Wat me los van de min of meer universele reacties opvalt in de reactievideo's, is dat mensen op verschillende 'haakjes' aanslaan. Stukje Duits, stukje Italiaans, Stromae, fish 'n chips, escargots, paella, S10, Paul Elstak, K-popmeiden. Dat is heel slim gedaan.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:39 schreef TLC het volgende:
Dat iemand in de clip een bordje met 12 points omhoog houdt is ook gewoon erg slim, dat blijft toch ergens ingeprent in het brein van mensen zitten
Aww.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn man vraagt juist iedere avond of we Europapa-reactiefilmpjes kunnen kijken omdat hij er blij van wordt
En een paar zelfs op New Kids.... Jonguh!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 08:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat me los van de min of meer universele reacties opvalt in de reactievideo's, is dat mensen op verschillende 'haakjes' aanslaan. Stukje Duits, stukje Italiaans, Stromae, fish 'n chips, escargots, paella, S10, Paul Elstak, K-popmeiden. Dat is heel slim gedaan.
Ja, die was ik nog vergeten.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 08:57 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
En een paar zelfs op New Kids.... Jonguh!
Ja, “juries exist” enzo. Zowel een Krij-score bij het publiek als zijn score bij de jury lijkt me sowieso onwaarschijnlijk trouwens. Dus dan wordt Top 5 al snel een lastig verhaal. Al is het wel mooi dat het zo’n open jaar is, waarin er nog geen duidelijke winnaar is.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 23:33 schreef Momo het volgende:
Ik denk nog steeds dat het een beetje te druk is op de televote markt dit ESF seizoen, de jury's gaan belangrijk zijn in wie gaat winnen dit jaar.
Top 10 zit er ook echt wel in hoor, denk dat dit wel echt een televote hit gaat zijn in Noord-Europa.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:46 schreef DecoAoreste het volgende:
Het liedje begint steeds meer op me te groeien. Winnen zal lastig zijn, al is de concurrentie voor mijn gevoel niet moordend, maar top-10 ligt binnen handbereik voor mijn gevoel
Of gewoon weer 11e zoals altijd.
Jury's zijn sowieso lastig te peilen. Die zijn ook weer niet allergisch voor alles wat uptempo en fun is. Ze zijn wel echt gek op goede vocals. Dat is de enige zekerheidquote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:34 schreef Fretwork het volgende:
Zou het piano einde wat helpen bij de juries?
Maar dat is als een Democraat die in New York woont, die stem maakt niet zoveel uitquote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:05 schreef TLC het volgende:
Paul van Haver zal nu zeker en vast stemmen op Joost
Wat Joost (denk ik) voor heeft op veel van de concurrenten is dat hij een echte performer is. Als ik die Kroatische jongen zie, dat is iemand die een rockster speelt. Joost heeft dat gewoon van nature. Dat zou toch naar voren moeten kunnen komen... al weet je het bij Nederland maar nooit. S10 had het ook over een "sicke" staging. Wat was er nou sick aan?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, “juries exist” enzo. Zowel een Krij-score bij het publiek als zijn score bij de jury lijkt me sowieso onwaarschijnlijk trouwens. Dus dan wordt Top 5 al snel een lastig verhaal. Al is het wel mooi dat het zo’n open jaar is, waarin er nog geen duidelijke winnaar is.
Omdat Zwedenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Jury's zijn sowieso lastig te peilen. Die zijn ook weer niet allergisch voor alles wat uptempo en fun is. Ze zijn wel echt gek op goede vocals. Dat is de enige zekerheidMaar wat betreft uptempo en fun lijken de scores wel heel willekeurig. Even random voorbeeld 2018.
Waarom is dit zoveel jurypunten waard?
Maar dit niet?
Smokey plinth.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar dat is als een Democraat die in New York woont, die stem maakt niet zoveel uit
[..]
Wat Joost (denk ik) voor heeft op veel van de concurrenten is dat hij een echte performer is. Als ik die Kroatische jongen zie, dat is iemand die een rockster speelt. Joost heeft dat gewoon van nature. Dat zou toch naar voren moeten kunnen komen... al weet je het bij Nederland maar nooit. S10 had het ook over een "sicke" staging. Wat was er nou sick aan?
De zon, blackswangreen. De zon was ziek.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
S10 had het ook over een "sicke" staging. Wat was er nou sick aan?
Dat stond al in dit topic Paul.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:02 schreef Paul het volgende:
ESF / Joost Klein brengt single uit voor 3-
Gaan we nu elke 100.000 melden? De vaart is er dan wel uit.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:32 schreef GeorgeM het volgende:
Misschien al gepost, maar beter 2 keer dan niet8,3 miljoen views op Joetjoep
Nee hoor, dat doe ik toch ook niet? De vorige was 7,5. Ik had 8 miljoen willen posten, maar dat is alweer achterhaaldquote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gaan we nu elke 100.000 melden? De vaart is er dan wel uit.
Geen probleem, ik ben nooit tegen het posten van cijfers.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:57 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doe ik toch ook niet? De vorige was 7,5. Ik had 8 miljoen willen posten, maar dat is alweer achterhaald![]()
Mijn excuses hiervoor
16quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Geen probleem, ik ben nooit tegen het posten van cijfers.
3 van de 4 zijn machten van 2.quote:
Al post je elke twee nieuwe views, heerlijk voor de hysteriehype!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:57 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doe ik toch ook niet? De vorige was 7,5. Ik had 8 miljoen willen posten, maar dat is alweer achterhaald![]()
Mijn excuses hiervoor
Hij gaat als de brandweerquote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:34 schreef Dave het volgende:
8.350.143 views jonguh! 2 meer dan een minuut geleden!
Even tussendoor. Dat laatste vind ik echt heerlijk. Na 2 jaar hebben we eindelijk een jaar dat nog alle kanten op kan gaanquote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, “juries exist” enzo. Zowel een Krij-score bij het publiek als zijn score bij de jury lijkt me sowieso onwaarschijnlijk trouwens. Dus dan wordt Top 5 al snel een lastig verhaal. Al is het wel mooi dat het zo’n open jaar is, waarin er nog geen duidelijke winnaar is.
Jaa echt top, hopelijk blijft het zo. Kroati zakt ondertussen ook steeds meer richting Oekrane, de bookmakers weten het gelukkig nog niet.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Even tussendoor. Dat laatste vind ik echt heerlijk. Na 2 jaar hebben we eindelijk een jaar dat nog alle kanten op kan gaan
Ik heb de indruk dat Kroati en Oekraine allebei wat zakken. Ook wel logisch, de hype van andere liedjes moet ook wel een beetje ten koste gaan van die twee.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Jaa echt top, hopelijk blijft het zo. Kroati zakt ondertussen ook steeds meer richting Oekrane, de bookmakers weten het gelukkig nog niet.
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:32 schreef GeorgeM het volgende:
Misschien al gepost, maar beter 2 keer dan niet8,3 miljoen views op Joetjoep
Ja en misschien dat er straks nog wat dingen gaan veranderen als we meer live horen. Belgi & Zwitserland bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat Kroati en Oekraine allebei wat zakken. Ook wel logisch, de hype van andere liedjes moet ook wel een beetje ten koste gaan van die twee.
Het is voor mij sowieso voor het eerst in jaren dat ik meer dan twee of drie liedjes echt behoorlijk goed vind. Ik denk dat 2015 de laatste keer was.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:06 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja en misschien dat er straks nog wat dingen gaan veranderen als we meer live horen. Belgi & Zwitserland bijvoorbeeld.
Zelfs Kroati heeft op 5.8 omgerekend maar 17% kans om te winnen. Dat is voor deze fase van de strijd met alle liedjes bekend wel ongebruikelijk laag.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat Kroati en Oekraine allebei wat zakken. Ook wel logisch, de hype van andere liedjes moet ook wel een beetje ten koste gaan van die twee.
Dat zijn allebei wel nummers die echt staan of vallen met een goede vocal performance ja.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:06 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja en misschien dat er straks nog wat dingen gaan veranderen als we meer live horen. Belgi & Zwitserland bijvoorbeeld.
Ja of het hele festival wordt net voor de finale afgelast wegens te grote dreiging ivm met de deelname van Isral. Alles kanquote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat zijn allebei wel nummers die echt staan of vallen met een goede vocal performance ja.
Als ik nu een favoriet zou moeten aanwijzen zou ik het ook echt niet weten trouwens. Misschien gaat Frankrijk er wel met een enorme juryscore vandoor. De televote? Echt geen idee ook. Misschien wordt het wel een leuk duel Isral vs. IJsland, waar we natuurlijk allemaal op zitten te wachten
Ja ik wilde het niet zeggen maar ik vrees nog een beetje voor IJsland ja, dan is het wel klaar dit jaar.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat zijn allebei wel nummers die echt staan of vallen met een goede vocal performance ja.
Als ik nu een favoriet zou moeten aanwijzen zou ik het ook echt niet weten trouwens. Misschien gaat Frankrijk er wel met een enorme juryscore vandoor. De televote? Echt geen idee ook. Misschien wordt het wel een leuk duel Isral vs. IJsland, waar we natuurlijk allemaal op zitten te wachten
Maar dat jaar had Nederland natuurlijk ook een uitzonderlijk sterke inzending, dus dan heb je al snel meerdere favorieten als de rest ook nog wat leuks stuurt.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is voor mij sowieso voor het eerst in jaren dat ik meer dan twee of drie liedjes echt behoorlijk goed vind. Ik denk dat 2015 de laatste keer was.
Dat denk ik ook niet, maar nu kun je het in ieder geval nog wat negeren en ik denk als ze er beide zijn dat het elkaar extreem gaat versterken.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:36 schreef Greys het volgende:
Het duel Isral vs IJsland zou dit hele hele jaar echt compleet kunnen verzieken dus ik blijf hopen dat IJsland zich dan maar terugtrekt met hun gerommel momenteel qua stemmen onderzoeken etc. Op het terugtrekken van de ander heb ik geen hoop meer.
Ik hoop nog dat Isral zich alsnog terugtrekt, of op een andere manier eruit wordt gebonjourd. Ze zitten ook nog eens in onze semi, en in de tweede helft, dus die nemen natuurlijk alle shine weg. Dan wordt een nummer als Europapa zelfs een beetje potsierlijk.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:36 schreef Greys het volgende:
Het duel Isral vs IJsland zou dit hele hele jaar echt compleet kunnen verzieken dus ik blijf hopen dat IJsland zich dan maar terugtrekt met hun gerommel momenteel qua stemmen onderzoeken etc. Op het terugtrekken van de ander heb ik geen hoop meer.
Dankjewel!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:35 schreef Dave het volgende:
Uitgebreider filmpje over de stadsbeiaardier die in Deventer Europapa op het carillon speelt: https://www.rtvoost.nl/ni(...)papa-van-joost-klein
Ik zie het niet meer gebeuren nu ze ook gewoon op de Eurovision website staan helaas. Maar ik hoop cht dat je gelijk hebt en daar nog kans op is.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik hoop nog dat Isral zich alsnog terugtrekt, of op een andere manier eruit wordt gebonjourd. Ze zitten ook nog eens in onze semi, en in de tweede helft, dus die nemen natuurlijk alle shine weg. Dan wordt een nummer als Europapa zelfs een beetje potsierlijk.
Zo ver ik weet mag je niet onder het nummer even wisselen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:53 schreef drxanax het volgende:
Even een vraag: er mogen max 6 mensen op het podium. Maar moeten dat gedurende de act steeds dezelfde zijn? Mag Joost bijv. eerst die danseressen van het refrein mee het podium opnemen en die verder in het nummer vervangen door gabbers die staan te hakken?
Jaquote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:53 schreef drxanax het volgende:
Even een vraag: er mogen max 6 mensen op het podium. Maar moeten dat gedurende de act steeds dezelfde zijn? Mag Joost bijv. eerst die danseressen van het refrein mee het podium opnemen en die verder in het nummer vervangen door gabbers die staan te hakken?
Nee dat mag niet, helaas.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:53 schreef drxanax het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |