Klinkt erg dualistisch.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er staat in de notulen van de MR letterlijk dat het “in geen geval acceptabel” is om als coalitiekamerlid er scherper in te zitten dan de oppositie.
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar weten we ook zeker dat het om antisemitische teksten gaat/ging? Want mensen zomaar van antisemitisme beschuldigen is nogal wat, immers, 'u zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste'.
Van de Telegraaf. Lijkt me vrij duidelijk dusquote:De demonstranten riepen in de hal onder meer de zeer controversiële ’From the river to the sea’-leus, zonder dat er in eerste instantie werd ingegrepen. Eerder werden schreeuwers wel van de publieke tribune verwijderd. Zij hingen Palestijnse shawls en vlaggen aan de rand van de tribune en riepen ook daar ’From the river to the sea’ en ’Bloed aan de handen’.
Boh, enorm schokkend weerzinwekkend wel.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Van de Telegraaf. Lijkt me vrij duidelijk dus
Ondertussen roept de grootste partij van onze tweede kamer "From the River to te Sea, Israel shall be free". En die meent het dan ook nog daadwerkelijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Van de Telegraaf. Lijkt me vrij duidelijk dus
From the river to the sea roepen is in de meeste westerse landen inmiddels wel strafbaar, dat is niet voor niets. Ook in Nederland wordt dit strafbaar. Als je wat wil bereiken moet je juist bij die leus wegblijven.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Boh, enorm schokkend weerzinwekkend wel.
Uiterlijk eind volgende week moet die zijn verslag inleveren, debat dan de week erna.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 16:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Is er eigenlijk een harde deadline voor de informatie-opdracht van Putters en/of een gepland debat over de stand van zaken?
Hier staat dat Putters zijn verslag maandag wil inleveren: Week van de waarheid • 'Heidens karwei voor informateur' - https://nos.nl/l/2511384quote:Op dinsdag 5 maart 2024 16:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Uiterlijk eind volgende week moet die zijn verslag inleveren, debat dan de week erna.
Dat had ik nog niet gezien, dan misschien volgende week woensdag of donderdag al debat.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 16:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier staat dat Putters zijn verslag maandag wil inleveren: Week van de waarheid • 'Heidens karwei voor informateur' - https://nos.nl/l/2511384
Een erg nette strijdkreet is het niet, maar nogmaals: De PVV heeft in hun programma staan dat alle palestijnen naar Jordanie dienen te verkassen en de huispartij van De T. vindt dat een prima clubje dus laten die dan niet hypocriet doen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
From the river to the sea roepen is in de meeste westerse landen inmiddels wel strafbaar, dat is niet voor niets. Ook in Nederland wordt dit strafbaar. Als je wat wil bereiken moet je juist bij die leus wegblijven.
Ik weet eigenlijk niet wie ik vermoeiender vind; de mensen die deze kreet denken te moeten roepen, of de mensen die als ze deze kreet horen meteen om het hardste "antisemitisten ze moeten ze opsluiten!11!!!!" gaan roepen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
From the river to the sea roepen is in de meeste westerse landen inmiddels wel strafbaar, dat is niet voor niets. Ook in Nederland wordt dit strafbaar. Als je wat wil bereiken moet je juist bij die leus wegblijven.
Hoop wel dat in een toekomstig kabinet we niet Israël ons buitenlands beleid gaan laten bepalen. Dat hebben we al gehad toen Uri Rosenthal nog minister van Israelische buitenlandse zaken was, en in mijn bescheiden herinnering was dat niet zo'n groot succes.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 16:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een erg nette strijdkreet is het niet, maar nogmaals: De PVV heeft in hun programma staan dat alle palestijnen naar Jordanie dienen te verkassen en de huispartij van De T. vindt dat een prima clubje dus laten die dan niet hypocriet doen.
De sfeer is prima en ze hebben allemaal de intentie om eruit te komen lees ik steeds. Zo tussen de lekken en de sneren door.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:56 schreef Tijn het volgende:
Ik lees nu dat de partijen individueel met de informateur praten en niet als groep. Dat zegt ook wel wat over de sfeer
Lijkt me niet zo'n goed idee om slogans te gaan verbieden zodra er een extremistische uitleg denkbaar is.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, veel landen denken daar anders over en de Nederlandse Tweede Kamer ook: https://jonet.nl/from-the-river-to-the-sea-wordt-strafbaar/quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo'n goed idee om slogans te gaan verbieden zodra er een extremistische uitleg denkbaar is.
Je zou denken dat dit eens een keer door zou dringen tot mensen...quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo'n goed idee om slogans te gaan verbieden zodra er een extremistische uitleg denkbaar is.
Waar ga je wel wat mee bereiken dan? Ik zie het niet zo scherp meer, Israel pleegt gewoon op grote schaal moord en onderscheid zich in niets van Hamas maar de een is een terreur organisatie en de andere steunen we onvoorwaardelijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, veel landen denken daar anders over en de Nederlandse Tweede Kamer ook: https://jonet.nl/from-the-river-to-the-sea-wordt-strafbaar/
Niet dat ik iedereen die dat roept antisemiet wil noemen, zeker niet. Maar met dit in je achterhoofd weet je dat als je wat wil bereiken, dat je dan niet deze leus moet roepen. Zodra je controversiële dingen gaat roepen, weet je zeker dat niemand meer naar je luistert.
The lobby is strong in this one.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, veel landen denken daar anders over en de Nederlandse Tweede Kamer ook: https://jonet.nl/from-the-river-to-the-sea-wordt-strafbaar/
Meh, dankzij het roepen van controversiële dingen zitten we nu anders wel mooi opgescheept met de pvv.quote:Niet dat ik iedereen die dat roept antisemiet wil noemen, zeker niet. Maar met dit in je achterhoofd weet je dat als je wat wil bereiken, dat je dan niet deze leus moet roepen. Zodra je controversiële dingen gaat roepen, weet je zeker dat niemand meer naar je luistert.
Heeft niks met lobby te maken, de oorsprong is gewoon echt antisemitisch. Nogmaals: niet iedere roeper is dat, maar je mag best aandacht hebben voor de oorsprong.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
The lobby is strong in this one.
[..]
Helemaal eens, maar je bereikt niets door zulke zaken in het Tweede Kamergebouw te roepen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar ga je wel wat mee bereiken dan? Ik zie het niet zo scherp meer, Israel pleegt gewoon op grote schaal moord en onderscheid zich in niets van Hamas maar de een is een terreur organisatie en de andere steunen we onvoorwaardelijk.
Maar we zijn zo ontiegelijk bang om anti-semiet genoemd te worden dat zelfs Israeli's die protest laten horen bedreigd worden en anti-semieten genoemd worden (zie Berlinale).
Ja, dat klopt. En dat is dus precies waarom de ene onze steun krijgt, en de andere niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
maar de een is een terreur organisatie en de andere steunen we onvoorwaardelijk.
Overigens mogen ze dan ook wel wat andere hondenfluitjes gaan verbieden.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet dat ik iedereen die dat roept antisemiet wil noemen, zeker niet. Maar met dit in je achterhoofd weet je dat als je wat wil bereiken, dat je dan niet deze leus moet roepen. Zodra je controversiële dingen gaat roepen, weet je zeker dat niemand meer naar je luistert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |