abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2024 @ 10:38:09 #276
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_212869813
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 09:48 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als je 1 punt pakt uit de onderlinge wedstrijden heb je als Feyenoorder verder ook weinig in te brengen vind ik, even los van de rest van de competitie.
Dik verdiend, enige jammere is dat het nooit spannend is geweest maar dat is dan ook weer een verdienste van PSV.
Het is vooral zonde dat die onderlinge duels zo vroeg in de competitie beslissend zijn geweest, daar maakte ik mij sowieso wel zorgen om gezien de nivellering van de subtop en het puntverlies van ons in die eerste twee potjes en die vrees is wel uitgekomen, sindsdien hebben we enkel punten verloren tegen PSV en Twente (en één bizar potje tegen NEC), de rest waren grotendeels vreselijk vermoeiende wedstrijden tegen een muur die je wel wint maar weinig plezier uit haalt. Dat het kampioenschap in feite beslist is op wat potjes in augustus en één onderling duel in december die beide kanten op kon vallen voelt wel zuur aan.

Hopelijk krijgen Feyenoord en PSV volgend seizoen meer tegenstand dan van enkel elkaar en in mindere mate Twente.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_212869949
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 10:15 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Maar gaat ook een probleem worden, die is inderdaad veel te goed om op de bank te zitten. Je kunt Luuk echter ook niet op de bank zetten, zeker niet met hoe belangrijk hij dit seizoen is.

Ben erg benieuwd wat Bosz hiermee van plan is, want het is best een flinke investering geweest.
Absoluut. En dan heb je nog een jeugdspeler die aast op een plek in selectie voor spits.

Altijd lastig, die balans tussen een topper die langzaam op leeftijd raakt en aanstormende talenten. Het zou een natuurlijke overgang moeten zijn, maar Luuk is nog te goed om als super sub te fungeren en Pepi nog te onervaren om bij PSV in de basis te staan.

Bovendien zijn het echt twee verschillende soorten spelers, wat het één op één vervangen ook lastig maakt.
  maandag 18 maart 2024 @ 11:27:16 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212870304
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 10:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Het is vooral zonde dat die onderlinge duels zo vroeg in de competitie beslissend zijn geweest, daar maakte ik mij sowieso wel zorgen om gezien de nivellering van de subtop en het puntverlies van ons in die eerste twee potjes en die vrees is wel uitgekomen, sindsdien hebben we enkel punten verloren tegen PSV en Twente (en één bizar potje tegen NEC), de rest waren grotendeels vreselijk vermoeiende wedstrijden tegen een muur die je wel wint maar weinig plezier uit haalt. Dat het kampioenschap in feite beslist is op wat potjes in augustus en één onderling duel in december die beide kanten op kon vallen voelt wel zuur aan.

Hopelijk krijgen Feyenoord en PSV volgend seizoen meer tegenstand dan van enkel elkaar en in mindere mate Twente.
Wat jij nu over Feyenoord zegt is wat Ajax ook al jaren meemaakt even los van dit jaar en de helft van het vorige en dat zal voor PSV niet anders zijn de afgelopen jaren dus welcome to the club zou ik zeggen (al zijn wij even geroyeerd). Behalve in de onderlinge duels speel je tegen een geparkeerde bus en dat gaat weleens mis, zeker als je wat voetballend vermogen mist zoals Feyenoord, het surplus aan individuele kwaliteit van PSV geeft dan de doorslag.
pi_212870327
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wat jij nu over Feyenoord zegt is wat Ajax ook al jaren meemaakt even los van dit jaar en de helft van het vorige en dat zal voor PSV niet anders zijn de afgelopen jaren dus welcome to the club zou ik zeggen (al zijn wij even geroyeerd). Behalve in de onderlinge duels speel je tegen een geparkeerde bus en dat gaat weleens mis, zeker als je wat voetballend vermogen mist zoals Feyenoord, het surplus aan individuele kwaliteit van PSV geeft dan de doorslag.
PSV heeft dat in het verleden vaak proberen op te lossen door vooral in de omschakeling toe te slaan. Dat wordt door vele gezien als een minder aantrekkelijke manier van spelen, maar het heeft onder Hiddink en Cocu wel wat succes gebracht. Nationaal dan, want internationaal wordt het dan wel veel lastiger tenzij je echte goden hebt lopen achterin zoals in 2005.

Dit jaar is anders en valt alles op zijn plek in de Eredivisie. Maar internationaal zie je dan toch het kwaliteitsverschil en zijn je zwakste schakels wel echt bepalend voor het eindresultaat, terwijl die zwakste schakels in de Eredivisie nog altijd topspelers zijn.
  maandag 18 maart 2024 @ 11:54:49 #280
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_212870519
LozanoGod met de schijnbeweging bij de goal. 15 miljoen kwaliteit.
Dit, dus.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 12:24:22 #281
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_212870820
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:54 schreef Buitendam het volgende:
LozanoGod met de schijnbeweging bij de goal. 15 miljoen kwaliteit.
:D
What can change the nature of a man?
pi_212870977
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 09:48 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Mijn comments over geluk komen daar ook niet vandaan, want ik denk niet dat iemand het geluk kan noemen dat PSV boven aan staat. Die komen van dat het gisterenavond bijvoorbeeld natuurlijk gewoon geluk is dat die er toch nog in valt, net als dat bij Feyenoord het ook al een aantal weken geluk is dat die regelmatig in de laatste minuten valt. Dan vind ik het wel humor dat een Feyenoord fan, als is het de dorpsidioot van dit forum, er mee aan komt zetten.

Niet dat ik die discussie nogmaals wil hebben overigens, want overtuigen gaat over en weer toch niet gebeuren. :P
Maar waarom is 1-0 winnen in de 39ste minuut geen geluk, maar 1-0 winnen in de 1-7de minuut wel geluk? PSV was toch gewoon volgens alle statistieken de bovenliggende partij? Je zou ook andersom kunnen zeggen dat PSV pech heeft gehad dat de wedstrijd niet al eerder beslist was. Die Unerstall had nog een aantal bizarre reddingen.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
PSV heeft dat in het verleden vaak proberen op te lossen door vooral in de omschakeling toe te slaan. Dat wordt door vele gezien als een minder aantrekkelijke manier van spelen, maar het heeft onder Hiddink en Cocu wel wat succes gebracht. Nationaal dan, want internationaal wordt het dan wel veel lastiger tenzij je echte goden hebt lopen achterin zoals in 2005.

Dit jaar is anders en valt alles op zijn plek in de Eredivisie. Maar internationaal zie je dan toch het kwaliteitsverschil en zijn je zwakste schakels wel echt bepalend voor het eindresultaat, terwijl die zwakste schakels in de Eredivisie nog altijd topspelers zijn.
Het is ook een proces natuurlijk. In dat proces heeft PSV dit jaar gewoon waanzinnige stappen gemaakt; nu is het zaak om voor volgend seizoen de zwakste posities te versterken. Zo'n (eredivisie) seizoen als dit seizoen zal het sowieso niet worden, in die zin kan het bijna alleen maar tegenvallen.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 10:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ik vind om eerlijk te zijn dat het verschil nog wel wat groter had kunnen zijn. Op gisteren na heeft PSV echt vrijwel geen moeite gehad, waar Feyenoord echt wel een handvol van die 1-2/2-3 wedstrijden heeft gespeeld. Afgelopen weekend heb je ook gewoon geluk dat die gast van Heerenveen denkt dat Sinterklaas eerder komt dit jaar natuurlijk.
pi_212871010
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 08:47 schreef Tarado het volgende:

[..]
Gevalletje makkelijk fluiten, dan kan je alles wel affluiten in de 5 meter, keeper was gewoon te laat.
Gevalletje de regels niet kennen volgens mij :) In de 5 meter mag je een keeper niet aanvallen, zelfs niet hinderen. Dat was hier gewoon het geval. Dan kan iedereen boos worden omdat het geen kutbeuk was, maar het feit is dat Benitez die bal gewoon simpel kon vangen als Boadu hem niet hinderde/het duel met hem aanging.

Voorop gesteld: Ik vind het ook een onzinregel. Een keeper heeft al het voordeel dat hij zijn handen mag gebruiken, laat hem dan ook maar lekker zijn duels uitvechten. Maar als de regel dan bestaat moet je hem ook hanteren.
  maandag 18 maart 2024 @ 12:41:34 #284
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212871072
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:35 schreef Solispolar het volgende:
Ik vind om eerlijk te zijn dat het verschil nog wel wat groter had kunnen zijn. Op gisteren na heeft PSV echt vrijwel geen moeite gehad, waar Feyenoord echt wel een handvol van die 1-2/2-3 wedstrijden heeft gespeeld. Afgelopen weekend heb je ook gewoon geluk dat die gast van Heerenveen denkt dat Sinterklaas eerder komt dit jaar natuurlijk.
Een beetje een kopie van wat Bruns deed gisteren. Wat dat betreft wel opvallend dat Feyenoord beter uit de winterstop lijkt te zijn gekomen dan PSV terwijl je dat op basis van het spel misschien ook weer niet zo zou zeggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 18 maart 2024 @ 12:41:36 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212871073
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:37 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Gevalletje de regels niet kennen volgens mij :) In de 5 meter mag je een keeper niet aanvallen, zelfs niet hinderen. Dat was hier gewoon het geval. Dan kan iedereen boos worden omdat het geen kutbeuk was, maar het feit is dat Benitez die bal gewoon simpel kon vangen als Boadu hem niet hinderde/het duel met hem aanging.

Voorop gesteld: Ik vind het ook een onzinregel. Een keeper heeft al het voordeel dat hij zijn handen mag gebruiken, laat hem dan ook maar lekker zijn duels uitvechten. Maar als de regel dan bestaat moet je hem ook hanteren.
Bosz kent de regels ook niet, maar jij wel natuurlijk.

twitter
  maandag 18 maart 2024 @ 12:58:29 #286
474254 GurneyIsBestOke
pi_212871266
quote:
Maar het verschil had ook veel kleiner geweest kunnen zijn als Feyenoord met een onvolledige ploeg niet zo matig het seizoen was gestart, Gimenez die pingel gewoon scoort tegen Twente, Pröpper rood+een pingel tegen had gekregen in het uitduel bij Twente, NEC niet 2-2 maakt door twee afzwaaiers in een wedstrijd die we volledig onder controle hadden, het bekerduel en competitieduel tussen PSV en Feyenoord omgewisseld waren qua resultaat en het enige wapenfeit van PSV na de 1-2 in Eindhoven er niet in was gevlogen.

Niet om te zeuren hoor, want als je het puntenverschil + doelsaldo erbij pakt is PSV dik verdiend de betere. Maar als je naar de verhoudingen kijkt in onze potjes had Feyenoord eerder veel meer dan minder punten moeten pakken. Alleen bij AZ zijn we echt goed weggekomen. 'Het verschil had meer kunnen zijn' is een beetje onzinnig, ja als letterlijk álles had meegezeten.
pi_212871593
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
Bosz kent de regels ook niet, maar jij wel natuurlijk.

[ x ]
Gast :') Wat probeer je hier nou kinderachtig je punt te maken? Ook al zou de hele organisatie van PSV een petitie starten om het doelpunt alsnog door te laten gaan; de regels veranderen er toch niet om? Er is sprake van obstructie en daarom wordt hij afgefloten. Kijk anders de regels gewoon even na in plaats van alle meningen van iedereen erbij te halen.
pi_212871638
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Maar het verschil had ook veel kleiner geweest kunnen zijn als Feyenoord met een onvolledige ploeg niet zo matig het seizoen was gestart, Gimenez die pingel gewoon scoort tegen Twente, Pröpper rood+een pingel tegen had gekregen in het uitduel bij Twente, NEC niet 2-2 maakt door twee afzwaaiers in een wedstrijd die we volledig onder controle hadden, het bekerduel en competitieduel tussen PSV en Feyenoord omgewisseld waren qua resultaat en het enige wapenfeit van PSV na de 1-2 in Eindhoven er niet in was gevlogen.

Niet om te zeuren hoor, want als je het puntenverschil + doelsaldo erbij pakt is PSV dik verdiend de betere. Maar als je naar de verhoudingen kijkt in onze potjes had Feyenoord eerder veel meer dan minder punten moeten pakken. Alleen bij AZ zijn we echt goed weggekomen. 'Het verschil had meer kunnen zijn' is een beetje onzinnig, ja als letterlijk álles had meegezeten.
True that ;) Eigenlijk draait Feyenoord ook gewoon een prima seizoen natuurlijk (ook qua absoluut puntenaantal), maar is de ondergrens van PSV dit jaar in de ED gewoon dusdanig hoog dat het verschil alsnog 10 punten is.

Als je aan het begin van het seizoen zou hebben voorspeld dat PSV na 26 wedstrijden ongeveer 35 punten los van Ajax zou staan dan kreeg je een enkeltje Pieter Baan centrum denk ik :')
pi_212871668
quote:
Het is ook een proces natuurlijk. In dat proces heeft PSV dit jaar gewoon waanzinnige stappen gemaakt; nu is het zaak om voor volgend seizoen de zwakste posities te versterken. Zo'n (eredivisie) seizoen als dit seizoen zal het sowieso niet worden, in die zin kan het bijna alleen maar tegenvallen.

Het is helemaal geen proces. In de Eredivisie valt het gewoon plotsklaps op zijn plek allemaal en doorgaans is het jaar daarna alles weer weg.

Nieuwe trainer, nieuwe spelers op sleutelposities die allemaal precies zijn wat je zoekt en een aantal spelers die al in je selectie zaten die ineens doorbreken of opleven bij het spelletje van de nieuwe trainer. Daar zit weinig procesmatig achter.

En komende zomer vertrekken een aantal sleutelfiguren weer en moet je hopen dat je vervangers kwalitatief in de buurt komen.
  maandag 18 maart 2024 @ 13:35:49 #290
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212871693
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 13:27 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Gast :') Wat probeer je hier nou kinderachtig je punt te maken? Ook al zou de hele organisatie van PSV een petitie starten om het doelpunt alsnog door te laten gaan; de regels veranderen er toch niet om? Er is sprake van obstructie en daarom wordt hij afgefloten. Kijk anders de regels gewoon even na in plaats van alle meningen van iedereen erbij te halen.
Nu is het weer kinderachtig, jij doet alsof je de regels kent maar zo zwart wit was het dus niet, de scheids had ook de goal kunnen toekennen en eventueel door de VAR gecorrigeerd kunnen worden, door te fluiten neemt hij die mogelijkheid eigenlijk weg want net als jij weet hij het allemaal beter.
pi_212871724
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 13:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
Nu is het weer kinderachtig, jij doet alsof je de regels kent maar zo zwart wit was het dus niet, de scheids had ook de goal kunnen toekennen en eventueel door de VAR gecorrigeerd kunnen worden, door te fluiten neemt hij die mogelijkheid eigenlijk weg want net als jij weet hij het allemaal beter.
Als hij hem afkeurt staat de VAR toch net zo min buitenspel als wanneer hij hem in eerste instantie goedkeurt?

De VAR heeft hier echt wel naar gekeken hoor en geoordeeld dat er geen sprake was van een fout van Kooij.

Ik weet zeker dat als de Jong zo zou scoren tegen Ramaj dat jij hem ook afgekeurd had willen zien.
pi_212871959
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 13:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is helemaal geen proces. In de Eredivisie valt het gewoon plotsklaps op zijn plek allemaal en doorgaans is het jaar daarna alles weer weg.

Nieuwe trainer, nieuwe spelers op sleutelposities die allemaal precies zijn wat je zoekt en een aantal spelers die al in je selectie zaten die ineens doorbreken of opleven bij het spelletje van de nieuwe trainer. Daar zit weinig procesmatig achter.

En komende zomer vertrekken een aantal sleutelfiguren weer en moet je hopen dat je vervangers kwalitatief in de buurt komen.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor (en eigenlijk ook wel eens met het merendeel), maar dat het toch wel echt een proces is zie je nu wel bij onze vrienden uit Amsterdam. Het nadeel van de ED is uiteindelijk dat je (bij lange na) niet bovenaan de voedselketen staat. Dus bij een goed seizoen wordt je gestraft/beloond (het ligt er maar aan hoe je kijkt) doordat je beste spelers weg worden gekocht.

Ik denk zowel Feyenoord als PSV gewoon goed zitten wanneer ze de trainers kunnen behouden. Fijne gasten met een goede kijk op het spelletje. Dat er een bepaalde doorloop in je selectie is dat houd je toch, dat is inherent aan het voetbal.
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 13:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe jij erbij komt dat het niet zo zwart wit was? Welk deel van de regels vind jij precies moeilijk om te begrijpen dan? Het is niet om belerend te doen; maar zoek serieus dit stukje van de regels eens op. Het staat gewoon zwart op wit in de spelregels hoor.
pi_212871994
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 13:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als hij hem afkeurt staat de VAR toch net zo min buitenspel als wanneer hij hem in eerste instantie goedkeurt?

De VAR heeft hier echt wel naar gekeken hoor en geoordeeld dat er geen sprake was van een fout van Kooij.

Ik weet zeker dat als de Jong zo zou scoren tegen Ramaj dat jij hem ook afgekeurd had willen zien.
De vraag is ook niet of mensen het terecht vinden of niet. Tarado is het waarschijnlijk (net als ik, en met mij vele anderen) niet eens met de huidige regel. Maar dan moet je klagen dat je de regels onjuist vindt; niet zeuren op de scheids omdat hij de regels handhaaft.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 14:18:59 #294
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_212872095
Zijn jullie hier nog steeds mee bezig?
pi_212872102
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 14:18 schreef Coco het volgende:
Zijn jullie hier nog steeds mee bezig?
Wees blij dat er een keer iets besproken wordt in dit doorgaans zeer dooie topic.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 14:20:56 #296
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_212872105
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 14:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wees blij dat er een keer iets besproken wordt in dit doorgaans zeer dooie topic.
Akkoord, ga door.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 14:21:34 #297
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_212872108
quote:

[..]

Hopelijk reageert @Tarado hier ook nog op.
  maandag 18 maart 2024 @ 14:34:44 #298
474254 GurneyIsBestOke
pi_212872173
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 13:30 schreef Solispolar het volgende:

[..]
True that ;) Eigenlijk draait Feyenoord ook gewoon een prima seizoen natuurlijk (ook qua absoluut puntenaantal), maar is de ondergrens van PSV dit jaar in de ED gewoon dusdanig hoog dat het verschil alsnog 10 punten is.

Als je aan het begin van het seizoen zou hebben voorspeld dat PSV na 26 wedstrijden ongeveer 35 punten los van Ajax zou staan dan kreeg je een enkeltje Pieter Baan centrum denk ik :')
Het heeft PSV ook wel geholpen dat hun sterkste fase van het seizoen precies eind november/december was waarin uit bij AZ, Feyenoord en Twente werd gewonnen, vanaf toen was het al een gelopen race. Dat de rest te zwak zou zijn om het PSV (en Feyenoord) serieus lastig te maken en dat Ajax zo slap zou zijn had ik eind augustus wel verwacht eigenlijk. Maar het is eigenlijk heel gek, de nivellering van de subtop is wel ernstig dit seizoen. Ik hou eigenlijk zelden serieus rekening met puntverlies voor zowel Feyenoord als PSV, wat ook zonde is.
  maandag 18 maart 2024 @ 14:51:29 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212872303
quote:

[..]

De scheidsrechter is leidend dus als hij de goal had goedgekeurd dan kan VAR hem roepen om z'n beslissing te herzien of iig te kijken als zij genoeg reden daarvoor hebben, bij z'n beslissing om het af te keuren was er blijkbaar niet genoeg reden want dat heb je altijd met twijfelgevallen.
  maandag 18 maart 2024 @ 14:52:48 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212872316
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 14:21 schreef Coco het volgende:

[..]
Hopelijk reageert @:tarado hier ook nog op.
Natuurlijk, misschien leer je er nog wat van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')