Als je gewoonlijk eigenlijk bij Bernhoven (Uden) komt, sturen ze je ook weleens naar Tilburg of Den Bosch. Want in Bernhoven kunnen ze niet alles. De afspraken kunnen op het eerste gezicht best wat weg hebben van dingen die ze in Bernhoven wél doen, maar nee - toch niet.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, 4 keer wel wat.Ik kom net van de cardioloog vandaan. Jeroen Bosch ziekenhuis, WA is er al lang niet meer. "Wij" zijn aangewezen op Den Bosch of Tiel, qua ziekenhuis. Eventueel Utrecht.
oei sterkte!quote:Op zondag 2 juni 2024 14:32 schreef tong80 het volgende:
Terug uit Den Bosch. Jeroen Boschziekenhuis. Huisartsenpost Brabant-oost heet het gebouw naast het ziekenhuis. Gelukkig zeggen we hier ook 'houdoe war' en 'ons moeke,' anders kunde oe eige as Gelderlander nie ins verstaanbaar make. Er wordt al lange tijd bezuinigd op de gezondheidszorg. Dus in Bommel geen huisartsenpost in het weekend meer. Participatie samenleving noemen ze dat. De mantelzorgers (Buurman, wat doet u nu?) kunnen, mogen of weten niet alles. Zelfs de mantel der liefde is dan niet toereikend.
Heb een pijnlijk, dikke en paarse voet/enkel. Blijkt een ontsteking te zijn. Bacteriën toegeslagen door verminderde weerstand. Kuurtje van 10 dagen en been omhoog. Was goed dat ik niet heb gewacht tot maandag zei dokter Klaver, die ook een dag in Bommel werkt bij Dr. Titto. De gruwelijke, genadeloze, amper te trotseren pijn zal ik nog even moeten verdragen.
Tongtsteking.
Oh jee, heftig, gelukkig was je er op tijd bij. Beterschap!quote:Op zondag 2 juni 2024 14:32 schreef tong80 het volgende:
Terug uit Den Bosch. Jeroen Boschziekenhuis. Huisartsenpost Brabant-oost heet het gebouw naast het ziekenhuis. Gelukkig zeggen we hier ook 'houdoe war' en 'ons moeke,' anders kunde oe eige as Gelderlander nie ins verstaanbaar make. Er wordt al lange tijd bezuinigd op de gezondheidszorg. Dus in Bommel geen huisartsenpost in het weekend meer. Participatie samenleving noemen ze dat. De mantelzorgers (Buurman, wat doet u nu?) kunnen, mogen of weten niet alles. Zelfs de mantel der liefde is dan niet toereikend.
Heb een pijnlijk, dikke en paarse voet/enkel. Blijkt een ontsteking te zijn. Bacteriën toegeslagen door verminderde weerstand. Kuurtje van 10 dagen en been omhoog. Was goed dat ik niet heb gewacht tot maandag zei dokter Klaver, die ook een dag in Bommel werkt bij Dr. Titto. De gruwelijke, genadeloze, amper te trotseren pijn zal ik nog even moeten verdragen.
Tongtsteking.
quote:Op zondag 2 juni 2024 14:32 schreef tong80 het volgende:
Tongtsteking.
Zei zij ook. En dank je.quote:Op zondag 2 juni 2024 17:24 schreef Shii het volgende:
[..]
Oh jee, heftig, gelukkig was je er op tijd bij. Beterschap!
Dank je.quote:
Dank je. Doet echt pijn. Maar binnen 3-4 dagen moet dat al een beetje minderen. Gelukkig heb ik hulp van verschillende kanten. Heb wel een emmer naast me. Ben niet voor niets een echte zeikerd.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hoop dat de kuur snel aanslaat. Sterkte tong80!
Kutquote:Op zondag 2 juni 2024 14:32 schreef tong80 het volgende:
Tongtsteking.
Ha ha. Scheelde twee uurtjes.quote:Op maandag 3 juni 2024 14:15 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Kut
De grootste ter aarde gemist
[ link | afbeelding ]
Voel me nog kut. In overleg besloten om met nieuwe medicatie te stoppen. Kijken of ik "opknap" en zien of het daar aan lag. Het minder voelen viel ongeveer samen met het beginnen van die medicijnen. Ik slik al een zooi, dus de kans dat het verkeerd op elkaar werkt is er.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Herstel van zo'n flinke klap gaat volgens mij vrijwel altijd met wat horten en stoten, en zelden zonder (kleine) terugvallen. Hopelijk morgen weer een betere dag!
Ik voel me al tijden niet lekker of goed. Idd met ups en downs. Maar de ups zijn zeer sporadisch omdat ik naast hartpatient natuurlijk een andere ziekte er overheen kreeg. Met 35 bestralingen en nog meer medicijnen. Maar deze down was/is net iets heftiger dan eerdere. Dus afwachten hoe het nu gaat werken. De K is verdwenen en dat is momenteel het belangrijkste. Alles sal reg kom.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:15 schreef yvonne het volgende:
Dag goed, dag slecht, 2 dagen goed, 1 dag slecht. Je kunt er geen peil op trekken.En het frustreert. Althans bij mij, nog steeds. Maar ik wil het niet over mij hebben , maar over jou.
It ain't over till the fat lady singsquote:Op woensdag 5 juni 2024 13:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik voel me al tijden niet lekker of goed. Idd met ups en downs. Maar de ups zijn zeer sporadisch omdat ik naast hartpatient natuurlijk een andere ziekte er overheen kreeg. Met 35 bestralingen en nog meer medicijnen. Maar deze down was/is net iets heftiger dan eerdere. Dus afwachten hoe het nu gaat werken. De K is verdwenen en dat is momenteel het belangrijkste. Alles sal reg kom.
Precies.quote:
En een uur voor-en twee uur na inname niks eten. Ik heb ook nog een baxter met 16 pillen per dag.quote:Op donderdag 6 juni 2024 04:20 schreef Eightyone het volgende:
Een half uur niet mogen liggen na het slikken van een medicijn.
Nog niet eerder gehoord (als iemand waarbij er ook het een en ander aan medicijntroep doorheen gaat).
Jij wint. Ik kom niet verder dan 12 pillen per dag.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:11 schreef tong80 het volgende:
En een uur voor-en twee uur na inname niks eten. Ik heb ook nog een baxter met 16 pillen per dag.
Amateur.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij wint. Ik kom niet verder dan 12 pillen per dag.
Was bij mijn laatste antibiotica kuur ook. Al kwam ik daar pas achter toen ik thuis het doosje zag. In het ziekenhuis kreeg ik hem gewoon bij het ontbijt, liggend in bed. Dus zo’n vaart loopt het blijkbaar niet altijd ?! Zou het ermee te maken hebben dat de medicatie zo snel mogelijk vanuit je maag opgenomen moet worden?quote:Op donderdag 6 juni 2024 04:20 schreef Eightyone het volgende:
Een half uur niet mogen liggen na het slikken van een medicijn.
Nog niet eerder gehoord (als iemand waarbij er ook het een en ander aan medicijntroep doorheen gaat).
Dank je.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:00 schreef Blues het volgende:
Het advies is om flucloxacilline capsule met 250 milliliter water in te nemen. Hierdoor is er minder kans op het achterblijven van resten van de capsule in de slokdarm. Daarnaast is het belangrijk om de capsule staand of zittend in te nemen en na inname een half uur niet te gaan liggen.
ff opgezocht omdat ik ook wilde weten waarom.![]()
Sterkte met alles Tong![]()
Goed bezig Herman.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:57 schreef tong80 het volgende:
Voor het eerst in een jaar of twee dat ik denk: 'Dit gaat redelijk de goede kant op.' Al een paar dagen opgestaan en denk (ja ik denk wat af) 'Ik voel me niet moe, kijken hoelang ik dit vandaag volhou.' Omdat het denken me dan bevalt, denk ik steeds vaker aan het begin van de avond: 'Dit kan wel eens sluitingstijd worden.' Dan zo rond een uur of elf bedenk ik me, en mag van mezelf nog een uurtje opblijven. Denk dat ik dit als positief kan aanvaarden. Wel kut dat ik dan naar m'n nest moet en het boek nog niet uit is. Dan denk ik maar zo, dat de grote filosoof Hans van Zetten schreef: 'Ik denk, dus ik besta weer.' Dacht het wel.
Herman. Van horen zeggen.
Dus net als je weer energie hebt om wat voetbal te kijken ligt Nederland eruit? Goeie timingquote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:57 schreef tong80 het volgende:
Voor het eerst in een jaar of twee dat ik denk: 'Dit gaat redelijk de goede kant op.' Al een paar dagen opgestaan en denk (ja ik denk wat af) 'Ik voel me niet moe, kijken hoelang ik dit vandaag volhou.' Omdat het denken me dan bevalt, denk ik steeds vaker aan het begin van de avond: 'Dit kan wel eens sluitingstijd worden.' Dan zo rond een uur of elf bedenk ik me, en mag van mezelf nog een uurtje opblijven. Denk dat ik dit als positief kan aanvaarden. Wel kut dat ik dan naar m'n nest moet en het boek nog niet uit is. Dan denk ik maar zo, dat de grote filosoof Hans van Zetten schreef: 'Ik denk, dus ik besta weer.' Dacht het wel.
Herman. Van horen zeggen.
Dan zal je veel moeten drinken ervan?quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:00 schreef tong80 het volgende:
Moet vanwege veel te lage bloedruk veel zout tot me nemen volgens de apotheker. Dus nu iets wat ik normaal niet mag doen. Zoute drop en pistache noten. Zo heb ieder nadeel z'n voordeel.
Moet sowieso al veel drinken. En doktor is op vakantie. Vervanger ben ik maandag al geweest. En dit was gewoon een advies. Maandag weer naar eigen huisarts.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:10 schreef stokj het volgende:
[..]
Dan zal je veel moeten drinken ervan?
En jouw apotheker is nu je gezondheidsadviseur?
Gelukkig maar. Tegenwoordig probeert men, als je niet oppast, je zo af te wimpelen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet sowieso al veel drinken. En doktor is op vakantie. Vervanger ben ik maandag al geweest. En dit was gewoon een advies. Maandag weer naar eigen huisarts.
Kan goed tegen warmte. Halve Italiaan hè ?quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:13 schreef stokj het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Tegenwoordig probeert men, als je niet oppast, je zo af te wimpelen.
Trek je het wel een beetje met de hitte of valt dat nu wel mee?
Die vier kilo zitten er zo weer aan.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:00 schreef tong80 het volgende:
Moet vanwege veel te lage bloedruk veel zout tot me nemen volgens de apotheker. Dus nu iets wat ik normaal niet mag doen. Zoute drop en pistache noten. Zo heb ieder nadeel z'n voordeel.
Ach, ik ben in 2 jaar tijd al 15 kilo afgevallen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Die vier kilo zitten er zo weer aan.
Een keertje zal wel loslopen, toch?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 20:10 schreef tong80 het volgende:
Ik was vergeten dat ik niet te lang in de zon mag als "hartpatiënt." Na twee uur op balkon lezen in Contactspray van Jan Schouten, waarin ik als stadsdichter en chroniqueur voorkom, is m'n bloeddruk 165-95. *Oeps*![]()
Herman-iets te gortig.
[ afbeelding ]
Tuurlijk. Maar niet herhalen vandaagquote:Op zondag 18 augustus 2024 12:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Een keertje zal wel loslopen, toch?
Uiteraard. Toch per ongeluk gisteren even lekker stiekem genoten,quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar niet herhalen vandaag
Erg goed. Ik word opgevoerd als Chroniqueur en stadsdichter.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Uiteraard. Toch per ongeluk gisteren even lekker stiekem genoten,![]()
. Hoe was het boek?
Wat leuk! Niet dat hij is overleden natuurlijk. Kan zijn uitgeverij niet alsnog je columns uitgeven? Ik neem aan dat anderen daar ook wisten van zijn plannen mbt je schrijfsels?quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Erg goed. Ik word opgevoerd als Chroniqueur en stadsdichter.Jan Schouten is vorig jaar overleden.
Hij heeft zelf ook een uitgeverij en zou m'n columns uit gaan geven.
In de jaren 80 had ie een tv programma over assertiviteit bij Teleac en in de jaren 90 was ie voorzitter van FC Den Bosch.
Na het voetballen verder lezen.....
Moeten "we" het nog over hebben.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:41 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat leuk! Niet dat hij is overleden natuurlijk. Kan zijn uitgeverij niet alsnog je columns uitgeven? Ik neem aan dat anderen daar ook wisten van zijn plannen mbt je schrijfsels?
Gaat steeds beter. Gisteren zelfs naar opening tentoonstelling geweest waar ik met teksten onder schilderijen hang. Dat is lang niet zo geweest.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:52 schreef ChipsZak. het volgende:
Moest even aan je denken vandaag, Tong,. Ik had op werk iemand uit Zaltbommel aan de lijn - nou niet echt een plaats die vaak naar bovenkomt.
Hopelijk gaat het nog een beetje ok,
Die vent met die konijnentanden?quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 11:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Trouwens onderschat mijn stadje niet hoor. Ik woon honderd meter van het geboortehuis van Philips.
Wat fijn!quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 11:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gaat steeds beter. Gisteren zelfs naar opening tentoonstelling geweest waar ik met teksten onder schilderijen hang. Dat is lang niet zo geweest.Ben wel benieuwd wie je waarvoor aan de foon had. Trouwens onderschat mijn stadje niet hoor. Ik woon honderd meter van het geboortehuis van Philips.
Zeg hou je bek eens even over FF, lilke hond.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:35 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Die vent met die konijnentanden?
Nee, de oprichter veel langer geleden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:35 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Die vent met die konijnentanden?
Ah, die leek gelukkig niet op Nosferatu.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 15:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, de oprichter veel langer geleden.
Hermannnn!quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 15:50 schreef tong80 het volgende:
Mezelf een kadootje gegeven.......
[ afbeelding ]
Ziet er tof uit.quote:Op zondag 1 september 2024 11:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
U riep ?
Kennis van me geschilderd. Deze had ik al van hem.....
[ afbeelding ]
Leuk weetje.....De hond van Herman Brood heette Iggy.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op maandag 23 september 2024 18:46 schreef golfer het volgende:
Vergis je niet, want bestralingen kunnen nog tot 1 jaar na afloop invloed hebben op de conditie en nog lang vermoeidheidsverschijnselen opleveren.
Laat je ook eens per 3 maanden jouw PSA prikken?Weet ik. Maar zoveel medicatie kan nooit goed zijn. Komt ik loop bij neuroloog, cardioloog en uroloog. Die allemaal hun medicatie hebben voorgeschreven. Ik heb alles op papier op een rijtje gezet. Sommige medicatie overlapt elkaar (denk ik) dus straks overleggen met huisarts. En PSA was laatst ook goed. Dus over paar maanden weer checken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Misschien komt zoiets idd in een later stadium nog, als het in eerste instantie o.k. lijkt.quote:Op maandag 23 september 2024 18:46 schreef golfer het volgende:
Vergis je niet, want bestralingen kunnen nog tot 1 jaar na afloop invloed hebben op de conditie en nog lang vermoeidheidsverschijnselen opleveren.
Ik heb weinig klachten gehad bij de bestralingen. Althans de klachten die ik had/heb waren daar niet aan gerelateerd.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Misschien komt zoiets idd in een later stadium nog, als het in eerste instantie o.k. lijkt.
Zeker. Merk het met wandelen enzo. Of 's avonds. Ga niet vaak meer vroeg naar bed.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Goed nieuws! Hopelijk voel je je ook een stuk beter tegenwoordig.
Ass usualquote:Op zaterdag 30 november 2024 17:54 schreef Seven. het volgende:
Fijn nieuws tong! Lukt het je ook om een beetje te genieten?
Zenuwpijn in de benen/voeten, door medicatie?quote:Op donderdag 5 december 2024 15:56 schreef tong80 het volgende:
Ik wandel iedere dag en dat gaat steeds beter. Momenteel 2 X 30 minuten. Dat lijkt niet veel maar heb een tijd gehad dat ik met de Versis taxi naar de Albert Heijn moest of naar de fysiotherapeut. Dat is 5 of 10 minuten lopen.
Nee, doodop vlak voor de hartaanvallen en open hartoperatie en daarna gelijk prostaat kanker.quote:Op donderdag 5 december 2024 18:59 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zenuwpijn in de benen/voeten, door medicatie?
Nee hoor.quote:
Hé brother.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |