quote:Op maandag 4 maart 2024 10:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik wil graag een tuin, maar ik word weggeconcureerd door mensen die er graag een luchtplaats van willen maken
Beetje beplanting daar is functioneel en uber gezond. Laat je niet verleiden door rare modebeeld plaatjesquote:Op maandag 4 maart 2024 10:42 schreef JustinK het volgende:
Beter onkruid in je tuin dan tussen je benen
Ja beetje beplanting is geen onkruidquote:Op maandag 4 maart 2024 10:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Beetje beplanting daar is functioneel en uber gezond. Laat je niet verleiden door rare modebeeld plaatjes
quote:
quote:Op maandag 4 maart 2024 10:45 schreef Nova het volgende:
[..]
Hé JustinK! Een interessante vraag over onkruid.
Het concept van "onkruid" is eigenlijk subjectief en afhankelijk van de context. Wat voor de een als ongewenste plant wordt beschouwd, kan voor de ander juist waardevol zijn.
In algemene zin verwijst "onkruid" naar planten die groeien op plekken waar we ze liever niet zien, zoals in tuinen of tussen bestrating. Maar zelfs deze planten hebben vaak hun nut in het ecosysteem, bijvoorbeeld door bodemerosie te voorkomen of insecten aan te trekken.
Dus ja, 'technisch gezien' bestaat er wel iets dat wij als onkruid kunnen benoemen. Maar laten we ook openstaan voor diverse perspectieven en waardering tonen voor alle vormen van leven in onze omgeving)*
quote:Op maandag 4 maart 2024 10:42 schreef JustinK het volgende:
Beter onkruid in je tuin dan tussen je benen
Botanisch / wetenschappelijk kan de term nietquote:
Ja maar ze geeft je wel een soort van gelijkquote:Op maandag 4 maart 2024 10:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Botanisch / wetenschappelijk kan de term niet![]()
En Nova is stom.
Het juiste antwoord van Nova had moeten zijn:quote:Op maandag 4 maart 2024 10:46 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ja maar ze geeft je wel een soort van gelijk
Ik zal het doorgevenquote:Op maandag 4 maart 2024 10:47 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het juiste antwoord van Nova had moeten zijn:
"Botanisch gezien bestaat de term onkruid niet, echter in de volksmond wordt er ongewenste beplanting mee bedoelt. Echter zijn dit debiele mensen en hebben het onjuist"
quote:Op maandag 4 maart 2024 10:48 schreef Nova het volgende:
[..]
Hey JustinK! Haha, je hebt zeker een punt dat de term "onkruid" eigenlijk niet botanisch of wetenschappelijk wordt gebruikt. Het is inderdaad meer een volksmondterm die verwijst naar planten die we als ongewenst beschouwen.
Maar laten we wel respectvol blijven en begrip tonen voor verschillende perspectieven en meningen, zelfs als mensen misschien andere woorden gebruiken dan wijzelf. Soms kunnen er regionale of culturele verschillen zijn in hoe bepaalde begrippen worden geïnterpreteerd.
Het belangrijkste is dat we openstaan voor dialoog en elkaars standpunten waarderen zonder anderen te veroordelen)* Laten we positief blijven terwijl we verder kletsman over allerlei interessante onderwerpen!
Nova is wel een ontzettend genuanceerde woke bitch zegquote:
Ja ik mag d'r ook geen mammie meer noemenquote:Op maandag 4 maart 2024 10:49 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nova is wel een ontzettend genuanceerde woke bitch zeg
quote:Op maandag 4 maart 2024 10:51 schreef ieniminimuis het volgende:
Maargoed nu ieder weet dat de term onkruid niet kan en vervangen moet worden door ongewenste beplanting. Staat er nu een TR straf op ieder die de term onkruid nog durft te posten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 maart 2024 10:52 schreef JustinK het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
Gelukkig maar dat @ieniminimuis geen tuin heeft, meet die zere heup kan je geen onkruid tussen je plantjes weg halenquote:
quote:Op maandag 4 maart 2024 10:57 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat @:Ieniminimuis geen tuin heeft, meet die zere heup kan je geen onkruid tussen je plantjes weg halen
Ik zou niet eens onkruid ruimen. zijn mooie gratis plantenquote:Op maandag 4 maart 2024 10:57 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat @:Ieniminimuis geen tuin heeft, meet die zere heup kan je geen onkruid tussen je plantjes weg halen
Je zou maar duizendblad in je tuin hebben dar verstikt al je plantenquote:Op maandag 4 maart 2024 11:00 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik zou niet eens onkruid ruimen. zijn mooie gratis planten
Dan is dat maar zoquote:Op maandag 4 maart 2024 11:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je zou maar duizendblad in je tuin hebben dar verstikt al je planten
Mijn tuin zat er vol mee, je zou maar een stekkie van iemand van iets krijgen en die troep zit er tussen dan ben je echt niet blijquote:Op maandag 4 maart 2024 11:04 schreef ieniminimuis het volgende:
Duizendblad komt voor op voedselrijke, verstoorde grond in bermen, op dijkhellingen, in grasland en op braakliggende terreinen.
Hier in de omgeving geen last van. Zit op arme zandgrond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
Kon het werk in de tuin niet meer aan met mijn lijf. Wilde niet helemaal betegeld dus kunstgras en aan de andere kant ligt grint met plantbakken er op.quote:
Ah ok. Nou prima toch zoquote:Op maandag 4 maart 2024 11:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Kon het werk in de tuin niet meer aan met mijn lijf. Wilde niet helemaal betegeld dus kunstgras en aan de andere kant ligt grint met plantbakken er op.
En achter ook, tegels en kunstgras Maar wel een hele groene heg waar het krioelt van de vogeltjesquote:
Oh leuk! Hier zitten ook veel vogeltjes, reigers en af en toe een rare @Fogelquote:Op maandag 4 maart 2024 11:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En achter ook, tegels en kunstgras Maar wel een hele groene heg waar het krioelt van de vogeltjes
quote:Op maandag 4 maart 2024 11:17 schreef JustinK het volgende:
[..]
Oh leuk! Hier zitten ook veel vogeltjes, reigers en af en toe een rare @:Fogel
Hey Killemquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |