abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 maart 2024 @ 23:48:49 #1
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_212723270
Vroeger was Formule 1 in Nederland een beetje een doelgroep sport vooral voor autoliefhebbers vrachtwagenchauffeurs en monteurs vonden dit leuk.het was niet voor de massa, Schumacher won alles en het kwam op RTL7 en een beetje typische figuren keken het Jos Verstappen was vooral het mikpunt van veel grapjes want die reed hem altijd in de grindbak.

Maar nú zoveel jaren later nu een Nederlander veel wint kijken er opeens veel meer mensen naar en vinden veel meer mensen het leuk wat vinden we daar nu eigenlijk van die succesupporters?

En voor de succesupporters op Fok! schamen jullie je eigenlijk een beetje voor jezelf? Dat je opeens fanatiek iets kijkt omdat een Nederlands jongetje wint terwijl jullie dit vroeger niet deden?

En wat vinden automonteurs en tuning types ervan dat er nu allemaal figuren een mening hebben over een sport die eigenlijk van hun was?

En is max verstappen nu wat Raymond van Barneveld in 1998 voor het darten was? Toen kocht elke Nederlander en zijn moeder namelijk opeens een dartbord is Max de Barney van deze tijd?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 6 maart 2024 @ 23:52:50 #2
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212723275
Een in Monaco wonende belastingontwijkende Belg is geen Nederlander.
pi_212723297
Ik woonde mijn eerste F1 race bij in 1978, het was dat jaar heel druk op Zandvoort overigens, maar ik denk dat ik mag zeggen dat ik al vrij lang F1 fan ben ondanks dat ik geen vrachtwagenchauffeur of monteur ben.

Het boeit mij helemaal niets waarom andere mensen fan zijn en waarom zou het mij moeten interesseren wat de motivatie van anderen is?

Ik vind het een prachtig gezicht om de hele oranje tribunes in Zandvoort en op de Red Bull Ring te zien overigens maar als die er niet meer zijn? Ben ik nog steeds F1 fan.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2024 00:03:25 ]
pi_212723370
Je moet dat soort mensen wel gewoon eem beetje met rust laten, zonder hun komt het vrouwenvoetbal anders nooit van de grond en ik wil daar geem gezeik over.
-nee-
pi_212723523
Dit jaar lopen ze met Red Bull merchandise en haten ze Mercedes. Volgend jaar loopt de hele bubs over naar Mercedes als Verstappen de overstap zou maken en hebben ze net zo graag Mercedes logo’s op de borst staan :') Beetje als toen Figo de overstap maakte van Barcelona naar Madrid. Ene seizoen ben je voor Barça, andere moment doe je een Madrid shirt aan :')

Dit zijn geen fans van de sport maar van de successen van één iemand. Als er in Nederland geen goede opvolger is voor Verstappen, wat hoogstwaarschijnlijk zo zal zijn, dan is de sport over een jaar of 10 hier wel weer klaar. Kijkt er geen hond (op een handjevol liefhebbera) meer naar, net als dat 10 jaar geleden het geval was.
U MAD?
  donderdag 7 maart 2024 @ 06:13:19 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_212723570
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 23:52 schreef Bezsen het volgende:
Een in Monaco wonende belastingontwijkende Belg is geen Nederlander.
Piepiep
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_212723650
Vijftigers die op zaterdagmiddag in een Red Bull jasje of vest de stad ingaan _O_

Ik ben trouwens het tegenovergestelde. Als tiener zette ik echt m’n wekker en keek ik samen met m’n buurjongen de GP van Maleisië oid. Nu kijk ik al jaren geen F1 meer.
  Official ESF Kreviewer donderdag 7 maart 2024 @ 07:09:52 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212723656
Formule 1 was ooit een feestje voor raceliefhebbers. Toen ik jong was gingen we naar zandvoort racedagen om fotos te maken, als volwassene heel europa (en daarbuiten) afgereisd om naar f1 wedstrijden te gaan, was echt prachtig. Mooie fans, leuke sfeer, bratwurst, pitpoezen, tentfeest. In italie tussen tienduizenden ferrari fans zitten met je Arrows shirt. In hongarije voor drie tientjes op de hoofdtribune, in Engeland samen mopperen op Schumi. Het was een gezamenlijk feest.

En toen kwam Max. Grote hossende bendes in oostenrijk, lastigvallen van vrouwen, camping is een festival, iedereen over 1 kam, je bent voor of tegen, als Max uitvalt is de wedstrijd kut. Zandvoort is een dj show met in de pauze nog een kleine auto parade. Verschrikkelijk.

Dat vind ik ervan. Niks mis met Max, wel met de hossende successupporters en max tribunes.
Tegenwoordig reis ik naar Canada, Bahrein of Texas om zoveel mogelijk nederlanders te ontwijken.
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 07:10:01 #9
382129 crew  Donna
pi_212723657
Ik keek als klein meisje al mee met mijn vader. Maar blijf er sinds enkele jaren, als het kan, wel voor thuis. En dat komt niet door Max.
pi_212723723
Ik vind het altijd een beetje treurig als mensen zuur doen over iets dat populair is geworden. Muziekliefhebbers hebben daar ook een handje van. Oh, ik was al fan van ze toen ze nog in het kleine zaaltje van De Melkweg speelden. Ok, wil je een medaille ofzo? Wees blij dat meer mensen het ontdekt hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 maart 2024 @ 07:29:31 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212723733
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2024 23:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Jos Verstappen was vooral het mikpunt van veel grapjes want die reed hem altijd in de grindbak.
Dit was vooral het mikpunt van veel grapjes onder de simpelste van de figuren die F1 keken, want hij reed hem meestal niet in de grindbak. Degenen die ook in die tijd al vooral voor de sport keken (en niet als autoliefhebber) hadden dat ook wel door, het waren vooral die simpele schreeuwers die dat dan constant riepen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212723965
quote:
10s.gif Op donderdag 7 maart 2024 07:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dit was vooral het mikpunt van veel grapjes onder de simpelste van de figuren die F1 keken, want hij reed hem meestal niet in de grindbak. Degenen die ook in die tijd al vooral voor de sport keken (en niet als autoliefhebber) hadden dat ook wel door, het waren vooral die simpele schreeuwers die dat dan constant riepen.
Nog steeds, zeker sinds de schreeuwerige koppen afgelopen weekend duiken ze weer veelvuldig op, ach ja, zalig zijn de armen van geest, niet gehinderd door feiten.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 7 maart 2024 @ 08:14:17 #13
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212724065
Dit gebeurt overal. Tijdens een WK voetbal zie je ineens vrouwen in oranje rokjes in de café's, op festivals zie je mensen die nooit muziek luisteren buiten Q-Music, en iedereen at een crompouce toen dit een hype werd.

We zijn nou eenmaal kuddedieren in een sociale omgeving en doen wat de massa doet.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212724109
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 04:36 schreef de_boswachter het volgende:
Dit jaar lopen ze met Red Bull merchandise en haten ze Mercedes. Volgend jaar loopt de hele bubs over naar Mercedes als Verstappen de overstap zou maken en hebben ze net zo graag Mercedes logo’s op de borst staan :') Beetje als toen Figo de overstap maakte van Barcelona naar Madrid. Ene seizoen ben je voor Barça, andere moment doe je een Madrid shirt aan :')
Terechte klacht. Hoe kan je nou een Figo-supporter zijn? :') Ja, hij kon aardig ballen, maar wat een onsympathieke vent was dat zeg.
gr gr
pi_212724525
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 07:27 schreef Lichtloper het volgende:
Ik vind het altijd een beetje treurig als mensen zuur doen over iets dat populair is geworden. Muziekliefhebbers hebben daar ook een handje van. Oh, ik was al fan van ze toen ze nog in het kleine zaaltje van De Melkweg speelden. Ok, wil je een medaille ofzo? Wees blij dat meer mensen het ontdekt hebben.
Same here.

In sommige posts hier zie je dat zielige ook alweer terug. Laat mensen lekker in hun Red Bull polootje rondlopen en onze nationale held toeschreeuwen. Ik vind het juist mooi dat we zo massaal achter onze sporters kunnen staan. Daar staan we ook om bekend in het buitenland, prachtig! En als over tien jaar de Max-gekte weer voorbij is, so be it. Ik kijk dan, net als Tijger_M, nog steeds F1, hopelijk met niet ieder jaar prijsverhogingen van 30%....
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 maart 2024 @ 09:08:57 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212724569
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2024 07:09 schreef Kreator het volgende:
Formule 1 was ooit een feestje voor raceliefhebbers. Toen ik jong was gingen we naar zandvoort racedagen om fotos te maken, als volwassene heel europa (en daarbuiten) afgereisd om naar f1 wedstrijden te gaan, was echt prachtig. Mooie fans, leuke sfeer, bratwurst, pitpoezen, tentfeest. In italie tussen tienduizenden ferrari fans zitten met je Arrows shirt. In hongarije voor drie tientjes op de hoofdtribune, in Engeland samen mopperen op Schumi. Het was een gezamenlijk feest.

En toen kwam Max. Grote hossende bendes in oostenrijk, lastigvallen van vrouwen, camping is een festival, iedereen over 1 kam, je bent voor of tegen, als Max uitvalt is de wedstrijd kut. Zandvoort is een dj show met in de pauze nog een kleine auto parade. Verschrikkelijk.

Dat vind ik ervan. Niks mis met Max, wel met de hossende successupporters en max tribunes.
Tegenwoordig reis ik naar Canada, Bahrein of Texas om zoveel mogelijk nederlanders te ontwijken.
Ook op andere plekken is het eerder een voetbalwedstrijd dan een ouderwets autosportevenement geworden of aan het worden. met dank aan de koers van Liberty. Heeft niets met Nederland te maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212724605
Exact, Liberty smult van wat er nu aan de gang is met Horner, die zijn totaal niet bezig met racen zelf.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_212724704
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2024 23:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Jos Verstappen was vooral het mikpunt van veel grapjes want die reed hem altijd in de grindbak.

Respectloos gelul.

Kijkend naar de eerste 65 jaar van de F1 is hij de grootste coureur die dit land voortgebracht heeft.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_212724759
Ja ! Hier een diepgekrenkte successupporter !

Ik lees in de commentaren wel een bepaalde groep successupporters. Het hele tokkiegebeuren (kun je best zo benoemen denk ik) daar zit verder niemand op te wachten denk ik.

Denk dat Max wel de lage instap heeft mogelijk gemaakt. Het is zo’n sporter die een uitstraling heeft waar mensen voor gaan kijken.

Of ik na Verstappen nog kijk ligt ook aan de rest van het veld wel. In eerste plaats kijk ik voor het sport aspect, in tweede voor het technische. En dat zal de doorgewinterde F1 fan wel anders zien.

Ik zet niet de tv uit zodra hij er uit ligt moet ik er nog bijzeggen. :P

Overigens, de gemiddelde Ferrari-fan heeft veel raakvlakken met de succes supporter, of moet ik die weer anders zien?
  donderdag 7 maart 2024 @ 09:48:09 #20
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212724941
Breaking news: Nederlanders juichen Nederlandse sportheld toe.

Dat dit kan in Nederland :N
met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag
pi_212725945
Kijkcijfers van F1 zijn altijd vrij goed geweest in Nederland, ja het is hoger dan ooit maar het is nou ook niet zo dat het aantal kijkers/supporters opeens vertienvoudigd is.
  donderdag 7 maart 2024 @ 11:24:26 #22
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212726030
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 09:48 schreef Speklap3000 het volgende:

"Nederlands"
  Official ESF Kreviewer donderdag 7 maart 2024 @ 11:25:34 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212726041
quote:
Ik zeg er nooit wat van, want fuck it. Maar in dit topic wordt er specifiek naar gevrgaad. Geen wonder dat je dan meningen krijgt.
  Official ESF Kreviewer donderdag 7 maart 2024 @ 11:31:57 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212726114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 09:48 schreef Speklap3000 het volgende:

Ik ben ook voor Max, daar heeft het niks mee te maken.
De gemiddelde Nederlandse Tokkie met een redbull shirtje van de Action maakt alleen wel veel kapot op bepaalde circuits. Je kon de afgelopen jaren bijvoorbeeld nauwelijks nog slapen op de camping in Oostenrijk. Ik ben daar na 1x wel afgehaakt overigens.
  donderdag 7 maart 2024 @ 11:43:37 #25
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212726231
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2024 11:31 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik ben ook voor Max, daar heeft het niks mee te maken.
De gemiddelde Nederlandse Tokkie met een redbull shirtje van de Action maakt alleen wel veel kapot op bepaalde circuits. Je kon de afgelopen jaren bijvoorbeeld nauwelijks nog slapen op de camping in Oostenrijk. Ik ben daar na 1x wel afgehaakt overigens.
Ja dat festivalpubliek wat nu naar de F1 trekt maakt meer kapot dan je lief is, alleen de TS/OP keert zich tegen de mensen die nu gewoon F1 kijken omdat een Nederlander aan het winnen is.

Je daar druk om maken is wel heel uitzonderlijk.
pi_212726319
Ik ben juist minder gaan kijken. 9 van de 10 keer is het een optocht.
pi_212727677
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 11:50 schreef Document1 het volgende:
Ik ben juist minder gaan kijken. 9 van de 10 keer is het een optocht.
Dat is al jaren.
pi_212727741
Van toepassing zijn hier "Als je wint heb je vrienden" en "Succes heeft vele vaders". Geldt in het hele leven en zeker ook bij sport.
De bezopen gelegenheidsfans neem ik op de koop toe, uiteindelijk zijn ze slechts een minderheid op het totaal aantal nieuwe en oude F1 liefhebbers.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_212727770
Ik krijg het idee dat topicstarter denkt dat dit alleen in Nederland gebeurt.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  FOK!fotograaf donderdag 7 maart 2024 @ 14:06:32 #30
364681 over_hedge
pi_212727802
quote:
Dit dus _O_

Bij voetbal is dit ook zo een ding. Neerkijken op de mensen die niet elke week in het stadion zitten. Zichzelf beter voelen want ik support ze altijd ook als het slecht gaat!

Nou top. Fijn voor je. Het is en blijft als entertainment bedoeld. En mensen die hun entertainment alleen er uithalen als ze voor de winnende club juichen moeten ze dat lekker zelf weten.

Je ziet dit zelfs bij films en series die op boeken gebaseerd zijn. De boekenlezers voelen zichzelf ook erg goed
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212727912
Maar dat is toch normaal, TS? Doet een sporter uit jouw land / regio het goed, dan ga ik je er bijna automatisch meer naar kijken. En ja, hoe succesvoller, hoe meer tokkies het aantrekt. Dat is bij elke sport zo'n beetje zo. Het zou pas raar zijn als Nederlandse tokkies zo gaan staan juichen voor een Duitse topsporter.

Dus ergens heeft de Rotterdamse Denker toch gelijk:
pi_212728387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 13:54 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dat is al jaren.
Ik kijk dan ook al jaren niet meer.
  donderdag 7 maart 2024 @ 14:54:41 #33
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212728392
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 13:54 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dat is al jaren.
Ik vond de Trulli train wel mooi altijd hoor.
pi_212728706
ik vond het al niet leuk en nu nog steeds niet. heb wle meerdere vrienden die nu helemaal F-1 fanaat zijn geworden, echt snachts feestje bij die want er is racen..

maar verder, dat gatekeeping van de zogenaamde oude fans, is ook behoorlijk zielig. wat denk je dan wat er gebeuirt als er een nederlander ineens de beste ter wereld wordt, dat niemand dan die sport gaat leuk vinden?
ik erger me voornamelijk rot aan dat ze er een soort voetbal oranje shirtjes liedjes zing gedoe van willen maken. dta zag je ook even bij tennis, met kraaijeck. schaamde me kapot.
  donderdag 7 maart 2024 @ 22:08:57 #35
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_212735340
Ben van 1985 en mijn 1e GP's begon ik te kijken eind 1993.
Mede door Jos Verstappen (1994) is mijn F1 vuurtje opgestookt.
Was altijd fan van Michael Schumacher.
Toen ik iets ouder was ook 's nachts opstaan voor races in Australië/ Japan etc.

Formule 1 intensief blijven volgen tot 2003/2004. waarna het langzaam verwaterde.
De reden? Combinatie van Factoren.

Wel zijdelings wat F1 gekeken, maar waren maar enkele races per jaar.
Sinds Max rijdt weer opnieuw gaan kijken. Niet meer zo fanatiek als vroeger.
Maar eigenlijk ben ik dus een herintreder
Net efkes anges
pi_212736485
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 15:20 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vond het al niet leuk en nu nog steeds niet. heb wle meerdere vrienden die nu helemaal F-1 fanaat zijn geworden, echt snachts feestje bij die want er is racen..

maar verder, dat gatekeeping van de zogenaamde oude fans, is ook behoorlijk zielig. wat denk je dan wat er gebeuirt als er een nederlander ineens de beste ter wereld wordt, dat niemand dan die sport gaat leuk vinden?
ik erger me voornamelijk rot aan dat ze er een soort voetbal oranje shirtjes liedjes zing gedoe van willen maken. dta zag je ook even bij tennis, met kraaijeck. schaamde me kapot.
Dat laatste ben ik het wel mee eens. Ik ben Max fan, maar die totale gekte snap ik niet, vooral die eerste race op Zandvoort 2021, toen het hele land met Max bezig was en na de race overal het vuurwerk de lucht in ging. Het was alsof het Nederland elftal op het wk speelde, kom op man, het is maar 1 persoon die toevallig de Nederlandse nationaliteit heeft, ik snap niet dat je daar zo'n verbondenheid mee kan voelen.
Цой жив
pi_212736509
Ik vind het ook erg typisch. Als er nooit een Max Verstappen was geweest, dan zou F1 gewoon een sportje erbij zijn hier.
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 02:01:10 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212736532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 14:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dit dus _O_

Bij voetbal is dit ook zo een ding. Neerkijken op de mensen die niet elke week in het stadion zitten. Zichzelf beter voelen want ik support ze altijd ook als het slecht gaat!

Nou top. Fijn voor je. Het is en blijft als entertainment bedoeld. En mensen die hun entertainment alleen er uithalen als ze voor de winnende club juichen moeten ze dat lekker zelf weten.

Je ziet dit zelfs bij films en series die op boeken gebaseerd zijn. De boekenlezers voelen zichzelf ook erg goed
Is ook bij de Olympische spelen altijd, krijg je van die figuren de boos gaan zitten doen dat de hele goegemeente eens in de vier jaar over hun specifieke niche mee gaat zitten praten en het allemaal misschien nog niet helemaal snappen

Leg het dan gewoon uit 8)7

Je sport staat even in de schijnwerpers en dan ga je zuur zitten doen dat mensen ernaar kijken _O-

Lekker belangrijk dat Verstappenfans straks na Verstappen terug naar darts of voetbal of weet ik veel welke hype trekken nu zijn ze bij de F1, ze kijken ernaar, genereren inkomsten, het levert mooie plaatjes op en het hele circus is als klap op de vuurpijl weer terug in Nederland, geniet er gewoon van en hopelijk blijven er een paar hangen na Max
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212740901
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 02:01 schreef sp3c het volgende:

geniet er gewoon van en hopelijk blijven er een paar hangen na Max
Dat idd, veel mensen zijn door Max begonnen met kijken en zijn vervolgens de sport gaan waarderen.
Цой жив
  dinsdag 12 maart 2024 @ 17:44:00 #40
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_212800484
Ik weet nog wel toen ik op de middelbare school zat je elk jaar andere klasgenoten had dat je moest hopen dat er nog 1 andere F1 kijker was.
Want zo was het… 2 op de 30 was een wonder.

Nu praten op het werk op maandag niet over Ajax - Fortuna maar over Saudi Arabië.

Laat ik zeggen dat ik dat fijn vind.
Je hoeft een stuk minder uit te leggen want de meeste mensen hebben inmiddels toch al wel 2 races gekeken.

Ook dat we nu een subforum hebben ipv enkele topics is al best wel een enorm verschil. Dat was wel anders. Dat er eerst een topic was in het sport gedeelte en daarna enkele topics in een auto/motor sport subforum tot nu dan.
En ook mensen die ik daar al jaren zie.
Ik heb zelfs op m’n bucketlist staan, dat als ik ooit de loterij win, een keer met het hardcore groepje van hier (van 5 tot 10 man) een suite langs een circuit huur om vanuit daar de GP te kijken met z’n allen.

Vrienden of familie die er nooit wat om gaven maar nu wel F1 fan zijn. Success supporters? Dat wel. Ook fijn om de race te kijken op een groot scherm op een verjaardag die op zondag wordt gevierd ipv op je telefoon.

Maar dat vind ik nog niet zo’n probleem.
Het probleem is dat het allerlei vreemd volk ook trekt richting de circuits.
De verhalen die we hebben gehoord van bijvoorbeeld in Oostenrijk of Zandvoort het verbaast me niet met wat ik de afgelopen jaren heb zien veranderen op de tribunes.

Mijn eerste race was Spa ‘99 waar ik heen ging. Inmiddels Barcelona, Istanbul Park, Hungaroring en Magny-Cours eens bezocht, sommigen vaker.
De Red Bull Ring hebben we bezocht in 2016 en 2017.

De red Bull ring op de Max tribune gedaan. Was tof maar je zag een glijdende schaal.
Mannen van middelbare leeftijd die zich na 3 biertjes niet meer kunnen gedragen.
Zelfs mijn vader zei toen “beter leggen ¤200 per kaartje volgend jaar bij en zitten we fatsoenlijk”. En dan doelde hij niet op locatie van een tribune.

En dat zit mij dwars, ja de Engelsen doen het blijkbaar ook. Maar dat praat het gedrag van de Nederlanders niet goed.
Mag je geen bier drinken en een keer lachen om meid in een kort rokje. Op het randje maar waarom niet zolang ze er verder geen last van heeft.
Maar dat laatste is nu niet het geval.
Ook het volk denkt allerlei rechten te hebben omdat Barcelona ‘16 live hebben gezien op tv.
Het type wat “waar was jij toen Max over de finish ging” op de repeat heeft gehad. Verschrikkelijke uitzending van Ziggo ook.
Ook het “bierviltjes-gooi sfeertje” wat Jack en co in het race café hebben denkt dat soort volk ook op de tribune te kunnen toe passen of zo.
En ja dat neem ik Jackie en z’n matties kwalijk.

Van mij mogen ze kaartjes gewoon qua prijs verdubbelen om dat soort volk buiten te houden.
Zoals het vroeger was, je moest er echt voor sparen.
Ja het is zonde voor opa die met z’n kleinzoon een leuk weekend wil hebben maar dat hebben ze nu ook niet echt.

Alhoewel m’n laatste keer, Spa in 2022, wel mee viel maar wellicht ging dat volk de week er na al naar Zandvoort.

Sorry ik moest dit even kwijt…

[ Bericht 5% gewijzigd door nils7 op 12-03-2024 17:52:08 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_212800526
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 17:44 schreef nils7 het volgende:
Ik weet nog wel toen ik op de middelbare school zat je elk jaar andere klasgenoten had dat je moest hopen dat er nog 1 andere F1 kijker was.

Nu praten op het werk op maandag niet over Ajax - Fortuna maar over Saudi Arabië.

Je hoeft een stuk minder uit te leggen want de meeste mensen hebben inmiddels toch al wel 2 races gekeken.

Vrienden of familie die er nooit wat om gaven maar nu wel F1 fan zijn. Success supporters? Dat wel.

De verhalen die we hebben gehoord van bijvoorbeeld in Oostenrijk of Zandvoort het verbaast me niet met wat ik de afgelopen jaren heb zien veranderen op de tribunes.

Mijn eerste race was Spa ‘99 waar ik heen ging. Inmiddels Barcelona, Istanbul Park, Hungaroring en Magny-Cours eens bezocht, sommigen vaker.

De red Bull ring op de Max tribune gedaan. Was tof maar je zag een glijdende schaal.
Mannen van middelbare leeftijd die zich na 3 biertjes niet meer kunnen gedragen.
Zelfs mijn vader zei toen “beter leggen ¤200 per kaartje volgend jaar bij en zitten we fatsoenlijk”. En dan doelde hij niet op locatie van een tribune.

En dat zit mij dwars, ja de Engelsen doen het blijkbaar ook. Maar dat praat het gedrag van de Nederlanders niet goed.
Mag je geen bier drinken en een keer lachen om meid in een kort rokje. Op het randje maar waarom niet zolang ze er verder geen last van heeft.
Ook het volk denkt allerlei rechten te hebben omdat Barcelona ‘16 live hebben gezien op tv.
Het type wat “waar was jij toen Max over de finish ging” op de repeat heeft gehad. Verschrikkelijke uitzending van Ziggo ook.
Ook het “bierviltjes-gooi sfeertje” wat Jack en co in het race café hebben denkt dat soort volk ook op de tribune te kunnen toe passen of zo.

Van mij mogen ze kaartjes gewoon qua prijs verdubbelen om dat soort volk buiten te houden.
Ja het is zonde voor opa die met z’n kleinzoon een leuk weekend wil hebben maar dat hebben ze nu ook niet echt.

Alhoewel m’n laatste keer, Spa in 2022, wel mee viel maar wellicht ging dat volk de week er na al naar Zandvoort.

ZIEDEND.

Hahahaha.

Gewoon naar Silverstone gaan, het hele weekend Max uitfluiten met de chavs. Lekker man.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 17:54:15 #42
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_212800593
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 17:48 schreef Nober het volgende:

[..]
ZIEDEND.

Hahahaha.

Gewoon naar Silverstone gaan, het hele weekend Max uitfluiten met de chavs. Lekker man.
Silverstone staat nog wel op het lijstje om heen te gaan.
Heb iemand leren kennen die vlakbij Milton Keynes woont die ons heeft uitgenodigd dus wie weet hou ik daar haar aan hahaha.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_212826363
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 17:44 schreef nils7 het volgende:

Ook dat we nu een subforum hebben ipv enkele topics is al best wel een enorm verschil. Dat was wel anders. Dat er eerst een topic was in het sport gedeelte en daarna enkele topics in een auto/motor sport subforum tot nu dan.
En ook mensen die ik daar al jaren zie.
Ik heb zelfs op m’n bucketlist staan, dat als ik ooit de loterij win, een keer met het hardcore groepje van hier (van 5 tot 10 man) een suite langs een circuit huur om vanuit daar de GP te kijken met z’n allen.

Vrienden of familie die er nooit wat om gaven maar nu wel F1 fan zijn. Success supporters? Dat wel. Ook fijn om de race te kijken op een groot scherm op een verjaardag die op zondag wordt gevierd ipv op je telefoon.

De tokkies die komen zuipen en doen hebben vaak geld zat voor dure kaartjes. Je pakt dan vooral ook de echte fans.

Beter reis je wat verder weg om ze te ontlopen.

Verder wel enorm terecht klagen natuurlijk.
pi_212826774
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 17:44 schreef nils7 het volgende:
Het type wat “waar was jij toen Max over de finish ging”
Tja, zo'n type ben ik ook.
Op het moment dat Max zijn eerste GP won keek ik al meer dan 40 jaar F1 en leek een Nederlandse GP winnaar lange tijd zo goed als onbereikbaar.
Ik vergeet dat moment en de plek waar ik toen was nooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')