Je kan gewoon horen aan de klanken van het Turks, dat het nooit de bedoeling is geweest dat dat een officile taal zou worden. Er is ergens iets mis gegaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:51 schreef Ali_boo het volgende:
Tja, daar sta je dan met je gekke kop
[ x ]
Hey, that's my line!quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van zolang het kan.
Mijn beknopte beschrijving is dat jij wartaal uitslaat.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Is geen geschreeuw is een beknopte beschrijving
Ik vind het een prima voorstel, anders.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:34 schreef Aether het volgende:
Kamer, kabinet veroordelen verstoren opening Holocaustmuseum: 'Kapot schamen!'
https://nos.nl/artikel/25(...)museum-kapot-schamen
[..]
Wat gaat er dan gebeuren?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:20 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Grappig dat je het zegt
In de jaren 80 had je een terroristische organisatie genaamd Isral underground. Een van hun doelen was om die al aqsa moskee op te blazen. Om een ''heilige'' oorlog met de gehele moslim wereld te starten en hiermee de komst van de Joodse messias te versnellen. Dan moeten ze wel hun 3e tempel herbouwen en laat die moskee nou net in de weg staan
Mocht die scenario uitkomen dan breek echt alle hell los
hier wat meer info:
Plot to blow up the Dome of the Rock
The purpose of obliterating the Muslim shrine on the Temple Mount, considered together with the Al-Aqsa Mosque to be an "abomination", was to "awaken" Jews, and lay the groundwork for the creation of the Third Temple. The Jewish underground had two different ideas about how to destroy the Dome of the Rock. One proposal was to crash a plane packed with explosives into the building.[16] One member of the group was an IDF expert in explosives who had access to sufficient ammunition and material stolen from the Israeli army to carry out the plan.[1]
https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Underground
wij gingen vroeger met school op werkweek naar oost berlijn en met bezoekje aan dachau concentratiekamp.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:34 schreef Aether het volgende:
Kamer, kabinet veroordelen verstoren opening Holocaustmuseum: 'Kapot schamen!'
https://nos.nl/artikel/25(...)museum-kapot-schamen
[..]
In deze vorm is het vroeg of laat einde experiment. Zelfs hier begint de publieke opinie te kantelen.quote:
Einde welk experiment?quote:Op woensdag 13 maart 2024 06:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
In deze vorm is het vroeg of laat einde experiment. Zelfs hier begint de publieke opinie te kantelen.
Je bent de wandaden van IS vergeten?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Alsof dit zo'n enorme blijk van goodwill is zeg...
Zo welwillend van ze dat ze een wereld erfgoed niet gesloopt hebben en genoegen nemen met een 'muurtje'. Echt? Hoe krijg je het uit je toetsenbord?
Isral controleert iets dat helemaal niet van hun is (wereld erfgoed), het is een pion in hun machtsspel, maar he, ze slopen het toch niet?
Ik zou beginnen met al die protestanten van zondag als eerste erheen te sturen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 18:31 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik vind het een prima voorstel, anders.
Dat ligt 600 kilometer uit elkaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:24 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wij gingen vroeger met school op werkweek naar oost berlijn en met bezoekje aan dachau concentratiekamp.
doen ze nu vast niet meer.
En opnieuw haal je er een controversile politicus bij om zogenaamd aan te tonen dat de haatkant de "goede" kant isquote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:32 schreef egayalS het volgende:
Borrel is 1 van de weinige Europese politici die iets zinnigs te zeggen heeft over Gaza. Komt misschien omdat hij een Spanjaard is en geen Nederlander, Duitser of Brit.
Ah yes, het door de haters langverwachte "einde van Isral"!quote:Op woensdag 13 maart 2024 06:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
In deze vorm is het vroeg of laat einde experiment. Zelfs hier begint de publieke opinie te kantelen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met al die protestanten van zondag als eerste erheen te sturen.
Alsof dat wat uitmaakt, voor het pro Hamas kamp is het gewoon een feit, alles wat niet in hun straatje past zal nepnieuws zijn, moslimhaat, racisme, domheid etc. De islamitische kanalen en imams bevestigen immers massaal dat Hamas de waarheid spreekt en de rest is gewoon een Joods complot. Niemand van het pro-Hamas kamp zal zijn mening ook maar veranderen, het gaat immers niet om de feiten en de waarheid, het gaat om Jodenhaat.quote:
Euhm nee.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent de wandaden van IS vergeten?
Of het er nu 5k, 50k of 500k zijn, de kampen blijven hetzelfde roepen en logisch beredeneerde cijfers niet aannemen. Het moet en zal een genocide zijn / niet erg zijn omdat de Gazanen Hamas steunen.quote:
Wat hebben de ideeen wat betreft de tempelberg, te maken met het huidige conflict omtrent Gaza??quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:46 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Euhm nee.
Daar heb ik mijn enorme afkeur (die een heel stuk groter is) dan ook duidelijk over laten blijken.
Ik snap niet zo goed waarom je dit erbij sleept aangezien het hier niet over is gaat.
De Tempelberg en wat die voor beide groepen betekent is deel van dit conflict.
Als bv Hamas denkt dat Isral stappen neemt om de tempel te gaan herbouwen dan gaan ze voor alles of niets.
Dit gaat dus niet over oh Isral is zo fout, maar over hoe een sleutel profetie een rol speelt bij beide kanten.
Wel echt een objectieve bron die hij aangeeft.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Of het er nu 5k, 50k of 500k zijn, de kampen blijven hetzelfde roepen en logisch beredeneerde cijfers niet aannemen. Het moet en zal een genocide zijn / niet erg zijn omdat de Gazanen Hamas steunen.
Wtf? Israel is gewoon echt een Midden-Oosters land? dacht al die tijd dat het een westers licht was !quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:28 schreef Ali_boo het volgende:
Meer info over de Al Aqsa en waarom het relevant is
[ x ]
Jajaja klinkt allemaal batshit insane . Iets met rode koeien, de joodse derde tempel en de al aqsa maar toch het bekijken waard
Zie bv het filmpje dat erover geplaatst werd. De rode runderen die nu in Isral zijn, het land dat is aangekocht voor de rituele slacht, het graven onder de moskee e.d.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat hebben de ideeen wat betreft de tempelberg, te maken met het huidige conflict omtrent Gaza??
Jawel, maar dat heeft niets met dit huidige conflict te maken. Je moet wel zaken onderscheiden van elkaar.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Zie bv het filmpje dat erover geplaatst werd. De rode runderen die nu in Isral zijn, het land dat is aangekocht voor de rituele slacht, het graven onder de moskee e.d.
Dat Hamas idioten spreken over die zaken.
Het heeft er zeer zeker wel mee te maken. Hamas idioten halen het zelf aan als reden.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, maar dat heeft niets met dit huidige conflict te maken. Je moet wel zaken onderscheiden van elkaar.
Anders wordt het allemaal maar troebel. Zo staat de situatie op de WestBank ook los van het Gaza-conflict. En zo kun je uitstekend pro-Israel zijn wat betreft Gaza na 7 oktober, en tegelijkertijd vinden dat Israel ranzig beleid voert op de WestBank.
Zou dan ook graag zien als je daarmee stopt.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:23 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Het heeft er zeer zeker wel mee te maken. Hamas idioten halen het zelf aan als reden.
Niets staat los in dit conflict. Het versimpelen van zaken vertroebeld juist.
Ik versimpel niets. Ik begrijp prima dat dit geopolitiek is, religieus is, pijn uit het verleden en heden is, gevoel van onrecht, gevoel van onveiligheid en een fiks scheutje waanzin (zeker bij Hamas dit laatste).quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou dan ook graag zien als je daarmee stopt.
Dat religieuze fundament is onderdeel van het algehele conflict. Niet van de hiudige Gaza-oorlog, die simpelweg weer is gaan vlammen door de terreurdaad van hamas op 7 oktober.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:33 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik versimpel niets. Ik begrijp prima dat dit geopolitiek is, religieus is, pijn uit het verleden en heden is, gevoel van onrecht, gevoel van onveiligheid en een fiks scheutje waanzin (zeker bij Hamas dit laatste).
Ik ga enkel even in op een religieus fundament dat een belangrijke rol speelt. Iets dat wat mij betreft onderbelicht is in de media. Zeker in de westerse media simpelweg omdat het iets is waar 'wij' minder van begrijpen. 'Wij' zoeken naar rationele redenen.
Toch spreken Hamas gasten over die religieuze zaken als reden om tot de gruwelen van 7 oktober over te gaan.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat religieuze fundament is onderdeel van het algehele conflict. Niet van de hiudige Gaza-oorlog, die simpelweg weer is gaan vlammen door de terreurdaad van hamas op 7 oktober.
Is de andere conclusie dat de cijfers van voor 26 okt en na 12 november statistisch wel kloppen?quote:
Hamas verzint dat er achteraf gewoon bij. Hun hoofddoel was om aan Israel te laten zien dat ze ondanks hun militaire overmacht niet veilig zijn. En wat is het ze gelukt om Israel dat gevoel te geven.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Toch spreken Hamas gasten over die religieuze zaken als reden om tot de gruwelen van 7 oktober over te gaan.
De profetie is een soort van bezig, in voorbereiding.
De runderen zijn er, de slacht plaats is er, de priesters zijn er. Er wordt letterlijk gegraven aan het fundament van de moskee.
Er zijn stemmen aan beide kanten dat het nu bijna gaat gebeuren.
Een groot deel van de Isralische bevolking is rationeel. Maar Hamas is dat niet.
Combineer dat met het deeltje vanuit Isral die bezig is met voorbereidingen en de archeologische werken onder de moskee en je hebt een extra reden voor paniek en noodzaak. Een we moeten nu gaan voor alles of niets.
Verschillende fracties binnen Hamas zijn gedreven door verschillende redenen, dit is er 1 van die je niet moet onderschatten.
Een deel van Hamas voelt zich gerechtvaardigd om zo extreem te handelen omdat ze niet alleen hun eigen religie beschermen, maar tegen het eind der tijden vechten.
die stemmen zijn er altijd als het weer oplaait.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Er zijn stemmen aan beide kanten dat het nu bijna gaat gebeuren.
Ik dacht dit soort gerichte operaties niet mogelijk waren en dat het onvermijdelijk was om 35k+ burgerdoden te veroorzaken?quote:
The Tabletquote:
FOKquote:
Het probleem is juist dat een deel dit echt gelooft.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hamas verzint dat er achteraf gewoon bij. Hun hoofddoel was om aan Israel te laten zien dat ze ondanks hun militaire overmacht niet veilig zijn. En wat is het ze gelukt om Israel dat gevoel te geven.
Ironisch: het is mede Hamas gelukt, omdat IDF voornamelijk druk was op de WestBank (waar dus die tempel-gekkies zitten).
Als jij verwacht totdat de media eindelijk komt met de artikelen dat Jodenhaat in de islam met de paplepel wordt ingegoten, dat die signalen al tientallen jaren duidelijk zichtbaar zijn in de westerse samenleving. Dat Joodse instellingen in het westen massaal beveiligd moeten worden vanwege Islamitische aanslagen, dat het bespreken van de Holocaust op school niet te doen is door juichende haatlarven moslim kindjes die op alles antwoorden dat het een "joods complot" is, en dat er eens bericht wordt over wat die haat imams bespreken in de moskeen waar veelal wordt opgeroepen tot deze haat dan ben je niet aan het opletten in wat voor een wereld wij leven.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:33 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik versimpel niets. Ik begrijp prima dat dit geopolitiek is, religieus is, pijn uit het verleden en heden is, gevoel van onrecht, gevoel van onveiligheid en een fiks scheutje waanzin (zeker bij Hamas dit laatste).
Ik ga enkel even in op een religieus fundament dat een belangrijke rol speelt. Iets dat wat mij betreft onderbelicht is in de media. Zeker in de westerse media simpelweg omdat het iets is waar 'wij' minder van begrijpen. 'Wij' zoeken naar rationele redenen.
Ik ontken dit helemaal niet.quote:Op woensdag 13 maart 2024 14:25 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als jij verwacht totdat de media eindelijk komt met de artikelen dat Jodenhaat in de islam met de paplepel wordt ingegoten, dat die signalen al tientallen jaren duidelijk zichtbaar zijn in de westerse samenleving. Dat Joodse instellingen in het westen massaal beveiligd moeten worden vanwege Islamitische aanslagen, dat het bespreken van de Holocaust op school niet te doen is door juichende haatlarven moslim kindjes die op alles antwoorden dat het een "joods complot" is, en dat er eens bericht wordt over wat die haat imams bespreken in de moskeen waar veelal wordt opgeroepen tot deze haat dan ben je niet aan het opletten in wat voor een wereld wij wonen.
Het best wat de huidige media kan doen is de aandacht verleggen naar extreemrechts, je ziet het zelfs aankomen als je oplet, want de linkse lemming papagaaien elkaar weer in koor na en de laatste dagen wordt er toch vooral weer vinger gewezen naar extreemrechts, waar de normale PVV stemmer natuurlijk ook onder valt. Dus binnenkort zal dit papagaai gedrag ook weer doorsijpelen in de praatprogramma's en de media.
Natuurlijk is het ook zo dat de NGO's die er aanwezig zijn zelf ook nog cijfers bijhielden. Je zal je verbazen over de aantallen in statisch overzicht. Dat neemt de gruwelijkheden die mensen meemaakten natuurlijk niet weg maar in dit geval is de discussie dan ook statistiek en in dat licht bezien...quote:Op woensdag 13 maart 2024 14:22 schreef opgebaarde het volgende:
Het artikel van tabletmag
How the Gaza Ministry of Health Fakes Casualty Numbers
https://www.tabletmag.com(...)kes-casualty-numbers
En een redditter die ook een artikel over dezelfde dataset geschreven heeft met een vergelijk naar de oorlogen van 2008 en 2014 toen de cijfers zo kloppend leken.
https://drive.google.com/(...)MYh2KeAkScB4Xb6/view
HannahVredequote:Op woensdag 13 maart 2024 14:49 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Natuurlijk is het ook zo dat de NGO's die er aanwezig zijn zelf ook nog cijfers bijhielden. Je zal je verbazen over de aantallen in statisch overzicht. Dat neemt de gruwelijkheden die mensen meemaakten natuurlijk niet weg maar in dit geval is de discussie dan ook statistiek en in dat licht bezien...
Afijn, ik ben blij weer onder "de mensen" te kunnen zijn zonder (telefonisch) censuur in sommige gebieden. Daarbij is dan Gaza nog makkelijker dan andere gebieden in de Levant. Ik ben langzaam aan bij bijlezen wat jullie bijdrages waren en weer 'van de partij'.
Dat ontken ik toch niet?quote:Op woensdag 13 maart 2024 14:12 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat een deel dit echt gelooft.
Iedere criticaster is controversieel zodra hij kritiek uit op Isreal. Dat weet je toch.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:33 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
En opnieuw haal je er een controversile politicus bij om zogenaamd aan te tonen dat de haatkant de "goede" kant is
Tja zeg het maar:quote:Op woensdag 13 maart 2024 14:22 schreef opgebaarde het volgende:
Het artikel van tabletmag
How the Gaza Ministry of Health Fakes Casualty Numbers
https://www.tabletmag.com(...)kes-casualty-numbers
En een redditter die ook een artikel over dezelfde dataset geschreven heeft met een vergelijk naar de oorlogen van 2008 en 2014 toen de cijfers zo kloppend leken.
https://drive.google.com/(...)MYh2KeAkScB4Xb6/view
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |