abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212735817
Het is natuurlijk belachelijk dat de EU met 500 mln inwoners niet voldoende geschoolde mensen kan leveren aan ASML. We moeten daarom echt eerst naar onszelf kijken en ons onderwijssysteem voordat we expats van buiten de EU gaan halen.
  donderdag 7 maart 2024 @ 23:03:36 #227
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212735912
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 22:54 schreef Alpha0 het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk dat de EU met 500 mln inwoners niet voldoende geschoolde mensen kan leveren aan ASML. We moeten daarom echt eerst naar onszelf kijken en ons onderwijssysteem voordat we expats van buiten de EU gaan halen.
er komen veel afgestudeerden uit India , de top van de top van 1,5 miljard mensen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212736365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 18:53 schreef Alpha0 het volgende:
Het is toch weer een ongelooflijk staaltje Ruttianisme hè .... onder Rutte is het onderwijs nog verder afgegleden. Zie ook

NWS / Lager niveau wiskunde bij nieuwe studenten herkenbaar bij Econometrie

En nu ASML hierdoor lastiger aan talent komt repareert Rutte dit met in stand houden van regeling voor buitenlandse werknemers ipv het onderwijs te upgraden. Wat een zak hooi is die kerel toch ook.
De expat regeling dateert van 1964 en is onder Rutte tweemaal versoberd. Probeer het eens met feiten?
pi_212736773
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 00:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De expat regeling dateert van 1964 en is onder Rutte tweemaal versoberd. Probeer het eens met feiten?
Kom jij dan maar eens met bronnen.
pi_212736779
Goed voor het milieu toch :')
pi_212736821
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 07:08 schreef michaelmoore het volgende:
Boskalis vertrekt ook

Geen personeel , geen woonruimte , geen regering
, https://www.telegraaf.nl/(...)r-zeker-in-nederland
Super voor het milieu, nu Schiphol nog sluiten. ;)
pi_212736858
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 07:15 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Eigenlijk gewoon kappen met industrie/productie.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_212736875
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 07:15 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
En de haven van Rotterdam :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212737000
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 23:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er komen veel afgestudeerden uit India , de top van de top van 1,5 miljard mensen
Tsja, en met de chinezen hebben de AIVD en ASML geen beste ervaringen opgedaan :{ Die pool van 1.4 miljard mensen heeft men vervolgens vrijwel uitgesloten om uit te vissen.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 08:45:02 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212737452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 23:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die hebben meestal vele studies aan elkaar geregen en ook nog een master en een PhD gedaan. Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen zonder rijke ouders in Nederland.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212737843
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Die hebben meestal vele studies aan elkaar geregen en ook nog een master en een PhD gedaan. Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen zonder rijke ouders in Nederland.
PhD is in Nederland betaald werk.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 09:26:23 #237
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212737911
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 19:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De belasting en premiedruk is al flink verschoven van de bedrijven naar de werknemers om zo het vestigingsklimaat te bevorderen. De staatskas moet toch ergens mee gevuld worden en hoe dat gaat lukken door ook de belasting en premie -druk van werknemers te verlagen zie ik niet :?

[ afbeelding ]
Steek dit eens af tegen de belastingdruk voor inwoners en werkenden. Opeens is het dan een van de hoogste.

Grootbedrijf mag wel eens pas op de plaats maken. De balans is ver te zoeken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 8 maart 2024 @ 09:32:40 #238
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212737977
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 09:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Steek dit eens af tegen de belastingdruk voor inwoners en werkenden. Opeens is het dan een van de hoogste.

Realpolitik, inwoners en werkenden vertrekken niet zo snel en bukken, laten op zich inpraten. Moralisme is een wortel aan een stok voor burgers
Bedrijven zijn vaak pragmatische en gaan gewoon weg als dat zinnig is voor ze.
pi_212738154
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 09:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Op de race to the bottom wat betreft de effectieve winstbelasting voor bedrijven is een rem gezet, echter vergeleken met de effectieve premie en belasting afdracht van burgers is 15% karig vind ik.

Dit jaar is er o.a. een verplichting van de EU van kracht die het alle multinationals moeilijker maakt binnen de EU, zelfs wereldwijd belasting te ontwijken.
quote:
Minimum corporate taxation in the EU 2024
On 1 January 2024, ground-breaking new EU rules came into effect introducing a minimum rate of effective taxation of 15% for multinational companies active in EU Member States.

The new framework brings greater fairness and stability to the tax landscape in the EU and globally, while making it more modern and better adapted to today's globalised, digital world. The rules, unanimously agreed by Member States in 2022, formalises the EU's implementation of the so-called ‘Pillar 2' rules agreed as part of the global deal on international tax reform in 2021.
Asml Holding Nv's Annual Effective Tax Rate

quote:
What is the effective tax rate? Definition, examples & more
Effective tax rates are lower than marginal tax rates, thanks to deductions and other tax breaks.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 09:49:16 #240
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212738198
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 09:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Op de race to the bottom wat betreft de effectieve winstbelasting voor bedrijven is een rem gezet, echter vergeleken met de effectieve premie en belasting afdracht van burgers is 15% karig vind ik.

Dit jaar is er o.a. een verplichting van de EU van kracht die het alle multinationals moeilijker maakt binnen de EU, zelfs wereldwijd belasting te ontwijken.
[..]
Asml Holding Nv's Annual Effective Tax Rate
[..]

EU Gaat zo nooit een economisch powerhouse worden.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 09:55:26 #241
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212738288
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 09:21 schreef thabit het volgende:

[..]
PhD is in Nederland betaald werk.
Ah wist ik niet, thanks :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 8 maart 2024 @ 10:37:00 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212738676
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 09:55 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ah wist ik niet, thanks :)
Een vetpot is het overigens bepaald niet, geloof ik.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212739071
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 09:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
EU Gaat zo nooit een economisch powerhouse worden.
Hoeft wat mij betreft ook niet.
Ik ben geen christen maar een kern van waarheid zie ik wel in onderstaande bijbeltekst. Je kan ook geluk halen uit dingen die niet direct in geld uit te drukken zijn.

quote:
https://www.bible.com/nl/bible/75/MAT.6.19-24.HTB
https://www.biblegateway.(...)06:19-21&version=NIV
Treasures in Heaven
Verzamelt u geen schatten op aarde, waar mot en roest ze ontoonbaar maakt en waar dieven inbreken en stelen; maar verzamelt u schatten in de hemel, waar noch mot noch roest ze ontoonbaar maakt en waar geen dieven inbreken of stelen. Want, waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 11:54:10 #244
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212739476
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 11:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Hoeft wat mij betreft ook niet.
Ik ben geen christen maar een kern van waarheid zie ik wel in onderstaande bijbeltekst. Je kan ook geluk halen uit dingen die niet direct in geld uit te drukken zijn.
Geen geld voor gezondheidszorg, pensioenen, sociale zekerheid, wegen en andere infra
Massawerkloosheid, sociale onvrede, verdere opkomst van populisten, instabiliteit

Mensen die niet uit de geschiednis leren zijn gedoemd ze te herhalen.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 11:58:50 #245
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212739527
Iemand die wil scheiden om geld, moet je lekker laten gaan want afkopen is alleen maar een uitnodiging tot weer opnieuw de pinpas gaan trekken.
Sws heb ik geen goed gevoel over zg. expats die over 30% van hun, doorgaans hoge inkomen, geen belasting hier betalen.
Hier wonen, werken en je inkomen harken, is ook alles doen wat hier( & daarvoor) nodig is. Ik ken(de) tal van situaties dat expats dichtbij gratis wonen, voor niets eten in het bedrijfsrestaurant en vervolgen op kosten van dat bedrijf gratis konden vliegen (om die tickets hier blijvend dan onderhands weer te verkopen).
NB: die expats waeren vanwege allerlei kosten & boekhoudingtrucs, ook nog 's flink goedkoper dan dezelfde geleerde kwaliteit van in Nederland opgegegroeid geschoolden.

En ja, ik heb vele jaeren met expats gewerkt die vooral uit waren op hun te behalen winsten.
Ondertussen zowat gratis wonen, het inhuurcontract zo lang mogelijk rekken en hun zg eigen woning thuis van hun broer op eigen naam zetten om vervolgens te kunnen verhuren.
Ik weet dat dit gevoelsmatige drogredenen zijn wat het ook is voor ASML die commercieel gewoon meer winst op/uit/via het belastingklimaat wil peuren.

Niet mis mee met koopmansgeest maar belastingkorting krijgen om hier te komen (uit)werken is iets wat een bedrijf zelf maar uit haar eigen winstmarges moet gaan ophoesten.
Dat er voor het lokale bedrijfsleven, (het hotel, de bakker en de slager) een toeleveringsbelang is; is vooral zelf verooorzaakt en gekunsteld als zijnde een belang.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vallon op 08-03-2024 12:04:09 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_212739572
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Geen geld voor gezondheidszorg, pensioenen, sociale zekerheid, wegen en andere infra
Massawerkloosheid, sociale onvrede, verdere opkomst van populisten, instabiliteit

Mensen die niet uit de geschiednis leren zijn gedoemd ze te herhalen.
Veel kosten van de gezondheidszorg komen voort door stress, burnout, depressie, overgewicht juist vanwege de overmatige drang tot consumptie en overdadig materialisme. Over de aanzuigende werking van grote welvaartsverschillen nog maar te zwijgen, zie hier uw trend juist naar populisten, instabiliteit en sociale onrust.
Tel daarbij de schade aan het klimaat en milieu die het doorgeschoten materialisme veroorzaakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 08-03-2024 12:08:01 ]
pi_212739613
dubbel
pi_212739654
quote:
18s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 11:58 schreef Vallon het volgende:
Iemand die wil scheiden om geld, moet je lekker laten gaan want afkopen is alleen maar een uitnodiging tot weer opnieuw de pinpas gaan trekken.
Sws heb ik geen goed gevoel over zg. expats die over 30% van hun, doorgaans hoge inkomen, geen belasting hier betalen.
Hier wonen, werken en je inkomen harken, is ook alles doen wat hier( & daarvoor) nodig is. Ik ken(de) tal van situaties dat expats dichtbij gratis wonen, voor niets eten in het bedrijfsrestaurant en vervolgen op kosten van dat bedrijf gratis konden vliegen (om die tickets hier blijvend dan onderhands weer te verkopen).
NB: die expats waeren vanwege allerlei kosten & boekhoudingtrucs, ook nog 's flink goedkoper dan dezelfde geleerde kwaliteit van in Nederland opgegegroeid geschoolden.

En ja, ik heb vele jaeren met expats gewerkt die vooral uit waren op hun te behalen winsten.
Ondertussen zowat gratis wonen, het inhuurcontract zo lang mogelijk rekken en hun zg eigen woning thuis van hun broer op eigen naam zetten om vervolgens te kunnen verhuren.
Ik weet dat dit gevoelsmatige drogredenen zijn wat het ook is voor ASML die commercieel gewoon meer winst op/uit/via het belastingklimaat wil peuren.

Niet mis mee met koopmansgeest maar belastingkorting krijgen om hier te komen (uit)werken is iets wat een bedrijf zelf maar uit haar eigen winstmarges moet gaan ophoesten.
Dat er voor het lokale bedrijfsleven, (het hotel, de bakker en de slager) een toeleveringsbelang is; is vooral zelf verooorzaakt en gekunsteld als zijnde een belang.
Een belastingkorting kan ASML niet/nauwelijks meer krijgen vanaf 1 jan dit jaar, nog in de EU, nog in de VS. Het gaat ASML vooral om de huisvestingsproblematiek en het niet verder matigen van de expat regeling.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 12:18:00 #249
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212739712
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 12:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Veel kosten van de gezondheidszorg komen voort door stress, burnout, depressie, overgewicht juist vanwege de overmatige drang tot consumptie en overdadig materialisme. Over de aanzuigende werking van grote welvaartsverschillen nog maar te zwijgen, zie hier uw trend juist naar populisten, instabiliteit en sociale onrust.
Tel daarbij de schade aan het klimaat en milieu die het doorgeschoten materialisme veroorzaakt.
Gezondheidszorg kostendrijver is vooral de vergrijzing.
Je gaat milieuproblematiek en de energie omwenteling niet realiseren als er geen geld is. De enige oplossing is technologische vooruitgang. Jouw oplossing lijkt vooral een Pol Pot achtige aanpak te zijn waar we terug gaan naar een pre industrieel tijdperk.
pi_212741180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mwah, in Luxemburg dat 2x zo rijk is (gemiddelde burger) lijkt dat erg mee te vallen.
Gewoon accepteren dat je niet de hele wereld op je rug kan nemen en geen sterk aanzuigende werking wilt veroorzaken met alle gevolgen vandien ;)
Rijkdom is voor de rijken, empathie is voor verliezers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')