Op mijn leeftijd zie ik mezelf niet als redder in de nood, heb ook geen Jezus sandalen aan.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 01:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Laat ze maar vol in de stront zakken ja, wat ze hadden kunnen weten dat dit ging gebeuren.
Chagrijnige ouwe knar welke de vooruitgang in de weg zit.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 01:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Op mijn leeftijd zie ik mezelf niet als redder in de nood, heb ook geen Jezus sandalen aan.
Ik ben erg voor vooruitgang, maar achterlijkheid stimuleren is er niet 1 van. (Klein)kinderen heb ik niet.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 01:16 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Chagrijnige ouwe knar welke de vooruitgang in de weg zit.
Ga lekker je (klein)kinderen lastigvallen.
Ik ben ook voor vooruitgang, maar niet ten koste van alles.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 01:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik ben erg voor vooruitgang, maar achterlijkheid stimuleren is er niet 1 van. Kleinkinderen heb ik niet.
Dat ik voorstander ben dat ASML in Nederland blijft, lijkt me dat ik niet tegen vooruitgang ben.
Wie wel, Poetin?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 01:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik ben ook voor vooruitgang, maar niet ten koste van alles.
Denk dat het een betere situatie is wanneer er een rij staat bij het Torentje van bedrijven die zich in NL willen vestigen dan een rij van bedrijven die dreigen weg te gaan, niet?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 07:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)verdreven~bde154865/
Of is dit gewoon rituele repeterende powerplay, waarbij ceo’s van iconische bedrijven de druk opvoeren om onwelgevallige belastingen van tafel te lobbyen?
Leuke retoriek, maar wat wil je hiermee concreet zeggen?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 01:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik ben ook voor vooruitgang, maar niet ten koste van alles.
40.000 werknemers 30% regeling misschien 10.000quote:Op zaterdag 9 maart 2024 07:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Of is dit gewoon rituele repeterende powerplay, waarbij ceo’s van iconische bedrijven de druk opvoeren om onwelgevallige belastingen van tafel te lobbyen?
Gezien de huidige tekorten is dat maar te bezien.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 08:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Denk dat het een betere situatie is wanneer er een rij staat bij het Torentje van bedrijven die zich in NL willen vestigen dan een rij van bedrijven die dreigen weg te gaan, niet?
ASML lage kwaliteit?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Gezien de huidige tekorten is dat maar te bezien.
Zo erg is het niet wanneer lage kwaliteit arbeid weg gaat.
hu echt werkelijk??quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:33 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoor net op Radio 1 waar de codenaam 'Beethoven" vandaan komt.
ASML zit in de regio Eindhoven, en dat moeten we als Nederland beet houden.
ASML kan max 0.8% voordeel daaruit halen vanwege de door o.a. de EU en VS overeengekomen minimale effectieve belasting die afgedragen dient te worden. Het lijkt mij meer te gaan om de expat-regeling en vooral de huisvesting van medewerkers.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 07:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ASML, lage kwaliteit arbeid.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zo erg is het niet wanneer lage kwaliteit arbeid weg gaat.
Nee zeker niet ieder voor zich wat vooral dingen in zwart/wit perspectief zetten is. de rol van de overheid is een vestigingsklimaat bieden en niet dat een bedrijf hier maximaal winst kan maken.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 00:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Is het dan puur ieder voor zich, of heeft de overheid ook een bijdrage? Is dat alleen dat je andere burgers niet dood mag maken, of zit er meer aan vast?
Anders gezegd, kan ik een honkbalknuppel aanschaffen en iedereen die niet doet wat ik zeg hun hersens inslaan, of mag ik alleen hun botten breken?
Dus wat is de rol van de overheid?
ASML wil alleen vergunningen , financiering voor woningbouw is niet het probleemquote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer een bedrijf werknemers uit het buitenland hier naartoe gaat halen laat staan hen lokt met belastingkortingen van staatswege, zie ik niet goed dat de overheid ook moet zorgen voor woningen en faciliteiten.
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:09 schreef Vallon het volgende:
Wanneer een bedrijf werknemers uit het buitenland hier naartoe gaat halen laat staan hen lokt met belastingkortingen van staatswege, zie ik niet goed dat de overheid ook moet zorgen voor woningen en faciliteiten. Dat dingen versobert worden is vooral omdat ASML onder de lat minder winst kan uitboeken.
In geval van woonruimte tekort ben ik zelfs geneigd om te zeggen, eigen burgers eerst waarbij de overheid paal en perk stelt aan de (ver)huurprijs daarvan. Hierbij niet kijken wat "huur" in de markt kan opleveren maar of die huur in lijn is met de (gebruiks-, onderhouds- of stichtings)kosten van die woning.
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De overheid heeft het monopoly op bouwrijp maken, en daarmee de verantwoording voor de woningmarkt voor iedereen, niet alleen expats. Echter, zij falen hierop al decennia en met het gevolg dat er al decennia woningnood is.
En dan de ECB maar meer euros laten bijprinten en daarna het geweeklaag over stijgende prijzen aanhorenquote:Op zondag 10 maart 2024 10:32 schreef michaelmoore het volgende:
Als we migranten haten en niet aan het werk willen laten om dat er niets gebouwd wordt ,
dan moeten de bedrijven die zulke mensen hierheen halen maar dicht
ja we willen graag veel miljarden uitgeven aan stikstof en CO2quote:Op zondag 10 maart 2024 10:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
En dan de ECB maar meer euros laten bijprinten en daarna het geweeklaag over stijgende prijzen aanhoren
ja en ? dat overheden zelfs veroorzaakte (EI-regelgeving) issues hebben met/voor bouwen mag niet maken dat dit anders zou moeten worden ingeregeld omdat het dikbetaalde expats zijn.quote:
Dat is economisch zinspelen met de drogreden dat die ingehuurde werkrachten gepamperd moeten worden omdat zij daarmee zorgen voor ons welvarende bestaan.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
En dan de ECB maar meer euros laten bijprinten en daarna het geweeklaag over stijgende prijzen aanhoren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |