Mooie maand was dat. Maar goed, wel uniek en uitzonderlijk. Er stond toen wel een schrale wind. Mag wel weer eensquote:Op woensdag 13 maart 2024 08:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit kan dus in principe ook in maart he
259 uur zon, ik bedoel damn... er zijn genoeg zomermaanden geweest die minder zonnig waren
En toch https://www.nu.nl/klimaat(...)men-en-insecten.html is de lente dit jaar blijkbaar vroeger dan ooit. Naja zal door het totale gebrek aan vorst komen gok ik, en niet door de zonurenquote:Op woensdag 13 maart 2024 08:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mooie maand was dat. Maar goed, wel uniek en uitzonderlijk. Er stond toen wel een schrale wind. Mag wel weer eens
Normaal gesproken is het tot minimaal half maart een beetje zoals de afgelopen dagen. Gelukkig is het niet koud
Wel een belangrijke reden dat de zomer in het water is gevallen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Is dit niet gewoon ook een gevolg van o.a. die hoge oceaantemperatuur?
Ja, ze zeggen dat de natuur 4 weken voor loopt. elk jaar weer anders. Vorig jaar liep het weken achter. Komt eerder door de milde temperaturen en zeker niet door de zon. Maar ik vind het prima. Is alles eerder in bloei en weer groen. Dat kale wel zat. Lelijke zooiquote:Op woensdag 13 maart 2024 08:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En toch https://www.nu.nl/klimaat(...)men-en-insecten.html is de lente dit jaar blijkbaar vroeger dan ooit. Naja zal door het totale gebrek aan vorst komen gok ik, en niet door de zonuren
Dat is mijn vader al decennia zat.quote:
Dan moet ie gewoon aan je ma vragen dat ze het daar beneden lekker laat groeien, ja tog.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is mijn vader al decennia zat.
Maar ja
Warm en nat zou het worden.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:57 schreef PzKpfw het volgende:
Godverdomme het zou droog blijven vandaag
Vanavond lieve schat.quote:
Snap ik, maar de afgelopen 10 maanden ofzo zijn gewoon extreem nat. Als je kijkt naar de oceaantemperatuur, dan is die ook extreem.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat het grijs en nat is? Wellicht dat het zo mild is, maar grijs en nat is in Nederland vrij standaard in het herfst halfjaar. Loopt wel bijna op z'n einde. Dat is elk jaar wel redelijk hetzelfde
Wonende op 10 minuten van de zee kan ik je vertellen dat deze theorie zéker niet overal opgaatquote:Op woensdag 13 maart 2024 11:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Snap ik, maar de afgelopen 10 maanden ofzo zijn gewoon extreem nat. Als je kijkt naar de oceaantemperatuur, dan is die ook extreem.
Warme oceaan is grotere kans op storingen en neerslagvorming. Nederland ligt aan zee en is dus vaak de klos bij storingen.
Lijkt me toch niet geheel daar van los te staan of is het toch puur toeval? Is daar onderzoek naar gedaan, weet iemand dat
Bij jou ligt de zee dan ook aan de verkeerde kantquote:Op woensdag 13 maart 2024 12:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wonende op 10 minuten van de zee kan ik je vertellen dat deze theorie zéker niet overal opgaat
Leg uit?quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij jou ligt de zee dan ook aan de verkeerde kant
Hmm, nouja als je puur kijkt naar de "grootte" van de oceaan waar ik aan zit en waar Nederland voor het grootste deel mee te maken heeft, dan zit daar op zich niet heel veel verschil in. Bij mij zitten er een paar eilandjes tussen, oke, maar verder is het vrijwel gelijk.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die grote oceaan ligt een paar honderd kilometer van je af.
Je kan niet serieus zijnquote:Op woensdag 13 maart 2024 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm, nouja als je puur kijkt naar de "grootte" van de oceaan waar ik aan zit en waar Nederland voor het grootste deel mee te maken heeft, dan zit daar op zich niet heel veel verschil in. Bij mij zitten er een paar eilandjes tussen, oke, maar verder is het vrijwel gelijk.
[ afbeelding ]
Klopt ook wel, het voelt viezig aan buiten.quote:
quote:
Het is ons tsunami-schild.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee, maar humor me, gewoon even theoretisch. De wind waait hier namelijk grootste deel van het jaar van oost, dus ook over de zee.
In Nederland is het volgens mij ook grootste deel van het jaar vanaf zee, dus west of zuidwest. Maar de UK ligt wel voor Nederland dus er is wel een groot soort "land schild". Toch doet dat weinig in de zin van een storingen-blokkade zijn.
Heb me dit oprecht wel eens eerder afgevraagd
Ik stof m'n airco alvast af, mij pakken ze niet.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Morgen wordt het echt warm.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |