Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 13:55 |
Goede reclame voor Standort Deutschland ![]() Investeringsklimaat gaat het toch al zo goed mee in Duitsland ![]() Stromausfall in Tesla-Werk, Linksextremisten wollen Brandanschlag verübt haben | |
HeatWave | dinsdag 5 maart 2024 @ 13:56 |
De "kogel" komt zoals altijd van links, maar rechts is het gevaar volgens de AIVD ![]() | |
xpompompomx | dinsdag 5 maart 2024 @ 13:57 |
Hoe steek je een ?50m hoge en open stalen constructie in de fik? | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:02 |
Als men het al weet, gelieve dat niet te publiceren ![]() | |
RM-rf | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:09 |
Wat heeft de AIVD te maken met duitsland? De Verfassungsschutz heeft deze groep al veel langer in het oog en waarschuwde voor hun handelen, bv uit dit rapport over terreur-gevaar in 2018: https://www.bmi.bund.de/S(...)publicationFile&v=10 Het valt overigens wel te betwijfelen of dit mogelijk niet gewoon een andere achtergrond heft en bv vanuit het buitenland gefinancierde groepen zijn die voornamelijk als doel hebben infratsurctuur te beschadigen om onrust te veroorzaken.. de betreffende groep (Vulkangruppe Netzherrschaft ) heeft het altijd al specifiek voorgezien op kabels, zij het comunicatiekabels of juist elektriciteitskabels.. in 2020 heeft de betreffende groep ook een aanslag gepleegd op de duitse Corona-app infrastructuur | |
torentje | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:09 |
Links kan extremisten/radicalen niet beletten om misdrijven te begaan. | |
Aberkullie | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:13 |
Wat denken ze dat dit voor zin heeft dan, dat Elon zijn fabrieken meteen laat sluiten omdat hij zo barmhartig is. | |
stavromulabeta | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:14 |
Je weet wel. Rechts doet per definitie geen vlieg kwaad, is altijd zielig en slachtoffer. Daarom. | |
HeatWave | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:18 |
Niets uiteraard sjappemans, het geeft alleen aan dat die trend gewoon bullshit is, er zijn 2 groepen in NL die zich schuldig maken aan geweld en vernielingen en intimidatie, Links en de Islam. | |
xpompompomx | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:18 |
Leuk, maar dit gaat over Duitsland. Je vergeet overigens de 3e groep: boeren. | |
HeatWave | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:19 |
Leuk, maar wij hebben ook Extinction Rebelliontuig in Nederland. | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:20 |
Inderdaad en daar heb je neo-nazi's en Reichsburger die geweld niet schuwen. | |
xpompompomx | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:21 |
Maar hebben wij ook de Vulkangruppe in Nederland? | |
xpompompomx | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:22 |
Nou en er zijn 2 groepen in NL die zich schuldig maken aan geweld en vernielingen en intimidatie, Links en de Islam. | |
HeatWave | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:22 |
Vast wel, op de A10 stikt het ook constant van de activisten uit heel Europa om XR te steunen, dus je kan er prima vanuit gaan. | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:23 |
Ah, je vergeet de Eritreeërs die laatst een veldslag uitvoerden op nederlands grondgebied. | |
koemleit | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:24 |
Jezus ga je stokpaardjes bereiden in een topic waar het nog enigszins relevant is. Of open een topic "links en de islam! Het grote gevaar!". Zodat normale mensen het hier ongestoord over het nieuwsbericht kunnen hebben. | |
xpompompomx | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:25 |
Ah shit ja. Voetbalfans was ik ook nog vergeten trouwens. ![]() | |
HeatWave | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:25 |
De islam is idd min of meer irrelevant hier, maar links is gewoon de hoofdschuldige, zoals altijd. Ging me om de debiele opvatting van toen dat rechts zo gevaarlijk zou zijn, nog 0,0 van gezien sinds die uitspraak. | |
VEM2012 | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:26 |
Ja, omdat moslimterreur volstrekt willekeurig is ingedeeld bij rechts. | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:27 |
Hoezo willekeurig? | |
VEM2012 | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:29 |
Heeft gewoon niets met links/rechts te maken. | |
torentje | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:29 |
Dan vertel eens in je omgeving dat je opkomt voor de zwakkeren in de samenleving. Dan krijg je dezelfde reacties en behandeling als links. | |
koemleit | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:30 |
Jezus ga je stokpaardjes bereiden in een topic waar het nog enigszins relevant is. Of open een topic "links en de islam! Het grote gevaar!". Zodat normale mensen het hier ongestoord over het nieuwsbericht kunnen hebben. Wat is dit joh? "Links is gewoon de hoofdschuldige zoals altijd". Als dat je mening is ![]() | |
koemleit | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:30 |
Wie heeft islam terrorisme ingedeeld op de schaal links/rechts? | |
Toine51 | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:34 |
"Sociaal" Deze linkse groep wel zeker? ![]() | |
HeatWave | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:36 |
Ze maken verdomme electrische autos, de natte droom van elke sojaknager, maar het is weer niet genoeg, niet 1000% zoals zij het willen, dus dan maar weer hun gewoonlijke riedeltje van geweld. | |
Aberkullie | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:37 |
Terreurboeren die alles slopen en op gemeentehuizen inrijden. | |
xpompompomx | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:38 |
Ook dat zijn linkse sojaknagers. ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:39 |
Links is progressief en recht is conservatief. Moslim extremisten vallen vaak in de tweede groep. Maar mee eens echt veel verband is er niet. | |
trein2000 | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:40 |
En dat heet terrorisme. | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:42 |
Wel opvallend dat ze Tesla daarvan beschuldigen terwijl andere autofabrikanten die veel minder milieubewust zijn buiten schot blijven ![]() | |
HeatWave | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:44 |
Is gewoon omdat Elon Musk Twitter heeft veranderd van een linkse echo chamber tot een daadwerkelijk vrij platform, kunnen die linksen niet verteren dat ze hun alleenrecht op propaganda kwijt raken. Ook typisch links, dat fascistische onderdrukken van andere meningen | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:47 |
Dat is bij extreem rechts niet veel anders. Naar mijn idee heeft dit veel met de narcisme spiegel van een bevolking te maken. [ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 05-03-2024 16:00:19 ] | |
koemleit | dinsdag 5 maart 2024 @ 14:58 |
gast... waar heb je het in godsnaam over? alleen recht op propaganda? wat? waar? hoezo? waar komt deze blinde ongefundeerde haat tegen Links vandaan joh? Kom dan in elk geval met feiten. | |
xpompompomx | dinsdag 5 maart 2024 @ 15:00 |
Zoveel frustraties, zoals je hier in het topic laat zien, zijn niet gezond joh. | |
TigerXtrm | dinsdag 5 maart 2024 @ 15:00 |
Ah ja, Duitse links extremisten. Vooruitgang tegenhouden sinds 1945 ![]() | |
Cruzinats | dinsdag 5 maart 2024 @ 15:01 |
Musk leeft rent free in de linker hersenhelft van linkse wappies en in de rechter hersenhelft daar huist nog altijd Trump. | |
xpompompomx | dinsdag 5 maart 2024 @ 15:02 |
En ze lopen al zover achter in dat land. ![]() | |
xpompompomx | dinsdag 5 maart 2024 @ 15:03 |
Jij bent de eerste die 'm noemt in dit toppa. Just sayin. | |
ToT | dinsdag 5 maart 2024 @ 15:50 |
Een elektrische auto fabriek zonder elektriciteit......dan kunnen ze toch gewone auto's gaan maken? ![]() | |
ToT | dinsdag 5 maart 2024 @ 15:51 |
Maar goed, debiel dat dit gesaboteerd wordt zeg. Misschien is Tesla dan niet helemaal groen enzo volgens die klapjosti's; het is altijd beter dan dikke diesels produceren. | |
Metalfrost | dinsdag 5 maart 2024 @ 15:54 |
Ik las op nieuwsbronnen elders dat ook de functie van een ziekenhuis in mindering werd gebracht door de consequenties van deze actie. | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 15:57 |
Dit bericht zal de links extremisten als muziek in de oortjes klinken. Voor de duitse werknemers die hun baan verliezen zal het geen reden voor een feestje zijn ![]() Bij Bayer zullen duizenden banen geschrapt worden in Duitsland, de focus ligt nu op het uitvlaggen.
| |
torentje | dinsdag 5 maart 2024 @ 16:14 |
Om te kunnen produceren verpesten zij wel veel mooie landen. | |
ToT | dinsdag 5 maart 2024 @ 16:16 |
![]() ![]() | |
qajariaq | dinsdag 5 maart 2024 @ 16:21 |
Behalve dan dat ik hier niemand, geen rechts maar ook geen links, dus werkelijk nog niemand heb zien beweren dat dit een goede actie is. Maar als die fabriek spontaan in de fik was gevlogen had rechts waarschijnlijk wel staan juichen. | |
Document1 | dinsdag 5 maart 2024 @ 16:21 |
Een paar users in dit topic mogen wel door de aivd in de gaten worden gehouden. ![]() ![]() | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 16:21 |
Gelukkig doen BMW, VW en Daimler dat beter ![]() | |
Harvest89 | dinsdag 5 maart 2024 @ 16:24 |
Die zichzelf wat vastplakken aan een snelweg.... Wat een terreur. | |
VEM2012 | dinsdag 5 maart 2024 @ 16:25 |
Je kan echt rechts-progressief zijn en links-conservatief (CU b.v., Denk). Het is vooral heel verwarrend, omdat er veel mensen zijn die denken dat het dus om neo-nazi's gaat en moslimextremisten zijn zelden nazi's. | |
ACT-F | dinsdag 5 maart 2024 @ 16:28 |
Mijn gedachte. Zeker gezien de huidige situatie met Rusland zou ik er niet van opkijken dat ze elkaar gevonden hebben om op te treden tegen hun gezamenlijke vijand, de westerse kapitalisten... | |
SymbolicFrank | dinsdag 5 maart 2024 @ 16:44 |
Ja, Rusland sponsort graag extremistische groeperingen, zoals bijvoorbeeld hier het FVD. Musk staat er wel om bekend dat hij zijn werknemers zo ver mogelijk uitknijpt, maar dat zal in Duitsland wel meevallen. | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 17:05 |
Simply, divide and rule ![]() De werknemers in VS kregen ook aandelen maar daar zijn ze blijkbaar recent mee gestopt, daarmee zet Tesla de deur open naar de UAW mijns inziens. Musk gokt op 2 zaken; 1. Recessie in de autoverkoop 2. Optimus ter vervanging van human labour Gezien zijn brakke timing inschatting zal hij daarmee wel ergens op z'n muil gaan ![]() In Duitsland sloten werknemers zich aan bij vakbond IGM. Tesla and SpaceX remain the most desirable workplaces for engineering students [ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 05-03-2024 17:11:49 ] | |
SymbolicFrank | dinsdag 5 maart 2024 @ 17:16 |
Dat animo is ook wel verminderd, nu er veel ingenieurs door Musk ontslagen zijn omdat ze kritiek op hem hadden. Het zou wel interessant zijn om meer inzage te hebben in wat er bij SpaceX allemaal gebeurt. | |
Glazenmaker | dinsdag 5 maart 2024 @ 17:34 |
Is goed Anders Breivik. | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 17:38 |
Ben ook benieuwd hoe de ranking dit jaar zal zijn voor SpaceX? SpaceX is private en daar kunnen werknemers aandelen opties krijgen. Die aandelen zijn echter niet vrij verhandelbaar. Naar verluid is menig SpaceX werknemers er al miljonair door geworden. Spaced Out from Stock Options | |
Glazenmaker | dinsdag 5 maart 2024 @ 17:39 |
Ja in de angst voor homo's, joden en vrouwenrechten lijken de ploflims echt helemaal niets op onze inheemse rechtse stroming. Op het aivd lijstje staat islam terreur trouwens helemaal niet onder rechtse dreiging. | |
FlippingCoin | dinsdag 5 maart 2024 @ 18:12 |
Elektrisch is nog niet goed genoeg? ![]() Die klimaatfiguren zijn net zo gek als de taliban. | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 18:23 |
Het gewenste vervoermiddel ![]() Sandalen veganistisch ![]() | |
ToT | dinsdag 5 maart 2024 @ 18:23 |
Ja ach, delfstoffen ervoor worden erg milieuvervuilend ingewonnen en de productie van die batterijen verwoest de lokale natuur ook, en dan moet alles overgevlogen worden enz. Dus dan maar allemaal een Corvette V8 of Dodge RAM kopen voor het milieu! ![]() | |
TheFreshPrince | dinsdag 5 maart 2024 @ 18:25 |
Welke engineers zijn door Musk ontslagen omdat ze kritiek op hem hadden? Serieuze vraag, ik heb er niet over gelezen. | |
TLC | dinsdag 5 maart 2024 @ 19:43 |
De kosten van het stilleggen lopen in de 9 cijfers, laat die ecoterroristen dat zelf maar betalen, lijkt me niet meer dan logisch. | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 19:48 |
Bron? | |
MissionPhailed | dinsdag 5 maart 2024 @ 19:50 |
Idd. Nu zijn die gigafabrieken ansich wel een aanslag op het milieu, maar er worden in dit geval wel auto's geproduceerd die weinig tot geen rotzooi uitstoten en helpen aan (binnen)steden waarbij je na een paar ademteugen niet zwart snot uit je neus hoeft te baggeren. | |
TLC | dinsdag 5 maart 2024 @ 19:51 |
nos.nl | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 19:57 |
Nuja, van een kale kip kan je niet plukken en zeker geen miljoenen. Ik vermoed dat het merendeel van die extremisten een uitkering trekken, maar misschien is dat wel een vooroordeel? | |
ACT-F | dinsdag 5 maart 2024 @ 20:06 |
Welke binnensteden beschrijf je nu? Zelfs in het toenmalig Oostblok heb ik dit niet meegemaakt. | |
MissionPhailed | dinsdag 5 maart 2024 @ 21:48 |
Bij wijze van spreken! | |
Ch0pz1r | dinsdag 5 maart 2024 @ 22:51 |
Klopt niet, het personeel krijgt nog steeds aandelen. Mijn echtgenoot vertelde mij dat iemand met 5 tot 10 jaar ervaring op HBO/WO niveau zo’n 40/50k usd aan aandelen vangt verspreid over 4 jaar. | |
Digi2 | dinsdag 5 maart 2024 @ 23:04 |
| |
Ch0pz1r | dinsdag 5 maart 2024 @ 23:13 |
Dat heeft dan met de “performance awards” te maken. Normaalgesproken krijgt het personeel ieder (half) jaar een bonus in de vorm van salaris en of aandelen/opties. Wellicht is het tijdelijk het geval in de VS dat men niks kreeg/krijgt maar nieuwe werknemers krijgen gewoon een aandelenpakket wanneer ze een contract tekenen. | |
TheFreshPrince | dinsdag 5 maart 2024 @ 23:13 |
Volgens mij krijgen ze aandelenopties als ik me niet vergis, geen aandelen. Dus het recht om aandelen te kopen tegen de prijs van dat moment, ook al zou de koers x20 zijn. En dat is natuurlijk mooi, daar is al aardig wat personeel van Tesla rijk van geworden. | |
Ch0pz1r | dinsdag 5 maart 2024 @ 23:32 |
Aandelen, opties of cash. Iemand die bijvoorbeeld 8 jaar geleden begon met een “simpel” data entry baantje met 8k euro aan aandelen zou nu zo’n 70k euro hebben (na belasting). Dat zijn wel leuke bedragen, laat staan dat je in de 8 jaar bij goed presteren ieder jaar ook weer meer aandelen of opties krijgt. | |
SymbolicFrank | woensdag 6 maart 2024 @ 00:07 |
Bij Tesla was dat iedereen (tientallen) die klaagde over racisme en ongelijke behandeling van vrouwen. Een heleboel die hun collega's vakbondlidmaatschap aanraadden. En daarna een aantal die publiekelijk hun steun betuigden. Ook klagen over de slechte kwaliteitscontrole was reden voor ontslag. Bij Twitter waren dat er eerst duizenden, die volgens Musk geen zinnig werk deden (waaronder een invalide projectleider, die dankzij de slechte publiciteit afgekocht is) en later tientallen die er op Twitter op reageerden. En daarna zijn de mensen die geen zin hadden om de door Musk geëiste 60+ uur per week te werken (zonder betaling van de overuren en vaak met een lager salaris) massaal weggelopen. Ook bijna alle moderators zijn er uitgegooid. Een stuk of 8 ingenieurs bij SpaceX hadden geklaagd dat het gedrag van Musk geen goede publiciteit was. Meteen ontslagen. En er zijn alles bij elkaar ook meer dan een dozijn hoge managers verdwenen bij die drie bedrijven, waaronder alle AI en FSD topstukken. Kritiek op de Geniale Leider wordt altijd beloond met ontslag. En tot nu toe heeft (voor zover ik weet) alleen die invalide man compensatie gekregen. Daar lopen nog enkele tientallen rechtszaken over. (Naast alle rechtszaken over het niet betalen van een heleboel rekeningen.) Bij SpaceX kwam er bij een interview met werknemers naar voren, dat ze een speciaal team in dienst hadden om er voor te zorgen dat Musk zich niet direct met de ingenieurs en de ontwerpen bemoeide. En daar komt ook de minste kritiek vandaan. Dat is natuurlijk ook het werk waar het meeste naar uitgekeken wordt en omdat de aandelen niet verhandelbaar zijn hoeven ze ook geen openheid te geven. Maar dat lijkt sinds de ontwikkeling van Spaceship flink veranderd te zijn. Musk lijkt nu de teugels stevig in handen te hebben. Ook met de ontwikkeling van Tesla Semi en de Cybertruck bij Tesla is er heel wat veranderd. Gek genoeg lijken de mensen die zaten te kijken naar de video's van wat de bestuurders van de Tesla's allemaal deden er nog te werken. En nee, ik ga niet alle links voor het bovenstaande zoeken en posten, het zijn er tientallen. Dus dat mag je zelf doen ![]() | |
TheFreshPrince | woensdag 6 maart 2024 @ 00:25 |
Dat ging vast niet om engineers. En Musk moest wel, aangezien er geen geld was om zoveel mensen in dienst te houden. Twitter draaide dik verlies. En Musk zal als vast niet geweten hebben dat die projectleider invalide was en gewoon gekeken hebben naar de bezetting. En los daarvan is invalide zijn natuurlijk geen reden om niet ontslagen te worden, net als dat het geen reden is om wel ontslagen te worden. Ik heb even wat weggeknipt want het was erg veel en weinig to the point. Oké, dat is concreet en daar had je dan een linkje bij mogen zoeken. Heb het inmiddels zelf gevonden, gaat om 2022 en er loopt nu inderdaad nog een rechtszaak over. | |
SymbolicFrank | woensdag 6 maart 2024 @ 00:27 |
Ja, en die dingen die je weggeknipt hebt waren ook allemaal concreet. Alhoewel je ze misschien niet wilt horen. | |
TheFreshPrince | woensdag 6 maart 2024 @ 00:28 |
Het was een hoop in enkele zinnen verzameld, zonder bron. Ik zou niet weten van welke locaties, bedrijven en hoe ik daar de juiste bronnen bij moet gaan zoeken als jij het ook niet doet. | |
SymbolicFrank | woensdag 6 maart 2024 @ 00:30 |
Je zou hiermee kunnen beginnen. Wel honderden links. | |
TheFreshPrince | woensdag 6 maart 2024 @ 00:32 |
Er zijn heel veel links, dat is het probleem niet. Ik weet van het verhaal van mensen die ontslagen zouden worden omdat ze bij de vakbond wilden maar achteraf bleek dat onzin te zijn en zijn ze gewoon ontslagen op basis van prestatie. Maar dat zie je dan later alleen op enkele kleinere sites terug en niet in de grote kranten. Dit was één van de berichten dat er mensen ontslagen zouden om die reden. https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-02-16/tesla-tsla-fires-unionizing-workers-after-labor-campaign-complaint-alleges En hier blijkt het dan niets te zijn. https://insideevs.com/news/653016/tesla-denies-claims-it-fired-autopilot-workers-over-union-push/ De media weet altijd wel wat te vinden, hoge bomen. | |
SymbolicFrank | woensdag 6 maart 2024 @ 00:41 |
Ja, dat was initieel met de helft van de Twitter-medewerkers het geval. Heel de rest was omdat Musk niet tegen kritiek kan. Hij heeft honderden mensen om hem heen, die hem continu vertellen hoe geweldig hij is. En dan heb je nog zijn miljoenen gelovers. Hij is de Echte Iron Man, de grootste en geniaalste man ooit. En zo vreemd is het niet dat al die mensen ontslagen zijn: het is een Amerikaans bedrijf. De baas kan iedereen ontslaan als hij in een slecht humeur is. Kijk naar Bezos, die is net zo erg. Die heeft veel mensen in dienst die er een studie van maken hoe je er voor zorgt, dat mensen zo hard mogelijk werken voor zo weinig mogelijk geld. Dat zijn in de VS de grote helden. Maar Bezos kan wel tegen kritiek. Psychopaten doen het goed. | |
Klepper272 | woensdag 6 maart 2024 @ 18:36 |
Het is ook wel kutweek voor Musk. BYD is inmiddels de grootste EV producent ter wereld en dan is hij wat vermogen betreft ook nog eens voorbij gestreefd door Bezos. | |
Digi2 | woensdag 6 maart 2024 @ 18:45 |
Mwah ![]() | |
Klepper272 | woensdag 6 maart 2024 @ 18:54 |
![]() https://www.tagesschau.de(...)arktfuehrer-100.html | |
SymbolicFrank | woensdag 6 maart 2024 @ 18:56 |
Ja, wereldwijd gaat het niet zo goed met de verkoop van EVs. Fordt heeft de Lightning ook op een laag pitje gezet, de Europese autobouwers gaan het ook rustig aan doen, enz. Voornamelijk omdat het initiële enthausiasme wat is bekoeld, veel potentiële klanten ze niet kunnen betalen en het laden toch nog steeds een drama is. | |
Digi2 | woensdag 6 maart 2024 @ 19:07 |
1 zwaluw(maand) maakt nog geen zomer ![]() | |
Digi2 | woensdag 6 maart 2024 @ 19:15 |
De meeste EV fabrikanten in de VS stappen over op Tesla NAC en dan kunnen de gebruikers ook bij Tesla chargers en Superchargers terecht. Hoe dat in Europa is weet ik niet. Tesla schijnt nog weinig last te hebben van grote vraaguitval, zelfs in China waar het EV-bloed nu tegen de plinten klotst. | |
michaelmoore | woensdag 6 maart 2024 @ 19:19 |
we komen op een punt dat er veel te veel autos worden gemaakt , de wereldbevolking wordt ouder en heeft niet zoveel behoeft aan snelle nieuwe autos De bevolkingsgroei stopt en de auto productie gaat in hoog tempo verder en de auto's die er zijn gaan veel en veel langer mee | |
Digi2 | woensdag 6 maart 2024 @ 19:21 |
De EU neemt al maatregelen om dumping van Chinese EV's op de Europese markt tegen te gaan. | |
SymbolicFrank | woensdag 6 maart 2024 @ 19:21 |
Ja, de groene mensen met en dikke portemonnee zijn voorzien. | |
michaelmoore | woensdag 6 maart 2024 @ 19:24 |
Het grootste probleem is dat de huidige productie gewoon makkelijk 30 jaar meegaat en ouderen hoeven geen nieuwe auto | |
Klepper272 | woensdag 6 maart 2024 @ 19:24 |
526.409 tov 484.507 in een kwartaal misschien wel;) | |
SymbolicFrank | woensdag 6 maart 2024 @ 19:24 |
Ja in de VS is (was?) het een drama als je geen Tesla hebt. Maar het werkt eigenlijk alleen goed voor de mensen die een garage met krachtstroom hebben en alleen korte ritjes maken. Alhoewel er binnenkort wel een wet zal komen om die garage voor het gebruik van een EV aan het passen om het mogelijke brand- en explosiegevaar te beperken. | |
Digi2 | woensdag 6 maart 2024 @ 19:27 |
Tesla produceert alleen EV's, BYD ook hybrids en vaak worden die aantallen op 1 hoop(EV+hybrid) gegooid. | |
Klepper272 | woensdag 6 maart 2024 @ 19:30 |
Lol, maar in dit geval niet. | |
Digi2 | woensdag 6 maart 2024 @ 19:35 |
Ben benieuwd hoe het er dit jaar uit gaat zien. Eind vorig jaar was menigeen er van overtuigt dat BYD Tesla flink zou inhalen maar nu gaat het zich blijkbaar toch anders ontwikkelen. Tesla heeft vele markten in de wereld al geopend, voor BYD is grotendeels alleen China de markt. | |
TheFreshPrince | woensdag 6 maart 2024 @ 19:36 |
Op zich klopt het wel. BYD heeft Q4 2023 (dus alleen dat kwartaal) voor het eerst meer EV's geproduceerd dan Tesla. Dat betekent niet automatisch dat ze dit kwartaal weer meer produceren maar die verwachting is er wel. Is het een probleem? Nee, als je kijkt naar de marge op een auto dan verdient Tesla veel meer op 1 auto. Tesla is daardoor 7,4x meer waard op de beurs met slechts een 2,3x hogere PE. BYD is vooral een probleem voor Volkswagen, Ford, GM, Toyota, Stellantis en dat soort fabrikanten. Die maken nog geen enkele winst op EV's en moeten dan concurreren tegen zo'n Chinese prijsstunter. Dat zal ook deels wel nog wat tijd nodig om een goed beeld te krijgen. BYD is nu bijvoorbeeld fabrieken aan het bouwen in Europa, waarvan de eerste in Hongarije. Dat duurt even voor zoiets klaar is en auto's aflevert, 2 jaar gemiddeld. Ik weet overigens niet of ze daar ook onderdelen gaan produceren of alleen assemblage gaan doen, zo goed zit ik ook weer niet in BYD. | |
Digi2 | woensdag 6 maart 2024 @ 19:40 |
Dan vermoed ik dat Tesla tegen die tijd de Model 2 op de markt gooit ![]() | |
TheFreshPrince | woensdag 6 maart 2024 @ 19:47 |
Klopt, die staat voor de 2e helft van 2025 gepland. Ze zijn daar al aardig ver mee en voor het eerst heeft Tesla nog geen prototype laten zien om de concurrentie niet teveel richting te geven. Met de Model 3 en Y deden ze dat wel een paar jaar tevoren. Waar je vanuit kan gaan bij de "Model 2" is: - volledige 48 volt boordspanning (net als bij de Cybertruck, scheelt tot 75% in bekabeling en gewicht van bekabeling) - ethernet ipv canbus, net als bij de Cybertruck - grote castings - de nieuwe "unboxed" assemblagetechniek waarbij delen van de auto op verschillende lijnen geassembleerd worden en pas aan het eind samengevoegd, wat ongeveer 30% assemblagetijd scheelt | |
Klepper272 | woensdag 6 maart 2024 @ 19:52 |
Dat is te laat, dan is de Renault 5 inmiddels winnaar in dat marktsegment. ![]() | |
Digi2 | woensdag 6 maart 2024 @ 19:56 |
Beter laat dan nooit, je weet Elon time ![]() | |
Digi2 | donderdag 7 maart 2024 @ 00:59 |
| |
qajariaq | donderdag 7 maart 2024 @ 10:42 |
Dus de schade stelt Tesla gelijk aan het omzet verlies op de consumentenprijs. Die janken dus harder dan ze geslagen zijn. Ik zal er voor de zekerheid nog maar een keer opnoemen dat ik op geen enkele manier die actie goed keur. | |
ACT-F | donderdag 7 maart 2024 @ 10:45 |
De kosten lopen ondertussen door. De loonkosten zijn het belangrijkste deel. | |
Digi2 | donderdag 7 maart 2024 @ 10:45 |
Ik ben geen accountant, dus of dat een correcte manier is om de schade weer te geven weet ik niet. | |
qajariaq | donderdag 7 maart 2024 @ 10:52 |
Ik ben ook geen accountant maar ik ga er vanuit dat de reële schade de stilstand van personeel en materiaal is. De levertijd wordt wel een week langer maar dat feit zal weinig klanten afschrikken. die week wordt mogelijk nog wel weer ingelopen ook. Nu claimen ze dus 60 miljoen per dag kwijt te zijn. Dat is dus de dagproductie maal de consumentenprijs van een auto. Ik wist niet dat ze hun toeleveranciers en de dealers zo weinig betalen. Reputatieschade als bijeffect zou ook nog kunnen. Dat is slecht i te schatten. De reputatieschade voor activisten in het algemeen is in ieder geval veel groter. wat een idioten om te denken dat je op zo'n manier iets bereikt. | |
TheFreshPrince | donderdag 7 maart 2024 @ 11:40 |
Dealers heeft Tesla niet, verkoop gaat via website. Omzetschade noemen is vrij normaal, je betaalt van die omzet je kosten en dat is inderdaad voor een groot deel personeel, toeleveranciers, apparatuur en het stukje marge dat je misloopt. De echte schade zal lager zijn maar wel meer dan alleen die marge, personeel zal gewoon doorbetaald moeten worden. Daarnaast zal er ook vast schade zijn aan half gespoten auto's, megacasts die vastgekoekt zitten in de IDRA Gigapress, robots die op een onhandig moment gestopt zijn en nog een onderdeel vasthouden, half gelaste panelen en auto's, etc. Alles moet ook weer opgestart en gecontroleerd worden voor je door kan gaan met productie. Het is niet een kwestie van "flip a switch", lijkt me. | |
Klepper272 | donderdag 7 maart 2024 @ 14:01 |
Ik heb wel een oplossing voor dit probleem. https://www.tesla.com/nl_nl/megapack | |
TheFreshPrince | donderdag 7 maart 2024 @ 14:11 |
Staan al in de planning. Gigafactory Texas heeft er inmiddels al 68 bij de fabriek staan. Texas is doorgaans ook wat minder betrouwbaar qua stroomleveranties. Doorgaans... Het zou me niet verbazen als die 30MWh nog wat uitgebreid wordt. | |
ACT-F | donderdag 7 maart 2024 @ 14:22 |
![]() Ik heb ook een oplossing! We plaatsen een paar duizend ontlaadpalen rondom het fabrieksterrein en laten alle opgeladen EV's die daar toch op voorraad zijn leeglopen zodat de toko weer kan draaien ![]() | |
MisterFox | donderdag 7 maart 2024 @ 18:32 |
De AIVD heeft ook het vizier op extreemlinks hoor. ![]() | |
Digi2 | vrijdag 8 maart 2024 @ 14:24 |
| |
Digi2 | zondag 10 maart 2024 @ 22:08 |
Zowel voor als tegenstanders protesteren ![]()
| |
ReplaR | maandag 11 maart 2024 @ 09:05 |
Ik krijg steeds meer de indruk dat deze extreemlinkse figuren gewoon het westen willen slopen zodat rusland/china ons kan overnemen. | |
Digi2 | dinsdag 12 maart 2024 @ 00:32 |
De Tesla fabriek heeft weer stroom en zal in fases weer opgestart worden.
| |
Aether | zaterdag 16 maart 2024 @ 08:52 |
Meer politie naar grote Tesla-fabriek bij Berlijn vanwege protesten https://nos.nl/artikel/25(...)jn-vanwege-protesten | |
michaelmoore | zaterdag 16 maart 2024 @ 09:01 |
x [ Bericht 99% gewijzigd door michaelmoore op 16-03-2024 17:46:12 ] | |
Digi2 | zondag 17 maart 2024 @ 19:09 |
| |
michaelmoore | zondag 17 maart 2024 @ 19:36 |
ze weten niet wat ze zeggen, die bomen daar dat geen natuur, dat is gewoon aanplant uit de jaren 70 van de vorige eeuw om kozijnen en meubels te maken , toen gebruikte men volop vurenhout heeft niets met natuur te maken , maar tegenwoordig noemt men alles wat een groene kleur heeft al natuur | |
ACT-F | zondag 17 maart 2024 @ 22:26 |
Steek die boomhutten in brand ![]() |