quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:40 schreef ToT het volgende:
Hier is het sinds vorige week officieel: Mini-ToT heeft autisme.
Voor mij absoluut geen verrassing overigens, net als voor de instanties waar we tot nu toe gelopen hebben en zijn lerares & klassenassistenten.
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:03 schreef Amsel het volgende:
Ik weet dat dit topic over ASS gaat en niet over andere issues, maar aangezien ik hier meer kennis verwacht te vinden dan elders, toch deze vraag hier:
Hoe vind je een goede behandelaar voor een 9-jarige met een obsessieve compulsieve stoornis? Onze dochter heeft inmiddels bij twee verschillende psychologen gelopen, begrijpt hoe het werkt en wat ze zou moeten doen, maar ze heeft gewoon de kracht niet om dag in dag uit tegen haar OCS te vechten. En dat snap ik heel goed, het is ook zo zwaar. Ze lijdt er echt onder, en het heeft ook impact op de rest van het gezin (waaronder haar broertje met ASS). De reguliere kinderpsychologen kunnen niets anders bieden dan meer van hetzelfde. Waar vind ik een echte expert, welke wegen moet ik bewandelen? Hoop dat iemand hier iets weet.
Misschien heeft @silliegirl tips voor waar je zo iemand kan vinden? Lastig zegquote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:03 schreef Amsel het volgende: Ik weet dat dit topic over ASS gaat en niet over andere issues, maar aangezien ik hier meer kennis verwacht te vinden dan elders, toch deze vraag hier: Hoe vind je een goede behandelaar voor een 9-jarige met een obsessieve compulsieve stoornis? Onze dochter heeft inmiddels bij twee verschillende psychologen gelopen, begrijpt hoe het werkt en wat ze zou moeten doen, maar ze heeft gewoon de kracht niet om dag in dag uit tegen haar OCS te vechten. En dat snap ik heel goed, het is ook zo zwaar. Ze lijdt er echt onder, en het heeft ook impact op de rest van het gezin (waaronder haar broertje met ASS). De reguliere kinderpsychologen kunnen niets anders bieden dan meer van hetzelfde. Waar vind ik een echte expert, welke wegen moet ik bewandelen? Hoop dat iemand hier iets weet.
Haha, thanks!quote:
Welkomquote:Op dinsdag 5 maart 2024 13:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha, thanks!
Ja het was direct al duidelijk; zijn lievelingsspeelgoed was altijd zijn tandenborstel waarmee hij zat te klapperen.
Ook heeft hij vele maanden lang zijn armen als ruitenwissers gebruikt na "De wissers van de bus gaan heen en weer" enzo.
Hij heeft ook tijdenlang alleen maar met een autootje over de grond heen en weer gereden enzo.
Hij heeft veel obsessies met herhalingen.
Maar hij is suuuuuuper blij, lief en intelligent!![]()
Thanks!quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:45 schreef Amsel het volgende:
Dank voor jullie reacties! Ze helpenAl was het alleen maar om m'n gedachten te organiseren en bepaalde dingen onder woorden te brengen. Morgen ga ik verder lezen en stappen zetten.
Onze lieve 7-jarige ASS'er huilde vanavond heel hard met z'n zus mee. "Want als zij verdrietig is voel ik dat ook!" Heerlijk joch met zo'n groot hart
Welkom @:Tot!
Wat goed dat je me tagt!quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Misschien heeft @:silliegirl tips voor waar je zo iemand kan vinden? Lastig zegen wat Lemijn en Nijna zeggen lijken me goede tips ook.
Ja, hier hebben ze de aflevering ook in de klas bekeken (zoon zit op sbo). Mijn zoon lijkt alleen nog niet te beseffen of hij wil niet beseffen dat hij autisme heeft. Knap dat jouw zoon dat al wel kan!quote:Op vrijdag 5 april 2024 09:36 schreef Amsel het volgende:
Hebben jullie dinsdag het Klokhuis gezien over autisme? Mooie aflevering. Jongste wil hem met de klas bekijken zodat ze hem beter begrijpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |