abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212726711
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:19 schreef Filosoofert het volgende:
Vorig jaar op "onze bassischool" ook een hoop commotie. Uiteindelijk was er toestemming voor een handjevol klasgenoten om deze lessen buiten het klaslokaal iets anders te doen.

Ik vond het overdreven en vond het het "gebruikelijke geschreeuw". Tot mijn dochter van 6 thuiskwam met de vraag waarom het eigenlijk lekker kon zijn om er iets in te duwen.

Dit jaar doet de school gelukkig niet meer mee met de lentekriebels.

Leren dat iedereen met iedereen mag trouwen, +1
Leren dat het normaal is om doktertje te spelen en er dingen in te stoppen, -100
En heb je je ongenoegen geuit aan de leerkracht?
pi_212726718
quote:
15s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Jezus wat erg.
Geen wonder dat die lesstof zo geheim gehouden wordt achter de betaalmuur.

En dan al die figuren die je hier neerzetten als een idioot als je alleen je bezorgdheid wil uitspreken.
Een van de ouders heeft de lesstof zelf ingezien en had nog wel schokkendere verhalen, maar dat is hearsay en die ga ik hier niet neerplempen.

Wij zijn zelf heel erg van het open en eerlijk communiceren, dacht ik.

Ik heb seksuele voorlichting gehad tijdens het omkleden voor de gym in groep 7, van klasgenootjes, is ook niet goed, maar dit was ook de eerste x dat ik hoorde wat ik met een stijve piemel kon doen. Daarvoor nog nooit mee bezig geweest. Ik heb ook niet het idee dat mijn dochter met vragen zat.

Nu wel inderdaad.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_212726726

[ Bericht 100% gewijzigd door Hatseflats22 op 07-03-2024 12:29:53 ]
pi_212726758
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
En heb je je ongenoegen geuit aan de leerkracht?
Ja,

die begreep onze zorgen maar zei dat hij zich aan de stof moest houden en verwees ons naar de schooldirecteur.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 7 maart 2024 @ 12:35:01 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212726786
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 11:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Gewoon kleine kinderen van 7 niet lastig vallen met seks. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Kinderen van 7 zitten meestal in groep 4.

Pakken we even de inhoud erbij
https://www.lessonup.com/nl/lessons/nl/Lentekriebels/nl_so/4/7

* Begrijpend luisteren
* Jouw lichaam is van jou
* Verliefd

Weinig seks aan. En zeker dingen die voor die leeftijd relevant zijn. Je zit er weer gewoon naast. Je kan ook gewoon toegeven dat je ongelijk hebt in plaats van je steeds opnieuw belachelijk maken met onderbuikgezwets.
pi_212726789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:31 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Ja,

die begreep onze zorgen maar zei dat hij zich aan de stof moest houden en verwees ons naar de schooldirecteur.
Nou daar ben je dan lekker mee.
Heb je de stof niet zelf mogen inzien?

Wat fijn dat ze dit jaar besloten hebben niet mee te doen.
blablablabla
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 12:36:01 #207
5428 crew  miss_sly
pi_212726794
quote:

[..]
Ja,

En wat zei de directeur toen je met hem/haar in gesprek ging?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212726795
quote:

[..]
Ja,

Ik wil je verhaal niet in twijfel trekken, maar mijn eigen ervaring is heel anders. Mijn dochter zit in groep 6 en heeft vorig jaar met de lentekriebels les gehad in het kweken van zelfvertrouwen en ook kwam ze met een tekening thuis waar ze haar thuissituatie wat betreft gezinsleden en huisdieren moest tekenen. Ik kan me écht niet voorstellen dat als kinderen in groep 5 deze lesstof krijgen dat ze in groep 2/3 les krijgen in hoe sex werkt.
pi_212726798
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kinderen van 7 zitten meestal in groep 4.

Pakken we even de inhoud erbij
https://www.lessonup.com/nl/lessons/nl/Lentekriebels/nl_so/4/7

* Begrijpend luisteren
* Jouw lichaam is van jou
* Verliefd

Weinig seks aan. En zeker dingen die voor die leeftijd relevant zijn. Je zit er weer gewoon naast. Je kan ook gewoon toegeven dat je ongelijk hebt in plaats van je steeds opnieuw belachelijk maken met onderbuikgezwets.
Ik lees hier ook hele andere dingen. Al probeer je dat direct in het belachelijke te trekken staan ze er wel.
blablablabla
pi_212726815
Misschien heeft een leerkracht de verkeerde module gebruikt in de klas? Dus voor een oudere groep zeg maar.
Maar dat zou dan wel direct heel zorgwekkend op zich zijn.
blablablabla
pi_212726836
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:19 schreef Filosoofert het volgende:
Vorig jaar op "onze bassischool" ook een hoop commotie. Uiteindelijk was er toestemming voor een handjevol klasgenoten om deze lessen buiten het klaslokaal iets anders te doen.

Ik vond het overdreven en vond het het "gebruikelijke geschreeuw". Tot mijn dochter van 6 thuiskwam met de vraag waarom het eigenlijk lekker kon zijn om er iets in te duwen.

Dit jaar doet de school gelukkig niet meer mee met de lentekriebels.

Leren dat iedereen met iedereen mag trouwen, +1
Leren dat het normaal is om doktertje te spelen en er dingen in te stoppen, -100
En welke methode gebruiken ze nu dan? Kinderen op de basisschool al (de beginselen van) seksuele vorming meegeven is gewoon een wettelijke verplichting die elke school moet invullen. https://seksuelevorming.n(...)leid-en-regelgeving/

De week van de Lentekribels is puur een initiatief van Rutgers en GGD'en om scholen te ondersteunen. Maar niet deelnemen aan die week betekent niet dat ze in het geheel niet meer aan seksuele vorming doen.
  donderdag 7 maart 2024 @ 12:44:30 #212
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212726874
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik lees hier ook hele andere dingen. Al probeer je dat direct in het belachelijke te trekken staan ze er wel.
Nou kom eens met een bron dat "die andere dingen" uit lentekriebels komen? En niet uit de leugenachtige incelpropagandamachine van FvD/Civitas Christiana.
pi_212726888
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou kom eens met een bron dat "die andere dingen" uit lentekriebels komen? En niet uit de leugenachtige incelpropagandamachine van FvD/Civitas Christiana.
Dat hep op FOK! gestaan.
pi_212726889
Ik denk dat een bepaalde user niet eens een kind van zes heeft. _O- :')

Lekker dingen verzinnen, goed bezig man.
pi_212726895
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Filosoofert komt met een praktijkvoorbeeld van een verhaal waar zijn dochtertje mee thuis komt. Of wil je beweren dat hij liegt?
blablablabla
pi_212726900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Filosoofert komt met een praktijkvoorbeeld van een verhaal waar zijn dochtertje mee thuis komt. Of wil je beweren dat hij liegt?
Ik durf dat wel te stellen ja.
  donderdag 7 maart 2024 @ 12:49:12 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212726909
quote:

[..]
We kunnen niet controleren of het klopt in ieder geval. We kunnen wel nagaan of dat onderdeel is van lentekriebels. Wat niet het geval is.
pi_212726910
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:48 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik durf dat wel te stellen ja.
En waarom denk je dat? Staat hij bekend om dat soort trollacties?
blablablabla
pi_212726914
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik wil je verhaal niet in twijfel trekken, maar mijn eigen ervaring is heel anders. Mijn dochter zit in groep 6 en heeft vorig jaar met de lentekriebels les gehad in het kweken van zelfvertrouwen en ook kwam ze met een tekening thuis waar ze haar thuissituatie wat betreft gezinsleden en huisdieren moest tekenen. Ik kan me écht niet voorstellen dat als kinderen in groep 5 deze lesstof krijgen dat ze in groep 2/3 les krijgen in hoe sex werkt.
Inderdaad. Mijn partner staat voor de klas in groep 7 en dat gaat al meer over de biologie, maar van wat ik mee kreeg ook niet over zaken ergens in steken. Hooguit misschien dat de eikel en clitoris gevoelig zijn en dat prikkels daardoor soms een fijn gevoel kunnen geven.

Hoofdmoot is volgens mij nog steeds de eigen grenzen en die van anderen. Ook in het algemeen en los van seksualiteit.

quote:

[..]
Ik geloof dat hij het zo ervaren heeft, maar ik betwijfel inderdaad wel degelijk de link met de lesmethode.

Mijn partner die voor de klas staat maakt namelijk voortdurend mee dat ouders hetgeen waar hun kinderen mee thuis komen verkeerd interpreteren en voorbarige conclusies trekken.
pi_212726936
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:49 schreef Elan het volgende:

[..]
En waarom denk je dat? Staat hij bekend om dat soort trollacties?
Omdat ik de lesstof heb gezien die mijn dochter kreeg rond die leeftijd. Dat ging echt niet over dildo’s in je kut steken omdat dit fijn aanvoelt. (Ja ik chargeer) Dit hele onderwerp heeft een hoog Ria het heb op feesboek gestaan gehalte. Veel meningen en mensen verzinnen maar even voor het gemak waar die lentekriebels over gaan.
pi_212726943
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
We kunnen niet controleren of het klopt in ieder geval. We kunnen wel nagaan of dat onderdeel is van lentekriebels. Wat niet het geval is.
Hoe komt zo'n kind dan bij zo'n verhaal? Ik geloof oprecht dat het een boel zou schelen als je mensen de mogelijkheid zou geven om mee te kijken zonder 99 euro af te hoeven tikken.
blablablabla
pi_212726974
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:52 schreef Document1 het volgende:

[..]
Omdat ik de lesstof heb gezien die mijn dochter kreeg rond die leeftijd. Dat ging echt niet over dildo’s in je kut steken omdat dit fijn aanvoelt. (Ja ik chargeer) Dit hele onderwerp heeft een hoog Ria het heb op feesboek gestaan gehalte. Veel meningen en mensen verzinnen maar even voor het gemak waar die lentekriebels over gaan.
Je onderschat hoe dom veel andere ouders zijn, want je hebt er dus echt bij die als een kind met zulke verhalen thuiskomt dan gelijk geloven dat dan uit de lesmethode afkomstig is.

Dat ze die lesmethode zelf ook kunnen raadplegen en daardoor verifiëren dat dat de bron niet geweest kan zijn komt niet bij ze op.
pi_212726975
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:52 schreef Document1 het volgende:

[..]
Vanuit een docentenrol?
Hij zei ook niks over een dildo maar dat ze thuis kwam met het verhaal penetratie plezier kan geven, iets waarvan ik me kan voorstellen dat ze dat in groep 8 of zo wel zouden bespreken. Dus wellicht foutje bedankt
blablablabla
  donderdag 7 maart 2024 @ 12:58:27 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212727014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoe komt zo'n kind dan bij zo'n verhaal? Ik geloof oprecht dat het een boel zou schelen als je mensen de mogelijkheid zou geven om mee te kijken zonder 99 euro af te hoeven tikken.
Geen flauw idee hoe dat kind erbij komt. Maar in ieder geval niet uit de lesstof van lentekriebels.

Er zijn gewoon overzichten van de inhoud die per groep behandeld wordt. En als dat niet genoeg is moet je misschien de uitgever mailen of je een keer langs mag komen om het in te zien.
pi_212727030
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:55 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Je onderschat hoe dom veel andere ouders zijn, want je hebt er dus echt bij die als een kind met zulke verhalen thuiskomt dan gelijk geloven dat dan uit de lesmethode afkomstig is.

Dat ze die lesmethode zelf ook kunnen raadplegen en daardoor verifiëren dat dat de bron niet geweest kan zijn komt niet bij ze op.
Domme ouders ja, goed verhaal.
De volledige module is niet eens inzichtelijk zonder 99 euro te betalen. Er valt inhoudelijk dus niks te verifiëren behalve wat kernpunten en een vage omschrijving.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')