Hoe kan je dat zien?quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoe meer posts, hoe meer geld...
Hmm. Ff checken wie er top poster is in BNW.
Er is ook nu niet meer het advies, om iedereen meer te vaccineren. Waarom zou dat zijn, denk je?quote:Op maandag 11 maart 2024 18:58 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
[..]
Er is ook een (gelukkig steeds groter wordende) groep mensen die zich uit principe niet laat vaccineren.
Omdat de echte hoog risico groepen zich wel laten vaccineren en je naar absolute waardes kijken.quote:Dat heeft zeker niet altijd te maken met wel of niet kwetsbaar. Waarom zie je die totaal niet terug in de statistieken? Waarom blijft dat grijze lijntje stabiel laag?
Zeker wel. Het klopt gewoon. Je kijkt alleen naar de verkeerde data, zoals ik in het CBS post al laat zien. Procentueel gezien..... Niet in absolute gevallen moet je kijken.quote:Het klopt niet.
gehoorzaamheidstrainingquote:Op maandag 11 maart 2024 20:50 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Je bedoelt de gehoorzaamheidstraining die geen pandemie genoemd had kunnen worden als ze de definitie van pandemie niet hadden veranderd.
Zorg was niet echt afgeschaald de jaren er voor.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:21 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Dat had alles te maken met de afschaling van de zorg de jaren er voor.
Pandemie is over, mocht je dat nog niet door hebben.quote:Die nu nog steeds niet opgeschaald is. Want waarom zouden we ook he?
quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:28 schreef Rolfieo het volgende:
Zorg was niet echt afgeschaald de jaren er voor.
Wat dacht je van het aantrekkelijker maken om in de zorg te gaan werken? Hoe? Bijv. door minder achterlijke, tijdrovende protocollen, meer menselijke maat, betere arbeidsvoorwaarden, etcquote:
Geweldig, die grafiek bewijst Rolfieo zijn punt.quote:
Ja, en de basis zorgverzekering naar 450 euro en eigen risico naar 980 euroquote:Wat dacht je van het aantrekkelijker maken om in de zorg te gaan werken? Hoe? Bijv. door minder achterlijke, tijdrovende protocollen, meer menselijke maat, betere arbeidsvoorwaarden, etc
Je hebt gelijk, van 569 naar 232 bedden per 100.000 inwoners is eigenlijk geen afschaling meer te noemen, dat is supressie.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geweldig, die grafiek bewijst Rolfieo zijn punt.
Ja want het inperken van achterlijke tijdrovende administratieprotocollen kost geld.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:44 schreef [quote]
[b]Op donderdag 14 maart 2024 19:44 schreef Wantie het volgende:
Ja, en de basis zorgverzekering naar 450 euro en eigen risico naar 980 euro![]()
1972?quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:05 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, van 569 naar 232 bedden per 100.000 inwoners is eigenlijk geen afschaling meer te noemen, dat is supressie.
Ooh, dus je wilde zorg niet aantrekkelijker maken voor nieuwe werknemers...quote:[ afbeelding ]
[..]
Ja want het inperken van achterlijke tijdrovende administratieprotocollen kost geld.
Jouw replys vooral ja. Maar dat zijn we van je gewend.quote:
Wat is er onaantrekkelijk aan minder administratieve handelingen?quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:11 schreef Wantie het volgende:
Ooh, dus je wilde zorg niet aantrekkelijker maken voor nieuwe werknemers...
Foutje...
Je vergelijkt 50 jaar geleden met nu.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:20 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Jouw replys vooral ja. Maar dat zijn we van je gewend.
[..]
Jij gooit ruis op de lijn.quote:Wat is er onaantrekkelijk aan minder administratieve handelingen?
Oh wacht, dit is weer je bekende trucje van ruis op de lijn krijgen en daar dan een ei over leggen. Veel succes daarmee, maar niet aan mijn adres. Dag Wantie
Ja omdat de zorg is afgeschaald -niet naampjes noemen-quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
50 jaar geleden lag je bij wijze van 3 weken in het ziekenhuis met een gebroken been, nu ga je dezelfde dag naar huis.
Echtquote:Op donderdag 14 maart 2024 20:33 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ja omdat de zorg is afgeschaald -niet naampjes noemen-
Ik wist niet dat bij Covid het aantal ziekenhuisbedden het probleem was....quote:
Beter arbeidsvoorwaarden goed idee. We klagen echter ook allemaal als de zorgverzekering weer omhoog gaat.quote:Wat dacht je van het aantrekkelijker maken om in de zorg te gaan werken? Hoe? Bijv. door minder achterlijke, tijdrovende protocollen, meer menselijke maat, betere arbeidsvoorwaarden, etc
Zucht.... Gelukkig is de zorg ook totaal niet veranderd de afgelopen 50 jaar...... vroeger lag je een paar dagen in het ziekenhuis, nu is het poliklinisch.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:05 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, van 569 naar 232 bedden per 100.000 inwoners is eigenlijk geen afschaling meer te noemen, dat is supressie.
[ afbeelding ]
[..]
Ja want het inperken van achterlijke tijdrovende administratieprotocollen kost geld.
Nee, omdat ze zorg enorm verbeterd is. Wel een een röntgen apparaat gezien van 50 jaar geleden en nu?quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:33 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ja omdat de zorg is afgeschaald -niet naampjes noemen-
Dat je minder te weten krijgt of minder vast gelegd is. Het klinkt natuurlijk heel leuk, en praat ook gemakkelijk op een verjaardag.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:20 schreef Bananenbennie het volgende:
Wat is er onaantrekkelijk aan minder administratieve handelingen?
Nee, je komt niet verder dan mooie verjaardags/borrelpraat.quote:Oh wacht, dit is weer je bekende trucje van ruis op de lijn krijgen en daar dan een ei over leggen. Veel succes daarmee, maar niet aan mijn adres. Dag Wantie
Dit geeft maar weer eens heel duidelijk aan dat het niet meer uitmaakt met wat voor bewijzen iemand komt. Het laat geen enkele nieuwsgierigheid zien. Geen enkele behoefte om te achterhalen wat er werkelijk speelt. Dat is verder prima, ieder zijn kijk op het leven. Maar een aantal mensen probeert met die instelling hier op BNW continue vliegen te komen afvangen. Met een precisie en frequentie dat het richting trollen gaat. Feitelijk wordt hiermee elke vorm van diepgang stelselmatig gesaboteerd. Erg jammer.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 11:51 schreef Rolfieo het volgende:
Ik zit nu al te wachten, dat je het plaatje van IC bedden gaat gebruiken in onderbouwing.
Waar het dus op neer komt is dat je zelf niet kunt laten zien wat er dan werkelijk speelt volgens jou.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:58 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Dit geeft maar weer eens heel duidelijk aan dat het niet meer uitmaakt met wat voor bewijzen iemand komt. Het laat geen enkele nieuwsgierigheid zien. Geen enkele behoefte om te achterhalen wat er werkelijk speelt. Dat is verder prima, ieder zijn kijk op het leven. Maar een aantal mensen probeert met die instelling hier op BNW continue vliegen te komen afvangen. Met een precisie en frequentie dat het richting trollen gaat. Feitelijk wordt hiermee elke vorm van diepgang stelselmatig gesaboteerd. Erg jammer.
Als je goede bewijzen hebt, dan maakt het een hoop uit. Maar waar je mee aankomt, is niet heel erg sterk en je negeert een hoop informatie over wat je als bron gebruiktquote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:58 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Dit geeft maar weer eens heel duidelijk aan dat het niet meer uitmaakt met wat voor bewijzen iemand komt. Het laat geen enkele nieuwsgierigheid zien.
Zeker wel. Ben flink actief geweest op covid informatie. Maar dan wel iets meer betrouwbare informatie en probeerde de data ook echt te begrijpen, tot zo ver ik dat kon/kan natuurlijk.quote:Geen enkele behoefte om te achterhalen wat er werkelijk speelt.
Diepgang is ook goed. Maar dat moet je geen conclusie hebben, en daar je data bij zoeken.quote:Dat is verder prima, ieder zijn kijk op het leven. Maar een aantal mensen probeert met die instelling hier op BNW continue vliegen te komen afvangen. Met een precisie en frequentie dat het richting trollen gaat. Feitelijk wordt hiermee elke vorm van diepgang stelselmatig gesaboteerd. Erg jammer.
Ik heb niet zo veel kennis over dit overwerp vandaar dat ik even dit stukje eruit pik.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 17:56 schreef Rolfieo het volgende:
Pak ik even de ligduur er bij van 2005-2021. Dan is die in 2005 6.8 dagen, maar vanaf 2012 ongeveer stabiel op 5.2. Dan 1,5 dag minder. Dus minder bedden capaciteit noodzakelijk.
[ link | afbeelding ]
klopt. Omdat we ze niet meer nodig hebben.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:19 schreef Bananenbennie het volgende:
Je kunt er lang over lullen, je kunt er kort over lullen, conclusie blijft dat er steeds minder bedden paraat staan.
quote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:19 schreef Candymannetje het volgende:
Ik heb niet zo veel kennis over dit overwerp vandaar dat ik even dit stukje eruit pik.
Hoe bedoel je deze?quote:Dat patiënten minder lang op de IC liggen wilt niet zeggen dat je minder bedden nodig hebt.
Daar tegenover staat betere behandel methodes, moderne technieken. Zorg offloaden naar prive klinieken of zorg tehuizen.quote:Met toenemende vergrijzing en bevolkingsdichtheid kan het juist zijn dat je alsnog meer bedden nodig hebt.
Waarom is dat grappig?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:26 schreef Rolfieo het volgende:
[..]![]()
![]()
Dit was maar heel even google gebruiken... Iets met beter zelfonderzoek doen, wat ik zo vaak te horen krijg dat ik dit meer moet doen. En zodra ik dit doe, hun claim vaak compleet omvalt.
[..]
Hoe bedoel je deze?
Als je niet een bed bezet houd, kan die aan iemand anders gegeven worden.
[..]
Daar tegenover staat betere behandel methodes, moderne technieken. Zorg offloaden naar prive klinieken of zorg tehuizen.
Juist ze ziekenhuizen hebben extra belasting van patienten, die daar helemaal niet thuis horen. Maar ze bezetten wel bedden. Als die dus niet in het ziekenhuis "moeten" verblijven, kunnen we met nog minder bedden af.
'727 ziekenhuisbedden per dag onnodig bezet'
Honderden ziekenhuisbedden onnodig bezet door 'wachtende' patiënten
In 2015:
Kwetsbare ouderen onnodig lang in ziekenhuis
2014:
Terminale patiënt ligt vaak onnodig in het ziekenhuis
Dit was ook maar heel even google gebruiken.
Ok, nu geef je dus wel toe dat er sprake is van afschaling van bedden. Maar het is allemaal heel efficiënt en dus zijn het goede ontwikkelingen, ja toch?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:20 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
klopt. Omdat we ze niet meer nodig hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |