Je kan echt rechts-progressief zijn en links-conservatief (CU b.v., Denk). Het is vooral heel verwarrend, omdat er veel mensen zijn die denken dat het dus om neo-nazi's gaat en moslimextremisten zijn zelden nazi's.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Links is progressief en recht is conservatief.
Moslim extremisten vallen vaak in de tweede groep.
Maar mee eens echt veel verband is er niet.
Mijn gedachte. Zeker gezien de huidige situatie met Rusland zou ik er niet van opkijken dat ze elkaar gevonden hebben om op te treden tegen hun gezamenlijke vijand, de westerse kapitalisten...quote:Op dinsdag 5 maart 2024 14:09 schreef RM-rf het volgende:
Het valt overigens wel te betwijfelen of dit mogelijk niet gewoon een andere achtergrond heft en bv vanuit het buitenland gefinancierde groepen zijn die voornamelijk als doel hebben infratsurctuur te beschadigen om onrust te veroorzaken..
de betreffende groep (Vulkangruppe Netzherrschaft ) heeft het altijd al specifiek voorgezien op kabels, zij het comunicatiekabels of juist elektriciteitskabels..
Ja, Rusland sponsort graag extremistische groeperingen, zoals bijvoorbeeld hier het FVD.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 16:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mijn gedachte. Zeker gezien de huidige situatie met Rusland zou ik er niet van opkijken dat ze elkaar gevonden hebben om op te treden tegen hun gezamenlijke vijand, de westerse kapitalisten...
Simply, divide and rulequote:Op dinsdag 5 maart 2024 16:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, Rusland sponsort graag extremistische groeperingen, zoals bijvoorbeeld hier het FVD.
De werknemers in VS kregen ook aandelen maar daar zijn ze blijkbaar recent mee gestopt, daarmee zet Tesla de deur open naar de UAW mijns inziens. Musk gokt op 2 zaken;quote:Musk staat er wel om bekend dat hij zijn werknemers zo ver mogelijk uitknijpt, maar dat zal in Duitsland wel meevallen.
Dat animo is ook wel verminderd, nu er veel ingenieurs door Musk ontslagen zijn omdat ze kritiek op hem hadden. Het zou wel interessant zijn om meer inzage te hebben in wat er bij SpaceX allemaal gebeurt.quote:
Is goed Anders Breivik.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 13:56 schreef HeatWave het volgende:
De "kogel" komt zoals altijd van links, maar rechts is het gevaar volgens de AIVD.
Ben ook benieuwd hoe de ranking dit jaar zal zijn voor SpaceX?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat animo is ook wel verminderd, nu er veel ingenieurs door Musk ontslagen zijn omdat ze kritiek op hem hadden. Het zou wel interessant zijn om meer inzage te hebben in wat er bij SpaceX allemaal gebeurt.
Ja in de angst voor homo's, joden en vrouwenrechten lijken de ploflims echt helemaal niets op onze inheemse rechtse stroming.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 14:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heeft gewoon niets met links/rechts te maken.
Ja ach, delfstoffen ervoor worden erg milieuvervuilend ingewonnen en de productie van die batterijen verwoest de lokale natuur ook, en dan moet alles overgevlogen worden enz.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Elektrisch is nog niet goed genoeg?![]()
Die klimaatfiguren zijn net zo gek als de taliban.
Welke engineers zijn door Musk ontslagen omdat ze kritiek op hem hadden?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat animo is ook wel verminderd, nu er veel ingenieurs door Musk ontslagen zijn omdat ze kritiek op hem hadden. Het zou wel interessant zijn om meer inzage te hebben in wat er bij SpaceX allemaal gebeurt.
Bron?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:43 schreef TLC het volgende:
De kosten van het stilleggen lopen in de 9 cijfers
Idd. Nu zijn die gigafabrieken ansich wel een aanslag op het milieu, maar er worden in dit geval wel auto's geproduceerd die weinig tot geen rotzooi uitstoten en helpen aan (binnen)steden waarbij je na een paar ademteugen niet zwart snot uit je neus hoeft te baggeren.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Elektrisch is nog niet goed genoeg?![]()
Die klimaatfiguren zijn net zo gek als de taliban.
Nuja, van een kale kip kan je niet plukken en zeker geen miljoenen.quote:
Welke binnensteden beschrijf je nu? Zelfs in het toenmalig Oostblok heb ik dit niet meegemaakt.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:50 schreef MissionPhailed het volgende:
(binnen)steden waarbij je na een paar ademteugen niet zwart snot uit je neus hoeft te baggeren.
Bij wijze van spreken!quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Welke binnensteden beschrijf je nu? Zelfs in het toenmalig Oostblok heb ik dit niet meegemaakt.
Klopt niet, het personeel krijgt nog steeds aandelen. Mijn echtgenoot vertelde mij dat iemand met 5 tot 10 jaar ervaring op HBO/WO niveau zo’n 40/50k usd aan aandelen vangt verspreid over 4 jaar.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:05 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Simply, divide and rule
[..]
De werknemers in VS kregen ook aandelen maar daar zijn ze blijkbaar recent mee gestopt, daarmee zet Tesla de deur open naar de UAW mijns inziens. Musk gokt op 2 zaken;
1. Recessie in de autoverkoop
2. Optimus ter vervanging van human labour
Gezien zijn brakke timing inschatting zal hij daarmee wel ergens op z'n muil gaan![]()
In Duitsland sloten werknemers zich aan bij vakbond IGM.
Tesla and SpaceX remain the most desirable workplaces for engineering students
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:51 schreef Ch0pz1r het volgende:
[..]
Klopt niet, het personeel krijgt nog steeds aandelen. Mijn echtgenoot vertelde mij dat iemand met 5 tot 10 jaar ervaring op HBO/WO niveau zo’n 40/50k usd aan aandelen vangt verspreid over 4 jaar.
quote:Tesla to forego employees’ merit-based stock awards this 2023: report
Tesla managers reportedly informed some salaried employees about a rather unpleasant surprise this week — there will be no merit-based equity awards for 2023.
Despite the update, Tesla employees will still receive cost-of-living increases and adjustments to their base pay, as per a report from Bloomberg News. The publication cited four Tesla workers who work in different departments within the company as its source of information.
Typically, Tesla employees receive salary adjustments and merit-based stock grants during their annual performance reviews. This year, the merit-based stock grants were reportedly not given, though employees who reached the end of their four-year vesting cycle in the company were still issued stock “refreshers.”
The alleged halt in Tesla’s merit-based stock awards this year stands in contrast to the company’s typical approach to employee compensation. The company heavily leverages equity awards, particularly merit-based grants, to incentivize talent and encourage long-term commitment. These grants typically vest over four years, effectively binding employees to Tesla’s future success and fostering loyalty.
Tesla’s stock grants are potentially among the reasons why the company attracts a generous number of applicants per year. As per CEO Elon Musk, numerous Tesla workers have already become millionaires. Granted, such milestones were achieved via stock grants, but the CEO’s comments only highlight how much value Tesla puts in equity awards.
Dat heeft dan met de “performance awards” te maken. Normaalgesproken krijgt het personeel ieder (half) jaar een bonus in de vorm van salaris en of aandelen/opties. Wellicht is het tijdelijk het geval in de VS dat men niks kreeg/krijgt maar nieuwe werknemers krijgen gewoon een aandelenpakket wanneer ze een contract tekenen.quote:
Volgens mij krijgen ze aandelenopties als ik me niet vergis, geen aandelen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:13 schreef Ch0pz1r het volgende:
[..]
Dat heeft dan met de “performance awards” te maken. Normaalgesproken krijgt het personeel ieder (half) jaar een bonus in de vorm van salaris en of aandelen/opties. Wellicht is het tijdelijk het geval in de VS dat men niks kreeg/krijgt maar nieuwe werknemers krijgen gewoon een aandelenpakket wanneer ze een contract tekenen.
Aandelen, opties of cash. Iemand die bijvoorbeeld 8 jaar geleden begon met een “simpel” data entry baantje met 8k euro aan aandelen zou nu zo’n 70k euro hebben (na belasting). Dat zijn wel leuke bedragen, laat staan dat je in de 8 jaar bij goed presteren ieder jaar ook weer meer aandelen of opties krijgt.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen ze aandelenopties als ik me niet vergis, geen aandelen.
Dus het recht om aandelen te kopen tegen de prijs van dat moment, ook al zou de koers x20 zijn.
En dat is natuurlijk mooi, daar is al aardig wat personeel van Tesla rijk van geworden.
Bij Tesla was dat iedereen (tientallen) die klaagde over racisme en ongelijke behandeling van vrouwen. Een heleboel die hun collega's vakbondlidmaatschap aanraadden. En daarna een aantal die publiekelijk hun steun betuigden. Ook klagen over de slechte kwaliteitscontrole was reden voor ontslag.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welke engineers zijn door Musk ontslagen omdat ze kritiek op hem hadden?
Serieuze vraag, ik heb er niet over gelezen.
Dat ging vast niet om engineers. En Musk moest wel, aangezien er geen geld was om zoveel mensen in dienst te houden. Twitter draaide dik verlies.quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bij Twitter waren dat er eerst duizenden, die volgens Musk geen zinnig werk deden (waaronder een invalide projectleider, die dankzij de slechte publiciteit afgekocht is) en later tientallen die er op Twitter op reageerden. En daarna zijn de mensen die geen zin hadden om de door Musk geëiste 60+ uur per week te werken (zonder betaling van de overuren en vaak met een lager salaris) massaal weggelopen. Ook bijna alle moderators zijn er uitgegooid.
Ik heb even wat weggeknipt want het was erg veel en weinig to the point.quote:Een stuk of 8 ingenieurs bij SpaceX hadden geklaagd dat het gedrag van Musk geen goede publiciteit was. Meteen ontslagen.
Ja, en die dingen die je weggeknipt hebt waren ook allemaal concreet. Alhoewel je ze misschien niet wilt horen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Oké, dat is concreet en daar had je dan een linkje bij mogen zoeken.
Heb het inmiddels zelf gevonden, gaat om 2022 en er loopt nu inderdaad nog een rechtszaak over.
Het was een hoop in enkele zinnen verzameld, zonder bron. Ik zou niet weten van welke locaties, bedrijven en hoe ik daar de juiste bronnen bij moet gaan zoeken als jij het ook niet doet.quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, en die dingen die je weggeknipt hebt waren ook allemaal concreet. Alhoewel je ze misschien niet wilt horen.
Je zou hiermee kunnen beginnen. Wel honderden links.quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het was een hoop in enkele zinnen verzameld, zonder bron. Ik zou niet weten van welke locaties, bedrijven en hoe ik daar de juiste bronnen bij moet gaan zoeken als jij het ook niet doet.
Er zijn heel veel links, dat is het probleem niet.quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je zou hiermee kunnen beginnen. Wel honderden links.
Ja, dat was initieel met de helft van de Twitter-medewerkers het geval. Heel de rest was omdat Musk niet tegen kritiek kan. Hij heeft honderden mensen om hem heen, die hem continu vertellen hoe geweldig hij is. En dan heb je nog zijn miljoenen gelovers. Hij is de Echte Iron Man, de grootste en geniaalste man ooit.quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn heel veel links, dat is het probleem niet.
Ik weet van het verhaal van mensen die ontslagen zouden worden omdat ze bij de vakbond wilden maar achteraf bleek dat onzin te zijn en zijn ze gewoon ontslagen op basis van prestatie.
Maar dat zie je dan later alleen op enkele kleinere sites terug en niet in de grote kranten.
https://insideevs.com/news/653016/tesla-denies-claims-it-fired-autopilot-workers-over-union-push/
Mwahquote:Op woensdag 6 maart 2024 18:36 schreef Klepper272 het volgende:
Het is ook wel kutweek voor Musk.
BYD is inmiddels de grootste EV producent ter wereld en dan is hij wat vermogen betreft ook nog eens voorbij gestreefd door Bezos.
quote:
quote:Der größte E-Autobauer der Welt ist chinesisch
Ja, wereldwijd gaat het niet zo goed met de verkoop van EVs. Fordt heeft de Lightning ook op een laag pitje gezet, de Europese autobouwers gaan het ook rustig aan doen, enz. Voornamelijk omdat het initiële enthausiasme wat is bekoeld, veel potentiële klanten ze niet kunnen betalen en het laden toch nog steeds een drama is.quote:
1 zwaluw(maand) maakt nog geen zomerquote:Op woensdag 6 maart 2024 18:54 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
[..]![]()
https://www.tagesschau.de(...)arktfuehrer-100.html
De meeste EV fabrikanten in de VS stappen over op Tesla NAC en dan kunnen de gebruikers ook bij Tesla chargers en Superchargers terecht. Hoe dat in Europa is weet ik niet. Tesla schijnt nog weinig last te hebben van grote vraaguitval, zelfs in China waar het EV-bloed nu tegen de plinten klotst.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, wereldwijd gaat het niet zo goed met de verkoop van EVs. Fordt heeft de Lightning ook op een laag pitje gezet, de Europese autobouwers gaan het ook rustig aan doen, enz. Voornamelijk omdat het initiële enthausiasme wat is bekoeld, veel potentiële klanten ze niet kunnen betalen en het laden toch nog steeds een drama is.
we komen op een punt dat er veel te veel autos worden gemaakt , de wereldbevolking wordt ouder en heeft niet zoveel behoeft aan snelle nieuwe autosquote:Op woensdag 6 maart 2024 18:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, wereldwijd gaat het niet zo goed met de verkoop van EVs. Fordt heeft de Lightning ook op een laag pitje gezet, de Europese autobouwers gaan het ook rustig aan doen, enz. Voornamelijk omdat het initiële enthausiasme wat is bekoeld, veel potentiële klanten ze niet kunnen betalen en het laden toch nog steeds een drama is.
De EU neemt al maatregelen om dumping van Chinese EV's op de Europese markt tegen te gaan.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we komen op een punt dat er veel te veel autos worden gemaakt , de wereldbevolking wordt ouder en heeft niet zoveel behoeft aan snelle nieuwe autos
De bevolkingsgroei stopt en de auto productie gaat in hoog tempo verder en de auto's die er zijn gaan veel en veel langer mee
Ja, de groene mensen met en dikke portemonnee zijn voorzien.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we komen op een punt dat er veel te veel autos worden gemaakt , de wereldbevolking wordt ouder en heeft niet zoveel behoeft aan snelle nieuwe autos
De bevolkingsgroei stopt en de auto productie gaat in hoog tempo verder en de auto's die er zijn gaan veel en veel langer mee
Het grootste probleem is dat de huidige productie gewoon makkelijk 30 jaar meegaat en ouderen hoeven geen nieuwe autoquote:Op woensdag 6 maart 2024 19:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De EU neemt ook al maatregelen om dumping van Chinese EV's op de Europese markt tegen te gaan.
Ja in de VS is (was?) het een drama als je geen Tesla hebt. Maar het werkt eigenlijk alleen goed voor de mensen die een garage met krachtstroom hebben en alleen korte ritjes maken. Alhoewel er binnenkort wel een wet zal komen om die garage voor het gebruik van een EV aan het passen om het mogelijke brand- en explosiegevaar te beperken.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De meeste EV fabrikanten in de VS stappen over op Tesla NAC en dan kunnen de gebruikers ook bij Tesla chargers en Superchargers terecht. Hoe dat in Europa is weet ik niet. Tesla schijnt nog weinig last te hebben van grote vraaguitval, zelfs in China waar het EV-bloed nu tegen de plinten klotst.
Tesla produceert alleen EV's, BYD ook hybrids en vaak worden die aantallen op 1 hoop(EV+hybrid) gegooid.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:24 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
526.409 tov 484.507 in een kwartaal misschien wel;)
Lol, maar in dit geval niet.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tesla produceert alleen EV's, BYD ook hybrids en vaak worden die aantallen op 1 hoop(EV+hybrid) gegooid.
Ben benieuwd hoe het er dit jaar uit gaat zien. Eind vorig jaar was menigeen er van overtuigt dat BYD Tesla flink zou inhalen maar nu gaat het zich blijkbaar toch anders ontwikkelen. Tesla heeft vele markten in de wereld al geopend, voor BYD is grotendeels alleen China de markt.quote:
Op zich klopt het wel.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tesla produceert alleen EV's, BYD ook hybrids en vaak worden die aantallen op 1 hoop(EV+hybrid) gegooid.
Dat zal ook deels wel nog wat tijd nodig om een goed beeld te krijgen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:35 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het er dit jaar uit gaat zien. Eind vorig jaar was menigeen er van overtuigt dat BYD Tesla flink zou inhalen maar nu gaat het zich blijkbaar toch anders ontwikkelen. Tesla heeft vele markten in de wereld al geopend, voor BYD is grotendeels alleen China de markt.
Dan vermoed ik dat Tesla tegen die tijd de Model 2 op de markt gooitquote:Op woensdag 6 maart 2024 19:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat zal ook deels wel nog wat tijd nodig om een goed beeld te krijgen.
BYD is nu bijvoorbeeld fabrieken aan het bouwen in Europa, waarvan de eerste in Hongarije.
Dat duurt even voor zoiets klaar is, 2 jaar gemiddeld.
Klopt, die staat voor de 2e helft van 2025 gepland. Ze zijn daar al aardig ver mee en voor het eerst heeft Tesla nog geen prototype laten zien om de concurrentie niet teveel richting te geven.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dan vermoed ik dat Tesla tegen die tijd de Model 2 op de markt gooit
Dat is te laat, dan is de Renault 5 inmiddels winnaar in dat marktsegment.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dan vermoed ik dat Tesla tegen die tijd de Model 2 op de markt gooit
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |