Hahaha, ja natuurlijk zijn wij 'mede schuldig'. En dat moet zo blijven ook. In elk conflict dat ons aangaat.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:52 schreef egayalS het volgende:
"wij hebben een beetje een mythe opgebouwd van, Nederland mensenrecht land"
/carequote:Op woensdag 13 maart 2024 16:50 schreef egayalS het volgende:
“I am personally proud of the ruins in Gaza. Every baby 80 years from now will tell their grandchildren what the Jews did.’
Israeli minister May Golan
[ x ]
Nou ik snap de ballen van statistiek en Wharton is een zeer gerespecteerde universiteit dus als zo'n iemand met een statement komt is dat per definite interessant. Vooral ook omdat er al diverse keren door slimme mensen naar die datasets is gekeken zoals University of London die niks geks zagen. Daar komt bij dat die twee andere professoren ook direct aangeven dat de Wharton professor te snel conclusies trekt, opmerkelijk.quote:
Mag ik gokken?quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:14 schreef opgebaarde het volgende:
Blijft voor mij wel nog steeds vreemd de verhouding kind/vrouw/man maar wie 't weet mag 't zeggen.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, maar dat heeft niets met dit huidige conflict te maken. Je moet wel zaken onderscheiden van elkaar.
Anders wordt het allemaal maar troebel. Zo staat de situatie op de WestBank ook los van het Gaza-conflict. En zo kun je uitstekend pro-Israel zijn wat betreft Gaza na 7 oktober, en tegelijkertijd vinden dat Israel ranzig beleid voert op de WestBank.
Denk niet dat je zijn post hebt begrepenquote:Op woensdag 13 maart 2024 14:25 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als jij verwacht totdat de media eindelijk komt met de artikelen dat Jodenhaat in de islam met de paplepel wordt ingegoten, dat die signalen al tientallen jaren duidelijk zichtbaar zijn in de westerse samenleving. Dat Joodse instellingen in het westen massaal beveiligd moeten worden vanwege Islamitische aanslagen, dat het bespreken van de Holocaust op school niet te doen is door juichende haatlarven moslim kindjes die op alles antwoorden dat het een "joods complot" is, en dat er eens bericht wordt over wat die haat imams bespreken in de moskeeën waar veelal wordt opgeroepen tot deze haat dan ben je niet aan het opletten in wat voor een wereld wij leven.
Het beste wat de huidige media kan doen is de aandacht verleggen naar extreemrechts, je ziet het zelfs aankomen als je oplet, want de linkse lemming papagaaien elkaar weer in koor na en de laatste dagen wordt er toch vooral weer vinger gewezen naar extreemrechts, waar de normale PVV stemmer natuurlijk ook onder valt. Dus binnenkort zal dit papagaai gedrag ook weer doorsijpelen in de praatprogramma's en de media.
quote:Het was veel luisteraars van BNR nieuwradio al opgevallen door zijn gebrek aan feitenkennis en anti-Israëlische partijdigheid, maar nu weten we ook waarom Peter Malcontent zo ongeloofwaardig is als duider van het conflict tussen Hamas en de Joodse staat. Malcontent geeft toe nog nooit in Israël of de gebieden van de Palestijnse Autoriteit te zijn geweest!
Sterker nog, de onderzoeker van de Universiteit Utrecht wil niet eens naar het gebied, omdat hij ‘afstand wil houden’. Voormalig verslaggever in het gebied Jan Franke noemt Malcontents houding ‘om te huilen’ op socialmediaplatform X. Als zelfverklaarde expert – maar blijkbaar niet meer dan dat – is Malcontent ook een graag gezien gast bij de publiek omroep.
https://niw.nl/bnr-slaat-modderfiguur-met-nep-expert-malcontent/
Wat ik vooral vreemd vind is dat zo'n artikel via een nieuwsoutlet als Tablet ineens viral gaat maar in geen enkel medium van naam wordt genoemd. En dan zouden nu ook ineens de cijfers van vorige oorlogen niet kloppen terwijl die al jaren als betrouwbaar worden geaccepteerd? Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat geen enkele wetenschapper in statistiek dat tot nu toe ontdekt zou hebben.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou ik snap de ballen van statistiek en Wharton is een zeer gerespecteerde universiteit dus als zo'n iemand met een statement komt is dat per definite interessant. Vooral ook omdat er al diverse keren door slimme mensen naar die datasets is gekeken zoals University of London die niks geks zagen. Daar komt bij dat die twee andere professoren ook direct aangeven dat de Wharton professor te snel conclusies trekt, opmerkelijk.
Blijft voor mij wel nog steeds vreemd de verhouding kind/vrouw/man maar wie 't weet mag 't zeggen.
Want dat moet, ofzo....?quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:49 schreef Kijkertje het volgende:
Wat ik vooral vreemd vind is dat zo'n artikel via een nieuwsoutlet als Tablet ineens viral gaat maar in geen enkel medium van naam wordt genoemd.
Het zou onmiddelijk groot nieuws zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want dat moet, ofzo....?
Waarheid is ineens een functie van volume en mate van belichting geworden?
?quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het zou onmiddelijk groot nieuws zijn.
Het is allemaal mosterd na de maaltijd. Door de bevolkingsveranderingen vanwege immigratie, is de bevolking van Nederland steeds kritischer geworden op Israel. Tijdens de Jom Kipoer-oorlog gaven Nederlanders nog bloed aan IDF soldaten, die tijd is voorgoed voorbij.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:45 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Eh...
Dat gaat weer trieste beelden opleveren, ofwel van opnieuw niet ingrijpende politie of van de toestanden die je krijgt als er ineens wel een grens getrokken gaat worden.
Eentje is voor iftar en de andere erna.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:45 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Eh...
Dat gaat weer trieste beelden opleveren, ofwel van opnieuw niet ingrijpende politie of van de toestanden die je krijgt als er ineens wel een grens getrokken gaat worden.
Plein 40-45 ook echtquote:Op woensdag 13 maart 2024 18:45 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Eh...
Okay dus zaterdag iedereen lekker gezapig en blij, zondag allemaal chagrijnige uit hun bek stinkende mensen met een lage suikerspiegel achter het stuur.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:12 schreef oblo het volgende:
[..]
Eentje is voor iftar en de andere erna.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay dus zaterdag iedereen lekker gezapig en blij, zondag allemaal chagrijnige uit hun bek stinkende mensen met een lage suikerspiegel achter het stuur.
Als ik agent was zou ik dienst willen op zaterdag
De situatie is dan ook veranderd...quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is allemaal mosterd na de maaltijd. Door de bevolkingsveranderingen vanwege immigratie, is de bevolking van Nederland steeds kritischer geworden op Israel. Tijdens de Jom Kipoer-oorlog gaven Nederlanders nog bloed aan IDF soldaten, die tijd is voorgoed voorbij.
Inderdaad, levensreddende behandelingen geven aan terroristen, hoe haal je het in je hoofd?quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:40 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
De situatie is dan ook veranderd...
Dat mensen in die tijd bloed gaven is overigens ook wel veelzeggend. Bloed geven aan terroristen, hoe haal je het in je hoofd?
Propagandaplaatje..quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Inderdaad, levensreddende behandelingen geven aan terroristen, hoe haal je het in je hoofd?
Daar zijn de Israeliers wel goed in, van een afstandje bommen gooien of een drone de lucht in sturen. Maar mano a mano worden ze in de pan gehakt door zowel Hamas als Hezbollah.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:18 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Ook in Rafah. Er is een pakhuis van UNRWA met hulpgoederen geraakt. Vijf doden en hoop gewonden las ik.
De laatste drie dagen in Rafah veel meldingen van bombardementen.
Heb je enig bewijs voor die stelling, of krijg je gewoon een bobbeltje in je broek van die gedachte?quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Daar zijn de Israeliers wel goed in, van een afstandje bommen gooien of een drone de lucht in sturen. Maar mano a mano worden ze in de pan gehakt door zowel Hamas als Hezbollah.
Vind je het gek, die gasten blazen gewoon zichzelfquote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Daar zijn de Israeliers wel goed in, van een afstandje bommen gooien of een drone de lucht in sturen. Maar mano a mano worden ze in de pan gehakt door zowel Hamas als Hezbollah.
"Als ze zo dom zouden zijn om van hun technologische voordelen af te zien, dan zouden ze toast zijn"quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus hun kracht is om 1 terrorist te doden en daarvoor 10 of meer onschuldigen voor te laten sterven? Want bommen maken geen onderscheid tussen schuldig en onschuldig..quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Als ze zo dom zouden zijn om van hun technologische voordelen af te zien, dan zouden ze toast zijn"
Maar laten we nog eens praten over hoe erg het is om Israël van die wapens te voorzien.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:20 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Ik ken de twitteraar niet. Iedereen kent de beelden en ik krijg de beelden zo snel niet gevonden bij het IDF of osint account dus ga daar aub niet over howardroarken
https://www.nytimes.com/l(...)stands-by-the-attack
De rocket launcher was dus een fiets, moest idf na vragen van nyt toegeven. Maar de mannen waren volgens idf wel echt terroristen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze geven hun fout toe "maar toch hebben ze gelijk"... Echt typisch Israel in dit conflict..
Zou Rusland dit soort dingen doen dan lachten de fokkers Rusland terecht keihard uit.. Maar nu niet.
Ik ben het met je eens dat elke burgerdode er een teveel is, maar de verhouding is niet "10 of meer"quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:20 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Dus hun kracht is om 1 terrorist te doden en daarvoor 10 of meer onschuldigen voor te laten sterven? Want bommen maken geen onderscheid tussen schuldig en onschuldig..
En hoe heet het als je Hamas de middelen geboden hebt om hun acties voor te bereiden? Morele steun?quote:Het is inderdaad erg dat het Westen Israel zo erg steunt dat ze zelfs wapens leveren. Dan ben je gewoon een heuler met de dader..
Wensdenken, vrees ik voor je. Dit conflict gaat nooit objectief beoordeeld worden en daarnaast vrees ik ook voor je dat "objectief" iets anders betekent dan jij denkt, namelijk dat het in jouw straatje ligt.quote:Over een jaar of 10 als dit conflict objectief beoordeeld gaat worden gaan veel barbertjes hangen ben ik bang..
Ook de mensen die nu zonder schaamte achter Israel blijven staan.
Leugens, niets meer dan Hamas leugens.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:20 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Dus hun kracht is om 1 terrorist te doden en daarvoor 10 of meer onschuldigen voor te laten sterven? Want bommen maken geen onderscheid tussen schuldig en onschuldig...
https://www.tabletmag.com(...)kes-casualty-numbersquote:"The numbers are not real. That much is obvious to anyone who understands how naturally occurring numbers work. (...) While the evidence is not dispositive, it is highly suggestive that a process unconnected or loosely connected to reality was used to report the numbers. Most likely, the Hamas ministry settled on a daily total arbitrarily. We know this because the daily totals increase too consistently to be real. Then they assigned about 70% of the total to be women and children, splitting that amount randomly from day to day. Then they in-filled the number of men as set by the predetermined total. This explains all the data observed.
There are other obvious red flags. The Gaza Health Ministry has consistently claimed that about 70% of the casualties are women or children. (...) If 70% of the casualties are women and children and 25% of the population is adult male, then either Israel is not successfully eliminating Hamas fighters or adult male casualty counts are extremely low. This by itself strongly suggests that the numbers are at a minimum grossly inaccurate and quite probably outright faked."
quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:20 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Ik ken de twitteraar niet. Iedereen kent de beelden en ik krijg de beelden zo snel niet gevonden bij het IDF of osint account dus ga daar aub niet over howardroarken
https://www.nytimes.com/l(...)stands-by-the-attack
De rocket launcher was dus een fiets, moest idf na vragen van nyt toegeven. Top dat ze dat uiteindelijk na beeldmateriaal gekregen te hebben toch toegeven. Dus een fiets en meel, maar de mannen waren volgens idf wel echt terroristen.Dit soort fouten zijn niet te vermijden in het tempo en de intensiteit waarin er gehandeld moet worden in deze fase. Het is dan niet handig om te gaan draaien dat het misschien toch terroristen waren om het heel zacht uit te drukken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel hamas terroristen hebben ze dan te pakken?quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat elke burgerdode er een teveel is, maar de verhouding is niet "10 of meer"
Beter morele steun geven dan echte steun met echte wapens. Morele steunt doodt geen mensen, wapens wel.quote:En hoe heet het als je Hamas de middelen geboden hebt om hun acties voor te bereiden? Morele steun?
Zo denk ik helemaal niet..quote:Wensdenken, vrees ik voor je. Dit conflict gaat nooit objectief beoordeeld worden en daarnaast vrees ik ook voor je dat "objectief" iets anders betekent dan jij denkt, namelijk dat het in jouw straatje ligt.
Ach kerel, kom op nu...quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:26 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Leugens, niets meer dan Hamas leugens.
Er mankeert echt iets aan je wanneer je Hamas leugens voor zoete koek slikt.
En dan is het maar de hoop dat datgene wat men mankeert naïviteit,veen gebrek aan intelligentie en kritisch denkvermogen is, en geen onversneden antisemitische.
[..]
https://www.tabletmag.com(...)kes-casualty-numbers
Dan heb je niet zitten opletten. Hamas zelf claimde vorige maand dat 6000 van hun strijders gedood waren op een aantal van 28k slachtoffers in totaal op dat moment. Dat betekent minder dan 4 burgers voor elke terrorist. Eigen cijfers van Hamas nota bene.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:30 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Hoeveel hamas terroristen hebben ze dan te pakken?
Ik heb er nog geen cijfers van gezien. ...
Met dit niveau van redeneren was Sugar Lee Hooper de Antichrist.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:30 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen cijfers van gezien. En Israel claimt dat iedereen of een terrorist is of een potentiele terrorist.. Daar trapt het Westen dan in.
[..]
Beter morele steun geven dan echte steun met echte wapens. Morele steunt doodt geen mensen, wapens wel.
[..]
Zo denk ik helemaal niet..
Ik kijk naar de feiten. Dat er 600 israeliers gedood zijn. Dat Israel die doden heeft opgeblazen (vooral de manier waarop) om wraak te kunnen nemen. En dat ze hier nog steeds mee bezig zijn..
Iedereen met mensenkennis ziet toch dat Netanyahu pure evil is? Heb je diens ogen weleens gezien?
En nu rekt hij de "oorlog" om langer in het pluche te zitten.
Ik begrijp eigenlijk je punt niet zo goed. Nu schrijf je hier boven ook al iets over terrorisme, de zorg aan terroristen en ander complex te volgen hersenkronkels die uiteindelijk alleen maar uitkomen op het plaatje 'Israël is fout' - maar is je bezwaar nu ook dan echt zo, dat het in jouw ogen niet de bedoeling is mensen hun mensenrecht te geven (namelijk medische hulp - zelfs binnen het oorlogsrecht) alleen omdat je graag jouw mening wil doordrukken op dit forum? Je daarom begint met anderen als 'rechts Fok!'?quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:53 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Propagandaplaatje..
Je had ook een plaatje kunnen hebben met de tekst "Israel schoot zijn dorp in puin....".. Was even waar geweest..
"Israel is braaf Hamas is terrorisme" is een Westerse en eenzijdige en naieve kijk..
Dat weten jullie heus wel, maar rechts fok kan daar niet tegen
De druifjes zijn nogal zuur hè.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:30 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen cijfers van gezien. En Israel claimt dat iedereen of een terrorist is of een potentiele terrorist.. Daar trapt het Westen dan in.
[..]
Beter morele steun geven dan echte steun met echte wapens. Morele steunt doodt geen mensen, wapens wel.
[..]
Zo denk ik helemaal niet..
Ik kijk naar de feiten. Dat er 600 israeliers gedood zijn. Dat Israel die doden heeft opgeblazen (vooral de manier waarop) om wraak te kunnen nemen. En dat ze hier nog steeds mee bezig zijn..
Iedereen met mensenkennis ziet toch dat Netanyahu pure evil is? Heb je diens ogen weleens gezien?
En nu rekt hij de "oorlog" om langer in het pluche te zitten.
Al maandenlang liegt Israël dag na dag na dag de boel compleet bij elkaar om hun oorlogsmisdaden en uithongeren van de Palestijnse bevolking goed te praten. De westerse media helpt vrolijk mee en de meesten slikken het als zoete koek.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:22 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]![]()
Ze geven hun fout toe "maar toch hebben ze gelijk"... Echt typisch Israel in dit conflict..
Zou Rusland dit soort dingen doen dan lachten de fokkers Rusland terecht keihard uit.. Maar nu niet.
Het uithongeren van de burgerbevolking moet natuurlijk wel doorgaan.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:18 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Ook in Rafah. Er is een pakhuis van UNRWA met hulpgoederen geraakt. Vijf doden en hoop gewonden las ik.
De laatste drie dagen in Rafah veel meldingen van bombardementen.
Lieve schat.. (Mogen we elkaar gaan tutoyeren?quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:32 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Ach kerel, kom op nu...
Zelfs de neutrale bronnen geven aan dat ze die cijfers vertrouwen. Men geeft zelfs namen en rugnummers...
Je zou eens minder de Israelische propaganda geloven.. Die zijn net zo als Rusland en China bezig met een informatieoorlog. Hebben belangengroepen etc.. Die de Westerse manier van kijken moeten beinvloeden..
Die macht heeft Hamas niet.
Ik denk dat je dan een hoop van de "westerse mediakanalen mist" hoor - een simpele zoektocht op termen als 'Lubach', 'Volkskrant', 'NRC' en dergelijke, doet mij toch anders lezen en vermoeden.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Al maandenlang liegt Israël dag na dag na dag de boel compleet bij elkaar om hun oorlogsmisdaden en uithongeren van de Palestijnse bevolking goed te praten. De westerse media helpt vrolijk mee en de meesten slikken het als zoete koek.
Maar goed ook. Het sentiment is gelukkig de goede kant aan het omslaan ook bij autochtone Nederlanders die jaren lang voor de gek zijn gehouden met betrekking tot Israel.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is allemaal mosterd na de maaltijd. Door de bevolkingsveranderingen vanwege immigratie, is de bevolking van Nederland steeds kritischer geworden op Israel. Tijdens de Jom Kipoer-oorlog gaven Nederlanders nog bloed aan IDF soldaten, die tijd is voorgoed voorbij.
Kunnen ze de klokken misschien luiden. Geen betere plek voor zo'n actie. Dit gaat om vrijheid voor Palestijnen.quote:
Misschien moeten we even een schedelmeting bij hem doen, ofzo.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:30 schreef Narjeb1986 het volgende:
Waarmee zijn ze dan volgens jou voor de gek gehouden, al die autochtone Nederlanders?quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar goed ook. Het sentiment is gelukkig de goede kant aan het omslaan ook bij autochtone Nederlanders die jaren lang voor de gek zijn gehouden met betrekking tot Israel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |