes kapot maakt is het geen demonstreren meer maar vandalisme.quote:Op maandag 11 maart 2024 14:08 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Wat is er precies belachelijk aan? Mag je enkel demonstreren als het mosterd na de maaltijd is?
Of ergens op een veldje achteraf waar niemand ziet dat je aan het demonstreren bent?
Is het zo hoe je een vrije democratie ziet?
Eindelijk een fatsoenlijke post over dit onderwerp. Voor de rest is het vooral "kritiek op Israel is jodenhaat of antisemitisme". Want de CIDI zit hier ook mee te lezen, en daar zijn de reaguurders hier bang voor..quote:Op maandag 11 maart 2024 11:38 schreef viagraap het volgende:
De groep van tweehonderd personen die op pad gingen heb ik niet meegekregen, maar 'de ME greep in' is een schromelijke overdrijving van wat er gebeurde.
Er zijn twee (het waren steeds dezelfde twee) mannen van een busje gebonjourd, maar ik denk dat er maar anderhalve wapenstok doel heeft getroffen. De rest van de ME'ers die overigens maar met hooguit twintig waren stonden uit voorzorg in linie.
En ja er zijn wat eieren gegooid, en het vuurwerk was overduidelijk bedoeld als lawaai en niet tegen de politie. Het was ook geen vuurwerk waar je iets aan overhoudt tenzij het letterlijk in je helm zou komen.
Verder weer veel gebruikelijke onzin over een antisemitisch motief gelezen. Waarom is het zo moeilijk voor mensen om te accepteren dat Isral met wat ze nu doen een grotere terrorist is dan Hamas?
Je noemt het een fatsoenlijke post omdat het jouw mening bevestigt. Als je zoekt vind je altijd wel ergens een artikel of een mening die ook een extreem standpunt bevestigt. Je zag het o.a bij 09/11 (USA)quote:Op maandag 11 maart 2024 14:10 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Eindelijk een fatsoenlijke post over dit onderwerp. Voor de rest is het vooral "kritiek op Israel is jodenhaat of antisemitisme". Want de CIDI zit hier ook mee te lezen, en daar zijn de reaguurders hier bang voor..
Gelukkig op andere fora en sites wel fatsoenlijke verslagen gelezen en gelezen dat men het vooral vrijheid van demonstratie vind.
Zelfs de joodse mensen die het betrof reageerde beter dan de gemiddelde fokker hier.
Over welke extreme standpunten heb je het precies?quote:Op maandag 11 maart 2024 14:17 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Je noemt het een fatsoenlijke post omdat het jouw mening bevestigt. Als je zoekt vind je altijd wel ergens een artikel of een mening die ook een extreem standpunt bevestigt. Je zag het o.a bij 09/11 (USA)
Dit roep ik al weken. Gelukkig niet meer als de enige in de woestijn. Hear hearquote:Op maandag 11 maart 2024 14:24 schreef HeatWave het volgende:
Elke gaza-aanhanger die over een genocide begint hoef je automatisch niet serieus te nemen, als je eerste "argument" al een bewezen leugen is is de rest van het betoog islam-taqiyya en niets meer.
Als israel een genocide had gewild was elke gazaan op 8 oktober dood.
Hoe zeg je een simpele ziel te zijn zonder te zeggen dat je een simpele ziel bent.quote:Op maandag 11 maart 2024 14:24 schreef HeatWave het volgende:
Elke gaza-aanhanger die over een genocide begint hoef je automatisch niet serieus te nemen, als je eerste "argument" al een bewezen leugen is is de rest van het betoog islam-taqiyya en niets meer.
Dat je die mening kunt vormen en vervolgens denken dat je de enige bent die achterlijk is zegt veel.quote:Op maandag 11 maart 2024 14:41 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dit roep ik al weken. Gelukkig niet meer als de enige in de woestijn. Hear hear
Hou toch op met je gedweep..quote:Op maandag 11 maart 2024 14:05 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
En ik word kotsmisselijk van dit soort "argumenten". Altijd weer die joden die slachtoffer zijn, ween ween...
Het is een feit dat dit conflict nu op tv en internet is. En dat het daarom zo breed word uitgemeten. Dat heeft niks met die andere zaken te maken..
Komt nog bij dat die andere conflicten vaak binnenlandse conflicten zijn en niet dat 1 land een ander land kapot maakt of volk in dit geval...
Toen Rusland Syrie bombardeerde heb ik ook veel ophef hierover gelezen.
En toen ISIS de Yehidi's wilden kapot maken heb ik ook een algehele ophef hierover gelezen en gehoord en toen hielpen de Westerse landen netjes de mensen die in nood zaten.
Nu niet, nu helpen veel Westerse landen juist de aanvallende partij..
Dus niet zo vreemd reageren meer alsof de mensen zich enkel druk maken omdat het hier om Israeliers gaat..
En niet joden trouwens..
Er zijn ook heel veel joden en israeliers die tegen de acties van de staat Israel zijn. Die zijn ook antisemitisch zeker?
Voordat de staat Israel opgericht werd leefden joden en arabieren ook naast elkaar...quote:Op maandag 11 maart 2024 15:04 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hou toch op met je gedweep..
"Altijd die Joden die slachtoffer zijn" Klopt idd, lees de geschiedenis er maar op na.
Het is puur Jodenhaat wat de klok slaat. Hamas wil de Joden uitroeien, dat is een feit.
Israelers willen en kunnen gewoon naast moslims leven, er wonen 2 miljoen Arabieren in Isral he?
Maar Hamas stopt niet, nu niet, nooit niet tot alle Joden weg zijn.
Beetje kul argument natuurlijk; een langzame Genocide is ook een genocide.quote:Op maandag 11 maart 2024 14:24 schreef HeatWave het volgende:
Misschien kan haar zoon nog wat met dat wapenquote:Op maandag 11 maart 2024 15:19 schreef Dutchguy het volgende:
Halsema had dit moeten voorkomen. Demonstreren okay maar niet op die plek.
Laat 't een wijze les zijn. Die vent van de politiebus aframmen en laten zien wie het sterkste is had misschien voor escalatie gezorgd. Die man op de politiebus laten staan en zijn ding laten doen laat zwakte zien en dat zorgt sowieso voor escalatie. Die lui kennen alleen maar macht en wie 't sterkte is, communiceer dus in hun taalquote:Op maandag 11 maart 2024 16:07 schreef Ali_boo het volgende:
Alleen maar goed dat ze met fluwelen handschoentjes aangepakt worden
[ x ]
Dat weet je of heb je ergens gehoord? Waarom leven die Arabieren er dan al jaren?quote:Op maandag 11 maart 2024 15:16 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Voordat de staat Israel opgericht werd leefden joden en arabieren ook naast elkaar...
Wist je trouwens dat Arabieren in Israel als derderangsburgers worden weggezet? Dus kom niet met halve waarheden, want halve waarheden zijn nog steeds hele leugens.
Hamas stopt als Israel weg is uit de Gazastrook en uit de WestBankOever. Zoals het al een tig jaar geleden is afgesproken. Wat Israel doet op de Westbankoever is illegaal volgens iedereen, maar Israel lapt zijn laars eraan.
Opkomen voor onschuldige kinderen en baby's en volwassenen die gebombardeerd worden is geen Jodenhaat. Dat is juist mijn probleem met jullie retoriek die jullie wel lijken af te kijken van CIDI en andere joodse belangenorganisaties, die hun tentakels in de politiek hebben geslagen.
Elke kritiek word nu weggezet als jodenhaat. En iedereen die kritiek uit word als antisemiet weggezet. Zo blaas je discussies op en kan een bepaalde staat doen wat het wil..
Als jullie terechte kritiek hebben op moslims dan is het toch ook geen moslimhaat maar gewoon kritiek op? Als jullie kritiek hebben op Rusland in Oekraine dan is het toch ook geen Ruslandfobie? Waarom dan wel die term gebruiken bij kritiek op de STAAT ISRAEL (wat dus ook geen jodenhaat kan zijn, of antisemitisme)?
Halsema die ingrijpt bij een demonstratiequote:Op maandag 11 maart 2024 15:19 schreef Dutchguy het volgende:
Halsema had dit moeten voorkomen. Demonstreren okay maar niet op die plek.
Hamas kan zich ook gewoon overgeven, is de oorlog ook voorbij. Ik zou niet weten waarom Isral zou moeten stoppen met het afmaken van elk wandelend Hamas lid, ook al gebruiken ze burgerschilden. Misschien kunnen de Palestijnen zelf eens de Hamas leden uit gaan leveren, krijgen ze wat goodwill terug vanwege 7 oktober toen ze nogal luidruchtig de dode Isralirs vierden door op hun lijken, die als trofeeen werden rondgereden, te spugen en er een nationale feestdag van maakten.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:16 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Voordat de staat Israel opgericht werd leefden joden en arabieren ook naast elkaar...
Wist je trouwens dat Arabieren in Israel als derderangsburgers worden weggezet? Dus kom niet met halve waarheden, want halve waarheden zijn nog steeds hele leugens.
Hamas stopt als Israel weg is uit de Gazastrook en uit de WestBankOever. Zoals het al een tig jaar geleden is afgesproken. Wat Israel doet op de Westbankoever is illegaal volgens iedereen, maar Israel lapt zijn laars eraan.
Opkomen voor onschuldige kinderen en baby's en volwassenen die gebombardeerd worden is geen Jodenhaat. Dat is juist mijn probleem met jullie retoriek die jullie wel lijken af te kijken van CIDI en andere joodse belangenorganisaties, die hun tentakels in de politiek hebben geslagen.
Elke kritiek word nu weggezet als jodenhaat. En iedereen die kritiek uit word als antisemiet weggezet. Zo blaas je discussies op en kan een bepaalde staat doen wat het wil..
Als jullie terechte kritiek hebben op moslims dan is het toch ook geen moslimhaat maar gewoon kritiek op? Als jullie kritiek hebben op Rusland in Oekraine dan is het toch ook geen Ruslandfobie? Waarom dan wel die term gebruiken bij kritiek op de STAAT ISRAEL (wat dus ook geen jodenhaat kan zijn, of antisemitisme)?
1200 Isralirs worden op barbaarse wijze afgeslacht “maar joden moeten niet zo zeiken en altijd maar het slachtoffer spelen”.quote:Op maandag 11 maart 2024 14:22 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Over welke extreme standpunten heb je het precies?
Dat is als een Rutte die de waarheid spreekt, of beloftes nakomt.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Halsema die ingrijpt bij een demonstratie
Ik moet bewijzen dat een bewering niet klopt?quote:Op zondag 10 maart 2024 22:44 schreef Canopus het volgende:
[..]
Kan jij bewijzen dat het niet zo is?
Met bronnen?
Ik zie de link met het MBS niet?quote:Op zondag 10 maart 2024 22:33 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ze zijn een spin-off van de moslimboederschap.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap
https://en.wikipedia.org/wiki/Islamism_in_the_Gaza_Strip
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas
Wat is overlast?quote:Op zondag 10 maart 2024 23:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees beter. Ik heb het over de plek. Wijs gewoon een plek aan waar ze geen overlast veroorzaken.
De politie dient alleen de staat. Dat ze frauderen bij de politie met aangiftes en aansporen om geen aangifte te doen bij vermeende slachtoffers, om elk jaar Nederland op papier veiliger eruit te laten zien zegt genoeg. Is algemeen bekend.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Schei uit man. Meten met twee maten zijn ze ontzettend goed in bij de Politie.
Dus....?quote:Op maandag 11 maart 2024 17:14 schreef Origami94 het volgende:
In oktober 2021 gebruikte de politie geweld in Rotterdam tegen demonstranten van het woonprotest. Vorig jaar werd een minderjarige boer bijna gedood door een politieagent die besloot om te schieten op een wegrijdende trekker.
https://nos.nl/artikel/24(...)oonprotest-rotterdam
@:De_Boswachter
Edit: Mijn punt de politie gebruikt tegen beide groepen geweld
De beweging is een afsplitsing van de Egyptische Moslimbroederschap, in 1973 in Palestina opgericht door sjeik Ahmad Yassin als de Islamitische liefdadigheidsorganisatie Al-Mujama' al-Islami. In 1987, tijdens de Eerste Intifada werd mede door hem de verzetsbeweging Hamas opgericht. De Izz al-Din al-Qassam Brigades, genoemd naar verzetsstrijder Izz ad-Din al-Qassam, vormen de militaire tak van Hamas.quote:
Meen je deze nou echt? Waarom denk je zelf dat ze daar wonen? Denk er even over na en kom dan terug. Tering zeg. Ben je twaalf?quote:Op maandag 11 maart 2024 16:40 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat weet je of heb je ergens gehoord? Waarom leven die Arabieren er dan al jaren?
Een belangrijk verschil met veel andere conflicten is dat mijn regering en de bondgenoten er meestal niet bij staan te juichen als er duizenden mensen over de kling gejaagd worden. Men hoeft jou er niet op te wijzen dat het in Soedan flink mis is of dat Jemen een slachtoffer is van mondiale machtsverhoudingen. Dat weet je zelf namelijk al. Op de een of andere manier kun je dan weer niet beseffen dat Isral geen enkele goodwill meer verdient en geen haar beter is dan Hamas.quote:Daarbij heb je een punt dat kritiek op Isral een recht is, maar uitlatingen door bepaalde instanties en groepen gaan in mijn ogen te ver. Dat doet de oproep tot vrede geen goed.
Er zijn Joden bij betrokken en heel de wereld komt in opstand.
Oorlog in andere landen zoals Jemen...tumbleweed incoming....
Lang geleden idd,quote:Meen je deze nou echt? Waarom denk je zelf dat ze daar wonen? Denk er even over na en kom dan terug. Tering zeg. Ben je twaalf?
De Palestijnen hebben zelf Hamas in het zadel geholpen he?quote:Een belangrijk verschil met veel andere conflicten is dat mijn regering en de bondgenoten er meestal niet bij staan te juichen als er duizenden mensen over de kling gejaagd worden. Men hoeft jou er niet op te wijzen dat het in Soedan flink mis is of dat Jemen een slachtoffer is van mondiale machtsverhoudingen. Dat weet je zelf namelijk al. Op de een of andere manier kun je dan weer niet beseffen dat Isral geen enkele goodwill meer verdient en geen haar beter is dan Hamas.
Zolang PVV tegen sparen is, en drugscriminaliteit in stand wil houden.quote:
Vandaar ook die harde aanpak van die snelwegbezetters.quote:
Rutte is net als het Kremlin; zodra hij iets ontkent is het tegenovergestelde waar.quote:Op maandag 11 maart 2024 19:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vandaar ook die harde aanpak van die snelwegbezetters.
Echt, volstrekt ongeloofwaardig die man.
Niet mijn op he.quote:Op maandag 11 maart 2024 19:44 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zolang PVV tegen sparen is, en drugscriminaliteit in stand wil houden.
Fuck PVV!
quote:
Nou Halsema heeft de schijn anders nogal tegen na dat BLM en XR gedoequote:
Goede post van Mark.quote:
Plus al die antisemitische figuren in de GroenLinks achterban.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou Halsema heeft de schijn anders nogal tegen na dat BLM en XR gedoe
Misschien kan onze demissionair Premier ook eens wat zeggen over het groeiend antisemitisme in Nederland en de schande wat we gisteren hebben mogen aanschouwen gezien ons verleden. De opmerking van Wilders over Halsema is onnodig, maar de rest van zijn reactie klopt gewoon. En het blijft beschamend dat onze politieke leiders, inclusief achterban, dit groeiend extremisme maar blijven doodzwijgen maar zich ondertussen wel druk maken over een reactie op X.quote:
Ik kan mij nog een demo van BLM herinneren in coronatijd die door mocht gaan omdat die ‘te belangrijk’ was. Later werden Willem Engel cs hardhandig verwijderd. Burgemeester Halsema dames en heren.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De meeste Arabieren in Isral zijn tweederangs burger. Is gewoon een feit.quote:Op maandag 11 maart 2024 19:38 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Lang geleden idd,
Maar hebben alle Arabieren datzelfde idee dat ze 3de rangs burgers zijn? Denk ook niet dat alle Israelirs zo denken..
[..]
De Palestijnen hebben zelf Hamas in het zadel geholpen he?
Eet hij ook babies op nadat hij ze geofferd heeft aan Satan?quote:Op maandag 11 maart 2024 21:32 schreef Chadi het volgende:
Een zionist, iemand die anderen uit hun huis verjaagd omdat hij vindt dat er joden horen te wonen, voeten helemaal uithongert voor hetzelfde doel, komt hier een holocaust museum openen. Moet niet gekker worden.
Dit dus. Zolang je tegen iets protesteert wat haar bevalt dan is het goed; maar anders treedt ze wel gewoon hard op.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Schrijf hem een brief.quote:Op maandag 11 maart 2024 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eet hij ook babies op nadat hij ze geofferd heeft aan Satan?
Het opnemen voor breindode moslims en dan nog denken dat je zelf niet de simpele ziel bent, links kan datquote:Op maandag 11 maart 2024 14:46 schreef viagraap het volgende:
[..]
Hoe zeg je een simpele ziel te zijn zonder te zeggen dat je een simpele ziel bent.
Wat een argument weer, kolere.
Het merendeel van dat volk dat nu de kant van Hamas kiest zou daar ter plekke worden gestenigd vanwege hun levenswijze hier in het decadente Westen.quote:Op maandag 11 maart 2024 23:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het opnemen voor breindode moslims en dan nog denken dat je zelf niet de simpele ziel bent, links kan dat.
Feit is gewoon dat Israel de middelen had/heeft om binnen 24 uur elke gazaan af te maken zonder een druppel zweet. En dat hebben ze niet gedaan omdat ze, onbegrijpelijk, nog een beetje menselijkheid willen tonen.
Ik vind het bewonderenswaardig. En let wel, ik heb ook weinig met Israel en joden hoor, geloof is altijd kut, maar als ik aan de knoppen had gezeten daar was heel Gaza een parkeerplek.
Maar hier in het westen de zo overduidelijk foute kant van gaza kiezen is echt vragen om deporatie.
Je hoefde het niet nog een keer te doen van me hoor.quote:Op maandag 11 maart 2024 23:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het opnemen voor breindode moslims en dan nog denken dat je zelf niet de simpele ziel bent, links kan dat.
Feit is gewoon dat Israel de middelen had/heeft om binnen 24 uur elke gazaan af te maken zonder een druppel zweet. En dat hebben ze niet gedaan omdat ze, onbegrijpelijk, nog een beetje menselijkheid willen tonen.
Ik vind het bewonderenswaardig. En let wel, ik heb ook weinig met Israel en joden hoor, geloof is altijd kut, maar als ik aan de knoppen had gezeten daar was heel Gaza een parkeerplek.
Maar hier in het westen de zo overduidelijk foute kant van gaza kiezen is echt vragen om deporatie.
Jij ook niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het merendeel van dat volk dat nu de kant van Hamas kiest zou daar ter plekke worden gestenigd vanwege hun levenswijze hier in het decadente Westen.
Halsema is ok maar haar achterban is overwegend antisemitisch.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hamas aanhangers idd....quote:Op maandag 11 maart 2024 21:14 schreef viagraap het volgende:
[..]
De meeste Arabieren in Isral zijn tweederangs burger. Is gewoon een feit.
Oh, dus de Engelsen, Amerikanen, Canadezen pleegden ook genocide in WW2?quote:Bovendien is het willekeurig straffen van een complete bevolking voor hun leiders nogal euuhh genocidaal.
In de Westbank kun je technisch gezien geen Hamas aanhanger zijn, die zitten daar niet. In de rest van Isral ook niet. Je kunt er misschien sympathie voor hebben of ze elke maand 5 euro geven ofzo, maar daar kan de staat Isral niet zoveel mee. Maakt ook niet uit, want je bent tweederangs burger. Isral is de facto een apartheidsstaat.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 10:26 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hamas aanhangers idd....
[..]
Oh, dus de Engelsen, Amerikanen, Canadezen pleegden ook genocide in WW2?
Duidelijk....
Als Isral zich echt genocidaal zou gedragen was heel Gaza nu al geasfalteerd en hadden de lichamen 35 meter hoog opgestapeld gelegen of volledig tot as verbrand zijn, zoveel vuurkracht heeft Isral nu eenmaal.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:51 schreef viagraap het volgende:
[..]
In de Westbank kun je technisch gezien geen Hamas aanhanger zijn, die zitten daar niet. In de rest van Isral ook niet. Je kunt er misschien sympathie voor hebben of ze elke maand 5 euro geven ofzo, maar daar kan de staat Isral niet zoveel mee. Maakt ook niet uit, want je bent tweederangs burger. Isral is de facto een apartheidsstaat.
Bepaalde daden van de geallieerden waren niet zo fraai inderdaad. Daarvan zeggen ze zelf tegenwoordig ook dat het wel ver ging. Zie bijvoorbeeld de bombardementen op Duitse en Japanse steden. Overigens ligt Gaza platter dan Dresden (of Rotterdam) ooit lag.
Wil niet zeggen dat de hele Tweede Wereldoorlog een genocidaal gebeuren was aan de geallieerde zijde. Netzoals Isral zich niet genocidaal hoeft te gedragen, maar dat nu wel doet.
Correct. Wat er gebeurde op 7 oktober en de schaamteloze vertoningen van moslims in dit land erna, hebben de PVV veel stemmen opgeleverdquote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:53 schreef Erik_Groen het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat de opflakkerende jodenhaat in Nederland heeft geleid tot de enorme verkiezingswinst van de PVV. Normale mensen willen geen extremisme.
Een echte Rutte reactie. Problemen ontkennen, weglachen en ronduit liegen.quote:
Netanyahu en co weten ook heus wel dat ze dat niet kunnen maken. Zonder steun van het westen zijn ze nergens en hebben ze die vuurkracht binnen een paar weken ook niet meer. En wat vind je zelf nou van het argument 'wees blij dat ze niet meteen iedereen doodmaken'?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als Isral zich echt genocidaal zou gedragen was heel Gaza nu al geasfalteerd en hadden de lichamen 35 meter hoog opgestapeld gelegen of volledig tot as verbrand zijn, zoveel vuurkracht heeft Isral nu eenmaal.
Geen flauw idee waarom jodenhaat hier ineens bij betrokken wordt. En hoezo rekt Hamas de strijd? Net zeg je nog dat Isral onaantastbaar is, ondertussen duurt en duurt het maar voor ze die gijzelaars terug hebben. Sterker nog, er is onlangs bevestigd dat Isral nu meer dode gijzelaars heeft geregeld dan Hamas. Chapeau.quote:Dat genocide geroep is gewoon wederom een domme frame van jodenhatende figuren die niet willen inzien dat Hamas de strijd onnodig rekt.
Sinds wanneer is Hamas begaan met het lot van Palestijnen? Is het ze juist volgens jou niet te doen om het einde van de staat Isral cq het verdrijven van alle joden in dat gebied? Wat Hamas allemaal uitvreet is vrij kwaadaardig maar ik verwacht van hen ook niet zoveel. Ik hoef mijn regering of allerlei mensen die doorgaans vrij goed na kunnen denken ook niet uit te leggen waarom Hamas slecht is, dat is namelijk evident. Net zoals de staat Isral evident slecht is.quote:Het wordt eens tijd dat Hamas zich over gaat geven, aangezien ze zo begaan zijn met het lot van de Palestijnen moeten ze toch ook wel inzien dat een onmiddellijke overgave voor alle partijen het beste is.
Wierd Dukquote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:27 schreef quo_ het volgende:
Nederland anno 2024.
Alle wegkijkers moeten zich doodschamen.
Treffend weergegeven door Wierd Duk.
[ x ]
Wierd fucking Duk.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:27 schreef quo_ het volgende:
Nederland anno 2024.
Alle wegkijkers moeten zich doodschamen.
Treffend weergegeven door Wierd Duk.
[ x ]
Dat jij vol in het frame van Duk trapt moet jij weten. Die protestanten staan daar niet voor dat meisje.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:39 schreef HeatWave het volgende:
Kijk de cancel pigs weer in volle glorie doen waar ze het beste in zijn, de boodschapper om non-redenen veroordelen om het maar niet over de boodschap te hebben.
Juich het intimideren van een klein meisje maar toe, jullie zijn echt the good guys hoor.
Nee, die staan er om overduidelijk te maken dat ze niet in het vrije westen thuishoren en lekker naar een moslimsland moeten optieven.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:42 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat jij vol in het frame van Duk trapt moet jij weten. Die protestanten staan daar niet voor dat meisje.
Je ziet spoken.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, die staan er om overduidelijk te maken dat ze niet in het vrije westen thuishoren en lekker naar een moslimsland moeten optieven.
Want? De gelijkenis met 85 jaar geleden is bijna treffend hoor..quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wierd fucking Duk.
Over doodschamen gesproken.
Ja, dat klopt, dat knakentuig stond schaamteloos een verzonnen genocide op te dringen aan een bevriend staatshoofd.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:48 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je ziet spoken.
Wie dat meisje is weet ik niet maar opzich is de boodschap die jij hier verzint wel op die wijze gericht aan president Herzog. Dus je had het bijna goed.
Dat is de kleindochter van een holocaustoverlevende. Hoe schrijnend wil je het hebben. Dat volk dat daar staat te intimideren heeft nul fatsoen of respect. Niets, nul, nada.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:48 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je ziet spoken.
Wie dat meisje is weet ik niet maar opzich is de boodschap die jij hier verzint wel op die wijze gericht aan president Herzog. Dus je had het bijna goed.
'EeN bEvRiEnD sTaAtShOoFd'quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, dat knakentuig stond schaamteloos een verzonnen genocide op te dringen aan een bevriend staatshoofd.
Zolang die huichelaars de term genocide blijven bezigen hoef je ze nooit serieus te nemen.
Dat volk staat daar met een totaal ander doel, meisje loopt langs en is bang van menigte. Ik vind het zelf schrijnender dat er een staatshoofd komt spreken bij de dochter van een holocaustoverlevende die aan het roer staat van iets waarvan we juist vanwege de holocaust vonden dat het niet meer mocht gebeuren.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is de kleindochter van een holocaustoverlevende. Hoe schrijnend wil je het hebben. Dat volk dat daar staat te intimideren heeft nul fatsoen of respect. Niets, nul, nada.
Nee die debiel met die foto richt zich niet op dat meisje? Ik kan specsavers van harte aanbevelen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat volk staat daar met een totaal ander doel, meisje loopt langs en is bang van menigte. Ik vind het zelf schrijnender dat er een staatshoofd komt spreken bij de dochter van een holocaustoverlevende die aan het roer staat van iets waarvan we juist vanwege de holocaust vonden dat het niet meer mocht gebeuren.
Ah, de albekende "je bent dom" taktiek van de inhoudslozen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:53 schreef viagraap het volgende:
[..]
'EeN bEvRiEnD sTaAtShOoFd'
Wederom, je hoeft me niet steeds te bewijzen wat voor simpele ziel je bent.
Verder kunnen we het ook bewuste uithongering, roekeloos bombarderen, en gedwongen verplaatsing noemen. Vind ik ook goed.
Hij kan zich netzogoed op die man ernaast richten. Als we alles op basis van deze foto willen gaan baseren zou ik zeggen dat dat meisje nergens last van lijkt te hebben.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee die debiel met die foto richt zich niet op dat meisje? Ik kan specsavers van harte aanbevelen.
Daar komt natuurlijk nog bij dat deze dwazen dondersgoed zijn wisten wat ze deden daar. Namelijk een holocaustherdenking verstoren. Dat doe je gewoon niet. Punt. Alle whataboutisms ten spijt.
Ik bewijs iets dmv commentaren van anderen? Leg me die even uit want daar ben ik dan weer een te simpele ziel voor.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, de albekende "je bent dom" taktiek van de inhoudslozen.
De enige die hier iets bewijst ben jij gezien de commentaren die je krijgt van mensen die niet aan de kant van die haatclub die islam heet staat.
En ook hier zit je fout. Al 25 jaar waarschuwen mensen hier voor de islam en in 2024 is 1000% bewezen dat dat in 1999 al terecht was.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik bewijs iets dmv commentaren van anderen? Leg me die even uit want daar ben ik dan weer een te simpele ziel voor.
Ik noem jou een simpele ziel omdat je vast lijkt te zitten in een of ander haatdragend wij-zij denken en blind lijkt voor zaken die niet in je platgeslagen wereldbeeld passen. Dat heb je al je hele fok-carrire bewezen en nu weer.
Waar neem ik het op voor de Islam? Je ziet echt spoken, ga met iemand praten ofzo.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En ook hier zit je fout. Al 25 jaar waarschuwen mensen hier voor de islam en in 2024 is 1000% bewezen dat dat in 1999 al terecht was.
De kanker die islam heet sluipt meer en meer de samenleving in en er zal nooit ook maar iets positiefs uitkomen om dat het enige dat de islam kent is haat, geweld en de dood.
Met dit gedrag dus al het zoveelste openbare bewijs.
Je noemt me maar lekker wat je wil, een ieder die het opneemt voor de doodscult die islam heet heeft gewoon een kronkel in de kop.
Hoe krijg je het getypt.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat volk staat daar met een totaal ander doel, meisje loopt langs en is bang van menigte. Ik vind het zelf schrijnender dat er een staatshoofd komt spreken bij de dochter van een holocaustoverlevende die aan het roer staat van iets waarvan we juist vanwege de holocaust vonden dat het niet meer mocht gebeuren.
Die demonstranten staan daar niet vanwege dat meisje.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Want? De gelijkenis met 85 jaar geleden is bijna treffend hoor..
Of hoorde je niet wat er gescandeerd werd, en bericht werd op internet?
Daarbij, hoe vaak wordt er niet geschreeuwd dat de moslims de nieuwe Joden zijn als er weer eens negatieve uitlatingen zijn jegens hun? Dan klopt het plaatje wel zeker?
Hier, door het schofterige gedrag van deze extremisten met de mantel der liefde te willen bedekken.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:08 schreef viagraap het volgende:
[..]
Waar neem ik het op voor de Islam? Je ziet echt spoken, ga met iemand praten ofzo.
Ja er wonen ook allerlei soorten mensen in Gaza wat is je punt?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:09 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hoe krijg je het getypt.
Holocaust vergelijken met Gaza...
Je weet dat niet alln Joden slachtoffer waren van de Holocaust he? Roma's, andersdenkenden, homo's gehandicapten...
Precies wat ik bedoel. Wie heeft jou vroeger wat aangedaan?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hier, door het schofterige gedrag van deze extremisten met de mantel der liefde te willen bedekken.
Haal die plaat voor je kop eens weg.
Ja, en die stemmen massaal pro-Hamas, dus who cares?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:12 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ja er wonen ook allerlei soorten mensen in Gaza wat is je punt?
Vroeger? Mensen als jij doen mijn land al decennia wat aanquote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel. Wie heeft jou vroeger wat aangedaan?
Onwaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en die stemmen massaal pro-Hamas, dus who cares?
Demonstreren noem je dat?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die demonstranten staan daar niet vanwege dat meisje.
Ze demonstreren tegen de komst van de israelische president die hypocriet een herdenking gaat bijwonen terwijl hij zelf zwaar ziek bezig is.
Het is weer de zoveelste emo Twitter post waar mensen zich door laten misleiden.
Bewezen, gewoon waar. Je kan wel elke keer met een lege post komen met een of ander dom verwijt, maar je liegt bewezen in elke post.quote:
Lees je eens in wat de Holocaust inhield, of ga eens naar Auschwitz..quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:12 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ja er wonen ook allerlei soorten mensen in Gaza wat is je punt?
Laat maar zien dan wanneer er massaal op Hamas gestemd is.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bewezen, gewoon waar. Je kan wel elke keer met een lege post komen met een of ander dom verwijt, maar je liegt bewezen in elke post.
En dat begint al bij het gebruik van de term genocide of beweren dat er nu een nieuwe holocaust zou plaats vinden in Gaza. Allemaal pure leugens.
Dus wat jij van mij vindt doet me echt heel erg weinig..
Geweest. Ik denk dat jij je beter in kunt lezen over hoe Isral zich al sinds de geboorte gedraagt en in het bijzonder sinds 7 oktober.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Lees je eens in wat de Holocaust inhield, of ga eens naar Auschwitz..
Zelf ook gezien wat er op 7 Oktober is gebeurd? Waar blijft de vrijlating van die gijzelaars?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:21 schreef viagraap het volgende:
[..]
Geweest. Ik denk dat jij je beter in kunt lezen over hoe Isral zich al sinds de geboorte gedraagt en in het bijzonder sinds 7 oktober.
Sinds 2006 zijn ze de grootste partij. Kregen 76 van de 132 zetels.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:19 schreef viagraap het volgende:
[..]
Laat maar zien dan wanneer er massaal op Hamas gestemd is.
Ja natuurlijk. Niemand ontkent het leed van die gijzelaars. Wilde je beweren dat de reactie van Isral proportioneel is? Heel vermoeiend dit.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:27 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zelf ook gezien wat er op 7 Oktober is gebeurd? Waar blijft de vrijlating van die gijzelaars?
Check nog even hoeveel verkiezingen er sindsdien geweest zijn, hoeveel mensen die er nu in Gaza wonen hebben kunnen stemmen, en welke factoren er in 2006 speelden die een stem op Hamas kunnen veroorzaken. Let wel ik gebruik expres het woord 'rechtvaardigen' of 'uitleggen' niet zodat Heatwave geen beroerte krijgt.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Sinds 2006 zijn ze de grootste partij. Kregen 76 van de 132 zetels.
Hamas lokte deze reactie zelf uit.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:35 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Niemand ontkent het leed van die gijzelaars. Wilde je beweren dat de reactie van Isral proportioneel is? Heel vermoeiend dit.
Klopt, maar dat gebeurt in alle oorlogen helaas...quote:Komen we daarna weer terug op het idee dat het vrij barbaars is een complete bevolking te straffen voor hun leiders.
Je ziet weer spoken. Waar ben ik pro hamas? Anti x wil niet automatisch zeggen pro y, maar in jouw simpele wereldbeeld is dat natuurlijk absurd.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:44 schreef HeatWave het volgende:
Blabla, het klopt wel wat jullie zeggen maar het klopt toch niet want ik ben pro hamas.
Ik ben nooit zo van de plaatjes, maar dit is wel gewoon treffend voor de situatie:
[ afbeelding ]
Blijf maar "schelden" en me simpel noemen hoor, nogmaals, wat jij van me vindt doet me helemaal niets.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je ziet weer spoken. Waar ben ik pro hamas? Anti x wil niet automatisch zeggen pro y, maar in jouw simpele wereldbeeld is dat natuurlijk absurd.
Als jij dit een normale reactie vindt zijn we uitgepraat.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:54 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hamas lokte deze reactie zelf uit.
Zelf zitten de uitvoerders veilig in Dubai oid...
Misschien door niet systematisch Palestijnen te onderdrukken? Door niet Hamas bevordert te hebben tov de oppositie in de jaren '00? Hoeveel inwoners van Gaza denk je zullen er na alles nu zoiets hebben van 'goh leuke jongens die Israelis, ik voel niet de behoefte me aan te sluiten bij een organisatie die hen bestrijdt'?quote:[..]
Klopt, maar dat gebeurt in alle oorlogen helaas...
Hoe wil je ze anders stoppen?
Tja..
quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Blijf maar "schelden" en me simpel noemen hoor, nogmaals, wat jij van me vindt doet me helemaal niets.
Je bent overduidelijk pro-hamas met je overgenomen propaganda mbt een totaal niet bestaande genocide. Zolang je niet wil bekennen dat die genocide er niet is hoeft niemand ook maar 1 ander woord van je serieus te nemen. Als je basisargument al gelogen is......
Als jij dat wilt geloven moet je dat vooral zelf weten. Ik hoef niet mee te doen aan zo'n platgeslagen werkelijkheid. Man zelfs in Pokemon is de boel niet zo zwart-wit goed-kwaad.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Blijf maar "schelden" en me simpel noemen hoor, nogmaals, wat jij van me vindt doet me helemaal niets.
Je bent overduidelijk pro-hamas met je overgenomen propaganda mbt een totaal niet bestaande genocide. Zolang je niet wil bekennen dat die genocide er niet is hoeft niemand ook maar 1 ander woord van je serieus te nemen. Als je basisargument al gelogen is......
Er is geen genocide. Klaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:09 schreef viagraap het volgende:
[..]
[..]
Als jij dat wilt geloven moet je dat vooral zelf weten. Ik hoef niet mee te doen aan zo'n platgeslagen werkelijkheid. Man zelfs in Pokemon is de boel niet zo zwart-wit goed-kwaad.
Die "reactie" op 7 Oktober is normaal wil je zeggen?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:08 schreef viagraap het volgende:
Als jij dit een normale reactie vindt zijn we uitgepraat.
Eens. Met Hamas valt niet te praten. Desalniettemin onnodig om dan maar 30.000+ mensen te doden, de helft van Gaza plat te gooien en zo'n beetje alle inwoners de Sina in te drijven.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:22 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Die "reactie" op 7 Oktober is normaal wil je zeggen?
Er valt niet te praten met Hamas. Dat is al jaren duidelijk. Die willen 1 ding; uitroeien van de Joden.
quote:"Het beste medicijn tegen de antisemitische taferelen van afgelopen zondag is een bezoek aan het Holocaustmuseum", vond SGP-Kamerlid Van Dijk. Dat een kaartje 20 euro kost, is volgens hem voor veel mensen een drempel en daarom deed hij de suggestie om iedere Nederlander n keer in zijn leven gratis naar het museum te laten gaan.
Hamas wilt een twee staten oplossing. Dat willen Israel en Netanyahu alleen niet, in zoverre dat bij de Oslo akkoorden de Israelische minister-president vermoord werd bij een aanslag van een extremist uit het kamp van Netanyahu.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:22 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Die "reactie" op 7 Oktober is normaal wil je zeggen?
Er valt niet te praten met Hamas. Dat is al jaren duidelijk. Die willen 1 ding; uitroeien van de Joden.
quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:34 schreef Aether het volgende:
Kamer, kabinet veroordelen verstoren opening Holocaustmuseum: 'Kapot schamen!'
https://nos.nl/artikel/25(...)museum-kapot-schamen
[..]
Hoe krijg je zo veel leugens in 1 post?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hamas wilt een twee staten oplossing. Dat willen Israel en Netanyahu alleen niet, in zoverre dat bij de Oslo akkoorden de Israelische minister-president vermoord werd bij een aanslag van een extremist uit het kamp van Netanyahu.
Netanyahu wilt daardoor niet de moslims uitroeien, al willen sommige kabinetsleden in zijn kabinet het liefst wel Palestijnen uitroeien, dat is een feit met wat zij in het verleden geroepen hebben.
Overigens zijn er ook hardcore hamas leden die Israel liever niet zien bestaan maar die zijn er in uitzondering.
Het is zo makkelijk om de j kaart te trekken en om op social media wat te roepen zonder je in te lezen.
Alsof je zegt dat Israel dat ontstaan is door aanslagen op de Britten en de VN en dat deed omdat ze groeperingen wilden uitroeien.
Kan je aangeven wat er niet klopt en dit onderbouwen? Dit vroeg ik de vorige keer ook al.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe krijg je zo veel leugens in 1 post?
Precies, dus het is geen genocide. Bedankt voor je bevestiging.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:27 schreef viagraap het volgende:
[..]
Netanyahu en co weten ook heus wel dat ze dat niet kunnen maken.
Oh we gaan stommetje spelen. Hamas speelt een verloren wedstrijd en kan op geen enkele wijze Israel tegen houden. Israel gaat gewoon de gehele Gaza strook zuiveren van elke terroristische moordenaar die Hamas aanhing, daarna gaan ze 10 jaar lang de Gazastrook wederom bezetten en daarna gaan ze misschien weer eens denken aan het teruggeven van een ietsiepietsie zelfbestuur aan een bewezen onbetrouwbare partner.quote:Geen flauw idee waarom jodenhaat hier ineens bij betrokken wordt. En hoezo rekt Hamas de strijd? Net zeg je nog dat Isral onaantastbaar is, ondertussen duurt en duurt het maar voor ze die gijzelaars terug hebben. Sterker nog, er is onlangs bevestigd dat Isral nu meer dode gijzelaars heeft geregeld dan Hamas. Chapeau.
Je zou zeggen sinds de Palestijnse bevolking hen gekozen heeft als rechtmatig bestuurder van de Gaza.quote:Sinds wanneer is Hamas begaan met het lot van Palestijnen?
Misschien moet je dat juist eens doen in plaats van naar het Grote Boze Israel te kijken alsof je een minderwaardige relmoslim bent, want op deze manier ben je geen haar beter dan de gemiddelde Hamasaanhanger met een blinde vlek van hier tot Tokio over de wandaden van deze kinderverkrachtende moordenaars.quote:Is het ze juist volgens jou niet te doen om het einde van de staat Isral cq het verdrijven van alle joden in dat gebied? Wat Hamas allemaal uitvreet is vrij kwaadaardig maar ik verwacht van hen ook niet zoveel.
En toch reageer je uitsluitend als een soort downie op alles wat Israel doet maar zeg je werkelijk niks kwaads over Hamas. Dat zegt natuurlijk genoeg over je echte beweegredenen en je intense haat tegen alles wat Israel ademt.quote:Ik hoef mijn regering of allerlei mensen die doorgaans vrij goed na kunnen denken ook niet uit te leggen waarom Hamas slecht is, dat is namelijk evident. Net zoals de staat Isral evident slecht is.
Straks ga je nog zeggen dat Hamas veredelde parkeerwachten zijn ofzo.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:45 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Kan je aangeven wat er niet klopt en dit onderbouwen? Dit vroeg ik de vorige keer ook al.
Mo op de hoek wil al alle joden dood en israel zien branden, maar Hamas, de terreurorganisatie, die zijn eigenlijk heel mild.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:45 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Kan je aangeven wat er niet klopt en dit onderbouwen? Dit vroeg ik de vorige keer ook al.
Wat heeft "Mo op de hoek" met Hamas te maken?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mo op de hoek wil al alle joden dood en israel zien branden, maar Hamas, de terreurorganisatie, die zijn eigenlijk heel mild.
1 op 1 uit het taqiyya handboek van het moslimbroederschap.
Je bent echt volslagen wappie als je denkt dat Hamas een tweestaten oplossing voorstaan als ze notabene in hun charter opgenomen hebben dat de vernietiging van de staat Israel tot hun core business behoort. Dat ze dat onder internationale druk hebben gewijzigd een paar jaar geleden is voor de buhne. Wil je echt weten hoe Hamas er over denkt, hier heb je een official:quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hamas wilt een twee staten oplossing. Dat willen Israel en Netanyahu alleen niet, in zoverre dat bij de Oslo akkoorden de Israelische minister-president vermoord werd bij een aanslag van een extremist uit het kamp van Netanyahu.
Netanyahu wilt daardoor niet de moslims uitroeien, al willen sommige kabinetsleden in zijn kabinet het liefst wel Palestijnen uitroeien, dat is een feit met wat zij in het verleden geroepen hebben.
Overigens zijn er ook hardcore hamas leden die Israel liever niet zien bestaan maar die zijn er in uitzondering.
Het is zo makkelijk om de j kaart te trekken en om op social media wat te roepen zonder je in te lezen.
Alsof je zegt dat Israel dat ontstaan is door aanslagen op de Britten en de VN en dat deed omdat ze groeperingen wilden uitroeien.
Dus doe even normaal met je geframe wil je, lachwekkend figuur dat je er bent.quote:Ghazi Hamad, a senior member of Hamas, has welcomed the large-scale attack on Israel on 7 October, during which civilians were killed en masse, and promised that the Palestinian terrorist group would repeat such attacks many times in the future until it destroyed Israel.
Gezien de drukte elke dag bij pro-Gaza demonstraties in het westen, vrijwel alles.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat heeft "Mo op de hoek" met Hamas te maken?
En de paus is voorstander van vrije sex terwijl Donald Trump voorstander is van de communistische heilstaat.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Mo is gewoon errug begaan met de Palestijnse bevolking want het zijn zijn broeders, jeweetzelluf.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gezien de drukte elke dag bij pro-Gaza demonstraties in het westen, vrijwel alles.
Die 30k doden neem ik niet serieus. Door Hamas zelf geclaimed.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:26 schreef viagraap het volgende:
[..]
Eens. Met Hamas valt niet te praten. Desalniettemin onnodig om dan maar 30.000+ mensen te doden, de helft van Gaza plat te gooien en zo'n beetje alle inwoners de Sina in te drijven.
quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:04 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Die 30k doden neem ik niet serieus. Door Hamas zelf geclaimed.
Daarbij mag er ook eens kritisch naar Egypte gekeken worden. Die gooien de grens niet open.
Waarom niet? We weten het antwoord wel...
Het is een feit dat de Palestijnen en de Isaeliers een twee staten oplossing hebben getekend. Wat eindigde in de moord op Yithzak Rabin door niet het kamp Hamas maar het kamp Netanyahu.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent echt volslagen wappie als je denkt dat Hamas een tweestaten oplossing voorstaan als ze notabene in hun charter opgenomen hebben dat de vernietiging van de staat Israel tot hun core business behoort. Dat ze dat onder internationale druk hebben gewijzigd een paar jaar geleden is voor de buhne. Wil je echt weten hoe Hamas er over denkt, hier heb je een official:
https://news.yahoo.com/ha(...)06.html?guccounter=1
[..]
Dus doe even normaal met je geframe wil je, lachwekkend figuur dat je er bent.
Ik ben het er niet mee eens als er onschuldige doden vallen. Maar hij heeft het hier toch over Gaza en de Westbank met "our lands". Israel is de bezetter van Gaza en de Westbank en zet er illegale nederzettingen dat is een feit. Zelfs als de VN of de ICC daar tegen zijn. Net zoals Duitsland in 1945 de bezetter was van Nederland en er aanslagen plaatsvonden tegen dat regime.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:50 schreef Scorpie het volgende:
https://news.yahoo.com/ha(...)06.html?guccounter=1
Oke maar jij bent diegene die Google nodig heeft met je cognitieve dissonantie en op zoek naar een conformation bias. Ik heb mijzelf ingelezen. En beide kampen zijn slecht terwijl er arme onschuldige doden vallen. Maar Netanyahu is toch een tikkeltje slechter, die onderdrukt zijn eigen volk, wilt de rechtstaat totaal slopen en wordt strafrechtelijk vervolgd. Oh ja en is mede de reden dat Yithzak Rabin de voormalig minister-president van Israel dood is. Alleen omdat hij een tweestaten oplossing tekende. Er zou maar vrede zijn.quote:
Is goed johquote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, dus het is geen genocide. Bedankt voor je bevestiging.
En dat lijkt je een realistisch streven? Werkbaar ook voor vrede op de langere termijn?quote:[..]
Oh we gaan stommetje spelen. Hamas speelt een verloren wedstrijd en kan op geen enkele wijze Israel tegen houden. Israel gaat gewoon de gehele Gaza strook zuiveren van elke terroristische moordenaar die Hamas aanhing, daarna gaan ze 10 jaar lang de Gazastrook wederom bezetten en daarna gaan ze misschien weer eens denken aan het teruggeven van een ietsiepietsie zelfbestuur aan een bewezen onbetrouwbare partner.
Dus omdat ze verkozen zijn in 2006 en nu door een doodsbange bevolking 'gesteund' worden zijn ze begaan met het lot van Palestijnen? Wat een hersengymnastiek hier.quote:[..]
Je zou zeggen sinds de Palestijnse bevolking hen gekozen heeft als rechtmatig bestuurder van de Gaza.
Of ga je nu de verkiezingen ontkennen? Of kom je dan met het teringdomme frame dat dat 20 jaar geleden is en de Palestijnen heus niet Hamas steunden (73% steunde Hamas tot 7 oktober, 80% daarna)
Hoezo blinde vlek? Waarom is het zo moeilijk om zowel Isral als Hamas te veroordelen voor jou? We zijn hier in een topic over een demonstratie tegen de president van Isral, die om al genoemde redenen op moet kankeren. Net zoals Hamas op moet kankeren.quote:[..]
Misschien moet je dat juist eens doen in plaats van naar het Grote Boze Israel te kijken alsof je een minderwaardige relmoslim bent, want op deze manier ben je geen haar beter dan de gemiddelde Hamasaanhanger met een blinde vlek van hier tot Tokio over de wandaden van deze kinderverkrachtende moordenaars.
Nogmaals, ik voel de behoefte niet om constant Hamas te benoemen omdat iedereen hier het al eens is over hen. Incluis mijzelf. Dat jij je niet kunt voorstellen dat tegen Isral niet per definitie pro-Hamas betekent is echt je eigen bekrompenheid.quote:[..]
En toch reageer je uitsluitend als een soort downie op alles wat Israel doet maar zeg je werkelijk niks kwaads over Hamas. Dat zegt natuurlijk genoeg over je echte beweegredenen en je intense haat tegen alles wat Israel ademt.
Die worden voornamelijk bezocht door linkse wappies/hippies. Loop maar een rondje in de Jordaan, Pijp of de Grachtengordel in Amsterdam en tel de Palestijnse vlaggen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gezien de drukte elke dag bij pro-Gaza demonstraties in het westen, vrijwel alles.
Ze liegen inderdaad. Er vallen helemaal geen doden in Gaza. Netanyahu is de beste leider op de wereld ooit.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:05 schreef HeatWave het volgende:
Alles maar dan ook ALLES wat Hamas beweert is een leugen.
Sommige zitten zolang op FOK! (NWS) dat ze cognitief niet veel verschillen van het gepeupel op jan 6th. Zullen vast geloven in de omvolkingstheorie en dat die vijf asielzoekers in Ter Apel de reden zijn van de woningnood.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:15 schreef viagraap het volgende:
Ah we zijn weer beland op gewoon ontkennen dat er tienduizenden doden vallen. Zoek het maar uit ook, jullie zijn niet meer te redden.
Deels, maar zie post hierboven van de vredelievende haatbaardenquote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:13 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Die worden voornamelijk bezocht door linkse wappies/hippies. Loop maar een rondje in de Jordaan, Pijp of de Grachtengordel in Amsterdam en tel de Palestijnse vlaggen.
En dat beweer ik niet, er vallen zeker doden in Gaza, en terecht.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:14 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ze liegen inderdaad. Er vallen helemaal geen doden in Gaza. Netanyahu is de beste leider op de wereld ooit.
En het eerste kwartaal is nog niet omquote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Eerste kwartaal 2024
Januari, Sharia gaat voor het veiligstellen van plaats delict:
[ afbeelding ]
Wat een dotje he
Begon goed 2024
[ afbeelding ]
Tweede maand 2024 was ook een doorslaand diversiteitssucces met zowel voor-, als tegenstanders van het compleet krankzinnige regime in Eritrea, importeer vooral uw oorlog hier.
En oh, kijk daar zijn we bij maart aangeland, slechts halverwege, maar kijk de keur aan sfeerbeelden van deze maand
[ afbeelding ]
of deze
[ afbeelding ]
of toch deze
[ afbeelding ]
Het is echt lastig kiezen zo voor mijn themakalender (haha kalender).
Zoveel uitschot om uit te kiezen
Te veel keus, dus, ik ga denk ik maar biljartenquote:Op dinsdag 12 maart 2024 19:03 schreef Aether het volgende:
[..]
En het eerste kwartaal is nog niet om
Ja ze zijn aan de macht in Gaza en hebben er geen sharia ingevoerd.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:44 schreef Canopus het volgende:
[..]
Kan jij bewijzen dat het niet zo is?
Met bronnen?
Heb je daar bewijs voor? Kan je het onderbouwen?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het merendeel van dat volk dat nu de kant van Hamas kiest zou daar ter plekke worden gestenigd vanwege hun levenswijze hier in het decadente Westen.
En maar afvragen waarom er zoveel mensen op Wilders stemmen en links verloren heeft....quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Eerste kwartaal 2024
[ afbeelding ]
Wat een dotje he
Begon goed 2024
[ afbeelding ]
Tweede maand 2024 was ook een doorslaand diversiteitssucces met zowel voor-, als tegenstanders van het compleet krankzinnige regime in Eritrea, importeer vooral uw oorlog hier.
En oh, kijk daar zijn we bij maart aangeland, slechts halverwege, maar kijk de keur aan sfeerbeelden van deze maand
[ afbeelding ]
of deze
[ afbeelding ]
of toch deze
[ afbeelding ]
Links is in geen 30 jaar aan de macht, mafkees.quote:Op woensdag 13 maart 2024 06:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
En maar afvragen waarom er zoveel mensen op Wilders stemmen en links verloren heeft....
Schelden is een tekort aan intelligentie he?quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Links is in geen 30 jaar aan de macht, mafkees.
Waarom zou links moeten verliezen voor 30 jaar rechts beleid, helder licht?quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:37 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Schelden is een tekort aan intelligentie he?
Wie zegt dat ze aan ds macht zijn geweest dan? Ik niet.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:37 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Schelden is een tekort aan intelligentie he?
Wie zegt dat ze aan ds macht zijn geweest dan? Ik niet.
Lekker makkelijk met het vingertje wijzen op basis van 'oude denkbeelden' over politieke partijen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom zou links moeten verliezen voor 30 jaar rechts beleid, helder licht?
Kijk toch eens wat een schitterende aanwinsten allemaal voor Nederland. Dit zal onze kenniseconomie op peil houden.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Eerste kwartaal 2024
[ afbeelding ]
Wat een dotje he
Begon goed 2024
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
of deze
[ afbeelding ]
of toch deze
[ afbeelding ]
Nee maar het is overduidelijk waar zij voor staan. En dat is heel weinig goeds voor Nederland en de Nederlanders. De Nederlandse joden hebben nog het meest te vrezen voor hun bestaanszekerheid als links aan de macht komt. Hun anti-Israelbeleid komt gewoon neer op onverholen jodenhaat.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Doe maar niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:34 schreef Aether het volgende:
Kamer, kabinet veroordelen verstoren opening Holocaustmuseum: 'Kapot schamen!'
https://nos.nl/artikel/25(...)museum-kapot-schamen
[..]
Zoals al jaren zichtbaar is en gemeld wordt op diversiteit scholen, waar bijna niet gesproken kan worden over de Holocaust omdat kindjes uit een radicale sekte dan juichen of het afdoen als een leugen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe maar niet.
Die wezens krijgen allemaal een harde plasser zodra ze zien wat de nazi's hebben gedaan met Jodenmensen. Die gaan het neer zien als voorbeeld.
Niet voor niets waren er hakenkruisvlaggen bij menig propali demo.
Vind je het gek met een religie die je gewoon opdraagt te liegen ten faveure het geloof.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ x ]
Ik heb geen verstand van statistiek alleen ik begrijp wel dat in dat plaatje sprake is van de 'wet van grote getallen' en dat dit per definitie een vertekend beeld geeft. De cumulatieve cijfers worden geplot en niet de daadwerkelijke veranderingen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ x ]
Dit programma wordt voor u mede mogelijk gemaakt door het welkom-in-ons-land volk te samen met pvda, gl, d66 en CU. Want ja, deze mensen zijn niet voor niets op de vlucht uit hun land en komen vast niet om hier hun verderfelijke ideologische oproepen tot moord te prediken...quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Eerste kwartaal 2024
[ afbeelding ]
Wat een dotje he
Begon goed 2024
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
of deze
[ afbeelding ]
of toch deze
[ afbeelding ]
Het is genoeg geweest. De linkse bestuurder Halsema moet opstappen.quote:
Ach, slachtofferrol weer. Geen woord gerept over de aanleiding van deze demonstratie. Mensen zijn niet antisemitisch maar willen de slager van het Palestijnse volk hier niet hebben. Het museum had de uitnodiging in moeten trekken. Het holocaust museum geopend door een misdadiger die genocide pleegt.quote:
Je bedoelt eigenlijk dat zij Holocaust-overlevers mogen uitschelden en bedreigen. Ik zal je uit de droom helpen, Nederland en de echte Nederlanders zullen dat nooit toestaan. Nooit. Ik begin steeds meer sympathie te krijgen voor Wilders die korte metten wil maken met de kutislam in Nederland.quote:Op donderdag 14 maart 2024 06:21 schreef Chadi het volgende:
Mensen zullen niet langer zwijgen als Isreal misdaden pleegt.
Rechts is al meer dan 20 jaar aan de macht, maar toch is alles de schuld van een partij die nog nooit in een regering heeft gezeten.quote:Op woensdag 13 maart 2024 10:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit programma wordt voor u mede mogelijk gemaakt door het welkom-in-ons-land volk te samen met pvda, gl, d66 en CU. Want ja, deze mensen zijn niet voor niets op de vlucht uit hun land en komen vast niet om hier hun verderfelijke ideologische oproepen tot moord te prediken...
Toch?
Ach je ziet de aandacht al een tijdje afnemen. Het probleem van 6 maanden lang liegend roepen dat er hongersnood is zien we nu de honger er echt is.quote:Op donderdag 14 maart 2024 06:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ach, slachtofferrol weer. Geen woord gerept over de aanleiding van deze demonstratie. Mensen zijn niet antisemitisch maar willen de slager van het Palestijnse volk hier niet hebben. Het museum had de uitnodiging in moeten trekken. Het holocaust museum geopend door een misdadiger die genocide pleegt.
Mensen zoals zij hebben sinds de tweede wereldoorlog waarschijnlijk alleen vertroeteling gekend. Ze is zelfs zo ver afgegleden om Golda Meir te citeren. Een misselijk wijf wat de volgende uitspraak gegaan heeft. “We can forgive the Arabs for killing our children. We cannot forgive them for forcing us to kill their children"
Ik zal je uit je droom helpen. Het is genoeg geweest. Mensen zullen niet langer zwijgen als Isreal misdaden pleegt. Mensen zullen deze misdaden ook niet goed praten of vinden omdat joden vreselijke dingen aangedaan zijn. Isrealers willen hetzelfde behandeld worden dus dit is de behandeling van gelijkheid. Neemt het en wees er blij mee. Ieder andere behandeling dan gelijkheid is antisemitistisch.
Het holocaust museum had afstand moeten nemen van deze persoon. Het museum had een uitgelezen kans om ruggengraat te tonen en hun boodschap uit te dragen. "Nooit meer!" Blijkbaar zit er bij hen ook een dubbele standaard als het om leed, dood en verderf en genocide van andere volkeren gaat. In mijn beleving is het geen holocaust museum maar een genocide museum. In dat licht begrijp ik de keuze om deze walgelijk man hier een podium te geven.
Ah Gut draai maar weer in de kern heen en ga lekker in je slachtofferrol.quote:Op donderdag 14 maart 2024 07:39 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Je bedoelt eigenlijk dat zij Holocaust-overlevers mogen uitschelden en bedreigen. Ik zal je uit de droom helpen, Nederland en de echte Nederlanders zullen dat nooit toestaan. Nooit. Ik begin steeds meer sympathie te krijgen voor Wilders die korte metten wil maken met de kutislam in Nederland.
Ja ze hebben daar echt geen hongersnood. Al dat gevecht om eten is omdat ze tijd over hebben.quote:Op donderdag 14 maart 2024 07:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach je ziet de aandacht al een tijdje afnemen. Het probleem van 6 maanden lang liegend roepen dat er hongersnood is zien we nu de honger er echt is.
Hamas geeft zich over, levert de nog levende gijzelaars in en de bevolking belooft nooit meer op zo'n clubje bloeddorstige fanatici te stemmen. En iedereen leefde nog lang en gelukkig.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja ze hebben daar echt geen hongersnood. Al dat gevecht om eten is omdat ze tijd over hebben.
Dat is altijd het standaard narratief wat je hoort.quote:Op donderdag 14 maart 2024 07:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Rechts is al meer dan 20 jaar aan de macht, maar toch is alles de schuld van een partij die nog nooit in een regering heeft gezeten.
Isreal stopt met bezetten en landjepik en geeft de Palestijnen hun land terug. Geen enkel probleem meer.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hamas geeft zich over, levert de nog levende gijzelaars in en de bevolking belooft nooit meer op zo'n clubje bloeddorstige fanatici te stemmen. En iedereen leefde nog lang en gelukkig.
Niet antisemitisch maar wel oproepen joden te vermoorden en israel te vernietigen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 06:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ach, slachtofferrol weer. Geen woord gerept over de aanleiding van deze demonstratie. Mensen zijn niet antisemitisch maar willen de slager van het Palestijnse volk hier niet hebben. Het museum had de uitnodiging in moeten trekken. Het holocaust museum geopend door een misdadiger die genocide pleegt.
Mensen zoals zij hebben sinds de tweede wereldoorlog waarschijnlijk alleen vertroeteling gekend. Ze is zelfs zo ver afgegleden om Golda Meir te citeren. Een misselijk wijf wat de volgende uitspraak gegaan heeft. “We can forgive the Arabs for killing our children. We cannot forgive them for forcing us to kill their children"
Ik zal je uit je droom helpen. Het is genoeg geweest. Mensen zullen niet langer zwijgen als Isreal misdaden pleegt. Mensen zullen deze misdaden ook niet goed praten of vinden omdat joden vreselijke dingen aangedaan zijn. Isrealers willen hetzelfde behandeld worden dus dit is de behandeling van gelijkheid. Neemt het en wees er blij mee. Ieder andere behandeling dan gelijkheid is antisemitistisch.
Het holocaust museum had afstand moeten nemen van deze persoon. Het museum had een uitgelezen kans om ruggengraat te tonen en hun boodschap uit te dragen. "Nooit meer!" Blijkbaar zit er bij hen ook een dubbele standaard als het om leed, dood en verderf en genocide van andere volkeren gaat. In mijn beleving is het geen holocaust museum maar een genocide museum. In dat licht begrijp ik de keuze om deze walgelijk man hier een podium te geven.
Gaza is al jaren even groot.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Isreal stopt met bezetten en landjepik en geeft de Palestijnen hun land terug. Geen enkel probleem meer.
Isreal vernietigen hoeft absoluut niet gelijk te staan met antisemitisme.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet antisemitisch maar wel oproepen joden te vermoorden en israel te vernietigen.
Riiiiiiiiiiiiiiiiiiight.
Sterker nog:quote:
Ik denk dat Chadi bedoelt (maar niet duidelijk zegt) dat ie wil dat alle joden opzouten uit Israël, net als ze moesten opzouten uit zo goed als alle Islamitische landen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:47 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Sterker nog:
"In 2005, 21 Israeli settlements in the Gaza Strip were unilaterally dismantled and Israeli settlers and army evacuated from inside the Gaza Strip"
Denken moet je aan een paard overlaten omdat het een groter hoofd heeft.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat Chadi bedoelt (maar niet duidelijk zegt) dat ie wil dat alle joden opzouten uit Israël, net als ze moesten opzouten uit zo goed als alle Islamitische landen.
Mensen zijn geen islamofoob, mensen zijn de aanslagen, de dagelijkse haat en het racisme, de criminaliteit en de achteruitgang in alle rechten door moslims meer dan zat. Daarom gaan we nu ook bij elke opening van een moskee moslims uitschelden.quote:Op donderdag 14 maart 2024 06:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je bent niet goed in je kop.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Isreal vernietigen hoeft absoluut niet gelijk te staan met antisemitisme.
Die parallel trek jij
Je weet zelf ook wel dat er zowel in Gaza als Westoever Palestijnen wonen. Ben je dom of doe je alsof?quote:
Ah, Westelijke Jordaanoever is ook Hamas-territorium? Bedankt voor je wijsheid.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat er zowel in Gaza als Westoever Palestijnen wonen. Ben je dom of doe je alsof?
Je mag gewoon toegeven hoor dat je nergens waar Islamieten wonen een jood wil zien.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Denken moet je aan een paard overlaten omdat het een groter hoofd heeft.
Ok bedankt Asha!quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Isreal vernietigen hoeft absoluut niet gelijk te staan met antisemitisme.
Die parallel trek jij
De VVD huisjesmelkers die een klein belang bij woningnood hebben en arbeiders onder minimumloon willen betalen hebben er uiteraard niks mee te maken.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is altijd het standaard narratief wat je hoort.
Maar van de welkom in mijn landirs zitten er nog 2 vol in vakkie K
Lezen is moeilijk he?quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja ze hebben daar echt geen hongersnood. Al dat gevecht om eten is omdat ze tijd over hebben.
Nee, dus waarom is de periode sinds 7 oktober n van de dodelijkste voor Palestijnen daar? Omdat Isral zo onschuldig is zeker?quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ah, Westelijke Jordaanoever is ook Hamas-territorium? Bedankt voor je wijsheid.
vvd is dan ook wel twijfelachtig ja. Zeker met dat geheul met D-'bouwenbouwenbouwen-voor-asielzoekers'-66.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De VVD huisjesmelkers die een klein belang bij woningnood hebben en arbeiders onder minimumloon willen betalen hebben er uiteraard niks mee te maken.
Eenzelfde rol als de VVD heeft het CDA ook al decennia. De PVV heeft er tot de laatste verkiezingen jarenlang alles aan gedaan om geen verantwoordelijkheid te dragen en het FvD was nog niet zo lang geleden bezig zoveel mogelijk autochtone Nederlanders onnodig te laten stikken in hun eigen lichaamssappen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
vvd is dan ook wel twijfelachtig ja. Zeker met dat geheul met D-'bouwenbouwenbouwen-voor-asielzoekers'-66.
/carequote:Op donderdag 14 maart 2024 09:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat er zowel in Gaza als Westoever Palestijnen wonen. Ben je dom of doe je alsof?
Jij gooit echt letterlijk alle conflicten uit het heden en verleden op 1 hoop, h!quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:38 schreef Chadi het volgende:
Isreal stopt met bezetten en landjepik en geeft de Palestijnen hun land terug. Geen enkel probleem meer.
De pro-palestijnen hadden ook het fatsoen kunnen hebben deze opening niet te verstoren. Een beetje anti-joden leuzen roepen en dreigende taal uiten als er een kindje van een jaar of 6 langs loopt. Zijn ze wel helemaal normaal in hun koppie?quote:Op donderdag 14 maart 2024 06:21 schreef Chadi het volgende:
Het museum had de uitnodiging in moeten trekken.
Hamas is jouw broeder, zoveel is wel duidelijk.quote:Op donderdag 14 maart 2024 06:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat zal de insteek geweest zijn maar kies dan niet iemand die tegelijk, ook vr 7 oktober maar sindsdien al helemaal, representant is van een staat die aan de lopende band oorlogsmisdaden pleegt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij gooit echt letterlijk alle conflicten uit het heden en verleden op 1 hoop, h!
De holocaust en het openen van dat museum staat volledig los van het huidige conflict tussen Isral en Gaza. Die president was hier dan ook niet als president van een land in oorlog, maar als afgevaardigde van een volk dat in de 2de wereldoorlog verschrikkelijke dingen is overkomen.
Dus omdat Isral ooit eenzijdig heeft besloten een land op te knippen moeten de inwoners zich daar maar bij neerleggen?quote:[..]
De pro-palestijnen hadden ook het fatsoen kunnen hebben deze opening niet te verstoren. Een beetje anti-joden leuzen roepen en dreigende taal uiten als er een kindje van een jaar of 6 langs loopt. Zijn ze wel helemaal normaal in hun koppie?
Verder, staat het conflict in de Gaza los van het inpikken van grond op de westelijke jordaanoever. Gaza is in oorlog vanwege 7 oktober. Als Hamas zich overgeeft en ja, ook de grote koppen die veilig in Dubai of zo zitten, en de gijzelaars vrijlaten (hoewel ik sterke twijfels heb of dat nog mogelijk is), dan kunnen de Gazanen weer naar huis en hun land opbouwen, komt hulp vanuit de hele wereld op gang en is er rust in die regio.
Oei. Iemand hier is niet bekend met de wijze waarop de stichting van Isral plaats heeft gevonden. Vooral je laatste alinea werkt bijna op de lachspieren hier.quote:Aan de andere kant van Isral woedt ook een conflict. Dat landjepik moet ophouden, maarrrrr palestijnen moeten wel dulden dat Joden daar komen wonen. Er wonen namelijk ook moslims in Isral en overigens, op de hele wereld!
Waarom mogen moslims zich overal op de wereld vestigen, in aantal groeien en vervolgens proberen hun wetten door te drijven? Maar andersom mag er geen Jood in een moslimland wonen! (Wat dan uiteraard onder de wetten van dat land behoort te zijn)
Iedereen die verhuist naar een ander land behoort zich te houden aan de wetten en de mores van dat land. Als die je niet aanstaan, ga je niet proberen ze met geweld te veranderen, je verhuist dan naar een land dat beter bij je past.
fvd is een ander onderwerp. Voor de rest zijn het niet die partijen die schreeuwen om bouwen bouwen bouwen voor allochtonen en iedereen is welkom. Dat zijn echt de pvda, gl, d66'ers en cu's van deze wereld.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Eenzelfde rol als de VVD heeft het CDA ook al decennia. De PVV heeft er tot de laatste verkiezingen jarenlang alles aan gedaan om geen verantwoordelijkheid te dragen en het FvD was nog niet zo lang geleden bezig zoveel mogelijk autochtone Nederlanders onnodig te laten stikken in hun eigen lichaamssappen.
Het lijkt er volgens mij aardig op alsof rechts minstens net zo schuldig is.
Is nog geen vrijbrief om je als een stel apen te gedragen bij de opening van dit museum.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:16 schreef viagraap het volgende:
Dat zal de insteek geweest zijn maar kies dan niet iemand die tegelijk, ook vr 7 oktober maar sindsdien al helemaal, representant is van een staat die aan de lopende band oorlogsmisdaden pleegt.
Dat ligt er maar aan hoever je in de geschiedenis terug wilt gaan.quote:Dus omdat Isral ooit eenzijdig heeft besloten een land op te knippen moeten de inwoners zich daar maar bij neerleggen?
[..]
Oei. Iemand hier is niet bekend met de wijze waarop de stichting van Isral plaats heeft gevonden. Vooral je laatste alinea werkt bijna op de lachspieren hier.
quote:Van wie is Palestina oorspronkelijk?
In de oudheid werd Palestina bewoond door Semitische volkeren, waarvan de eerste van Kananitische oorsprong waren. Volgens de overlevering kwam Abraham, de gemeenschappelijke stamvader van joden en Arabieren, uit Ur naar Kanan.
Inderdaad:quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
fvd is een ander onderwerp. Voor de rest zijn het niet die partijen die schreeuwen om bouwen bouwen bouwen voor allochtonen en iedereen is welkom. Dat zijn echt de pvda, gl, d66'ers en cu's van deze wereld.
En anders doe je maar een linkje naar de partijprogramma's ofso.
Waar in het PvdA programma staat dat we moeten bouwen bouwen bouwen voor allochtonen? Wat je van links krijgt is tenminste nog een eerlijk verhaal. We zitten in dat vluchtelingenverdrag en moeten wat met de mensen die zo binnenkomen. Van rechts krijg je enkel marginaal getreiter zoals twee weken buiten moeten slapen en asielzoekers die jarenlang niks mogen in de samenleving, behalve wonen bij andere doelloze mensen die zich vervelen en dan wonder boven wonder na een procedure van 4 jaar, omdat de IND medewerkers ondanks nog steeds bestaande wachtlijsten bij ieder dipje de laan uit worden gestuurd, niet altijd meteen de meest gemotiveerde mensen zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
fvd is een ander onderwerp. Voor de rest zijn het niet die partijen die schreeuwen om bouwen bouwen bouwen voor allochtonen en iedereen is welkom. Dat zijn echt de pvda, gl, d66'ers en cu's van deze wereld.
En anders doe je maar een linkje naar de partijprogramma's ofso.
Sommige dingen gingen over de schreef maar de demonstratie an sich was volkomen terecht.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Is nog geen vrijbrief om je als een stel apen te gedragen bij de opening van dit museum.
Hoe ver terug? Nou gewoon, naar de vorige eeuw toen er vanuit Europa ineens een nieuw land gesticht werd op een plek waar al honderden jaren andere mensen woonden. Is niet eens zo lang geleden en sommige mensen die er bij waren leven nog ondanks de inspanningen van Isral (retorische overdrijving ik denk niet dat Isral die mensen eruit pikt, voor we dat weer krijgen).quote:[..]
Dat ligt er maar aan hoever je in de geschiedenis terug wilt gaan.
[..]
De Dagelijkse Standaard als bron gebruikenquote:Op donderdag 14 maart 2024 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad:
https://www.dagelijksesta(...)-nederland-kan-komen
Dus, eerst woonden er Joden. Die zijn zich gaan verspreiden over de hele wereld, beetje zoals moslims nu doen, dus toen zijn er moslims gaan wonen. Toen werden de Joden verdreven uit de gebieden waar ze naartoe getrokken waren, dus wilden weer terug naar waar ze vandaan kwamen, maar h, daar wonen nu arabieren, dus oprotten, jullie zijn niet welkom. Gevolg, een heel volk dat niet terug kon naar het land waar ze ooit uit vertrokken zijn. Toen is daar ingegrepen en is het huidige Isral aan de Joden gegeven, waar overigens nog steeds moslims wonen, want Joden vinden dat wel goed. Maar nu willen de arabieren, omdat ze fokken bij de konijnen af, heel dat gebied, vanaf de westelijke Jordaanoever tot aan de middellandse zee hebben, omdat ze menen daar recht op te hebben en ruimte nodig hebben. En tja, dat leidt dan tot dit soort conflicten.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:42 schreef viagraap het volgende:
[..]
Sommige dingen gingen over de schreef maar de demonstratie an sich was volkomen terecht.
[..]
Hoe ver terug? Nou gewoon, naar de vorige eeuw toen er vanuit Europa ineens een nieuw land gesticht werd op een plek waar al honderden jaren andere mensen woonden. Is niet eens zo lang geleden en sommige mensen die er bij waren leven nog ondanks de inspanningen van Isral (retorische overdrijving ik denk niet dat Isral die mensen eruit pikt, voor we dat weer krijgen).
Hoe ver terug wil jij gaan dan? Waaruit komt je random citaat? Arabieren zijn ook Semitische volkeren overigens, maar als 'de stamvader van de joden' je ijkpunt is moeten we de hele wereld op de schop gooien. Amerika zal er weer heel anders uitzien, Engeland terug naar de Kelten?
Het lijkt me zinvoller te kijken naar wie er op dit moment in het gebied dat nu Isral heet leven en onderkennen dat de staat die zich Isral noemt geen enkele steun verdient. De Joodse inwoners die daar willen leven verdienen die kans, maar dat zal voorlopig zeer lastig worden. Om tot een punt te komen waarop dat wel kan moet de staat Isral veranderen want meer geweld is een doodlopende weg. En zolang het westen Isral zowat onvoorwaardelijk blijft steunen uit cynische geopolitieke motieven zal Isral niet veranderen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de islamitische bevolking van het gebied geen blaam treft.
Als je geen zin hebt om je echt in de materie te verdiepen moet je je er ook niet mee bemoeien. Of was dit je werkstuk in groep 6?quote:Op donderdag 14 maart 2024 15:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, eerst woonden er Joden. Die zijn zich gaan verspreiden over de hele wereld, beetje zoals moslims nu doen, dus toen zijn er moslims gaan wonen. Toen werden de Joden verdreven uit de gebieden waar ze naartoe getrokken waren, dus wilden weer terug naar waar ze vandaan kwamen, maar h, daar wonen nu arabieren, dus oprotten, jullie zijn niet welkom. Gevolg, een heel volk dat niet terug kon naar het land waar ze ooit uit vertrokken zijn. Toen is daar ingegrepen en is het huidige Isral aan de Joden gegeven, waar overigens nog steeds moslims wonen, want Joden vinden dat wel goed. Maar nu willen de arabieren, omdat ze fokken bij de konijnen af, heel dat gebied, vanaf de westelijke Jordaanoever tot aan de middellandse zee hebben, omdat ze menen daar recht op te hebben en ruimte nodig hebben. En tja, dat leidt dan tot dit soort conflicten.
Dat zijn de standaard trollen. Ontkennen alles.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik vat het even samen voor je: Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt. Als je nuchter bent, kan je nog een poging wagen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij gooit echt letterlijk alle conflicten uit het heden en verleden op 1 hoop, h!
De holocaust en het openen van dat museum staat volledig los van het huidige conflict tussen Isral en Gaza. Die president was hier dan ook niet als president van een land in oorlog, maar als afgevaardigde van een volk dat in de 2de wereldoorlog verschrikkelijke dingen is overkomen.
[..]
De pro-palestijnen hadden ook het fatsoen kunnen hebben deze opening niet te verstoren. Een beetje anti-joden leuzen roepen en dreigende taal uiten als er een kindje van een jaar of 6 langs loopt. Zijn ze wel helemaal normaal in hun koppie?
Verder, staat het conflict in de Gaza los van het inpikken van grond op de westelijke jordaanoever. Gaza is in oorlog vanwege 7 oktober. Als Hamas zich overgeeft en ja, ook de grote koppen die veilig in Dubai of zo zitten, en de gijzelaars vrijlaten (hoewel ik sterke twijfels heb of dat nog mogelijk is), dan kunnen de Gazanen weer naar huis en hun land opbouwen, komt hulp vanuit de hele wereld op gang en is er rust in die regio.
Aan de andere kant van Isral woedt ook een conflict. Dat landjepik moet ophouden, maarrrrr palestijnen moeten wel dulden dat Joden daar komen wonen. Er wonen namelijk ook moslims in Isral en overigens, op de hele wereld!
Waarom mogen moslims zich overal op de wereld vestigen, in aantal groeien en vervolgens proberen hun wetten door te drijven? Maar andersom mag er geen Jood in een moslimland wonen! (Wat dan uiteraard onder de wetten van dat land behoort te zijn)
Iedereen die verhuist naar een ander land behoort zich te houden aan de wetten en de mores van dat land. Als die je niet aanstaan, ga je niet proberen ze met geweld te veranderen, je verhuist dan naar een land dat beter bij je past.
En dit is de reden waarom er naar Holocaust-overlevenden en hun kleinkinderen geschreeuwd mag worden?quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik vat het even samen voor je: Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt. Als je nuchter bent, kan je nog een poging wagen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:06 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Aan de andere kant van Isral woedt ook een conflict. Dat landjepik moet ophouden, maarrrrr palestijnen moeten wel dulden dat Joden daar komen wonen. Er wonen namelijk ook moslims in Isral en overigens, op de hele wereld!
Graag gedaan.quote:
Zonder de aanwezigheid van die oorlogsmisdadiger was er geen demo geweest in eerste instantie.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En dit is de reden waarom er naar Holocaust-overlevenden en hun kleinkinderen geschreeuwd mag worden?
Het feit dat dat gebeurde, laat zien dat het helemaal niets met die president te maken heeft.
Oorlogsmisdadiger? Welke veroordeling kan ik terugzien?quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zonder de aanwezigheid van die oorlogsmisdadiger was er geen demo geweest in eerste instantie.
Dat er bij elke demo uitwassen zijn, hoeft niet als kern boodschap neergezet te worden van de demo.
Nou, die joodse Holocaust-overlevende met zijn kleinkind beschimpen en uitschelden kwam aardig als kernboodschap over.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zonder de aanwezigheid van die oorlogsmisdadiger was er geen demo geweest in eerste instantie.
Dat er bij elke demo uitwassen zijn, hoeft niet als kern boodschap neergezet te worden van de demo.
Ga jij maar lekker de antisemiet zijn. Elke keuze heeft consequenties, sommige zelfs verstrekkend.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ah Gut draai maar weer in de kern heen en ga lekker in je slachtofferrol.
Slachtofferrol? Kijk eens wie er nu zielig moet zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ah Gut draai maar weer in de kern heen en ga lekker in je slachtofferrol.
Het gaat niet uitsluitend om aan de macht zijn of in de regering zitten. Gelukkig niet zou ik zeggen want in een echte democratie gaat het om meer dan de helft+1.quote:Op donderdag 14 maart 2024 07:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Rechts is al meer dan 20 jaar aan de macht, maar toch is alles de schuld van een partij die nog nooit in een regering heeft gezeten.
Hoe denk je dat deze man laten preken over komt bij mensen die slachtoffer zijn van Isreal?quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, die joodse Holocaust-overlevende met zijn kleinkind beschimpen en uitschelden kwam aardig als kernboodschap over.
Sterke foto ook, duidelijke boodschap.
En dat had niets met die president te maken.
Ik hoop het niet voor je.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:33 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker de antisemiet zijn. Elke keuze heeft consequenties, sommige zelfs verstrekkend.
Jij? Of bedoel je wat anders?quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:45 schreef marsan het volgende:
[..]
Slachtofferrol? Kijk eens wie er nu zielig moet zijn.
Dat jij helemaal in dat Telegraaf frame meegaat moet jij weten maar dat maakt het nog geen waarheid.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, die joodse Holocaust-overlevende met zijn kleinkind beschimpen en uitschelden kwam aardig als kernboodschap over.
Sterke foto ook, duidelijke boodschap.
En dat had niets met die president te maken.
Speciaal voor jou nog even zonder frame:quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:14 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat jij helemaal in dat Telegraaf frame meegaat moet jij weten maar dat maakt het nog geen waarheid.
Die foto laat zien dat het tijd is dat Nederland weer van de echte Nederlanders wordt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:42 schreef quo_ het volgende:
[..]
Speciaal voor jou nog even zonder frame:
[ afbeelding ]
Eenieder bij wie de algemene kennis en het historisch besef boven dat van een aardappel uitkomt zal de trieste symboliek in dit beeld zien in relatie tot het event waar het om ging.
Eenzijdig? Er was een verdelingsplan gemaakt door de VN voor het toenmalige Britse Mandaatgebied, een Joods deel en een Arabisch deel. De in het Mandaatgebied wonende Joden accepteerden dit, de Arabieren niet want zij wilden het hele gebied.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:16 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat zal de insteek geweest zijn maar kies dan niet iemand die tegelijk, ook vr 7 oktober maar sindsdien al helemaal, representant is van een staat die aan de lopende band oorlogsmisdaden pleegt.
[..]
Dus omdat Isral ooit eenzijdig heeft besloten een land op te knippen moeten de inwoners zich daar maar bij neerleggen?
[..]
Oei. Iemand hier is niet bekend met de wijze waarop de stichting van Isral plaats heeft gevonden. Vooral je laatste alinea werkt bijna op de lachspieren hier.
En als het VN morgen besluit dat een stel Noord Afrikanen in jouw huis komen wonen en dat je dat maar moet delen, ga je dat accepteren? Dat dacht ik al.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Eenzijdig? Er was een verdelingsplan gemaakt door de VN voor het toenmalige Britse Mandaatgebied, een Joods deel en een Arabisch deel. De in het Mandaatgebied wonende Joden accepteerden dit, de Arabieren niet want zij wilden het hele gebied.
Op deze manier is uiteindelijk de staat Isral opgericht. En sinds de opgerichting heeft het land helaas voortdurend gehad met territoriaal gierige en antisemitische Arabieren, die het hebben proberen te vernietigen. Dit is gelukkig nooit gelukt.
Het ontgaat mij welk punt je wilt maken. Het ging hier om een verdelingsplan van een gebied waar al twee volkeren woonde.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:26 schreef KomVissen het volgende:
[..]
En als het VN morgen besluit dat een stel Noord Afrikanen in jouw huis komen wonen en dat je dat maar moet delen, ga je dat accepteren? Dat dacht ik al.
Nee dat mag niet. Maar je mag wel schreeuwen en protesteren tegen Israel of vertegenwoordigers van Israel.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En dit is de reden waarom er naar Holocaust-overlevenden en hun kleinkinderen geschreeuwd mag worden?
Het feit dat dat gebeurde, laat zien dat het helemaal niets met die president te maken heeft.
Met authentiek jaren 30 gevoel.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:42 schreef quo_ het volgende:
[..]
Speciaal voor jou nog even zonder frame:
[ afbeelding ]
Eenieder bij wie de algemene kennis en het historisch besef boven dat van een aardappel uitkomt zal de trieste symboliek in dit beeld zien in relatie tot het event waar het om ging.
Het verdelingsvraagstuk heeft het Westen, de grootste anti-semieten, richting de Arabieren geschoven. Ze hadden ook een stuk Duitsland of Engeland kunnen opgeven.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Eenzijdig? Er was een verdelingsplan gemaakt door de VN voor het toenmalige Britse Mandaatgebied, een Joods deel en een Arabisch deel. De in het Mandaatgebied wonende Joden accepteerden dit, de Arabieren niet want zij wilden het hele gebied.
Op deze manier is uiteindelijk de staat Isral opgericht. En sinds de opgerichting heeft het land helaas voortdurend gehad met territoriaal gierige en antisemitische Arabieren, die het hebben proberen te vernietigen. Dit is gelukkig nooit gelukt.
De grootste antisemieten zitten in het Midden-Oosten. En waarom zou er een stuk van Duitsland of Engeland op moeten worden zijn gegeven voor twee volkeren die in het Britse Mandaatgebied woonden?quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het verdelingsvraagstuk heeft het Westen, de grootste anti-semieten, richting de Arabieren geschoven. Ze hadden ook een stuk Duitsland of Engeland kunnen opgeven.
Omdat het gaat om een verdelingsvraagstuk en het dan aan de desbetreffende volkeren zelf is. Je gaat geen gebieden toewijzen, al helemaal niet als er geen consensus is.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De grootste antisemieten zitten in het Midden-Oosten. En waarom zou er een stuk van Duitsland of Engeland op moeten worden zijn gegeven voor twee volkeren die in het Britse Mandaatgebied woonden?
'De' Westerlingen, ja?quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat het gaat om een verdelingsvraagstuk en het dan aan de desbetreffende volkeren zelf is. Je gaat geen gebieden toewijzen, al helemaal niet als er geen consensus is.
En de Westerlingen hadden een teringhekel aan joden, dus waren lekker aan het nimbyen.
Je mag van alles. Een ander mag weer vinden dat er remigratieprocessen opgesteld moeten worden voor zulke mensen (gaat overigens ook voor een ieder die zich meer thuis voelt in Israel).quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat mag niet. Maar je mag wel schreeuwen en protesteren tegen Israel of vertegenwoordigers van Israel.
En weer geen mod die op de antisemitische drek actie onderneemt. Precies is het gaza hamas oorlog topic.quote:
Dus jij bent van mening dat wij de hele stoet Syrirs, Afghanen en noem maar op die hier dagelijks in Ter Apel aankloppen voor een gratis woning enz. dan ook niet hoeven te accepteren ? Die mogen we dus met geweld verjagen. Prima plan hoor, maar helaas niet uitvoerbaar hier.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:26 schreef KomVissen het volgende:
[..]
En als het VN morgen besluit dat een stel Noord Afrikanen in jouw huis komen wonen en dat je dat maar moet delen, ga je dat accepteren? Dat dacht ik al.
Terechte opmerking, dat moet ik nuanceren. Ik ging even mee in de flow van die eikel die de Arabieren over een kam moest scheren.quote:
Waarom zouden we? groot deel van 'de Joden' komt al uit het Midden-Oosten. De ashkenazi gingen uiteindelijk ook lekker op reis.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het verdelingsvraagstuk heeft het Westen, de grootste anti-semieten, richting de Arabieren geschoven. Ze hadden ook een stuk Duitsland of Engeland kunnen opgeven.
Die mensen zijn er genoeg inderdaad, er zijn zelfs partijen die daar hun bestaansrecht aan ontlenen. Mogen ze vinden, mij een biet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je mag van alles. Een ander mag weer vinden dat er remigratieprocessen opgesteld moeten worden voor zulke mensen (gaat overigens ook voor een ieder die zich meer thuis voelt in Israel).
Rot dan lekker op.
Computer vasten.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Sommige mensen moeten tijdens de Ramadan echt even van een toetsenbord afblijven.
Ja en? Ze zaten overal ter wereld. Heel Israel is een direct gevolg van de Holocaust. Waarom moeten specifiek Arabieren daar dan de dupe van worden?quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zouden we? groot deel van 'de Joden' komt al uit het Midden-Oosten. De ashkenazi gingen uiteindelijk ook lekker op reis.
Uiteraard. Want jij bent niet Nederlands van origine. Maar kun je je inleven in het feit dat er Nederlanders zijn die het wel doodzonde vinden dat ze dat hun land een verzameling is geworden van tuig dat conflicten naar hier importeren?quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die mensen zijn er genoeg inderdaad, er zijn zelfs partijen die daar hun bestaansrecht aan ontlenen. Mogen ze vinden, mij een biet.
1: Je punt? er zijn zoveel landen via kolonialisme gecreeerd. De Arabieren zijn wat dat betreft een uitmuntend voorbeeld. Haha, wat een baasjes waren jullie vroegahhhquote:Op donderdag 14 maart 2024 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en? Ze zaten overal ter wereld. Heel Israel is een direct gevolg van de Holocaust. Waarom moeten specifiek Arabieren daar dan de dupe van worden?
Dat zou al een hoop schelen; als mensen eens stopten met alle Arabieren en alle Israelieten te zien als een monolithische groep.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Terechte opmerking, dat moet ik nuanceren. Ik ging even mee in de flow van die eikel die de Arabieren over een kam moest scheren.
Wij nemen politiek gezien als land gewoon deel aan dit conflict. Ongeacht import.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard. Want jij bent niet Nederlands van origine. Maar kun je je inleven in het feit dat er Nederlanders zijn die het wel doodzonde vinden dat ze dat hun land een verzameling is geworden van tuig dat conflicten naar hier importeren?
Joden zaten overal ter wereld. Nogmaals, wat boeit het dat de voorouderen daar zaten? Dat is pas een echt groot punt geworden toen ze hier als beesten werden afgevoerd.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Je punt? er zijn zoveel landen via kolonialisme gecreeerd. De Arabieren zijn wat dat betreft een uitmuntend voorbeeld. Haha, wat een baasjes waren jullie vroegahhh
2: Omdat daar al Joden woonde + religie en DNA onderzoek dat uitwijst dat Joden een gemeenschappelijke voorouderlijke lijn hebben zo ongeveer in dat gebied.
Allemaal zwaar achterlijk. Zeker. Maja, Arabieren hadden ook wat beter kunnen vechten. Dan hadden ze gewonnen.
Organisaties als AIPAC zouden verboden moeten worden. Ze dienen enkel en alleen als lobby-organisatie voor een vreemde mogendheid, en hun manier om politici letterlijk om te kopen is democratie-onwaardig.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wij nemen politiek gezien als land gewoon deel aan dit conflict. Ongeacht import.
Ik hoor je trouwens ook niet zeiken over Israelische lobby-organisaties en hoe ze invloed uitoefenen op het machtigste land ter wereld. Of durf je die geen tuig te noemen, want dan ben je weer een anti semiet.
Waarom wel?quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Joden zaten overal ter wereld. Nogmaals, wat boeit het dat de voorouderen daar zaten? Dat is pas een echt groot punt geworden toen ze hier als beesten werden afgevoerd.
Waarom geven we Australie niet terug aan de Aboriginals.
En we doen er geen flikker aan. We laten het gebeuren. En dan is er weer een zielig veto'tje van de VS.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Organisaties als AIPAC zouden verboden moeten worden. Ze dienen enkel en alleen als lobby-organisatie voor een vreemde mogendheid, en hun manier om politici letterlijk om te kopen is democratie-onwaardig.
Nou en. Dan moeten mensen niet janken dat Arabieren zich er tegen verzetten.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom wel?
Wat een vreemde vragen. Israel is net zoals zoveel landen onstaan uit een vorm van kolonialisme, Arabieren hebben dat niet weten te voorkomen. Nou en?
Nou nee; het idee van een terugkeer naar het land van Abraham zat al ver daarvoor in de religieuze overtuiging gebakken.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Joden zaten overal ter wereld. Nogmaals, wat boeit het dat de voorouderen daar zaten? Dat is pas een echt groot punt geworden toen ze hier als beesten werden afgevoerd.
Waarom geven we Australie niet terug aan de Aboriginals.
Zeker, dat ontken ik niet. Echter, de Holocaust heeft als een enorme katalysator gewerkt. Los daarvan geldt dat de moslims eveneens een religieuze claim op het gebied hebben. En de Christenen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee; het idee van een terugkeer naar het land van Abraham zat al ver daarvoor in de religieuze overtuiging gebakken.
En natuurlijk niet janken dat het verzet wordt neergeslagen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou en. Dan moeten mensen niet janken dat Arabieren zich er tegen verzetten.
Prima, toch, maar dan ook geen gehuil over een Hamas of 7 oktober of als er weer een of andere wanhopige domoor zich ergens opblaast. Of toch maar wel - en toch maar kijken naar iets werkbaars, in plaats van illegale nederzettingen tolereren en dergelijke.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:30 schreef oblo het volgende:
[..]
En natuurlijk niet janken dat het verzet wordt neergeslagen.
Het liefst geen Hamas en geen illegale nederzettingen. Nu wordt hamas eindelijk eens aangepakt, mooi toch? Hopelijk wordt er ook iets gedaan tegen de nederzettingen, maar waarschijnlijk niet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Prima, toch, maar dan ook geen gehuil over een Hamas of 7 oktober of als er weer een of andere wanhopige domoor zich ergens opblaast. Of toch maar wel - en toch maar kijken naar iets werkbaars, in plaats van illegale nederzettingen tolereren en dergelijke.
Het zuiden van Irak?quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee; het idee van een terugkeer naar het land van Abraham zat al ver daarvoor in de religieuze overtuiging gebakken.
Ja een beetje in dat rechter puntje.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:47 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het zuiden van Irak?
https://en.wikipedia.org/wiki/Ur_of_the_Chaldees
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |