Piepiepquote:Op woensdag 6 maart 2024 23:52 schreef Bezsen het volgende:
Een in Monaco wonende belastingontwijkende Belg is geen Nederlander.
Dit was vooral het mikpunt van veel grapjes onder de simpelste van de figuren die F1 keken, want hij reed hem meestal niet in de grindbak. Degenen die ook in die tijd al vooral voor de sport keken (en niet als autoliefhebber) hadden dat ook wel door, het waren vooral die simpele schreeuwers die dat dan constant riepen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 23:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Jos Verstappen was vooral het mikpunt van veel grapjes want die reed hem altijd in de grindbak.
Nog steeds, zeker sinds de schreeuwerige koppen afgelopen weekend duiken ze weer veelvuldig op, ach ja, zalig zijn de armen van geest, niet gehinderd door feiten.quote:Op donderdag 7 maart 2024 07:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit was vooral het mikpunt van veel grapjes onder de simpelste van de figuren die F1 keken, want hij reed hem meestal niet in de grindbak. Degenen die ook in die tijd al vooral voor de sport keken (en niet als autoliefhebber) hadden dat ook wel door, het waren vooral die simpele schreeuwers die dat dan constant riepen.
Terechte klacht. Hoe kan je nou een Figo-supporter zijn?quote:Op donderdag 7 maart 2024 04:36 schreef de_boswachter het volgende:
Dit jaar lopen ze met Red Bull merchandise en haten ze Mercedes. Volgend jaar loopt de hele bubs over naar Mercedes als Verstappen de overstap zou maken en hebben ze net zo graag Mercedes logo’s op de borst staanBeetje als toen Figo de overstap maakte van Barcelona naar Madrid. Ene seizoen ben je voor Barça, andere moment doe je een Madrid shirt aan
Same here.quote:Op donderdag 7 maart 2024 07:27 schreef Lichtloper het volgende:
Ik vind het altijd een beetje treurig als mensen zuur doen over iets dat populair is geworden. Muziekliefhebbers hebben daar ook een handje van. Oh, ik was al fan van ze toen ze nog in het kleine zaaltje van De Melkweg speelden. Ok, wil je een medaille ofzo? Wees blij dat meer mensen het ontdekt hebben.
Ook op andere plekken is het eerder een voetbalwedstrijd dan een ouderwets autosportevenement geworden of aan het worden. met dank aan de koers van Liberty. Heeft niets met Nederland te maken.quote:Op donderdag 7 maart 2024 07:09 schreef Kreator het volgende:
Formule 1 was ooit een feestje voor raceliefhebbers. Toen ik jong was gingen we naar zandvoort racedagen om fotos te maken, als volwassene heel europa (en daarbuiten) afgereisd om naar f1 wedstrijden te gaan, was echt prachtig. Mooie fans, leuke sfeer, bratwurst, pitpoezen, tentfeest. In italie tussen tienduizenden ferrari fans zitten met je Arrows shirt. In hongarije voor drie tientjes op de hoofdtribune, in Engeland samen mopperen op Schumi. Het was een gezamenlijk feest.
En toen kwam Max. Grote hossende bendes in oostenrijk, lastigvallen van vrouwen, camping is een festival, iedereen over 1 kam, je bent voor of tegen, als Max uitvalt is de wedstrijd kut. Zandvoort is een dj show met in de pauze nog een kleine auto parade. Verschrikkelijk.
Dat vind ik ervan. Niks mis met Max, wel met de hossende successupporters en max tribunes.
Tegenwoordig reis ik naar Canada, Bahrein of Texas om zoveel mogelijk nederlanders te ontwijken.
Respectloos gelul.quote:Op woensdag 6 maart 2024 23:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Jos Verstappen was vooral het mikpunt van veel grapjes want die reed hem altijd in de grindbak.
"Nederlands"quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:48 schreef Speklap3000 het volgende:
Breaking news: Nederlanders juichen Nederlandse sportheld toe.
Dat dit kan in Nederland
Ik zeg er nooit wat van, want fuck it. Maar in dit topic wordt er specifiek naar gevrgaad. Geen wonder dat je dan meningen krijgt.quote:Op donderdag 7 maart 2024 07:27 schreef Lichtloper het volgende:
Ik vind het altijd een beetje treurig als mensen zuur doen over iets dat populair is geworden. Muziekliefhebbers hebben daar ook een handje van. Oh, ik was al fan van ze toen ze nog in het kleine zaaltje van De Melkweg speelden. Ok, wil je een medaille ofzo? Wees blij dat meer mensen het ontdekt hebben.
Ik ben ook voor Max, daar heeft het niks mee te maken.quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:48 schreef Speklap3000 het volgende:
Breaking news: Nederlanders juichen Nederlandse sportheld toe.
Dat dit kan in Nederland
Ja dat festivalpubliek wat nu naar de F1 trekt maakt meer kapot dan je lief is, alleen de TS/OP keert zich tegen de mensen die nu gewoon F1 kijken omdat een Nederlander aan het winnen is.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ben ook voor Max, daar heeft het niks mee te maken.
De gemiddelde Nederlandse Tokkie met een redbull shirtje van de Action maakt alleen wel veel kapot op bepaalde circuits. Je kon de afgelopen jaren bijvoorbeeld nauwelijks nog slapen op de camping in Oostenrijk. Ik ben daar na 1x wel afgehaakt overigens.
Dat is al jaren.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:50 schreef Document1 het volgende:
Ik ben juist minder gaan kijken. 9 van de 10 keer is het een optocht.
Dit dusquote:Op donderdag 7 maart 2024 07:27 schreef Lichtloper het volgende:
Ik vond de Trulli train wel mooi altijd hoor.quote:
Dat laatste ben ik het wel mee eens. Ik ben Max fan, maar die totale gekte snap ik niet, vooral die eerste race op Zandvoort 2021, toen het hele land met Max bezig was en na de race overal het vuurwerk de lucht in ging. Het was alsof het Nederland elftal op het wk speelde, kom op man, het is maar 1 persoon die toevallig de Nederlandse nationaliteit heeft, ik snap niet dat je daar zo'n verbondenheid mee kan voelen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:20 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vond het al niet leuk en nu nog steeds niet. heb wle meerdere vrienden die nu helemaal F-1 fanaat zijn geworden, echt snachts feestje bij die want er is racen..
maar verder, dat gatekeeping van de zogenaamde oude fans, is ook behoorlijk zielig. wat denk je dan wat er gebeuirt als er een nederlander ineens de beste ter wereld wordt, dat niemand dan die sport gaat leuk vinden?
ik erger me voornamelijk rot aan dat ze er een soort voetbal oranje shirtjes liedjes zing gedoe van willen maken. dta zag je ook even bij tennis, met kraaijeck. schaamde me kapot.
Is ook bij de Olympische spelen altijd, krijg je van die figuren de boos gaan zitten doen dat de hele goegemeente eens in de vier jaar over hun specifieke niche mee gaat zitten praten en het allemaal misschien nog niet helemaal snappenquote:Op donderdag 7 maart 2024 14:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dit dus
Bij voetbal is dit ook zo een ding. Neerkijken op de mensen die niet elke week in het stadion zitten. Zichzelf beter voelen want ik support ze altijd ook als het slecht gaat!
Nou top. Fijn voor je. Het is en blijft als entertainment bedoeld. En mensen die hun entertainment alleen er uithalen als ze voor de winnende club juichen moeten ze dat lekker zelf weten.
Je ziet dit zelfs bij films en series die op boeken gebaseerd zijn. De boekenlezers voelen zichzelf ook erg goed
Dat idd, veel mensen zijn door Max begonnen met kijken en zijn vervolgens de sport gaan waarderen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 02:01 schreef sp3c het volgende:
geniet er gewoon van en hopelijk blijven er een paar hangen na Max
ZIEDEND.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:44 schreef nils7 het volgende:
Ik weet nog wel toen ik op de middelbare school zat je elk jaar andere klasgenoten had dat je moest hopen dat er nog 1 andere F1 kijker was.
Want zo was het… 2 op de 30 was een wonder.
Nu praten op het werk op maandag niet over Ajax - Fortuna maar over Saudi Arabië.
Laat ik zeggen dat ik dat fijn vind.
Je hoeft een stuk minder uit te leggen want de meeste mensen hebben inmiddels toch al wel 2 races gekeken.
Vrienden of familie die er nooit wat om gaven maar nu wel F1 fan zijn. Success supporters? Dat wel.
Maar dat vind ik nog niet zo’n probleem.
Het probleem is dat het allerlei vreemd volk ook trekt richting de circuits.
De verhalen die we hebben gehoord van bijvoorbeeld in Oostenrijk of Zandvoort het verbaast me niet met wat ik de afgelopen jaren heb zien veranderen op de tribunes.
Mijn eerste race was Spa ‘99 waar ik heen ging. Inmiddels Barcelona, Istanbul Park, Hungaroring en Magny-Cours eens bezocht, sommigen vaker.
De Red Bull Ring hebben we bezocht in 2016 en 2017.
De red Bull ring op de Max tribune gedaan. Was tof maar je zag een glijdende schaal.
Mannen van middelbare leeftijd die zich na 3 biertjes niet meer kunnen gedragen.
Zelfs mijn vader zei toen “beter leggen ¤200 per kaartje volgend jaar bij en zitten we fatsoenlijk”. En dan doelde hij niet op locatie van een tribune.
En dat zit mij dwars, ja de Engelsen doen het blijkbaar ook. Maar dat praat het gedrag van de Nederlanders niet goed.
Mag je geen bier drinken en een keer lachen om meid in een kort rokje. Op het randje maar waarom niet zolang ze er verder geen last van heeft.
Maar dat laatste is nu niet het geval.
Ook het volk denkt allerlei rechten te hebben omdat Barcelona ‘16 live hebben gezien op tv.
Het type wat “waar was jij toen Max over de finish ging” op de repeat heeft gehad. Verschrikkelijke uitzending van Ziggo ook.
Ook het “bierviltjes-gooi sfeertje” wat Jack en co in het race café hebben denkt dat soort volk ook op de tribune te kunnen toe passen of zo.
En ja dat neem ik Jackie en z’n matties kwalijk.
Van mij mogen ze kaartjes gewoon qua prijs verdubbelen om dat soort volk buiten te houden.
Zoals het vroeger was, je moest er echt voor sparen.
Ja het is zonde voor opa die met z’n kleinzoon een leuk weekend wil hebben maar dat hebben ze nu ook niet echt.
Alhoewel m’n laatste keer, Spa in 2022, wel mee viel maar wellicht ging dat volk de week er na al naar Zandvoort.
Sorry ik moest dit even kwijt…
Silverstone staat nog wel op het lijstje om heen te gaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:48 schreef Nober het volgende:
[..]
ZIEDEND.
Hahahaha.
Gewoon naar Silverstone gaan, het hele weekend Max uitfluiten met de chavs. Lekker man.
De tokkies die komen zuipen en doen hebben vaak geld zat voor dure kaartjes. Je pakt dan vooral ook de echte fans.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:44 schreef nils7 het volgende:
Ik weet nog wel toen ik op de middelbare school zat je elk jaar andere klasgenoten had dat je moest hopen dat er nog 1 andere F1 kijker was.
Want zo was het… 2 op de 30 was een wonder.
Nu praten op het werk op maandag niet over Ajax - Fortuna maar over Saudi Arabië.
Laat ik zeggen dat ik dat fijn vind.
Je hoeft een stuk minder uit te leggen want de meeste mensen hebben inmiddels toch al wel 2 races gekeken.
Ook dat we nu een subforum hebben ipv enkele topics is al best wel een enorm verschil. Dat was wel anders. Dat er eerst een topic was in het sport gedeelte en daarna enkele topics in een auto/motor sport subforum tot nu dan.
En ook mensen die ik daar al jaren zie.
Ik heb zelfs op m’n bucketlist staan, dat als ik ooit de loterij win, een keer met het hardcore groepje van hier (van 5 tot 10 man) een suite langs een circuit huur om vanuit daar de GP te kijken met z’n allen.
Vrienden of familie die er nooit wat om gaven maar nu wel F1 fan zijn. Success supporters? Dat wel. Ook fijn om de race te kijken op een groot scherm op een verjaardag die op zondag wordt gevierd ipv op je telefoon.
Maar dat vind ik nog niet zo’n probleem.
Het probleem is dat het allerlei vreemd volk ook trekt richting de circuits.
De verhalen die we hebben gehoord van bijvoorbeeld in Oostenrijk of Zandvoort het verbaast me niet met wat ik de afgelopen jaren heb zien veranderen op de tribunes.
Mijn eerste race was Spa ‘99 waar ik heen ging. Inmiddels Barcelona, Istanbul Park, Hungaroring en Magny-Cours eens bezocht, sommigen vaker.
De Red Bull Ring hebben we bezocht in 2016 en 2017.
De red Bull ring op de Max tribune gedaan. Was tof maar je zag een glijdende schaal.
Mannen van middelbare leeftijd die zich na 3 biertjes niet meer kunnen gedragen.
Zelfs mijn vader zei toen “beter leggen ¤200 per kaartje volgend jaar bij en zitten we fatsoenlijk”. En dan doelde hij niet op locatie van een tribune.
En dat zit mij dwars, ja de Engelsen doen het blijkbaar ook. Maar dat praat het gedrag van de Nederlanders niet goed.
Mag je geen bier drinken en een keer lachen om meid in een kort rokje. Op het randje maar waarom niet zolang ze er verder geen last van heeft.
Maar dat laatste is nu niet het geval.
Ook het volk denkt allerlei rechten te hebben omdat Barcelona ‘16 live hebben gezien op tv.
Het type wat “waar was jij toen Max over de finish ging” op de repeat heeft gehad. Verschrikkelijke uitzending van Ziggo ook.
Ook het “bierviltjes-gooi sfeertje” wat Jack en co in het race café hebben denkt dat soort volk ook op de tribune te kunnen toe passen of zo.
En ja dat neem ik Jackie en z’n matties kwalijk.
Van mij mogen ze kaartjes gewoon qua prijs verdubbelen om dat soort volk buiten te houden.
Zoals het vroeger was, je moest er echt voor sparen.
Ja het is zonde voor opa die met z’n kleinzoon een leuk weekend wil hebben maar dat hebben ze nu ook niet echt.
Alhoewel m’n laatste keer, Spa in 2022, wel mee viel maar wellicht ging dat volk de week er na al naar Zandvoort.
Sorry ik moest dit even kwijt…
Tja, zo'n type ben ik ook.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:44 schreef nils7 het volgende:
Het type wat “waar was jij toen Max over de finish ging”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |