abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212809428
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat hebben de ideeen wat betreft de tempelberg, te maken met het huidige conflict omtrent Gaza??
Zie bv het filmpje dat erover geplaatst werd. De rode runderen die nu in Israël zijn, het land dat is aangekocht voor de rituele slacht, het graven onder de moskee e.d.

Dat Hamas idioten spreken over die zaken.
pi_212809457
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Zie bv het filmpje dat erover geplaatst werd. De rode runderen die nu in Israël zijn, het land dat is aangekocht voor de rituele slacht, het graven onder de moskee e.d.

Dat Hamas idioten spreken over die zaken.
Jawel, maar dat heeft niets met dit huidige conflict te maken. Je moet wel zaken onderscheiden van elkaar.

Anders wordt het allemaal maar troebel. Zo staat de situatie op de WestBank ook los van het Gaza-conflict. En zo kun je uitstekend pro-Israel zijn wat betreft Gaza na 7 oktober, en tegelijkertijd vinden dat Israel ranzig beleid voert op de WestBank.
pi_212809499
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jawel, maar dat heeft niets met dit huidige conflict te maken. Je moet wel zaken onderscheiden van elkaar.

Anders wordt het allemaal maar troebel. Zo staat de situatie op de WestBank ook los van het Gaza-conflict. En zo kun je uitstekend pro-Israel zijn wat betreft Gaza na 7 oktober, en tegelijkertijd vinden dat Israel ranzig beleid voert op de WestBank.
Het heeft er zeer zeker wel mee te maken. Hamas idioten halen het zelf aan als reden.

Niets staat los in dit conflict. Het versimpelen van zaken vertroebeld juist.
pi_212809541
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:23 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Het heeft er zeer zeker wel mee te maken. Hamas idioten halen het zelf aan als reden.

Niets staat los in dit conflict. Het versimpelen van zaken vertroebeld juist.
Zou dan ook graag zien als je daarmee stopt.
pi_212809582
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zou dan ook graag zien als je daarmee stopt.
Ik versimpel niets. Ik begrijp prima dat dit geopolitiek is, religieus is, pijn uit het verleden en heden is, gevoel van onrecht, gevoel van onveiligheid en een fiks scheutje waanzin (zeker bij Hamas dit laatste).

Ik ga enkel even in op een religieus fundament dat een belangrijke rol speelt. Iets dat wat mij betreft onderbelicht is in de media. Zeker in de westerse media simpelweg omdat het iets is waar 'wij' minder van begrijpen. 'Wij' zoeken naar rationele redenen.
pi_212809604
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:33 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ik versimpel niets. Ik begrijp prima dat dit geopolitiek is, religieus is, pijn uit het verleden en heden is, gevoel van onrecht, gevoel van onveiligheid en een fiks scheutje waanzin (zeker bij Hamas dit laatste).

Ik ga enkel even in op een religieus fundament dat een belangrijke rol speelt. Iets dat wat mij betreft onderbelicht is in de media. Zeker in de westerse media simpelweg omdat het iets is waar 'wij' minder van begrijpen. 'Wij' zoeken naar rationele redenen.
Dat religieuze fundament is onderdeel van het algehele conflict. Niet van de hiudige Gaza-oorlog, die simpelweg weer is gaan vlammen door de terreurdaad van hamas op 7 oktober.
pi_212809685
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat religieuze fundament is onderdeel van het algehele conflict. Niet van de hiudige Gaza-oorlog, die simpelweg weer is gaan vlammen door de terreurdaad van hamas op 7 oktober.
Toch spreken Hamas gasten over die religieuze zaken als reden om tot de gruwelen van 7 oktober over te gaan.

De profetie is een soort van bezig, in voorbereiding.
De runderen zijn er, de slacht plaats is er, de priesters zijn er. Er wordt letterlijk gegraven aan het fundament van de moskee.
Er zijn stemmen aan beide kanten dat het nu bijna gaat gebeuren.

Een groot deel van de Israëlische bevolking is rationeel. Maar Hamas is dat niet.
Combineer dat met het deeltje vanuit Israël die bezig is met voorbereidingen en de archeologische werken onder de moskee en je hebt een extra reden voor paniek en noodzaak. Een we moeten nu gaan voor alles of niets.

Verschillende fracties binnen Hamas zijn gedreven door verschillende redenen, dit is er 1 van die je niet moet onderschatten.
Een deel van Hamas voelt zich gerechtvaardigd om zo extreem te handelen omdat ze niet alleen hun eigen religie beschermen, maar tegen het eind der tijden vechten.
pi_212809723
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:49 schreef ExTec het volgende:
Oh noes :o

[ x ]
Is de andere conclusie dat de cijfers van voor 26 okt en na 12 november statistisch wel kloppen? :o
pi_212809760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Toch spreken Hamas gasten over die religieuze zaken als reden om tot de gruwelen van 7 oktober over te gaan.

De profetie is een soort van bezig, in voorbereiding.
De runderen zijn er, de slacht plaats is er, de priesters zijn er. Er wordt letterlijk gegraven aan het fundament van de moskee.

Een groot deel van de Israëlische bevolking is rationeel. Maar Hamas is dat niet.
Combineer dat met het deeltje vanuit Israël die bezig is met voorbereidingen en de archeologische werken onder de moskee en je hebt een extra reden voor paniek en noodzaak. Een we moeten nu gaan voor alles of niets.

Verschillende fracties binnen Hamas zijn gedreven door verschillende redenen, dit is er 1 van die je niet moet onderschatten.
Een deel van Hamas voelt zich gerechtvaardigd om zo extreem te handelen omdat ze niet alleen hun eigen religie beschermen, maar tegen het eind der tijden vechten.
Hamas verzint dat er achteraf gewoon bij. Hun hoofddoel was om aan Israel te laten zien dat ze ondanks hun militaire overmacht niet veilig zijn. En wat is het ze gelukt om Israel dat gevoel te geven.

Ironisch: het is mede Hamas gelukt, omdat IDF voornamelijk druk was op de WestBank (waar dus die tempel-gekkies zitten).
pi_212809772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

die stemmen zijn er altijd als het weer oplaait.
pi_212809788
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:42 schreef onlogisch het volgende:
[ x ]
Ik dacht dit soort gerichte operaties niet mogelijk waren en dat het onvermijdelijk was om 35k+ burgerdoden te veroorzaken? :o :o :o :+
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212809794
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:49 schreef ExTec het volgende:
Oh noes :o

[ x ]
The Tablet :')
Abraham Wyner :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212809827
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2024 14:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
The Tablet :')
Abraham Wyner :')
FOK :')
Ronald-Koeman :')
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_212809890
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hamas verzint dat er achteraf gewoon bij. Hun hoofddoel was om aan Israel te laten zien dat ze ondanks hun militaire overmacht niet veilig zijn. En wat is het ze gelukt om Israel dat gevoel te geven.

Ironisch: het is mede Hamas gelukt, omdat IDF voornamelijk druk was op de WestBank (waar dus die tempel-gekkies zitten).
Het probleem is juist dat een deel dit echt gelooft.
pi_212810091
Het artikel van tabletmag

How the Gaza Ministry of Health Fakes Casualty Numbers
https://www.tabletmag.com(...)kes-casualty-numbers

En een redditter die ook een artikel over dezelfde dataset geschreven heeft met een vergelijk naar de oorlogen van 2008 en 2014 toen de cijfers zo kloppend leken.
https://drive.google.com/(...)MYh2KeAkScB4Xb6/view
pi_212810128
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:33 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Als jij verwacht totdat de media eindelijk komt met de artikelen dat Jodenhaat in de islam met de paplepel wordt ingegoten, dat die signalen al tientallen jaren duidelijk zichtbaar zijn in de westerse samenleving. Dat Joodse instellingen in het westen massaal beveiligd moeten worden vanwege Islamitische aanslagen, dat het bespreken van de Holocaust op school niet te doen is door juichende haatlarven moslim kindjes die op alles antwoorden dat het een "joods complot" is, en dat er eens bericht wordt over wat die haat imams bespreken in de moskeeën waar veelal wordt opgeroepen tot deze haat dan ben je niet aan het opletten in wat voor een wereld wij leven.

Het beste wat de huidige media kan doen is de aandacht verleggen naar extreemrechts, je ziet het zelfs aankomen als je oplet, want de linkse lemming papagaaien elkaar weer in koor na en de laatste dagen wordt er toch vooral weer vinger gewezen naar extreemrechts, waar de normale PVV stemmer natuurlijk ook onder valt. Dus binnenkort zal dit papagaai gedrag ook weer doorsijpelen in de praatprogramma's en de media.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tekaschi op 13-03-2024 15:00:51 ]
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212810283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 14:25 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Als jij verwacht totdat de media eindelijk komt met de artikelen dat Jodenhaat in de islam met de paplepel wordt ingegoten, dat die signalen al tientallen jaren duidelijk zichtbaar zijn in de westerse samenleving. Dat Joodse instellingen in het westen massaal beveiligd moeten worden vanwege Islamitische aanslagen, dat het bespreken van de Holocaust op school niet te doen is door juichende haatlarven moslim kindjes die op alles antwoorden dat het een "joods complot" is, en dat er eens bericht wordt over wat die haat imams bespreken in de moskeeën waar veelal wordt opgeroepen tot deze haat dan ben je niet aan het opletten in wat voor een wereld wij wonen.

Het best wat de huidige media kan doen is de aandacht verleggen naar extreemrechts, je ziet het zelfs aankomen als je oplet, want de linkse lemming papagaaien elkaar weer in koor na en de laatste dagen wordt er toch vooral weer vinger gewezen naar extreemrechts, waar de normale PVV stemmer natuurlijk ook onder valt. Dus binnenkort zal dit papagaai gedrag ook weer doorsijpelen in de praatprogramma's en de media.
Ik ontken dit helemaal niet.
Het religieuze deel is zeer onredelijk en maakt een gruwelijke parodie van die 'ander'. Ontmenselijkt zelfs.

Ook jij doet daaraan mee de andere kant op.

Daarom moet dit bespreekbaar zijn. Het is de olifant in de kamer. Een hun doen dit omdat...
pi_212810434
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 14:22 schreef opgebaarde het volgende:

En een redditter die ook een artikel over dezelfde dataset geschreven heeft met een vergelijk naar de oorlogen van 2008 en 2014 toen de cijfers zo kloppend leken.
Natuurlijk is het ook zo dat de NGO's die er aanwezig zijn zelf ook nog cijfers bijhielden. Je zal je verbazen over de aantallen in statisch overzicht. Dat neemt de gruwelijkheden die mensen meemaakten natuurlijk niet weg maar in dit geval is de discussie dan ook statistiek en in dat licht bezien...

Afijn, ik ben blij weer onder "de mensen" te kunnen zijn zonder (telefonisch) censuur in sommige gebieden. Daarbij is dan Gaza nog makkelijker dan andere gebieden in de Levant. Ik ben langzaam aan bij bijlezen wat jullie bijdrages waren en weer 'van de partij'. :)
pi_212811283
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 14:49 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Natuurlijk is het ook zo dat de NGO's die er aanwezig zijn zelf ook nog cijfers bijhielden. Je zal je verbazen over de aantallen in statisch overzicht. Dat neemt de gruwelijkheden die mensen meemaakten natuurlijk niet weg maar in dit geval is de discussie dan ook statistiek en in dat licht bezien...

Afijn, ik ben blij weer onder "de mensen" te kunnen zijn zonder (telefonisch) censuur in sommige gebieden. Daarbij is dan Gaza nog makkelijker dan andere gebieden in de Levant. Ik ben langzaam aan bij bijlezen wat jullie bijdrages waren en weer 'van de partij'. :)
HannahVrede *O*
Intolerant voor intolerantie
pi_212811372
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 14:12 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Het probleem is juist dat een deel dit echt gelooft.
Dat ontken ik toch niet?
pi_212811462
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2024 09:33 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
En opnieuw haal je er een controversiële politicus bij om zogenaamd aan te tonen dat de haatkant de "goede" kant is :')
Iedere criticaster is controversieel zodra hij kritiek uit op Isreal. Dat weet je toch.
Snap niet waarom je dit hier benoemt.
pi_212811521
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 14:22 schreef opgebaarde het volgende:

Tja zeg het maar:

twitter

twitter

[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 13-03-2024 16:53:57 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212811581
“I am personally proud of the ruins in Gaza. Every baby 80 years from now will tell their grandchildren what the Jews did.’

Israeli minister May Golan

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212811599
"wij hebben een beetje een mythe opgebouwd van, Nederland mensenrecht land"

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212811601
Ga toch weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')