quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Ah, in dat geval snap ik niet goed waarom Momo het over Unibet had.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar die hebben geen Songfestival aanbod.
Ja, je kan gokken op voetbal en andere sport evenementen maar niet op niet sport evenementen. Deze discussie was vorig jaar ook hier elke keer, maar je kan op Unibet of andere bookies NIET gokken op het songfestival vanuit Nederland. En met een VPN op een unibet gaan werkt niet, al zullen er vast andere trucjes zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Unibet mag in Nederland kansspelen aanbieden. Zie ook het op fok gesponsorde linkje wat ze er van maken.
Ik denk dat ze Betfair bedoelde?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ah, in dat geval snap ik niet goed waarom Momo het over Unibet had.
Ah, het is specifiek dat we vanaf hier niet op het Eurovisie songfestival mogen gokken?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, je kan gokken op voetbal en andere sport evenementen maar niet op niet sport evenementen. Deze discussie was vorig jaar ook hier elke keer, maar je kan op Unibet of andere bookies NIET gokken op het songfestival vanuit Nederland. En met een VPN op een unibet gaan werkt niet, al zullen er vast andere trucjes zijn.
https://www.gambling.com/nl/wedden-op-sport/eurovision
Die hebben juist wel een uitgebreid songfestival aanbod, kijk naar op Eurovision world. Maar niet vanuit Nederland omdat dat officieel illegaal is nu.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ah, in dat geval snap ik niet goed waarom Momo het over Unibet had.
Hij heeft al wel ergens gezegd dat ie een laatste troef achter de hand heeft voor de staging.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:22 schreef Em31 het volgende:
En dan kan het live ook nog een extra zetje krijgen![]()
(Of juist niet omdat de clip je aandacht zo vasthoudt)
Nee, ik bedoel Unibet want dat is de enige van de grote internationale bookie waar je kan gokken als Nederlander nu. Want nu is een Betfair niet eens open voor de Nederlandse markt in geheel.quote:
Ik verwacht sowieso een ledwand met hakkende mensenquote:Op maandag 4 maart 2024 11:27 schreef Dave het volgende:
[..]
Hij heeft al wel ergens gezegd dat ie een laatste troef achter de hand heeft voor de staging.
quote:
Heerlijk dat ik niet eens de 1e ben die het zag en wilde meldenquote:
Lees de link die ik postte, je mag officieel niet gokken op niet sport evenementen. Dus ook niet op wie een Oscar wint of welke royal als eerste gaat trouwen of wat de waarde van de euro is over 2 jaar. Weet niet wat de logica is eigenlijk. In het verleden is er wel gedoe geweest dat Malta en Azerbaijan op het songfestival die er voor zorgde dat hun inzending in de top 3 van de bookies stond er een hype ontstond die later dus niet leek te kloppen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ah, het is specifiek dat we vanaf hier niet op het Eurovisie songfestival mogen gokken?
Dat wist ik niet. Heeft dat iets te maken met dat je als publiek zelf de uitslag beïnvloedt oid?
In brand vliegende attributen is lastig qua staging, al was de brandende piano van Oostenrijk natuurlijk ook toegestaan in 2015quote:Op maandag 4 maart 2024 11:29 schreef Japepk het volgende:
Hoe vet zou het zijn als ze die molen meenemen als decor en dat die in brand vliegt bij het slot. Sowieso heel vet om een molen wat abstracter vorm te geven en er dan met projection mapping al die andere Europese landmarks op te projecteren. En aan het eind, de fik erin![]()
Ik begin langzaam nog echt in Rotterdam 2025 te geloven ookquote:
Open vuur moet mogelijk zijn toch? Je hebt pyrotechnics die een heel gecontroleerde vlam maken. Zomaar een gedacht natuurlijkquote:Op maandag 4 maart 2024 11:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In brand vliegende attributen is lastig qua staging, al was de brandende piano van Oostenrijk natuurlijk ook toegestaan in 2015
quote:
quote:
Dan moet er als pauze act dus écht een grote mashup van Paul Elstak/Party Animals/2 Unlimited/noemmaarop komen! En gepresenteerd door de New Kidsquote:Op maandag 4 maart 2024 11:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik begin langzaam nog echt in Rotterdam 2025 te geloven ook
Hij gaf bij 538 inderdaad aan dat ie aan het werken is aan de visuals.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik verwacht sowieso een ledwand met hakkende mensen
Al vraag ik mij ook wel eens af of niet meer landen dit hebben gedaan om hun inzending nog een extra schop te geven. Waarschijnlijk meer bescheiden dan Malta en Azerbaijanquote:Op maandag 4 maart 2024 11:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Lees de link die ik postte, je mag officieel niet gokken op niet sport evenementen. Dus ook niet op wie een Oscar wint of welke royal als eerste gaat trouwen of wat de waarde van de euro is over 2 jaar. Weet niet wat de logica is eigenlijk. In het verleden is er wel gedoe geweest dat Malta en Azerbaijan op het songfestival die er voor zorgde dat hun inzending in de top 3 van de bookies stond er een hype ontstond die later dus niet leek te kloppen.
quote:Op maandag 4 maart 2024 11:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik begin langzaam nog echt in Rotterdam 2025 te geloven ook
Echt he. Heerlijk.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]![]()
Ik kan me van 2019 nog herinneren dat ik op een gegeven moment hoopte dat het voorbij was, met die bizarre statistieken van Duncan. Dit begint dezelfde vormen aan te nemen
quote:
Nouja juries zijn soms ook wel moeilijk te peilen, wat als Zwitserland het live ook zo goed kan zingen, Oekraine klinkt ook wel als een jurynummer. Er zijn nog een aantal landen waarvan nog niet eens de artiest of potentiële nummers weten.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee de jury's zullen dit wel a la Kaarija gaan begraven, maar er is nu ook geen Loreen-achtige favoriet die er bij de jury's vandoor lijkt te gaan lopen.
Mijn hoofd zegt dat ook inderdaad.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee de jury's zullen dit wel a la Kaarija gaan begraven, maar er is nu ook geen Loreen-achtige favoriet die er bij de jury's vandoor lijkt te gaan lopen.
IJsland is aan het dalen omdat de Palestijnse zanger niet de nationale finale had gewonnen, maar we zijn ook gewoon aan het stijgen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:43 schreef Japepk het volgende:
Is er nog een ander land dat zo hard stijgt? Of wellicht juist daalt? Of is dit nu even momentum en gaat het zichzelf weer uitbalanceren naar de 11e plaats?
Dat we toen alleen nog op het nummer van Rusland moesten wachten, dat tegenviel en we eindelijk naar 1 gingen was een mooi moment toen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]![]()
Ik kan me van 2019 nog herinneren dat ik op een gegeven moment hoopte dat het voorbij was, met die bizarre statistieken van Duncan. Dit begint dezelfde vormen aan te nemen
Dat is denk ik nog even afhankelijk van wat voor liedje Georgië stuurt. Die doen dit jaar erg hun best met een grote artiest, en kunnen wel wat hulp gebruiken na een aantal gemiste finales. Maar Nederland zou ongetwijfeld veel beter voor de show zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:38 schreef TheVulture het volgende:
Wat sowieso fijn is dat we voor zover we nog geen pimpslot zouden krijgen in die halve finale met dit liedje dat nu wel een zekerheidje lijkt. Hij zal sowieso wel de show afsluiten lijkt me.
quote:Op maandag 4 maart 2024 11:37 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dan moet er als pauze act dus écht een grote mashup van Paul Elstak/Party Animals/2 Unlimited/noemmaarop komen! En gepresenteerd door de New Kids
Ja dat soort dingen hebben we vaker gehoordquote:Op maandag 4 maart 2024 11:27 schreef Dave het volgende:
[..]
Hij heeft al wel ergens gezegd dat ie een laatste troef achter de hand heeft voor de staging.
Israel kwam gisteren ineens weer opzetten, maar dat lijkt toch vooral andere motieven te hebben. Die lijn van Joost naar boven lijkt wel degelijk meer en meer op momentum te lijken dat niet meer terug gaat zakken. Vanaf donderdag 15 plaatsen naar boven. Dat terugzakken zie ik sowieso niet meer heel erg gebeuren tot eventueel het moment dat we het live hebben gezien.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:43 schreef Japepk het volgende:
Is er nog een ander land dat zo hard stijgt? Of wellicht juist daalt? Of is dit nu even momentum en gaat het zichzelf weer uitbalanceren naar de 11e plaats?
Ik denk trouwens trouwens dat Joost een moshpit wil daar en dat het hem ook luktquote:Op maandag 4 maart 2024 11:37 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dan moet er als pauze act dus écht een grote mashup van Paul Elstak/Party Animals/2 Unlimited/noemmaarop komen! En gepresenteerd door de New Kids
Ja die eerste paar seconden zijn bijna gemaakt voor het openen van de show.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is denk ik nog even afhankelijk van wat voor liedje Georgië stuurt. Die doen dit jaar erg hun best met een grote artiest, en kunnen wel wat hulp gebruiken na een aantal gemiste finales. Maar Nederland zou ongetwijfeld veel beter voor de show zijn.
Ook een leuke opener voor een finale trouwens
Wat iemand hier volgens mij ook al eens postte: Nog even los van het liedje zelf, Finland komt ook erg agressief over terwijl Joost een en al vrolijkheid is.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:45 schreef blackswangreen het volgende:
Opvallend dat Finland zo'n vrije val heeft gemaakt in de odds. Ik denk dat Joost in die hoek wordt gezien als de duidelijk kansrijkere optie.
Ik ook niet, kom bijna niet aan werken toequote:Op maandag 4 maart 2024 11:42 schreef grazz het volgende:
Heb hier helemaal geen tijd voor , maar het moet
Dat zou ik dan wel weer zuur vinden, een finale openen in het televote-tijdperk is wel echt lastig. Je zag Oostenrijk vorig jaar ook totaal voor gaas gaan...quote:Op maandag 4 maart 2024 11:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja die eerste paar seconden zijn bijna gemaakt voor het openen van de show.
Ja, dat kost wel echt veel punten, sowieso ergens in het eerste kwart van de show zitten. Joost moet even tweede helft loten, of gewoon die semi winnen als die toch bezig is.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou ik dan wel weer zuur vinden, een finale openen in het televote-tijdperk is wel echt lastig. Je zag Oostenrijk vorig jaar ook totaal voor gaas gaan...
Ja dat zou waardeloos zijn, maar als hij echt een favoriet wordt dan lijkt het me toch sterk dat ze dat doen..quote:Op maandag 4 maart 2024 11:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou ik dan wel weer zuur vinden, een finale openen in het televote-tijdperk is wel echt lastig. Je zag Oostenrijk vorig jaar ook totaal voor gaas gaan...
Gewoon hopen dat ie tegen die tijd nog hoger staat bij de bookies (en dat ziet er nogal positief uit momenteel) en dan zetten ze een van de favorieten vast niet als eerste.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou ja, niet om de sfeer te bederven. Maar Nederland kan natuurlijk ook gewoon achter Israël, België, Zwitserland en Griekenland ofzo 5e in de semi worden. Dan speelt dat sentiment wat minder.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat zou waardeloos zijn, maar als hij echt een favoriet wordt dan lijkt het me toch sterk dat ze dat doen..
Nou ik wil ook wel optimistisch zijn. Joost heeft een zeer sympathieke uitstraling, maar ik denk niet wij perse een super toegankelijk nummer hebben. Joost heeft juist een hate it or love it nummer, wat juist goed is voor de televote, minder voor de jury.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:50 schreef Aadrianus het volgende:
Ik zeg het hier: we gaan Kroatië voorbij in de odds. Niet alleen is Europapa een veel toegankelijkere song. Joost heeft ook een veel en veel vriendelijker en guitiger uitstraling dan de zanger van Kroatië. Hij pakt heel Europa in. Dat ene shot in de video waarin hij in dat blauwe pak zo'n beetje schuin de camera inkijkt... GE WEL DIG. Dat is Waylon in Calm after de Storm in tienvoud. Als hij dat straks op het podium er ook in flats, is het gedaan. 😊
Die voorspelling deed ik toen we net de loting hadden gehad. En daar blijf ik bijquote:Op maandag 4 maart 2024 11:38 schreef TheVulture het volgende:
Wat sowieso fijn is dat we voor zover we nog geen pimpslot zouden krijgen in die halve finale met dit liedje dat nu wel een zekerheidje lijkt. Hij zal sowieso wel de show afsluiten lijkt me.
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:41 schreef NailQueen het volgende:
Joost klein wordt de afsluiter van de tweede halve finale.
U las het hier ook als eerste.
‘als hij echt een favoriet wordt’quote:Op maandag 4 maart 2024 11:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, niet om de sfeer te bederven. Maar Nederland kan natuurlijk ook gewoon achter Israël, België, Zwitserland en Griekenland ofzo 5e in de semi worden. Dan speelt dat sentiment wat minder.
Alles kan nog.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, niet om de sfeer te bederven. Maar Nederland kan natuurlijk ook gewoon achter Israël, België, Zwitserland en Griekenland ofzo 5e in de semi worden. Dan speelt dat sentiment wat minder.
En zijn laatste troef is de moshpitquote:Op maandag 4 maart 2024 12:01 schreef Aadrianus het volgende:
Nog even iets anders, dat me volledig geruststelt.
Dat Joost een podiumdier is, wisten wel. En dat hij geraffineerde videoclips kan maken die een hoog ik-improviseer-het-ter-plekke-allemaal-bij-elkaar-gehalte hebben was ook wel duidelijk.
Maar wat deze videoclip heeft bewezen, is dat hij ook heel goed regiseerbaar is. Dwz, precies weten wanneer je wat moet doen, welke blik je moet hebben in de camera etc.
Dat geeft veel vertrouwen voor de act. Hij gaat er zich helemaal instorten om het perfect te krijgen. En het zal me niet verbazen als hij daarvoor desnoods zelf nog geld tegenaan gooit, want dat verdient hij makkelijk weer terug als hij daarna heel Europapa door kan touren.
Is toch bijzonder dat Joost het voor elkaar krijgt dat mensen dat hardcore stukje geweldig vinden en een paar seconden later meteen emotioneel worden van het einde.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:41 schreef Greys het volgende:
Hij staat al in het Buitenlandse Reacties topic maar deze is echt leuk en oprecht en precies de reactie die we willen.
Maar Kroatië heeft een nog veel minder toegankelijk nummer. En staat nu bovenaan in de odds. Vergeleken bij Kroatië is Europapa minder hate it en meer love it.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou ik wil ook wel optimistisch zijn. Joost heeft een zeer sympathieke uitstraling, maar ik denk niet wij perse een super toegankelijk nummer hebben. Joost heeft juist een hate it or love it nummer, wat juist goed is voor de televote, minder voor de jury.
Ja, deze dus. GE WEL DIG!quote:Op maandag 4 maart 2024 12:17 schreef Greys het volgende:
Ik vind z'n hoofd sowieso leuk maar hier het allerleukst.
[ afbeelding ]
Niet eens, ik denk dat een super catchy Rammstein light nummer over het algemeen toegankelijker is voor het grote publiek dan een gabber light nummer als Europapa.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:17 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Maar Kroatië heeft een nog veel minder toegankelijk nummer. En staat nu bovenaan in de odds. Vergeleken bij Kroatië is Europapa minder hate it en meer love it.
Plus in het Engels wat sommigen misschien als 'toegankelijker' zien.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet eens, ik denk dat een super catchy Rammstein light nummer over het algemeen toegankelijker voor het grote publiek dan een gabber light nummer als Europapa.
En terecht.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:45 schreef blackswangreen het volgende:
Opvallend dat Finland zo'n vrije val heeft gemaakt in de odds. Ik denk dat Joost in die hoek wordt gezien als de duidelijk kansrijkere optie.
quote:Op maandag 4 maart 2024 12:43 schreef Ama het volgende:
Ja ik vind het heel erg balen dat ik met medische shit zit waardoor ik helaas minder hyped ben voor alles dan ik was.
Ik vind het nog steeds erg leuk dat Joost gaat maar helaas ben ik niet mentaal echt in staat om elke dag hyped te praten helaas. Ik vind het wel jammer want dit jaar was voor mij als fan van het Songfestival en Joost wel echt een leuk ja geweest.
Hopelijk dat het tegen die tijd wat beter gaat en dat ik ook gewoon lekker mee ga gek doen tijdens de halve finale en finale.
beterschap en lekker op je eigen tempo meedoen!quote:Op maandag 4 maart 2024 12:43 schreef Ama het volgende:
Ja ik vind het heel erg balen dat ik met medische shit zit waardoor ik helaas minder hyped ben voor alles dan ik was.
Ik vind het nog steeds erg leuk dat Joost gaat maar helaas ben ik niet mentaal echt in staat om elke dag hyped te praten helaas. Ik vind het wel jammer want dit jaar was voor mij als fan van het Songfestival en Joost wel echt een extra leuk Songfestival jaar geweest.
Hopelijk dat het tegen die tijd wat beter gaat en dat ik ook gewoon lekker mee ga gek doen tijdens de halve finale en finale.
En zo'n mooie blauwe ogen 😊quote:Op maandag 4 maart 2024 12:17 schreef Greys het volgende:
Ik vind z'n hoofd sowieso leuk maar hier het allerleukst.
[ afbeelding ]
Nee dat zegt ook niks maar ik reageerde op 'dat Europapa toegankelijker is dan Rim Tim Tagi Dim'. Want die laatste heeft dus ook een aantal puntjes waardoor het voor sommigen juist wél toegankelijker is dan Europapa zoals Momo zei.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:40 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Cha cha cha was ook niet in het Engels![]()
quote:Op maandag 4 maart 2024 12:51 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat een voordeel is. Zo hoor je dat het nergens over gaat.
Er zitten zulke leuke tiktok filmpjes tussenquote:Op maandag 4 maart 2024 12:22 schreef Niels93 het volgende:
Wat een leuk artikel op het AD: https://www.ad.nl/show/va(...)oost-klein~a04eb8bc/
Ik ben niet zo van het Ramstein geram. Dat vind ik te agressief. Ik heb er vorig jaar lang over gedaan om Cha Cha Cha te snappen en voelen.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee dat zegt ook niks maar ik reageerde op 'dat Europapa toegankelijker is dan Rim Tim Tagi Dim'. Want die laatste heeft dus ook een aantal puntjes waardoor het voor sommigen juist wél toegankelijker is dan Europapa zoals Momo zei.
Het blijft afwachten wat demense thuis en de jury gaan vinden in mei. Nu al bloednerveus.
Maar je vindt toch niet serieus Rim Tim Tagi Dim al te hard of te agressief? Dan ben je werkelijk helemaal niks gewendquote:Op maandag 4 maart 2024 12:59 schreef Aadrianus het volgende:
Ik
[..]
Ik ben niet zo van het Ramstein geram. Dat vind ik te agressief. Ik heb er vorig jaar lang over gedaan om Cha Cha Cha te snappen en voelen.
Die gabber hardcore is ook niet echt mijn ding, maar op de een of andere manier word ik er door Joost in dit nummer op een speelse manier naartoe geleid. Het zit daar op het einde precies op de goede plek en het duurt net lang genoeg om het leuk te vinden.
Ik denk dat er meer mensen zoals ik zijn. Die open staan voor veel, maar bij sommige dingen afhaken. Net zoals er ook altijd een vaste groep is die juist WEL van flink geram houden. En Joosts aanstekelijke vrolijkheid kan dan net de factor zijn die twijfelaars over een streep trekt.
Misschien whisful thinking hoor. Maar ik had mezelf ook niet ingeschat als iemand die nog een eens op z'n 67ste lekker zou staan hakkuh 😊
Gaat niet heel lang meer duren, zelfs Belgie op plek 4 komt in zicht nog voor het avond is (Hoi Suzan en Freek)quote:
Op zich is dat zangstukje goed te doen toch?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar je vindt toch niet serieus Rim Tim Tagi Dim al te hard of te agressief? Dan ben je werkelijk helemaal niks gewendAls het al Rammstein-light is dan toch wel heeel erg light. Het Europese publiek kan wel wat stevigers aan (Rammstein zelf is ook zeer populair in heel Europa).
Joost is live ook wel wat agressiever. Op plaat lijkt het vaak een beetje een flauwe gimmick maar live schreeuwt hij z'n longen uit z'n lijf. Ik ben benieuwd hoe hij dat bij dit nummer gaat doen, er zitten immers ook gezongen stukken in en dat is niet bepaald z'n kracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 maart 2024 13:14 schreef TheVulture het volgende:
nog voor het avond is (Hoi Suzan en Freek)
Dat denk ik ergens ook wel, maar vind het wel dubbel met Kroatië. Het is catchy en het gaat zeker goed scoren, maar die tekst is ergens ook weer heel simpel. Misschien was het zelfs beter geweest dat het in het Kroatisch zou zijn zodat je dat niet doorhebt.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet eens, ik denk dat een super catchy Rammstein light nummer over het algemeen toegankelijker is voor het grote publiek dan een gabber light nummer als Europapa.
Het is vooral die agressiviteit die ik niet trek. Maar dat heb ik niet alleen hier bij het ESF. Dat iemand flink staat de schreeuwen vanuit emotie zoals ik bij Joost gezien heb ook in andere dingen, voelt voor mij anders. Dat komt meer vanuit positiviteit dan vanuit agressie.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar je vindt toch niet serieus Rim Tim Tagi Dim al te hard of te agressief? Dan ben je werkelijk helemaal niks gewendAls het al Rammstein-light is dan toch wel heeel erg light. Het Europese publiek kan wel wat stevigers aan (Rammstein zelf is ook zeer populair in heel Europa).
Joost is live ook wel wat agressiever. Op plaat lijkt het vaak een beetje een flauwe gimmick maar live schreeuwt hij z'n longen uit z'n lijf. Ik ben benieuwd hoe hij dat bij dit nummer gaat doen, er zitten immers ook gezongen stukken in en dat is niet bepaald z'n kracht.
Ja, dat is gewoon 100% autotune en gaat hij niet live kunnen. Maar sinds een paar jaar mag dat dus, niet alle vocals hoeven live te zijn. Je mag alleen niet playbacken.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:21 schreef Greys het volgende:
Wie had er nou vorig jaar (dacht ik) ook in sommige stukjes het "Cher vocal-effectje" op zijn/haar/hun stem ook alweer op het Eurovisie?
Want ik zag dat in diverse reactievideo's mensen zich afvroegen hoe hij dat papapapapa stukje met dat effect in de clip dan live gaat doen maar volgens mij mag dat dus gewoon ook op het ESF.
Dat zal gewoon met een gasfles gedaan zijn. Fles dicht, vuur weg. Dat is toch wat makkelijker dan een houten molen echt in de fik stekenquote:Op maandag 4 maart 2024 11:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In brand vliegende attributen is lastig qua staging, al was de brandende piano van Oostenrijk natuurlijk ook toegestaan in 2015
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |